Monday, October 20, 2008

ANWAR SATU RAHMAT KURNIAAN ILLAHI.

NUAR APASAL MUKA ENGKO NAMPAK LAIN ? NAMPAK BUROK ?ADE APE2 KE ?

gap semakin menyukai dunia politik malaysia..cukup mencabar.ada yg minta babi,minta kuasa,minta jawatan tpm,minta dihapuskan itu hapuskan ini...sebut saja apa yg nak dihancurkan oleh pakatan rakyat,..semuanya ada ..bagai memilih ubat seks dipasaran..ada yg mahu mengetat,memanjang,meng lama..arrgg..persetan ini semua.


apa yg tinggal dalam seluar dalam melayu habis semua mau ditanggalkan..biar dia rasa.padan muka..inilah bisikan2 yg kerap didengar di warong kopi..dendam kesumat melayu pakatan rakyat mahu melihat nasib melayu dijahanamkan..


dia mula lupa penubuhan negara islam dan hudud .dia sudah mula mencongak jawatan2 dalam kabinet bayangan..hudud...'syyyy..nanti kita ada strategi'.kata org pas..'tapi sheh dulu sheh ada kata umno sesat,ahli neraka,sekular sebab tolak hudud ?tanya gap. 'ente tak faham..ana nak lepas tengkok ana aje..orang melayu taksub..bila ana cerita neraka mereka takut sheh..kalau tak jadi hudud takpe..JANJI NIAT ADA...ingat sheh dalam quran kata bila nak buat baik niat je dah dapat pahala..kalau buat 2 kali pahala..buat masa ni NIAT OK DAH SHEH'.arrrgg..ke situ pulak dia konar.


bila aku fikirkan sudah segala macam hak islam dan melayu sedang diletakkan dalam senarai gadai entah bagaimana datang satu kurniaan ilham..


SIKAP PENGGADAI ANWAR,PAS,DAP,BAR COUNCIL DLL merupakan satu rahmat terbesar.rahmat yang pernah umat2 terdahulu tempuhi. satu ulangan sejarah watak yg ada dalam quran dan hadis sebagai tanda INGAT. mereka ini tidak lain dilahirkan oleh tuhan sebagai watak antoganis..watak sesat,jahat,keparat yg perlu orang 'disebelah sana'..iaitu kita kembali menguatkan diri kembali dengan sepenuh yakin untuk bangkit mempertahankan apa yang hak dan batil.


hasan al bana,syed qutd,ikhwanul muslimun pernah mengalami masalah yg sama kita hadapi.namun pertempurannya lebih ganas dan melibatkan keperluan menggadai nyawa.


diponegoro,wali songo juga dihadapkan dengan dengan peristiwa yang sama.percubaan mencabul akidah dan perjuangan bangsa.


kini umat islam melayu menghadapi ulangan isu yg sama.percubaan menghina islam,menggadai islam,menggadai hak bangsa dan segala nya...apa kita akan senyap ? lupa sejarah yg tuhan dah tunjukkan ? buat bodoh je ?


ATAU


kita yg makan belacan ini mengambil satu ketetapan dan konsensus..PERTAHANKAN MARUAH ISLAM..PERTAHANKAN MARUAH BANGSA DARIPADA DIGADAI OLEH PENGKHIANAT2 MELAYU PAKATAN RAKYAT ! SAYANG KITA LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI. MARI KITA BERTARUNG DENGAN MEREKA. GUNAKAN APA SAHAJA YG ADA.OTAK,KEPALA HOTAK,MATA,MULUT,TULIS,SMS APA JE BAGI MENYANGGAH SEGALA KEBOBROKAN MELAYU PAKATAN RAKYAT INI!


BANGKIT ISLAM..BANGKIT LAH WAHAI BELACAN !

RATU ANJING; YANG MELENGKING ITU-
(Panggak Binasa Terlajak Kata)

I
Ratu anjing itu pun melengking,
menyalak galak mengasah taring,
setelah lepas tersepit pengancing,
lalu keluar dari akal yang sinting,munci;
Wajah yang sering berpaling dan sanggah yang polang-polingmenunjuk telunjuk berkait kelinking.
Makhluk juga; Takdirnya dia ... anjingtabiat 'bagai melihat bayang di air yang bening'.

II
Masyarakat anjing itu pun riuh menyambut pulang seorang tokohdari paksina kedaksina gamat gemuruh menggoncang tulang-tulang tanpa rohpameo pusaka dari benua jauh,
panggak yang terlanjur angkuh,
alibi 'telur tembelang' di hari ketujuh,
telah jatuh ke wajah ratu yang selingkuhmenggadaikan kabilah mudah diperbodoh

III
Suci suatu subuh itu terganggu,
salak anjing antara azan yang syahdumelihat kelibat siluman dan hantu,
tawakal muazin menuju nawaitutertip titipan taqwa pada yang satubiarkan ratu anjing itu menyalak waktu,
bukit bukau tetap jitugunung-ganang tetap padu,
manusia perlu berakal dan berilmu

IV
Alam maya bukan mutlak milik kitadipinjamkan
cuma sementaradipentas ini kesempatan bersama
berjuta makhluk berbagai rupaketentuan anjing-anjing juga adaVKok anjing biar menyalakkok bukit diar berpuncakkok terasa menyelar bijakbumi juga tempat berpijakpadah kata bila kata terlajak

V

Kok anjing biar menyalak

kok bukit diar berpuncak

kok terasa menyelar bijakbumi juga tempat berpijak

padah kata bila kata terlajak

Dr Ibrahim Ghaffar, Bukit KaparSelangor. 22 September 2008
Petikan dari Utusan Malaysia 16 Oktober 2008

20 comments:

MeeT uNcLe sHaH said...

tu yg paling aku risaukan!!!
UMNO pn susah gak...ya allah,bantulah malaysia ini!!!

Luth Textile said...

muka hitam

GAP KEMBALI said...

ALO BRO..

DAH 2PAGI..TAK TIDO KA ?SEMANGAT BETUL HANTAM NUAR YA.

sebenarnya uncle shah..umno kena muhasabah tahap teringgi setelah kalah lepas..5 negeri tumbang tuhan tanda tuhan dah bagi AMARAN..tak ingat juga akan bawak bencana..

luth textile..
dalam kitab hadis ada dikatakan tanda2 pada wajah..tahajud yg banyak akan bawa wajah nur pada yg membuat.

ada org sekali pandang muka dia ..kita boleh tahu..ni muka toto,magnum,kuda..dll

muka nuar...hmmm..lain la..beza waktu dia keluar jail dulu..

Che Moq said...

Salam,

Betul..anWAR adalah satu rahmat kurniaan illahi..ada baik, ada jahat..tapi nuar ni jahat..rahmat bagi menyedarkan manusia khususnya MELAYU yang dikatakan bersopan santun, berbudi pekerti tinggi dan baik hati..MELAYU juga ada pengkhianat, munafik dan juga rakus menghancurkan MELAYU dan ISLAM..anWAR juga bapa segala pengkhianatan MELAYU dalam sejarah..umpama dajjal al-maseh..

megat said...

GAP,
rahmat bahgia tuhan kurniakan,anwar kita selamat bertahta..

aa tu rangkap lagu akan ada dlm lagu negaraku kalau anwar mat king leather jadi PM..

patung dah ada,bendera pun bleh terbalik..aku rasa takde masaalah kot dorang nak tukar lagu kebangsaan m'sia ni..

cuma andaian aku pada mereka yang terlalu taksub dah jumud pada makhluk yang bernama anwar ni..

aku tak faham la ..kenapa dia sanggup mengaku liberal semata2 nak sokongan dari pihak luar.. bangsa lain pulak apa lagi.. perkara macam ni la yg dorang tunggu2.. anwar ni dah jadi savior untuk dorang utk tunaikan hasrat keparat DAP .. aku rasa lepas ni parti sosialis yang pasti so sial akan join PR bertambah ribut la negara..

soal UMNO terutama nya kaum umnoputra harus sedar..ramai lagi bumiputra yang kat luar, tak salah kalau nak rebut peluang project atau nak berniaga.. tapi nak makan tu jangan la sampai muntah, aku suka tgk melayu kaya..tapi bagi la peluang pada org lain sama sebangsa se ugama utk berjaya tak semestinya kena ada cable or contact baru boleh dapat project.. mcm mana ahli umno akar umbi yg takde conection malah yg di luar umno maksud aku orang kecil nak hidup kalau semua naga dgn dinosor sapu.. orang marah ..yang timbul kan isu ni pasal takde peluang..

ada baik nya kalah 5 negeri.. biar melatah satu malaya, biar sedar tanpa org kecil..tanpa akar umbi..siapa la kamu..
byk2 muhasabah..kena beli cermin besar utk tgk diri mana yang tak kena..pahit itu ubat..

apa yang terjadi sekarang ni atas kelemahan & ketidak sedar diri oleh UMNOPUTRA ..

satu lagi anwar ni dok menyalak sana sini kata kerajaan rasuah dan korup patut tanya diri sendiri la.. dia tu product umno.. hasil kekayaan seluruh keluarga dia dtg dari mana?

paling aku nak termuntah time dia berucap di kg belah dua di permatang pauh.. ada ka dia nak tipu org kampung.. kata dia mai kempen naik kete wira.. dia tak mampu beli kete cuma pinjam jer.. aku rasa mcm nak ludah jer kat muka dia.. mcm la org bangsat sangat tak tau apa.. apa punya bodoh puak PKR boleh telan taik anuar panas2 sampai hati gelap!

w'salam

add said...

asmkm bro-bro semua,
muka DSAI,macam muka pencacai .Nuar ni tak ubah macam 3 abdul (watak ahmad nisfu). Sape-sape yang dok percaya lagi pada BABI (Barua Anwar Bin Ibrahim ) ni macam tuan penasihatnya je.

916 said...

GAP.. kenapa tak bubuh yang ke -5?

V
Kok anjing biar menyalak
kok bukit diar berpuncak
kok terasa menyelar bijak
bumi juga tempat berpijak
padah kata bila kata terlajak

GAP KEMBALI said...

che moq
satu hujah mudah yg baik.watak jahat untuk tontotan umat

megat
apa dia kempen naik keta wira ? melayu depan rostrum ceramah suka betul 'air kencing' nuar ya.

add
ya la..sekali pandang macam ahmad nisfu..TUAN PENASIHAT 3 PERCENTTT..

916
aku copy paste td..teringgal la pulak..betul ke ada rangkap tu ? kalau takde kau pandai2 buat pun..aku tak kisah. janji tajuk anjing tak lari .hahaha

916 said...

GAP.. aku copy-paste dari blog Ustazah Taresa Kok. Dia ada full Versi sajak pujangga anjing tersepit tu.

Piggy Singh said...

SalamGAP,

Ada apa pada parti bulan,
menjual agama sebagai asas perjuangan,
untuk meraih undi dan sokongan,
bila agama dicabar secara terangan,
suara mereka hilang,
kerana lebih sayangkan Kit Siang.

Nuar juga apa kurangnya,
menipu penyokong dengan berjanji sahaja,
16 September, 8 Oktober, dah saya tak nak cerita,
namun pengikut masih membutakan mata,
dan memekakkan telinga,
itulah taksub namanya.

Wassalam.

Pok Nik Klate said...

Forum di TV9 semalam.Ahli panel Tn Hj Riduan Tee bin Abdullah, saudara seagama tapi bukan sebangsa memberi komen spt berikut:
" idea Malaysia Malaysian adalah jajaan PAP, Lee Kuan Yew dan sekarang di teruskan oleh DAP..Dulu bangsa cina nak ekonomi manakala kuasa politik/pemerintahan org melayu uruskan..Skrg org cina sudah sangat tamak..nak kedua2 sekali ekonomi dan pemerintahan"
Skrg DAP tertawa melihat kebodohan melayu-layu dalam PKR dan melayu-layu (golongan erdogan)PAS tolong menolong menjuarai apa yg diperjuangkan oleh DAP.. Ini2 melayu patut dilucutkan hak warganegara atas dasar kebodohan melampau.. MCA/Gerakan skrg dok tumpang sekaki..kalau melayu-layu dalam PKR/PAS tidak berkerjasama mana mungkin kaum cina MCA/Gerakan meminta yg bukan2... Nanti jadilah melayu macam penduduk palestin merempat ditanah air sendiri..
Muka Nuar ni dah semacam terbakar kat dunia lagi...

Al Haadi said...

ada pulak blog Ustazah Teresa Kok....he he he...lucu betul, mana dapat idea ni? kagum siot :)

916 said...

Ada cerita pasal Husam Musa.. ada kat blog ambo atau kat tuan asal di antihusam.blogspot.com

PM said...

salam
DSAI- mempunyai hikmah disebalik penciptaan dan kewujudannya oleh Allah SWT.

Tanpanya, kita sendiri tidak nmpk kelemahan kita sebagai melayu

Tanpanya, kita tidak nampak mereka yang naik sematanya mengejar pangkat.

Tanpanya, kita tidak nampak perancangan dan keinginan kaum lain ke atas hak2 melayu

Tanpanya, kita mungkin hanyut di dalam dunia kita, sedangakn bangsa lain sedang berusaha merampas segalanya dari kita.

Hingga akhirnya kita sedar kita sudah hilang segala2nya tetapi semuanya sudah terlambat, melayu hilang di malaysia tetapi bukan didunia (pelarian dibumi sendiri) ada benarnya kata Hang Tuah - takkan Melayu hilang didunia

pkrpasdap said...

muka anwar jadi begitu sebab dah lama tak kena buntut..dulu kat barat, buntut banyak sekarang kat malaysia, salah hentam budak pembacuh kopi kena mahkamah..

susah nak hidup gamaknya...

Sedingin Salju said...

Aku sokong penuh Ridhwan tu semalam. Cina di malaysia ni, depa tak paham sejarah. Aku pun cina jugak. So, tak boleh tipu sejarah.

MeeT uNcLe sHaH said...

pm...
mmg betul apa yg anda katakan,sekarang ni bkn setakat UMNO,semua MELAYU harus SEDAR yang nasib kita bagai di hujung tanduk!!!
parti MELAYU yg kononnya pertahan hak melayu RETORIK semata-mata. perhatikan pemilihan UMNO yg belangsung sekarang,kerusi satu,berpuluh yg berebut!!!pelik bukan???
masing-masing ada hidden agenda!!!pangkat,kuasa,kekayaan; semua da tercatat dalam kepala mereka yg bertanding!!! sudahnya,agenda MELAYU entah kemana!!! tinggallah kita LAYU-LAYU!!!!
ibarat GAJAH sama GAJAH berjuang, PELANDUK mati ditengah-tengah!!!

PM said...

Buat Meet Uncle Shah

Kita tidak boleh menyalahkan parti semata-mata. sebelum membaiki parti elok kita membaiki diri kita sendiri, kemudian keluarga dan masyarakat. Dari sini akan wujudnya satu kekutan yang mampu meletakan bangsa kita kehadapan dan tidak dipergunakan oleh satu pihak atas kepentingan peribadi

http://pemimpinmuda.malayaonline.com/?p=18

GAP KEMBALI said...

tahniah
hujah anda mendapat 'PERHATIAN' 3 menteri..mereka akui sesuatu yg paling drastik perlu dilakukan oleh umat melayu..demi islam dan kelangsungan bangsa..

baru terima sms ttg info ini tadi.

PM said...

hujah yang mana wahai en GAP