Wednesday, August 27, 2014

KHAIRY DAN REGINA LEE.


kj keluar kenyataan dia tak kisah sekiranya PEKERJANYA adalah penyokong pakatan rakyat.

kenyataan ni lebih kurang macam tindakan populis DAP tengah giat nak tarik wanita melayu sertai DAP, sedangkan umum mengetahui DAP punya tindakan ni macam dakwaan kononnya 'kucing taknak dah makan tikus'..

public tahu betapa musibatnya DAP dalam cocok jarum halus nak perbodohkan melayu.

DAP memang pada hakikatnya dah bodohkan melayu pas dan pkr. tapi nak melayu lain dia tak boleh.

kj kata dia tak kisah kalau pekerjanya adalah penyokong pakatan.

hakikatnya kj adalah menteri, yang datang dari lubok parti umno. dia adalah ketua pemuda.

jadi sensitiviti kualiti pekerja umno patutnya dijagalah. pekerja di kementerian seharusnya selari pandangan dan idenya dengan DASAR KERAJAAN DAN PARTI.

kalau asas ini dilanggar, macamana nak promosikan dasar kerajaan dan parti ?

kj kata tak kisah kalau pekerjanya penyokong pakatan.

mungkin pasal tak kisah itulah, sampai sanggup hantar paspot  malam malam...hehehehe gurau je ...

ps ; untuk isu ni aku tak setujulah dengan pandangan kj. bab kj debat dalam parlimen tu aku sokonglah..

KLIK SINI



22 comments:

Anonymous said...

Bab KJ nie ..huh...maleh nak cakap, dalam UMNO sendiri pun suka kan...sebab tu menang KP.

Tindakan bawa masuk lain aliran seperti " bawa masuk perompak dalam kedai kita, dan tak kesah dia ada tabiat merompak ke apa, kita kata kita tak kesah dia ni perompak pun"

ALahaI sI LunCAi said...

Inilah antara faktor yang mengecewakan akar umbi UMNO. Pemimpin UMNO ghairah lakukan tindakan populis yang tak untungkan UMNOpun. Seperti Nazri Aziz dan Namewee. Aku rasa akhirnya akar umbi hilang bangga menjadi UMNO dan memilih untuk berundur dari menyokong...

Anonymous said...

"Professional, mencapai produktiviti tinggi....- PI MAMPOS agenda LIBERAL Barat-ZIONIS; yg. mengenepikan ISLAM dan hak umatnya! Jadi kalau si golongan pembangkang termasuk si puak SODOM yg. amat benci ISLAM/umatnya, ada sikap "professional blah...blah..blah.." - itu dah mencukupi utk. diPUJA/diSEMBAH si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENGKHIANAT?! OI KP/TKP PEMUDA UMNO yg. makin bongkak dan tamak - PI BERAMBOSlah lu dari UMNO!

Patutnya digantikan dgn. KP/TKP yg. benar-benar berjiwa rakyat dan kuat MEMPERTAHANkan ISLAM serta hak umatnya serta hak bangsa BUMIPUTERA, cthnya nak Mohd. Razlan Mohd. Rafii ni! Lihat di - http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140826/dn_08/Tidak-mampu-beli-rumah , Tidak mampu beli rumah, Oleh FAIZAH IZZANI ZAKARIA:
KUALA LUMPUR 25 Ogos - Kerajaan digesa mewujudkan makmal kajian melalui Bajet 2015 bagi mendalami isu jurang pendapatan masyarakat yang menyebabkan wujudnya masalah golongan bumiputera khususnya generasi muda hari ini yang masih tidak mampu membeli rumah sendiri.
Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd. Razlan Mohd. Rafii berkata, makmal ini juga perlu mengkaji tahap permintaan yang tidak seiring dengan penawaran bagi rumah kos rendah serta rumah mampu milik yang masih tidak mencukupi dalam memenuhi keperluan warga ibu kota......

p.s. tapi tiba-tiba si mamat-kari bangkitkan hal rumah kos rendah lepas cadangan Razlan ini - tapi tak sebut lansung pasal hak Bumiputera dlm. isu ini spt. Razlan! Aku syak dah paniklah tu - takut diganti Razlan!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

"Professional, mencapai produktiviti tinggi....- PI MAMPOS agenda LIBERAL Barat-ZIONIS; yg. mengenepikan ISLAM dan hak umatnya! Jadi kalau si golongan pembangkang termasuk si puak SODOM yg. amat benci ISLAM/umatnya, ada sikap "professional blah...blah..blah.." - itu dah mencukupi utk. diPUJA/diSEMBAH si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENGKHIANAT?! OI KP/TKP PEMUDA UMNO yg. makin bongkak dan tamak - PI BERAMBOSlah lu dari UMNO!

Patutnya digantikan dgn. KP/TKP yg. benar-benar berjiwa rakyat dan kuat MEMPERTAHANkan ISLAM serta hak umatnya serta hak bangsa BUMIPUTERA, cthnya nak Mohd. Razlan Mohd. Rafii ni! Lihat di - http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140826/dn_08/Tidak-mampu-beli-rumah , Tidak mampu beli rumah, Oleh FAIZAH IZZANI ZAKARIA:
KUALA LUMPUR 25 Ogos - Kerajaan digesa mewujudkan makmal kajian melalui Bajet 2015 bagi mendalami isu jurang pendapatan masyarakat yang menyebabkan wujudnya masalah golongan bumiputera khususnya generasi muda hari ini yang masih tidak mampu membeli rumah sendiri.
Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd. Razlan Mohd. Rafii berkata, makmal ini juga perlu mengkaji tahap permintaan yang tidak seiring dengan penawaran bagi rumah kos rendah serta rumah mampu milik yang masih tidak mencukupi dalam memenuhi keperluan warga ibu kota......

p.s. tapi tiba-tiba si mamat-kari juga bangkitkan hal rumah kos rendah lepas cadangan Razlan ini - tapi tak sebut lansung pasal hak Bumiputera dlm. isu ini spt. Razlan! Aku syak dah paniklah tu - takut diganti Razlan!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Ini KJ satu lagi besar punya Musibat Agong!!!

Kenyataan dia sama macam bini dia di mantat jantan lain dalam rumah sendiri!!

Melayu Bangang belajar tinggi2 tapi semakin jadi BAHLOL!!!

Anonymous said...

Baguslah cakap macam itu.

Dicadangkan supaya KJ menjelajah seluruh pelusuk kampong dan bercakap mengenai perkara ini.

Insyaallah BN akan tahu apa keputusan PRU 14 nanti.

Harap tercapai cita2 KJ.

Anak Bukit Jelutong said...

Harap-harap janganlah ada lebih ramai Pak Menteri dan pemimpin UMNO yang mempunyai "pandangan serta pegangan" macam ni.



Anonymous said...

Babi pun pandai & cekap buat kerja...tak nak ambik babi kerja sekali ke....

Anonymous said...

Die nih kira "EQUAL OPPRTUNITY
EMPLOYER" lah kunun nye.
Sama rata, sama rasa, atas bawah
depan belakang, SAMA SAJA!

Anonymous said...

Die nih kira "EQUAL OPPRTUNITY
EMPLOYER" lah kunun nye.
Sama rata, sama rasa, atas bawah
depan belakang, SAMA SAJA!

Anonymous said...

kerajaan UMNO kini semakin lemah bila PM sendiri adalah seorang yang berfahaman liberal.Melantik cina yang fahamannya terang terang ingin buang Perlembagaan sebagai kakitangan penting dalam kerajaan bukan lah merupakan satu kebanggaan, malah sebenarnya adalah satu kecelakaan dan tragedi kepada parti UMNO.KJ adalah bukan berjiwa UMNO........dia adalah seorang barua yang bercita-cita menjadi PM......sama seperti Al-Juburit.Pengalaman sebagai menteri sekarang akan digunakannya untuk kembali menyerang UMNO di masa hadapan.Hakikat ini yang menyebabkan orang Melayu letih dengan UMNO yang kini dikepalai oleh orang-orang pengecut.

Anonymous said...

Patutlah prestasi/KPI KJ yilekk.!!!

Anonymous said...


orang melayu sering cakap dalam cerdik banyak biulnya. DUNIA REALITI sekarang jika pesuruh sudah tidak sehaluan dengan ketua serupa CACING DAH JOLOK MATA, ITULAHLAH BIULnya ketua masih tak sedar diri dikencing, untuk mengisi kekosongan diluar sana beribu umat yg berharap dapat kerja. mengapa masih sayang dan bela pekerja yg tak sehaluan dengan inspirasi kerajaan???

terlalu berlembutlah kerajaan sentiasa difitnah dan dihina, kerana banyak manapon laporan polis dibuat tiada tindakan berkesan supaya perkara jahat tidak berulang dan masyarakat tahu akibat kelancangan akan membawa padah kepad dirinya.

Anonymous said...


orang melayu sering cakap dalam cerdik banyak biulnya. DUNIA REALITI sekarang jika pesuruh sudah tidak sehaluan dengan ketua serupa CACING DAH JOLOK MATA, ITULAHLAH BIULnya ketua masih tak sedar diri dikencing, untuk mengisi kekosongan diluar sana beribu umat yg berharap dapat kerja. mengapa masih sayang dan bela pekerja yg tak sehaluan dengan inspirasi kerajaan???

terlalu berlembutlah kerajaan sentiasa difitnah dan dihina, kerana banyak manapon laporan polis dibuat tiada tindakan berkesan supaya perkara jahat tidak berulang dan masyarakat tahu akibat kelancangan akan membawa padah kepad dirinya.

Johan said...

Kakitangan awam tidak dipaksa bersetuju atau menjadi ahli parti kerajaan. Namun tindakan membelakangkan atsu membantsh polisi kerajaan boleh diambil tindakan undang-undang seperti dalam Peraturan Am Kakitangan Awam.

Anonymous said...

Kalau betul macam ni Khairi Jamaludin kena disingkirkan dari UMNO dan kerajaan. Tak guna simpan musang berbulu kambing.

Anonymous said...

Sokong Alahai si luncai...atas kenyataannya.
"nilah antara faktor yang mengecewakan akar umbi UMNO. Pemimpin UMNO ghairah lakukan tindakan populis yang tak untungkan UMNOpun. Seperti Nazri Aziz dan Namewee. Aku rasa akhirnya akar umbi hilang bangga menjadi UMNO dan memilih untuk berundur dari menyokong...

August 27, 2014 at 6:18 AM"

Anonymous said...

Umno dah tak de sokongan pun. Pru14 umno pasti pupus. Bila itu dah jadi orang Melayu boleh la salahkan Najib, kj, hisham, zaid hamidi dll yang macam depa ni. Orang Melayu dah makin tak puas hati dengan umno

warisantmk said...

Kenyataan sebegini oleh KJ bukan sahaja menyakitkan hati umat Melayu, malah membayangkan keangkuhan beliau, setelah DS Najib mula beri muka kpd dia. Apakah KJ menggunakan RL untuk memahami budaya Cina? Apakah tidak masuk kepala hotak KJ bahawa RL boleh memainkan peranan sebagai spy DAP di pej beliau?

Anonymous said...

Belajar oxford tp bongok.... Suruh kucing jaga ikan goreng.....ada akal ke?

Anonymous said...

KJ !!!!!!!! get lost!!!!!kamu ingat kamu hebat sangat ke????
Inilah jadinya kalau kita ada PM yg bekerja dan berfikir hanya menggunakan tuan-tuan penasihat 25%!

Anonymous said...

Sudah pasti pihak lawan memuji dan menyokong sekiranya mendatangkan untung kepada mereka. Jika mendatangkan kerugian atau kemudaratan kepada pihak mereka tentu mereka akan tentang habis-habisan.

Untungkah kita memperjudikan nasib? Apakah yang hendak dibuktikan sangat kepada pihak lawan, sedangkan mereka tidak memandang sesuatu itu seperti yang kita pandang? Belum tentu mereka boleh mengikut acuan yang kita terapkan. Tidakkah akhirnya kita yang rugi kerana mereka tidak fikir sepertimana kita berfikir.
Kalau dah tahu bisanya ular buat apa disimpan dijadikan teman permainan?