Wednesday, September 24, 2014

MASIH TAK INSAF LAGI NIK AZIZ...TOBATLAH

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat malam tadi mengetuai bacaan doa bersama ribuan pengundi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor memohon kepada Allah agar memotong lidah dan membutakan mata Umno jika parti itu enggan berubah daripada cara tidak Islamiknya.

Mursyidul Am PAS itu memberitahu orang ramai yang hadir pada ceramah mega di Kampung Geting, Pengkalan Kubor, Umno dan PAS tidak dapat bertentang mata kerana parti yang berasaskan Melayu itu hanya mementingkan mengumpul kekayaan.

"Kepada orang ni, kita doa Tuhan buka hati dia, kesal buat benda-benda begini, sokong kedaulatan Islam," kata bekas menteri besar Kelantan itu di akhir ucapannya.

Atau Tuhan lipat balik (hatinya), biar Tuhan kerat lidah supaya tak leh kecek perkara tak sebenar, butakan mata dia supaya tak nampak apa-apa kecuali nampak bulan je Insya Allah."

Nik Aziz mengulangi perkataan itu dalam bahasa Arab secara perlahan-lahan dan diaminkan oleh para hadirin.  Rujuk di SINI

39 comments:

Anonymous said...

apa orang tua ni nak jadi...dulu adek dia doa ko ko ko sekarangt dia pula. barangkali keturunan mereka suka menyumpah orang.

Anonymous said...

MENGARUT TAK HABIS HABIS........
CERITA LAMA...... MEMBURUKKAN ORANG !!!
TAK ADA UNTUNG NYA ..

Anonymous said...

Nik Aziz doa begitu rupa, apa yang Nik Aziz akan untung. Muktamar PAS baru-baru ini, ahli sendiri dah tegur.

Anonymous said...

Nik Aziz doa begitu rupa, apa yang Nik Aziz akan untung. Muktamar PAS baru-baru ini, ahli sendiri dah tegur.

mae said...

syaitan dah menjajah diri dan fikiran nik aziz

Anonymous said...

Istighfar... lebih elok doakan musuh dapat hidayah... takutnya tengok cara nik aziz ni.... islamik ke? Nampak angkuh je.

Anonymous said...

Siapa yg menyokong nik aziz dan mengikuti ajaran songsangnya kerena politik akan diazab seperti dirinya didunia lagi. Jangan libatkan ugama untuk kepentingan politik yg sempit. Rasulullah tidak pernah mendoakan umat islam maupun orang fakir walaupun menjadi ancaman kepada diri baginda. Siapalah nik aziz kepada tuhan dibanding rasulullah yg menyatukan ummah.

manjung said...

Kesian orang tua Ni...parti sendiri bermasaalah nak salahkan orang pulak...labu labu

Anonymous said...

YA ALLAH RABUL ALLAMIN

AKU HAMBA MU YANG HINA
AKU BUKAN GOLONGAN YANG TERPELAJAR DARI AL AZHAR BUKANNYA GOLONGAN ULAMA JAUH SEKALI MEMPUNYAI QARAMAH

SESUNGGUHNYA AKU CUBA BERSANGKA BAIK SESAMA ISLAM

BERUSAHA UNTUK BERSILATTURAHIM SESAMA UMAT MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM

SAUDARA SEISLAM YANG AKAN DITANYA OLEH MALAIKAT DIALAM BARZAKH NANTI
""" SIAPAKAH SAUDARAMU """"

YA ALLAH KAU BUKAKAN LAH PINTU HATI SEORANG TUA YANG BERNAMA NIK AZIZ SELAGI HAYAT MASIH ADA
SELAGI NAFAS DIHALKUM DIDADA

BAHAWA PANGKAT KUASA HARTA DI DUNIA HANYA SEMENTARA

JANGAN KERANA POLITIK KEPARTIAN KITA SESAMA ISLAM BERPECAH

YA ALLAH KAU TUNJUKKANLAH CAHAYA KESEDARAN DIHATINYA WALAU CAHAYA SETERANG SEBATANG MANCIS

CUKUP UTK KESEDARAN KEBENARAN



KEPENTINGAN

Anonymous said...

Rasullah dh brpesan hindari kumpulan islam yg brperang sesama islam..jdi golongan mana lbh memahami kata2 rasullah

assaad said...

Doa Nik Aziz berbalik pada dirinya sendiri dan partinya yang buta hatinya. Bagaimana janji-janji pelbagai-bagai projek. Dah terlaksana ke? Hanya pecah tanah sini pecah tanah situ. Semuanya hanya papan tanda segala projek terbengkalai.. Apa nak jadi. Kuman diseberang lautan nbampak tetapi Gajah di depan mata tak nampak.. Fikir-fikirkanlah...

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

Anonymous said...

Semoga orang2 PAS akan celik akal, bersuci hati dan terlepas dari segala cengkaman dakyah akhir zaman untuk menerima orang2 UMNO sebagai saudara seagama dan berhenti dari terus menerus menjadi ekstrim dalam menjalankan tanggungjawab sebagai seorang khalifah di muka bumi ini. Amin!

Anonymous said...

Ularmak!!! Kesian Nik Aziz. Semakin tua semakin berdendam. Hatinya tiada lagi cahaya hidayat dan lidah tiada lagi dapat berdoa agar Hidayat turun kesemua hati2 manusia dan semua yang Islam bersatu hati menegakan agama Allah di muka bumi ini. Dah tau Nik Aziz dah nyanyuk, kenapalah orang2 PAS suruh dia doa? Pening2.

salim hasan said...

Orang UMNO jangan bimbang Insya Allah doa dia tu bakal melantun balik ke Nik Aziz dan PAS.Kita saksikan dalam muktamar dia baru baru ni bagaimana Allah timpakan bala bilamana dia sama dia bergasak sesama sendiri dalam muktamar.Ini adalah balasan Allah terhadap doa pecah perut,KO UMNO,dan doa sembahyang hajat mereka yg terpesong .ALLAH TU MAHA ADIL DAN MAHA MELIHAT la nik Aziz !! mu bengong ke?

Anonymous said...

Biar lah itu hak dia.allah jua yang menentukan nasib seseorang.kalau allah berkehendaka itu hak allah.

Anonymous said...

PAS tak ubah seperti dulu. Tahtah tertib DOA pun tak tahu.
PAS = Parti Ajaran Sesat

Anonymous said...


mursidul sampah ni umur jer panjang, tapi dia terus tak sedar ALLAH bagi peluang untuk bertaubat, namun mulutnya diguna untuk menyemarakan perpecahan sesama islam, ulamak jenis bahalol mendoakan sesama islam keburukan. dia tu maksum ke jika kelakuan dan perangai serupa dajal atau itulah dajal yg ALLAH nyatakan akan berkeliaran dibumi bila dunia akhir zaman???

Anonymous said...


mursidul sampah ni umur jer panjang, tapi dia terus tak sedar ALLAH bagi peluang untuk bertaubat, namun mulutnya diguna untuk menyemarakan perpecahan sesama islam, ulamak jenis bahalol mendoakan sesama islam keburukan. dia tu maksum ke jika kelakuan dan perangai serupa dajal atau itulah dajal yg ALLAH nyatakan akan berkeliaran dibumi bila dunia akhir zaman???

Anonymous said...

Gua tak sampai hati nak maki hamun orang tua yang telah dibutakan hatinya.

Biarkan dia la. Dah nak sampai penghujungnya pun.

Kalau PAS menang pun tak ada maknanya sebab PAS sebenarnya telah tewas dalam banyak perkara.

Anonymous said...

SAt lagi apa yang Pork Nik tu cakap patah balik kat diri dia dan PAS-pisss-pusssyyy lah....

Anonymous said...

nik ajis ni layak digelar datuk perpecahan ummah. mmg sial la

Pok Nick said...

kesian org tua nyanyuk ni masih lagi dipergunakan oleh partinya utk memporak-perandakan agama, bangsa & negara..! memang benar, dia harus bertaubat & lupakan hal politik & dunia!!

Anonymous said...

Bukan bulan flying sawse,ada bulat macam bulan, ada bentuk segi tiga wau bulan teraju tiga.aku dah lama perhati roket dap, dap sembah ufo...kau gap jangan caya nanti kau sesat.....esok proton irih pkr .senang cakap pkr sembah proton iris kau sesat gap.

Anonymous said...

MB Selangor dah tak tak ga gaa gap la lagi...baru punya Ku ku kulum pulak !

Ms Pearl said...

hmmmm ada orang rasa dia begitu alim hinggakan apa saja yang dibuat adalah betul. mungkin? nik aziz terasa dirinya dalam kategori tersebut.

poor thing....

Anonymous said...

Gila...........

Anonymous said...

Tobaklah!

Tahaluf tak tahaluf, cina sibuk kata "kita faham negara Teokratik tidak dibenarkan untuk diwujudkan di negara ini, kerana Malaysia adalah negara demokrasi, sebab itu kita tidak benarkan Pas wujudkan negara Islam di negara ini."

http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20140925/re_07/ISU-ISU-AKHBAR-CINA#ixzz3EI1nXxKF

Anonymous said...

If studying the religion makes you hate, curse and belittle your brothers and sisters, you're studying it wrong and probably with the wrong people as well - Omar Suleiman

Anonymous said...

Setelah dia sendiri BUTA & TERKERAT lidahnya bila berhadapan dgn rakan dlm pakatan, kini dia mendokan orang lain jadi sepertinya. Busuk punya olang....

Anonymous said...

itu kata kiasan

Anonymous said...

itu kata kiasan

Anonymous said...

Nik aziz masih igt ni zaman 80an...tlg la sesapa kejut kan dia

Anonymous said...

Muhasabah lah nik ajih...
tak semestinya semua tindakan mu tu betul... mu bukan maksum..
takut2 mati tak buleh mengucap...

nasirwise said...

PAS sudah mengerakkan jentera pilihanraya tahap `gear keempat’ walaupun baru 3-4 hari penamaan calon.

Pengundian telah di tetapkan pada 25 September 2014 iaitu bersamaan dengan hari Khamis. Kerajaan Negeri Kelantan telah mengistiharkan hari cuti peristiwa pada hari tersebut. Mengapa dan kenapa?

Mungkin PAS mahu pengundi yang bekerja di luar Pengkalan Kubur, seperti pengundi yang berkerja di Kota Bahru, lebih mudah balik kampong untuk mengundi. PAS mahu setiap undi dari pengundi berdaftar.


Sebelum itu, jentera PAS telah membawa turun Tok Guru Nik Aziz yang sedang keuzuran, turun ke Pengkalan Kubur semasa Hari Penamaan Calon dan Kempen. Saya melihat PAS terdesak untuk menyakinkan pengundi dan penyokong bahawa PAS masih hidup, tidak berpecah, masih kuat, Ulamak masi menyegat, masih dihormati dan calon nya sewibawa dengan calon BN, Mat Razi Mat Ail.


Seperkara lagi, calon PAS ini didapati menjauhi media. Mengapa dan kenapa?

Saya merasa ini adalah untuk mengelakkan beliau melakukan kesilapan ketika di temuramah yang boleh menjejaskan undi PAS. Dengan beberapa `fakta was was’ yang sedang di belenggui Wan Rosdi, mengelak media adalah jalan terbaik.

Saya merasa pelik dan hairan apabila seorang calon tidak mahu publisiti. Calon bebas, Izat Bukhairy dengan senang hati beliau di temuramah oleh pemberita.

nasirwise said...

Pada penamaan calon PRK N1 Pengkalan Kubur pada 13 September 2014 yang lalu, Tok Guru Nik Aziz (TGNA) turut hadir memberikan sokongan pada calon PAS iaitu Wan Rosdi.

TGNA di tagih kepopularitinya kerana calon BN di lihat lebih berwibawa dari segi pendidikan, popular dan keagamaannya.

Jentera PAS mula membawa TGNA ke pentas ceramah. Beliau telah mula berperangai buruk seperti memfitnah, memperlekehkan pemimpin dan calon UMNO.

TGNA sebenarnya sudah kurang di kritik setelah melepaskan jawatan MB Kelantan. Beliau juga telah memohon maaf kepada rakyat Kelantan kerana kesilpan semasa memerintah Kelantan selama 23 tahun. Rakyat khasnya ahli UMNO sudah mula memaafkan beliau dan sempati dengan keuzuran beliau.

Tetapi kini, beliau sudah mula mengotorkan tangan beliau semula melalui ceramah beliau di Pengkalan Kubur. Anda, jentera PAS turut bertanggongjawab mengotorkan tangan beliau. Teringat penulisan terdahulu.


TOK GURU NIK AZIZ MOHON MAAF KERANA KESILAPAN LAMPAU


Tok Guru Nik Aziz, ketika berkuliah subuh di hadapan jemaah termask Datuk Seri Anwar Ibrahim, di Kelantan, memohon maaf kepada rakyat Kelantan kerana `kesilapan’ semasa memerintah Kelantan sepanjang 23 tahun yang lalu. Beliau mengaitkan permohonan maaf dengan keuzuran yang sedang di alami oleh Tok Guru Nik Aziz. Seumpama balasan dari Allah. Mungkin ya tetapi penulis lebih menyatakan faktor usia daripada `balasan’.

Kelantan, mungkin kurang pembangunan fizikal tetapi keadaan tersebut adalah `acceptable’ kerana Kerajaan Negeri kekurangan dana dan rendahnya pelaburan antarabangsa (FDI). Setakat ini luas juga tanah tanah pertanian yang terpaksa dipajak oleh Kerajaan Negeri kepada Peladang Besar Singapura agar yuran pajakan dapat dikutip dan menjana pembangunan negeri. Tidak sedikit juga kawasan balak dikuasai Pedagang Cina Luar Negara.

Yang lebih merisaukan penulis ialah kesilapan mengeluarkan fatwa. Fatwa Politik seperti Undi PAS masuk syurga, Doa Membinasakan orang lain khasnya terhadap Tun Dr Mahathir dan Datuk Sri Najib dan parti BN, Memberi gelaran Mahafiraun dan sebagainya, Fatwa Menfitnah Rasuah dan Penyelewengan, Melabelkan atau mengukum Kafir kepada ahli UMNO, Allah Samseng dan Mencarut,Boleh berkawan dengan syaitan demi menjatuhkan UMNO / BN, atas alasan parti tersebut sekejam rejim Zionis. Tok Guru dan Haji Hadi merestui penggunaan Kalimah Allah untuk agama lain, menghalang keras perpaduan UMNO dan Pas kerana dendam kesumat. Juga bersetongkol dengan parti yang memusuhi Islam dan Melayu.

Secara peribadinya, penulis ingin menanya samada Tok Guru memohon maaf atas kesilapan atau kelemahan pentadbirannya semasa menjadi Menteri Besar 23 tahun atau kesalahan mengeluarkan fatwa palsu. Beliau tidak pulak mengulas mengenai Fatwa fatwa yang `political’ pulak.

Kesilapan fatwa atau fatwa palsu ini telah mengajar ahli PAS menutup minda kepada berita arus perdana. Ia juga menyebabkan beberapa pasangan suami isteri berpisah dan tidak bertegur sapa. Fatwa palsu juga mungkin telah memesongkan akidah umat Islam. Hampir semua pemesongan fatwa oleh Tok Guru Nik Aziz talah menjadi `sabda’ dan menjadi amalan kehidupan ahi PAS.

Macamana agaknya hendak memulihkan semula pemikiran ahli dan penyokong PAS yang di merata Negara.? Yang yang bersarang di akal fikiran?Yang merata corok rantau? Boleh kah permohonan maaf dan pembetulan fatwa boleh dibuat didalam kuliah subuh di Kota Bahru sahaja?


Penulis menghormati pendirian dan keberanian YAB Datuk Sri Najib yang secara terbuka memohon maaf di atas segala kesilapan dan kelemahan BN dan bagi pihak pemimpin lampau.

http://nasirwise.blogspot.com/2013/04/tok-guru-nik-aziz-kata-sembahyang-orang.html

http://nasirwise.blogspot.com/2013/02/tok-guru-nik-aziz.html

http://nasirwise.blogspot.com/2013/02/tok-guru-nik-aziz-menyambut-hari-jadi.html

Anonymous said...

Allah dah tunjukkan jalan dia untuk bertaubat. Pernah pakai saluran kencing terlekat kat kote dan bawa benda alah tu ke hulu ke hilir. Ingatkan dah insaf tapi tak juga. Agaknya nak tunggu berak tak boleh dan terpaksa ikat jamban kat dubur dan berjalan ke hulu ke hilir baru nak insaf kot.

Anonymous said...

Ambo tak leh nak tobat, kerana kalau tobat ambo tokleh nak buat karot, tak gitu ke?

Anonymous said...

Nik ajis nie sudah nyanyuk tahap kronik.. Dia sndri pun taj sedar yg dia tgah bawak beg air kencing nya sndri.......

Anonymous said...

X baik camtu.....silap haribulan Allah tarik nikmat bercakap pak nik.....kan malu satu nusantara.