Friday, November 7, 2008

TUN SALLEH ABAS:TUHAN BAGI 'CASH' PADA DIA.

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=40509#966031

tun salleh abas,tuhan bagi 'cash' kat dia pada waktu dia hidup lagi.
tun salleh abas, tuhan tunjukkan tindakan beliau menyimpan fail selama 2 tahun dibayar 'cash' oleh yang maha kuasa.
tun salleh abas, 2tahun 'fail ' yang disimpan telah mengakibatkan beliau dipecat.

tun salleh abas, selama 20 tahun kau menantikan jawapan moga ALLAH memperlihatkan ..SIAPA BENAR SIAPA SALAH.
tun salleh abas, 2 tahun menyimpan fail itu..20 tahun kemudian jawapannya MUNCUL.

tun salleh abas, akhirnya kau mendapat 'cash' dari tuhan.


CASH APA YANG TUN DAPAT ?

cash dalam terma wang dan cash dalam erti kata 'balasan tuhan'.


JUALAN APA YANG TUN LAKUKAN HINGGA MENDAPAT '2 CASH' DPD TUHAN ?


tiada lain. hanya menyelamatkan akidah seorang anak cina bernama suzi teoh aka nur aini berumur 16 tahun yang telah masuk islam daripada dimurtadkan semula oleh bapanya ke agama budha. anak gadis ini memeluk islam pada umur 16 tahun di kelantan dan bapanya telah membawa kes conversion agama ini hingga ke mahkamah rayuan DIMANA hakimnya adalah tun salleh abas.


fakta ayahnya cukup kuat. anak yang berumur bawah 18 tahun pegangan agamanya terletak pada ibubapanya. tun salleh abas tidak mampu lagi melihat peristiwa natrah berulang.


tun salleh mendapat 'petunjuk' tuhan.. 'SIMPANKANLAH FAIL ITU SELAMA 2 TAHUN'..tun salleh melakukan seperti yang telah diilhamkan. selepas 2 tahun,cukup anak gadis cina ini berumur 18 tahun, FAIL tadi diletak dan disebut semula di atas meja penghakiman beliau.


'saya yang arif kekal dalam agama saya, saya masih hendak nama nur aini'...kata akuan suzi teoh aka nur aini anak cina itu menderaukan darah seluruh kumpulan anti murtad..karpal singh mengaku kalah dengan kebijaksanaan tun salleh. majlis peguam semakin liar dan terus liar.apa juga idea2 baru kaedah memurtadkan umat islam dijadikan rukun iman majlis peguam.zulkifli nordin memeluk tun salleh. akhirnya terselamat SATU AKIDAH UMAT.


TAPI MUNAFIK TIDAK BERDIAM DIRI


tun salleh dicela..difitnah..diaibkan. SKANDAL SEKS MENJADI konspirasi balas sang penguasa. tun mahathir dan anwar perancang segala. tun salleh dibuang kerja.alasan pengharaman umno di antara puncanya.maka berjayalah mereka membuktikan siapa yang berkuasa.


NAMUN PERANCANGAN TUHAN MAHA MENGATASI SEGALA.

dek kerana mereka berdua, parti umno yang dulunya pejuang agama dan bangsa berpecah jua. lebih mengaibkan ianya terjadi pada tahun yang sama.TUHAN memberi signal jelas yang HAK jangan dipermainkan oleh mahluknya.


KINI

tun salleh mendapat laba di dunia...arrgg..apa lah yang akan diperolehi oleh tun salleh waktu di mahsyar nanti ..fikir aku sejenak ? di dunia pun tuhan sudah tunjukkan 'cash'..ALLAHUAKBAR..ini laungan hati aku yang seronok.


laungan ALLAHUAKBAR aku berbeza dengan pas. ALLAHUAKBAR mereka adalah demi undi semata. bila panglima baru si zulkifli nordin anak didik tun salleh abas membelasah umno dan pas..si sialan pas berkata ' argg suaramu sudah menjadi umno' kata kalid samad..seorang erdogan,seorang ahli parlimen pas pengamal kaedah politik anjing kurap .. kerana kemaruk undi sanggup memberi endorsement kepada gereja menggunakan perkataan ALLAH !


kini karpal sudah mendapat munafik baru, BAR COUNCIL boleh tersenyum puas. pas yang dulu suka mengkafirkan segala umat melayu kini sudah menjual akidahnya.hudud disembunyi di bawah meja..syyy diam-diam jangan bicara..nanti ana hilang undi sheikh..kini pas beraksi songsang...PAS cukup sesat.lebih bahaya akidah perjuangannya daripada ajaran din ilahi..ia mengajar pengikutnya setaksub branch davidian kumpulan ajaran sesat kristian di waco texas..


karpal singh semakin bersemangat.ini banggali merupakan watak sialan memurtadkan hartina binti haji kamarudin di kampar perak sudah ada tag team baru iaitu pas.. jiwa perjuangan karpal menjadi semakin besar apabila pas sudah mula menonggengkan dirinya...perangkap yang telah dipasang sehari selepas mereka tewas di tangan tun salleh abas makin menjerat mangsa.


umno telah dibalas 'cash' oleh tuhan pada pilihanraya ke 12 atas segala kesilapan yang telah dilakukan.


pas pis pus..telah diajarkan akidah songsang oleh anwar ibrahim. pengkhianat agama yang telah menghina arwah tun ghafar baba.' kita mahu timbalan presiden yang mampu berbicara bahasa inggeris'..masih terngiang-ngiang lagi psywar anwar kepada delegasi bahagian umno menghina ketidakampuan ghafar bercakap bahasa omputih.


kini anwar wataknya lebih jahat daripda 87. agama dan bangsa merupakan bahan dagangan dan jualan terakhir setelah cuba selama 20 tahun untuk berkuasa...namun kita tidak boleh leka.pertahankan segala yang ada.lemah kita perbetulkan.salah mengaku salah.berani kerana benar.


AHLI PARLIMEN MELAYU YANG MANA BERANI KALI INI UNTUK MEMBAWA USUL ARTIKEL 11 ? ZULKIFLI NORDIN SEORANG ATAU ADA YANG LAIN..UMNO,PAS MALAH PKR. KALAU MEREKA YAKIN PERTOLONGAN ALLAH ITU BENAR..SUDAH PASTI ADA YANG BERANI MENGUSULKAN PINDAAN ARTIKEL 11..ONCE AND FOR ALL !

MARI KITA RAKYAT MELAYU BERAKIDAH ISLAM..MENONTON PERSEMBAHAN MEREKA, LAUNGAN MEREKA SAMADA BENAR ATAU SEKADAR RETORIK BADUT ATAS ROSTRUM TAMAN MELEWAR SAHAJA !


MOGA ALLAH SWT AKAN BAGI 'CASH' PADA ANWAR DAN PAS SATU HARI NANTI.AMIN

25 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

rezeki dia. duit banyak pun umur dah pendek ...buat makan tak boleh mahis. tapi buat harta untuk anak dan cucu aje.

adamyanpoyo said...

Adamyanpoyo telah kembali

Walaupun aku penyokong PKR, namun aku tetap mengambil berat juga tentang isu Islam dan Melayu.

Tak dinafikan, banyak juga penyokong Pakatan yang berbangsa Melayu dan beragama Islam yang berkongsi pendapat dengan aku tentang ini.

Aku pun tak sanggup tengok bangsa lain jadi PM dan TPM selain orang Melayu.

Tapi pemimpin UMNO sendiri yang sengaja cari pasal. Hanya mengkayakan kaum kerabat sendiri manakala bangsa Melayu yang lain dipinggirkan.Nak cakap pasal Islam tapi diri sendiri terlibat rasuah dan penyelewengan.

Dan sebab itu, PKR dan PAS melawan UMNO.Kalau pemimpin tak zalim takkan rakyat nak memberontak.Tapi dalam pada masa yang sama ada orang cuba ambil kesempatan apabila 3 parti ini bertelagah sesama sendiri.

Melayu dah split vote. Jadi undi kaum lain jadi penentu. Maka undi mereka menjadi sangat penting. Dan pasal ini mulalah mereka demand macam-macam baik dalam BN dan PR.

Inilah senario yang aku tengok sekarang ni.Aku pun tak nak tengok bangsa dan agama aku hancur.

Aku rasa orang Melayu, baik UMNO , PAS dan PKR kena hayati kata pepatah, Tarik rambut dalam tepung, rambut tidak putus, tepung tidak berselerak.Nak gaduh tu gaduhlah tapi jangan sampai berpecah belah.

GAP, aku rasa kalau nak martabatkan semula Melayu ni aku rasa kena melalui NGO dan bukan badan politik seperti UMNO.Dalam UMNO, aku tengok main duit je.

Aku tengok pribumi perkasa tu bagus cuma kalau boleh elok digerakkan secara nasionalis sosialis kiri macam API dan AWAS. Melayu yang akan berjuang kebanyakkannya hanya dari kelas menengah dan bawah. Aku tak fikir Melayu elit akan turun berdemo ke jalann raya.

Biar kita ada 3 parti politik tapi kita akan bergabung tenaga dalam sebuah NGO apabila Melayu Islam digugat.

Sekadar pendapat.

kumbang said...

sokong adamyanpoyo...dikala umno dan pkr tidak relevan perlu 1 intituisi mega baru memartabatkan bangsa dan agama...artikel menarik...tak pernah kumbang baca...tahniah!

HASIM said...

awak sendiri maki orang anjing kurap apakah awak seorang islamik? Seorang yg islamaik marah macammana sekalipun jangan disamakan dengan binatang.

Anonymous said...

Adamyanpoyo telah kembali

Walaupun aku penyokong PKR, namun aku tetap mengambil berat juga tentang isu Islam dan Melayu.

Tak dinafikan, banyak juga penyokong Pakatan yang berbangsa Melayu dan beragama Islam yang berkongsi pendapat dengan aku tentang ini.

Aku pun tak sanggup tengok bangsa lain jadi PM dan TPM selain orang Melayu.

Tapi pemimpin UMNO sendiri yang sengaja cari pasal. Hanya mengkayakan kaum kerabat sendiri manakala bangsa Melayu yang lain dipinggirkan.Nak cakap pasal Islam tapi diri sendiri terlibat rasuah dan penyelewengan.

Dan sebab itu, PKR dan PAS melawan UMNO.Kalau pemimpin tak zalim takkan rakyat nak memberontak.Tapi dalam pada masa yang sama ada orang cuba ambil kesempatan apabila 3 parti ini bertelagah sesama sendiri.

Melayu dah split vote. Jadi undi kaum lain jadi penentu. Maka undi mereka menjadi sangat penting. Dan pasal ini mulalah mereka demand macam-macam baik dalam BN dan PR.

Inilah senario yang aku tengok sekarang ni.Aku pun tak nak tengok bangsa dan agama aku hancur.

Aku rasa orang Melayu, baik UMNO , PAS dan PKR kena hayati kata pepatah, Tarik rambut dalam tepung, rambut tidak putus, tepung tidak berselerak.Nak gaduh tu gaduhlah tapi jangan sampai berpecah belah.

GAP, aku rasa kalau nak martabatkan semula Melayu ni aku rasa kena melalui NGO dan bukan badan politik seperti UMNO.Dalam UMNO, aku tengok main duit je.

Aku tengok pribumi perkasa tu bagus cuma kalau boleh elok digerakkan secara nasionalis sosialis kiri macam API dan AWAS. Melayu yang akan berjuang kebanyakkannya hanya dari kelas menengah dan bawah. Aku tak fikir Melayu elit akan turun berdemo ke jalann raya.

Biar kita ada 3 parti politik tapi kita akan bergabung tenaga dalam sebuah NGO apabila Melayu Islam digugat.

Aku penyokong UMNO. Tapi aku bersetuju dengan adamyanpoyo. Bagi aku perjuangan UMNO adalah paling bagus tetapi sekarang orang yang memimpin UMNO telah mengkucar kacirkan Parti itu sendiri. Manakala PKR pula sedang digunakan oleh bangsa lain untuk mendapat tempat dan kedudukan kaum asal tanah Melayu ini. Apa yang aku risaukan, agama Islam semakin lemah di Malaysia sedangkan pemimpin UMNO, PKR dan PAS sendiri adalah dikatakan berlatarbelakangkan keagamaan. Dulu sewaktu Tun Dr Mahathir, walaupun beliau tidaklah menunjukkan ciri ulama, Islam mekar di zaman beliau.

Kita orang Melayu tidak kira penyokong parti apa sekalipun perlu bersatu tanpa mengambil kira fahaman ideolagi untuk kembali gah di tanah nenek moyang kita ini.

Luqman

Anak Reformasi said...

Lawak gila aku baca blog KO!!!!

Salah Che Det ko kata salah Anwar....

Salah UMNO, still ko salahkan PAS dan PKR!!!!

Apa punya TURRR!!!!!

KO tak tanya ke Tok Jib ko tuh??? Dia berani ke??? Buat Masjid pandailah, nak pi masjid pun tak pandai...... apa2pun, Pilah duk habaq kat UMNO nun..... Diorang sedang BERKUASA!!!!

Sedingin Salju said...

Tuhan itu ada mata. Tunggu sahaja balasannya.

mantoya03 said...

Dapat Cash maknanya tuhan sayang ke? Mahathir dan Anwar pun bukan papa.Mereka pun kaya juga jadi tuhan pun sayang juga.Nabi kita tak dapat cash pun jadi tuhan tak sayang ke? Kasih Allah bukan dinilai pada cash!

GAP KEMBALI said...

adamyanpoyo
bersetuju dengan kau.namun dalam sistem sekarang masig lagi memerlukan sebuah parti bagi mentadbir.NGO yang ada sekadar aksesori dalaman kereta.bukannya bertindak sebagai enjin. NGO dahulu diaku punyai kekuatan lar biasa. masa akan mementukan bilakah perkara ini akan seimbang.

ps; adamyanpoyo kembali? tiru trademark aku ekk..takpe..kawan2.

kumbang
gap sekadar mahu yang HAK ditegakkan.kita punyai tanggungjawap yaang cukup besar.

bacakan kepentingan tuhan dalam hadis..maka kita ketemui jawapannya.

hasim
kepimpinan melalui teladan.bukankah nik aziz kata 'TUHAN PUN MENCARUT' ? apa pas selama ini tidak mencarut,sumpah seranah ?

luqman
pandangan jujur.

anak reformasi
baru keluar tadika PASTI ke ? apa anwar bukan dalam kabinet madey waktu itu ?

salah umno memang jelas..namun salah pas TERAMATLAH JELAS..mana hududnya..apatahlagi pkr..lacur segala lubang yang ada demi undi.

mantoya03
tak pernah dengar hadis ada manusia amal perbuatannya adakala dibalas di dunia lagi.

tun saleh sekadar contoh..bodolah hujah kau..lain kali fahamkan..jangan dok menonong menyondolkan jawapan..

Anonymous said...

Gap ,aku setuju jika hendak mertabatkan islam,melayu dan tanahair.setiap perbuatan didunia ini ada pembalasan.Gap,aku cukup sedih bila org malayu tidak satu hati.WAHAI ORANG ISLAM....satu hatilah kamu......

adamyanpoyo said...

mcm mana penulisan aku gap ? ada tak agaknya bakat utk aku jadi kau punya apprentice ?

ini aku punya cadangan untuk reformasi umno tapi aku harap org umno dapat berfikiran terbuka.

aku rasa dah sampai masanya umno-bn jadi pembangkang di peringkat nasional.

bila ahli umno dah takde jawatan pangkat dalam kerajaan barulah boleh fokus sepenuhnya pada parti.

masa ni lah masa utk overhaul umno secara keseluruhan.

berbalik kp kerajaan baru PR.

pemimpin PR pun sepatutnya tak patut tunduk dgn demand yg tinggi dari kaum lain dalam kerajaan baru PR.

dan sekiranya kaum kaum lain bertindak nak demand macam2 dalam
kerajaan PR, kita bergabunglah dalam ngo seperti yg aku cadangkan tu.

so macam mana ?

kumbang said...

terima kasih kerana siarkan komen kumbang sebelumnya..tulisan gap bagus kerana ada fakta sejarah yang ramai tak tahu...bukan andaian yang merapu-rapu..ramai yang masuk ke blog ini tidak mempertikaikan..tetapi resam puak belah sana memaki hamun orang yang tak sependapat...teruskan ramai rakan-rakan di belakang anda memastikan anwar tak akan bisa menjadikan Malaysia ini milik peribadi beliau.

wassalam
p/s:teruskan menulis mengenai artikel yang berunsur sejarah begini,penyokong PKR yang baru ramai tak tahu

Che Moq said...

5 juta adalah kurnia balasan bagi menyelamatkan akidah seorang gadis. Hmmm..alhamdulillah..ramai pertikaikan kat parlimen..yang pertikaikan sapa lagi kalau tak kafir harbi dap dan pkr.yang melayu islam join pertikai pun bangang tak baca sejarah..lim kit siang, si babi rabun yang takkan puas hati selagi melayu tak tersungkur dibumi tanah melayu.

Sedingin Salju said...

Sebab itu, melayu harus bersatu. mereka ni adalah musuh islam yang nyata dan, harus diperangi dan dibersihkan dari dunia ini.

add said...

aku tak kesah Pas,PKR atau UMNO jadi PM,TPM tapi kalau DSAI aku tak suka sebab ape, beliau ni sekarang dah tak kisah ape dah janji dia dapat jadi PM .apa nak jadi pada orang melayu pun lantaklah. Dia tak tahu politik "ayah Umar al khatab" tu macam mana. dan satu lagi aku tak suka DSAi ni masa beucap dalam ceramah kemain lagi sihat, tapi bila naik tangga ke mahkamah mula la nampak mavam demam kurala,nampak macam sakit tengkuk la nampak sangat nak ambil simpati orang.

QasehNuryz said...

wooh gitu 'sejarah' d sebalik tabir..tks GAP bkongsi cerita.

GAP KEMBALI said...

adamyanpoyo kembali
tunggu dan lihat.

kumbang
berkata benar walaupun pahit.kerana yang benar akan akhirnya membawa kebaikan.ini pesan arwah tok guru gap almarhum dato ishak baharom.alfatihah

che moq
babun melayu PR merupakan 'watak2' khas yang diturunkan oleh tuhan sebagai panduan kepada KITA..

sedingin salju
SS berkata seperti melayu..tapi sayang ada melayu yang dah tak tau erti 'melayu'.

qaseh
same2..sejarah punyai pelbagai persepsi..mengikut acuan siapa yag berkata..tengok sahaja kes memali..persepsi pas,umno,rtm,independen dll..

Piggy Singh said...

Salam GAP and friends,

Bagus juga bila YB Zul bersuara lantang membela agama dilabelkan sebagai suara UMNO. Sebabnya la ni pemimpin UMNO dok sibuk buat benda lain, cari pengaruh untuk memanjat tangga kuasa March next year.

Nak harapkan PAS bela agama, PAS guna Islam demi undi dan sokongan.

I now have my own blog, do pay a visit whenever you are convenient

http://the-antigonist.blogspot.com/

Wassalam.

kluangman said...

Saleh Abas masih terima pencen walaupun dipecat dan kemudian melahap saguhati walaupun tiada tribunal dibuat untuk mengesahkan pemecatannya tidak sah.

Sebagai pakar undang undang, dia tahu semua duit yang diterimanya tidak sah dari segi undang undang tetapi masih 'menerima'

Jika benar dia berwibawa, semuanya harus ditolak dari dahulu lagi, dia wajar membersihkan dirinya melalui saluran undang undang dan bukannya melalui seorang peguam dan bekas menteri yang tegar arak. Najis anjing tidak akan bersih dengan menggunakan air kolam babi berenang.

1000 kali lebih baik Anwar yang membersihkan diri dan memperjuangkannya melalui undang undang.

Apa juga kebajikan dan kesilapan Anwar dan Salleh Abas, ada ganjaran mereka di sisi Tuhan.

Takut takut bukan 'cash' yang Salleh Abas dapat tetapi beban 'hutang along' yang dibawa sampai ke mati, itu duit rakyat.

GAP KEMBALI said...

piggy singh
mak oi..cantik gambor ko .

kluangman
nak suruh tsa lawan apalagi..govt secara indirectly dah mengaku silap.

duit sekarang semua orang cari..even teresa pun suka menyaman utusan 100juta..anwar lagi lah..berpuluh orang dia saman..tsa dapat free..ambil je la..bodohlah zaman sekarang tolak duit ganjaran.

cash hutang along ? mungkin kau kena memahamkan diri kau 'tamsilan' aku.

anwar bersih ? tunggu je 'cerpen' gap.

Sedingin Salju said...

Apa nak buat, mereka telah dilalaikan oleh si iblis dan syaitan. Tuhan sayangkan BN. Sebab itu, BN diduga dengan sebegini hebat. Kuasa tuhan tiada siapa yang boleh menghalang. Pas ditimpakan bala sebab terlampau mengutuk dan menghina Umno. Lihatlah, apa yang dia kutuk, hina dan keji Umno selama ini, dia jilat balik. Cuba renung-renungkan apa yang Pas kata pada Umno dan BN dulu? Dan sekarang, segala apa yang dia buat, ditimpakan ke atasnya semula. Begitu juga DSAI, dulu mengutuk pembangkang sehingga melabelkan pembangkang itu, pembangkang tanpa faedah. Dan sekarang, siapa yang tanpa faedah dan siapa yang faedah?

Anonymous said...

Aku bukan nak kata apa...

Ketiga-tiga parti melayu zaman ni semua hancur....

Tapi aku tak setuju la kata Anwar terlibat sama dalam kes Tun Salleh Abbas ni..waktu 1987 dia baru menang Ketua Pemuda UMNO...Seingat aku Tun Musa Hitam..lepas tu Allahyarham Tun Ghaffar Baba jadi timbalan Tun M ni. DSAI masih hingusan lagi..tapi aku percaya perubahan yg Tun M buat telah merubah keseluruhan institusi kehakiman kita hari ini.
Biarpun nampak pro DSAI tak bermakna aku sokong dia..bagi aku semua pemimpin melayu sekarang banyak tak betul. Masyarakat sebenarnya mahu perjuang hak bangsa dan bahasa..tapi yg tak mau perjuang adalah pemimpin kita yang senang lenang dekat atas tu. Blogger blogger yg berlainan pendapat ni sebenarnya golongan yg betul-betul cintakan bangsa melayu tapi sayang nak sokong mana-mana pemimpin pun...semuanya 2 x 5.

AKU MELAYU

Desperado said...

Mintak izin tuan nak tambah link ke blog saya...

GAP KEMBALI said...

anon

waktu seminggu kes sensasi pemecatan tun, anwar datang ke UIA dan dia kata kat student2 situ..

'sabaq na orang muda..kita ada cara bla bla bla..'

desperado
kita sahabat..tiada masalah

Anonymous said...

tun salleh bantu selamatkan akidah seorang kanak2 yg masuk islam..pahala y tun dapat kita x tau..Allah yg nilai..jgn main kata hudud tu PAS punya..tp HUDUD tu dari ALLAH..DARI AL-QURAN.. PAS hny nk jalankan hukum yg ALLAH tetap..bukan suka2 nk potong tgn,ada cara yg Allah tetap,tgok di MAKKAH.. Tiap kali waktu solat kedai2 dibiarkan shj,xdak lgsg kecurian..kalau ada kecurian hukuman tiap hari jumaat.. Itu fakta!hikmah hudud.. Rasulullah sering dihina,dikutuk oleh kaum kafir Quraisy tp sekali pun Rasulullah membalas hinaan itu malah mendoakan agar di berh hidayah oleh Allah..