IKLAN BERBAYAR

Friday, December 19, 2008

PENDEDAHAN MENGEJUTKAN !

PENDEDAHAN YANG PASTI AKAN MERUNTUN JIWA UMAT MELAYU !
KISAH YANG AKAN MENGONCANG IMAN !
DAN INI AKAN PASTI MENJADI JUSTIFIKASI TITIK TOLAK NYA...
ARAH PERJUANGAN !
NANTIKAN PENDEDAHANNYA MINGGU HADAPAN.

32 comments:

Luth Textile said...

bikin saspen jr

Kumbang said...

Salam
apa itu GAP, video ka?

mau..mau

kasi malu sama dia

iskandar said...

Berita Aperr Tu!!!!...Tak Sabar Nak Tunggu....Kalau Boleh Cepat - Cepatkan Laaaaaaaaa

Sedingin Salju said...

Chey, hang buat suspens jerlah encik. mana itu cerita encik? Berkobar-kobarlah aku bukaq. Tapi beberapa baris ayat?

Dr.Sid said...

apa ni gap. suspen..suspen..

apapun, mari kita jihad menentang peliwat!TAKBIRR!!!!

Amz CamPro said...

aku rase aku mcm dah tau..hal ni dah kecoh lame kat negara jiran kita x silap? tu pun aku teka lah,kot2 ade benda lain yg suspen gak!

QasehNuryz said...

KISAH YANG AKAN MENGONCANG IMAN?
err..rasa mcm...
hmm,x sbr nk tgu nxt wk hohoho :p

syedmzazi said...

gap.........hoi bagilah klu siki! syedmzazi

Pemuda Melayu said...

aku tau GAP. mesti video aljuburi yg byk di jual kat medan kan? hahaha

megat said...

Unsur unsur suspen ni yg buat berita tu jadi panas....

ramai tunggu ni GAP..

kasi itu orang panas bontot

Anonymous said...

apa2 hal pun... buka pekung dorang GAP.. sampai dorang xleh nk ckp apa... keep it up GAP... aku sentiasa menyokong mu dari belakang... demi maruah agama dan bangsa....

GOMO said...

Kasi cepat lah ini cerita panas!!!
Agak-agak macam BESAR isu ni!!!

HARAP UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU BERSABAR!!!

anaklangkawi said...

teruskan berjuang

http://other-perspektif.blogspot.com/

Medan Info Kita said...

klip video on the way...

kifli said...

umno adalah melapetaka buat orang melayu. bicaranya, dengar boleh dipakai jangan, nanti sesat hidup kita....jauhlah dari mereka buat selamanya kalau ingin selamat hidup didunia dan akhirat...........woi!melayu united mushrikin/munafiqin organisation hang baca dan paham elok elok komen aku ni///////Sepatutnya sekarang ini, aku ulangi – SEKARANG INI JUGA – Angkatan Tentera Malaysia himpunkan semua Menteri Kabinet Kerajaan Barisan Nasional dan FRU semburkan mereka dengan racun tikus - aku ulangi – SEMBURKAN MEREKA DENGAN RACUN TIKUS.

Bangsat engkau !!!.

Kau tipu orang Melayu. Kau tipu rakyat jelata.

Perbicaraan tuntutan Pulau Batu Putih yang dikenali di Singapura sebagai Pedra Branca terletak 7.7 batu nautika dari Johor dan 25 batu nautika dari Singapura itu adalah hanya sandiwara untuk menutup kelalaian, kealpaan, kebebalan dan kedurjanaan pemimpin Melayu dan Pemangku Setiausaha Kerajaan Negeri Johor yang berkhidmat pada tahun 1953.

Aku mempunyai segala asas untuk mengatakan mereka telah dengan lalai dan relahati menyerahkan kedaulatan Pulau Batu Putih kepada Singaparu.

Pemimpin UMNO. Pemimpin PAS. Pemimpin KeADILan.

Kamu baca kenyataan ini :

Pemangku Presiden ICJ, Hakim Awn Shawkat Al-Khasawneh ketika membaca keputusan kes tuntutan bertindih itu berkata, status mengenai kedaulatan ke atas Pulau Batu Putih diputuskan oleh majoriti 12-4 hakim, manakala majoriti 15-1 hakim pula bersetuju berhubung kedudukan Middle Rocks dan South Ledge.

Penyerahan kedaulatan Pulau Batu Putih yang dari sudut sejarahnya adalah milik Kesultanan Johor diputuskan oleh ICJ berdasarkan kepada surat balasan pemangku Setiausaha Kerajaan Negeri Johor pada tahun 1953 yang menyebut Johor tidak menuntut hak milik ke atas Pedra Branca, iaitu nama dalam bahasa Portugis bagi Pulau Batu Putih.

Memetik penghakiman kes tersebut secara lebih terperinci, Shawkat berkata, fakta kes menunjukkan bahawa sebaik sahaja menerima surat balasan dari Johor, Setiausaha Koloni Singapura telah menghantar satu memorandum dalaman kepada Peguam Negara yang menyebut bahawa beliau berpendapat “berdasarkan kekuatan surat jawapan itu, kita boleh menuntut Pedra Branca.”

Selain surat dari Johor pada 1953, mahkamah turut berpandukan kepada fakta kes berhubung tindak tanduk United Kingdom dan Singapura di Pulau Batu Putih yang menurut ICJ tidak terbatas kepada penyelenggara rumah api semata-mata.

Shawkat berkata, mahkamah berpendapat bahawa tindakan-tindakan Singapura termasuk menyiasat kemalangan marin di perairan pulau tersebut, kawalan mereka terhadap siri lawatan, pemasangan peralatan komunikasi kapal dan pelan penambakan lautnya jelas menunjukkan wujud a titre de souverain (tindak tanduk yang menunjukkan ia mempunyai kedaulatan) terutama selepas tahun 1953.

Malaysia, katanya, tidak menunjukkan tindak balas dalam bentuk apa sekali pun terhadap kegiatan-kegiatan Singapura malah pihak berkuasa Johor gagal melakukan sebarang tindakan ke atas Pulau Batu Putih bermula dari Jun 1850.

Lebih daripada itu, jelas beliau, keputusan mahkamah memihak kepada Singapura didorong oleh fakta republik itu bertindak mengeluarkan kebenaran kepada pegawai-pegawai dari Malaysia yang datang ke pulau berkenaan pada tahun 1978 bagi menjalankan kajian perairan di sekeliling Pulau Batu Putih.

“Tindak tanduk itu dilihat menunjukkan wujudnya kedaulatan dan memberi sokongan yang amat penting kepada tuntutan Singapura terhadap kedaulatan Pedra Branca/Pulau Batu Putih,” kata Shawkat.

Shawkat yang mengetuai kumpulan 16 hakim termasuk dua hakim ad hoc yang masing-masing dilantik oleh Malaysia dan Singapura turut menarik perhatian mahkamah mengenai kegagalan Malaysia membantah pengibaran panji-panji British dan Singapura di Rumah Api Horsburgh di pulau itu yang turut memberi kesan kepada kes tuntutan bertindih itu.

Selain itu, enam peta yang dikeluarkan oleh Malaysia antara tahun 1962 dan 1975 yang dipertikaikan oleh Singapura kerana tertera perkataan ‘Lighthouse, P. Batu Puteh, (Horsburgh) (SINGAPORE) atau (SINGAPURA)’ di Pulau Batu Putih turut menjadi rujukan ICJ yang disifatkan oleh barisan hakim sebagai mengesahkan bahawa Malaysia menganggap pulau itu adalah di bawah kedaulatan republik berkenaan.

“Mahkamah membuat kesimpulan berdasarkan titre de souverain Singapura, selain tindak-tanduk Malaysia termasuk kegagalannya untuk bertindak balas terhadap tindakan-tindakan republik itu, bahawa pada 1980 kedaulatan Pedra Branca/Pulau Batu Putih telah diserahkan kepada Singapura,” katanya.

…… Sudah baca??

Kenyataan di atas jelas menunjukkan bahawa sebenarnya kedaulatan Pulau Batu Putih telah dengan penuh kesedaran dan penuh diplomasi diserahkan kepada Singapura sejak tahun 1953 !!!!!.

Sejak daripada tarikh itu tiada satupun usaha oleh pemimpin Kerajaan Malaysia yang dapat menunjukkan Malaysia bersungguh-sungguh mempertahankan kedaulatan hak ke atas Pulau tersebut secara bermaruah.

Menerima keputusan mahkamah semata-mata adalah perbuatan dayus, kerana sebelum pertikaian di mahkamah dimuktamatkan, segala aktiviti berkaitan pulau tersebut diminopoli oleh Singapura. Malaysia hanya membiarkan, diam dan dayus.

Pulau Batu Putih telah diserahkan kepada Singapura oleh Pemangku Setiausaha Kerajaan Negeri Johor pada tahun 1953. Titik. Noftah. Selesai.

Itu berlaku dalam tahun 1953. Pemangku SUK Negeri Johor serahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura

Sekarang tahun 2008. Samada pemimpin kerajaan Barisan Nasional tidak sedar atau sengaja buat-buat tidak sedar, atau dengan niat jahat mengizinkan perkara yang serupa diulangi. Kali ini bukan lagi pulau yang diberi kepada Singapura tetapi sebahagian daripada Daratan Negeri Johor.

Pemberian kepada Singapura kali ini dilakukan melalui konspirasi yang dikenali sebagai Wilayah Pembangunan Iskandar. Sebuah kawasan yang amat luas antara Scudai di Johor Bahru Tengah merintasi Gelang Patah dan Pulai sehingga menghampiri Pontian, Johor.

Kalau dulu kerana kebebalan Pemangku SUK, kali ini adalah kerana kerakusan manusia berjiwa haiwan bernama Abdullah Badawi dan Musa Hitam serta haiwan-haiwan ternakan mereka.

Kalau Wilayah Pembangunan Iskandar diteruskan, percayalah wahai Melayu, generasi kita akan menyumpah kita sebagai Melayu yang mencelakakan Melayu.

Ayuh seluruh rakyat Melayu, rakyat Johor khasnya, bangkitlah dan tantanglah dengan apa sahaja kesempatan yang ada terhadap pemimpin Melayu yang mengkhianati Bangsa Melayu.

Anonymous said...

cepat sikit GAP , kasi hadiah xmas kepada org2 yg taksub kepada AL JUBURI!

kifli said...

Sebenarnya sudah lama saya hendak menyentuh kenyataan pemimpin UMNO yang seorang ini. Tetapi saya hendak tunggu dan lihat dahulu respons terhadap kenyataannya terutama dari pemimpin-pemimpin UMNO lain dan NGO Melayu yang lazimnya sangat pantang jika hal berkaitan ketuanan Melayu diperkotak-katikkan. Namun hingga 4-5 hari berlalu tiada pemimpin UMNO mahupun NGO Melayu yang bercakap mengenai isu ini. Ataukah mereka bercakap tetapi saya terlepas pandang mendengarnya?

Pada 15 Disember lepas The Sun melaporkan petikan berita dari Sin Chew Daily bahawa Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd Taib yang berkata ketuanan Melayu (Malay supremacy) cuma ungkapan kosong ( catchphrase) dan tidak wujud dalam kehidupan sebenar. Apa yang lebih penting katanya ialah orang Melayu perlu memajukan diri dalam perniagaan, sektor perkhidmatan mahupun bidang-bidang kerja lain. Selanjutnya beliau berkata ketuanan Melayu dijadikan ungkapan oleh sesetengah pihak atas tujuan tertentu yang mereka sendiri sahaja mengetahuinya.

Sebenarnya secara peribadi saya bersetuju dengan apa yang beliau katakan bahawa tindakan memajukan diri dalam setiap bidang adalah lebih penting dari bercakap tentang ketuanan Melayu. Majoriti Melayu juga pada pandangan saya bersetuju dengan kenyataan beliau. Cuma sesekali saya cuba bayangkan jikalah yang berkata itu pemimpin Melayu dari PKR atau PAS, tentulah media cetak dan elektronik telah mensensasikannya. Mereka pasti dituduh dengan pelbagai cemuhan. NGO-NGO Melayu yang tidak pernah didengari nama mereka sebelum ini pula pasti berarak ke jalanraya tanpa permit polis sambil melaungkan perkataan-perkataan seperti 'Pengkhianat Melayu', 'Perosak Bangsa' dan sebagainya.

Mungkin pelajar-peljar ITM juga akan diarahkan oleh Naib Chanselor mereka untuk ponteng kelas bagi membantah kenyataan 'Pengkhianat Melayu' itu. Jika yang mengeluarkan kenyataan itu ialah pemimpin-pemimpin bukan-Melayu dari DAP atau PKR kesannya pasti lebih hebat. Mungkin balai polis di setiap negeri berduyun-duyun penuh dengan gerombolan UMNO yang membuat laporan polis sambil menjerit perkataan-perkataan yang seperti telah dihafal skripnya.

Soalnya adakah pemimpin-pemimpin UMNO yang mempopularkan konsep ketuanan Melayu bersama NGO-NGO Melayu yang tidak pernah didengar namanya itu tidak ingin komen kenyataan Muhammad kerana telah jemu dengan isu tersebut? Atau adakah kerana kenyataan mengenai perkara itu hanya keluar dalam akhbar Cina dan the Sun, maka ia tidak dianggap penting? Atau ia didiamkan kerana dibangkitkan oleh Ketua Penerangan UMNO yang secara tradisinya menjadi jurucakap UMNO dan oleh itu perlu dipatuhi?

Dahulu apabila Zaid Ibrahim mengkritik ketuanan Melayu, dia dikecam hebat dan akhirnya dipecat dari UMNO. Muhammad Muhd Taib pula pasti berkampung di Kuala Terengganu untuk kempen Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu pada bulan hadapan. Sama ada dia berani mengenengahkan perkataan yang sama di hadapan penyokong UMNO tidak tahulah. Yang pasti Muhammad Muhd Taib berani berkata ketuanan Melayu tidak wujud di hadapan akhbar Cina. Di hadapan akhbar Melayu belum tentu keberanian yang sama ada dalam dirinya untuk mengungkapkan perkataan yang sama.

reez said...

aihhh den dh tak sabar ni..

huhuhu~

keperluan said...

keep it up GAP ...
well done !!!

kita mesti pertahankan konsep "Ketuanan Melayu" ini

Ketuanan Melayu
Ketuanan Melayu
Ketuanan Melayu

Anonymous said...

Syabas GAP ... teruskan perjuanganmu !!!

saya setuju that we must increase the number of websites for "Ketuanan Melayu"

Ketuanan Melayu itu bermaksud untuk agama Islam, bangsa Melayu & tanahair kita Tanah Melayu ...

Long live
Ketuanan Melayu
Ketuanan Melayu
Ketuanan Melayu

thanks my friends GAP !!

Pemerhati UMNO said...

Hai kifli, tak payah bercerita panjang novel shit mu itu. Jika kau Melayu keluarlah dari bumi Malaysia ini, perih kau ke pulau Maldives sana. Kau boleh jadin PM di sana.
Kau hebat sangatkah....

Hidup Melayu!! Hidup Islam!!

Anonymous said...

tak pentinglah samada dari UMNO ke, PAS ke , PKR ke

yang penting sekarang sejarah Melayu tetap sejarah Melayu

kaum pendatang tetap kaum pendatang
beri betis nak peha

dulu dah diberi kerakyatan sekarang nak semua pulak ...
dapat hidup kat Tanah Melayu pun dah patut syukur

piiiiiirah ...

Anonymous said...

saya setuju

masa bertahan sudah LAMA TAMAT. SEKARANG KITA MENYERANG !

Chua Soi Lek cakap Ketuanan Melayu tak relevan lagi ...
yang relevan dia punya video lucah kot !!!

biar kita buat banyak2 websites & blogs cerita pasal ketuanan Melayu ni .... saya cadangkan GAP tolong copy & paste ke seberapa banyak site2 BARU - strategi kita ialah we go by numbers. lagi banyak lagi relevan isu ketuanan ini ...

ingat ini perjuangan masadepan anakcucu kita nanti ...

thanks GAP !!!

kifli said...

Tidak habis-habis isu ketuanan Melayu dibicarakan. Isu assabiyyah yang diharamkan Islam ini nampaknya senantiasa menarik minat orang Islam yang berketurunan Melayu. Ini dari satu aspek. Dari aspek yang lain, apabila membicarakan ketuanan Melayu ini, biasalah orang-orang kerajaan atau pengampu-pengampu kerajaan akan berlebih-lebih meletakkan UMNO sebagai hero Melayu. Kononnya kerana UMNOlah orang Melayu hari ini berjaya.

Bila disebut sahaja ketuanan Melayu, seolah-olah menjelmakan idea bahawa orang Melayu adalah golongan yang mempunyai hak keistimewaan yang amat sangat di Malaysia. Ia juga menggambarkan seolah-olah bangsa Melayu ini adalah bangsa yang paling mulia di dunia dan mesti 'dituankan' . Idea yang diperjuangkan oleh UMNO ini seolah-olah mahu membela nasib orang Melayu sebagai penduduk pribumi negara ini , walhal hakikatnya mahu menonjolkan UMNO sebagai payung tempat berteduh bagi orang Melayu.

Hakikatnya jika ditinjau sejak 1957, UMNO masih gagal menjadikan orang Melayu maju dalam segenap bidang, dan ternyata bangsa Malayu masih ketinggalan berbanding dengan bangsa lain. Atau kenyataan ini sengaja 'direka' dan dibiarkan oleh UMNO, agar UMNO menjadi sentiasa relevan membela nasib orang Melayu? Jika semua orang Melayu telah kaya dan berjaya, maka UMNO sudah tidak relevan lagi. Jadi, orang Melayu mesti dbiarkan mundur, kecuali beberapa kerat kroni dan Kapitalis dalam UMNO yang mesti dijadikan kaya dan berjaya. Ini bagi memastikan UMNO terus mendapat sokongan. Dengan kata lain, yang diperjuangkan oleh UMNO bukanlah ketuanan Melayu, tetapi yang lebih tepatnya adalah ketuanan UMNO!

Selain UMNO yang memperjuangkan ketuanan UMNO, mesti ada pula pengampu-pengampu yang memperbesarkan bahawa UMNO memperjuangkan ketuanan Melayu. Ini penting bagi survivor politik UMNO agar terus mendapat sokongan orang Melayu.

Jika benar UMNO memperjuangkan orang Melayu, kita hairan kenapa orang Melayu yang berada di dalam parti pembangkang seperti PAS dan PKR dipinggirkan. Jarang sekali atau hampir tidak kedengaran orang PAS yang diberi projek juta-juta oleh UMNO atas dasar membantu sesama Melayu demi ketuanan Melayu! Sudah bertahun-tahun lamanya Kelantan di bawah pentadbiran PAS tidak yang dibantu oleh kerajaan pusat. sebagaimana bantuan yang disalurkan ke negeri lain yang sama-sama berada di bawah pentadbiran UMNO. Adakah kerajaan pusat UMNO akan membantu Kelantan untuk maju dan membasmikan kemiskinan atas dasar ”ketuanan Melayu” yang mereka memperjuangkan selama ini?

Sejauh manakah benarnya UMNO mahu membela orang Melayu yang miskin melalui DEB? DEB telah dikecam hebat sebab disalah-gunakan untuk menguntungkan kroni-kroni UMNO. Dan berapa banyak kes di mana kontraktor-kontraktor bukan Melayu yang membolot semua kontrak kerajaan dan meminggirkan orang Melayu di Kedah, Kelantan dan Terengganu. Kita perlu ingat bahawa UMNO, di dalam menghunus keris memperjuangkan ketuanan Melayu, mesti menjaga hati parti-parti komponen dalam BN seperti MIC dan MCA dan mengekalkan pengundi-pengundi bukan Melayu sepaya terus mengundi UMNO/BN. Jadi, ketuanan Melayu yang diperjuangkan UMNO mestilah dalam isu-isu terpilih, yang tetap boleh memastikan ketuanan UMNO.

UMNO sebagai sebuah kerajaan Kapitalis yang memerintah sudah semestinya akan menjaga periuk nasi mereka. Dasar-dasar Kapitalis yang nampak bergaya dalam menyelesaikan masalah rakyat, tetapi sebaliknya mempunyai banyak ketidakadilan dan penyalahgunaan untuk kepentingan golongan mereka sahaja.

Perjuangan assabiyyah yang diharamkan oleh Allah tetap diteruskan oleh UMNO. Isu ketuanan Melayu ini, selain menjadi senjata utama UMNO mengekalkan kuasa, juga sering mengundang pengampu-pengampu UMNO untuk terus-menerus berusaha untuk menjadikan UMNO relevan di mata orang Melayu. Mereka in langsung tidak mahu melihat kepada Islam, namun tetap memilih Melayu sebagai asas perjuangan. Mereka seolah-olah lupa bahawa Allah Azza Wa Jalla akan menghisab mereka nanti darihal kenapa merka memperjuangkan ketuanan Melayu, tidak ketuanan Islam?

kifli said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 11 Disember lepas menyuarakan rasa bimbang bahawa Malaysia tidak akan dapat mencapai matlamat Wawasan 2020 sebagai negara maju ekoran krisis kewangan dunia sekarang. Menurut beliau, ketika wawasan itu dilancarkan, negara menikmati pertumbuhan sebanyak 8 peratus setahun tetapi kerajaan tidak menjangka berlakunya krisis mata wang Asia pada 1997 dan perubahan radikal dasar kerajaan selepas kepimpinannya.

Beliau menjelaskan lagi, selain itu, masalah ketidakstabilan politik dalam negara juga akan memberikan kesan terhadap hasrat negara ini untuk mencapai sasaran tersebut. “Kalau kita tidak boleh selesaikan masalah itu, kita tidak boleh memberikan fokus kepada pertumbuhan negara, maaf saya katakan kita tidak akan mencapainya (Wawasan 2020)," katanya selepas berucap pada program syarahan Bridges-Dialogues Towards a Culture of Peace di Auditorium Cempaka Sari, Kompleks Perbadanan Putrajaya [UM 12/12/08].

Semasa wawasan 2020 dilancarkan, ia disambut baik oleh pelbagai pihak khususnya dari kalangan para menteri. Apa tidaknya, ia adalah wawasan yang digagaskan sendiri oleh Perdana Menteri yang berkuasa waktu itu. Siapa yang berani tidak mahu menyokong? Samalah juga dengan gagasan Islam Hadhari yang dilancarkan oleh Pak Lah ketika Pak Lah menjadi Perdana Menteri, siapa yang berani memperlekehkannya? Berani buat bergitu, atau tidak mahu sokong, maksudnya orang itu tidak akan berada dalam kabinet Pak Lah!

Nampaknya kenyataan Dr Mahathir di atas semacam mempertikaikan kredibiliti Pak Lah di dalam meneruskan wawasan 2020 sebagaimana impian Mahathir. Mahathir yang sudah menyesal melantik Pak Lah sebagai Perdana Menteri, kini nampaknya akan menyesal pula kerana wawasannya gagal dipenuhi oleh pemimpin selepasnya.

Persoalannya, apakah yang istimewa sangat dengan wawasan 2020? Apakah wawasan ini mempunyai agenda yang dapat menyelamatkan umat Islam dari kesengsaraan dan penderitaan hidup di bawah Ideologikan kapitalisme sekarang ini? Tentu sekali tidak. Ia hanyalah suatu ‘bench mark’ untuk suatu target individu tertentu untuk mencapai suatu yang ulung dan unggul! Ia hanya timbul dari aspirasi peribadi yang kemudiannya 'dinegarakan' kerana orang yang menyuarakannya adalah Perdana Menteri. Jika wawasan ini ditimbulkan oleh seorang rakyat yang hanya bekerja di sebuah kilang, ia tentunya tidak akan ke mana-mana.

Bukanlah salah untuk mempunyai wawasan, namun sebagai seorang Muslim, apatah lagi sebagai seorang Perdana Menteri, apakah wawasan yang lebih penting daripada wawasan untuk memerintah dengan hukum Allah, yang dengannya akan dpat menyelamatkan umat Islam, dan yang lebih penting akan menyelamatkan pemimpin itu sendiri dari neraka? Wawasan ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju menjelang 2020 tidak ada gunanya apabila yang menjadi tunjang pemerintahan adalah tetap hukum-hukum kufur sekular!

Apa gunanya menjadikan Malaysia sebagai negara maju pada 2020 di bawah sistem dan Ideologi kufur Kapitalis? Dahulu, mungkin Dr Mahathir sendiri tidak menjangkakan bahawa sistem ekonomi kufur Kapitalisme akan runtuh satu masa nanti. Seorang pemimpin yang tidak mempunyai pandangan Islam tidak akan memperkirakan bahawa sistem selain Islam akan runtuh satu masa nanti dengan kehendak Allah. Oleh itu, mereka cuba mencorakkan pemerintahan mereka atas tiang-tiang sistem kufur dengan anggapan bahawa mereka boleh bertahan dengannya selama-lamanya. Mereka lupa bahawa Allah Maha Kuasa dan Allah pastinya akan menghapuskan semua sistem kufur dan Allah akan menzahirkan agamaNya di bumi ini. Mereka juga lupa bahawa Allah akan merentap pemerintahan mereka dalam sekelip mata sahaja dan Allah akan pasti menghisab mereka di akhirat dengan sistem kufur yang mereka terapkan.

Nah kita melihat sekarang pemimpin yang menggantikan Dr Mahathir juga lupa akan kekuasaan Allah. Mereka menyangkakan bahawa semasa mereka berkuasa mereka boleh melakukan apa sahaja sehingga mereka meninggalkan hukum-hukum Allah dan Rasul. Mereka ingat mereka boleh selamat dengan menerapkan hukum selain Islam. Sesungguhnya mereka benar-benar mencabar dan mengundang azab Allah dengan pemerintahan sekular yang mereka terapkan.

Sebagai seorang manusia yang berpendidikan, mereka ini seolah-olah langsung tidak melihat ke belakang sedikipun. Mereka seolah-olah buta bahawa dunia telah hidup dengan aman dan gilang-gemilang semasa pemerintahan Khilafah yang berlangsung lebih 10 abad lamanya. Negara Khilafah telah mengangkat setiap permasalahan hidup hingga mencapai kegemilangan berabad-abad lamanya tanpa sedikitpun dirundung malapetaka seperti yang ada sekarang, hanya kerana sistem dan undang-undang Allah diterapkan di dalamnya. Pendek kata, jika sistem pemerintahan Islamlah yang diterapkan, maka Inysa Allah dunia akan diberkati.

Kegemilangan zaman Islam mentadbir bumi dengan sistem Khilafah telah menyaksikan kepada dunia bahawa Islam mampu menjadi superpower dunia yang disegani dan ditakuti kawan mahupun lawannya. Warga Khilafah pula sentiasa hidup harmoni dengan peraturan tunggal (yakni) syariah, dengan kedudukan ekonomi yang mantap, dan tanpa mencebiskan soal rasis, jenayah, diskriminasi dan lain-lain kebejatan sosial.

Inilah wawasan yang sepatutnya diaspirasikan dan diusahakan oleh setiap Muslim yang beriman, penegak keadilan, perindu kebenaran dan pencinta kedamaian. Sekaligus ia memanifestasikan perhambaan diri kepada Yang Maha Agung, agar mendapat tempat dalam keredhaan-Nya sentiasa.

adha said...

kepada kifli:-

hang ni gila ke apa?

atikahz said...

Tak BAGUS SUSPEN LAMA2 SANGAT GAP....siar2 lerrr

fadzli said...

KIPLI TU BERBICARA ATAS KAPASITI PENDOKONG PAIH. PUSING SANA SINI.

Grand Marquis said...

Kepada saudara Kifli,

Saudara seperti sudah termakan racun yang dipropagandakan oleh golongan PR. Dari tulisan saudara, saya boleh anggap saudara ni pro-PAS.

Saudara mengidam-idamkan sebuah negara yang berhukum dengan hukum Allah, dalam masa yang sama saudara menari mengikut rentak PR yang mahu kepada konsep Malaysian Malaysia. Saudara dikaburi dengan idea menyamaratakan semua bangsa atas nama keadilan dan digulakan dengan selogan-selogan seperti Islam menentang assabiah dll.

Saudara perlu faham apa realiti Malaysian Malaysia yang sebenarnya dan apakan agenda tersembunyi disebalik penentangan terhadap ketuanan Melayu.

Penentangan terhadap ketuanan Melayu adalah sebenarnya penentangan terhadap Ketuanan Islam dinegara ini. Ini kerana orang Melayu beragama Islam. Banyak hak-hak istimewa Islam dilaksanakan di Malaysia kerana ketuanan Melayu.

Jika Melayu sudah tidak berkuasa, apakah anda rasa Islam akan dapat keistimewaan di negara ini? Mungkin anda akan kata Melayu tidak sama dengan Islam. Kita jawab YA. Tapi realiti di negara ini ialah Melayu adalah mereka yang beragama Islam dan hanya dengan kekuasaan orang Melayu (di baca orang Islam) barulah Islam akan dapat keutamaan di negara ini.

Mungkin anda akan kata selama 50 tahun UMNO/orang Melayu memerintah, mereka tak laksanakan Islam pun. Kita jawab memang betul. Itu adalah kelemahan kita. Tapi sekurang-kurangnya agama Islam masih terdapat keistimewaan dinegara ini. Sekurang-kurangnya kita masih ada mahkamah syariah, jabatan agama, perkim, jakim, ikim dan pelbagai agensi dakwah Islam yang dibawah budget dan sokongan kerajaan.

Apakah anda rasa semua ini akan wujud sekiranya malaysia menjaid Malaysia Malaysian yang diperintah oleh lim kit siang? Saudara perlu tahu bahawa membiarkan kita diperintah oleh orang kafir adalah lebih besar mudharatnya dari membiarkan kita diperintah oleh seorang Islam yang tidak melaksanakan sebahagian dari hukum Allah.

Tidak dinafikan bahawa hukum-hukum Islam adalah amat penting untuk diterapkan. Tetapi kita kena ingat bahawa hukum sahaja bukan penyelesaian kepada masalah manusia, sebaliknya ia adalah pelengkap kepada sistem sosial manusia.

Islam ini agama yang maju dan menyeru manusia kepada kemajuan. Janganlah kita ni hanya bertumpu kepada persoalan hukum sehingga aspek-aspek lain seperti pendidikan, pembangunan diabaikan. Begitu juga jangan kita hanya bertumpu pada pembangunan sehingga agama diabaikan.

Anda mungkin anti kapitalis, tapi apakah kemampuan anda untuk menentang sistem tersebut? Adakah anda mampu untuk tidak mempunyai akaun bank (kerana bank ni alat kapatalist) tidak menggunakan matawang kertas dan hanya menggunakan dinnar emas? Kalau itu pun anda tidak mampu apakah layak anda untuk mendesak orang lain untuk meninggalkan sistem kapitalist?

Untuk pengetahuan anda, pemimpin yang mewacanakan wawasan 2020 adalah pemimpin yang paling lantang menentang sistem kapitalist. Tetapi kerana kita negara kecil, kurang maju, tiada pengaruh, kita tidak dapat menentang sistem tersebut. Andainya kita adalah kuasa ekonomi dan teknologi dunia, barulah kita ada kemampuan untuk menentukan hala tuju ekonomi dunia.

Oleh itu tulisan anda ini nyata datang dari pandangan yang sempit yang tidak akan membawa kita ke mana-mana. Kegagalan umat Islam hari ini ialah kerana kita gagal seimbangkan antara pembangunan dunia dan pembangunan akhirat. Disatu pihak, mereka memandang lekeh usaha pembangunan dunia manakala disatu pihak lagi mereka membangunkan dunia tanpa panduan agama. Kedua-dua ini adalah polemik yang paling serius dihadapi oleh umat Islam hari ini.

Maaf kalau terkasar bahasa

GAP KEMBALI said...

sian kifli..

takpe. KITA GROUP BPN..KITA TARBIAH DIA...MOGA DIBUKA PINTU KEINSAFAN PADANYA..

TAHNIAH KEPADA KOMENTAR..GAP CUKUP TERUJA DENGAN SEMANGAT JUANG KAMU..

DEMI ISLAM DEMI MELAYU DEMI BANGSA..AYUH KITA SERANG ANWAR DURJANA !!!!!!!!!

basic 2009 said...

bodoh punya kifli ...
ketuanan Melayu tu ketuanan Islam lah
takkan lah tak faham2 lagi ???


cerita panjang lebar macam ulamak ... tapi bila dah perintah Perak, tanah lebih 400 hektar tergadai camtu saje ke tangan Cina ... ape cerita ni ???

yelah awak seorang, 3 PKR, 7 DAP. tapi kan lebih baik kau join UMNO yang ada 28 kerusi - so that Melayu dapat solid perintah Perak ... Tajul pun cadangkan Nizar still jadi MB so no problem !! come on man! jangan simpan sangat perasaan dendam, benci dan marah kepada parti sesama bangsa UMNO ni ...


saya bukan orang UMNO, saya bukan orang PAS & saya bukan orang PKR

tapi saya seorang Melayu Islam duduk kat Tanah Melayu (sekarang Malaya pastu Malaysia) - satu2nya tanahair ku.

kalau mereka nak tuntut tu tuntut ni - sila balik ke China, sila balik ke India, sila balik ke Bengala (Bengali Karpal Singh).

Chua Soi Lek pun boleh ditarik kerakyatannya kalau cakap besar ... siAnwar ni pun dengar cerita saki-baki keturunan India. jadi kalau dia cakap banyak, kick dia terus ke sana balik.

syabas GAP ...
teruskan perjuangan mu !!!

Sedingin Salju said...

Ya, betul sekali tulisan basic 2009 tu. Buat kacau saja depa semua.