Monday, March 31, 2014

ALLAHUAKBAR ! PEMUSUH ISLAM DAH DICABUT NYAWANYA PAGI TADI !


doa umat islam dimakbulkan.
pemusuh islam ditarik nyawanya pagi tadi..
dalam malaysia ramai lagi pemusuh dan munafik..

mereka ini adalah dalam golongan KAFIR HARBI..
dalam DAP dan PKR RAMAI PEMUSUH ISLAM..

KLIK SINI

MOHON MAAF : NIK AJIS WAJIB SPESIFIKKAN KESALAHANNYA SUPAYA MELAYU LEBIH JELAS.


nik ajis semalam memohon maaf di atas kesalahannya selama memerintah kelantan.

dia menitiskan air mata sambil memohon maaf.

tambah nik ajis lagi, sakitnya ini adalah kifarah di atas kesalahan selama dia memerintah kelantan.

eloknya nik ajis spesifik dan detailkan mana satu kesalahannya supaya bangsa melayu lebih jelas..

adakah nik ajis memohon maaf kerana air kelantan masih kotor ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana lebuhraya kelantan tak siap ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana isu ladang rakyat ?

ATAU NIK AJIS MENGAKUI KIFARAHNYA ITU MELIPUTI KESALAHAN BELIAU SEWAKTU MENJADI MURSIDUL AM PAS.

adakah nik ajis memohon maaf kerana menggelarkan ahli umno tak masuk syurga ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana kerap mengeluarkan fatwa perpecahan antara pas dan umno ?

adakah nik ajis memohon maaf di atas kenyataannya YANG MENYAMAKAN NABI MUHAMMAD SAW ITU MACAM MAMAT MAMAT KAT KAMPUNG SAHAJA ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana kenyataannya yang mendakwa sambutan maulidur rasul itu bidaah ?

MOHON MAAF DI ATAS KESALAHAN MANA SATU NI POK NIK ?

ATAU NIK AJIS MEMOHON MAAF DI ATAS  KENYATAANNYA DI BAWAH...

 “Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.
 “Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir” – Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.
 “Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid.” – Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.
“Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

 “Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.
“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram” – Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.
 “Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.
 “Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.
 “Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.
 “PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.
 “Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.
 “Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang” – Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.
“Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir.”- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.
“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.
 “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.
 “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.
 “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.
 ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.
“Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999
 “Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat… tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat…” – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.
“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.
“DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam,” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009



Saturday, March 29, 2014

PRK BALINGIAN : BN MENANG BESAR..SYABAS NAMUN USAHA KERAS PERLU DITERUSKAN.


kabarnya BN menang besar di prk balingian.
majoriti 6000 lebih.
lebih tinggi daripada keputusan pru 13..

tahniah BN sarawak..
teruskan usaha memperkuatkan islam dan bumiputra di sana.
sekat habis habisan penyebar fitnah yang cuba menghasut..

belajar dari mood di semenanjung.
pilihanraya negeri sarawak tak lama lagi..
jangan kompang lebih sangat prk balingian..

fokus kepada pilihanraya negeri kelak..
tahniah...

Friday, March 28, 2014

SIGNAL 'BENG' MAKIN JELAS . INDIKASI UNTUK ADENAN SATEM.


mengikut perbualan aku dengan bloger det yang berada di kajang...

keputusan pengundi 'beng' untuk tidak memilih BN makin terus kuat.

di saluran sekolah di sg chua dan sek convent ( aku lupa) nisbah penolakan 9:1 

ketua menteri sarawak wajib tidak menolak pengaruh 'beng' di semenanjung dan kesannya terhadap prk balingian mahupun pilihanraya negeri sarawak.

berkali aku tegaskan, buat apa sahaja untuk pastikan status quo bumiputra sarawak mendominasi politik terus kekal.

pehin seri taib mahmud punyai ketegasan yang 'menguntungkan' islam dan bumiputra.

safeguards our interest perlu diutamakan.

ini bermakna dengan agenda safeguards, maka kepelbagai politikal strategi kreatif perlu di crack kan ide nya.

bersambung.

Thursday, March 27, 2014

TANAH MELAYU ATAU PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ?


pemilik telinga berkudis ini adalah contoh terbaru judas.

dia adalah pengkhianat dan tali barut paling sial dalam sejarah peradaban tali barut manusia.

dia lebih bangsat dari abu luq lu ah.
kristus wajar mengangkat pemilik telinga berkudis ini setaraf judas iscariot.

apa yang berlaku hari ini sebenarnya mewajibkan bangsa melayu melihat skop di luar sidang media..di luar kotak.

penentuan demokrasi sebagai penentu kerajaan rasanya perlu difikirkan rasionalnya semula bagi menerus dan mengekalkan kuasa dominan bangsa melayu ...

yang dipertuan agong dan majlis raja-raja adalah penentu mutlak keselamatan islam dan bangsa melayu di tanah melayu.

melayu ini bijak. lontaran kepada bangsa asing dijadikan asas penilaian hati budi.

kemasnya bangsa melayu diselikan dengan kias dan bidalan.
ianya bertujuan untuk menyampaikan maksud.

hakikat dan realiti hari ini, politik di malaysia sudah mencapai tahap diberi betis nak peha. kini desakan mereka sudah terbuka dan terlalu menggasak kuasa islam dan melayu itu sendiri.

kini soalan ini dipulangkan semula kepada bangsa melayu, sediakah untuk memberikan peha ?

cadangan dalam pertemuan dengan ramai orang lama sejak seminggu lepas telah memberikan kata putus dan perlu ditanamkan kepada seluruh orang melayu.

raja berperlembagaan.
kuasa dominan barunya adalah majlis raja-raja.
perdana menteri dan kabinet hanya menjadi pelaksana.

inilah motif perjuangan kita.

jika mereka dan si telinga berkudis ini mahu merobah sistem yang asasnya bertunjangkan melayu...

mengapa kita tidak cerdik untuk checkmate mereka terlebih dahulu ?

demokrasi malaysia yang menentukan kerajaan sudah menampakkan nanah busuk hati mereka. kita sudah tahu siapa intan siapa kaca.

cerita mengenai kemasukan singapura ke malaysia bukan lagi rahsia. tujuannya untuk menguatkan kuasa keturunan 'beng' di malaysia.. mereka sudah ada motif. kita bagaimana ? 

bijaklah melayu. kembalikan kepada sistem pemerintahan baru, raja berperlembagaan dan majlis raja-raja.

bukankah ini juga hak asasi bangsa melayu juga ?
'beng' terlalu safeguards interest mereka.
lihat sahaja bagaimana pemikiran 'beng' dalam dong zhong.

kita juga wajib safeguards our interest juga.

tanah scottish..scotland.
tanah irish..ireland.
tanah inggeris..england.
tanah melayu..malay land.

tanah melayu...indahnya namamu.
atau persekutuan tanah melayu gabungan semenanjung sabah sarawak ...?  mungkin brunei.

MENGAPA MELAYU PERLU DIHAPUSKAN ?

Wednesday, March 26, 2014

PUAS HATI DENGAN KENYATAAN MUHYIDIN DAN IDRIS JUSOH ! NO KOW TOW !


KUALA LUMPUR 24 Mac - Kerajaan sekali lagi menegaskan untuk tidak mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) yang dikeluarkan Malaysian Independent Chinese Secondary School (MICSS) kerana pelaksanaan peperiksaan itu tidak mengikut sistem pendidikan kebangsaan.

Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh berkata, selain itu standard UEC juga tidak menyamai kurikulum kebangsaan manakala sukatan pelajarannya tidak setaraf Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM).

Malah, jelasnya, kawalan piawaian peperiksaan UEC berbeza dengan peperiksaan kebangsaan dan tidak dikawal oleh pihak kementerian.

"Kita mempunyai lembaga peperiksaan sendiri, di bawah Akta Pendidikan 1996, tetapi UEC tidak selaras dengan akta itu. Jadi, kerajaan tidak boleh mengiktiraf. Saya konsisten dengan jawapan di Parlimen, itulah (tidak iktiraf)," katanya ketika menggulung perbahasan usul Menjunjung Kasih Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini.

Idris berkata, Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga telah membuat penegasan sama berhubung perkara itu.

Berhubung isu ranking universiti tempatan yang sering kali menjadi 'bahan politik' oleh pembangkang untuk menghentam kerajaan, katanya, Malaysia tidak memandang hanya kepada satu kaedah ranking terutamanya QS World University Rankings.

"Ada banyak, macam-macam sistem ranking, bukan QS World University Rankings sahaja. Sistem itu, 50 peratusnya berdasarkan kepada (penilaian) persepsi. Kita tak kata kita tolak ranking sepenuhnya. Banyak universiti luar pun tidak menekankan kepada kedudukan sesebuah universiti tetapi menekankan kepada kedudukan bidang-bidang pengajian.

"Untuk itu, menerusi QS World University Rankings by Subject (mengikut bidang), Universiti Sains Malaysia (USM) berada di kedudukan ke-38 bagi bidang kejuruteraan kimia dan ke-30 (sains alam sekitar). Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pula mencatat kecemerlangan apabila berada di tangga ke-19 terbaik dunia bagi universiti berusia 50 tahun ke bawah," ujarnya.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20140325/pa_01/Kerajaan-bertegas-tak-iktiraf-UEC#ixzz2wzvRhQhb
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Wednesday, March 19, 2014

KENYATAA MEDIA YMA...MOHON DISEBARKAN.

KENYATAAN AKHBAR MENJELANG SESI PENERIMAAN MUKTAMAD SEMAKAN BERKALA SEJAGAT BAGI MALAYSIA DI MAJLIS HAK ASASI MANUSIA, GENEVA, SWITZERLAND

Pada 20 Mac 2014 ini, Malaysia akan menghadiri sesi penerimaan muktamad (final adoption) syor-syor yang telah dikemukakan 104 negara-negara anggota Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu, semasa pusingan kedua yang telah diadakan pada 24 Oktober 2013 lalu. Sebanyak 232 syor-syor telah dikemukakan terhadap Malaysia berkenaan rekod dan pencapaian hak asasi manusia di sepanjang empat tahun yang lalu.

Sementara pertubuhan Yayasan Murni Aqidah menyedari kepentingan sesi tersebut untuk menjelaskan keadaaan sebenar rekod dan pencapaian hak asasi manusia, kami juga sedar dan berwaspada tentang tindakan manipulasi yang telah dibuat oleh beberapa NGO Hak Asasi Manusia liberal-sekular, khususnya yang bergabung atas nama COMANGO. COMANGO telah mengemukakan tuntutan-tuntutan kontroversi dan tidak berasas yang mencabar kesucian Islam di Malaysia dan kedaulatan undang-undang serta menghakis prinsip kesopanan dan kesusilaan di dalam Rukun Negara. Secara khusus, terdapat 6 tuntutan kontroversi yang bersifat biadab dan ditolak kesemua NGI (NGO-NGO Islam) di Malaysia melalui kesepakatan gabungan delegasi NGI ke Semakan Berkala Sejagat, MuslimUPRo.

Pihak kami menyertai penegasan MuslimUPRo dan lain-lain NGI di Malaysia di dalam menolak tuntutan-tuntutan kontroversi COMANGO. Pada hakikatnya, fahaman liberal-sekular yang dianuti COMANGO sangat berbahaya kepada kedaulatan negara dan kemaslahatan umat Islam, khususnya dalam jangka masa panjang, oleh kerana melibatkan perkara-perkata asas aqidah, syariah dan akhlaq umat Islam. Sikap bongkak dan kebiadaban yang dizahirkan COMANGO ini terserlah, kerana walaupun mereka menyedari tuntutan-tuntutan mereka bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang negara, mereka masih melobi di pelbagai peringkat dengan tujuan memburuk-burukkan nama negara melalui tuduhan-tuduhan dan member persepsi salah mengenai negara kepada media antarabangsa. Ini termasuklah mengenai isu kebebasan beragama, hak golongan LGBT, pengamalan agama Syiah, kedudukan istimewa Melayu di dalam Perlembagaan Persekutuan dan institusi-insitusi Islam seperti Majlis-majlis Agama Islam Negeri dan Mahkamah Syariah.

Justeru, kami menyeru kepada Kerajaan untuk terus konsisten di dalam menegaskan asas-asas Perlembagaan Persekutuan semasa membuat penerimaan muktamad kelak. Kami yakin bahawa kepemimpinan YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak akan berganjak dari pendirian memelihara Islam di negara ini yang telah ditegaskan selama ini. Kami juga yakin bahawa Kerajaan menjunjung prinsip keluhuran Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang di dalam menerima syor-syor yang telah dikemukakan kepada Malaysia, tanpa melupai tanggungjawab untuk memperbaiki keadaan Hak Asasi Manusia berdasarkan tuntutan-tuntutan yang mempunyai asas keabsahan (legitimate basis).

Kami juga mendoakan delegasi MuslimUPRo yang telah berada di Geneva akan dipelihara Allah SWT, dianugerahkan kekuatan hujah serta ketajaman akal pemikiran dan keberanian untuk berhadapan dengan NGO-NGO Hak Asasi Manusia yang membuat tuntutan-tuntutan tidak munasabah terhadap Malaysia. Semoga penerimaan muktamad Malaysia pada 20 Mac ini menjadi cerminan mithali kepada kesejahteraan masyarakat dunia dalam aspek pencapaian Hak Asasi Manusia.


Dato’ Aidit Bin Ghazali
Pengerusi
Yayasan Murni Aqidah

18 Mac 2014 

Monday, March 17, 2014

PRK KAJANG : FOTO INI KHAS UNTUK SAUDARAKU ...AHLI PAS. MUHASABAH LAH !


634 RUNWAYS ATAU LANDASAN PENDARATAN PESAWAT 777 YANG MUNGKIN BOLEH MEMBANTU PENCARIAN !


melihatkan kepada pendedahan terbaru bahawa pesawat MH370 melencong.

research daripada luar TELAH MENGENALPASTI hampir 634 landasan untuk pesawat mendarat.

634 kawasan runways ini mampu menampung kapal pesawat sebesar boeing 777 untuk untuk melakukan pendaratan cemas..


lihat pada foto di atas..

TITIK MERAH ITU ADALAH KAWASAN RUNWAYS YANG DIKENALPASTI BOLEH MENERIMA PENDARATAN PESAWAT SEBESAR BOEING 777..

CADANGAN AKU KEPADA KERAJAAN, APA KATA CARI PESAWAT INI KAT 634 TITIK RUNWAYS INI !

selama 10 hari pencarian di laut tidak membuahkan hasil..
sekiranya pesawat itu terhempas ( nauzubillah) sudah pasti akan ada benda yang terapung dan cebisan rangka pesawat yang terapung.

namun hingga ke hari ini teori ini ternyata gagal.

berkemungkinan kah pesawat ini telah DIDARATKAN ?

didaratkan di mana ?

carilah di 634 kawasan titik pendaratan di atas..

KLIK SINI

JIJAH DESAK BLOGERS PRO BN SEBARKAN POSTER NIH..PENING AHHHH !







KENAPA GELABAH ?


sebelum kes lahad datu, anwar berkali-kali menyanyikan lagu...

kemudian apa yang berlaku ?
pengganas sulu menyerang lahad datu..

selepas anwar dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun oleh mahkamah..

tian chua mengeluarkan kenyataan di bawah...

kias 'bring down' ini selang beberapa jam kapal terbang mh 370 hilang..

spekulatif pada dunia politik malaysia punyai kekuatan kes.

dulu ramai yang spekulasikan berita mengenai kemasukan mat taib ke dalam pembangkang.

akhirnya, berita itu didapati benar.

pada tahun 1993 spekulasi mengenai keterujaan anwar untuk tumbangkan arwah pak ghafar akhirnya menemui kebenaran bila anwar sendiri umum sedia lawan kerusi timbalan presiden.

hari ini spekulasi sudah mula membelit anwar.

akhbar luar negara sendiri mula mengaitkan spekulasi kapten dengan keterujaannya memuja pembangkang. malah the mail juga melaporkan kapten ini telah hadir di mahkamah sewaktu anwar dijatuh hukum atas kes liwat !

jadi mengapa tian chua perlu menggelabah ?

ini spekulasi sahaja.

spekulasi ini tidaklah  sampai ke tahap memfitnah sepertimana yang biasa mereka lakukan..


BEKAS KETUA HAKIM NEGARA CAKAP APA NI ?

PEMILIK BANGUNAN INI MENDOAKAN KEBAIKAN UNTUK MH 370..AMIN !



Friday, March 14, 2014

WAN DOLL AZIZAH MINTA BLOGERS PRO BN SEBARKAN FOTO NI..KADAR SEGERA !


MH 370 : BOMOH KLIA MALUKAN MALAYSIA.. INGAT LAGI KES 10 SEPTEMBER 1998 ?

bomoh KLIA tu budak anwar ?
anwar arahkan bomoh tu masuk KLIA..?
tujuannya nak malukan nama MALAYSIA di mata dunia..?

satu senario dan gaya politik yang sama pernah anwar buat waktu 10 september 1998...

apa berlaku pada tarikh 10 september 1998 ?

petang, selepas asar anwar berkumpul di masjid negara.
kemudiannya berarak ke dataran medeka.

dalam ucapannya anwar arahkan semua penyokong serbu rumah dr mahathir di KL.

pada waktu yang sama jugak anwar arah penyokongnya ramai-ramai turun di stadium bukit jalil.

pada hari itu ada upacara sukan komanwel. ramai wartawan luar hadir.

dengan demo depan wartawan inilah peluang anwar dapat publisiti murahan..

bab nak malukan negara, calon terbaiknya adalah anwar..

bomoh dan sukan komanwel...politik stereotaip sama mainan anwar..

bomoh tu bawak upacara syirik, sesuai sangatlah dengan akidah mensyirikkan ALLAH yang dibawak anwar .

MH 370 : BUKTI BILA BUAT BAIK DIBALAS BAIK...I LOVE MALAYSIA !


Thursday, March 13, 2014

SIDANG MEDIA MH370 : AZHARUDIN DAN AHMAD JAUHARI aka AJ CUBA MELAKUKAN YANG TERBAIK !


ramai yang perli perli mengenai sidang media mh370.
yang paling teruk kena adalah pengarah DCA.

aku harus tekankan di sini, mereka cuba melakukan yang terbaik untuk hebahan umum.

kadang kala media luar terlalu provokatif dan spekulatif dalam mengutarakan soalan, hinggakan ke nada dan gaya soalan seperti dalam mahkamah..peguam menyoal balas pesalah !

wei dorang tak salah.. mungkin ada sikit kelemahan dalam gaya aturan bahasa dan fluent berbahasa inggeris, namun ianya lebih baik daripada ide langsung tak nak jawap..

mungkin ada sedikit salah faham fakta yang pihak berlainan, namun AKHIRNYA IA DAH DI KEMASKAN SEMULA FAKTUALNYA..

kita harus fokuskan kepada fakta yang mereka bagi.

soalan spekulatif memang tak mampu mereka jawap, kerana ianya bakal jadi serba tak kena kalau keadaan tak menyebelahi jawapan kelak.

dalam keadaan rakyat biasa pun tertekan, APATAH LAGI MEREKA YANG JADI TUKANG JAWAP PRESS MEDIA SETIAP HARI..

tenanglah..ahmad jauhari, azharudin abdul rahman  dan lain lain cuba melakukan yang terbaik untuk semua pihak..


JIJAH YAKIN MENANG BESAR.


begitu konpiden jijah dalam kenyataan terbarunya tadi..
kita yakin akan menang besar..

takde masalah untuk siapa pun bercakap mengenai kemenangan.
kita BN perlu cool dan menganggap kita ni calon underdog.
tak perlu mendabik dan berkata besar.

mengurangkan majoriti adalah fokus kita.
menang itu dikira bonus..

MH 370 : MENCARI FAKTA LEBIH PENTING DARIPADA MEMPERCAYAI SPEKULASI.


dalam menilai isu mh370..

terdapat 2 kategori utama pemberitaan yang sedang berperang sesama sendiri.
berperang dalam erti kata memberikan hujahan.

satu pihak lebih fokus kepada fakta dan hujahan bukti.
bila ada pihak luar mempersoalkan isu di luar konteks ini, maka spekulasi mulai timbul.

satu pihak lagi mula timbul bila spekulasi menjadi kriteria utama mencari jawapan.

aku tengok banyak media luar negara , mereka semakin obses mengenai kepelbagaian teori yang menghantui kehilangan mh 370.

ada media luar yang  anti yahudi menyatakan penglibatan korea utara . nampak macam takde kena mengena.

namun bila media ini merungkai kronologi kejadian, maka segala cantuman cuba dijadikan bahan. mereka mendakwa seminggu sebelum kehilangan mh370, china huru hara sekejap bilamana hampir 29 rakyat ditikam sampai mati oleh puak yang didakwa sebagai teroris.

menguatkan hujahan lagi, 2 minggu sebelum kejadian, 2 misil korea utara hampir mengenai kapal terbang milik negara china...

nampak macam tak kena ? tapi media ini cuba meyakinkan akan kewujudan teori konspirasi permaslahan dalaman negara china yang didakwa cuba disembunyikan..

dakwa mereka, korea utara cuba menggertak china kerana keengganan china dalam mempertahankan kuasa mutlak keluarga kim jong ill, yang dikritik hebat media barat kerana telah membunuh hampir 200 ahli keluarga panglima tenteranya yang cuba berpaling tadah.

bayangkan bagaimana media luar menghubung kaitkan spekulasi yang awalnya bermula dari kehilangan mh370 sampai boleh dikaitkan dengan korea utara :)

menariknya, komen dalam media ini bersetuju dan teruja dengan kononnya faktual yang diberi.

media ni pada hakikatnya terlalu banyak berhalunisasi..

manakan tidak.. mereka sekarang ini sedaya upaya cuba meyakinkan pembaca akan teori yang mendakwa hitler masih hidup lagi !

hari ini digemparkan lagi mengenai teori lubang hitam di angkasa yang menyedut kononnya fizikal mh370 hingga hilang.

pandangan aku kita boleh membaca luahan seronok sebegini, namun untuk mempercayainya kita perlu lebih rasional lagi..

berhati hati dengan mainan teori konspirasi sebegini..

konspirasi dan spekulasi  begini jikalau DIPERCAYAI OLEH MAJORITI RAKYAT MALAYSIA, ianya akan memperlihatkan kepada oputunis tentang tatacara bagaimana 'kualiti' rakyat malaysia berfikir .

teori konspirasi mainan media luar seperti WMD atau weapon of mass destruction yang menanamkan kepercayaan mengenai senjata pemusnah saddam lah yang menghalalkan pencerobohan amerika terhadap iraq.

bak kata tun mahathir ...

rakyat malaysia jangan percaya akan teori dan spekulasi ciptaan ini.

media asing diminta hentikan pemberitaan prvokatif yang cuba memperlihatkan kelemahan 'keselamatan malaysia'.

bak kata akhir tun m semalam...

Sementara itu, beliau menasihatkan orang ramai tidak mengadakan sebarang teori berhubung operasi mencari dan menyelamat bagi mengesan pesawat itu kerana ia tidak membantu keadaan.

"Dapatkan fakta dan jangan kita suka membuat teori, ia tidak membantu sesiapapun," katanya



OBAMA TENGOK BOMOH KLIA..ITU FOTO PALSU..FOTO BETUL KAT BAWAH.


bab dukun bomoh KLIA ni..
aku cadangkan berhentilah..
doa itu KAN senjata umat islam..

tengok apa punya kualiti lah si sham kamikaze tuliskan.

Tuesday, March 11, 2014

MH370 : WASHINGTON POST LAPORKAN HP PENUMPANG BERBUNYI.


hp penumpang berbunyi bila dihubungi.
itulah yang dikabarkan oleh washington post.

bila membacakan laporan tersebut, disamping dengan ketiadaan hatta sebarang penemuan serpihan pun..

maka hati aku kuat berdetik mereka masih selamat..itu setakat saat ini.

ini sekadar detik hati aku ya..
fahamkan maksud detik hati..

disusuli dengan doa bertali arus umat islam, insyaallah..
teruskan berdoa.



GEMPAR KUNYIT BERAPI HANGIT MELETOP CILI KASIK TARUK ANWAR PI JEPUN : MUKA ANWAR MACAM KENA .....?







apa kaitannya pemergian anwar ke jepun dengan wajah terbaru beliau di atas ?

LAGI FOTO KLIK SINI

WAN AZIZAH DIKEHENDAKI NANGIS KELUAR AIR MATA BOYA !


wan azizah calon recycle .
pkr dah takde calon ke ?

kajang, anwar letakkan bini dia sebagai calon.

untuk tempoh kempen ini, wan azizah dikehendaki nangis keluar air mata boya..

tujuannya nak dapat simpati.simpati pasal kantoi .

kantoi pasal pening macamana air mani lakinya boleh ada sedalam 4cm di dubur lelaki lain..

rakyat makin kuat bertanya, malah penyokong pkr sendiri mula bertanya..

macamana air mani laki ko boleh berada dalam dubur lelaki sedalam 4cm ?

itu pasal anwar pening..
karipap dan kopi tak mampu menghilangkan peningnya..

jika selepas ini mahkamah tertinggi negara kekal jatuhkan hukum 5 tahun..apa anwar akan lakukan di kerusi permatang pauh ?

sudah tentu akan meletakkan keluarganya sebagai calon..

ps ; mengurangkan majoriti dikira berita bagus untuk BN. menang bonus