Thursday, June 26, 2014

CARA MCA TUNJUKKAN ADAB HORMAT PADA NAJIB.


kami akan terus kritik kerajaan .

ayat amaran ni ditujukan kepada kerajaan najib.

5 jam lepas dilantik menjadi menteri, ini buah penangan pertama tanda ucapan terima kasih mca pada najib.

pada permukaan, liow sebenarnya nak tunjuk pada public, dia garang..

inilah dia tanda hormat pertama mca kepada umno.
undi tak bagi, tapi sound tepek yang diberi.

kenapa tak fokus untuk kritik pembangkang ?

liow siap bagitau, mca akan terus kekal lantang sepertimana mereka tiada dalam kabinet.

zaman dr mahathir, cinabeng tak pernah angkat muka.

tahniah juga kepada wee ka siong, walaupun pernah ugut untuk bawak keluar mca dari BN, dia tetap masuk juga dalam senarai.

KLIK SINI


31 comments:

Anonymous said...

Bah. Pertama:

Nak jadi Menteri, bukan main si MUSUH ISLAM MEMBODEK-mcm-si BANGSAT-tak tahu malu kat pemimpin Islam/Melayu kita, sedangkan kalau DAPBANGKAI menghina ISLAM/umatnya termasuk Hukum Hudud ALLAH SWT, bukan main lagi si PENDATANG KAPIRDAJAL MCacing/GerakanKAPIR boleh semua BERSATU! Hancoqlah NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini, serta umatnya!

Aku rasa golongan ELIT Islam-Melayu-LIBERAL dah terlalu BONGKAK - seolah tak baca lansung pandangan rakyat biasa dari BUMIPUTERA Islam/Melayu kat sosial media! Tapi kalau si kaum PENDATANG merungut, walaupun yg. MENENTANG ISLAM - bukan main lagi; sampaikan KPN pun boleh diSERGAH! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Lihat si MCacing pun boleh MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya; sebiji mcm. DAPBANGKAI - lihat di http://celahgelegar.blogspot.com/2014/06/mca-celaka-mca-desak-najib-gugur-jamil.html , (MCA CELAKA) MCA desak Najib gugur Jamil Khir kerana kata Malaysia bukan negara sekular , June 17, 2014! Baik NGO-NGO ISLAM/Melayu membuat lapuran POLIS kerana sekrg. MCAANJINGKURAP ni MENGHINA ISLAM/umatnya termasuk DYMM YDPA/Kesultanan Melayu, sejarah Kemerdekaan kita, dan undg-undg Perlembagaan yg. dibentuk asalnya pd. 1957! Dan mereka sengaja MENIPU pasal perjanjian tahun 1963 (yg. tidak lansung MENGGUGAT Perlembagaan asal Negara) utk. MENGHASUT Bukan Islam di Sabah/S’wak utk. membenci ISLAM/umatnya dan ke arah PEMISAHAN Sabah/S’wak dr. Malaysia ini – maka KDN patut masuk campur kerana ini juga berkaitan Keselamatan Negara!

Dan apa KEJADAHnya si MCacing ni ada "Jawatankuasa Khas Syariah Undang-Undang" - nak masuk campur hal ISLAM/umatnya kat NEGARA ISLAM in?! Si MCARASIS tu memang DALANG-DUA-MUKA plg. merbahaya – dahlah juga MENIPU dgn. MEMFITNAH MAIS-JAIS melanggar undg-undg PERLEMBAGAAN, serta juga MCARASIS ni MENAFIkan HAK keistimewaan Bumiputera mengikut Perlembagaan Perkara 153 ! Lihat di - http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/16/Mais-and-Jais-not-above-law-Liow-Action-on-Bibles-a-dangerous-precedent/ ,Mais and Jais 'not above law', June 16, 2014!

Dan lihat lagi si MCAcing ni - nak MENJATUHkan terus kuasa Mahkamah Syariah di mana si puak DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA ni bukan main lagi asyik MENGGERTAK supaya undg-undg PERLEMBAGAAN terutamanya yg. berkaitan ISLAM/umatnya, ditukaq sesuka hati - demi falsafah dan undang-undang PENIPU - demokrasi dan “equality & liberty" (hak asasi KESAMAAN dan KEBEBASAN) si Barat-ZIONIS! Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/05/MCA-wants-Constitution-to-be-amended-Move-to-prevent-disputes-over-religious-conversions/ , MCA wants Constitution to be amended to prevent disputes over religious conversion, June 5, 2014.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Bah. Kedua:
Juga lihat akhbar kepunyaan MCacing ni, di mana pengarang EvengeliSStar, si pemuja Parlimen British-ZIONIS, yg. asyik MENGHINA Islam/umatnya serta undg-undg Syariah-Perlembagaan, dlm. serangan bertubi-tubi sejak sekian lama; dgn. MENIPU tentang fakta bapa si pompuan Hindu hari tu, tu kononnya ‘convert‘ sedgkan dia memang Islam spt. dilapurkan PEMBELA; dan si CINA RASIS ni terus MENGHINA Islam sbg. Agama Persekutuan serta MENGHINA kewujudan kedudukan/peranan DYMM YDPA/Kesultanan Islam-Melayu/MAIS-JAIS serta sbg. lebih rendah dr. kuasa MB Selangor! Si Cina-ANJING-KURAP RASIS ni juga sewenangnya menggunakan nama YAB Allahyarham Tuanku Abd. Rahman untuk MEMFITNAH MAIS sbg. berpolitik rakus! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/06/15/Halt-the-overzealous-theocrats-Let-common-sense-decency-and-justice-prevail-instead-of-letting-reli/ , Halt the overzealous theocrats, by wong chun wai, June 15, 2014!

Lihat lagi artikel terbaru si PENDATANG Cina RASIS–BANGSAT ni, yg. asyik begitu rakus MENIPU Tanah Melayu ini sbg. negara sekular melalui EvangeliSStar itu - terus asyik MENGHINA Islam/umatnya termasuk Kesultanan Islam/Melayu kita! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/06/22/Way-out-of-line-The-statements-of-Datuk-Seri-Jamil-Khir-Baharom-the-Minister-in-the-Prime-Ministers/ , Way out of line!, by wong chun wai, June 22, 2014! Kemudian si Cina RASIS ini juga sedg. MENIPU tentang SEJARAH kita, seolah YAB Allahyarham Tunku Abdul Rahman adalah satu-satunya Bapa Kemerdekaan, dan lebih berkuasa dr. Kesultanan Melayu, dan seolah beliau adalah ‘pencipta’ tunggal Perlembagaan Persekutuan, di samping memuja YAB Allahyarham Tun Hussein Onn sbg. PM yg. ulung kerana kononnya menyokong Tanah Melayu ini sbg. negara sekular – maka ini juga menafikan KUASA EKSEKUTIF turun-temurun Kesultanan Melayu, penglibatan Bapa-Bapa Kemerdekaan tercinta kita yg. lain, terutamanya YAB Allahyarham-Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein serta Tun Dr. Ismail Abd. Rahman, serta KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu dlm. penggubalan undg-undg Perlembagaan yg. menjaga Kedaulatan SEJARAH ISLAM/umatnya mengikut WASIAT RAJA-RAJA MELAYU, yg. membuktikan pelansungan PERSEKUTUAN Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM, berasaskan SEJARAH berzaman, bumi PUSAKA nenek moyang kita ini (lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948)!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Perkara begini tak pernah terjadi dalam sejarah Malaysia.
Jauh sekali di zaman Tun Mahathir.
Dulu kaduk tak berani nak naik junjung.

Anonymous said...

senang cerita najib bangang

Anonymous said...


Din Turtle dah mulakan gerakan
"Group Melayu Protes Najib" yang perlu diberikan sokongan. Sila layari:

http://dinturtle.blogspot.com/2014/06/group-melayu-protes-najib-mohon.html

Anonymous said...

rentak tari biasa keh keh
yg x biasa pada mereka yg memperjuangkan m.sia kelandasan yg betul..!

Anonymous said...

Ini semua salah najib...najib yg salah....

orangjohor said...

Memualkan game poltik Najib.
Melayu dan agama dihina dicerca
diludah, tapi dia muka x malu jilat semata-mata kerana JAGA UNDI.
Saya terus terang, sy ahli UMNO & akan buang UMNO dalam PRU14.
Saya jijik ada pemimpin liberal mcm najib dan melayu seangkatan dengannya.
Sekian, terima kasih.

maae said...

Serampang dua mata. Tiada rugi, untung pula berganda !

Sepatut nya, masa terbaik mengajar dan mendisiplinkan cina...Najib GAGAL !

Anonymous said...

Dia ingat dgn garang mcm tu org cina akan kembali ke mca..... pegiii daaa...

Org cina pilih dap sbb cina cauvanis... rasis.... bagsa x boleh di percayai...

Harap kjaan bubarkan perjanjian dgn komunis bintang tiga....

Biar padan dgn muka cina ni.... bior kene tembak dgn komunis...

Salatus Salatin said...

Aku terus terang, frust. Kita hormat kouta mereka, mereka tak hormat kouta Melayu.

Anonymous said...

Sahlah mca ni bertopengkan dap

salim hasan said...

Nak marah kaum sepet ni pun tak boleh juga ,pasal tu memang perangai bangsa mereka,suka ambil kesempatan terhadap orang yang dalam kesusahan dan kesempitan HATTA TERHADAP ORANG YANG SEDANG NAK PUTUS NYAWA.Yang patut kita bedal dan hantam cukup cukup ialah PM 1 CINA opss!! sorry!! PM 1 MALAISIA ni yg masih tak serik serik dan masih tak jadi cerdik dalam melayan dan membaca taktik kaum pendatang yg tak kenang budi dan tak tau malu ni.Maklum lah dia ni semua orang tau ALWAYS PLAY SAFE punya jenis.Sampai apa yg hak melayu pun semua digadai dan dijual nya demi sayang sangat kat cina.

Anonymous said...

Wakakakakaka

Zaman Mamakutty, dia buat sampai Presiden MCA jadi Presiden BN seketika.

tobeng said...

Ingat tu ahjib,kamu kena kerja keras lagi untuk memenangi hati orang2 cina.6 jawatan menteri/timbalan mana cukup.Sekurang2nya 12.Menteri kewangan,pertahanan kena kasi cina.TPM kena bagi cina.

Diorang tak undi bn pun tak apa.Kita bagi free aje jawatan2 semua tu.Budaya Melayu kan lemah lembut dan bersopan-santun.Yang penting hati cina kena jaga.Manalah tahu kalau2 5% cina akan undi bn pru14 nanti.Itupun dah syukur sangat2.Kalaulah itu terjadi kita gilir2 jawatan pm dengan cina,barulah adil dan saksama.Cina gembira,Malaysia pun gembira.

Anonymous said...

Sokong kenyataan Tiong Lai.

Lu asak Najib cukup-cukup. Jika dia tak tunaikan lu gertak akan minta pengundi cina boikot calon BN. Bila Najib tunaikan tuntutan orang cina orang melayu akan marah sama Najib dan akan boikot BN. Bila melayu tak undi BN gerenti BN akan tumbang, BN tumbang bila Umno akan tumbang, bila Umno tumbang Najib juga tumbang. Bila BN tumbang, PR akan bentuk kerajaan. Perebutan jawatan PM akan berlaku diantara Pas dengan PKR. DAP tak perlu masuk campur, tunggu sahaja dan lihat sahaja. Insyallah Tuhan akan memenangkan musuh islam bila islam sama islam tidak mahu bersatu.

In-salah

Anonymous said...

sebenarnya bukan dia nak jaga kepentingan rakyat tapi kepentingan bangsa dia. lebih hebatlah nanti tekanan yang diberikan pada najib - luar dan dalam. kenapa najib tak dapat melihat keburukan yang akan berlaku. kalau nak selesaikan masaalah cina nih memang tak akan habis. walaupun habis semua hak Melayu diberikan masih lagi tak akan rasa puas bagi mereka. paling senang biarkan saja. pandailah mereka nak hidup.

Anonymous said...

najib kah perdana menteri msia...macam tak ujud je..

Anonymous said...

Salam, apa jadah nya, kalu cina tetap lah perangai cina, tapi UMNO lembut dan lembik mcm apam balik tak jadi, nak kata apa!,,orang ludah pun tak pa nak jaga persahabatan kunon. Umno mesti sedar kalu nak jaga perpaduan pun jgn lah selepas di lantik mereka ke cabinet, terus kasi penangan keyataan yang pertama. Bacul lah Umno sebegitu. Tak ada maruah dan ketuanan. Biar di maki dan keji....tak apa perpaduan punya pasal. Entah lah Umno masih tidak sedar dalam kekuatan sendir. Umno akan hancus dalam PAU14. Bukan kita minta tapi akibat nya akn berlaku. Sesr lah melyu nyawa melyu di hujung tandok.
orng lama 1957

Anonymous said...

Ni la babi2 bodoh.

Nampak sangat macam Cadbury atas pagar. Perangai macam lalang yang hanya mencederakan badan tapi tiada nilai sebenarnya. Tapi jangan lupa, Cadbury tetap akan cair dek panas matahari.

When you don`t contribute, you don`t deserve anything.

Yang Najib dok layan babi2 ni pasal apa? Siap ugut lagi. Nak tunjuk terror pada babi2 lain tapi tak sedar diri sendiri akan disalai.

Anonymous said...

Baik sokong Gerakan.

Anonymous said...

Sokong MCA belah daripada BN jika Umno sokong Hudud.

UmnoUmniUmpu

Anonymous said...

Tak tau la apa yg dato najib cuba nak buat dan apa.yg dia nak buktikan... tapi aku dah naik bosan dgn cara dia dah nak naik menyampah nasib tak baik pru 14 aku tak ngundi... Lgi anak b tak baik aku undi pembangkang bior melingkop terus

MAHAGURU58 said...

Apek2 MCA masuk kembali ke Kabinet Kerajaan Persekutuan BN Malaysia untuk memberi kritikan membina kepada PM Najib Razak?

Hello brader! Mabuk Yam Seng ye?

Lu punya parti sudah takde sokongan dari masyarakat Cina Malaysia!

Lagi lu mau sembang kuat?

Kalau Jepun sudah harakiri ma!

MCA punya problem bermula dgn Chua Soi Lek punya skandal!

Walaupun sekarang ramai Cina sudah tak ada pantang itu ini didalam lu orang punya kehidupan, Chua Soi Lek punya hal sudah bikin lu punya komuniti hilang respek sama lu punya parti!

Sudah masuk balik Kabinet, bikin kerja lah! Tak usah bising bising macam Ah Long Petaling Street!

Kerja! Kerja! Kerja! Tiam! Tiam lah pengyu!

AwangLiku said...

Bangsat punya cina..kau kita orang dah kasi duduk kat sini pun dah kira untung tau..cibai..

Anonymous said...

Nampak tak saudara2 sekalian. Nampak tak? Zaman tun mahathir jd pm dulu ada mca, gerakan @ mic berani sound kerajaan? Dap nk kondem kerajaanpun beragak, takut kena libas balik. Zaman najib, peh baru 5 jam dpt title menteri mulut dh serupa haram jadah. Nilah cerdiknya najib. Akal ada tp selalu letak dalam jamban. Bukan nk ucap tq dan janji akan kerja sampai mampos tarik undi cina, tp sound pulak pihak yg melantik. Cam haram @ cam gampang. Sial sampai tulang sum sum. Najib....najib. Cermin muka semua dh pecah ke? Hancur la mcm ni. Nk sokong kerajaan kau najib, aku rasa mcm pengkhianat pulak. Sial betul la cara kau ni najib. Lantik dap lg bagus jd ahli kabinet.... Semakin rajin pulak sakiti pengundi kau....

Anonymous said...

Cina teruskn agenda kaumnys, mca mdesak najib dr dlm n dap desak najib dr luar. Najib mati plahan2 kat tengah2 tanpa dia sdr sedar. Wp btalu2 pengundi nsjib beri peringatn tp najib tetap nk duduk kt tengah2 antara mca n dap spai riwayat politiknya hancur. Pantang najib dgr nasihat pengundi sbb najib dh mabuk cinta kat cinabeng spai snggup tukar nama cina last2 kena tipu jge sbb dpt undi kesian 5%. Ini la pdgn rata2 pengundi najib skrg. Ukuran kpi sokongn cina thdp najib ialah pru14 tp masa tu dh lmbat sbb najib dh kena checkmate

Anonymous said...

Kalau tiada perubahan yang melayu harapkan..tunggu ja pru14..

Anonymous said...

Kembalilah Tun M biar dia kasi tendang mca gerakan keluar keranatanpa kedua pati bodoh tu Umno tetap majoriti

mat13 said...

kita tukar sokong isma pilak

Anonymous said...

Presiden MCA menyalak macam dia tu pengbangkang! Dia ingat MCA kuat macam dulu dikalangan kaum cina. MCA skg dah tak relevan lagi....tak nampak apa program yg diambil utk memikat kaum cina, tumpang umno ada. Tanding bnyk kerusi, menang sikit! Cak boh liyau la MCA