Tuesday, August 19, 2014

SELANGOR UNTUK SELANGOR...JIJAH DAN PAKATAN REPUTASINYA MAKIN MENJUNAM DI MATA PENGUNDI ANAK SELANGOR.


http://zul4kulim.blogspot.com/2014/08/kembalikan-hak-rakyat-selangor.html

9 comments:

Anonymous said...

Salam,

Kemelut MB Selangor memberikan suatu pengaran yg cukup berguna kepada kita, di mana ketegasan Anwar Ibrahim yang terlalu taksub berkehendakkan Wan Azizah, isterinya menjadi Menteri Besar, walaupon di tentang hebat oleh Sultan Selangor, Istana, Puak Pas Alim Ulamak, Majlis Syura, TGHHA,TGNA dan TGHHD.

Mungkin ada HIKMAHnya kemelut ini.
Pengajaran yg kita dapat iaitu Golongan Wanita tidak seharusnya diberikan suatu Jawatan Tertinggi, melainkan pada hak-haknya, seperti Menteri yg menjaga Hal Ehwal Wanita.

Kedudukan Kewangan Negara tidak pernah selamat, kukuh atau membina, sejak sekian Lamanya.

Apakah ini kerana Gabenor Bank Negara Malaysia ialah seorang WANITA?

Tan Sri Zeti Aziz telah memegang jawatan sebagai Timbalan Gabenor pd 7 Sep 1998 dan seterusnya dilantik menjadi Gabenor pada 1 Mei 2000 sehinggalah sekarang, pada hari ini iaitu 19 Ogos 2014.
TS Zeti SUDAH MEMEGANG Jawatan Gabenor selama lebih 14 Tahun lamanya.. MasyaAllah, Lamaaaaanyae..

Siapakah dibelakang TS Zeti ini yang begitu Kebal? TS Zeti kebanyakkan Masa di temuramah hanya MEMBACA TEKS, dimana kelebihan beliau?
Sudah sampai masanya TS Zeti Mengundurkan dirinya, Tak Kan Mahu DIPECAT????

Bagilah jawatan pada Orang Lain pulak, mungkin kedudukan Kewangan Negara akan menjadi lebih baik, InsyaAllah.

Anonymous said...

5.49.
Alaa..baik zeti. kalo orang lain hancus terus. Tak tau ke, the current global economic situation? Jangan main hentam orang jer.

Anonymous said...

Tahniah rakyat Selangor kerana memilih kerajaan yg bewibawa iaitu PR yg telah menghuruharakan Ng Selangor dgn berebut rebut hendak jadi MB utk apa wallahuallam.
kalaulah UMNO yg melakukan pekara yg sama sudah tentu bermacam macam tohmohan akan dilemparkan.tak ada pun diada adakan. UMNO rasuah, UMNO kroni UMNO itu dan ini x ada yg baik langsong UMNO ni.Harap2 selepas ini datangkan lah kesedaran kpd rakyat Selangor.

Anonymous said...

Masaalahnya semua orang seolah2 takut dengan Anwar.

Anonymous said...

Undi kacang dapat monyet..bagilah bunga pada kera lepas tu suruh tikus pulak baiki labu..akhirnya siluncai terjun dengan labu labunya..

Melayu Perak said...

BACA NIH ANON 5.49 PM.....

KDNK suku kedua catat kenaikan 6.4%

Oleh ZUNAIDAH ZAINON
ekonomi@utusan.com.my




Dr. Zeti Akhtar Aziz
Advertisement
KUALA LUMPUR 15 Ogos - Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada suku kedua 2014 mencatat pertumbuhan 6.4 peratus berbanding 6.2 peratus pada suku pertama tahun ini.

Pencapaian suku kedua itu dijangka mampu melepasi sasaran 5.5 peratus tahun ini setelah KDNK separuh pertama mengukuh kepada 6.3 peratus berbanding separuh pertama 2013 sebanyak 4.4 peratus.

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz berkata, prestasi positif itu didorong oleh peningkatan eksport yang baik dan permintaan kukuh pada peringkat domestik terutama oleh sektor swasta.

Beliau berkata, aktiviti daripada sektor swasta dijangka terus menjadi pemacu bagi pertumbuhan ekonomi dan mendapat manfaat daripada pemulihan ekonomi di peringkat global terutama Amerika Syarikat (AS), Jepun dan negara-negara rantau Asia.

"Berdasarkan asas suku tahunan terlaras secara bermusim, ekonomi negara meningkat sebanyak 1.8 peratus berbanding peningkatan suku pertama 2014 sebanyak 0.8 peratus," katanya pada sidang akhbar Perkembangan Ekonomi dan Kewangan di Malaysia pada suku kedua 2014 di sini hari ini.

KDNK pada harga semasa berjumlah RM262.8 bilion pada suku pertama dengan peningkatan sebanyak RM25.3 bilion berbanding suku kedua 2013. Pada harga malar 2005, KDNK mencatatkan nilai RM205.6 bilion.

Jelas Zeti, pelaburan swasta mencatat pertumbuhan dua angka sebanyak 12.1 peratus melibatkan pelaburan dalam sektor perkhidmatan dan perkilangan manakala penggunaan swasta meningkat 6.5 peratus disokong oleh guna tenaga yang stabil dan kenaikan upah yang berterusan.

Namun, katanya, perbelanjaan sektor awam merosot sebanyak 1.3 peratus mencerminkan perbelanjaan kerajaan yang lebih rendah untuk emolumen serta bekalan dan perkhidmatan manakala pelaburan awam pula juga merosot sebanyak 3.3 peratus disebabkan oleh perbelanjaan yang lebih rendah untuk aset tetap oleh Kerajaan Persekutuan dan perusahaan awam.

Beliau berkata, lebihan dagangan mencatat RM18.4 bilion pada suku kedua tahun ini manakala eksport kasar meningkat kepada 14.2 peratus. Dalam masa sama, import kasar juga meningkat pada kadar 8.6 peratus.

"Bagi ekonomi Malaysia, pertumbuhan eksport dijangka menjadi perlahan sedikit pada separuh kedua 2014, sebahagiannya mencerminkan kesan asas yang nyata dalam tempoh sama pada 2013," ujar beliau.

Menurutnya, berdasarkan perubahan tahunan dalam Indeks Harga Pengguna (IHP), kadar inflasi pada suku kedua mencatat penurunan 0,1 peratus berbanding suku pertama iaitu 3.4 peratus disebabkan oleh inflasi yang lebih rendah dalam kategori makanan dan minuman bukan alkohol serta kategori perumahan, air, elektrik, gas dan bahan api.

"Bagaimanapun, dijangkakan kadar inflasi meningkat sedikit tahun depan ekoran pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) sebanyak enam peratus mulai 1 April. Tetapi, kadar ini akan kembali kekal stabil ke angka purata jangka panjang tiga peratus pada 2016," jelas beliau.

Anonymous said...

'Selangor untuk orang Selangor'......habih tu yang ko orang dok pangkah malaun2 dari luaq Selangor tu buat apa?????...Sendiri buat, sendili tanggung lah.....

Anonymous said...

Sebenarnya, kita boleh survey sendiri, tak perlukan umcedel. Tapi tak perlulah suruh orang isi borang survey, cukup dengan beberapa soalan lisan. Kalau tak nak buat survey, kita boleh rasakan sentimen rakyat dengan bercampur gaul. Secara amnya, saya merasakan sokongan terhadap pr di Selangor sekarang dalam lingkungan 55% (undi popular) menurun berikutan krisis mb.

Anonymous said...

Welcome to Selangor Darul Bible Al Khinziri. ..
Congrats selangorean. ..