Thursday, September 11, 2014

HUKUMAN AKTA HASUTAN GANTUNG SAMPAI MATI ? KORANG SETUJU TAK ?GAP OK.

Aktivis pro-Akta Hasutan, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata undang-undang tersebut sepatutnya diperketatkan lagi dengan memperuntukkan hukuman gantung sampai mati.

Beliau yang kini mengusahakan satu NGO baru dengan nama Malaysia Mempertahankan Akta Hasutan berkata beliau akan menjalankan kempen untuk mendapatkan sokongan agar akta tersebut dikekalkan.

"Akta hasutan telah menangkap dan memenjarakan mereka yang jahat mulut yang hasut rakyat sejak tahun 1948.

"Akta ini baik, kenapa nak hapus pula? Sepatutnya dikekalkan dan diketatkan lagi. Patut diletakkan hukuman gantung sampai mati kalau hasut lebih daripada tiga kali," katanya.

Peguam itu berkata, bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan akan melancarkan kempen tersebut esok.

Hasil daripada petisyen itu akan dijadikan satu memorandum yang akan diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong serta perdana menteri.

"Kita akan buat kempen ini secara fizikal dan maya. Kita akan buat jelajah bagi memberi penerangan tentang akta ini dan kumpul tanda tangan.

"Selepas itu kita akan serahkan kepada Yang di-Pertuan Agong dan Perdana Menteri. Tempoh masa kita ialah sehingga Parlimen bersidang. Masa itu kita akan serah (memorandum)," katanya lagi.

40 comments:

Anonymous said...

setuju sangat

Anonymous said...

SANGAT SETUJU. KEKAL KAN AKTA HUSUTAN

Anonymous said...

ASSALAM GAP,
AKU TAK SETUJU. AKU ADA BERI SEDIKIT KOMENTAR PADA BLOG BULETIN SENGAL TADI. BERIKUT:

Hukum mati untuk Akta Hasutan tak perlu. Cukup sekadar PENJARA SEUMUR HIDUP. Hukum mati di dalam Islam hanya boleh di lakukan jika seseorang itu telah murtad, atau jika seseorang itu telah membunuh insan yang tidak berdosa, atau, jika penzina yang telah berkahwin hendaklah direjam sehingga mati.

Anonymous said...

sokong 200%...

Anonymous said...

Setujuuuuuuuuuuuuuuuuu !! 200%

Joe Rizal Praha2 said...

Wassalam. Apo pun eden tak setuju jiko akta hasutan dibubarkan. Malah eden syor kan ISA dikembalikan dan segalo akta yg berkaitan dongan apo pun diperketatkan utk menjamin keselamtan Malaysia dan bukn utk orang persaorangan. Kalo ado oran yg tak setuju bolih tinggalkan Malasyia dan poi kenegaro lain.

Anonymous said...

Oh....brader ni lah yang pernah jadi peguam kepada Ummi Hafilda. Bagus brader ni.

salim hasan said...

SOKONG !!!!! UNLIMITED PERCENT!!,LAKSANAKAN SEGERA!!!

Anonymous said...

patutnya orng yang nak hapuskan akta tuh yang harus dikenakan tindakan.

tobeng said...

Setuju sangat.3 kali menghasut dan dihukum gantung sampai mati adalah hukuman yg adil dan saksama.

Hukuman kesalahan kali pertama setahun penjara.Kali kedua 10 tahun dan gantung untuk kali ketiga.

Biasanya untuk pesalah yg normal hukuman setahun sudah cukup untuk membuatkan mereka serik.Kalau masih tak serik2 lagi maknanya orang ini memang sangat degil dan hitam hatinya.

Elok sangat dibuat road tour untuk kempen.Kita lawan para pengkhianat ini dengan bukan saja tuntutan untuk pengekalan tapi kita mahu ketatkan lagi.Ini cara yg tepat.

Anonymous said...

setuju

Anonymous said...

Saya setuju malah mayat org tsb perlu ditanam tanpa batu nesan di atas usaha2 pengkhianatan terhadap negara

Anonymous said...

saya setuju dgn akta hasutan di kekalkan. jangan gantong sampai mati tapi biar sampai tercabut leher.

Tok Batin Baling said...

Adalah disokong 100%, apa nak takut kalau kita tak buat salah lebeh2 lagi kesalahan yang menyusahkan Rakyat, kalau Dadah dianggap sangat BAHAYA, apa bezanya dengan Jenayah Hasutan? malahan ianya lebeh bahaya lagi, DADAH akan merosakkan orang yang menggunakan nya sahaja. tetapi HASUTAN boleh merosakkan satu Negara
Jadi tanpa sebarang sebab kenapa Akta ini hendak dihapuskan dan tiada lain perkataan melainkan saya menyokong saqngat2 agar Akta Hasutan ini dikekalkan malahan dperketatkan lagi.

NajibMustGo said...

Alhadmulillah masih ada yang sayangkan Negara. Masih ada org yg mahukan negara ini aman.
Akta Hasutan digeruni oleh org yg mmg ada niat jahat dan mahu merosakkan negara

Kenapa yg melalak2 mahu hapus tu? mmg niat nak menghasut juga?

Teruskan gerakan mengekalkan Akta Hasutan, dan tak cukup itu shj

Kembalikan
AKTA ISA,
AKTA ORDINAN DARURAT
AKTA BUANG DAERAH

and lastly.. MASUHKAN NAJIB.!

Paksa NAJIB letak jawatan dan hentikan kemunafikan Najib Sesumpah ini menjadi pelaksana tuntutan Cina!

Anonymous said...

SETUJU!!!!!

Anonymous said...

Sokong 110%

Anonymous said...

GANTUNG SAMPAI MATI...SETUJU

APA2 PUN SETUJU JER....

HUKUM SULA....

HUKUM PANCUNG....

HUKUM RENDAM DALAM SUNGAI SAMPAI MATI.....

SETUJU...

SETUJU...

SETUJU.....

Anonymous said...


AKU AMAT SETUJU.

MALAHAN APA JUGA UNDANG2 DAN AKTA MISTI DIJALANKAN TANPA SORONG TARIK.

KETEGASAN AKAN MENDIDIK SIAPA JUGA MENJADI MANUSIA YG BERDISPLIN, INSAN BUKAN ROBOT TG TIDAK BERNYAWA.

Anonymous said...


AKU AMAT SETUJU.

MALAHAN APA JUGA UNDANG2 DAN AKTA MISTI DIJALANKAN TANPA SORONG TARIK.

KETEGASAN AKAN MENDIDIK SIAPA JUGA MENJADI MANUSIA YG BERDISPLIN, INSAN BUKAN ROBOT TG TIDAK BERNYAWA.

Anonymous said...


AKU AMAT SETUJU.

MALAHAN APA JUGA UNDANG2 DAN AKTA MISTI DIJALANKAN TANPA SORONG TARIK.

KETEGASAN AKAN MENDIDIK SIAPA JUGA MENJADI MANUSIA YG BERDISPLIN, INSAN BUKAN ROBOT TG TIDAK BERNYAWA.

Anonymous said...

Setuju sangat, hanya mereka yang sukakan fitnah dan penyebar fitnah sahaja yang tidak mahu Akta Hasutan dikuatkuasakan kerana tidak dapat membuat fitnah, terutama fitnah pada kerajaan. Pembuat fitnah, penyebar fitnah dan yang menyokong fitnah akan sama-sama ke neraka.
"Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar. (Al-Quran: Surah Al-Anfal – Ayat 73)"

Anonymous said...

Setuju! Kasi mampus org yg menyusahkan org lain ni.

Anonymous said...

Setuju 1000% selepas PR mengambil alih Putrajaya.

Anonymous said...

Hanya org@puak yg spesis MULUT jahat je yg benci&takut dgn Akta Hasutan nih..so jgn biarkan Fitnah bermaharalela di bumi M'sia ni. Cegahlah sebelum PARAH..

NajibFailed said...

Undang2 apa pun..kalau pancung ke gantung ke.. kerat kuku ke.. tp kalau TIADA PENGUATKUASAAN.. Pejabat Peguam Negara kerja nk bakul sampahkan.. atau memilih mangsa seperti SKMM AG Patail.. so xde guna lah.. jd sampah je.

Macai2 PR akan terus menghasut.. demo ala haram jadah sana ini.. bebas lah konon.. tp kebebasan majoriti besar rakyat yang mahu KEAMANAN mcm mana pula??

Najib mmg failed.. semacam diugut secara diam untk melaksanakan Agenda Perosak2 Negara!

Anonymous said...

Akta Hasutan dipinda menjadi AKTA FITNAH. Hukuman ikut Al Quran sbb dosa Fitnah ni lebih besar dr membunuh..so jgn cuba sekali kali nak hapuskan nya..

Anonymous said...

aku heran knp najib nak mansuh akta hasutan ni. kalau kata ISA tu ada logik gak pasal ISA tahan tanpa bicara. sedang kan akta hasutan ada dibicarakan di mahkamah. kalau kata utk perpaduan nasional takde kaitan langsung. sekolah vernakular yg perlu dimansuhkan terlebih dahulu. ataupun akta hasutan ni menyekat kebebasan rosmah utk menghabiskan duit rakyat?

Anonymous said...

masalahnya ialah:

hukuman gantung sampai mati nanti ada double standard.

kalau bangsa asing yang menghasut hukumannya gantung sipi sipi

tapi kalau melayu berkata yang benar hukumannya gantung sampai betul betul mati...

memandangkan kerajaan hari ni pro DAP dan hanya memandang sebelah mata kepada orang melayu so no tak setuju.

Anonymous said...

Saya setuju sangat-sangat sebab hasutan dan fitnah disisi agama lebih besar dosanya dari membunuh. Sangat sesuai dihukum mati ;lagi cepat lagi bagus umpamanya hukum pancung macam di Saudi .
Bagi cadangan penjara seumur hidup saya tidak setuju sebab : 1.Mengabihkan boreh/menambah kos kerajaan.
2.Penderaan mental dan fizikal yang boleh mengundang kemarahan penyokong mereka yang diluar sana dan menimbulkan hasutan lain kerana puak-puak sedemikian memang pakar menghasut..

Anonymous said...

Lucut kerakyatan sekali...
Tengok negara mana yg nak dgn puak ni..

Anonymous said...

Mereka yg kasih kpd Agama Bangsa Negara perlu bangun bersuara dan berjuang habis2an.
Berharap kpd Najib adalah kesilapan yg amat besar.
Sudah terang lagi bersuloh......Najib anak bangsawan......yg benar2 dah sawan.

Anonymous said...

Itu adalah kebaikan untuk kesejahtera negara.
Saya sangat setuju.

Anonymous said...

sokong ! sanggat setuju akta hasutan seharusnya diperketakan lagi , bukan dihapuskan atau digubal menjadi lebih ringan .

ISA dan hilang, tinggal akta hasutan yang ada, yg ni pun nak dihapuskan?

kalau begini baik kita serahkan saja negara ini pada pembangkang seperti PKR atau DAP , mungkin mereka lebih sayang dan prihatin pada kelangsungan bangsa dan Negara malaysia daripada kerajaan BN pimpinan Najib !

Anonymous said...

cadanglah apa pun , menyalaklah apa pun , biar koyak mulut biar putus lidah kita kata itu ini ,kalau pemimpin tak mahu dengar ..kalau sang PM masih ikut dan hanya dengar suara serta arahan permintaan kaum cina, tak ada maknanya !

Anonymous said...

Saya sangat SETUJU
kpd NAJIB...JANGAN JADI LEMBIK dan layan sangat bangsa yg kurang ajar

Anonymous said...

Kekal akta hasutan dan kembalikan ISA

Anonymous said...

SOKONG..!!!

Anonymous said...

SOKONGGGG...!!!

Anonymous said...

Takde masalah langsung.sangat sokong