Thursday, August 7, 2014

PENGUNDI PAKATAN SELANGOR. INILAH HASIL YANG KORANG DAPAT ! MAKANLAH TAXX KORANG SENDIRI..


di saat umat palestin menderita.
di saat tragedi hiba MH370 dan MH17 belum selesai.
di situlah duduknya najib, memikirkan masalah umat.

namun lain pulak dengan pembangkang.
tikam belakang sibuk dok nak cai siapa wajib jadi MB selangor.

kes air selangor tak settle, anwar sibuk nak sepat kering jadi MB.
kes denggi makin meningkat, anwar dok sibuk sepat kering jadi MB.

ini beza politik BN dan pembangkang.

BN bercakap mengenai penyelesaian isu rakyat.
anwar bercakap mengenai siapa patut jadi MB selangor.

tapi macamana pun aku balun... separuh rakyat selangor tetap biol gak bila bercakap bab rasional politik.

kerana anwar punya gila lah, RAKYAT SELANGOR YANG MENGHADAPI BANYAK MASALAH RAKYAT MENERUSKAN SIKAP KETIDAKPEDULIANNYA..

ini ke cara politik baru ?
hahaha...
no no no..
ini mentaliti sick society...
separuh rakyat selangor mengidap sindrom sick society.
benci melebihi rasional thinking.

gara-gara sindrom ini, rakyat yang tak bersalah pun kena.


apa yang korang pangkah dan pilih, inilah hasil yang korang dapat.

PS; apakah polemik pkr selangor ini lakonan anwar untuk elakkan pertanyaan masyarakat akan kenapa ANWAR ENGGAN BUAT DEMO DAN KUTUK ISRAEL ?

47 comments:

Anonymous said...

brader rbf lama x menulis dlm blog..dh beralih arah ke

Anonymous said...

Kalau pilihanraya sepuluh kali pun kita tetap memilih PKR daripada UMNO yang korup di bawah Najib laki Rosmah. Kamu boleh bodohkan lembu2 UMNO dengan lakonan Najib tapi bukan penyokong2 PR yang cerdik.

Anonymous said...

mereka dilarang baca utusan, dilarang tonton tv3, hanya baca malaysiakini, insider, tonton tv mereka, mereka akur tanpa persoal kenapa. orang yang sentiasa akur ni terlau taksub. orang selangor terlalu taksub macam orang kelntan

Anonymous said...

KAMI PENGUNDI PR PERMATANG PAUH DAH NAIK MELUAT..MUAK..SERIK ! DGN PKR.....ORANG SELAGOR BARU NAK MERASA ..SILAKAN...MAKLUMLAH DEMOKRASI..!!


.......ABD MANAF KUBANG SEMANG~~~

Anonymous said...

InsyaAllah semoga satu hari kamu sedar.

maae said...

Politik bawah tempurung...

Anonymous said...

Anon 7:00AM
"Kalau pilihanraya sepuluh kali pun kita tetap memilih UMNO daripada PKR yang korup di bawah Anuar laki Azizah sepat kering. Kamu boleh bodohkan Babi2 PKR dan Me anjingkan PAS dengan lakonan Anuar tapi bukan penyokong2 UMNO yang cerdik. "
Ha ha ha ha .....

INGAT ANJING DAN BABI INGAT GUAN ENG...HA HA .. Kepada Ahli Pas Pulau Pinang selamat berbogel...jgn lupa ajak murshidul am anda sekali ha ha ha. x leh nak bayangkan....

Anonymous said...

anon 7.00. orang bodoh takkan ngaku dia bodoh. sama la mcm kau. dah terang lg jelas betapa korupnya bang nuar bila buat cubaan letak bini sendri jd MB. umno pun x sanggup buat tahap ni.

jentayu

Anonymous said...

Salam Bro,Bang Anon August 7,2014 at 7.00AM,Aku setuju dengan ko.Tapi aku ragui yang ko kena bodoh dengan Si Peliwat tu,macam mana ?

Anonymous said...

Salam Bro,Bang Anon August 7,2014 at 7.00AM,Aku setuju dengan ko.Tapi aku ragui yang ko kena bodoh dengan Si Peliwat tu,macam mana ?

Anonymous said...

orang selangor taksub sebab nak kebebasan lelaki pompuan boleh lelaki lelaki boleh semua boleh dan itu sebab beria sangat nakan mb pompuan..... kasihan orang selangor lelaki gagah kacak dan berwibawa semuanya bapok-bapok belaka. terpaksa pompuan ambil alih.lelaki hisablah kote sesama sendiri ook... jijik!!!

jejakazman said...

atau pun sebenarnya selangor dah di kelantan kan

Anonymous said...

sama jer macam yahudi nampak....ye la....dah ketuanya yahudi....kan ?

jejakazman said...

atau pun sebenarnya selangor dah di kelantan kan

Anonymous said...

Lembu2 UMNO? Bagaimana pula BABI BABI DAP? Memang dasar tak mengenang budi dan BUTA SEJARAH.

Biar padan muka Selangor lingkup. Sibuk tak habis habir Najib korup. Kalau korup BUKTIkanlah, bawa bahan bukti, jangan cakap aje.

Semua ada zaman sekarang, video ada, fb ada BUKTIkanlah kekorupan tu?

Siapa yang berlakon Biol oii?

Lakunan Anwar Ibrahim (nak sebut nama pun aku nak muntah) terang2an TAK NAMPAK, tak pulak dia sedar kerakusan ketamakan mereka nak rampas kerusi MB kerana terliur wang simpanan kerajaan negeri zaman BN dulu yg ditinggalkan 3 billion RM.

Korup korup tak habis2..ada kau kebulur? Berapa duit kau Najib dah ambik? Ada dia hutang kau? Kalau ada Najib hutang Bank tentu kau orang dah heboh, siang malam tu lah modal di jaja sana sini.

Baru sekarang pulak sedar Khalid Ibrahim ada hutang 66 juta dengan Bank Islam. Bodoh, orang tua tu dah lama hutang sebelum jadi MB lagi.

Bangang.

Siapa ajak tinggal di Selangor? Balik je ke negeri masing masing. Lebih baik tinggal di Penang je. Baru kau tau langit tinggi rendah.

Anonymous said...

Hang meme macai tahap dewa.

Anonymous said...

Undi lah Anon 7.00. Undilah biar Selangor lingkup.

Atau pun tinggal di Kelantan terus, Penang terus lagi baik.

Tak habis habis tuduh PM korup. Berbakul dosa kau dengan Najib. Buktikanlah kalau korup.

PR kan pandai kalau ada bukti mana nak diam kan? Lawyer bijak2 belaka,

Buktiklah...buktikah. Kalau Najib ada hutang Bank Islam 1 juta pun, buktikanlah...

Bodoh bin Tolol, orang ada hutang 66 juta diangkat jadi MB...

tentulah HARU....

Duit negeri banyak konon, jalan lobang sana sini, sampah tak angkat, nyamuk aedes paling banyak di Malaysia. Air?

Tak lama lagi angkat baldi lagi lah jawabnya.

Anonymous said...

Kalau orang Selangor terutamanya orang melayu bersetuju Wan Azizah ganti Khalid maka negeri Selangor akan mempunyai seorang Remote Controlled MB atau pun Droned MB. Tindakan Pas mahu Khalid terus jadi MB adalah betul.

Pak Ngah

Anonymous said...

Selamat datang nrgeti selangor darul bodoh....bodoh pasal penjubo ko org jadi kan pemimpin......selangor darul bodoh...padan ssgt la tu...

Aku Melayu Rasis said...

tak boleh salahkan juga pd pengundi Selangor. Mereka sebenarnya dah meluat dgn umno/BN. Mereka sebenarnya tak ada pilihan tapi umno/bn kena di"ajar" jugak. Tapi dah memang sikap umno/bn memang macam tu, walau di ajar bagaimanapun mereka tetap tidor dan melupakan tangan2 pengundi yang telah memberikan mereka pangkat dan darjat. Melayu kini bagai anak dirumah mati kelaparan, kera dihutan pulak disusukan. Najib pulak ibarat pagar dibendang padi. Ingatkan bolehlah kita tumpang harap, tapi dibiarkan pulak cina bemaharajalela.
So, berbalik pada pengundi Selangor. Kita tunggu apa umno/bn buat untuk kemungkinan PRN nanti. Aku percaya orang Selangor taklah bodoh sangat. Biarkan mereka tengok sendiri dan buat keputusan sendiri. Kalau aku sbg rakyat Selangor, aku masih bg undi aku pd pakatan. Biar umno/bn meroyan. Itupun kalau umno/bn tu dah celik dari buta mata hati mereka. Walaupun umno/bn tidaklah seteruk pakatan haram, tapi kalau dibiarkan lama kelamaan boleh jd lebih teruk dari PR. Nak kena ada sebilangan rakyat yang berani "ajar". Cakap cara baik, haram umno/bn nak dengar. Maklum saje.. kalau umno/bn kalah pun, bertukar kerajaan skali pun, mereka masih lg boleh hidup senang jika dibandingkan dgn pengundi di bawah sini.

salim hasan said...

KITA JGN TERKEJUT KALAU ADA PILIHANRAYA SEMULA PAKATAN AKAN MENANG LEBIH BESR,DEK SIKAP SOMBONG BODOH SEBAHGIAN PENGUNDI MELAYU DITAMBAH SIKAP CAUVINIST DAN BESAR KEPALA KAUM KEPARAT CINABENG DI SELANGOR.KALAU TAK CAYA TENGOK LER NANTI

Anonymous said...

Biar kan luncai terjun dengan labu2 nya

Anonymous said...

anon 7.00am...tahniah kerana anda cerdik....ko jadi cerdik sebab pergi sekolah yg di bina UMNO/BN kan...?? aku nak tanya ko ni
apa perangai Anwar masa dlm UMNO dulu...???? bersih..?? jujur...??
amanah...??? or pengamal homoseksual & zina bini org..??
masa tu aku percaya ko masih lagi kencing bercabang & belum sunat pun..merengek rengek pakai pampers nak menetek dgn mak ko kan...???
so ...tak payah la beri komen bodo ko tu....geli aku....

Anonymous said...

Apa...kalau 10 kali pilihanraya pun pangkah PKR..aku kalau sejuta kali pun pilihanraya aku tetap pangkah UMNO/BN sebab aku tak bahalol macam orang PKR yang buta mata dan hati serta penjilat Anwar Ibrahim manusia terkutuk laki Wan Jijah tu. Penyokong PKR makan taik lah selama-lamanya..sebab tu lu biol sepanjang masa...

Anonymous said...

Tu ada satu kat atas punyalah banyak cara menentang UMNO kalau benar bagai dikata, tapi tetap juga sanggup diperhambakan oleh Parti Kerusi Rembat Kepala sampai pecah.

Anonymous said...

penyokong pr yg bodoh...sepanjang mse dibodohkn oleh anwar ibrahim...berjuang utk nasib seseorang..bkn kepentingan rakyat...reformasi ape reformasi..gi mampos la!!!

Anonymous said...

Kalau ditanya pada ANAK JATI SELANGOR, dari 10, 9 akan undi BN. Tapi masalah di Selangor ni, ramai sangat pengundi luar. Kepada pendatang ke negeri Selangor, nak cari makan, datanglah. Tapi bab mengundi...baliklah ke negeri kamu. Lantaklah kamu nak undi sapa pun. Kepada penyokong PR, apa pandainya kamu? Berapa kali dah kena tipu dengan aljuburi??? Dari kata2 " we are going to putrajaya on 31 september 2008" sampailah bab GE 13 dengan retorik bangla la, blackout la bla bla bla...pandai sangat ler tu? hahahahahaha.....nak jadikan Selangor ni anak bini punya pulak? Kah kah kah....pandai...sungguh pandai penyokong PR ni...terbukti sungguh....BANGANGNYA!!!

Anonymous said...

Kalau ditanya pada ANAK JATI SELANGOR, dari 10, 9 akan undi BN. Tapi masalah di Selangor ni, ramai sangat pengundi luar. Kepada pendatang ke negeri Selangor, nak cari makan, datanglah. Tapi bab mengundi...baliklah ke negeri kamu. Lantaklah kamu nak undi sapa pun. Kepada penyokong PR, apa pandainya kamu? Berapa kali dah kena tipu dengan aljuburi??? Dari kata2 " we are going to putrajaya on 31 september 2008" sampailah bab GE 13 dengan retorik bangla la, blackout la bla bla bla...pandai sangat ler tu? hahahahahaha.....nak jadikan Selangor ni anak bini punya pulak? Kah kah kah....pandai...sungguh pandai penyokong PR ni...terbukti sungguh....BANGANGNYA!!!

Anonymous said...

pkr..parti haramjadah..parti anak beranak...parti xtaw malu..igat selangor harta bapa diorang ke...satu nk jd mb/adun kajang...satu penasihat ekonomi slgr...punaiiiilah..

Anonymous said...

Jgn kate pkr xkorup bodoh lembu..songlap ratus juta2 kt kedah sblm tmbg sme mcm di tgganu dlu..skrg selngor plak..sngglap billion2 sblm lari tnggalkn negeri..tu sume taktik dh dpt bce dah..

Anonymous said...

sapa cakap kerbau pkr cerdik? aku pula jika 44 kali pilihanraya tetap pilih UMNO kerana cara kerja UMNO lebih berkesan. ko lihat bagaimana kambing pkr bergaduh rebut jawatan. lepas itu menyokong pemimpin sakit jiwa yang kerjanya buat fitnah untuk jatuhkan orang tapi diri sendiri sangat keji. dia beruntung kerana adanya media internet. kami orang kampung tak kan percaya bulat bulat apa yang dilapor melalui internet kerana kami percaya apa yang kami lihat. apa yang kami nampak, ABI itu tidak matang dan separuh gila. hanya orang yang tak betul saja masih sokong dia.

Anonymous said...

PKR lebih baik dari UMNO ... what a joke.

Komen macam Red Babi & Anjing.

Anonymous said...

jgn la ini mcm gua undi kat perak tapi cari rezeki kat selangor..

Anonymous said...

Itulah persepsi yg ditanam terhadap umno. Yg rasuah dlm umno da kena tendang dan sekarang duduk dlm pkr. Ahli2 pkr yg tertipu.

Anonymous said...

PR akan tetap utuh diSelangor krn ada parti PKR yg sangat kuat.. kuat angkat kerusi dan serang ahli parti sendiri dgn kerusi.

pengundi selangor yg tak undi pr said...

komen no 2 tu sunggug menampakkan siapa yg jadi lembu sebenarnya, komen pun dh nmpk sgt bodohnya patutlh kena tipu berkali2 still say yes bak lembu kena cucuk hidung...

sdh2 la tu RBA

Anonymous said...

hahahaha..ramai yg terlampau cerdik dlm selangor nii...tapi kurang bijak...ramai yg jenis pak arab tungau...berpuluh x kali ulau yg sama patokk...maseh gak hulur tangan...banjar kata BUNGULL tahan cipan...hehehehe..payahhh

Anonymous said...

Org selangor pun ramai dr klate. Cian selangor dh x pior... sbb tu slangor nk jdk cam klate. Xder air, sampah bnyk, aedes bnyk pun xper sbb sabo, redho tawadhok....cobaan....bnyk buleh pahalo

Anonymous said...

Cerdiknya pnyokong PR pilih pmimpin,mmg puak2 ni patut dpt pmimpin spt yg ada skrg.

Anonymous said...



Bro. . .lu ngikau ka ? jgn cakap sepuloh kali lg pr pun menang. LU TARAK BRLAJAR DATI PRK TEKUK INTAN. LU NGINGAU BRO. . .he he he. . .

Anonymous said...

BODOHNYE..

Anonymous said...

jijah jaga jam omega 1 biji pun bole hilang, macamana nak jaga selangor........
hadoiiiiii

-anti jubur-

kelopak salak said...

abih tu, PKR tak kurap eh korup la? baik la ye?

Anonymous said...

Mmg org2 pr mmg cerdik2 ., cerdik dikalangan yg paling bangang

Anonymous said...

Mmg org2 pr mmg cerdik2 ., cerdik dikalangan yg paling bangang

basic_2009 said...

stupid Chinese vote the oppositions en bloc !
wow ... that's voting right


buy Chinese last en bloc !!!
haha haaaaaa ... that's buying right



Red Bean Army = bloody arseholesss !!!!

Anonymous said...

Lu 10 kali ganda bodo dari lembu. Semua yg korupsi UMNO sudah kasi tendang kuar..yg lu sokong skrg bapak segala korupsi..lu ikut bontot dia sampai lu mati..