Tuesday, November 4, 2008

PKR = Pakatan Kambing Ragut

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=39509#941889

PKR atau nama barunya Pakatan Kambing Ragut memang punyai sifat kambing. resam kambing yang selalu membuat bising dalam kandang.mengembek tak berhenti untuk keluar makan rumput dan hanya akan balik kandang bila malam menjelang.begitulah ulangan sikap kambing yang diamal oleh ahli parlimen pakatan rakyat.bising dalam dewan..tak tau berhujah keluar ramai2 dan bila balik kawasan parlimen masing2 mendabik dada declare akulah hero dewan rakyat..


hari ini untuk kali ke 6 PAKATAN RAKYAT yang diketuai kepala kambingnya anwar ibrahim keluar dari dewan parlimen kerana entah apa sebabnya. selama 10 tahun ahli2 parlimen kambing pakatan rakyat merupakan jaguh rostrum..jaguh ceramah maki hamun.bercerita tentang idea pembentukan negara yang lebih baik daripada barisan nasional.


cakap dan sentuh apa juga tajuk..kamu lontar dan mereka mampu membebel selama 3 jam di pentas ceramah taman melewar. pang pung pang bunyi macam tin kosong.bising memekikkan telinga.lepas puas maki,hina,fitnah mereka beramai akan melaung ALLAHUAKBAR ! macam perangai syiah yang membenci abu bakar begitulah selama bertahun mereka menanam kebencian yg tiada asas pada sedara seagama.


bila ditanya kepada ketua kambing di kelantan maka ketua kambing akan berkata " ALLAH PUN MENCARUT".. bila ditanya kepada kepala kambing pakatan rakyat di parlimen maka dia akan memberi jawapan berpusing-pusing dan pusing dan terus berpusing...


dulu sibuk mengatakan SPR merupakan komponen barisan nasional. fitnah ditabur berkali2 kepada penyokong taksub sehingga mereka mengadakan perhimpunan BERSIH..ya mereka menang dalam pilihanraya ke 12.


sebelum itu bila ada pilihanraya kecil maka dilabellah segala macam gelaran kepada SPR dan kerajaan. pilihanraya tidak adil,daftar pemilih lama, pengundi hantu bla bla bla..


TAPI..


bila segala kambing pakatan rakyat diberikan ALLAH SWT peluang untuk beraksi di parlimen..mereka ramai2 keluar. bukan sekali tapi sudah 6 kali sejak mac 2008 !


bila dah ada peluang merajuk macam pondan makyeh..dok la pandikar kena pujuk ..malu nya perangai kambing tua pakatan rakyat termasuk jugak yang kambing betina yang sudah putus haid MERAJUK...


rakyat yang mengundi pakatan kambing kena tipu..aku suruh kau bawak hujah bernas,,tapi kau keluar dewan kerana kurang kemampuan berhujah. itulah bala bila cakap besar berdegar atas rostrum tapi bila dah masuk dewan lari macam ayam berak kapur !


mungkin yb nasir ahli parlimen kuala nerus boleh sediakan padang ragut kat luar parlimen. bagilah rumput yang sedap2 sikit untuk ahli2 parlimen pakatan kambing ni makan bila saja mereka keluar dewan.


kita sebenarnya memerlukan side pembangkang yang BENAR2 PROFESIONAL..apa sahaja yang dihujah mampu memberi kebaikan kepada pembangunan ekonomi dan mengangkat martabat bangsa..tapi sayang yang ada depan kita semua sekadar kambing sahaja..kambing permatang pauh,kambing pokok sena,kambing ipoh timur dan seangkatan dengannya..


arrrgghh...jom lah kita sketsa kat bawah..tamsilan mimpi dan peribahasa baru untuk pakatan kambing !



mimpi kamu patuk ular


maksudnya pada hari perkahwinan akan menjadi janda dan akan dibohsiakan oleh pengantin lelaki. contoh ayat . pas kena patuk ular oleh anwar maka pas telah dibohsiakan tubuhnya kepada dap.

kaki belit

maksudnya suka menukar-nukar tarikh perkahwinan. contoh ayat . anwar telah ditempeleng oleh bapak mentuanya kerana telah menukar tarikh perkahwinannya dpd 16 september ke 1 okt kemudiannya ke raya aji.


gila babi

maksudnya suka menternak babi skala besar-besaran ... contoh ayat. kerajaan negeri selangor menggila-kan babi apabila babi menjadi perusahaan utama sektor ekonomi.


sengih kuda

maksudnya suka tersengih lepas menipu ... contoh ayat . anwar kerap kali mengsengih-kudakan senyuman setelah banyak menipu penyokong beliau..



lebai malang

maksudnya lebai ni sentiasa malang. contoh ayat. pas selangor sentiasa dilebai-malangkan oleh kalid berahim.


kencing kuat

maksudnya suka kencing merata-rata dgn bunyi yang kuat. contoh ayat. anwar telah ditegur oleh hj hadi kerana bunyi kencingnya kuat.


melepas anjing tersepit

maksudnya melepaskan anjing yang tersepit kat pagar . contoh ayat. selepas keluar ISA selama 7 hari, teresa kok mendedahkan bahawa makanan penjara seperti makanan anjing.teresa kok kata pegawai polis umpama nak tak nak je bagi makanan..umpama melepaskan anjing tersepit..


buaya darat

maksudnya buaya yang tak ada kat dalam air. contoh ayat. ahli pkr pernah ditangkap kerana rasuah seks tidak berkelakuan seperti buaya air..perangainya macam buaya darat.


kaki lelong

maksudnya menjual tanpa meletakkan tanda harga. contoh ayat. mb perak nizar merupakan pakar dalam meng-kaki lelongkan tanah di perak.

31 comments:

Faizal Zakaria's Blog said...

Macam2 nama yang saya dengar kat sini :-)






Salam ziarah :-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Anonymous said...

orang umno pun sama juga gap.kaki kencing,kaki burit,kaki sapu,kaki kelepit,kaki sebat,kaki sontut.

QasehNuryz said...

ekekeke..lucu lah GAP artikel ni.
byk nya peribahasa baru..

tapi mmg betul pun..since puak diorang ni dpt tempat dlm parlimen ni..asek2 kuar dewan je.
Hobi baru diorang rasanya..Eloknya letak kerusi meja kat luar dewan dan suh bersidang luar dewan.Kalau x puas hati berbincang sesama sndiri..diorang leh masuk ke dalam dewan balik...
Depa ni rakyat dah kasi chance bukan nak elok2..ni mcm2 kerenah.

KHAIRUL NAZRI said...

kah kah Kah !

Daripada kambing-kambing melalak kat parlimen tak tentu arah, elok kita korban sahaja pada hari raya haji nanti.

Luth Textile said...

wah wah wah..
banyaknya simpulan bahasa..

hahaha..

baguih..

mimpi916 said...

Mereka2 yang keluar dewan tu tidak boleh dijulang sebagai HERO rakyat.. tapi sebagai seorang PENGECUT.

Hero bukan mudah melatah, apatah lagi menyalak tanpa butir bicara yang tak ada isi. Cakap kosong!!

Kalau nk jadi HERO rakyat, AP kena bertenang, banyak bersabar, berfikiran positif dan berhujah dengan baik tanpa memaki hamun.. Bukan HERO Islam kalau maki hamun.

Tindakan keluar dewan boleh kita anggap sebagai pengecut & bachul.. kalau orang kelantan pula, mereka akan gelarkan AP2 yang keluar ni sebagai AP YANG TAK ADA BATU PELIR.

Anonymous said...

GAP mereka ini dah buntu gap..u tahu kah kenapa keluar? pasal mereka dah mula tau kerajaan skg dah mula bg sepenunya hak rakyat..gila punya pembangkang kerajaan bg modal dan bg kemudahan utuk rakyat bukan nak susahkan rakyat..kerjaan bg suntik modal tambahan pasal nak perbaiki dan memangkin ekonomi negara,kerjaan bg dana tambahan pasal nak tlg rakyat..heran bin ajaib kenapa mereka ni makin bodoh makin teruk skg..kerjaan tlg rakyat pun mereka bantah dan tak setuju..bila tak wat mereka ckp kerjaan tak wat apa2.kerajaan bg tlg credit micro pun salah kah? nak tlg rakyat bah..ini duit rakyat maka kerajaan mula balikkan kepada kita cuma cara yg berbeza..dia bg kemudahan potongan bil lektrik,dia bg kepada miskin tegar dia bg tambah elaun pesara,dia bg bantuan kepada org yg nak mula berniaga dengan cara skim mikro..daripada guna along atau skim cepat kaya kan baik skim ini..weii pembangkang yg bodoh palui bangan pikir2 lah skit org buat ni pun tak leh kah? kan sebelum ni u all kutuk2 kerajaan ckp tak wat kerja skg dah wat lah..skg kerajaan tlg rakyatlah..kamu gak yg ckp dlm setiap ceruk ceramah yg kerajaan tak pedulikan rakyat..so skg rakyat buat lah apa yg semua u all ckp tu..atau dah mula takut ke kerjaan buat mcm ni...sindriiiiiiiii mau pikir lah...

Kembara Politik said...

Tak ada gunanya rakyat memberi mandat kpd mereka sekiranya tidak mampu memainkan peranan yang sewajarnya dalam Parlimen. Bukan asyik keluar minum kopi o je..bila dah tak mampu nak bahas utk kebaikan. Yang pastinya pembangkang sudah kehabisan modal krn pelan rangsangan tersebut adalah yang terbaik.

Anonymous said...

ahhh namanya pembangkang itu lah kerja mereka bangkang saja tau...nah skg kerajaan dah sedar apa yg perlu d lakukan..kerajaan skg bagi hak kepada rakyat apa yg sepatutnya hak rakyat..nah skg pikir lah sendiri adakah ini pun salah..tp terimah kasih juga lah pada pembangkang kerana dan bangun kan kerajaan dari tidur mereka..hehehehhe yahoooooo blh buat pinjamana buat bisnes lah aku niii..daripada makan gaji sama cina hehheheh tq tq tq najib...

Anonymous said...

apa pun kami ucp terima kasih pada PR pasai dah kejutkan kerajaan dari lena...kerana u all lah juga kerjaan bangkit..hehheheh tp kalau u all main keluar dewan saja bila lah masa u all dapat suarakan lg permintaan kami..adeiii jng lah keluar dewan lak sapa lah yg nak sampaikan suara kami lg...adeiiii

Anonymous said...

suntik dana tambahan hehehheh saya sokong pasal dari yg saya tahu dana ini byk bawa faedah terus pada kami..bukan melalui org2 tengah lg..all the best..fuiyoooo takya tunggu tahun depan-depan lg dah blh terus dapat credit mikro..nak mula buka kedai takya cari mara lg..hehheeh good good..tq bakal pm

Anonymous said...

peeeweeeeetttt baget yg bagus hehhehhe...tp sayang bapa aku tak sampai 1 tahun jadi polis pencen dah..tak merasa lama lah hasil baget ni..adeiii peruntukan kediaman baru..oh najib kenapa lah ko lambat ambil alih...kan baik kalau tahun lalu lg..pedulikan lah pakatan kambing tu tak ada yg betul..

Anonymous said...

allah GAP..
awatnya x keluar dewan depa tu...

nak bising minyak naik,
la ni dah 3 kali turun..
siap lawan harga anwar lagi..

anwar janji masa debat petrol nak bagi turun sampai RM2.20..
la ni dah RM2.15 saja..

nak bising barang naik..
la ni beras pulak turun..

nak bising apa lagi..
dok diam keluar dewan saja la...
x dapat nak bantah apa pun, bila keluar dewan tu boleh la dok canang satu kampung kata depa hero..

pirah..
ni muka nak jadi PM..
pakar menipu ada...

Panglima Perang Cyber said...

pedas ! pedas !


GAP ! ko memang kaki belasah bro..


hahaha..

point aku suka : depa dah 6 kali keluar dewan sejak Mac.

Kita tukar la plak gelaran kepada Yang Keluar Dewan YKD kpd YB2 depa ni.

Pemalas betul depa ni. asyik keluar dewan shj.

yg aku sian org3 pAS pun tak malu2 la pulak mengepit anwar.

aku konfom geng pas kat kg dah nak asah parang marah kat diorang ni.

apa punya jenis YB la suka ikut2 org mcm ni.

PasMuda said...

Jgn la mencarut. Tak elok la..

Tp tindakan kluar dewan mmg tak profesional. Tak patut jd WAKIL RAKYAT...

GAP KEMBALI said...

faizal zakaria
dah slot in blog anda

anon 1
umno kencing ? pakatan lagi HANCING.

qaseh
hmm..ide baguis. letak kerusi meja kat luar dewan.kita amik gambar post kat pengundi dorang.cakap ahli parlimen kambing kamu makan gaji buta.

khairul nazri
nak buat korban ? takut yang makan dapat penyakit 'kambing gila'..haha

luth
sudah tukaq aaa..bagus2

mimpi 916
layak jadi AP.

anon 2
betull..dah ada peluang govt bg duit nak berniaga...amik je.mana nak cari govt mcm ni.

pang5
YKD ? yang keluar dewan..ok setuju.gelaran baru

GAP KEMBALI said...

pasmuda
bukan setakat keluar dewan tak profesional. akidah politik pun tak profesional gak

Anonymous said...

ye ye ye ye dah suntik 7bilon geng..harap tahun depan saya dapat hong skit buat pinjaman buka kedai..saya tak tahu nak ucap terima kasi sama sapa ni? nak ucp sama kerajaan pun tak leh juga pasai kerajaan ni dah d ketuk baru wat mcm ni nak ucp terima kasi lak sama Pembangkang pula juga tak leh pasal hari2 membantah hehehehe..
tp saya kira untung juga pasal ada suntikan modal hehheeh..yg paling untung pasni saya tak ya sewa falt lg hehhehe ada peruntukan pprt dah..apa2 pun ada baiknya saya ucapkan terima kasih kepada kedua2 lah...hehehhe najib oh najib napa ko lambat bg suntik dana...hihiiih

kamal... said...

hahhahah bukan salah pak najib lambat bagi suntik modal kan sebelum ini dia menteri pertahanan saja hehheh...apa pun c tukang komen anon d atas jng main ckp saja yerr. sebelum ni u kena tahu fakta dulu yg najib bukan menteri kewangan dia cuma menteri askar2 saja bah..hehhehe dia mau suntik modal pakai apa? pakai pistol m16 ke ? apa lah u ni..

Anonymous said...

anon d atas kenapa u bengap sakan ni? kan sebelum ni yg jaga menteri kewangan pak lah...mcm mana c najib mau bg dana? pakai apa? suntik dana pakai apa kalau menteri yg dia jawat dulu lain, pak najib sebelum ni dia menteri lain lah...tp apa pun tq lah pak najib hehhehhe esok lusa blh lah saya jadi cikggu yg bersemangat hehehhe ada tambahan elaun hehhehhe tq tq tq yer najib...up lg skit

Anonymous said...

suntik2 modal atau dana tu biar betul jng main ckp saja..

Anonymous said...

pakatan kambing keluar kandang..mau d suntik pakai jarum gajah kali baru sedar...hidup dan kerja mereka membangkang saja lahhhhh

Anonymous said...

pakatan kambing yg mencarut minta tuan pandekar amin bg rumput jenis yg mahal...tp tak kena bg so d surh lah keluar..maka kambing yg lain pun mogok juga lah minta rumput yg sama..tp malangnya c pak najib tak bg suntikan dana untuk pakatan kambing2 ini membeli rumput yg mahal...hehhehehhe

MeeT uNcLe sHaH said...

bukan susah da kalah saman!!!hahaha!!
tak saman,kuar dewan!!!
da kalah ar tu!!!

occams_razor said...

hehe.. aku tgk penggulungan bajet kt tvpas. saje nk tgk dari persepsi pembngkang. well.. ape yg aku saksikan, DPM mmg saje je nk psiko'kan grup pembangkang tu... nk tgk sjauh mane diorg bole bertahan.. yelah.. dari segi hujah mmg nmpak pembngkang ade point (cume anwar tulah... die ckp asyik pusing terus pusing terus pusing... aku rs azmin ali tu lg oke)... tp tulah.. instead of terus bertahan smpai abis sesi diorg pakat2 keluar dewan... nmpak sgt dr aspek ni najib dh menang.. pmbangkang tu secara sedar atau tidak dh berjaya di'psiko'kan oleh taktik n kelicikan Najib tu... hmmmm

Demang Lebar Daun said...

Saya suka dgn ayat contoh "Lebai Malang' tu...

GAP, kalau dari Batu 3 nak ke Sungai Besar, boleh tak lalu depan rumah MB Selangor? Teringin nak jumpa...

Sedar tak sedar, dah ENAM kali diorang keluar dewan. Tu belum kira keluar ke tandas, hisap rokok, dsb..

Anonymous said...

bayangkan..

Pak Lah bentang bajet 2009 tak sampai 3 jam..

Anwar punya ucapan bantah bajet 2009 sampai lebih 5 jam..

gile ah..
tu belum jadi PM tuh..

kalau camni la PM kite..
matilaaaaa...
bentang bajet mau paling-paling pun 1 hari..

sudah la anwar..

Anonymous said...

klu mcm tu umno/bn pula babi ragut taik sbb kat perak dan kltn umno/bn turut keluar dewan dan siap tendang org lagi.

Anonymous said...

umno pun selalu kuar dewan gak.dasar kambing gurun

Anonymous said...

parlimen 2 tempat berhujah, suarakan pendapat, pandangan, permintaan rakyat..klau dah menteri2 dan MP2 kera jaan x bagi ruang utk berhujah mcm bajet najib baru ni..mmg lah kambing2 ni keluar...takat nak suruh ddk dengar..baik x payah wat parlimen...ngok sungguh..

paria said...

PKR= Pencacai keluar ramai2. Sebab klu kambing pegi meragut pun ramai ramai2. Jadi akronim GAP dengan sy ade penjodoh bilangannya.