Monday, August 8, 2011

MALAYSIAKINI TELAH BANYAK MEMBANTU KITA DALAM PERANG CYBER !

sedar tidak sedar, pemberitaan over kill yang dilakukan oleh malaysiakini telah banyak membantu kita dalam perang politik cyber.

berita berupa provokasi melampau,fitnah,anti islam,anti melayu anti malaysia dan anti segalanya yang dilakukan oleh malaysiakini telah berjaya mengalihkan wave rakyat untuk menilai semula kredibiliti politik pakatan.

ucapkan terima kasih kepada malaysiakini.

aku mohon agar dilipatgandakan lagi kekonsistensi serangan cyber mereka terhadap kita.

malaysiakini wajib tambahkan lagi fitnah dan adu domba.terus serang islam dan melayu..hahahahaha

tima kaceh !

29 comments:

Anonymous said...

seburuk buruk pemberitaan mkini...berguna juga utk kita fire pakatan....thank a lot!!!bravo

Anonymous said...

biar pakatan bengang kat kita..bengong kat mkini!!!!

pakatan dapat hampas...kita dapat isi...

Anonymous said...

mmg kita dapat point bro utk tgk kejahilan puak pakatan tapi kadang2 gua bengang jgk bila statement mcm sial ja.pusing statement mcm mat sabu jatuh moto berguling2...

Anonymous said...

setiap yg BATIL/KEPALSUAN akan terhapus/lenyap dan setiap KEBENARAN/TRUTH akan berdiri kukuh.

Anonymous said...

Malaysia Kini sebenarnya adalah Trojan Hoss dan perkakas UMNO yang telah dibayar RM2Juta oleh Najib dan Rosmah untuk menghancurkan PR.

Anonymous said...

UMNO bayar 2 juta je, kalau tak silap aku 2, 746, 688.45 sen. 2 juta tu maklumat dr malaysiakuno, yg aku tulis tu maklumat dari malaysiakuning. (kuning taik)

Anonymous said...

MSIAKINI ADA TUGAS RAHSIA, SULIT UNTUK SEDARKAN MELAYU SERTA ORG2 UMNO... MCM ANUAR, DIA BERJAYA TUNKUKKAN KESONGSANGAN PERJUANGAN PAS YANG MENYOKONG APA SAJA DIA BUAT.. MAIN JUBUR, MAIN BINI KAWAN, MAIN PELACOR, PAS TERUS SOKONG. DAN KEPALSUAN PERJUANG DAP BILA YG MULA2 KATA ANUAR MAIN BUNTUT HARI INI JADI LOYER ANUAR DLM KES LIWAT... HEHEHEHEHE

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dipanggil ke mahkamah sebagai saksi dalam kes perbicaraan fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selain Najib dan Rosmah, mahkamah juga membenarkan pihak pembela, memanggil 18 saksi lain termasuk bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Perkara itu diputuskan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pada awal perbicaraan yang menyaksikan hari pertama Anwar dipanggil membela diri.

Zabidin dalam keputusannya berkata apabila pendakwa raya menawarkan saksi maka pendakwaraya bertanggungjawab memastikan saksi hadir ke mahkamah.

Hakim juga bersetuju peguam bela berhak menemubual saksi dengan syarat mereka sedia dipanggil.

“Justeru, mahkamah membenarkan kedua-dua permohonan (untuk temu bual 15 saksi) termasuk perdana menteri Najib Abdul Razak dan isterinya Rosmah, bekas IGP (Tan Sri Musa Hassan),” katanya.

Dalam permohonan sebelum ini, Anwar memohon mahkamah mengarahkan pihak pendakwa memastikan kehadiran semua saksi, yang ditawarkan di akhir kes mereka, untuk ditemu bual oleh pihak pembelaan.

Anwar mahu memanggil Najib, Rosmah, pemilik unit kondominium, Hasanuddin Abd Hamid, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof.

Selain 5 saksi itu, Ketua Pembangkang itu juga mahu menemu bual 10 saksi alibi. Kesemua 15 saksi berkenaan ialah antara 25 saksi yang mahu ditemu bual oleh pihak pembelaan dalam membuat persediaan bagi kes pembelaan dijadualkan pada hari ini hingga 26 Ogos.

Melayu Perak said...

Mereka Yang Pertikaikan Kedudukan Orang Melayu Buta Sejarah.
Filed Under ( berita pisau ) by pisau on 8.8.11



Petikan dari seorang cendekiawan, Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim

1. Rakyat Malaysia dari mana-mana kaum yang mempersoal atau mempertikaikan Perkara 153 dalam Perlembagaan negara yang mengiktiraf kedudukan dan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera adalah buta sejarah dan tidak memahami Perlembagaan, kata pakar sejarah, Prof Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim.

2. Beliau berkata kedudukan orang Melayu sudah ditetapkan pada zaman dahulu iaitu ketika zaman penjajahan British lagi.

3. “Bila British sampai ke Tanah Melayu, mereka dapati terdapat beberapa tempat di Semenanjung sudah mempunyai kerajaan dan mereka mengiktiraf kerajaan tersebut.

4. “Kerajaan itu ada ramai rakyat (orang Melayu) dan bagi British, rakyat kepada raja itu mempunyai hak yang khusus, orang lain yang datang dan menetap di Tanah Melayu bukan rakyat raja, oleh demikian mereka tidak dapat menikmati hak yang ada pada orang Melayu,” katanya kepada Bernama disini.

5. Beliau berkata orang bukan Melayu di Semenanjung pada ketika itu bukanlah warga negara ataupun rakyat raja dan mereka hanya berpeluang untuk memohon kewarganegaraan apabila Persekutuan Tanah Melayu ditubuhkan pada 1 Februari 1948.

6. “Apabila British mula merancang penubuhan Persekutuan Tanah Melayu sebagai sebuah negara bangsa, apa yang sudah wujud disambung, menjelang tahun 1957, Perlembagaan Persekutuan digubal dan dimasukkan perkara-perkara yang sudah wujud,” katanya.

7. Justeru,kata Khoo, rakyat khususnya kaum-kaum lain perlu sama-sama menghormati hak dan keistimewaan orang Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan kerana pada ketika ia digubal dahulu, kaum lain sendiri sudah bersetuju dengan perkara-perkara yang dimasukkan dalam Perlembagaan tersebut.

8. “Kedudukan istimewa orang Melayu telah bermula sejak dahulu dan berasaskan sistem kerajaan yang wujud di Semenanjung Tanah Melayu. Di Semenanjung, sejak 1895 sudah ada sembilan kerajaan yang kekal sampai ke hari ini,”katanya.

9. Perlembagaan telah dirangka berdasarkan nasihat daripada Suruhanjaya Reid yang telah melakukan kajian pada tahun 1956, Perlembagaan itu kemudian berkuatkuasa apabila negara mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957.

10. Perkara 153 Perlembagaan Malaysia memberi hak kepada Yang di-Pertuan Agong, bertanggungjawab menjaga hak-hak dan keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera mana-mana negeri Borneo (Sabah dan Sarawak) serta kepentingan-kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan perkara ini.

11. Ia juga secara terperinci menjelaskan bagaimana kerajaan persekutuan mempertahankan kepentingan orang Melayu dan Bumiputera dengan menetapkan kuota untuk kemasukan perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam, pemberian permit dan lesen perniagaan.

12. Khoo berkata punca mengapa kebelakangan kini terdapat pihak-pihak yangmempersoalkan mengenai hak-hak dan keistimewaan yang dinikmati oleh orang Melayu adalah kerana masyarakat pada masa kini sudah buta sejarah.

13. “Orang tak faham (Perlembagaan)…jahil, mereka tidak tahu apa yang boleh dilakukan dan apa yang tidak boleh dilakukan, tidak perlu ada perbincangan atau perbahasan mengenai Perlembagaan kerana apa yang penting ikut saja undang-undang yang telah diguna pakai sejak dulu,”katanya.

Melayu Perak said...

14. Beliau berkata sekiranya Perlembagaan mahu dipinda, persetujuan daripada dua pertiga Anggota Parlimen perlu dicapai dan mendapat perkenaan Yang di-Pertuan Agong.

15. Katanya,sesiapa yang mahu menghapuskan atau meminda Perkara 153 pula, perlu mendapatkan persetujuan orang Melayu dan Bumiputera terlebih dahulu selain majoriti di Parlimen dan perkenan Seri Paduka Baginda.

16. “Kalau Perkara 153 perlu dipinda atau dihapuskan, keseluruhan orang Melayu mesti setuju, kalau orang Melayu rasa belum sedia untuk pinda, maka ia tidak boleh dipinda,” katanya.

17. Kenyataan ini secara tidak langsung menggesa kerajaan agar memansuhkan Perkara153 dan cuba mempertikaikan tanggungjawab yang ada pada ketua negaraia itu Yang di-Pertuan Agong yang memelihara hak dan keistimewaan orang Melayu.


Untuk pengetahuan semua, Tan Sri Dato Dr Khoo juga terlibat didalam merangka rukun negara Malaysia.-Matumno


Read more: http://www.pisau.net/2011/08/mereka-yang-pertikaikan-kedudukan-orang.html#ixzz1US8fXykl

Anonymous said...

sapa pertikai hak melayu kita pancung..mana ijok?aku nak pancong dia:)

Melayu Perak said...

Ridwan Teh ingatkan hala tuju tuntutan penganut bukan Islam

Apabila orang Islam tidak bersuara dengan satu suara, inilah jadinya.

Baru-baru ini seorang pederi bergelar Tan Sri meminta dari Dato Seri Najib satu Kementeriaan khusus untuk hal ehwal bukan Islam ketika satu lawatan rasmi ke Vatican City.

Macamlah status mereka sama dengan Islam untuk dapatkan peruntunkan. Dalam perlembagaan, sebenarnya tiada peruntukan untuk kaum bukan Islam.

Riduan Teh mengingatkan kembali kepada IFC dan tuntutan mereka yang bakal merupakan tuntutan puak ini. Memahami puak ini, mereka akan terus menuntut tidak henti benda yang dah disebut:

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharus secara menjadi Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembalikepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendali oleh mahkamah syariah tetapinya dikendali tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan dalam kad pengenalan Islam sebagai agama seseorang Muslim.

5. Orang bukan Islam tidak perlu memeluk Islam jika ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan murtad jika ingin berkahwin dengan bukan Islam tanpa tindakan undang-undang.

6. Pasangan suami isteri yang salah seorangnya memeluk Islam, tidak mempunyai hak jagaan terhadap anak.

7. Kerajaan mesti menyediakan dana mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah ibadat bukan Islam seperti dana untuk masjid.

8. Orang bukan Islam mempunyai hak ke atas harta ahli keluargannya yang memeluk Islam (jika meninggal).

9. Orang bukan Islam boleh menggunakan dan tidak boleh dihalang menggunakan perkataan-perkataan suci dalam Islam.

10. Bible bahasa Malaysia dan Indonesia mesti dibenarkan diedarkan secara terbuka untuk bacaan umum.

11. Pelajaran agama bukan Islam mesti juga diajar disekolah seperti mana pelajaran Islam.

12. Program berunsur Islam dalam bahasa ibunda hendaklah ditiadakan. Manakala, program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat hendaklah boleh digunakan untuk keperluan bukan Islam.

14. Islam tidak sepatutnya disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah (termasuk doa pagi).
Baca sepenuhnya di blog Azli Shukri sini

Bagi yang mudah lupa, terutama orang PAS, Dato Ambiga memainkan peranan besar dalam IFC sebagai Presiden Bar Council. Kesungguhkannya hingga dia menganjurkan satu forum Memeluk Islam yang mana ada Naib Presiden PAS, dan Latheefa Koya terlupa bahawa mereka bersama menentang forum tersebut.

Anonymous said...

Bagi penganut sekular UMNO, yang lain tak boleh pakai... semua PEMBOHONG!!!!!!@##*?^%%%%.. kecuali wahyu yang disebut oleh:
usTAD Najiburrusmah altantuya wa Mismah,
UTUSANG MELOYA,
BERITA' HARAM,
TV3/4,
RTM... semula saloran... termasuk RaisYtim..

...hehehe hebat2 .. Perang cyber UMNO.... kaki pau ongkos, politik mata duitan ...????????

ireman aziz said...

emmp

choc-apple said...

maaf gap kuar topik....
mintak tulun buat poll pasai airasia n mas...gap lebih faham dr haku...tapi berita nih buat haku hangin 2 badan sbb dol punahsihat mas....pliiiisssss...

Jin said...

Memang tanggungjawab Anuwar membongkar keburukan pas tu.khabarnya ada lagi rancangan beliau yang lebih hebat yang orang pas pasti memberikan sokongan tak berbelah bahagi.Tahniah untuk Anuwar!Dan Gomo!

ANACONDA said...

ANON 136 AM...

AKU NAK BERTERUS TERANG DGN KAU YA NGOK...

SEBENARNYA KAU NI MMG CIBAI TAHAP KRONIK...

OINK ! OINK ! OINK !...

ANACONDA said...

APA NAK HERAN SANGAT STORY MKINI...

ESOK LUSA PORTAL PUNDEK NI SEBUTLAH BERITA2 YG KAMI KELUARKAN TELAH D SALAH TAFSIR, INI KONSPIRASI TERTINGGI UMNO/BN...

SEMUANYA DAH D LANCAPI DEK SI NUAR DLM MKINI...

tembeleng said...

Malaysiakini ni taraf hampas sama dengan tabloid The Sun kat UK dan Harakah serta Suara Keadilan kat Malaysia ni je. Kaldai je yang percaya apa yang Malaysiakini publish - alangkan Mat Sabu kena langgar dengan kereta jenis apa pun dia tak bleh nak report dengan betul. Koman semana sungguh.

Champion of free press? Champion untuk fitnah sesuka hati, more like.

Anonymous said...

malaysiakini boleh publish berita dan tarik balik dlm masa setengah jam. ubah2 ayat lepas publish sehari dua. ayat berterabur mcm ayat budak cina tak pas srp. typing error tandart budak darjah 1 dan paling bangang siarkan komen tanpa tapisan.

portal berita paling bangang penah aku jumpa.

Anonymous said...

aku cikgu kelas it.. bile org masuk kelas aku memule aku ajar ialah bukak www.malaysiakini.com/bm... bace berita.. nampak berkesan..

lame sikit baru aku ajar www.utusan.com.my, www.bharian.com.my, www.hmetro.com.my

nasihat yang sering aku bagi, baca surat khabar online lebih jimat dan xperlu beli surat khabar. disamping kita boleh memelihara alam sekitar elak penggunaan kertas

dalam hati: BIAR UTUSAN BANGKRUP.. bace online free.. XYAH beli utusan.. hahahaha

Anonymous said...

malaysia kini terdiri dari puak laknattullah.....hancur pakatan

Anonymous said...

Anon 1:36 adalah contoh ustaz2 pas yg memang bongok, hujah tnpa fakta, tanpa bukti, bohong dgn kopiah atas kepala, fitnah dan bodo. Mcm ni punya otak sampai bila pun pas tak akan menang.

matz kelate said...

PAS sekarang makins esat dan menyesatkan.. PAS diibaratkan hidop tak berguna..kalo mampos lagi baik.. hehehe

Anonymous said...

anon 10:06 AM

malang betul student ko dpt cikgu it camni. patut la bebudak sekolah sekarang reti online je. dpt komputer online. buat surat mmg haram nak reti.

kalau utusan harap org mcm kau beli paper dah lama utusan bangrap. tapi sampai sekarang tak bangrap pun.

Anonymous said...

Hakikatnya menuduh, membangkang dan memfitnah tanpa memerintah memang mudah menarik kepercayaan orang ramai.....tapi melakukan perkara yg sama apabila memerintah, itulah yg menelanjangkan kepalsuan mrk...

tembeleng said...

Anon 10:06

Bagus le ajar budak-budak Melayu bagi ranao bangsa sendiri. Yang kat Utusan Melayu tu perkerjanya seramai mana dan dari bangsa apa? Yang kat online media kebanggaan ko tu kaum mana yang banyak kerja dan berapa banyak cukai yang dia sumbang kepada rezeki negara?

Cerita pasal kebodohan sendiri dengan bangga sekali. Aneh cikgu macam ni. Patut la standard pendidikan kat Malaysia makin teruk. Cikgu pendek akal rupanya.

tembeleng said...

Opp. Anon 10:05.

CIKGU UMNO said...

CIKGU PUAK PEMBANGKANG NI KERJANYA NAK MENJAHANAMKAN PENDIDIKAN NEGARA! TAK DAPAT BONUS BISING...BILA DAPAT MULUT TERJUIH2 KATA PASAL NAK UNDI...MACAM KERA !!