Wednesday, July 2, 2014

MKPN PERLU DITIADAKAN PENGLIBATANNYA DALAM DRAF RUU.


ada  perkara penting melibatkan isu draf RUU.

pertama, penderafan draf RUU itu dimonopoli oleh ahli-ahli MKPN yang ternyata liberal aliran pemikirannya.. banyak kupasan lengkap mengenai putar belit intipati draf itu dah didedahkan.

banyak NGO dah bersuara.
tun mahathir pun dan 2 kali bersuara.
semalam bekas ketua hakim negara pun bersuara mengenai aliran pemikiran ahli MKPN.


keduanya... draf RUU ternyata tidak menguntungkan islam,melayu dan bumiputra dari segi  politikal survivalnya di malaysia. t

jadi sewajarnyalah ds najib mempertimbangkan permintaan orang melayu.

pertama, TIADAKANLAH penglibatan MKPN dalam draf RUU. jangan jadikan MKPN terlalu memonopoli draf RUU yang ternyata tidak menguntungkan kita.

seeloknya dijemput ulamak,NGO melayu,profesional melayu  yang berkredibel untuk duduk dan memberi input baru cadangan draf RUU.

MKPN tidak perlu dilibatkan dalam siri draf pembentukan RUU.

elok MKPN ni fokus pada perpaduan kejiranan semangat gotong royong, kempen banteras aedes yng melibatkan penduduk berbilang bangsa.

kerja kebajikan sebegini memang sajaklah dengan nama MKPN, perpaduan.

mungkin wardina boleh dijadikan ikon nyamuk aedes dan dipakaikan pakaian aedes sepanjang masa bagi menyedarkan masyarakat akan bahaya aedes.

manakala saifudin abdullah boleh dipakaikan baju penyembur asap menghalau nyamuk aedes.

manakala bar council punya bekas presiden tu, dijadikan ikon mangsa gigitan aedes..

bab cari dana kempen, serahkan pada mujahid yusof rawa untuk buat tabung.

MKPN taraf dan kualitinya layak pada isu sebegini. bukan menjadi tukang draf RUU yang membahayakan masa depan islam,melayu dan bumiputra.


20 comments:

Anonymous said...

najib adakah kau membutakan mata dan hati?. moga kau tak di sumpah oleh anak cucu keturunan ku suatu hari nanti

Anonymous said...


Ahli MKPN tu perlu di temuduga dulu...apa itu rukun negara dan sedalam mana penghayatannya ,kalau tak lulus bubarkan saja MKPN...

Bodo tak boleh diajar..pandai tak bole diikut.

Anonymous said...


Ahli MKPN tu perlu di temuduga dulu...apa itu rukun negara dan sedalam mana penghayatannya ,kalau tak lulus bubarkan saja MKPN...

Bodo tak boleh diajar..pandai tak bole diikut.

Anonymous said...


Ahli MKPN tu perlu di temuduga dulu...apa itu rukun negara dan sedalam mana penghayatannya ,kalau tak lulus bubarkan saja MKPN...

Bodo tak boleh diajar..pandai tak bole diikut.

Anonymous said...

ni lah masalahnya kerajaan, Najib sebagai PM samada mendapat nasihat yang salah atau penasihat yang salah?
ada orang yang entah apa2 ..jadi ahli konsultasi! Wardina ? apa dia tau?

PM ada kuasa , ada suara, ada hak dalam kapasiti pemilihan, gunakanlah!
atau memang kerajaan sekarang ini terlalu lemah ?

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Apa guna 'PERPADUAN' (PALSU) bila umat Islam/Melayu kita makin terpaksa jadi PENGEMIS/PELARIAN di NEGARA ISLAM kita sendiri?!

Si LIBERAL Islam/Melayu sibuk nak jadikan Malaysia ni negara maju - tapi Islam/umatnya terus diHINA/diGERTAK/diJAJAH di Tanah Melayu ni dan global - sampaikan TANAH PUSAKA termasuk Tanah Rezab Melayu terus TERGADAI termasuk kat si PENDATANG KAPIRDAJAL warga asing ! Patutlah si pengikut SYAITAN, si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS dan ejen tempatannya MELALAK dan KETAWA habis-habisan!

Si LIBERAL Islam/Melayu yg. BODOH SEJARAHlah yg. menyebabkan habis tanah PUSAKA ISLAM kita yg. asalnya kepunyaan Kesultanan ISLAM/Melayu serta rakyat BUMIPUTERAnya, makin TERGADAI - yg. PUNCAnya, adalah kerana PENGGANAS PENJAJAH Barat/KRISTIAN-ZIONIS paksa Kesultanan Melayu berikan kerakyatan serta hak milik tanah PUSAKA pd. berjuta Pendatang Cina dan India - utk. MENJATUHkan Alam Melayu ISLAM kita ini!

Lihat SEJARAH permulaan Kesultanan Melayu dan Tanah Melayu ISLAM kita ini yg. diROMPAK dan diJAJAH dgn. amat BUAS – lihat di http://akarimomar.wordpress.com/2014/01/16/demi-keamanan-dunia-melayu-mesti-dikekalkan/ :

Demi Keamanan – Dunia Melayu Mesti Dikekalkan

16 January, 2014

....sejarah membuktikan bahawa dunia alam Melayu ditadbir dengan nilai-nilai murni Islam dan kekal aman hinggalah datangnya penceroboh yang menjatuhkan kerajaan Islam Melaka pada tahun 1511. Malah setelah kerajaan Islam di nusantara yang pertama jatuh ke tangan PENGANAS Kristian Katolik, Raja Portugis ketika itu telah mengutuskan laporan kepada Pope Leo X bahawa tentera Salib telah mengalahkan tentera Islam.

Alhamdulillah, simbol kekejaman PENGANAS Kristian Katolik ini masih tertegak untuk memberi pengajaran kepada umat kemudian tentang jahatnya penjajah ini merantaikan datuk nenek kita untuk dipaksa memecah masjid dan kubur sultan untuk asas binaan ini.

Betapa jahatnya PENGANAS-PENGANAS Kristian Katolik ini tercatat juga bagaimana tawanan perang yang mereka rantaikan dipaksa untuk memecah masjid-masjid dan kubur-kubur sultan-sultan Islam Melaka untuk diambilkan batu-batanya bagi membina simbol kekejaman Kristian yang boleh kita saksikan lagi hingga ke hari ini, kota a’Famosa. Jika tidak kerana usaha-usaha jahat para penganas Kristian Eropah yang datang menjajah dengan motif untuk mengaut sekala kekayaan dari bumi Melayu sambil mencari kemegahan untuk membalas dendam atas kekalahan mereka dalam siri peperangan salib serta bersungguh untuk menyebarkan agama mereka seperti mana yang disebut oleh para sejarahwan dengan istilah “Gold, Glory and Gospel” pasti dunia alam Melayu aman dengan ketinggian budaya ketimurannya.

Jika tiada kerja-kerja jahat penganas Kristian Eropah yang mengimport pelbagai kaum mendatang dari luar alam Melayu sudah pastinya alam Melayu akan kekal aman dengan kegemilangan dan kehebatan tamadun Melayu yang menjadi pusat dagangan terbesar dahulu berurusan baik dengan para pedagang antarabangsa dalam suasana aman dan murni......

Makcik Sambal Belacan.

usin said...

Pada aku, bukan penglibatan MPKN ditiadakan dlm membuat draf RUU, malah MPKN itu sendiri wajar dimansuhkan@dilupuskan@dibatalkan. Setakat ini apa sumbangan MPKN dlm negara? Yillek!!! Yg ada hanyalah bantahan dan kritikan kpd dasar2 kerajaan yg memerintah. Bagaimana corak pemilihan ahli2 MPKN dulu? Majoriti ahli mempunyai corak pemikiran menentang dasar kerajaan semasa. Bagaimana ia boleh berlaku? Adakah dgn meraikan corak pemikiran menentang agenda kerajaan sebagai satu bentuk menghargai peranan pembangkang? Jika itulah cara DS Najib memerintah, makin hancurlah negara. Ada saluran bagaimana pembangkang boleh menyuarakan pendapat mereka. Contohnya melalui parlimen & sidang dun. Jika melalui MPKN seolah2 PM kita mencari jalan agar BN boleh diganti dgn kadar segera. Pembangkang nampak gayanya sudah berjaya menyusup masuk dlm agensi & entiti kerajaan. Adakah PM kita sedar atau masih lena sehinggalah diusir keluar dr Sri Perdana & Putrajaya paska PRU14 akan datang? Liberalisasi dlm pemerintahan PM sekarang sudah keterlaluan dan melampau. Jasa2 org Islam & melayu yg memenangkan UMNO/BN dalam PRU13 dulu dah dilempar ke longkang. Sakit hati melayu/Islam/bumiputera bukan boleh ditipu dgn nilai BR1M. Jangan sampai melayu/Islam/bumiputera terpaksa 'Alang-alang menyeluk pekasam'... Menyesal tak sudah nanti.

Anonymous said...

tompang marah

POLIS, SPAD, SPRM TIDOR KAH??

DUDUK DEPAN TESCO EXTRA BUKIT PUCHONG..LIHAT BERAPA PULUH LORI MEMBUAT BERAPA RATUS TRIP MENGANGKAT TANAH MELEBIHI MUATAN DENGAN KADAR TERLAMPAU..

APA YANG MENYEBABKAN KAMU SEMUA BUTA?? DUIT DARI TOKEY LORIKAH ATAU KAMU MEMANG MAKAN GAJI HARAM !!

Anonymous said...

Old McRizalman has a dick, ee ya ee ya ohh...with a kongkek here, kongkek there, kongkek everywhere...old mcUMNO has a son a son, ee ya ee ya ohh....

Anonymous said...


APA PERLUNYA MKPN ?
BUBARKAN SAJA.

Anonymous said...

Najib, Melayu hanya sebagai topeng aje, Cina lah dia yang sebenar, dia seolah-olah nak bagi kuasa kepada Cina. Islam dan Melayu sering disebutnya semasa pilihanraya dan perhimpunan UMNO, orang macam ni tak layak hendak bela Islam dan Melayu, hanya sandiwara aje,ambil penasihat-penasihat yang merosakkan bangsa dan agama.

Anonymous said...

Semua ini adalah idea Najib yang liberal. Dia ingin memuaskan hati pengundi cina sbb dia tau untuk kekal berkuasa dia perlukan undi cina. Undi melayu tak boleh diharap lagi.

Anonymous said...

Najib nie...wp nmpk lembik & lebih byk 'play safe' tapi yg tak boleh belahh barisan kabinet nampaknya tiada yg berani bersuara atau menyatakan pendirian ttg isu ini...wp ramai org Melayu menyuarakan kebimbangan....

Anonymous said...

Pejabat peguam negara ni tak cukup staff ke sampai draft natang ni bagi kat barua council yg buat

Anonymous said...


Apa guna mempunyai undang undang jika tidak berani menggunakannya;ISA perlu diadakan semula.

Anonymous said...

YA ALLAH YA TUHANKU, KAU YANG MAHA BERKUASA MAHA MENGETAHUI, MAKBULKANLAH DOA KAMI, TURUNKAN NAJIB DARI PERSADA PERMERINTAHAN NEGARA MALAYSIA KERANA HAMBA ALLAH ITU MENZALIMI HATI DAN PERASAAN KAMI UMATMU!
AMIN AMIN YA ALLAH..
GANTILAH DIA YA ALLAH, DENGAN MANUSIA YANG SEBENARNYA HAMBAMU, MANUSIA YANG MEMPERJUANGKAN AGAMAMU DENGAN JALAN YANG BETUL..YANG MAMPU MEMBAHAGIAKAN HATI HATI KAMI DAN LAIN-LAIN HAMBAMU WALAUPUN MEREKA BUKAN DARI PENGIKUT AGAMAMU.
Perkenankan ya Allah...amin, amin, amin.

Anonymous said...

Pm amat hargai org yg mnentng beliau. Smkn kuat org mnentng smkn syg pm kt org tu. Pm bcita2 tgi utk mdpt sokongn 100% rakyat sdgkn itu amat mustahil. Jgn yg dkejar x dpt yg dkendong bcicirn. Pru 13 mbuktikn yg dkejar x dpt tp yg dkendong masih x cicir. Tp rase pru14 nt yg dkejar masih x dpt yg dkendong akhirnya kciciran. Pm nk tgu pru14 bila dh kalah bru paham rakyat yg selama ini sokong beliau benar2 mnolak akhirnya. Pm suka dirinya dtipu ahbeng tp rakyat melayu x suka pm nya dkencing ahbeng

Anonymous said...

sabenarnya apa yang kita bimbang dan takuti selama ini telah sekian lama berada didalam selimut kita sendiri - Orang2 Melayu - Siapakah mereka kalau bukan dikalangan Pemimpin2 Melayu sendiri.

Sikap Tamak Haloba...
Hasad Dengki...
Penting Diri Sendiri...
Bongkak dan Sombong...

Telah menyebabkan semua ini terjadi, tiada perkataan yang lain drp mereka ini melainkan pujuk rayu yang cuba diungkap dengan perkataan, "Orang Melayu maseh Kuat, Ugama Islam maseh Tegoh, inilah diantara kata2 bermadu yang cuba dibisekkan kesudut hati orang2 Melayu, tetapi tersembunyi didalamnya racun berbisa yang akan memusnahkan Melayu dan Islam!

Hubaya...Hubayalah wahai bangsaku....!

Tok Batin Baling said...

Adakah kata2 Hang Tuah akan bertukar dari,"Takkan Melayu Hilang di Dunia," kepad ," Ti9ada Melayu Berada di Dunia," ?????

Melayu Perak said...

anon 8.33 am...

nih penyokong PAS yang mabuk sudah sesat.....

tak baik doa begitu pada Allah swt....