Monday, September 22, 2008

BERANIKAH PEMIMPIN UMNO MENJADI 'PEJUANG ALLAH' ?



untuk aku menjawap soalan ini maka nama anwar hendaklah dikecualikan daripada senarai..sendiri faham ..


sewaktu aku mengaji agama yang diajarkan olEh arwah dato ishak baharom satu ketika dulu pernah seorang kawan aku yang mulutnya macam pantat ayam telah bertanya kepada arwah tentang satu soalan bodoh tapi menyengat..


dia pi tanya kat arwah dato ishak baharom kalau ada zina yang berlaku adakah tuhan akan ampunkan dosa ? dato ishak baharom yang rileks dan tenang budi bicaranya menjawap secara sinis bahawa soalan ini pernah ditanyakan oleh para sahabat ra tentang zina...nabi saw menjawap 'SUDIKAH KAU BENARKAN IBU KAMU MELAKUKAN ZINA '?


bila dato ishak baharom menjawap sinis..aku dan gang2 aku pun menyakat member yang mulut pantat ayam tadi...'ha bagi tak' ...sorang lagi menambah ' amacam'..muka kawan aku tu macam biasa dan selamba bodoh je dia senyum..dia jawap' ala aku tanya pun salah..takut tanya sesat jalan'....dia senyum kambing dan kami gelak je la..dato ishak baharom senyumm..bersih muka ustaz aku ni..bisik hati aku..


lepas drama sebentar tadi ustaz menyambung kembali merungkai jawapan soalan2 sensitif satu persatu..dosa ini dibalas ini..baik ini dibalas begini...TAPI dato ishak baharom mengangkat jari telunjuknya ke atas langit..MURTAD TIADA AMPUN DISISI ALLAH kata ustaz..zina bagaimanapun...arak bagaimanapun lepas dicuci tetap akan menjadi penghuni syurga..


mula lah dato ishak baharom mengupas satu persatu tentang murtad..detail dan penuh isi.bermula kupasan daripada ayat quran dan hadis kemudiannya bermulalah episod ar-riddah(gerakan anti murtad) satu peristiwa besar untuk pemerintah pertama khulafa ar rasyidin saidina abu bakar as sidiq r.a ( as sidiq maknanya membenarkan iaitu bila ditanya quraisy kepada abu bakar benarkah nabi saw melakukan isra mikraj..abu bakar menjawap BENAR) ..


itu kejadian 1500 tahun yg lalu..dan depan mata aku dan kau yang membaca artikel ini dihadapkan semula akan 2 masalah isu umat...'MURTAD' dan 'SIAPAKAH MELAYU BERJIWA ABU BAKAR'...aku menceritakan perkara ini kerana murtad ini berlaku depan mata aku, dalam keluarga bau2 bacang aku..bila aku bertemu dengan 'sedara aku ini' kerap aku test..kerap aku uji dia..saja2 aku bila makan bersama aku bacakan doa makan sekuat yang boleh..tangan aku diangkat tinggi..aku kerling padanya dia hanya menundukkan kepala macam kelakuan penganut jesus membaca doa..


aku sepahkan buku anti murtad..dia buka handphone..aku buka cerita agama dia mengelat buat2 telefon..betullah kata zulkifli nordin bahawa modus operandi melayu kristus adalah untuk tidak mengubah langsung imej melayu pada mereka setelah murtad..memang tepat sebab bila 'sedara aku' ni datang dia akan memakai songkok lebih tinggi daripada ketua bahagian umno !


zulkifli nordin kini dimekah setelah disoal siasat oleh 3 pegawai khas PKR yang berakidah protestan . semalam hajah ambiga selaku ketua dewan muslimat pakatan rakyat mengadakan EGM mengenai perlunya ISA dihapuskan.dan melayu umno tunduk malu pada hajah ambeega..melayu pakatan rakyat ...tak perlulah diceritakan solidaritinya..cina2 bekas cicit bintang 3 kini berkuasa..di pejabat SUK perak, SUK selangor dan lebih teruk SUK penang..


satu pihak melayu dalam pakatan rakyat sudah berkelakuan seperti sinn fein satu kumpulan sesat dalam ajaran kristus ireland...anwar dah jadi bapak protetant melayu..segalanya diharuskan..segalanya dimungkinkan..apayang ada depan mata yang boleh dijual..kita juall..pas tepuk tangan .. DAP hina islam dia senyap..hina hudud dia senyap..bila ditanya kenapa senyap..ooh ini strategi ! berpusing macam gasing ....


bila diajak bermuzakarah dia menjawap kami tak mahu ditipu lagi..jom la kata umno..tak nak..taknak..kami ada pengalaman dahh..serikk dahh..dengan melayu islam tak mau jumpa pun..tapi dengan sialan DAP kami sayang padamu sayang...mmmuaaaahh..


minggu lepas mukriz kata nak bawa slogan'CHANGE' dan sorang lagi khairy bawa slogan 'SETIAKAWAN'..khir toyo belum jumpa slogan..kata orang tak dapat ilham lagi..


pada tahun 1969..bekas presiden persatuan batuk kering kedah dr mahathir dan dato haron serta ghazalie shafie membawa satu 'orde baru' kedalam pimpinan umno selepas 13 may..'orde baru' yang mahu menghapuskan 'orde lama' pimpinan tunku n co..'orde lama' yang bersikap bangsawan aka aristokrat yang perlu dihapuskan kata presiden batuk kering kedah tersebut.


pada 1987 'oder baru' dalam umno timbul semula...kali ni diubah lirik dan lagunya supaya lebih sedap didengar..ya 'melayu baru' karya kepala munafik anwar ibrahim bersama tyson,muhyidin..melayu baru yang mahu menghapuskan 'orde lama' ghafar baba..seorang yang tak berpelajaran tinggi dan tak tahu cakap omputih kata anwar sewaktu berkempen..


dua perkara diatas berlegar sekitar umno sahaja..pak mat tempe kat banting sekadar menjadi tukang karut kat warung sahaja.lepak tengok tape wrestling hulk hogan lawan adre the giant dalam wrestlemania 3...


kali ini setelah ALLAH SWT hukum umno dengan kekalahan teruk di 5 negeri dan pusat..umno masih lagi berlegar di kelompok ahli sahaja..mukriz membebel tentang isu kuota disekat bertemu ahli akar umbi..kuli dok membebel tentang isu kuota pemilihan presiden..najib ok ok ok sesaja dengan 2010..paklah kata nanti nanti nanti saja sampai 2010...khairy pula kata ' mari kowtim'' kita kawan tamau lawan !


WAHAI MANUSIA...ALLAH NYA MANA ? AGAMANYA MANA ?


kenapa tiada seorang pun berani bawa isu artikel 11 ? takut kena bantai dengan cina ka..takut hilang undi ka..takut anwar manipulate ka ?KAMU TAKUT PADA ALLAH ATAU TAKUT PADA MANUSIA ? mana watak zulkifli nordin dalam umno ? TAK YAKIN DENGAN ALLAH KE !


apa kamu lupa 12 orang mati waktu kes natrah di singapore..dah lupe tentang lina joy,aishah bukhari,hartina kamarudin ? dah lupa berpuluh ribu melayu tengah tunggu borang lulus murtad..


mana bahagian umno yang berani bawak usul artikel 11..usul apa gap ? usul artikel 11 supaya diubah dengan menyatakan bahawa seorang islam tidak boleh keluar agama !


ADA BERANI KA KULI..NAJIB..PAKLAH..MUKRIZ..KJ KAU MACAMANA ?

9 comments:

Sedingin Salju said...

ha jadi, Umno kena berani. Saya rasa, baik kita doakan semoga Zulkifli Nordin dapat masuk sana dan nyalakan api semangat ini.

adamyanpoyo said...

ezam?

adamyanpoyo said...

GAP,

ada sorang lecturer political science nama Tengku Mo_ _ _.dia tgh ajar aku Ethnics Politics in Malaysia. kenal tak? junior Ezam!

aL-MaRBaWi said...

Harap2 sempena pemergian YB Zul ke Mekah, dapatlah beliau berdoa supaya Islam di Malaysia selamat.

Harapnya juga YB Zul dapat di bawa ke UMNO supaya menyalakan semangat dalam ahli-ahli akar umbi UMNO. Tak perlu kita nyalakan semangat kepada orang berjawatan tingkat 4, tingkat 5, 6, 7 dan yang atas2 sebab diorang nak jaga periuk nasi saja.

Kalau aku seperti YB Zul, aku juga akan sama-sama turun padang mempertahankan Islam di mana jua aku berada!

megat said...

GAP,

Tgk tu anjing betina menyalak. cakap putar belit.

Malaysiakini-'dijamu seperti makanan anjing'

Utusan-
"Teresa nafi ‘seperti makanan anjing’

lihat link di bawah (perhati pada minit ke 6)
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0923&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm

GAP KEMBALI said...

sedingin salju n al marbawi..aku dan org yg membaca komen ini pun satu perjuangan dgn zul..kasihan dia salah ketua.

adamyanpoyo..nanti aku hubungi kau..

megat..anak dara tua ni dah 2 kali buat tahi kat melayu ? apa cadangan kau..kalau kau tanya aku..aku suruh org pr masuk meminang je dia ni..

bukan apa..mulut atas selalu pakai tapi mulut bawah 'sunyi' tu pasal menyalak tak habis2

Pok Nik Klate said...

Inilah kelemahan ketara melayu malaysia alf ini.Talut dan terlalu takut..menjaga hati cina dan india lebih dari menjag islam dan bangsa sendiri.. Ini realiti..tak boleh dinafikan..Berapa ramai pegawai2 kerajaan peringkat pengurusan trtinggi yg berjiwa melayu? KSN berjiwa Melayu???

Aku seru kembali supaya puak2 ni dihantar ke Biro Tatanegara menjalani pemulihan asas melayu..

GAP KEMBALI said...

pok nik...kasi dakwah sama dorang ni sikit !

nur ilhami said...

saya suka entri ini, menyengat dalam lembut...