Tuesday, December 23, 2014

NAK MENANG PRU14, KERAJAAN PERLU DASAR YANG MENGUNTUNGKAN MELAYU BANDAR YANG MAJORITI.


akhirnya ada pemimpin kabinet berani untuk bercakap terus terang.

nazri aziz sokong cakap tun m.

kalau melayu bersatu, kita tak perlu undi cina.

maknanya apa ? maknanya KITA mesti fokuskan usaha untuk gembleng pelbagai lagi DASAR YANG MENGUNTUNGKAN MELAYU.

kalau nak melayu bersatu, dasar baru perlu dirangka. berhenti mengambil pandangan konglomerat dan penasihat dan sub kon penasihat yang tak realistik dan tak berpijak di bumi nyata.

melayu bandaran tak endah bab perkapita, sukuk, bon , pemimpin gila selfie yang syok sendiri dll.

parlimen belia ni satu kes perasan ...boleh datang undi ke nih ? mak bedah, haji seman stim ke dengan program macamni yang memungkinkan dorang nak bagi undi.

berhenti politik tv ketap ketup laa...

rakyat lebih endah pada kos melata dan harian. kos harian yang melibatkan aktiviti kepenggunaan.

fokuskan kepada kelompok besar. kelompok besar melayu adalah di bandar.. lembah klang, selatan tanah air dan utara.

melayu bandar yang majoriti skeptikal mengenai dasar yang tak 'dirasai'.

carta undian pru 13 memperlihatkan protes undi melayu bandaran adalah sama par dengan undi yang BN perolehi.

lebih memburukkan , protes ini sudah melingkar kepada kawasan semi urban yakni luar bandar.

sampai bila BN NAK HARAPKAN UNDI DARIPADA DRAMA PAKATAN YANG DIBUAT BUAT INI ?

sampai nak harap peralihan undi datangnya dari pergeseran lawan ?

mana stand dan dasar kita yang memungkinkan akhirnya rakyat akui BN memang jaga ekonomi rakyat ?

itu yang patut kita fokuskan.

fokuskan kepada pengurangan kos sara hidup.

1983 kerajaan pernah berada dalam krisis.
1986/7 kerajaan pernah berada dalam krisis.
1991 kerajaan pernah berada dalam krisis.
1998 kerajaan pernah berada dalam krisis.


tapi kenapa pada waktu itu kerajaan masih mendapat kepercayaan majoriti ?

kerana dasar ekonomi pada rakyatnya di rasai.
wang itu dirasai berbaloi dengan produk.

kita perlu fokus kepada costing poket rakyat.
public tak fokus sangat pada mainan politik pas dap.
mereka tahu itu lakonan.

rakyat nak kelompok monopoli pedagang  yang mencengkam poket diajar kerajaan. rantaian harga yang membebankan end user perlu diselesaikan.

tidak salah untuk kerajaan mementing dan menjaga majoriti costing rakyat daripada menjaga sekelumit pedagang cina yang tamak manipulasi harga.

maaf cakap lah. berenti menjadi pengemis undi cina. BESARKAN melayu... lama lama datanglah undi cina tu bila tengok melayu dah kuat.


8 comments:

Anonymous said...

PM dan politik bangangnya.Hakikatnya majoriti cina tidak pangkah BN, macamana boleh jadi undi cina penting untuk kita terus berkuasa?Sepatutnya kita berani ubah sejarah bila cina bintang 3 ini tidak pernah serik dan akan terus berjuang untuk merampas Tanah Melayu ini.Perjuangan mereka di dalam Parlimen lebih berkesan daripada di dalam hutan.Inilah kelemahan demokrasi yang memberi ruang yang luas kepada musuh agama dan bangsa.BN adalah Malayan Union dengan perkongsian kuasa yang merugikan.Politik dan demokrasi ini merugikan Islam,bangsa Melayu dan negara ini.Islam itu memimpin,bukan dipimpin.

Anonymous said...

Sokong 100% tepat Dan padat, PR ni buat drama je pandai , mana ada masalah yg selesai bagi puak2 ni. Fitnah x habis , cerita. Ttg konsep adil yg x adil , bebas rasuah lagi besar rasuah, hukum hudud jadi badud sejak 50tahun sudah. Pakai istilah bombastic ie liberal lah, moderat lah,persamaan hak lah tu semua x penting yg penting tanggunjawab Asas makan,pakaian,rumah,pendidikan,kesihatan mesti semua org mampu milik, bkn mampu tengok, yg rajin, cerdik dapat lebih itu mmg hak dia.penguatkuasaan kena effisien supaya jgn main foul utk dpt lebih. Main ikut law la.

Anonymous said...

Sokong 100% tepat Dan padat, PR ni buat drama je pandai , mana ada masalah yg selesai bagi puak2 ni. Fitnah x habis , cerita ttg konsep adil yg x adil , bebas rasuah lagi besar rasuah, hukum hudud jadi badud sejak 50tahun sudah. Pakai istilah bombastic ie liberal lah, moderat lah,persamaan hak lah tu semua x penting yg penting tanggunjawab Asas makan,pakaian,rumah,pendidikan,kesihatan mesti semua org mampu milik, bkn mampu tengok, yg rajin, cerdik dapat lebih itu mmg hak dia.penguatkuasaan kena effisien supaya jgn main foul utk dpt lebih. Main ikut law la.

Anonymous said...

BETUL!!!

SANGAT SETUJU!!!!

Anonymous said...

Betul. Setuju sgt dgn tuan tanah. Tapi PM kita ni peduli ke?

Izhar Ishak said...

Betul...setuju dgn at 5.01AM

Anonymous said...

Betul..sangat setuju dgn at 5.01 AM

Anonymous said...

Senang aje nak undi China, beritau depa PRU13 tanpa undi depa pon BN boleh menang,IN SYA ALLAH. Jadi pada PRU14 akan datang katakan pada depa ni kalau BN tak dapat lebih 70% undi China, semua kemudahan dan kesenangan yang mereka dapati akan dulu sepatutnya perlu di tarik balik. Selama ni mereka bersama BN lah mereka berada dalam keadaan sekarang mewah dan berjaya. Ada DAP punya usaha ke? Selama ni keistimewaan tersebut di kekalkan sebab mereka bersama BN tapi la ni tak dah. Jadi tarik semua tu, biar mereka rasai akibat pembelotan mereka mereka ini. Tapi aku rasa sifat pemimpin2 UMNO tak macam ni, mereka2 ni bersifat memang sifat MELAYU SEJATI, tak sampai hati... Macam bapa dan pak cik kita zaman dulu dulu.. Takpalah ...Biarlah...Allah SWT kan ada, Dia Maha Mengetahui...