Thursday, July 31, 2014

AHLI PAS..KORANG X BERASAP HATI KE BACA BENDA NI ?

Pengerusi DAP Selangor Tony Pua memberi amaran bahawa PAS tidak akan mendapat sokongan, kalah teruk dan akhirnya lenyap dari peta politik Selangor sekiranya pilihanraya mengejut diadakan di Selangor.

Pua berkata sekiranya PAS terus berdegil menyokong Tan Sri Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar Selangor, pilihanraya mengejut besar kemungkinan akan diadakan yang menyebabkan PAS kalah teruk.

Jika kemelut jawatan MB Selangor ini berterusan dengan DAP dan PKR mahu Khalid digantikan tetapi PAS berdegil untuk mengekalkan Khalid dengan sokongan UMNO, Dewan Negeri akan terbelah dua tanpa majoriti jelas dan Khalid mungkin akan meminta supaya pilihanraya diadakan di Selangor.

Menurut Pua, jika pilihanraya mengejut diadakan, parti-parti komponen Pakatan Rakyat dijangka akan mengalami kekalahan dan parti yang paling teruk terjejas ialah PAS.

Pua mendakwa PAS akan hilang 12 daripada 15 kerusi DUN yang dimilikinya sekarang dengan jangkaan parti tersebut kehilangan sokongan bukan Melayu sehingga 25%.

25 comments:

abdullahripain omar said...

kita rasa bkn pas yang hilang kursi tapi dap akan terus lenyap dari sejarah tanah melayu bila melayu bersatu, kna ingat wahai dap melayu dah lama sabar dg mu, tunggu masa dan ketika sahaja, jaga diri wahai dap, mu cari tanah baru pulak mana mu nak pi lepas ni atau mu balik tanah besar mu,

Anonymous said...

Bernanah telinga aku bro..sejahat2 UMNO, lagi jahat DAPig ni..

Anonymous said...

Nak berasap bendanya..
Mangkuk2 ayun dlm PAS bukan ada otak
Stkt jd keldai bangang... mn ada rasa apa2
Klu ada otak.. x guling atas jalan laaa
Dah bodoh...
Dok tanggung bewak PKR ratus2 ribu.. apa dapat ? Dapat hina jer dr PKR
X ubah mcm anjing...
Sian tgk.. nasib Melayu PAS yg bongok

Anonymous said...

Jika kita beragama islam .. kita tetap percaya ketentuan ALLAH .. BUKANNYA ..BABI TONY PUA..
ISTIQOMAH..
TONY PHUA ADALAH SPESIS PEMAKAN BABI .. LAKNATULLAH ..

Anonymous said...

Tony pua_ka nk beri amaran kt pas bhw klu pas nk hidup maka kena ikut telunjuk cakap dap. Mne maruah pas jk x kena gadai prinsip kpd dap demi kerusi d dunia. Jd lu pikir la sdr....?

Anonymous said...

berapa pula kerusi PKR DAN DAP yg tinggal? jika PAS TINGGAL 3 KERUSI SAJA! KENAPA TAK CERITA?

usin said...

Ye ke calculation kamu puaKA? dap pulak akan makin mantap? Jangan lupa bahawa bnyk kerusi dap menang kerana sokongan tak berbelah bagi melayu pas! Kalau melayu dh tak sokong dap, mampukah dap nak hadap sorang2. Nk harapkan pkr, pkr dh duduk tepi liang lahad sebelum kena tendang masuk kubur. Ckp jangan besar sgt puaKA, walaupun diketahui dap ada projek pindah pengundi utk kekalkan kawasan selamat, belum cuba belum tahu.

Anonymous said...

Parti kencing rakyat... Anak bini main politik hingga negari tunggang langgang..apa mereka kira..hanya kepentingan diri.. Bold face liars they are

Anonymous said...

GAP dh x best. Berita pun lmbt update. Cuba tgk mykmu dan helen ang laju je...

yasmine ecermoden said...

Ishh..ahli pas ni lama dah pelikkk..parti dalam pakatan kutuk & perlekeh pas dan presidennya pun ahlinya boleh buat pekak dan bodo jer...Hj Hadi..Dato' Harun Din..Nasruddin..Nasaruddin..semua ni klu dikeji di hina pun ahli pas takde rasa apa..kutuk ler..hina ler..depa tak peduli pun...kalau Dato' Harussani pulak siap dibuatnya lawak jenaka..

Nak tengok ahli pas berasap terbakar mudah jer...berani cuba la perlekeh anwar..macam lastik puak2 pas ni backup..hihihihi..ada berani keji anwar??...

Anonymous said...

Apa lu cakap , hati gua sudah tidak terbuka lagi untuk berpindah parti , biar lah kesetian gua hnaya kpd warna hijau yang kini akan bercapur warna biru muda dan meraah . Ini perjuangan gua walau apa jua orang kata , tokNik ajis sudah janji syurga pada gua, tok hadi kata gua cakap semua ikut biru kafir nasib baik gua ikut hijau .

Biar lah apa orang cakap , ikut mat sabu bagus , sebab jika gua silapa nanti boleh cakap mahkamah iukt salah teknikal, biar gua ikut cakap nuar , mungkin orang warna biru rugi tak rasa 'main belakang kawan' ikut warna merah juga boleh .. hail nya semua kuning..

Anonymous said...

APA ADA PADA DAP ?
ISLAM DAN MELAYU AKAN LEBIH UTUH JIKA MELAYU BERSATU DI TANAH MELAYU...........
ELAK JADI PALESTIN KEDUA DI BUMI MELAYU....BUBNGA BUNGA PERMULAAN DAH KELIHATAN DI P PINANG

Anonymous said...

PAS jangan gentar dengan ugutan Pua babi lahanat tersebut, Allah akan menolong anda semua demi kesucian Islam.

Anonymous said...

Dah jadi dayus parti ini

Anonymous said...

pas pon bertanding kat tempat majority melayu...apa nal kesah pasal undi bukan melayu..

Anonymous said...

Iyeke pas akn hilang banyak kerusi
?. Yg pasti pkr dan dap akn bungkus sbb rakyat sudah muak dengan politik pembohongan dan biadap dan tidak sedar diri yg diamalkan segelintir org melayu dan kafir harbi.

Anonymous said...

Hello Pua...Lu jgn buat lawak murahan lah. Kata Pakatan Rakyat, sikit punya hal sudah serupa orang gila ka? Rilek lah. Kasi Lim Sakit Sian komen lah...Lu siapa mahu uggut sama PAS.

Anonymous said...

Sampai tahap ni pun geng2 PAS-piss-pussy tu dok sanjung lagi babi2 DAPpigs tu....tak tahu lah aku. Kalau ye pun tak suka sangat kat perpaduan Melayu, berdiri sendirilah jangan dok dudok bawak jetiak DAPpigs dan P'Gay'R tu. Awak tu parti dah lama, sejak zaman medeka lagi. Yang dok harap sangat kat DAPpigs dan P'Gay'R sodomi tu buat apa??????

Anonymous said...

kepada pas jangan sampai hilang kerusi jangan peduli apa2 pun yang penting duit masuk

Anonymous said...


haramjadah ini bila bercakap bukan guna hotak. pua lepas mabuk merapulah bangsat ni cakap yang dia sendiri pon tak faham hujung pangkal.

melayu tonggong lah yang bagi undi sibangsat ni.

Anonymous said...

AHLI HAMPASS NAK BERASAP HATI????? DIA ORANG TIDAK ADA HATI DAN PERASAAN,MACAMANA MEREKA HENDAK TERASA????? MEREKA TU KAN TONGONG

#A.S.G# said...

http://bm.harakahdaily.net/index.php/subky/30016-pas-kekal-dalam-pakatan

bukti pas takde maruah

Anonymous said...

melayu bersatu. tu yg dap paling takut. ayuh musnahkan dap kat bumi malaysia ni.

hangkedee said...

Pas barua Dapig

Anonymous said...

Alhamdulillah..nasib baik aku bukan ahli PAS. Kalau aku baca statement Tony PuaKa ni mau berasap telor 2 biji ni...tapi pasal aku org BN..ada aku kesah statement tu hahaha. Puak PAS ni mana ada telor..kalau ada pun dah jadi telor tembelang...lantak ko la PAS..selagi korang kenyang dengan segala cacian makian partner korang selagi tu korang tadah ler tangan korang kat DAP ni..kalau x cukup tangan..aku boleh.bagi tempurung kelapa...hahaha