Monday, January 5, 2015

JENIS MANUSIA TAK SEDAR DIRI..


roh isle menda nya yop.
satu puak hang nak hudud.
satu puak hang tolak hudud.

satu puak hang gadai kalimah ALLAH.
satu puak hang kata siapa gadai jatuh kufur..

roh isle mendanya yop.
stadium dulu kau doa KO..
sekarang stadium tu jugaklah kena KO..

kalau dah spesis otak udang, tetap otak udang lah.
orang lain datang nak membantu je, takde niat lain.
hang pi divert roh isle roh isle..

mu pi cermin muka mu dulu lah yop.
dah kena musibah macam ni pun, TAK SEDAR DIRI.

tak dididik dengan kebendaan ?
nate menda mu cakap ni yop.
balak sampai gondol bukit tu bukan kejar kebendaan ke ?



35 comments:

Anonymous said...

Puak CACAT OTAK!!!

Bila kesusahan Kerajaan Pusat bantu kalau tak bantu buat Fitnah tak habis2!!

Ummat BAHLOL!!!

English said "TALK COCK like TERESA COCK"!!

Malayu cakap "BEBUAL K_NEK MCM K_ONEK ANWAR PENDUBUR TEGAR"!!

Zaman Aziz said...

ADMIN TERBAIK...........

Anonymous said...

Minta orang negeri lain jangan ikut isle politik kelate hancur islam di malaysia.

Ted Manoff said...

pepatah orang sakai : BUDU warna coklat macam SELUT...makan BUDU otak jadi SELUT....kah kah kah

---ambo anak sakai---

Anonymous said...

Siapa pernah tinggal di Kelantan tahu macam mana keadaan di sana, roh Islam apa , maksiat merata,sifat kenegerian cukup tebal,bala dah turun pun dok berlagak lagi, mereka kata bencana bukan bala.

Anonymous said...

negeri lain yg kena banjir kelantan mana ada,,,x payah bagi bantuan n pertolongan,,,bn n umno x payah terhegeh2 nak bantu,,,bagi pada negeri yg nak pertolongan ja...jenis x bersyukur kpd allah n x berterima kasih bada org puak2 ni...n.ajiss bejaya mentarbiah org pas n org kelantan supaya kufur nikmat..

Anonymous said...

negeri lain yg kena banjir kelantan mana ada,,,x payah bagi bantuan n pertolongan,,,bn n umno x payah terhegeh2 nak bantu,,,bagi pada negeri yg nak pertolongan ja...jenis x bersyukur kpd allah n x berterima kasih bada org puak2 ni...n.ajiss bejaya mentarbiah org pas n org kelantan supaya kufur nikmat..

Anonymous said...

negeri lain yg kena banjir kelantan mana ada,,,x payah bagi bantuan n pertolongan,,,bn n umno x payah terhegeh2 nak bantu,,,bagi pada negeri yg nak pertolongan ja...jenis x bersyukur kpd allah n x berterima kasih bada org puak2 ni...n.ajiss bejaya mentarbiah org pas n org kelantan supaya kufur nikmat..

Anonymous said...

negeri lain yg kena banjir kelantan mana ada,,,x payah bagi bantuan n pertolongan,,,bn n umno x payah terhegeh2 nak bantu,,,bagi pada negeri yg nak pertolongan ja...jenis x bersyukur kpd allah n x berterima kasih bada org puak2 ni...n.ajiss bejaya mentarbiah org pas n org kelantan supaya kufur nikmat..

Anonymous said...

Roh Islam orang PAS Kelantan hanya untuk menentang UMNO sahaja.Tapi bukan semua orang Kelantan berfikiran sama seperti Ahmad Ahmad.
Sepatutnya saudara Ahmad Ahmad berhenti bersuara bercakap pasal propaganda politik. Orang Malaysia baik-baik belaka. Saya diluar Kelantan amat sayu melihat kemusnahan tempat tinggal penduduk Kelantan akibat dibadai air bah yang 'luar biasa'.
Pembangunan semula Kelantan adalah dituntut Islam kerana tempat tinggal, makanan dan keperluan harian adalah asasi kepada kehidupan manusia.
Rakyat Kelantan yang luluh hati dan trauma perlu dibantu secara material dan psikologi demi memulih kan semangat yang hilang.

Anonymous said...

Takbur berasal daripada perkataan bahasa arab ‘takabbara’ yang membawa maksud sombong. Perkataan takbur telah diterima pakai sebagai salah satu perkataan bahasa melayu. Di dalam kamus dewan edisi ke empat mentakrifkan takbur sebagai berperasaan tinggi diri dan suka menganggap diri sendiri lebih mulia, lebih pandai, lebih cerdik dari orang lain. Manakala sombong ditakrifkan sebagai tinggi hati, angkuh dan bongkak.(Kamus Dewan ed 4 :2005) Takbur dan sombong adalah perkataan yang sama maksud dan pengertiannya.

Anonymous said...

Spesis sombong bongkak mana reti bersyukur.

Anonymous said...

Mende Ore Kerangtan ni, AIDS paling tinggi, pil kuda berlambak, pelacur pun ada, ore tak solat ramai, yang kena musibah dok kat masjid pun tak gi solat bila azan ..... paling sial sampai azab turun kerana pemimpin banyak yang Islam, Kes video Anwar mengongkek doll tak kisah, video stopa berzina pun tak ambik tindakan, jual nama Allah, sokong gereja & geng mermurtabkan orang Islam, sokong atau tegas dgn pesta & minum arak, tak kesah pasal kes berjubor Anwar .... letih aku nak tulis, roh Islam taik babi yang ada, kalau tak reti malu, malu lah kat Allah.

Anonymous said...

n.ajis kata umno bn kan kafir,,,habis bantuan dtg dari umno bn n ngo...org pas x leh makan pasal hasil sumbangan dari umno bn kan haram di makan n jangan umno bn terhegeh2 nak beri bantuan kpd negeri kelantan...kasi ajar sikit pada org2 yg x tau beterima kasih n bersyukur kpd allah

Anonymous said...

Cerita yg paling bodoh dari ahmad nie. Roh isle benda yg kau cakap, org politik pas mcm mana kaya raya? Mana dtg duit banyak tu? Guna otak untuk fikir bukan bontot. Bodoh bangang sombong pulak tu

Anonymous said...

Spesis tk makan saman.cakap apa pun dia je betul. Satu hari klau la dtenggelamkan smuanye mesti dia org salah kan org lain tk tgk diri sendiri. Kalau kat thailand spesis cam ni dia org lengahkan bantuan. Klau idup pun asyik myombong je.

Anonymous said...

Gua bangga jadi org Kelate yg menjunjung Isle DAP.

Banggang ...

Anonymous said...

org pas kelantan jgn sombong n x bersyukur dgn allah azab yg lebih pedih akan mendatang

Anonymous said...

org pas kelantan jgn sombong n x bersyukur dgn allah azab yg lebih pedih akan mendatang

maae said...

Tidak sedar juga bencana bala, tidak guna lah hidup jadi manusia.....

Allah SWT sudah mengingatkan.

Anonymous said...

Satu golongan pulak yg perasan diri tu tinggi ilmu agama cari makan kat merata masjid..ceramah agama 30%..mengutuk pihak lain 70%...apa yg kerajaan buat semuanya tak betul. Banjir luar biasa ni pun semuanya disebabkan air sungai negeri lain. Mereka golongan yg tidak mahu berfikir dan angkuh.

Anonymous said...

aku dah cakap. kerajaan BN x payah menyibuk nak tolong. puak taik PASetan nih bukan mengenang budi pun.

bila x dibantu, dicakapnya kerajaan BN zalim.

bila dibantu, x pula mengenang budi.

dasar anjing pun mulia lagi

Anonymous said...

kelate mu membangun ke kawe?

kalo membangun sangat, nape spesis mu penuh di kota-kota besar?

negeri mu mundur kot, konpem xde roh isle!

isle mu isle PAS!

isle sesat!

Anonymous said...

“Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana ALLAH hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).” [Surah Al-Ruum; ayat 41]

Anonymous said...

azab yg amat pedih jika kamu x bersyukur kpd allah

Anonymous said...


Surah Mariam 89 ..

You have uttered a grievous thing
Sesungguhnya kamu telah mendatangkan sesuatu perkara yang sangat munkar,

تَكَادُ ٱلسَّمَٰوَٰتُ يَتَفَطَّرۡنَ مِنۡهُ وَتَنشَقُّ ٱلۡأَرۡضُ وَتَخِرُّ ٱلۡجِبَالُ هَدًّا
Which would cleave the skies asunder, rend the earth, and split the mountains,
Hampir hampir langit pecah kerana ucapan itu, bumi belah, dan gunung gunung runtuh

For they have attributed a son to Ar-Rahman,
Kerana mereka mendakwa Allah Yang Mahapemurah mempunyai anak

Banjir bru peringatan kecil, tunggu lah wahai orang orang Kelantan yang sombong. Ya Allah keampunan & hidayah atau hancurkan.

Anonymous said...

azab yg amat pedih jika kamu x bersyukur kpd allah

tobeng said...

"Aku melihat Islam di Barat, tetapi tiada Muslim di sana. Sedangkan aku melihat ramai Muslim di negara Arab tetapi tiada nilai Islam di sini." - Sheikh Muhd Abduh.

Begitu juga Kelantan apabila Islam diterjemahkan dalam definisi yg sangat sempit.Islam cuma sembahyang(ramai juga yg tak solat di kelate),pakai jubah,serban,hudud.Itu saja.

Bab urus tadbir kerajaan,bab kebersihan,perpaduan..hampeh.

Bab kaki tengok web porno,kelantan dapat no 1 ,belum lagi main pil kuda,main di golok,masalah sosial,buang anak blablabla..

Mano islenyo?

Anonymous said...

kalau depa sendiri tak suka kerajaan bn bantu depa, buat apa lah bn nak sebok2 sangat nak tolong, org tak suka tak payah lah kita nak terhegeh2 bantu.kita bukan suka tengok keburukan berlaku pada depa tapi puak2 macam ni, memang patut Allah saja yg ajaq depa ni. perut busuk depa ni depa bawa sekali masuk dalam kubuq.

Anonymous said...

Besan saya tinggal lebih kurang 12km dr bandar kuala krai. Alhamdulillah sikit pun tak terjejas banjir. Tak ramai penduduk, tetapi penduduk disitu penyokong kerajaan umno bn. Mereka orang2 baik dan pandai berfikir mana yg baik dan buruk. Masyaallah, alhamdulillah, tempat terpencil sikitpun tak kena banjir. Allah swt melindungi hamba2 yg baik dan pandai bersyukur dan berterima kasih dan golongan yg taat pd Allah swt

Anonymous said...

Baso kenyataan begong tu.cakap pasal roh isle konon.Isle pas tu bkn isle sejati.Pasal roh isle la wakil wakil rakyat mu semua jutawan.Rakyat hanyut bahan banjir ada di keluar duit dlm bank ganti rumah rakyat,ini mu kata roh isle.korok kering mu.aku pon mangsa banjir juga tapi aku redha dgn musibah yg Allah bagi tak kecek besar supa mu.

Anonymous said...

Kekuatan PAS terletak pada Kotek dia memantat betina san sini...

Tak Caya gi tanya Mat Sabu Bau Burit dan Stopa Spenderman

Anonymous said...

Mereka dah mula pusing kata gambar tu kat Sarawak. Admin awak balun pencacai ni sikit jangan bagi can. Tunjuk gambar negeri sarawak dan Gambar Kelantan yang digondolkan tu.. dasar parti kelentong

ninja said...

Ni ke yang nik ajis kata ..Mamat, Muhamad , mamat, ahmad serupa je??? PAS itu agama orang Kelantan, Harakah itu Kitab Orang Kelantan, Nik Ajis itu Nabi orang Kelantan .. ROH? Itu tanda mati pun tanah tak terima ..

Anonymous said...

Ha...ah ada,ke solat sunat subuh d buat selepas fardhu subuh. Ada,manusia yg aku kenal dari bangsa kel nihhh. Main bomoh lak tuh...ramai sickos dorang nih