Friday, June 20, 2014

KALIMAH ALLAH : KHAIRY AKAN KETUAI UMAT ISLAM PADA ISNIN DEPAN..


semoga kj tak berdolak dalik..


13 comments:

kluangman said...

kj tak layak mengetuai...cukup sekadar menyokong.

Anonymous said...

Tunggu Dan LIHAT........

maae said...

Tengok la.. berlakon atau real... ini bukan mainan.

Unknown said...

Tak payah KJ nak jadi ketua umat islam kerana ia tak layak.

Anonymous said...

Kalau setakat berkumpul beramai-ramai sambil memegang sepandok memang tak kemana lah cara "konvensyenal" orang Melayu mempertahankan akidah Islam masing-masing. Kita perlu disedarkan bahawa penggunaan perundangan "sivil" untuk menangani isu yang berkenaan dgn hal ehwal Islam memang tidak akan relevan. Kaedah menggunakan "undang-undang" penghakiman manusia untuk memutuskan mana pihak yang benar atau sebaliknya di dalam isu kalimah Allah yg sangat berat ini memang akan mengundang ketidak puasan hati yg kronik pada semua orang samada mereka adalah orang Islam atau pun yang bukan Islam.

Lupa kah kita bahawa Allah Maha berkuasa atas segala sesuatu dan sudah tentu mustahil tidak mampu untuk menentukan apa-apa? Jika mengikut fakta sejarah tidak kah kita diberitahu bahawa bapa saudara Rasulullah SAW Abdul Mutalib sendiri telah meminta Raja Abrahah untuk mengembalikan unta dan ternakan lain milik mereka yang dirampas kecuali Ka'abah beliau menyerahkan kepada "Pemiliknya" sendiri untuk mempertahankannya dari di robohkan olih tentera Raja Abrahah yang hebat itu? Tidak kah ini sudah membuktikan bahawa Allah maha hidup SEBAB dia yang menghidupkan dan dia juga yang mematikan apa sahaja yang sudah ditentukan olih diriNYA sendiri?

Apakah kita sudah lupa dengan pesanan baginda Rasulullah SAW yg mengingatkan kita sebelum wafatnya baginda supaya kita harus kembali untuk merujuk kepada sunnah Nabi dan Al Quran sekiranya wujud unsur-unsur kekeliruan di dalam ugama kita? Jika kita merujuk Surah Ali Imran ayat 61 dari Al Quran bukan kah Allah sudah menunjukkan contoh bagaimana untuk menangani kerenah orang bukan Islam yang kurang ajar terhadap ajaran ugama Islam?

Olih itu marilah kita ajak paderi-paderi Keristian ini dan juga mana-mana orang politik pembangkang yang telah menyokong mereka bagi melakukan SYIRIK terhadap kalimah Allah untuk melakukan MUBAHALAH. Biarlah Allah sendiri yang menentukan siapa kah yang benar. Kita sangat yakin dan percaya orang-orang bukan Islam sudah tentu tidak akan berani untuk melakukan MUBAHALAH kerana mereka tahu bahawa mereka MEMANG telah melakukan pembohongan BESAR yang terang dan nyata apabila mereka menyatakan bahawa Allah pun bolih ada anak juga serupa manusia dan haiwan. NAUZUBILLAH !!!

Ajaklah MUFTI dan juga mereka yang mengaku ULAMAK dari MAIS dan JAIS untuk sama-sama melaksanakan MUBAHALAH ini dengan orang bukan Islam yang kurang ajar itu. Kita percaya seluruh umat Islam Malaysia akan sama-sama untuk melakukannya. Biar seluruh dunia dapat melihat samada paderi-paderi keristian berani atau tidak untuk melakukan MUBAHALAH itu. Tidak kah berani kerana benar ? Walau bagaimana pun hairan jugak kita kenapa para ULAMAK kita yang bijak-bijak itu tidak terfikir untuk merujuk kepada Al Quran serta melakukan MUBAHALAH untuk menangani isu begini? Apakah mereka kurang yakin terhadap kuasa Allah? Kita sangat ingin untuk mendengar respon dari para ulamak kita tentang kaedah MUBAHALAH ini kerana ternyata ia memang lebih berkesan dan tepat untuk menangani keceluparan orang bukan Islam yang ternyata sangat kurang ajar itu.

Mohd Shukri said...

Tak payah haraplah..... Semoga Allah menghantar mereka yg terbaik utk memimpin Umat Islam dan umat Melayu.... dah letih dah tengok agama dan bangsa menjadi barang dagangan,cacian, hinaan dan cemuhan.
Yg diberi kuasa,kononnya boleh diharap malangnya cuma harap menonton saja.
Biar hilang agama dan bangsa asalkan jangan hilang UNDI.Mereka lupa yg mereka sdg bermain dgn bara dlm sekam dan gunting dlm lipatan..... yg takkan pernah puas, berterima kasih apatah lagi bersyukur.

usin said...

Nk cari milage je tu. Sori tu say la, ari tu dh kantoi ceroboh rumah jamil khir baharom. Org dh sembur sbb kelihatan terlalu liberal, ni adalah peluang nk cuci dosa. Heh! Mcm org tak tau....

hangkedee said...

Toothless @useless si kitol menantu al kuat tiduri

orangjohor said...

Dia pandai menangguk 'peluang' untuk dapat nama dan saham dimata dan dihati melayu.
Hohoho, memang pandai dan muka seposen mamat nie. (takdak malu2x punya).
Liberal tetap Liberal. KECUALI ALLAH nak luruskan hati dia semula, tapi UMNO yang berpikior (guna otak) takkan mudah terpedaya.

Aku Melayu Rasis said...

KAKAKAHAHAHAHA!
HAHAHAHEHEHEHAHAHA!
hmmmm tapi kita tunggu dan tengok dululaaa....
kena bagi peluang dulu unt KJ buktikan....
tapi yg lepas2 dh..hahahahahaha

anjingBaruababi said...

kluangman said...
kj tak layak mengetuai...cukup sekadar menyokong.
June 20, 2014 at 8:08 PM....sapa yang layak...kalau semua dah bisu.......nak harapkan PAS......kena tanya AP Shah Alam dulu...

Anonymous said...

Klu la den yg jd PM.. mmg kene lanyak la bangsat2 alkafirun tu.. bior la x glamer pun.. jnji hati puas.. tp mslh ahli2 politik ni, dorg nak kuasa n pangkat sbb meterialistik je.. tp nak harapkan pak2 lebai PAS plak.. jahanam... dgn DAP pun angguk je.. puiii..

Anonymous said...

Sebab itu kita perlu bersatu. Yang UMNO tu memanglah lebih kepada keduniaan dan kemewahan tetapi PAS yg konon memperjuangkan Islam pun nampak tergelincir dan terpesong. Ramai pemimpin PAS melakukan kemungkaran dan munafik. PAS juga tidak berani menentang penghinaan terhadap Islam oleh parti komponen dlm PR. Nak harapkan Melayu PKR langsung tak boleh. Pemimpin hanya pentingkan diri sendiri saja. Memfitnah merata dan memantat keliling.

Bersatulah kerana strategy kafirun terhadap umat Islam adalah pecah dan perintah.