IKLAN BERBAYAR

Sunday, December 21, 2008

REVOLUSI 1699. KEBANGKITAN UMAT MENENTANG PELIWAT !

artikel ini mempersembahkan penemuan fakta baru.datangnya daripada manuskrip asal di kota london. bukan penemuan salasilah mengatakan gap dan anwar bersaudara..bukan bukan..nauzubillah !..artikel ini mengajak minda pembaca ke satu padang yang baru.padang bacaan yang akan memprovok kesabaran bangsa. mencabar pembaca untuk menerima sesuatu penemuan menggemparkan. tiada berselindung dan ia hanya bermatlamat mengatakan kebenaran.. ceritanya sama seperti kisah israj dan mikraj..watak dan skrip filem sahaja berbeda.

perjalanan ketua segala umat dalam sirah mulia israj dan mikraj. melonjakkan diri menggunakan bura'q dari kota mekah terus ke masjidil aqsa. mengimami solat yang jemaahnya merupakan barisan para nabi dan rasul.dalam perjalanan nya ia bermuka dengan pelbagai klise-klise manusia..satu persatu diterangkan oleh jibrail. manusia menderhaka menerima hukuman amalannya..yang indah juga persembahkan. dari satu tingkat ke satu tingkat jannah ketua umat bertemu dengan para anbiak.akhir kemuncaknya bertemu bersemuka dengan rabbulalamin. bergegar jiwanya sang kekasih.

'ya tuhanku perlukah aku menanggalkan sepatu ku'? ..'wahai muhammad sesungguhnya sepatumu itu lebih mulia daripada arasy Ku !'... subhanallah begitulah penghormatan untuk kekasih... di akhir cerita tatkala kejadian satu malam ini disampaikan kepada musyrikin maka bergelak sakanlah mereka...'muhammad sudah gila..muhammad sudah gila'.. air mata bergenang memandang setiap wajah. tinggal seorang sahaja yang tidak menjawap dan jawapan dari dia lah menentukan klimaks kebenaran peristiwa israj dan mi'raj...'wahai abu bakar kamu percaya cerita si muhammad ini' tanya kepala munafik..' 'siddiq sidiq'..berderau darah munafikin..cis celaka kamu abu bakar mempercayai cerita muhammad..berpelukan dua sahabat setia..muhammad dan abu bakar..maka melekatlah gelaran termulia 'abu bakar as siddiq r.a' iaitu yang membenarkan..

nah kau...gap mencabar kamu bersituasi sedemikian. mahukah kamu dicabar kepercayaan mu ? mana platform kamu akan letakkan dirimu nanti bila cerita ini selesai..munafik atau abu bakar ? tepuk dada tanya iman..kepada penyokong kepala munafik anwar ibrahim aku lontarkan cerita mendebarkan ini buat kau..jadikan ia cerpen kiasan..tidak bertaraf yb josephine tetapi nilaikan ia berlandaskan iman dan bukan sembrono menonong bertaklid gila pada anwar..selepas selesai membaca bukan jawapan kepada persoalan sultan mahmud dan pemuda bernama jiwa yang aku mahukan..tetapi TINDAKAN relfeksi iman yang aku tuntut !

sultan mahmud bangun dari kamarnya.mendengus geliat badan setelah puas menikmati santapan nafsu kaum lut.matanya memandang anak muda jiwa namanya.letih terlantar di sebelah perbaringan.tidak disangka jiwa menurut sahaja apa kemahuannya.tatkala dibawa ke istana si jiwa hanya berkata ' ampun tuanku..kepada tuanku patik berserah.bukanlah patik mahu jadi buntat dan yang hendak jadi gemala'..

teruna itu putih kulitnya.tatkala sultan mahmud memegang lengan si jiwa sudah terbayang akan keseronokan yang bakal dikecapi. 'apa namamu?' sultan mahmud menampung geram.baginda menggitar teruna yang dilanda debar. 'nama patik wira tuanku'. sultan mahmud ketawa bagaikan jalak mendapat gadis yang berdara.

wira dititah berdiri.sultan mahmud meneliti tubuh di jiwa.muka bertemu muka.baginda berbisik ke telinga sang teruna. 'kabarkan kepada beta,apa kamu ular atau beta legundi.bagaimana yang kamu suka?'

anak muda itu tunduk malu tidak mengangkat muka.takut dan gerun malu dan tidak berdaya tetapi bersuara perlahan, 'patiklah bawang tuanku jambak.' sultan mahmud terus berkibar sang teruna di tolak ke kamar dipasung ke katil. maka bermula onar sang penguasa. lubang kunyit sang teruna dirodok bagai nak gila..arrrr menjerit si jiwa menahan tusukan keris tumpul, bertalu talu di tusuk tanpa kasihan tanpa ada rasa pelincir. tangan si teruna menggenggam kuat selimut kamar.. berlalu lah kisah kaum lut itu dari pagi hingga ke tengahari..satu masa panjang yang menyiksa.

bila panas mula menyinsing bergeliatlah sang jiwa di kamar peraduan. baginda mengenakan semula seluar panjutnya dan berbisik ke telinga pemuda..'beta tak sangka sumur digali terbit air.'anak muda muda masih terkujur dalam bingung terasa dosa. sultan memanggil panakawan hulubalang setia mengikut raja. 'ambil pemuda ini dan bunuh dia'..bergetarlah tubuh anak muda 'ampun tuanku apa dosa patik dibunuh?'...

'tiadakah kamu aib untuk hidup lagi duhai anak muda..tidakkah kamu tahu malapetaka bakal menimpa kamu?'..anak muda disentap tubuhnya. ditikam bertalu-talu hingga memancut darahnya..inilah ulangan peristiwa sebagaimana pemuda2 teruna yang lain menjadi mangsanya. lepas kunyitnya ditebuk maka dibunuhnya.

pada hari yang sama jugalah siti jenab isteri orang kaya megat sri rama dibunuh gara2 seulas nangka. apa busuk hatinya sang penguasa membelah rahim perempuan yang kempunan seulas nangka. dikelar perutnya dengan keris sang durjana. terburai uri dan janin ditarik keluar..mati sudah wanita kempunan nangka..lebih sial lagi tatkala menarik janinnya keluar sultan mahmud berkata 'tiada janin ini memakan nangka beta' !!!!!!!!!!!!

bermulah revolusi bangsa..rakyat bergabung menuntut bela. mangsa kunyit teruna yang ditebuk menjadi titik tolak kebangkitan bangsa. ulama dan rakyat bergabung tenaga..mengamuk sakanlah segala rakyat jelata.Revolusi 1699 bermula. Sultan Mahmud Mangkat Dijulang. Revolusi ini disertai oleh rakyat kebanyakan. Sultan Mahmud bukan sahaja dilembing Megat Sri Rama kerana isterinya itu dibunuh sultan tetapi sebahagian besar rakyat telah keluar beramai-ramai dan mengheret jenazah baginda dalam keadaan bogel, melecutnya dengan batu dan membiarkan mayat itu di rumah bendahara sehinggalah Tun Abdul Jalil mengalah oleh desakan rakyat untuk menjadi raja

Melayu tidak belajar dari peristiwa sejarah 1699. Mungkin kerana Melayu memang suka mengabaikan sejarah. Bukankah ada satu mitos terkenal bahawa Melayu itu mudah lupa? Dan untuk meromantiskannya kita katakan yang Melayu itu memaafkan.

R.J Wilkinson misalnya dalam Jurnal JRASMB jilid IX memetik surat Kapten Alexander Hamilton, ‘He was a great sodomite, and had taken many of his Orankays or Noble Sons, by force into his palace for that abominable service.’

Hal yang sama dilaporkan oleh duta Belanda di Johor ke Betawi. Dalam surat William van der Lely dan Daniel Rysdyck bertarikh 5 April 1699, mereka membuat laporan perihal tidak senonoh sultan ini. Betul. Tahun 1699 itu orang Melayu memilih untuk menolak pemimpin tidak bermoral. BUKAN MEMUJANYA

Revolusi 1699 itu adalah sebuah proses. Ia bukan sebuah matlamat. Kerana itu jangan hairan ia gagal. Setiap revolusi yang berlaku dalam sejarah manusia hanyalah satu gerakan tetapi bukan tujuan. Kita semua tahu revolusi 1699 itu kesasar dari mencapai matlamatnya. Namun begitu hakikat bahawa orang Melayu melakukan revolusi mental, spiritual dan material seperti itu sangat luar biasa dan mesti dikaji segera.

Ini semua misalnya dinyatakan oleh surat Gabenor Melaka ke Betawi waktu itu, van Hoorn yang bertarikh 17 Oktober 1699. Gabenor tersebut mendapat maklumat dari pedagang dan saudagar asing yang lari dari Kota Tinggi dalam keadaan terkejut dan ketakutan.

Revolusi 1699 itu bukanlah revolusi material, yakni revolusi benda. Rakyat bukannya kelaparan seperti dalam hal revolusi Perancis (yang berlaku 100 tahun kemudiannya). Malah di bawah pentadbiran Tun Habib Abdul Majid dan Tun Abdul Jalil kemakmuran Johor adalah di luar jangkaan. Ini berlaku kerana kecekapan pembesar-pembesar Melayu Johor waktu itu memperolok-olokkan kuasa asing khususnya Belanda.

Apa yang berlaku pada tahun 1699 ialah penindasan spiritual yang dahsyat sehingga rakyat memerlukan jalan keluar. Asiah isteri Firaun misalnya hidup dalam istana yang mewah dan serba cukup tetapi masih melawan dalam senyap kerana dari segi rohaninya ia tertindas dan dizalimi. Hak Asiah untuk mengesakan Allah, untuk beriman, untuk mengamalkan akhlak yang mulia dicabul Firaun. Revolusi senyap Asiah ini dihargai Allah dan baginda dinobat sebagai salah seorang penghulu wanita di syurga.

Adalah penting untuk kita fahami, revolusi 1699 ini berlaku jauh lebih awal sebelum berlakunya revolusi 1979 di Iran yang mempunyai maksud yang sama iaitu untuk membebaskan diri dari belenggu penindasan spiritual. Tidak hebatkah Melayu, melakukan yang di luar duga jauh sebelum bangsa Perancis dan Parsi melakukannya?

Sultan Mahmud telah mengabaikan pembangunan rohani rakyatnya. Malah menganiaya mereka. Tidak hairanlah rakyat bangkit menentang baginda. Persoalan moral Sultan Mahmud itu hanyalah satu faktor dari banyak faktor yang mendorong revolusi 1699.
Sesetengah sarjana sejarah yang ingin mempertahankan status quo baginda telah menggunakan istilah penderhakaan. Ia satu kejutan yang cukup hebat untuk bangsa Melayu waktu itu sebenarnya.

Untuk meneliti bahagian paling sensitif iaitu kegemaran Sultan Mahmud meliwat remaja sila rujuk manuskrip berikut;

1)Kerajaan Johor 1641-1728: Ekonomi dan Politik, karangan P.Andaya dan diterjemahkan oleh Shamsuddin Jaafar, Dewan Bahasa dan Pustaka.

2) Juga karangan C.C Brown, ‘Sejarah Melayu atau Malay Annals’, JMBRAS, XXV, ii dan iii (Oktober 1952), C.R Boxer, ‘The Achines Attack on Malacca in 1629, as described in Contemporary Portuguese Sources’, dalam J. Basti dan R. Roolvink (peny.), Malaysian and Indonesian Studies, (Oxford 1964).

3)Turut berguna kerja John Harris, ‘The History of the Danish Commerce to the East Indies’, dalam dokumennya Collections of Voyages and Travels, jilid 1, (London 1744, dalam hal ini cetakan 1956).

4) Akhirnya, R. O Windstedt dalam JMBRAS, X, ii (Januari 142).


Adalah wajar sejarah yang menakutkan ini dibuka kembali. Sultan Mahmud ditumbangkan bukan kerana dia peliwat sahaja, tetapi juga kerana ia pembunuh, dan memandang sebelah mata kepada agama. Dan paling menjengkelkan, sejarah yang keji ini dikambus oleh beberapa ulama yang berpegang kepada Islam konseptual bukan Islam aktual.

kiranya sumpah saiful berada dalam situasi revolusi 1699,sudah pasti gamaknya awal-awal lagi ianya menjadi satu batu tanda kebangkitan melayu menegakkan hukum. tiada retorik tiada takut.ini adalah kenyataan. SAYANGNYA KINI 'PELIWAT' MENJADI KEBANGGAAN !

Bismillahirrahman nirrahim. Pada hari ini, 15 Ogos 2008, saya Mohd Saiful Bukhari Bin Azlan, No Kad Pengenalan 850706-01-5687 dengan ini sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut....A'uzubilahiminasyaitanirrajim. Bismillahirrahman nirrahim. Wallahi...Wabillahi....Wata'alahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 hb Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta, atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah dan saya sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat. Wallahualam."

islam hanyut setelah berlakuknya perang siffin, perang saudara islam pertama dalam sejarah umat. hanya setelah kewafatan nabi saw setelah 23 tahun mejadi rasul dicampur 4o tahun kepimpinan khulafah ar rashidin.

namun taruhan nama 'islam' lebih hancur dinoda oleh pas. hukum hudud dan negara islam dicanang kepada umat bangsa tatkala mereka tiada kuasa. siapa yang dibantah mudah sahaja dilaknat dan dikafirkannya. mudahnya tugas menghukum diambil alih daripada tangan rabbulalamin ! kini mereka berkuasa, hudud dan negara islam hilang entah kemana. yang dulu kena kafir,umat yang lemah iman persis kulit bawang mulai terpinga-pinga !

kini dalih demi dalih menjadi penampan. demokrasi dan hak asasi menjadi perjuangan hakiki. konsep ilahi disimpan bawah lemari. anwar gembira tidak terperi. erdogan kini menjadi pejuang sayap kiri parti islam sensasi.SEMUANYA GARA-GARA MAHU MENJAGA UNDI ! erdogan oh erdogan kamu telah mengkhianati perjuangan almarhum dato fadhil nor. kiranya arwah masih hidup sudah pasti kejelekan sebegini tidak terjadi...hj hadi mana hilang taringmu ? apa perlu tunduk sujud kepada pelaknat bangsa anwar ibrahim !

anwar laksana sinopsis perjalanan dajjal. dajjal akhir zaman akan membawa kerosakan kepada setiap umat. air dikata api dan api dikata air. janji demi janji diberi. emas diberi kiranya imannya sudah mati. mana sahaja anwar pergi begitulah tradisi. abim hilang gigi,umno satu wadah halal menjadi busuk dek anwar pakar strategi,pakar manipulasi. kini pas sudah punyai sayap kiri..erdogan nama diberi. segala arahan anwar dituruti..sesat menyesatkan maka hancurlah perjuangan pas sekali lagi !

anwar bijak mencatur bidak-bidaknya.tapi ini adalah caturan laknat.mencatur segala hak umat gara-gara kemaruk kuasa. anwar menyediakan pengikutnya ke arah persediaan menegakkan KETUANAN RAKYAT. namun anwar terlupa bahawa gap juga menyediakan artikel ini kepada tatapan umum sebagai kaedah mengatur bidak...menyediakan umat kepada pendedahan maha mengaibkan nanti !

kepada umat bangsa satu soalan aku berikan ...perlukah anwar diangkat menjadi 'imam mahadi' ?

42 comments:

azreen said...

hebat dan tepat..semoga golongan pengkhianat agama dan bangsa di bukakan pintu hati mereka..

Dr.Sid said...

respek aku gap. aku pun baru tau pasai liwat ni. siapa makan cili terasa pedasnya! oh, mungkin sudah terasa barangkali?

http://writtenbyhim.wordpress.com/

MELAYUSEPANG said...

Dalam sungguh lubang digali,
mencari pedoman dinihari,
bukan maksud mengaib pemimpin dicari,
sekadar mengingat onar pernah terjadi,
supaya pemain duniawi insafi diri,
tak mustahil ia pernah terjadi....

syedmzazi said...

mas"syallah...dalam hati kecil ni selalunya terbisik negara dan agama kita akan hancur dek kerana manusia dajal ini.Aku pernah bertanya pada tuan guruku bagaimana
sikap dajal jawapannya usahkan dajal anak dajalpun dah cukup. maksudnya dalam perihal merosakan hati yang dah mati.anak- anak dajal yang akan merosakan umat di dunia ini.inikah manusia dajal yang di maksudkan..?wallahuallam

alluqman said...

Alla Huakbar....

Ingatkan bangsa melayu tidak pernah ada sejaran bangsa lut. Tuan-tuan cuba bayangkan pak ustaz dan ulama yang bertakbir ketika anwar di sambut......

Ada pula yang menggunakan ayat-ayat suci al-quran untuk menegakkan serpihan lut ini.

Tak malukah mereka pada Allah, sampai tak mau bersusah payah mencari maklumat serpihan lut ini.

megat said...

peringatan yang tepat,
tak mustahil sejarah berulang, malah telah berlaku.

harap semua bangkit utk berjuang menentang banjingan bangsa & ugama.

percaturan politik animal B.A.B.I harus di layan sebegitu rupa.GAP jgn biar..jgn bagi chance..belasah cukup2..

Anonymous said...

la ini ke pendedahan yg menakjubkan tu. aku igtkan si al (sial) juburi rupa2nya revolusi johor 1699. x sangka mmg menggemparkan. sultan mahmud mangkat dijulang tyrant and sodomiser. tq gap tambahkan ilmu sy.

ps. mcm mana dpt tahu pasai sejarah ni?

LEKIR said...

Assalamualaikum Gap,

Cuba Gap cabar Anwar secara besar-besaran untuk bersumpah menggunakan cara Islam menafikan beliau meliwat Saiful atau sesiapa sahaja

sangtawal said...

Tahniah GAP.

Sekarang ini ramai islamnya kulit saja..isinya kosong.
orang sekarang sibuk mencari sijil agama untuk ditampal didinding atau untuk minta kerja...semua kerja dari mengajar fardu ain,mengaji al-quran, apa lagi untuk mengajar kitab dimadrasah madrasah ...semuanya ada upah...tak ada upah semua urusan tak jalan.

orang feqah sibuk mengira berapa untung dan banyaknya pahala bila buat sesuatu amalan.balasan syurga sentiasa menjadi matlamat utama mereka.

Hamba yang sebenar hanya menghambakan diri kepada Allah dan redha dengan apa yang Allah beri...kadang kadang mereka ini takut untuk meminta itu dan ini kerana mereka tahu Allah yang menciptakan mereka sudah tahu erti hidup...dari Allah,dengan Allah,kepada Allah kita kembali...

maka kini rakyat perlu revolusi iman dan takwa kerana takwa adalah sebaik baik bekalan kita untuk perjalan kita kesana!

kifli said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

"WAHAI JIWA-JIWA YANG TENANG JANGAN SEKALI-KALI KAMU MENCUBA JADI TUHAN DENGAN MENGADILI DAN MENGHAKIMI.BAHWASANYA KAMU MEMANG TAK PUNYA DAYA DAN UPAYA,SERTA KEKUATAN UNTUK MENENTUKAN KEBENARAN YANG SEJATI.BUKANKAH KITA MEMANG TERCIPTA LAKI-LAKI DAN WANITA,SERTA SUKU-SUKU DAN BANGSA-BANGSA YANG PASTI BERBEZA.BUKANKAH KITA MEMANG HARUS SALING MENGENAL DAN MENGHORMATI,BUKAN UNTUK SALING BERCERAI-BERAI DAN BERPERANG ANGKAT SENJATA!"
“Jahil adalah penyakit kanser merbahaya yang menular dalam tubuh manusia. Bahayanya jahil ini boleh membawa syirik kepada Allah.

Sepertimana penyakit kanser ada pencegahnya, begitujuga jahil ada pengubatnya. Pengubat bagi penyakit jahil adalah Al-Quran dan As-Sunnah”
“Ya Allah. Sesungguhnya aku memohon kepada-Mu; perbuatan yang memiliki banyak kebaikan, dan meninggalkan berbagai macam kemunkaran, mencintai orang-orang miskin dan Engkau mengampuni serta menyayangiku. Dan jika Engkau menimpakan fitnah (malapetaka) bagi suatu kaum, maka wafatkanlah aku dalam keadaan tidak terimbas fitnah itu. Dan aku memohon kepada-Mu rasa kecintaan pada-Mu, dan cinta pada orang-orang yang mencintai-Mu, juga cinta pada amal perbuatan yang akan menghantarkan aku untuk mencintai-Mu.” [Hadits Hasan, riwayat Ahmad: V/243, at-Tirmidzi: 3235] .::.
Ya Allah Tuhan kami, hindarilah kami dari malapetaka, bala' dan bencana, kekejian dan kemungkaran, sengketa yang beraneka, kekejaman dan peperangan, yang nampak dan tersembunyi dalam negara kami khususnya dan dalam negara kaum muslimin umumnya, sesungguhnya Engkau Ya Allah maha berkuasa atas segala sesuatu. Ya Allah panjangkanlah umur kami, sihatkanlah badan kami, terangilah hati kami, tetapkanlah iman kami, perbaikilah amal kami, luaskanlah rezeki kami, dekatkanlah kami dengan kebaikan dan jauhkanlah kami dari kejahatan, tunaikanlah hajat kami, baik hajat dalam agama, dunia dan akhirat. sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. amin
MAJLIS FATWA DAN KESATUAN ULAMAK SEBULAT SUARA MENGATAKAN SUMPAH SI SAIPOOOOL LAHANAT TIDAK SAH DAN TIDAK MENGIKUT KEHENDAK ISLAM1!!!!!! MENUDUH PERLAKUAN ZINA/LIWAT TANPA MENGEMUKAKAN 4SAKSI YANG ADIL ADALAH TERTOLAK

kifli said...

Kata dikota, janji dilaksana. Begitulah apa yang dilakukan oleh Mohd. Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantu peribadi DS Anwar Ibrahim, Jumaat 15 Ogos 2008 sekitar jam 6.25 petang di dewan solat Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

Beliau yang hadir bersama bapanya, Azlan Mohd. Lazim dan disaksikan oleh imam masjid, Ramlang Porigi menyelesaikan upacara sumpah (pengakuan) dirinya diliwat oleh DS Anwar Ibrahim dengan menyebut. Berikut adalah lafaz sumpah Saiful,


“Bismillahir rahmanir rahim. Pada hari ini, 15 Ogos 2008, saya Mohd. Saiful Bukhari Azlan, nombor kad pengenalan 850706-01-5687, sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut:“A'uzubillahi minas syaitanir rajim. Bismillahir rahmanir rahim. Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur saya.“Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah SWT dan saya sanggup menerima azab, dilaknat dan kutukan daripada Allah SWT sehingga kiamat. Wallahualam.”


Sesungguhnya kes liwat Saiful dan Anwar ini ‘ganjil’ sejak mula lagi. Dengan sumpah yang baru dilakukan Saiful ini, bertambahlah kecelaruan pihak-pihak berwajib di dalam menyelesaikan masalah ini.

Di dalam Islam, kes liwat adalah termasuk di dalam kategori hudud. Di dalam kes hudud, Islam menggariskan cara-cara penyelesaian yang tertentu, bukan secara hentam keromo mengikut pendapat masing-masing. Kita mesti faham bahawa kes hudud adalah kes yang wajib dibicarakan di mahkamah, bukannya diputuskan di masjid. Persoalan sumpah laknat (mubahalah) langsung tidak timbul di sini. Ringkasnya, di dalam kes ini, Saiful menuduh Anwar meliwatnya, maka wajib bagi si Saiful membuktikannya di mahkamah dengan mendatangkan saksi. Beliau juga boleh bersumpah bahawa beliau diliwat sebagai salah satu bentuk kesaksian, tetapi bukan bersumpah mubahalah. Baik saksi mahupun sumpah, ia wajib dilakukan di mahkamah di hadapan qadhi, bukannya di masjid di hadapan imam solat dan beberapa orang pengawal.

Amat pelik hukum Islam yang dijalankan di Malaysia, kes hudud boleh diselesaikan dengan begitu sahaja di hadapan imam sebuah masjid. Beginikah caranya Rasulullah SAW menyelesaikan masalah liwat? Dan apa pula peranan mahkamah syariah yang wujud di sekeliling kita ketika ini? Si Saiful bersumpah di masjid manakala Anwar Ibrahim pula di dakwa di mahkamah sivil. Masya Allah!.

Apakah yang akan dilakukan oleh kerajaan terhadap Saiful selepas ini, walhal Saiful adalah orang yang membuat dakwaan dan sewajibnya dia membuktikan dakwaannya. Apakah cukup bagi kerajaan dan bagi Saiful sendiri hanya sekadar berdiam diri, menanti 'reaksi' Allah terhadap Saiful, apakah terdapat laknat Allah atau tidak?

Kita perlu faham bahawa sumpah Mohd Saiful mengandungi dua unsur;

1. Pengakuan yang dia diliwat,

2. Tuduhan bahawa Anwar meliwatnya.



Bagi ‘pengakuan’ yang telah dilakukan (diliwat), maka hal ini wajib ditanya oleh qadhi, sama ada liwat tersebut berbentuk paksaan atau sukarela? Jika dipaksa, perlu diperhalusi lagi, apakah paksaan itu ‘bersangatan’ (ikrahul mulji’) yang boleh membawa kematian atau kecederaan berat, atau sekadar paksaan yang tidak memudaratkan? Qadhi perlu memeriksa perkara ini agar perlakuan liwat tadi boleh ditentukan statusnya, sama ada termasuk ke dalam perkara penganiayaan (jika ikrahul mulji’) atau kemaksiatan (jika dilakukan secara sukarela, atau paksaan yang tidak memudharatkan).

Jika ia termasuk ke dalam penganiayaan dan dapat dibuktikan, maka Anwar Ibrahim wajib dipanggil untuk membela diri. Namun sebaliknya, jika perlakuan liwat itu berupa kemaksiatan, dengan sukarela atau tanpa paksaan yang bersangatan, maka Mohd Saiful wajib dijatuhi hukuman bunuh, sebagaimana tuntutan sabda Rasulullah SAW,

“Barangsiapa yang kalian dapati sedang melakukan perbuatan kaum Luth (yakni liwat), maka bunuhlah keduanya” [HR Imam lima kecuali An-Nasa'ie]

Manakala bagi hal ‘tuduhan’ pula, Mohd Saiful mesti membawa 2 saksi sebagai bayyinat (pembuktian) yang sah di sisi syarak untuk membuktikan dia diliwat. Dalam hal ini, dia mesti mendatangkan dua orang saksi, atau dia boleh bersumpah (bukan mubahalah) sebagai salah satu kesaksian, dan dia mesti datangkan seorang lagi saksi (lihat Syeikh Ahmad Daur dalam kitabnya Ahkamul Bayyinat fil Islam). Jika dia gagal, maka layaknya Mohd Saiful dikenakan pula hukuman kerana menuduh orang tanpa bayyinat dan selepas itu (selepas dia dihukum) kes ditutup. Jika dia berjaya buktikan kesnya, maka Anwar Ibrahim mesti dipanggil untuk menyatakan pembelaannya. Wajib bagi qadhi mendengar hujah dan pembuktian dari kedua-dua pihak, sebelum memutuskan hukuman.

Demikianlah secebis dari sistem keadilan Islam dalam menyelesaikan permasalahan manusia, khususnya di dalam kes liwat. Amat menyedihkan apabila hukum Islam ini telah diganti dengan hukum sekular, yang mana kesudahannya kes liwat di selesaikan bukan dengan cara yang Islami. Amat menyedihkan juga, apabila golongan agamawan cuba menyelesaikan masalah ini dengan Islam, tetapi telah mengambil jalan yang jauh terkeliru dari yang ditetapkan oleh Rasulullah SAW. Semoga dengan berdirinya Daulah Khilafah sedikit masa lagi, segala hukum uqubat dan bayyinat Islam akan di terapkan oleh Khalifah dengan seadilnya ke atas manusia. Insya Allah.

GAGAP BAKAL DITABALKAN PELIWAT DI PADANG MAHSYAR KELAK DIDEPAN QADHI RABBULJALIL....AMIN

Anonymous said...

Orang yang menjadi pengikut kaum Lut ni rejam saja. Merosakkan agama dan bangsa. Dah tu cakap berbelit-belit. Aku tengok muka pun geli.....

LEKIR said...

Assalamualaikum Kifli,

Perenggan terakhir komen-komen anda tidak mengikut akhlak Islam

QasehNuryz said...

Salam GAP,
Sejarah yg sy x pnh tau.cukup membuka mata sy yg dh ngantuk ni time2 lunch ni.harap dpt buka mata pyokong anwar d luar sana!
mcm biasa..pnjm artikel ni ya.

iskandar said...

Syabas GAP..teruskan hujah2 mu yg bernas tu...bongkarkan satu persatu..

iskandar said...

Kifli...aku nampak kau ni mcm mempertikai "Orang Yang Bersumpah" tapi tak lak kau mempertikaikan "Orang Yang Takut Bersumpah"...adil ke mcm tu???

Anonymous said...

semoga Dajjal Syaitan Anak Iblis (DSAI) akan sedar satu hari nnt...mereka sangka mereka bijak...mereka lupa strategi Allah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Hebat...

garamanis said...

tahniah gap,
korek jangan tak korek...aku sokong perjuangan nie..DSAI memang tak layak jadi PM bukan saje PM pemimpin dan abah pada anak2 dia pun tak layak..

kifli said...

AKU BAGI CADANGAN SEBAGAI SEDARA SEAGAMA PADA GAGAP, KAU TUKAR JE TAJUK KAU NI KEPADA......REVOLUSI 1699 KEBANGKITAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA MENENTANG PEREKA CERITA PENULIS SKRIP,PELAKUN DRAMA LIWAT TAJAAN UNITED MUSHRIKIN/MUNAFIQIN NATIONAL ORGANISATION....kalau kau nak tau kerana drama nilah parti kuno kau orang ditolak secara total oleh umat islam seantero dunia.Macamlah tak ada isu lain nak dimainkan asyik ulang cerita basi,yang kes liwat1 puun tak tentu hala, yang korang boleh percaya fitnah busuk ni apa yang korang dapat saja nak tempah neraka jahanam?bekalan amalan ada pada kita nipun belum tentu dapat menolong kita untuk mengadap QADHI RABBULJALIL ni tak pasal2 kena siksa kerana nak sokong setan setan yang takut DSAI...pasal takut segala rahsia kejahatan terbongkar.....BODOH TAK KORANG, ORANG LAIN BUAT HONAR KORANG YANG DAPAT NERAKA....LUPIKIRLAH SENDIRI

GAP KEMBALI said...

saudara2 ku..kifli punyai masalah akidah..kiri pas kata lain kanan pkr kata lain tengah anwar kata lain belakang anwar kata lain..

disebalik komen beliau tersirat sifat menyesal dan taubat. maka kerana itulah dia mengeluarkan pelbagai dalih2 yang tiada hujung pangkal.

akal fikiran celaru..jangan marah pada dia.kita dakwah pada dia..

nabi saw sewaktu berdakwah di taif pun kena baling batu..itu ujian..dan ujian kita berdakwah secara hikmah kepada kifli..

insyaallah makin ramai akan memahami perjuangan KITA yang independen.

kifli said...

SAUDARA GAP PENULIS SYAITAN SAMA JUGA DENGAN KOMENTAR BLOGER UMNO YANG ADA.SEMUANYA MENGGUNAKAN SEMANGAT KEBANGSATAN..tidak tahu menilai kebenaran islam anwar dan kepalsuan sumpah saiful.sejarah telah membuktikan anwar seorang pejuang islam yang konsisten.

anwar dari dulu lagi memperjuangkan islam.dalam ABIM DAN UMNO. hingga kini.anwar punyai ramai kawan-kawan di seluruh dunia.semua cukup mengkagumi beliau sebagai TOKOH ISLAM. LIWAT ITU ANTARA SAIFUL DAN ANWAR.AKU SUDAH BERHUJAH DI SINI.KALAU DIA LIWAT SEKALIPUN DOSA DIA SENDIRI TANGGUNG.apa masalahnya dengan kamu semua yang bodoh dari united munafik national organisation.sekurang-kurangya anwar punyai visi lebih baik daripada 5 perdana menteri umno.sudahlah jangan nak tunjuk pandai berhujah dengan aku.apa hebat sangat ilmu islam kamu ? belajar dulu daripada aku.

kifli said...

SAUDARA GAP PENULIS SYAITAN SAMA JUGA DENGAN KOMENTAR BLOGER UMNO YANG ADA.SEMUANYA MENGGUNAKAN SEMANGAT KEBANGSATAN..tidak tahu menilai kebenaran islam anwar dan kepalsuan sumpah saiful.sejarah telah membuktikan anwar seorang pejuang islam yang konsisten.

anwar dari dulu lagi memperjuangkan islam.dalam ABIM DAN UMNO. hingga kini.anwar punyai ramai kawan-kawan di seluruh dunia.semua cukup mengkagumi beliau sebagai TOKOH ISLAM. LIWAT ITU ANTARA SAIFUL DAN ANWAR.AKU SUDAH BERHUJAH DI SINI.KALAU DIA LIWAT SEKALIPUN DOSA DIA SENDIRI TANGGUNG.apa masalahnya dengan kamu semua yang bodoh dari united munafik national organisation.sekurang-kurangya anwar punyai visi lebih baik daripada 5 perdana menteri umno.sudahlah jangan nak tunjuk pandai berhujah dengan aku.apa hebat sangat ilmu islam kamu ? belajar dulu daripada aku.

Anonymous said...

Kifli mengangkat dirinya sebagai yang lebih pandai ilmu.. unsur unsur seorang yang takabur..riak.. riak adalah syirik kecil..silap haribulan kerana riak, neraka jahannam kekal abadi.. semoga kifli akan bertaubat dari sifat riak dan sifat yang suka memandang rendah akan orang lain..

syedmzazi said...

kifli sebelum hang komen lebih hang kena kenai anwar dulu...aku cadangkan hang keja dengan anwar dulu....kurang kurang jadi pembancuh kopi...boleh melancung...lepastu kita tenggok sapa yang kena....

syedmzazi said...

kifli sebelum hang komen lebih hang kena kenai anwar dulu...aku cadangkan hang keja dengan anwar dulu....kurang kurang jadi pembancuh kopi...boleh melancung...lepastu kita tenggok sapa yang kena....

add said...

Mengenali Pemimpin dari Kentutnya
1. Kentut Anwar Ibrahim
Apabila kentut, dia salahkan orang lain ... Hipokrit.
Dia mulakan politik wang dan bentang rang undang-undang hukum salah lapur rasuah, tapi tuduh orang lain lakukan rasuah.


2. Kentut Dolah Badawi
Orang yang tahan kentut berjam-jam ... Bingung
Selama lima tahun, tidur. Tak buat apa dan flip flop. Tinggal beberapa bulan, baru nak buat macam-macam. Lama tak kentut lah tu.


3. Kentut Mat Sabu
Orang yang kentut dengan lantang ... Yakin Diri
Penama istilah Al Juburi. Bila bersyarah, sedap aja dia belasah. Janganlah dia bertanding di KT.


4. Kentut Khairy
Orang yang kentut dalam selimut lalu dikibas baunya ... Sadis.
Sepanjang lima tahun jadi menantu PM, dia salahguna pengaruh, kumpul komisyen, dan kacau pentadbiran. Tapi asyik memikir nak jatuhkan Khir Toyo, Isa Samad, Mukhriz dan ramai lagi. Satu negara bau kentut busuknya!


5. Kentut Zaid Ibrahim
Orang yang sembunyikan bunyi kentut dengan ketawa kuat-kuat ... Strategik.
Punya lantang dia bercakap mengenai pembaharuan undang-undang tetapi rupanya macam-macam tak betul. Rang undang-undang hakim baru ini dia juga gut?


6. Kentut Berahim Ali
Orang yang kentut tapi tak dapat dikesan ... Misteri.
Diam-diam dia datang balik jadi ahli Parlimen Bebas dan sekarang diterima ramai sebagai Presiden Perkasa.


7. Kentut Zahid Hamidi
Tiba-tiba kentut apabila di sergah ... Gugup.
Bersyarah belasah orang. Rupanya CBT curi saham Kretam. Busuk kentut. Macam mana hal dalam ISA?


8. Kentut Husin Lempoyang
Kentut pelan-pelan lepas itu senyum sorang-sorang ... Periang.
Haa! Senyum sorang-sorang nampaknya? Kentut ke?
(petikan dr husin lempoyang)

email dari seorang kawan:
Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai aktiviti kelab gay di Bukit Bintang. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut.

Wartawan itu dipasang dengan microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka.

"Hai...sorang ke bro", tiba-tiba wartawan itu di sapa.

"A'ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni", kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu.

Tiba-tiba wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja.

"Muzik tengah kuat ni bolehlah aku kentut ni", bisik hati wartawan itu.

Wartawan itu pun melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah di dengari oleh gay-gay yg berhampiran dengan wartawan itu.

"Eh eh... ada dara lagi la kat sini", ujar salah seorang gay di situ sambil memandang wartawan itu.

"A'ah lah... kat depan kita ada dara", ujar yang lain pula.

Semua gay di situ telah pergi mendapatkan wartawan itu. Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yang ketara.

"Saya bukan dara lagi la", ujar wartawan itu.

"Kalau dah tak dara kenapa kentut. Kuat lak tu. Sempit tuu...", ujar salah seorang gay itu.

Tergamam wartawan itu. Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya.

Moral kepada lelaki : Jangan berkentut dihadapan GAY. AWAS!!.
teknik terbaru mengesan dara lelaki tau!!!!
yg gemar kentut kuat dan sempit itu tandanya anda masih suci ...x pernah kena liwat. BETUL ker bangggg!!!

wa ka ka ka

LEKIR said...

Assalamualaikum,

Kifli,anda jangan sombong.

Ayat terakhir komen anda itu tidak baik.

Ulamak yang menghafal sejuta kitab sekalipun tidak akan sama dengan orang-orang yang betul-betul mengenal Allah

Kelopak Salak said...

Kifli,

Memang hebat saudara berhujah. Tak ubah seperti mana ibola anda DSAI. Kata-kata yang hebat, disusuli pula dengan petikan ayat suci Al Quran. Kiranya saudara memang hebat berpidato.

Akan tetapi, saya ingin bertanya juga, apa yang saudara nukilkan ini untuk siapa? Saya ibaratkan seolah-olah saudara memarahi diri sendiri seolah-olah menyesal dengan pilihan sauadara. Memang diakui kita bebas mengelurkan pendapat, tetapi bagaimana?

Seperti kata saudara, adakah saudara sendiri telah menyiasat atau meyelidiki dengan mendalam siapakah ibola saudara itu? Air yang tenang jangan disangka tiada buaya saudara.

Seperkara lagi, saya bukannya hendak menidakkan hukum Islam, itu adalah perintah ALlah SWT, tetapi ianya agak mengelirukan juga, bagaimana pihak yang mendakwa hendak mengemukakan saksi apabila dirinya dirogol atau diliwat? Maaf, saya bukannya sekular, cuma inginkan lebih penjelasan. Lebih-lebih lagi di negara kita yang berbilang kaum dan masyarakat. Jika mangsa dapat mengemukakan saksi, kenapa saksi ini tidak bertanggungjawab menghalang kejadian itu? Sedangkan setinggi-tinggi jihad ialah dengan tangan. Mungkin ada yang akan melenting dengan kenyataan saya ini, tapi ianya menjadi kemusykilan bagi saya.

Saya juga ingin mengetahui cara pengakuan bersumpah yang betul mengikut lunas-lunas Islam. Saudara mempertikaikan cara Saiful membuat pengakuan, mungkin ilmu saudara lebih tinggi dari saya. Bagi saya, sekurang-kurangnya Saiful berani membuat pengakuan. Dan pengakuan itu dibuat di dalam rumah ALlah. Adakah ibola saudara itu bersumpah? Jika benar-benar dia tidak melakukannya, dia boleh melafazkannya. Dan kita boleh lihat siapa yang akan menerima azab dari Tuhan Sekelian Alam. Di pihak PR sendiri mempunyai banyak ulamak, ustaz dan sebagainya.

Memang betul juga kata saudara, LIWAT ITU ANTARA SAIFUL DAN ANWAR.AKU SUDAH BERHUJAH DI SINI.KALAU DIA LIWAT SEKALIPUN DOSA DIA SENDIRI TANGGUNG. Masalahnya, jika bala datang menimpa, adakah kepada mereka yang berkenaan atau secara pakej? Dan seperkara lagi, visi yang macam manakah dimiliki oleh ibola saudara itu berbanding dengan pemimpin yang sedia ada? Yang saya nampak mula-mula nak buat hutang dengan Along IMF, tapi tak jadi. Berkawan pulak dengan manusia yang terang-terang buat jahat pastu mengaku baik, polis dunialah katakan. Nak mansuhkan DEB, dasar yang membolehkan kita orang-orang Melayu bangkit berdiri dengan kaum yang lain. Dan yang paling lawak, dalam dok kata nak bagi keadilan sama rata, kuasa raja-raja Melayu pulak menjadi bahan gurauan.

Saranan saya, kita sesama agama, dan bangsa, janganlah mudah terpengaruh dengan misi-misi dan dakyah luar. Kan bagus jika kita semua bersatu. Memberi teguran biarlah ikhlas, bukan ibarat marahkan kelambu nyamuk dibakar. Sesungguhnya hari ini saya berbangga menjadi rakyat Malaysia.

GOMO said...

Si budak Kifli ni ada masaalah MENTAL. Ataupun Anwar Jubor punya budak. Kalau berani suruh si Anwar Bersumpah. Sekarang ni pun pengikut ANwar Jubor ramai dah lari takut di Jubor Anwar ni. Tak caya Try tengok Blogg Anwar Jubor ni. Dulu Masa isu liwat beratus-ratus penyokong bagi semangat. Sekarang ni tak lebih pun dari 50 orang. Mana pengikut setia Anwar Jubor???

Buat Keifli, Kau tak payah lah nak merepek. Kalau hang pun Main Jubor hang Taubat lah. Kalau Hang rasa Anwar Jubor tak Salah Hang SILAP.
Anwar Jubor bukanya Malaikat.
Hang Fikir Lah Sendiri.....

Anonymous said...

sy setuju dgn kifli kalo nak tahu citer sebenar kena siasat. kena tau kebenaran. oleh itu, sy nasihatkan bukan kena setakat jd kopi maker aje malah kenalah jumpa dan berkenalan dgn bekas2 org2 yg rapat dgn sial juburi tu spt nalakarupan, spt ezam, spt zainur zakaria, spt chandra muzafar, dan jgn lupa spt tun mahathir. kalo nak rapat lg jumpa la sekali dgn mat2 saleh yg jd penaja sial juburi ni. sy rasa sdra tau saper. tq

Panglima Perang Cyber said...

SYABAS SAUDARAKU GAP !!

TENTU PENYOKONG ANWAR KECUT PERUT UNTUK TATAP BLOG GAP.SEBAB ITU HANYA 'SEORANG' SAHAJA DATANG KOMEN DI SINI..

JIKA ADA KOMEN TIDAK SENONOH BELA ANWAR TU, ANGGAPLAH ASAM GARAM KITA MENJADI BLOGGER.

GAP, MOGA TUHAN KURNIAKAN LEBIH LAGI ILHAM ILHAM UNTUK MEMBONGKAR SIAPA SEBENAR ANWAR INI DAN MENGHALANGNYA JADI PM MALAYSIA.

TEAM BPN KITA AKAN BERSAMA SAMA SEMUA BLOGGER YANG SEDAR BAHAYA ANWAR DAN MELAWAN MEREKA SEPENUH HATI SEKUAT TENAGA DI ALAM SIBER INI.

SALAM BPN..

kifli said...

KUALA LUMPUR 28 OGOS - Anwar Ibrahim telah pun mengangkat sumpah sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh yang baru setelah menang dalam pilihan raya kecil pada 26 Jun lepas. Anwar yang menang dengan majoriti 15,671 mengalahkan dua pencabarnya dari UMNO dan juga AKIM, kini telah berjaya melangkah kaki ke Parlimen setelah lebih kurang 10 tahun terhalang dari berbuat demikian. Jika dulu Anwar, sebagai Timbalan Perdana Menteri merupakan jaguh di Parlimen membela UMNO/BN, kini, Anwar muncul di Parlimen sebagai barisan pembangkang, malah bakal dilantik sebagai ketua pembangkang sedikit masa lagi. Jika dulu UMNO dibela, kini UMNO tentunya akan dihina oleh bakal ketua pembangkang yang baru ini.

Apa pun, upacara angkat sumpah Anwar telah pun selesai dilakukan pada pukul 10.05 pagi di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Sebelum Anwar Ibrahim mengangkat sumpah di Dewan Parlimen, lebih kurang dua minggu lepas, Saiful Bukhari juga telah melafazkan sumpah di Masjid Wilayah Persekutuan. Sumpah Saiful adalah bahawa dia telah diliwat oleh Anwar, manakala sumpah Anwar adalah untuk menumpahkan taat setia kepada Malaysia sebagai anggota Parlimen. Sebenarnya terdapat banyak perbezaan dan persamaan di antara kedua-dua sumpah tersebut.

Untuk perbezaan, rasanya semua pembaca dapat membuat perbezaan tersebut. Namun, mungkin ramai di kalangan kita yang tidak sedar bahawa terdapat persamaan di antara kedua-dua sumpah tersebut. Di bawah ini dinyatakan beberapa persamaan untuk difikirkan bersama:-

(1) Kedua-dua sumpah adalah ‘sumpah politik’. Saiful bersumpah di dalam keadaan semua rakyat Malaysia tahu bahawa terdapat agenda politik kotor di sebaliknya. Malah, imam yang menghadiri upacara sumpah tersebut telah mengisytiharkan secara terang-terangan bahawa beliau telah ‘diperangkap’ oleh orang politik untuk menjadi saksi sumpah tersebut. Manakala sumpah Anwar juga adalah sumpah untuk melibatkan diri dalam politik, dan siapa tidak tahu politik di Malaysia adalah politik kotor ala Machiavelli. Politik yang, hari ini seseorang boleh berada dalam satu parti dan menghentam habis-habisan parti lawan, esoknya dia akan lompat ke parti lawan dan menghentam habis-habisan pula partinya sebelum ini. Lusa, dia akan masuk semula ke dalam parti asalnya dan mengutuk habis-habisan pula parti yang pernah dilompatinya...dan begitulah seterusnya, demi mencapai ‘manfaat’.

(2) Kedua-dua sumpah disifatkan sah oleh para mufti. Mufti yang dibayar sedikit gaji oleh kerajaan mengakui yang sumpah Saiful adalah sah, walaupun hakikatnya sumpah tersebut bertentangan dengan hukum baiyyinat (pembuktian) Islam. Manakala sumpah Anwar juga boleh dikatakan sah oleh para Mufti, kerana setakat ini tidak ada seorang Mufti pun yang menyatakan sumpah ahli Parlimen adalah batil. Jadi, sumpah yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan yang digubal oleh si kafir Lord Reid itu tentunya dinilai sah oleh para Mufti.

Untuk makluman pembaca, berikut adalah lafaz sumpah sebagai anggota Parlimen yang terdapat di dalam Jadual Keenam Perlembagaan Persekutuan:-

Sumpah sebagai Ahli Parlimen dan Sumpah Setia

"Saya,........................................................................................, setelah dipilih (atau dilantik) sebagai seorang ahli Dewan Rakyat (atau Dewan Negara) dengan sesungguhnya bersumpah (atau berikrar) bahawa saya akan dengan jujur menunaikan kewajipan-kewajipan saya sebagai yang demikian dengan segala upaya saya, bahawa saya akan menumpahkan taat setia yang sebenar kepada Malaysia, dan akan memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaannya."

Jika sumpah Saiful disensasikan sedemikian rupa sejak awal lagi bahawa ia selaras dengan Islam, malah difatwakan lagi bahawa (selepas upacara sumpah) sebagai sah, maka sebagai seorang Muslim, kita juga wajib mengkaji dari segi hukum syarak apakah sumpah ahli Parlimen yang terdapat di dalam Perlembagaan Persekutuan yang digubal oleh si kafir Lord Reid ini, juga selaras dengan Islam.

Sebagaimana disebutkan oleh para mufti, ‘sumpah’ ada kaedah dan tatacaranya tersendiri di dalam Islam dan tidak boleh keluar atau melanggar ketetapan syarak. Contohnya, sumpah hendaklah dimulakan dengan lafaz “Wallahi, Wabillahi, Wattallahi”, dan isi sumpah pula tidak boleh mengandungi perkara-perkara batil atau memaksiati Allah.

Justeru, apakah sumpah untuk taat setia kepada Malaysia, yang nyata-nyata bersifat “wathaniyyah” (patriotisme) adalah selaras dengan Islam? Apakah Allah dan RasulNya redha akan sumpah sebegini? Bagaimana kesetiaan kita kepada Mekah, Madinah yang berada di Arab Saudi dan juga Masjidil Aqsa yang berada di Palestin? Bukankah ini adalah tanah suci umat Islam yang wajib dijaga dengan harta dan darah? Bukankah bumi Iraq, Iran, Mesir, Lebanon, Jordan, Sudan, Pakistan, Indonesia, selatan Thailand dan lain-lain lagi merupakan bumi kita semua, bumi umat Islam, bumi yang Allah anugerahkan kepada umat Muhammad? Bagaimanakah kesetiaan kita kepada tanah-tanah umat Islam ini, yang telah dibuka oleh Rasulullah dan para Khalifah dengan pengorbanan harta dan nyawa mereka? Bukankah ini semuanya bumi Allah, yang diwariskan kepada orang-orang yang beriman yang tidak ada bezanya di antara satu tanah dengan tanah yang lain?

Seterusnya, kita juga wajib mengkaji dari segi hukum syarak, apakah sumpah untuk memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, selaras dengan Islam? Kita wajib mengetahui apakah hukumnya mempertahankan Perlembagaan yang dicipta oleh orang kafir yang bernama Lord Reid? Kita semua tahu bahawa berapa banyak dari peruntukan dalam Perlembagaan yang bertentangan dengan Al-Quran dan Sunah. Perkara 4 Perlembagaan Persekutuan contohnya, menyatakan dengan jelas bahawa Perlembagaan adalah undang-undang tertinggi negara, yang mana ia bermaksud kedudukan Perlembagaan itu lebih tinggi dari Al-Quran dan As-Sunah. Jika mana-mana hukum Allah ingin dilaksanakan di Malaysia, tetapi bertentangan dengan Perlembagaan, maka hukum Allah itu akan terbatal, kerana bertentangan dengan Perkara 4. Masya Allah! Inilah kedudukan Perlembagaan Malaysia!

Justeru, apakah sumpah untuk memelihara Perlembagaan ini selaras dengan Islam, walhal ia jelas-jelas membelakangkan Al-Quran dan Sunah? Sepatutnya, sebagai seorang Islam, sumpah yang dilafazkan adalah untuk memelihara, melindungi dan mempertahankan Al-Quran dan As-Sunah, bukannya untuk mempertahankan Perlembagaan yang dibuat oleh Lord Reid, sebuah Perlembagaan yang jelas-jelas bertentangan dengan Al-Quran dan As-Sunah!

Saudara seagamaku sekalian! Fikir-fikirkanlah akan hal ini. Letakkanlah Allah dan Rasul di depan di dalam membuat keputusan, bukannya menjadikan alasan ‘maslahat, mudharat’ dan sebagainya sebagai bahan justifikasi akal untuk memaksiati Allah dan Rasul. Pegangan kita dalam menentukan hukum adalah Al-Quran dan As-Sunah, bukannya akal, walau sebijak mana sekalipun akal kita!

Wallahu ‘alam.

GAP KEMBALI said...

salam pada semua komentar..dan kifli yang kesunyian celaru pemikiran..

pilihanraya kecil kuala trengganu..gap baca resolusi BPN yang menyenaraikan isu2 yang patut diketengahkan..

GAP KATA TERUSKAN..beberapa hari lepas mesyuarat tertinggi PKR dah macam mesyuarat di iraq..ada kem moqtada,sunah,munafik,amarika dll..mereka dah tak sehaluan..

khalid ibrahim sampai kata nak balik ke perth buat bisnes lama dia semula !

BPN,GAP,KOMENTAR DAN PEMBACA..

FOKUSKAN SERANGAN PADA ANWAR,PKR,DAN PAKATAN RAKYAT !

Syahir said...

Ulasan sejarah peristiwa 1699 memang benar. Saya sanjung GAP tulis ttg Sultan zalim yang menjadi arwah kerana dibunuh oleh Megat Sri Rama itu akibat kekejaman Sultan dan rejim nya menyusahkan rakyat sekalian.

Kita jangan angkat mana2 pemimpin yang mengamalkan liwat jika kita tahu mereka melakukan perkara itu.

Bala akan menimpa kita, tak kiralah sapa pon pemimpin itu.

Ingatlah kisah Nabi Lut AS di mana Allah SWT terbalikkan bumi di kawasan Sodom & Gommorah.

http://www.gunungraya.blogspot.com/

mimpi916 said...

UNITED MUSLIM NATIONAL ORGANIZATION

Jangan kata orang lain (Islam) Musrikin.. sebab kita tak tahu siapa yang masuk Syurga Allah dahulu (awal).

Kalau ada dalam satu2 parti itu yang bersikap Zalim.. Belum tentu yang lain turut zalim.

Cakap jangan ikut emosi.. nanti terkehel atau tergelincir rim.

wassalam

cikw@n said...

ape ke bengongnye mangkuk due tige org yg komen kan cni nih..siap ngan dalil hujah hadis quran lagi tapi npk mcm terang2 copy paste je.
ade ke mtk si saiful bwk saksi sampai 4 org ntk buktikan tuduhan die tuh...tak kan la ade org yg sanggup gi tgk anwar buat keje mcm tuh. anwar pun takde la bengong sgt nak buat kat public area. mesti la dlm bilik kondominium ke baru best...

SangKunang said...

tahniah GAP...
tentang setentangnya golongan yg cuba memecahbelahkan umat islam melayu malaysia kononnya atas nama kebebasan...
kepada pengkhianat negara, get da hell out of malaysia !

aku seorang malaysia

basic 2009 said...

dulu akupun tak caya ...
sekarang dah caya ...

Anwar, dulu orang kesihan kat kau sebab kau diikat, ditutup mata, dipukul dan dibiarkan ...

tapi sekarang orang benci kat kau sebab kau buat Melayu Islam diikat, ditutup mata, dipukul dan dibiarkan ...

jom kita sama2 destroy PKR ni, bakar hidup2. Di KT nanti kita ramai2 baling kasut busuk (tak pakai) kat Anwar !!!

go to hell youuuuuu Anwar!!!

Kumbang said...

kita buat satu revolusi lagi untuk hapuskan politik Anwar...

bukan guna keris..
guna sahaja blog, perang Anwar habis-habisan.

Anonymous said...

Anti PKR,
Aku bukan ahli PKR, bukan ahli UMNO, aku adalah pengundi sebelah pagar.

Cerita tentang liwat. Aku merasa pelik dan tak faham apa itu liwat. Tapi setelah aku berkawin dengan pasangan pilihan aku, maka aku mula kenal sex.

Ketika akau melakukakan sex bersama isteri dalam gelap tiba-tiba isteri aku berkata "abang! tersalah masuk" Aku tanya "ok ke ?"
Dia kata "no problem". Setelah selesai kerja baru aku tahu bahawa aku sudah masuk pintu belakang.

Kalau isteri aku pergi repot pada polis, mengatakan dia diliwat.. apakah aku akan ditangkap macam anuar ibrahim..?

Aku nak tanya..
Apakah orang yang punya blog dan orang yang beri komen dalam blog ni semuanya alim??? Tak pernah melakukan liwat.??? Kalau zina pernah dilakukan apakah hanya liwat saja hukumnya haram jika dilakukan...?

Pada aku kau boleh bohong "tak pernah buat, haram...", tapi Allah lihat apa yang kau buat disebalik tabir.

Khaak tuiii !!

basic 2009 said...

bodoh punya anonymous ...

liwat tu liwatlah, zina tu zinalah
kita orang tengah cerita pasal ketuanan Melayu
takkan lah tak faham2 lagi ???


cerita panjang lebar macam ulamak ... tapi rupanya dia cerita pasal bab seks then ada hubungan dengan alim tak alim !!!

ape cerita ni ???

yelah mula2 hudud mesti wajib, tup2 lepas 24 jam - hudud perlu ditangguhkan walau dah perintah negara nanti pasal ada benda higher priority ...


yekeee ??? atau kau dah kena sound dengan siAnwar celaka ni atau geng DAP tu !!! sorry Husang Musang we just could not accept that excuse !!


kita cuma mahu beritahu kalau mereka nak tuntut tu tuntut ni - sila balik ke China, sila balik ke India, the place youuuuuuu came from !!!

dengar tak Chua Soi Lek, dengar tak Lim Kit Siang, dengar tak Karpal Singh ???

Melayu tersangat bertolak-ansur dalam banyak perkara, tapi dalam isu utama Islam, isu murtad, kedaulatan Raja Melayu = NO WAY !!!

go to hell youuuuuu Anwar !!!

syabas GAP ...
teruskan perjuangan mu !!!

kalid lombam said...

tu anon adalah Nuar Ibrahim yg membela didinya