IKLAN BERBAYAR

Thursday, October 2, 2008

HINDRAF TAMBI..LU SUDAH LEBEY TAMBI !

wa keling..banyak berani kasi kacau melayu punya hari raya haa ? mau tunjuk samseng ka.
keling menguasai melayu pakatan rakyat..bila zina pun dipanggil sedekah apakan pula maruah melayu2 pakatan ini..melacur agama dan hak bangsa DEMI UNDI..
http://www.malaysiakini.com/news/90645

tadi aku sempat tgk bernama news jam 7.30 malam..ceritanya pasal HINDRAF seramai 1000 orang serbu rumah terbuka umno kat PWTC pada raya pertama...tak puas dengar detail aku dengar pulak berita jam 8 mlm..dpd 1000 orang 200 puak hindraf ini dapat masuk..kasi kecoh..


reporter yg temubual ah so cina nama chan kata 'aya apasat mau bising2..kita mau makan'.. makcik melayu sorang lak kata apa kehal buat kecoh kat majlis hari raya melayu..satu orang mamat hindu pulak kata walaupun dia bersetuju dengan perjuangan hindraf namun kaedah mengacau majlis orang lebih2 lagi hari raya amat tidak dipersetujui..shahrir samat pulak kata 'unneccassary'..


GAP KATA ? hindraf lu orang sudah lebih brader..sudah berani kasi kacau majlis hari raya melayu..


dulu masa waktu demonstrasi kau di kedutaan britain jalan ampang kau kata
1) kau nak saman queen elizabeth
2) kau kata kerajaan british zalim dan kena bayar 1juta per head setiap kepala anak indu yang masuk jadi buruh kat ladang tanah melayu
3) kau kata kerajaan malaysia(melayu) melakukan etnik cleansing secara tersusun..kau bagi contoh di kg rawa,kg medan..


selepas anwar sambut kau di padang chetti klang kau MAKIN BESAR KEPALA
1) kau buat tuntutan baru..timbalan perdana menteri mesti india


SEKARANG ...HARI INI LEPAS ORANG MELAYU SELESAI BERPUASA DAN MENYAMBUT HARI RAYA PERTAMA KAU BERANI BUAT KACAU DI PWTC..apasal kau berani buat kat pwtc ? pasal karpal singh kata dia nak jadi manager pwtc tempoh hari ke atau kau memang nak tunjuk samseng ?


SIAPA AJAR KAU SAMSENG ? anwar ibrahim kan..apasal kau tada pergi permatang pauh kasi bgtau lu punya perdana menteri 16sept pasal hindraf..ooo aku lupa anwar belum jadi lagi PM..engko worang sudah kena tipu sama itu lahabau..sekarang lu tada tempat mau pergii..lu kacau lagi aaa..waa manyak bagus la lu..

apasal lu orang tara kasi kacau lagi itu queen elizabeth ? mau tutup cerita asal ka tambi ?

ATAU KAU MEMANG MAU KASI KACAU MELAYU..sama macam lu kacau orang melayu punya kenduri dekat kg medan...lu kasi hantam itu orang tua...ooo sudah lupa ka...lu kata lu 3rd and 4th class citizen ? ayo tambi..lu sudah lupa ka lu punya hirarki HINDU ADA KASTA brahma dan paling rendah paria ! tada mengaku ka..lu hindraf sudah kasi hina ini agama hindu lu tau ka..itu kasta punya sistem lu bikin juga la..apa kecoh2 ..kalau lu kecoh ini malaysia ada 1st 2nd 3rd class citizen..lu kasi kacau juga la lu punya agama hindu ..tanya lu punya sami apasal ada 1st 2nd 3rd class hindu ? sudah lupa haaa tambi..ada minum ka...tannik vangge tambi...ayoyo..

sikarang ada tukar cerita aaa..? pusing pusing pusing...
INI MACAM..AN'NEY GAP MAU KASI TAU SAMA LU TAMBI ! lu dengar baik2 aa..
JANGAN LEBIH TAMBI ...

24 comments:

Anonymous said...

adeiii jng lah mcm ini kawan..ini hari kebesaran kami lah..tlg lah hormat..lu hindraf tlh lah pakai otak? jng kasi mcm ini kawan lain kali dipawali kami kasi buat ini mcm apa u rasa..ini hari beasr kami kawan..selama ini kami cukup sabar kawan..jng buat mcm ni lahhhh u sadah baut salah sama itu quenn u pun mau baut lg salah kah sama melayu lg kah..sekali lg kita ingatkan ini adalah HARI KEBESARAN kami hari kemenangan kami dlm islam....

Anonymous said...

broo u dah lupa kah mereka buat mcm ni pasal mereka dah kena guna oleh anuar supaya buat mcm ni..takan u tak dapat tangkap ke apasal buat mcm ni pasal nak cover malu lah kan 1 oktober ini hari..sepatutnya kerajaan baru cap tengkorak yg dia ckp aritu nak buat kan ini hari..sebagai tutup malu buat mcm ni lah..supaya tdk ada sidang akhbar lg lah yg nak kutuk dia..keling sekali lg menjadi bahan d pergunakan anuar..sebelum ni buat demostrasi gak kan ..pastu demo itu hak keling lah,pastu demo lg pasal kuil lah mcm2 lah..hahahah last kena bodoh juga oleh anuar lg pasal kuil kena roboh juga oleh pkr..weiii keling u all tahu kah kamu dah kena guna paham kah u all kena guna pasal anuar takut isa..kerana anuar tak berani guna melayu utuk buat demo2 ni..walaupun hakikat dlm isa ada org melayu juga tapi mereka tak demo juga..last kena guna bangsa keling juga..nama saja keling ni byk peguam byk doktor belajar luar negara ke apa ke bla2 tp senag saja kena bodoh oleh anuar..hahahah u all kena sedar sampai bila u all mau kena guna oleh anuar.. rakyat yg lain dah sedar u keling bila mau sedar ahhh ini salah satu jalan nak tutup cover pasal tak jadi lg kerajaan cap tengkorak buntut..ada baiknya kita kesatuan blog dan rakan2 semua buat ulasan pasal keling dah kena perguna...

Anonymous said...

geram aku dgn puak hindraf nih.. nk kecoh2 tggu depavali lah... ajak nuar skali mkn maruku lepas tu g pwtc... bengong...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap/blogspot.com

keling memang macam tu. dia pun sembah tuhan monyek sebab itulah perangai macam monyek.


dan PAS pula sembah tuhan samseng sebab itulah diaorang macam samseng (tapi sesama melayu UMNO aje). dengan DAP PAS kecut perut.

kita sembah Allah yang satu. Lain tu dari Tuhan antara PAS dan HIndraf.

megat said...

hindraf kan dah ckp dlm BBC

"Melayu sudah takut dengan kaum india,kasi ajar ini bangsa melayu"

melayu takut ker? hehe

Anonymous said...

woi koling hindraf,
pegi saman British.. diorang yg bawak korang..Melayu kasi ajar korang membaca korang mau pukul melayu..

india MIC/DAP/GERAKAN/PPP/ yang tak kerja untuk india, bukan Melayu.

Anuar..lagi bodoh. Apa ko nak cakap? Nuar ni kutuk melayu aje berani. Bagi korban hak Melayu.

Bila kena hak Hindraf & orang kafir..Nuar tak cakap apa2...demi undi..Nuar sokong..

Sekali sekala..kenalah tegur orang asing ni Nuar..Ko ni Melayu ke bangsa babi Nuar?? jawab..

Mcm ni kita kena jihad

GAP KEMBALI said...

dorang ni nak rasa kena 'titik' kot?

Sedingin Salju said...

Ha, nilah, sungguh kurang sopan depa tu.

Anonymous said...

kata orang (orang kata ler), kalau jumpa ular dengan keling, kita bunuh keling dulu sebab lidah dia lagi banyak cabang dari ular... Keling ni jangan le di beri kuasa... kalau ada kuasa.. eksyen jer lebih... Cuna tengok keling yang jadi guard... lebih sudu dari kuah..

jamaludinmdisa said...

singgah sebentar mengajak tuan ke blog saya http://jamaludinmdisa.blogspot.com/

MeeT uNcLe sHaH said...

ini mmg ar,tambey!!!
sekarang,kta mntk plak sami velu or mn2 pemimpin india mntk maaf kt org melayu!!!
ape ke jadah org melayu je nk mntk maaf!!!
wei,mn org2 politik jahanam yg suke pertahankan bangsa sndrk!!!
da ar jd samseng,pasu cam s**l buat hal kat public!!!

MeeT uNcLe sHaH said...

ini mmg ar,tambey!!!
sekarang,kta mntk plak sami velu or mn2 pemimpin india mntk maaf kt org melayu!!!
ape ke jadah org melayu je nk mntk maaf!!!
wei,mn org2 politik jahanam yg suke pertahankan bangsa sndrk!!!
da ar jd samseng,pasu cam s**l buat hal kat public!!!

keris_warisan010 said...

Tarak suka duduk ini Tanah Melayu boleh berambus naik tongkang balik negara asal la....Tambi.

tokwan said...

Hati hati menulis jangan ada unsur hasutan.

takut komen tuan tuan jadi alasan pihak keselamatan tangkap.

rasa abe mie kena elak dari sentuh bab tuhan depa.

mungkin komen abe mie ditiadakan.

Tuhan pun larang kita cela tuhan agama lain.

cuma kita berlapiklah berkomentar di sini.

atau mana mana..

pesan cucu cucu semua yang lain yer...hati hati menulis.

Kita mahu etika blogger kita terjaga..

salam raya dari tokwan..

GAP KEMBALI said...

meet uncle shah
tak salah wat pe minta maaf betul tu.berapa ramai melayu dalam kamunting tak kecoh pun.

keris pusaka melayu
naik tongkang ? sampai ke takut kena makan jerung sia2 je.

tokwan
inilah masalah melayu..bila melayu mula sekadar untuk berbalas..maka pemikiran2 'bertolak ansur' mula keluar dpd kepala melayu..

dripada 10..melayu kena balas 2..itu pun tak cukup.

Panglima Perang Cyber said...

jap tadi buletin utama siar kenyataan Hindraf kata nak beraya bukan kacau majlis.

tapi pak lah kata diorang datang kacau minta bebaskan tahanan ISA dan hapuskan ISA.

Rasanya india pun tak suka jenis spesis hindraf ini.

mungkin Ambiga Bar Council boleh nasihat dari sudut undang2 kot.

apa komen ?

GAP KEMBALI said...

pang5 peran cyber..

india tak suka hindraf ok lagi DPD hj hadi suka indraf.

Sedingin Salju said...

Ha betoi tu encik. Ni pasai sekelompok ni, habeh rosak nama india. nanti disebabkan depa, orang india yang tak berdosa jadi resah-gelisah.

Sedingin Salju said...

FORUM
Hindraf: Reaksi pembaca India
RENCANA Pengarang oleh Zulkiflee Bakar dan pandangan daripada Bukit Kaya, Perlis yang disiarkan dalam Utusan Malaysia pada Isnin 6 Oktober adalah tepat. Sebagai seorang daripada kaum India di negara ini, ingin saya jelaskan di sini bahawa Hindraf tidak mewakili majoriti kaum India di Malaysia.

Hindraf juga tidak patut menggunakan nama agama dalam pertubuhan mereka kerana tingkah laku mereka bercanggah dengan ajaran agama Hindu yang mengutamakan kasih sayang dan keamanan.

Perbuatan Hindraf sejak mereka muncul, langsung tidak disokong oleh majoriti kaum India. Selain itu, tindakan ‘kurang ajar’ di PWTC baru-baru ini menunjukkan bahawa Hindraf adalah sebuah pertubuhan haram yang ‘anti-Hindu’ kerana prinsip asas agama Hindu untuk menghormati orang lain daripada keturunan atau agama lain tidak diikuti.

Untuk makluman semua rakyat Malaysia, seseorang yang menganut agama Hindu mestilah mengamal dan mempromosikan keamanan dan kasih sayang dalam masyarakat dan negara yang beliau berada; dan ini tidak dibuat langsung oleh pertubuhan haram itu.

Bukti kukuh ini dapat dilihat dalam doa orang Hindu di mana mereka mesti melafazkan dalam bahasa Sanskrit iaitu ‘Lokas samastha sukhino bhavantu. Shanti, Shanti, Shanti’ yang bermaksud ‘Kita doakan untuk semua orang selamat dan gembira, aman, aman dan aman’.

Adakah Hindraf memberi keselamatan, kegembiraan dan keamanan kepada rakyat Malaysia? - TIDAK! Apa yang dilakukan oleh Hindraf di PWTC mungkin boleh dianggap menunjukkan hubungan kaum yang negatif oleh masyarakat tetapi ingin kami jelaskan di sini bahawa kaum India amat menghormati kaum Melayu dan agama Islam kerana hubungan antara dua kaum ini tidak bermula semalam tetapi sejak kurun kedua atau ketiga lagi.

Terdapat banyak bukti yang boleh menunjukkan kerapatan semua kaum di Malaysia tetapi malangnya hanya yang negatif dibangkitkan dan disebarkan. Kenapa tidak disebarkan berita yang menunjukkan keharmonian rakyat? Terdapat banyak contoh di mana kaum India membantu kaum Melayu yang miskin.

Ramai juga kaum India termasuk saya sendiri yang memberi sumbangan kepada tabung untuk pembinaan surau dan sebagainya yang diletakkan di kedai.

Pada bulan puasa yang lepas, semua kaum telah hadir pada majlis berbuka puasa untuk menghormati saudara Islam kita. Oleh yang demikian, rakyat Malaysia yang bersatu padu ini tidak harus membenarkan mana-mana pertubuhan menggugat kestabilan negara dan keharmonian antara semua kaum di negara ini.

Kami juga amat terkejut kenapa baru-baru ini terjadi situasi di mana ada pemimpin kaum India yang pada mulanya menentang Hindraf tetapi secara tiba-tiba pula berubah dan meminta mereka dibebaskan? Ini langsung tidak masuk akal. Pemimpin kaum India perlu meneliti balik cadangan mereka itu.

Selain itu, pemimpin kaum India di Malaysia harus memahami juga bahawa kaum India bukan sahaja bermaksud komuniti mereka sahaja tetapi seluruh komuniti India di Malaysia iaitu Tamil, Gujerati, Malayee, Telegu, Punjabi, Sindhi, Bengoli, Kashmiri, Konkani dan sebagainya.

Parti MIC perlu berubah dan memberi perhatian kepada seluruh komuniti India di negara kita dengan mempunyai wakil daripada setiap komuniti dalam parti politik mereka dan ini juga akan dapat mengelakkan pertubuhan haram diwujudkan.

Kami berharap semua pihak akan memainkan peranan untuk memastikan ketenteraman dan keharmonian negara diutamakan. Malaysia adalah negara aman dan sebuah negara contoh kepada negara lain. Marilah kita semua hidup dengan penuh kasih sayang antara satu sama lain dan menolak sifat ekstrem Hindraf.

R. KSHATRIYA

Kuala Lumpur

Piggy Singh said...

Salam GAP,

Saya dah meluat pada tahap maksima, rasa macam nak cekup je depa ni masuk black maria, pas tu masuk mesin buat baja. Kot-kot bila dah jadi baca pokok pun tak nak terima, sebab tu kalau puak-puak ni mampuih, depa bakar je.

GAP KEMBALI said...

piggy singh..
gap dapat maklumat hindu sanggam dah kena sound

ngah lambor kiri said...

ape lagi kome...yang ade golok, ladin tu asah deraih..

nampaknye hindu-hindu kafir nie dah nak merecak kepale kite.

kalu dah kelin tu kelin juge..ckp 100 kali pun tak dipahamnye.

moh kite tebaih kan deme nie. melampa dah aku tengok.

agas said...

Selasa, 14 Oktober 2008 • Kategori: Berita Utama, Parlimen


BELUM pun selesai skandal komisyen jet pejuang Sukhoi dan kapal selam Scorpene, Timbalan Perdana Menteri Najib Tun Razak terpalit dalam satu lagi skandal: kontrak perolehan Eurocopter menggantikan helikopter Nuri.



Merasmikan sesi terakhir penggal pertama Persidangan Dewan Rakyat, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim membongkar kecurigaan-kecurigaan serius dalam perolehan helikopter berdaya tinggi ini.



Anwar berkata demikian dengan merujuk kepada surat rasmi yang dihantar syarikat pembida helikopter, Mentari Services, kepada Timbalan Perdana Menteri Najib Abdul Razak. Surat tersebut mendedahkan kerajaan telah bersetuju membeli 10 unit Eurocopter, walhal pembida lain menawarkan helikopter berkeupayaan sama pada nilai yang jauh lebih menjimatkan.



Pada 26 September lalu, Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan kerajaan akan menggantikan angkatan helikopter Nuri kepada Eurocopter Cougar EC725 buatan Perancis. Bagi tujuan tersebut, kerajaan memperuntukkan sekurang-kurangnya RM1.93 bilion untuk membeli 12 unit helikopter baru.



Helikopter Eurocopter Cougar EC725 adalah satu dari empat jenis helikopter yang disenarai pendek oleh Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Keempat-empat syarikat terbabit dalam bidaan tersebut menawarkan spesifikasi memenuhi kehendak Kementerian Pertahanan (Mindef).



Harga tender yang ditawarkan Eurocopter bagi 10 helikopter itu adalah RM2.317 bilion dan adalah harga yang paling tinggi. Mentari Services, melalui syarikat induk Kelowna Flightcraft menawarkan helikopter buatan Rusia Mi-172 KF pada harga RM898 juta, manakala syarikat pembuat Nuri, Sikorsky dari Amerika Syarikat, menawarkan helikopter alaf baru S-92 pada harga RM1.452 bilion.



"Persoalan yang berbangkit adalah, syarikat Eurocopter adalah pembida tertinggi, berbanding pembida Rusia yang menawarkan RM1.4 bilion jauh lebih murah. Mungkin ini adalah dasar kerajaan memilih pembida paling tinggi, supaya komisyen yang mereka dapat pun tinggi."



Sepanjang Dewan Rakyat bersidang, Menteri Kewangan Najib Razak dan Menteri Pertahanan Abdullah Ahmad Badawi serta timbalan mereka tidak hadir dalam sesi tersebut, lantas menggagalkan sebarang usaha menuntut penjelasan dari mereka.



Namun skandal kali ini tidak terhenti setakat itu. Cara pemilihan helikopter dibuat amat mencurigakan. Pengerusi Mentari Services, Kapten (B) Zahar Hashim, mempersoalkan kebijaksanaan Menteri Pertahanan dan Menteri Kewangan meluluskan perolehan Eurocopter tanpa melalui fasa percubaan sepenuhnya.



Dalam hal ini, kerajaan dilaporkan tergesa-gesa meluluskan tender Eurocopter walhal ujian penilaian ke atas keempat-empat helikopter belum selesai dijalankan. Bahkan, kerajaan enggan melakukan ujian penerbangan ke atas helikopter Kelowna dan Sikorsky.



Menurut Kapten (B) Zahar, Kelowna sudi menyediakan sebuah helikopter Mi-172KF secara percuma untuk tempoh ujian enam bulan namun kesudian itu ditolak kerajaan. Manakala wakil Sikorsky langsung tidak dihubu-ngi sama-sekali.



"Belum pun proses penilaian selesai dijalankan dengan tiba-tiba arahan diberi pihak tertentu supaya Letter of Intent (LOI) dikeluarkan kepada Eurocopter. LOI ini ditandatangani seorang pegawai menengah di Kementerian Pertahanan pada 15 September 2008, iaitu dua hari sebelum Najib Tun Razak berpindah ke Kementerian Kewangan,"



Dua unit Mi-17 telah dibeli dan digunakan oleh Bomba Malaysia yang dilaporkan amat berpuas hati dengan prestasi helikopter itu. Helikopter buatan Rusia itu digunakan secara meluas dalam konflik peperangan di merata dunia, dan ketahanannya terkenal di kalangan komuniti ketenteraan. Sebanyak 12,000 unit Mi-17 telah dijual dan digunakan di 60 buah negara.



Manakala S-92 buatan Amerika Syarikat pula antara yang terbaik dan termaju dalam kelasnya, menjadi pilihan negara-negara Barat khususnya Kanada, Amerika Syarikat dan United Kingdom serta negara-negara Timur Tengah.



Hanya Perancis, selaku pemilik saham terbesar dalam syarikat Eurocopter, yang mengendalikan Eurocopter EC 725.



Meneruskan ucapan beliau, Anwar menegaskan unsur-unsur mencurigakan dalam pembelian Eurocopter ini menjustifikasikan penyiasatan menyeluruh. Kerajaan telah bersikap sangat tidak profesional, sangat tidak telus, dan tidak memikirkan beban ekonomi yang ditanggung rakyat.

"Secara logik, adalah tidak munasabah Kementerian Pertaha- nan membuat keputusan membeli helikopter pada harga dua ratus juga ringgit tanpa menemui wakil penjualnya dan melakukan ujian penerbangan."

Tambah beliau, sikap tergesa-gesa Menteri Kewangan dan Menteri Pertahanan sememangnya luar biasa. Di saat negara diancam kemelesetan, sikap tidak bertanggungjawab Menteri Pertahanan dan Menteri Kewangan dalam perolehan aset tentera amat dikesalkan.

"Soalnya, apakah negara kita boleh terus menelan dan menerima kecurangan-kecurangan sedemikian yang cukup mengaibkan?"

hafiziology said...

Poyo la lu agas..
Sket2 sini rasuah..sana rasuah..
Kalau org dllm PR wt ko x bising lak bila rasuah 2 dianggap sedekah..

Bckp gune pale otak la wei..
Ni asyik gune kepala lutut..