Tuesday, December 2, 2014

JOM AJAR DORANG ASAS KENEGARAAN. MUDAH KATA BETAPA BAIKNYA HATI MELAYU.


9 comments:

Anonymous said...

sabah sarawak tidak terpakai kontrak sosial

Ms Pearl said...

GAP,

semua dah faham dah.

tinggal lagi pemimpin melayu yang ada ni yang ada sifat "ala nantilah. ala tunggulah"

mungkin kerana masing-masing dah kaya raya dah tak peduli apa pun yang akan jadi kepada melayu yang lain.....

maae said...

Budayakan dalam galeri foyer-foyer IPT. Mereka sudah di beri ruang politik dan ini sebagai menanam budaya kesedaran.

Ok tak ?

Anonymous said...

patut la Brunei lambat merdeka, krn tidak mahu jus soli. mereka amlkan jus sanguini. bagus. moga keamanan dan kedaulatan Brunei terpelihara. Jangan jadi mcm Malaysia. belum tentu akan selamat krn dari keturunan bangsa pendatang yg ada sekarang sedang berazam ...... sendiri mau fikir la

Anonymous said...

Jelas, didalam perlembagaan sudah dinyatakan dengan terang dan jelas hak2 yang tidak boleh dipertikaikan oleh bangsa asing TETAPI kenapa pihak berkuasa takut dan enggan mengambil tindakan terhadap mereka yang pernah mempertikaikan mana2 perkara yang terdapat didalam perlembagaan kita? Tindakan sultan diperlekeh, bahasa kebangsaan dipersoalkan, hak Melayu dipertikaikan dan dan bab ugama diperlecehkan seuka hati mereka KENAPA DIBIARKAN? Sehinggakan apabila Melayu bersuara sedikit mereka tuduh orang itu RASIS, hingga kita jadi takut pula, dimana hak kita sebagai TUAN TANAH seperti diperlembagakan???

Anonymous said...

Jelas, didalam perlembagaan sudah dinyatakan dengan terang dan jelas hak2 yang tidak boleh dipertikaikan oleh bangsa asing TETAPI kenapa pihak berkuasa takut dan enggan mengambil tindakan terhadap mereka yang pernah mempertikaikan mana2 perkara yang terdapat didalam perlembagaan kita? Tindakan sultan diperlekeh, bahasa kebangsaan dipersoalkan, hak Melayu dipertikaikan dan dan bab ugama diperlecehkan seuka hati mereka KENAPA DIBIARKAN? Sehinggakan apabila Melayu bersuara sedikit mereka tuduh orang itu RASIS, hingga kita jadi takut pula, dimana hak kita sebagai TUAN TANAH seperti diperlembagakan???

Anonymous said...

minta tolong sesiapa yg mampu untuk membeli tanah yg berpotensi ini. http://tanahpuchong.blogspot.com mohon perhatian tuan & rakan

NajibBangang said...

puak mata sepet kecing berak tak basuh pakai tisu ni lah yang menjadi BARAH dlm masyarakat Malaysia.
Bangsa sepet ini mewarisi DNA kiasu.. yg tak boleh duduk dgn bangsa lain kecuali sesama mereka shj!

Masa nk tuntut merdeka dulu pemimpin kita lembut sgt dgn British.. tanpa fikir jauh, biar susah tapi masa depan aman.. ini tidak..
tinggalkan kepada kita bangsa celaka ni kt bumi Melayu.
nah huru hara jadinya.. tambah si Najib plak bangang menjilat Cina xde sebab.. sbb Najib Bangang lah susah lagi jadinya.

Spoiled!

Anonymous said...

SEBARKAN KE SEMUA MEDIA MASSA