Monday, August 18, 2014

GILIRAN POK NIK ...BUAT U TURN...KAH KAH KAH


Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini telah menyatakan sokongan tidak berbelah bahaginya terhadap keputusan Pas Pusat yang menamakan Wan Azizah dan Azmin ali sebagai calon MB Selangor.

Kenyataannya dibuat selepas perjumpaan dengan Hadi Awang dan Mustafa Ali pagi tadi.

Sebelum ini Nik Aziz telah menyatakan sokongannya kepada Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.

Mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat semalam bagaimanapun telah menamakan Wan Azizah sebagai calon tunggal MB Selangor.

19 comments:

Anonymous said...

nik ajis dah jadi buta, bisu & pekak!! tambah satu lagi.. bacul!!

Anonymous said...

TEloooorrr Pas dah masok ke dalam balik !!!! Ceramah Siang Malam...hampehhh !

Anonymous said...

PAS secara tidak sedar telah di jadikan PENGALAS KAKI oleh PKR serta satu lagi parti yang bersekutu dengannya. PAS dengan tenaga kerjanya yang begitu gigih dalam pilihanraya yang lepas mendapat keputusan yang berkurangan jumlah kerusi yang dimenanginya berbanding dengan PRU 2008. Parti itu hanya memangi 21 kerusi, satu berkurangan dari PRU 2008.

-aspan alias DAP

Anonymous said...

Kesian dok heret bewak.

Anonymous said...

Patut tukaq nama parti.
PUS - parti uturn semalay siy ya

Anonymous said...

PAS bukab U Turn..PiAS masuk round about dan pusing banyak kali..bila dah pening dia cari jalan keluar. Tapi bila dah sesat dia salahkan UMNO tak letak signboard..!
PAS memang pening..

Anonymous said...

Satu pandangan menarik mengenai parti PAS di Selangor. Tiada seorang pun dikalangan 15 Adun PAS di Selangor yang dapat menyakinkan setiap pemimpin PAS pusat bahawa mereka memiliki kritieria sebagai MB di Selangor. Maka atas semangat setiakawan, pemimpin tertinggi PAS mencadangkan ketua yang bakal dilantik diberikan kepada parti lain untuk buat pilihan..

Dengan ertikata lain, sampai bila pun YB PAS di Selangor akan menjadi seorang pembantu kepada ketua yang dilantik dari parti lain. Jika anda yang bercita-cita ingin menjadi seorang ketua kerajaan (MB) di Selangor pada masa akan datang, lupakan hasrat anda sebab parti PAS bukanlah sebuah parti yang akan membimbing anda menjadi seorang pemimpin tertinggi di Selangor..

Anonymous said...

Pr ni hidup dan survive dengan fitnah. Inilah hasilnya.... pemimpin takde pendirian dan niat tak pernah betul. u turn ikut dan Masih tak sedar di kuda2kan . Pok nik n hadi da x nampak jalan. Klu tahun 70 an agaknya da guling2 klu umno letak calon mb wanita. Mana kewarasan mereka. Patut pikir kenapa azizah? Apa agendanya. Klu niat xbetul hancurle

Anonymous said...

Dalam diam mereka akui anwar meliwat mereka akui pemimpin mereka berzina. Macamana penyokong mereka masih taksub. Kerana niat pemimpin tak betul... umno yg lebih islamik atau pkr yg lebih islamik? Masjid dan skola agama perjuangan sapa? Mereka nak islam cara pas bukan cara Rasulullah. Semoga kita tak termasuk golongan yg memecah belahkan agama.

Binatang Ternak (Al-'An`ām):159 - Sesungguhnya orang-orang yang memecah belah agama-Nya dan mereka menjadi bergolongan, tidak ada sedikitpun tanggung jawabmu kepada mereka. Sesungguhnya urusan mereka hanyalah terserah kepada Allah, kemudian Allah akan memberitahukan kepada mereka apa yang telah mereka perbuat.

Anonymous said...

Pas dipimpin oleh golongan yg menghalalkan cara. Ketaksuban yg disemai kpd pengikut mereka buat pemimpin2 mereka boleh kekal. Ini tidak berlaku dlm umno. Kenapa pengikut mereka akur lagi? Dlm umno pemimpin letak jawatan bila ada unsur2 salahlaku dan yg berbeza pendapat kluar parti dan hasilnya pkr semangat46 ditubuh. Berbeza dgn pas ... ketaksuban membuat pengikut mereka taat setia membuta tuli. Adekah baiah itu masih boleh di patuhi klu kita rasa ianya menyesatkan

Anonymous said...

Fitnah tersebar dgn mudah kerana Pas berpolitik di masjid di skola di pejabat. Apa sumbangan pas pada negara? Pengikut pas terpedaya kerana pas sinonim dgn laungan menegakkan islam. Tetapi islam itu hanya laungan. Kebanyakan kita islam tanpa membaca terjemahan quran maka kita senang keliru dan terpedaya. Kita di sogok dengan syurga tanpa menilai tindaktanduk pas telah memecah belahkan kita.

Anonymous said...

Nik Ajis cukup paranoid bila dengar perkataan "UMNO" sementelaah PAS nak pakat dengan UMNO.. tu yang buat Nik Ajis sejuk dan gigil satu badan .. apa lagi ..naik anginlah dia... ckap apa sahaja perkataan pada nik ajis.. babi, sial, anjing , pukim ak, haramjadah bla bla.. dia tak akan terkesema.. tapi kalau sedbut je UMNO.. walau tengah dibuai mimpi jumpa malaikat.. pasti dia akan terbangun tegak.. so apa korang nak hairan ...

Anonymous said...

Aku dah alergic dgn pas ni..dulu ckp pah lah flip flop..tapi pas lagi teruk..ni geng serban dan janggut ni..politik pun politik gak..tapi suka2 ko u turn..tak perlu penjelasan.cuma salahkan org lain..yg lagi aku tak faham org2 pas dan rakyat selangor masih undi puak2 ckp bohong ni..mmg tak faham

Anonymous said...

sedangkan di dalam masjid/surau PAS boleh jemput bukan Islam DAP beri ceramah....inikan kes MB di Selangor...setakat merajuk geli-geli saja....
Apa nak heran PAS kan parti politik. Meroyan macamanapun tetap cara politik juga der...matlamat menghalalkan cara...
Matlamat nak kekal menang, sokong cara tak kira betul ke tidak. Sudahnya tercebor tong tahi juga.....lama-lama yang busuk ttetap akan terhidu juga.

PASsial said...

MMg pun.. Pork Nick dan segala macai PAS sgt PARANOID dgn perkataan UMNO.
Mereka ni boleh jd mental disorder.. sasau sawan bila nampak atau dengar perkataan UMNO.

Sehingga DAP atau PKR kecing dlm mulut Pork Nik atau dalam mulut macai2 PAS..atau bini mereka di nodai sekali pun tak mengapa.. janji jgn ada perkataan UMNO!!

Skrg sumpah UMNO dh kena pd mereka.. pecah perut pd UMNO akan balik pd PR..

PAS adalah parti paling laknat atas muka bumi Malaysia. Islam di pakai mereka utk raih pujuk undi org Islam tp mereka akhirnya khianat 100%!

Pork nik.. lu skrg pun sudah di balas Allah dgn dgn mcm2.. lu belum cuci lg dosa2 lama mencaci menghina dan memfitnah UMNO dn skrg lu tambah lagi dosa munafik dgn biarkan PAS memperkudakan Islam utk kapir harbi laknatullah DAP dan PKR!!

PASsial said...

MMg pun.. Pork Nick dan segala macai PAS sgt PARANOID dgn perkataan UMNO.
Mereka ni boleh jd mental disorder.. sasau sawan bila nampak atau dengar perkataan UMNO.

Sehingga DAP atau PKR kecing dlm mulut Pork Nik atau dalam mulut macai2 PAS..atau bini mereka di nodai sekali pun tak mengapa.. janji jgn ada perkataan UMNO!!

Skrg sumpah UMNO dh kena pd mereka.. pecah perut pd UMNO akan balik pd PR..

PAS adalah parti paling laknat atas muka bumi Malaysia. Islam di pakai mereka utk raih pujuk undi org Islam tp mereka akhirnya khianat 100%!

Pork nik.. lu skrg pun sudah di balas Allah dgn dgn mcm2.. lu belum cuci lg dosa2 lama mencaci menghina dan memfitnah UMNO dn skrg lu tambah lagi dosa munafik dgn biarkan PAS memperkudakan Islam utk kapir harbi laknatullah DAP dan PKR!!

Anonymous said...

Oloh la..niki...
koho tuo koho gilo

CucuBahaman said...

Retak di tembok PAS ialah 2 YB dia engkar keputusan syura. Ini genting kerana PAS sudah hilang “maksum” atau tidak boleh berbuat salah/dosa. Kedua PAS penipu dan munafiq. Kalau pemimpin ulama PAS sendiri sanggup buat bodo muka selamba tipu Khalid dan rakan2 pakatan…kita rakyat lagi boleh kena main atas nama konon2 muslihat politik. Ketiga, pengecut dan tidak yakin diri. Sanggup bekerjasama dgn kapir harbi dan puak2 LGBT demi undi bangsa asing. Bodohnya kamu. Bila PAS bergantung dgn kapir dn tidak lagi dgn tentera2 Allah…ko orang akan jadi barua mcm mana Amerika jadi barua anjing Yahudi Zionis. Banyak lagi…lu pikir sendiri la bodoh….!!! PAS = Parti Ajaran Sesat.

Ir Mohd Ezanee Mohd Embong said...

org mcm ni boleh pakai ke?