Monday, June 23, 2014

SEMOGA ALLAH SWT MEMBERIKAN KITA KEMENANGAN PAGI INI.


5 comments:

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Lihat SEJARAH benar tentang KEDAJALAN Penjajah British-ZIONIS dan tujuan penubuhan “Malayan Union“, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948:

Malayan Union yang dibentuk secara rasminya pada 1 April 1946 merupakan penggabungan Negeri-negeri Melayu Bersekutu, Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu dan Negeri-negeri Selat yang tidak termasuk Singapura, menjadikan 11 negeri semuanya, di bawah satu kerajaan pusat Ianya mengubah status semua negeri-negeri Melayu dari taraf pernaungan/perlindungan British kepada tanah jajahannya. Majlis Perundangan dan Majlis Mesyuarat Kerajaan akan diketuai oleh Gabenor British.

Dalam urusan pentadbiran negeri, seorang Residen British akan mengetuai Majlis Negeri. Raja-raja Melayu pula dihadkan kekuasaan masing-masing hanya kepada aspek keagamaan dan adat-istiadat orang-orang Melayu sahaja.

Buat pertama kalinya undang-undang baru telah diperkenalkan yang memberikan status kewarganegaraan kepada semua orang yang dilahirkan di Tanah Melayu dan Singapura, disebut sebagai JUS SOLI, serta pendatang yang tinggal di sana selama sekurang-kurang 10 tahun daripada 15 tahun sebelum 15 Februari 1942. Selain itu syarat kewarganegara Malayan Union adalah memperakui kesetiaan kepada Malayan Union dan tidak lagi kepada Raja-raja Melayu sebagaimana adat Melayu tradisional.......

Penubuhan Jawatankuasa Kerja dan Jawatankuasa Cheeseman serta pindaan-pindaan deraf perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang mengambil kira tuntutan-tuntutan berbagai kaum adalah sebenarnya strategi British untuk menonjolkan imej kepekaan kepada pandangan-pandangan semua pihak dalam pelaksanaan dasar-dasarnya berhubung dengan masa hadapan semua kaum di Tanah Melayu selepas kegagalan Malayan Union......

Namun kerajaan British juga sama sekali tidak akan berkompromi dalam hal mengembalikan dasar pro-Melayu, iaitu Tanah Melayu untuk orang-orang Melayu sebagaimanya dasarnya sebelum Perang Dunia Kedua dahulu. Apapun kuasa British sedar bahawa walaupun Malayan Union telah terkubur dalam sejarah politik orang-orang Melayu, namun gagasan bangsa Malayan bersatu yang menjadi teras induk kepada Malayan Union telah dapat diberi nafas baru dalam bentuk penganugerahan kerakyatan kepada kaum imigran dalam perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu. Dan British tidak perlu menumpahkan darah sesiapapun demi mencapai cita-cita tersebut.

Realitinya Tanah Melayu kini tidak lagi menjadi milik tunggal orang-orang Melayu dan ini adalah kemenangan kuasa British yang muktamad.

Tapi lihat bagaimana KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

Kami namakan dan kami panggil dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia)....
Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini

Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan…..

Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada 7 wasiat yang disampaikan semasa Raja-Raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 5 Ogos 1957.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

YA ALLAH AMPUNILAH DOSA KAMI. JGN BIARKAN ORG KAFIR MEMPERMAINKAN NAMAMU, HANCURKNAN MEREKA SPT MANA KAMU HANCURKAN TENTERA ABRAHAH SEMASA MEREKA INGIN MEROBOHKAN KAABAHMU,

Anonymous said...

YA ALLAH AMPUNILAH DOSA KAMI. JGN BIARKAN ORG KAFIR MEMPERMAINKAN NAMAMU, HANCURKNAN MEREKA SPT MANA KAMU HANCURKAN TENTERA ABRAHAH SEMASA MEREKA INGIN MEROBOHKAN KAABAHMU,

Anonymous said...

YA ALLAH AMPUNILAH DOSA KAMI. JGN BIARKAN ORG KAFIR MEMPERMAINKAN NAMAMU, HANCURKNAN MEREKA SPT MANA KAMU HANCURKAN TENTERA ABRAHAH SEMASA MEREKA INGIN MEROBOHKAN KAABAHMU,

Anonymous said...

Terima kasih Allah akhirnya namamu terselamat dari penyalahgunaan kaum kafir yang memang berniat jahat.
Padan muka Kristian Malaysia yang gagal dalam hal ini carilah nama lain seperti Jesus Christ kan macam dalam filem/TV yang selalu diguna oleh pelakon-pelakon.