Friday, August 24, 2012

NIK AJIS FAKTOR KEBENCIAN UMAT TERHADAP PAS.


Sebagaimana biasa tiap kali menjelang hariraya Aidilfitri, ramai anak Kelantan di perantauan akan bersesak-sesak pulang ke kampung halaman masing-masing dengan wajah ceria kerana berpeluang bertemu sanak saudara.

Barangkali bagi anak Kelantan yang mencari rezeki di negeri orang, ada sesetengahnya yang masih menyokong PAS belum pun menyedari bahawa inilah Aidilfitri terakhir yang dapat mereka sambut tatkala Kelantan masih lagi dikuasai PAS.

Selepas Aidilfitri 2012 ini, detik baru untuk rakyat Kelantan akan kembali bersinar sebaik sahaja visel ditiupkan menandakan bermulanya PRU 13.

Alang-alang sudah banyak kesedaran timbul di kalangan rakyatnya
diikuti penghijrahan sokongan pengundi atas pagar yang semakin mendekati UMNO, disamping dukungan kuat ramai pemimpin PAS yang mahu berganding bahu membina Kelantan Baru, tidak syak lagi Aidilfitri ini amat bermakna sekali.

Lebih kurang 22 tahun Kelantan dibayangi kelemahan urus tadbir negeri gara-gara sikap tidak cakna Menteri Besarnya yang lebih banyak bercakap berbanding kerja buat, kini tibalah masanya untuk melakukan perubahan total.

Mengikut beberapa kajian, analisis dan simulasi terkini berkaitan kecenderongan para pengundi di Kelantan, kesemuanya positif meletakkan BN khususnya UMNO berada di posisi yang selesa untuk menang di 25 hingga 29 kerusi DUN.

Jumlah kerusi itu termasuk semua 7 DUN yang sedang berada dalam genggaman sekarang yang mana turut berpeluang menambah undi sokongan dan majoriti kemenangan.

Sebelum ini, kedudukan BN cuma selesa di 23 kerusi sahaja bagaimanapun beberapa perkembangan menarik akhir-akhir ini di negeri Serambi Mekah ini nampaknya telah meningkatkan lagi peluang untuk BN dalam PRU kelak.

Beberapa isu yang dekat di hati rakyat ternampak jelas semakin mengharu-birukan kepala pemimpin PAS negeri umpamanya membabitkan isu bekalan air bersih yang kerap terputus-putus di banyak kawasan termasuklah kejadian yang terbaru di KB Mall seminggu dua lepas.

Penyertaan beberapa NGO yang aktif memperjuangkan penyelesaian isu air bukan sahaja berjaya menambah kesedaran di kalangan ramai rakyat negeri ini malah kesannya kian ramai yang mula berani mempertikaikan kelemahan urus tadbir kerajaan Nik Aziz yang agak tidak efisien.

Isu royalti minyak yang sebelum ini dianggap senjata penting PAS pula semakin tumpul sebaliknya mencengkam pula leher PAS hinggakan menimbulkan desakan dalaman menuntut pemimpin kanan PAS, Husam Musa supaya lebih banyak diam untuk mengelakkan PAS teruk dihentam atas kebodohan sendiri.

Manakala isu ladang rakyat yang hingga kini masih menghantui penduduk di Selatan Kelantan pula bukan sahaja bakal menyebabkan gelombang kebangkitan rakyat menolak PAS dan Nik Aziz semakin kuat mengasak, malah tidak mustahil kekuatannya bakal melampaui rekod yang pernah dicatatkan semasa PRU 11 tahun 2004 yang menyaksikan PAS hampir mati kelemasan di negeri tersebut.

Sementelah lagi ditambah dengan bonus keaktifan bekas Naib Presiden PAS, Dr Hasan Ali yang kerap berkunjung ke negeri Cik Siti Wan Kembang melalui roadshownya yang sentiasa menarik perhatian ramai penduduk negeri itu, kesannya kini sudahpun cukup menyebabkan ramai pemimpin PAS terpaksa mula mengira hari-hari akhir sambil mencongak wang pencen persaraan.

Gabungan semua isu tersebut ditambah dengan kajian data, analisis
serta peranan beberapa faktor lain yang diketahui seringkali menentukan turun naik undi sesebuah parti di Kelantan, maka tidaklah keterlaluan untuk kita nasihatkan para penyokong PAS di perantauan yang masih menyokong PAS supaya raikanlah Aidilfitri ini dengan hati yang tenang dan tidaklah terlalu gundah gelana dalam jiwa.

Cukuplah 22 tahun PAS bermaharajalela menjahanamkan masa depan negeri ini seakan sengaja disia-siakan begitu sahaja dek kerana terlampau kemaruk mengejar komisyen balak dan laba untung hasil usaha alibaba gadai tanah negeri tapi hasilnya pula mengalir pada Cina DAP dan Cina Singapura.

Tak usahlah dicemari Aidilfitri ini dengan sendu tangis mengenangkan bakal perginya tak kembali sebuah parti yang selama lebih dua dekad diberi peluang mentadbir Kelantan ini, hanya air liur dan janji manis sahaja yang mampu ditaburi.

263 comments:

1 – 200 of 263   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Aku balik raya kelantan dgn jem yg macam haram terpandang pulak billboard hiway rakyat kerajaan pas..... Perrggghhhhh..... Tunggu 30 tahun belum tentu dpt kutip 1 billion.... Bijak betul projek puak2 PAS ni....

Anonymous said...

Sama ler kite.....aku bukanyer berasal dr kelantan....aku berasal dr negeri yg ditadbir dgn baik oleh BN....tengah hangin satu badan terkandas dalam jem di salor.... pasir mas....bulatan nak ker tanah merah....rantau panjang ternampak billboard lebuhraya rakyat....entah bila nak siap aku pun xtau.....aku balik ke kelantan...jalan bayam, BANDAR KOTA BHARU...ikut keluarga mentua aku.....dua hari sebelum raya sampai ke hari raya keempat....air cukup bermasalah..nak mandi cukup bermaslh...buka paip air.....air meleleh....alahai....air kencing lagi laju lelehnyer....nak minum kena bawa tong air berliter2....pergi tadah kat mesin air....tiap2 hari kena kuar cari air....apala nasib rakyat kelantan....mgkn mereka dah biasa hidup mcm ni...

usin said...

try tukar tengok...jd lagu mano!!!

man pitu geng said...

penjaga parking haram d wakaf che yeh pun kjaan negeri xdapt settle....nak urus royalty minyak!masalah air,masalah sampah pun x settle...cara pgurusan 20thn ketinggalan.ada ka tong sampah kecil warna hijau saiz utk 1rumah bkongsi sekampung letak tepi jln..bodoh..aku pun boleh jadi wakil rakyat kalau kerja mcm tu

Anonymous said...

Lama sangat dah gagal pok nik ni. Berhentilah...

Anonymous said...

Tahniah UMNO Kelantan nampaknya angin perubahan makin kuat dirasai. Pada negeri2 kurang anjurankan program kesedaran macam di Kelantan harus ambil ikhtibar. Jika tidak nescaya negeri lain (sbg contoh) Perlis, N.Sembilan pula ambil tempat Kelantan dan Selangor. Ini bukan lagi soal parti Umno lagi tapi melayu khususnya. Rakyat perlu sedar PR sedang menjual maruah melayu.

Anonymous said...

Apa lagi ubah!

Tukang Komen said...

Tak tukar kerajaan negeri kelantan pun tak mengapa. Terima saja segala kepayahan dan kesusahan di kelantan sebagai ujian kesabaran.

Air meleleh dan kotor - ujian
Kesesakan jalanraya - ujian
Tandas masjid kotor - ujian
Lulus lesen arak - ujian
Berhala bhuda terbesar - ujian
HIV/AID tertinggi - ujian
Maksiat berkembang - ujian
YB panjat bini orang - ujian
Penagih dadah ramai - ujian air kencing.

Anonymous said...

Apa salahnya dua tiga kali dalam setahun minum " air mineral asli" dan makan jem " 18 jam".Percayalah ini tahun terakhir PAS memerintah Kelantan,idea lapok dah tak makan lagi.Semua rakyat kelantan yang balik kampung merunggut dan menyumpah, pemimpin PAS naik kapalterbang,dia orang apa kisahpun. Lebih 20 tahun memerintah tak ada hasil yang ada cuma TESCO, Cuba try macam mana BN memerintah,isue semasa seprti Air, lebuhraya, jambatan dan lain-lain lagi semua dalm pipeline TOK PA, yang penting sekarang TUKAR warna HIJAU kepada BIRU/MERAH, Lihat dalam masa 2~3 tahun macam mana. percayalah hanya pemimpin yang kurang bercakap dan banyak berkerja mampu merubah sinerio politik kelantan. Atau anda ingin terus minum "pure mineral water" atau suka makan Jem "18 jam atau....

Anonymous said...

Pas sendiri beri gambaran salah terhadap hukum hudud - Mohd. Asri
KUALA LUMPUR 22 Ogos - Pas telah memberikan gambaran yang salah mengenai hukum hudud sehingga ia ditentang keras oleh pemimpin DAP.Bekas Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata, Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) yang telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan telah menimbulkan salah faham hingga kini.Mereka telah memberi persepsi salah mengenai hukum ini umpama dalam kes rogol, ramai bukan Islam seperti Pengerusi DAP, Karpal Singh faham bahawa perlu empat saksi bagi mengadili penjenayah, jika kawan sudah lama tidak faham bagaimana dengan rakyat biasa. Ia adalah gambaran salah yang cuba diberikan hingga menimbulkan persepsi negatif kerana tidak boleh membawa keadilan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.Beliau berkata demikian bagi mengulas pendirian Karpal yang mengulangi pendiriannya menentang keras hukum hudud dengan menyifatkan ia mustahil dipraktikkan di negara ini.Tambah Mohd. Asri, Pas perlu menyemak semula tafsiran hudud yang dicanangkan agar ia adalah yang benar dan tepat.Kita tidak mahu menimbulkan salah faham kepada orang bukan Islam. Jika mereka faham bagaimana hudud sebenar, ia tidak akan ditolak.Kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai enakmen hukum hudud yang dibuat Pas adalah betul, ini kerana orang tidak mempertikaikan Islam, tetapi melihat enakmen yang dibuat oleh parti itu tidak lengkap," jelasnya.Menurut Mohd. Asri, adalah sesuatu yang biasa apabila bukan Islam di seluruh dunia tidak bersetuju dengan hukum hudud disebabkan persepsi salah terhadap maksud hukum tersebut.Hukum itu yang dilaksanakan pada sesetengah negara telah disalah guna menyebabkan salah faham dan gambaran negatif kepada orang ramai,katanya.

Anonymous said...

Cucu saya kata balik Kelantan , macam orang kaya, minum air mineral, basuh kencing pun pakai air mineral. saya suka balik Kelantan, ada class kata nya.

Anonymous said...

KOMEN BERDEGAR2 PRU 13 UNDI PAS, MUKA KAUORANG BUKAN BOLEH PERCAYA SANGAT, KATA NIK NAJIS "ORANG BAGI DUIT AMBIL, PRU UNDI PAS"

Anonymous said...

hehe cucu tuan bakal jadi orang kaya.

Anonymous said...

ORANG KELATE... AIR SELIPAR NIK NAJIS PUN SANGGUP MINUM

Anonymous said...

masalahnya kelantan ni lain skit. ..lantak la teruk manapun orang dia jg diundi, tahap kekronikan semanggat kefanatikan dan ketaksuban pada parti pas itu terlalu tinggi melampaui tahap normal seorang manusia!

mungkin lebih baik jika biarkan saja kelantan itu dibawah pas sampai bila2, lagipun kelantan tu tak mustahak sanggat ditawan berbanding penang
apa nk jd dgn kelantan tu biarkan, itu pilihan hati rakyat kelantan sendiri, mereka yg nak suasana begitu, serba kurang. ..seksa, yb yg hanya tahu ceramah siang mlm tiap bulan terima gaji dan claim elaun!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 23 Ogos - Di sebalik perbalahan berterusan Pas dan DAP mengenai aspirasi pelaksanaan hudud, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP.

Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.

NAK MINTA PERSETUJUAN DAP DULU...HA NI DIA
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

kita sesama umat dan rakyat Malaysia ingin sama-sama menikmati kehidupan yang lebih baik,tidak kira negeri mana pun, tapi kekadang tu bila kawan balik Kelantan bercerita yang kurang enak, kita bersimpatilah itu ajaa. Hanya pimpinan yang ada yang mampu merubahnya, X-factor ada lagi ke............ Anda mampu merubahnya. Anda bijak memilih, juga anda yang memberinya kuasa setiap PRU. Jom undilah dengan bijak.... ini bukan kempen tapi kebenaran.....

Anonymous said...

Nasihat saya pada Pas ialah jangan main api dgn Karpal. Jangan buat dia marah. Kurang bercakap soal hudud. Aku bimbang Pas akan di pecat dari PR dan takde can bersama PR ke Putrajaya. Lebih baik gi minta maaf pada Abang Singh tu.

Anonymous said...

Pas sekadar berani2 lalat je. Kena sergah nanti nangis.

Anonymous said...

Cis bedebah! Berani ko kata Pas berani2 lalat ye. Tapi memang betul pun.

Anonymous said...

kita tukar YB YB pas biar jadi tukang jaga parking d wakaf che yeh..terutama speaker yg bodoh yg sanggup suruh langkah mayat org pas demi kapal sink....biar semua tenggelam..husam musa sekali (projek hiway rakyat konon...memangla bagi percuma coz hiway minta derma rakyat...tu lah hiway prepaid namanya..

Anonymous said...

nak urus satu negeri pun tak mampu...sampah n air tak selesai , nak tawan putrajaya plak...aku rasa rumah org PAS ni takde cermin agaknya

Anonymous said...

Bang,itu bukan lalat, tapi langau........

Anonymous said...

TERBARU KOMEN HUDUD DARI PAS
SHAH ALAM - Pimpinan Pas bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bahawa pelaksanaan hudud tidak dapat dilakukan dalam masa terdekat kerana pelbagai halangan dan suasana yang belum sesuai di negara ini.,,,,,,,,,,,,,,

ADA TAK BEZA DENGAN PENDAPAT UMNO??

Anonymous said...

Sebelum cakap, berfikir dulu sebabtu bebal macam anon 8.56. tak abis nak bodohkan orang. Spinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Langau yg berani2 lalat. kah kah kah.

Anonymous said...

Sorga sudah dalam genggaman jadi orang kelantan tak kisah minum dan mandi air longkang !!!1

Anonymous said...

hairan dengan orang pas. depa bulih ukuq keimanan orang lain. lepas tu suka pamir keimanan sendiri. kalau hangpa nak tau di kampung, cakap berdegar fasal politik islam, tapi bila nak salin ayat quran ka, hadith ka dalam buku nota dia, terketaq-ketaq tangan tak reti, lepas tu nak tiru orang lain. bila tanya sejarah Islam, siapa dulu, Abu bakar ke Omar jadi khalifah? tak tau. yang dia tau Nik Aziz saja. aku rasa penyokong pas ni kena bagi kelas dewasa supaya faham, lepas tu mungkin otak pun open sikit.

Anonymous said...

Langau yang" hijau" kejap aja dah bertelor................ kena spray dengah shelltox... jalan dah

Anonymous said...

Wahai rakyat malaysia

Saksikan kata2 anwar freemason pasai hudud!saksikan mansor othman selar setiausaha agung parti anak beranak dap lge sebagai angkuh dan sombong!baru 4 tahun sudah sombong!undi pakatan rasuah musnah negara!

Anonymous said...

Dap penang menuju kehancuran.km asal melaka berlagak pandai dan sombong.ayuh penduduk penang kasi kalah itu lge bodoh sombong.

Bomo Siam said...

Alooo GAP! Kok ya pun nak bermimpi, waktu malam dah le.....pagi adalah waktu permulaan kehidupan sebenar!

Peluru pertama - Pasai apa kat sabah/sarawak ianya disebut 'royalti', kat Terengganu/Ktan disebut 'wang ehsan'...?

Mmuuaahhahahaha...!!!

...sejuknye Cameron Highland pagi nie...

Bomo Siam said...

UMNU terkejut beruk dgn syiar Islam sebenar di Ktan....

Projek saham dunia akhirat (wakaf) lebuhraya Ktan...!!!

TGNA...biarpun kita tak sempat menikmatinya...anak cucu pasti akan merasa!

Anonymous said...

Apa apa lah BOMO siam...

Yg penting insya allah PRU 13 nanti, KELANTAN akan kembali kepada BN...Insya allah, kelantan akan ditadbir dgn baik serta rakyat akan mendapat byk manfaat.

Amin....

Bomo Siam said...

Kemajuan jenis apakah yg dibawa UMNU di Malaysia...?

Setiap 17 minit, seorg anak luar nikah dilahirkan! 83 org sehari!

"Kemajuan PALSU, boss!"

Anonymous said...

Aku Tak Pecaya Yang PAS Akan Kalah Di Kelantan.Kita Kena Faham Sikap Melayu Kelantan Mcm Mana...

Memang Banyak Kerajaan Pusat Bagi Bantuan Tapi Orang Kelantan Memang Dia Akan Menerima Bantuan Tapi Undi Untuk Pas.

Kena Tunggu Nik Aziz Undurkan Diri Atau Tak Aktif Politik Baru UMNO Menang.....

Aku Bercakap Berdasarkan Pemahaman Aku Tentang Sosioekonomi Kelantan

Malim Demam

Bomo Siam said...

“Jika jenayah tak teruk, tak perlulah menteri-menteri dan orang kaya guna ramai ‘bodyguard’" - Musa Hassan.

Inikah bentuk kemajuan yg didakwa olih UMNU?

Anonymous said...

STATEMENT DARI ANWAR:
--> Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP. Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.
----------------------------------
KOMEN AKU:

senang aje....maknanya kalau nak laksana hudud, tinggalkan DAP dan dgn cara ni tak perlu dapat persetujuan dari DAP...betul tak???

kalau dah tahu DAP punca hudud tak boleh dilaksana, kenapa masih berkawan dan bekerjsama dgn parti ni ??? Kawan dgn syaitan, tentu jadi syaithan satu hari nanti...

Anonymous said...

BOMO siam, kamu nak tahu tak statistik jenayah di kelantan???

Apa kemajuan yg di bawa oleh UMNO di Malaysia???
--> BOMO! kamu ni duduk di Mlaysia atau duduk dalam hutan atau tinggal kat kelantan???

Malas nak jawab org yg tak pernah bersyukur dan kufur nikmat!!!

Zombie Slayer said...

salam.. GAP, tumpang lalu.

bomo siam,

awak faham ke dgn pengertian syiar islam?

"kebersihan itu sebahagian iman" SETUJU?

untuk jaga kebersihan & kesucian, kita bersuci & berwuduk dgn air mutlak.

tapi, PAS kelantan tak sediakan air bersih utk rakyat.

bila tak ada air bersih, mcm mana nak tegakkan syiar islam kalau umat ada masalah utk mensucikan diri sbb tak ada air bersih/air mutlak?

mcm mana pulak nak uruskan jenazah org muslim kalau tak ada air untuk mandikan jenazah?

itu baru bab air.

bomo siam,

kadar kelahiran anak luar nikah di kelantan adalah antara paling tinggi.

kaki2 zina di kelantan pun mungkin tak mandi wajib sbb PAS kelantan tak sediakan air bersih.

itukah syiar islam yang sebenar di kelantan?

air sungai pun kotor teruk.

tamadun2 besar semua dibina di tepi2 sungai. tapi apa dah jadi dgn sungai2 di kelantan.

pun masalah air jugak.

kalau nak cakap, pakai la otak.

atau awak sebenarnya yg tak ada otak mcm zombie?

-do not feed the zombies-

Zombie Slayer said...

cukup berimankah nik aziz sampai tak sediakan air bersih utk mudahkan rakyat kelantan beribadat?

air itu suci lagi menyucikan.

ada ke nik aziz dapat selesaikan masalah air bersih?

Anonymous said...

setelah hangat diperbincangkan isu royalti minyak di Kelantang dan kenapa Srwk Sbh boleh pulak diberikan royalti maka aku pun cuba lah mencari pelbagai article.. dan terbukti nama KU LI antara org2 yang telibat kan.

kenapa Sabah Sarawak dibayar royalti dan tidak kelantang
ntara maklumat yang aku perolehi

" Konvensyen Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Undang-undang Laut (UNCLOS) pula menyebut, perairan wilayah Malaysia diukur dari garis pangkal hingga ke kawasan tidak melebihi 12 batu nautika.
Bagi Artikel 57, konvensyen yang sama, menjelaskan kawasan "di luar dan bersebelahan" kepada perairan Malaysia yang tidak melebihi 200 batu nautika dari garis pangkal ialah Zon Eksklusif Ekonomi.
Abdul Rahman dalam laporan sebuah portal berita hari ini berkata Sarawak layak untuk mendapat royalti minyak kerana Queen Elizabeth mengisytiharkan pada 1954 bahawa "bahawa wilayah perairan negeri di Malaysia Timur itu diperluas di luar had tiga batu nautika". Ini menyebabkan kedudukan undang-undang mengenai perkara itu berbeza di antara negeri-negeri di Semenanjung Malaysia dengan Sabah dan Sarawak yang turut menandatangani perjanjian dengan Petronas sekitar 1975/1976, melalui Akta Kemajuan Petroleum 1974.
Kerajaan Kelantan berhujah berdasarkan Akta Kemajuan Petroleum 1974, negeri itu layak menerima bayaran royalti lima peratus daripada jumlah pengeluaran di dua telaga minyak terbabit selain mungkin membawa perkara itu ke mahkamah.
sumber http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Royaltiminyak_KelantantidaklayakkeranaOrdinanDarurat1969/Article/"

daripada bercakap kosong at least ada jugak fakta yang aku boleh percayai.

Rupanya had SEMPADAN antara menjadi Penentu layak ke tidak dapat royalti tu kan.

persoalan ..

(1) KENAPA SETIAP NEGERI DI MALAYSIA TIDAK LAYAK MENERIMA TERUS JUMLAH KUTIPAN WANG HASIL CUKAI PENDAPATAN PERNIAGAAN SEDANGKAN SYARIKAT-SYARIKAT TERSEBUT BEROPERASI DI NEGERI TERSEBUT...???

ali said...

Sekali lg jual ayat2 agama utk benarkan cara...tu jerlah modal korang...jual agama utk dunia

ali said...

Ko sdri berdamping dgn jin...jin ko cuti raya lg ke?

Anonymous said...

Kalau kerajaan PAS Kelantan yakin yg kerajaan persekutuan menganiaya atau membuat satu kesalahan tentang pemberian royalti minyak, kenapa dari dulu lagi tak ambil tindakan undang undang???

Najib pun tak boleh nak putuskan perkara ni...mungkin agak complicated. Sebab tu dia tubuhkan satu suruhanjaya untk mengkaji setiap peruntukan dalam perundangan dan perjanjian terdahulu...

Kita tunggu ajelah...

PAS jadikan ini sebagai modal politik kata kerajaan pusat zalim dsb...

Anonymous said...

Kerajaan pusat bantu jugak Kelantan tapi bukan melalui kerajaan negeri...sebab mereka ni tak pandai mengurus ekonomi..

Tengok melaka, negeri kecil tapi lebih maju dari kelantan...sebab pemimpin dia berwawasan dan cekap..


Lagi satu, kalau kerajaan negeri berbaik dgn kerajaan pusat dan tak buat fitnah, tentu ada jalan dan bantuan kepada kerajaan negeri..

kalau hati pemimpin mereka dah busuk, macam mana nak dapat rahmat dari allah...

Anonymous said...

UNTUNG LAH SABAH SARAWAK mempunyai hak yang di jamin Perelembagaan Persekutuan di bawah peruntukkan Perkara 112C:-

"PEMBERIAN KHAS DAN PENYERAHAN HASIL KEPADA NEGERI-NEGERI SABAH DAN SARAWAK"

" Agi Idup Agi Ngelaban "
' BOLEH BAH KALAU KAU"

Anonymous said...

Nama pun bomo siam, dahlah bangga buat amalan syirik, lagi nak cakap pasal syiar islam. PTUIII!

Anonymous said...

puak2 pakatan tu dok pikir semua orang sokong diorang.tapi diorang tak sedar yg semua org dah muak dgn perangai diorang.

ckp bnyk pun tak guna.tggu je la pru13 nnt.pakatan bungkus.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU terkejut beruk dgn syiar Islam sebenar di Ktan....

Projek saham dunia akhirat (wakaf) lebuhraya Ktan...!!!

TGNA...biarpun kita tak sempat menikmatinya...anak cucu pasti akan merasa!

August 24, 2012 10:11 AM
-----------------------
Pale hotok mu BOMOSIAL syiar Isle mane ade kat kelate lo nih...ye ado SYIAR TOKONG gah tesergam...

Hiway saham donia akhirat pale butuhmu BOMO SIAL...lagi 100 tahon pon belum tentu anok cucu cicit mike dapat gune hiway tuh...yg tntu DUIT DERMA tuh yg akan LESAP dlm kantong pengutip2/pnyamun2 brsiri PAS mace hok jadi kat wet KOHILAL dan TABUNG MEMALI...donia tntu korng dpt , tapi akhirat korng JAWABLA...

pooodaachittt

Anonymous said...

si wali tua dah abis berehat dalam hospital belum.bukan apa tu,nak lari dari jawab soalan tentang abang singlah tu

Anonymous said...

bomo anak luar nikah paling ramai di kelantan.apak nik aziz buat?bomo sebelum pru13, pakatan ranap ranap-seranapnya!

Anonymous said...

rakyat rata-rata pakai terompah tapi musyidul am naik mercedes...negeri kebajikan?

Anonymous said...

Sesiapa yg ber Puasa penuh dlm bulan Ramadhan dan ber Puasa 6 dlm bulan Syawal, adalah seperti berpuasa sepanjang tahun. Itu jaminan dari Rasulullah SAW.

Tetapi Puasa-puasa itu belum pasti diterima untuk anda mendapat Pahala dan Syurga.

Jangan risau saudara2, kerana anda masih lagi ber peluang mendapat ganjaran Pahala dan Syurga. Undi saja PAS pd PRU 13, pasti anda dapat Pahala dan masuk Syurga. Ini janji Nabi Besar Nik NAjiz.

Fikir2 kan lah.

Anonymous said...

musyidul am minum air bertapis...rakyat minum air PBAK...negeri prihatin?

Anonymous said...

ketua negeri harus jalankan tugas hakiki sebaik mungkin tetapi lain-lain perkara agihkanlah pada orang lain.

Anonymous said...

emas punyalah banyak tapi lebuh raya harapkan wang derma...saksama?

Anonymous said...

mana lebih utama pembinaan institusi pondok termoden atau pembinaan lebuhraya wakaf tercanggih? pikio ler Yeop.

Anonymous said...

bandingkan pondok usang tempat menimba ilmu ukhrawi dan bangunan konkrit bertingkat sebagai premis pentarbiyah modal insan duniawi...pentadbiran isle contoh?

Anonymous said...

mokmeen yang beri undi diberikan itu dan ini tetapi dapig yang berikan undi tak pulak dapat apa yang dijanjikan...adil?

Anonymous said...

serambi isle bersempadan dengan serambi sie berdepan banyak cabaran...untuk elak jadi serambi aids, pemimpin luar biasa diperlukan...iklankan jawatan ini!

Bomo Siam said...

Walaupun kerajaan UMNU anaktirikan rakyat Ktan & sekat segala macam peruntukan....

Ada rakyat Ktan heran...?

Amal jariah/wakaf anak2 Ktan diperantauan adalah senjata ekonomi Ktan, syabas rakyat Ktan!

Rakyat terpilih Ktan tak hingin tengok harta2 UMNU...amik balik la...!!!

Anonymous said...

setuju dengan komen anon 8.23 am
tepat. Mmg perangai ore kelate mcm tu

Anonymous said...

Bomo2 yg anak tiri nik aziz sampai air bersih umno gak yg salurkan. Apa ke bangang orang pas ceramah tiap2 ahli fitnah orang islam penduduk minum air merah + kuning.minum air kencing ko bomo!hahaha.
Bila musa hasan kata lagu tue?sebelum solat subur ko tabur fitnah ye.ophh ko solat ke atau ko pergi puja jin dan syaitan?

Melayu Ultra said...

BOMO SIAL YANG GOBLOK!!

Biasa la komen BOMO SIAL ni mmg standard BABI DAP.. Patutnya org mcm BOMO SIAL ni ditangkap dan dikurung bersama BABI dalam kandang.. Mentaliti low class dgn persepsi2 negatif tanpa fakta hanya bertujuan utk memecah belah ummah dan Melayu..

BOMO SIAL ni kecewa sbb projek2 buat sekolah & lain2 projek kerajaab x dpt kat dia.. tu yg dia meroyan gila babi memburukkan pihak kerajaan..

UMNU Bukan UMNO

BOMO SIAL = UMNU = PUAK KECEWA

Anonymous said...

pengakuan dari Bomoh Siam bahawa negeri Kelantan tak perlu apa apa bantuan cukup sekadar dengan duit sedekah..
emmm baru aku tahu.. rupa rupanya selama ini Kelantan adalah negeri peminta sedekah ...
Jadi apa yang dok sebok sebok nak bangunkan kelantan.. minta jelah sedekah dengan anak perantauan..
Apa sibok sibok nak mengemis royalti minyak yang bukan hak kamu? .. muka tak tau malu..

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Walaupun kerajaan UMNU anaktirikan rakyat Ktan & sekat segala macam peruntukan....

Ada rakyat Ktan heran...?

Amal jariah/wakaf anak2 Ktan diperantauan adalah senjata ekonomi Ktan, syabas rakyat Ktan!

Rakyat terpilih Ktan tak hingin tengok harta2 UMNU...amik balik la...!!!

August 24, 2012 1:01 PM
________________________________

Komen Haprak dari Ma'anusia Haprak.

Pembodek DAP Cina Kominis Kafir Harbi!!

Anonymous said...

Tak hingin Harta UMNO??

Tak dapat project melalak macam ANJING PERLIHARAAN DAP!!

Wahkahkahkahkah....

Anonymous said...

Faktor Sampingan Kebencian Ummat terhadap PAS.

Bumu Sial.

Anonymous said...

bomo

Sebab tu TG Hj Hadi mengambil simbol anjing utk beranalogi.Bacalah balik comment yng bomo tulis memang standard lebih baik dari anjing!
Bukan aku yng cakap tp tuan presiden PAS yng cakap muahahahaha.

Anonymous said...

Bomo

Tangan yng diatas lebih baik dari tangan yng di bawah.Tangan yng memberi lebih baik dari tangan yng menerima.

Kesimpulanya Kerajaan Kelantan bukan kerajaan yng baik sebb itu Kerajaan Negeri hanya menyediakan air longkang untk rakyatnya minum.

Anonymous said...

dalam konteks 'mutaah' dan Dap...baru PKR faham apa itu Pas?

sian wa tengok lu bro

Anonymous said...

apakah keadaan di kelate sengaja dikekalkan sedemikian rupa?



Anonymous said...

YANG BODOH TU PAS
YANG BIJAKMTU PKR
YANG CERDIK TU DAP
YANG MASTERMIND TO PAP

YANG LUNGKOP TO UMNO

YANG JADI KORBAN TU MELAYU

YANG TENGGELAM TU ISLAM

YANG SEGAR TU CHRISTIAN

YANG SILAPNYA SEMUA MELAYUNISLAM, YANG TAK SEDAR DI UNTUNG.

Anonymous said...

justeru timbul persoalan. siapa tak boleh 'cari make' kalau klate jadi metropolitan?

Anonymous said...

Nik aziz layak digelar pork nik

Anonymous said...

metropolitan menghidupkan sekularism, pluralisme, individuism dan semua yang tidak selari dengan teokrasi. namun metropolitan akan terus menggamit perantau.

selain wang dan ringgit apa yang perantau bawak balik ke tempat asal?

Anonymous said...

Kalau Kerajaan UMNU sekat segala peruntukan untuk Kelantan itu adalah di atas kemahuan dan kehendak Kerajaan dan rakyat Kelantan sendiri. Peruntukan RM1 bilion lebih untuk membaiki kemudahan air di Kelantan dan lain lain peruntukan dianggap sebagai sekatan!!! atau peruntukan tersebut tersekat kerana digunakan untuk ceramah politik siang malam. Itulah akibatnya jika MB sanggup bersahabat dengan syaitan dari membela rakyatnya sendiri.

Anonymous said...

.
sekor kejar duit untuk bawak mati

sekor guna agama sebagai talian hayat

sekor nakkan kebebasan mutlak

kalau tiga ekor ini bergabung sepatutnya tidak ada konflik

tapi kenapa berantakan jugak?

kenapa penang ada tremor?

Umnu dalang?

kah kah kah

Bomo Siam said...

Memang sah UMNU golongan yg jahil bahasa....

Antara derma, sedekah & wakaf pun tak tau nak beza!

Alooo..UMNU! Rakyat Ktan tak harapkan sistem ayaq paip UMNU. Depa boring tanah, guna pam & filter, masuk despenser...basuh berak pun guna mineral water...no monthly bill!

Kuah kuaah kuaaah!

...ropa2nya rakyat Ktan lebih educated. Syabas Kerajaan TGNA!!!

Bomo Siam said...

Rakyat Kelantan....!

Marilah kita sama2 bersyukur atas segala limpah rahmat yg AllahSWT kurniakan kpd Ktan.

Marilah kita 'senyum' dgn sistem lapok paip air kerajaan UMNU!

...ada akai ka ayor Pahang nak di pamkan ke Sngor! Wakakakakaka! Kerja bodo zaman batu!!!

..."Suma tu utk kepentingan kroni, boss!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

10:35 AM

Jenayah di Kelantan? Tanggungjawab sapa tu?

Ce tanya Polis Diraja Malaysia!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

UMNU di Kelantan ibarat.....

HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG-SORONG!

Rakyat Kelantan tak perlukan UMNU utk hidup serba sederhana...!

Rakyat Ktan TOLAK kemajuan palsu!!!

Bomo Siam said...

Ingatlah wahai rakyat Ktan....

Adakah jikapun UMNU dtgkan kemajuan palsu mereka kpd Kelantan, apakah kita akan bahagia?

Lihat saja pd Negeri2 termaju di Msia! P.Pinang & Sngor....

Rakyat 2 negeri itu pilih siapa sekarang?

MEREKA TOLAK UMNU MASUK LONGKANG!!!

Ini bukti kemajuan yg dikatakan UMNU itu...PALSU!!!

Bomo Siam said...

Lihat saja pd kenyataan barua UMNU negeri Perak yg kata, Perak pun bersedia salurkan air ke Sngor kerana Perak kelebihan sumber air mentah.....

Pemuhung!

Ribuan pesawah di Perak setiap permulaan musim pasti mengeluh kerana tak cukup air!

...suma ini hanya utk kembongkan perut kroni...!

Anonymous said...

‎69 Penyelewengan UMNO Yang Rakyat Malaysia Wajib Tahu…..
Penyelewengan dan kerugian wang rakyat sepanjang pentadbiran BN dalam mengurus negara. Di mana pergi Bersih, Cekap Amanah? Di mana pergi Islamisasi? Di mana pergi Islam Hadhari? Di mana pergi 1Malaysia? Adakah 1 Malaysia hendak disapu oleh UMNO-BN?

1. PKFZ = RM12 billion
2. Submarine = RM500 million
3. Simedarby = RM964 million
4. Paya Indah Westland =RM88 million
5. Posmalaysia (transmile) = RM230 million lost
6. Eurocopter deal = RM1 billion waste?
7. Terengganu Stadium Collapsed = RM292 million
8. MRR2 repair cost = RM70 million
9. Maybank Overpay for BII = RM4 billion
10. Tourism -NYY kickback = RM10 million
11. 3 paintings bought by MAS = RM1.5 million
12. Overpayment by Sport Ministry = RM8.4 million
13. London ‘s white elephant sports complex = RM70 million
14. MRR2 Repairs = RM70 million
15. MATRADE repairs = RM120 million
16. Cost of new plane used by PM = RM200 million
17. InventQ irrecoverable debt = RM228 million
18. Compensation for killing crooked bridge = RM257 million
20. Lost in selling Augusta = RM510 million
21. Worth of AP given out in a year = RM1.8 billion
22. Submarines (future Muzium Negara artifacts) = RM4.1 billion
23. PSC Naval dockyard = RM6.75 billion
24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion = RM3.2 billion in 2008 ringgit
25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s isbelieved to have cost some US$500 million. = RM1.6 billion
26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia = RM30 billion in the 1990s.
27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million = RM2.56 billion.
28. Use of public funds in the Valuecap Sdn. Bhd. operation to shore up the stock market = RM10 billion
29. Bank Islam scandal = RM 700 million losses.
30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of €75.99 million =RM348 million.
31. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu from 2004-2007 = RM7.4 billion.
32. For the past 10 years since Philharmonic Orchestra wasestablished, this orchestra has swallowed a total of RM500 million.Hiring a kwai-lo CEO with salary of more than RM1 million per annum !!
33. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat AbdulJalil (women and social development affairs) RM404,726 and Abdul Hamid Othman (religious)RM549,675 per annum
34. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Out of theamount, the government paid a whoppingRM2.21 billion for the purchaseof information and computer technology (ICT) equipments which it isunable to give a breakdown. Govt paid more than RM6k per notebook vsper market price of less than RM3k through some new consortiums thatsetup just to transact the notebook deal. There was no math &science content for the teachers and the notebooks are all with theteachers’ children now.
35. The commission paid for purchase of jets and submarines to twoprivate companies Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted toRM910 million

Anonymous said...

36. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion “Crooked Scenic Half-Bridge”
37. RM1.3 billion have been wasted building the white elephantCustoms, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation ofthe Malaysia-Singapore scenic bridge
38. RM100 million on renovation of Parliament building and leaks
39. National Astronaut Programme = RM 40 million
40. National Service Training Programme, yearly an estimate of RM 500 million
41. Eye on Malaysia = RM30 million and another RM5.7 million of free ticket
42. RM2.4 million on indelible ink
43. Samy announced in September 2006 that the government paid compensation amounting to RM38.5 billion to 20 highway companies. RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from the toll hike in 2008 alone
44. RM32 million timber export kickbacks involving companies connected to Sarawak Chief Minister and his family.
45. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At atime when MAS incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three paintings to decorate its chairman’s office.
46. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.
47. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion
48. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.
49. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million.
50. Kuching Prison bailout costing RM135 million
51. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million.
52. Le Tour de Langkawi bailout costing RM3.5 million
53. Wholesale distribution of tens of millions of shares in BursaMalaysia under guise of NEP to cronies, children and relatives of BNleaders and Ministers worth billions of ringgits
54. Alienation of tens of thousands of hectares of commercial landsand forestry concessions to children and relatives of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits
55. Since 1997, Petronas has handed out a staggering RM30 billion in natural gas subsidies to IPPs who were making huge profits.In addition, there were much wastages and forward trading of Petronasoil in the 1990s based on the low price of oil then. Since the accountsof Petronas are for the eyes of Prime Minister only, we have absolutelyno idea of the amount.
56. RM5700 for a car jack worth RM50
57. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes
58. A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
59. A thumbdrive that cost RM90 was bought for RM480
60. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
61. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143
62. Expenses for 1 Malaysia campaign paid to APCO worth of RM77million?
63. RM17 billion subsidy to IPP
64. Scandal NFC Cow and Condo RM250 million, Sharizat ‘s husband is paid RM100K per month
65. RM589 million Tan Sri Tajuddin Ramli was bailed out by BN
67. RM608 million was spent within 2 months for Najib’s and Muhyiddin political roadshow early this year 2012
68. RM400,000 paid for engagement ceremony of PM Najib’s son
69. RM80,000 sambut ulang ahun hari jadi PM...

Anonymous said...

JENAYAH di Kelantang mmg arr POLIS kena jaga.. habis patutnya kalau dah betul2 syiar islam TERTEGAK di KELANTAN kenapa masih ada JENAYAH? pelik gak..

Bodoh pun ada.

Bukan nak salahkan PIMPINAN TGNA tapi kalau individu tu sendiri nak buat JENAYAH maka adalah JENAYAH tu.


Bumusiam ni main ikut akal logik je so better korang jawab dia secara akal logik

Anonymous said...

Keh Keh..habis rakyat kelantan yang ramai berhijrah dan 1000 feel lagi tu ce cite tu tandanya nak hidup sederhana ke?

Anonymous said...

yang lainnya Bumu Siam ni nak tarik perhatian je andai kerajaan PAHANG n Perak tak nak bantu krisis air terawat kat SELANGOR..ADALAH MODAL dia yang Pemimpin KERAjaan ni anak tirikkan negeri pembangkang tak nak tolong.

dan tentang Lebuhraya tu, rasanya org2 kelantang sendiri dah bagi komenan bernas betapa mereka tidak yakin, jadi kesimpulanya jika berlaku kegagalan dalam pembinaan lebuhraya tu pasti Bumu siam tuduh kezaliman Umnu atas negeri kelantan sbb tak bagi ROYALTI MINYAK.

Anonymous said...

Rakyat negeri maju P.Pinang n Selangor tu walaupun dorg tolak UMNU tapi takde plak dorg kesal akan kemajuan palsu negeri dorg kan..

malah adun2 yb pembangkang tumpang sekaki ada arr mendabik dada yang kononnya mereka lah memakmurkan infrastruktur di negeri maju itu.

bumu bodo siam

Anonymous said...

Kepada yang tuduh pasal penyelewengan UMNO itu, ada betul ke itu semua penyelewengan UMNO? Ko ada bukti sahih ke? Macam mana pula dengan bail-out hutang Talam oleh Penipu Rakyat dengan kos hampir RM 400 juta? Bagaimana pula kos guaman Rafizi guna wang rakyat sebanyak RM 500 ribu? Bagaimana pula isu pembelian tanah yang 80% bawah air dengan kos RM 87 juta? Korang nak buat apa dengan tanah tu? Nak buat loji air Mitigasi 2 ke? Bagaimana dengan isu penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan hingga menyebabkan kematian Teoh Beng Hock? Penyelewengan projek kerajaan di DUN Seri Kembangan melibatkan DAP, ambik komisyen untuk setiap projek, entah berapa banyak yang diorang pelahap gamaknya. Begitu juga dengan pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat yang berleluasa, Penipu Rakyat cakap tak keluarkan lesen baru, memang tak keluarkan lesen baru, tapi yang tak berlesen dibiarkan beroperasi sesuka hati, siap dengan perniagaan maksiat lagi, memalukan, sangat memalukan, ini ko tak nak ulas ke?

Sebenarnya banyak benda lagi aku nak ulas, pasal isu bekalan air, pasal isu penindasan peniaga kecil bumiputera, pasal kegilaan Penipu Rakyat membuat kekacauan, dan bermacam lagi, tapi tak muat dah dalam komen ni, setakat ini dululah, itu pun dah berlambak dan pastinya tukang fitnah dari Penipu Rakyat tak dapat nak beri jawapan dan berambus lari dari blog GAP, kalau masuk pun dia buat-buat tak nampak kerana dia memang bodo piang, jenis manusia tak sedar diri, dasar penipu, dasar anjing suruhan.
Dasar Penipu Rakyat hanya tahu membohong sajalah, pasal penyelewengan yang disenaraikan panjang berjela tu, tukang fitnah tu pun tak tau apa-apa, dengar ceramah pembohong dari pimpinan buruk Penipu Rakyat terus percaya, dasar manusia bodo piang, memang macam inilah.

Anonymous said...

Puak Penipu Rakyat terutama Melayu PKR dan PAS jenis macam haiwan, bukannya nak menghina, tapi begitulah hakikatnya, bila pimpinan buruk Penipu Rakyat berceramah membohongi itu dan ini, mereka akan percaya bulat-bulat tanpa usul periksa, macam isu perdebatan antara Ustaz Fathul Bari dengan Nasruddin Tantawi, bila Nasruddin Tantawi buat kenyataan salah pun, puak PAS boleh percaya bulat-bulat.

Malahan dalam ceramah puak Penipu Rakyat, golongan jenis macam haiwan ni dengar dengan tekun segala pembohongan oleh penceramah Penipu Rakyat, mereka percaya bulat-bulat, macam ada otak pula gayanya.

Saya bukannya nak menghina, tapi inilah hakikatnya jenis orang yang tak berfikir dan tak reti menggunakan akal untuk berfikir, akhirnya jadi macam haiwan sajalah, macam lembu, macam keldai, dipacu ke sana ke mari demi kepentingan orang lain.

Golongan yang jenis tak reti berfikir ini adalah golongan yang tak sedar diri, mereka jadi begini kerana mereka telah selesa dengan segala nikmat dari Allah yang diusahakan oleh Barisan Nasional, memanglah nikmat yang ada sekarang ini adalah dari Allah, tapi kalau tidak diusahakan oleh Barisan Nasional, tak merasalah kita semua termasuklah dari puak pembangkang ni. Golongan ini telah berjaya mencapai kejayaan hasil dari usaha gigih kerajaan Barisan Nasional, ada yang berjaya mendapat kerja besar kerana kuota pelajaran di universiti, kalau nak diikutkan mereka tak layak pun, tapi kerana ada kuota untuk bumiputera, maka mereka layak, kemudian mereka dapat jawatan besar, gaji besar, malahan pengajian mereka pun dibiasiswakan oleh kerajaan Barisan Nasional, bila dah berjaya mereka nak bersikap angkuh, mereka mempertikaikan keistimewaan bangsa mereka sendiri, kononnya asobiyah dan zalim, mereka jadi lupa daratan dari mana mereka datang, mereka sudah lupa jika kerajaan tidak kutip mereka dan beri pelajaran di universiti dengan pembiayaan biasiswa menggunakan kuota bumiputera itu, berkemungkinan besar mereka tidak akan berjaya seperti sekarang, sebabnya ramai dikalangan mereka anak orang susah, kerana susah kerajaan tolong, tapi bila dah senang menjadi pengkhianat kepada kerajaan, inilah jenis manusia yang tak sedar diri dan tak sedar dek untung, inilah golongan yang telah berjaya tapi lupa asal usulnya, golongan ini ramai sekarang ini, berjaya dengan hasil pertolongan kerajaan, kemudian jadi pengkhianat menuduh kerajaan dengan tuduhan yang bukan-bukan. Inilah golongan yang muka tak malu dan tak sedar diri mempertikaikan dasar kerajaan yang membantu bumiputera, mereka hina dasar membantu bumiputera yang telah mereka kecapi hingga berjaya, mereka jadi bongkak dan angkuh kerana mereka adalah golongan yang tidak sedar diri. Sedarlah, insaflah.

Bomo Siam said...

6:08 PM

Persoalannya klu butui UMNU bawak kemajuan, kenapa depa TOLAK UMNU?

Pelik kan...???

Anonymous said...

Pembetulan:

Puak Penipu Rakyat terutama Melayu PKR dan PAS jenis macam haiwan, bukannya nak menghina, tapi begitulah hakikatnya, bila pimpinan buruk Penipu Rakyat berceramah membohongi itu dan ini, mereka akan percaya bulat-bulat tanpa usul periksa, macam isu perdebatan antara Ustaz Fathul Bari dengan Nasruddin Tantawi, bila Nasruddin Tantawi buat kenyataan salah pun, puak PAS boleh percaya bulat-bulat.

Malahan dalam ceramah puak Penipu Rakyat, golongan jenis macam haiwan ni dengar dengan tekun segala pembohongan oleh penceramah Penipu Rakyat, mereka percaya bulat-bulat, macam tak ada otak pula gayanya.

Saya bukannya nak menghina, tapi inilah hakikatnya jenis orang yang tak berfikir dan tak reti menggunakan akal untuk berfikir, akhirnya jadi macam haiwan sajalah, macam lembu, macam keldai, dipacu ke sana ke mari demi kepentingan orang lain.

Golongan yang jenis tak reti berfikir ini adalah golongan yang tak sedar diri, mereka jadi begini kerana mereka telah selesa dengan segala nikmat dari Allah yang diusahakan oleh Barisan Nasional, memanglah nikmat yang ada sekarang ini adalah dari Allah, tapi kalau tidak diusahakan oleh Barisan Nasional, tak merasalah kita semua termasuklah dari puak pembangkang ni. Golongan ini telah berjaya mencapai kejayaan hasil dari usaha gigih kerajaan Barisan Nasional, ada yang berjaya mendapat kerja besar kerana kuota pelajaran di universiti, kalau nak diikutkan mereka tak layak pun, tapi kerana ada kuota untuk bumiputera, maka mereka layak, kemudian mereka dapat jawatan besar, gaji besar, malahan pengajian mereka pun dibiasiswakan oleh kerajaan Barisan Nasional, bila dah berjaya mereka nak bersikap angkuh, mereka mempertikaikan keistimewaan bangsa mereka sendiri, kononnya asobiyah dan zalim, mereka jadi lupa daratan dari mana mereka datang, mereka sudah lupa jika kerajaan tidak kutip mereka dan beri pelajaran di universiti dengan pembiayaan biasiswa menggunakan kuota bumiputera itu, berkemungkinan besar mereka tidak akan berjaya seperti sekarang, sebabnya ramai dikalangan mereka anak orang susah, kerana susah kerajaan tolong, tapi bila dah senang menjadi pengkhianat kepada kerajaan, inilah jenis manusia yang tak sedar diri dan tak sedar dek untung, inilah golongan yang telah berjaya tapi lupa asal usulnya, golongan ini ramai sekarang ini, berjaya dengan hasil pertolongan kerajaan, kemudian jadi pengkhianat menuduh kerajaan dengan tuduhan yang bukan-bukan. Inilah golongan yang muka tak malu dan tak sedar diri mempertikaikan dasar kerajaan yang membantu bumiputera, mereka hina dasar membantu bumiputera yang telah mereka kecapi hingga berjaya, mereka jadi bongkak dan angkuh kerana mereka adalah golongan yang tidak sedar diri. Sedarlah, insaflah.

Bomo Siam said...

5:49,

Tahniah bro! Mintak bidak2 UMNU tulun jawab...!!!

Anonymous said...

Anon 5.49...

Byk tu jer....la yg korng pegang 4 neg xsmp sepenggal dah brbillion wet korng telan xnak ungkit pulak...

Kat PP tuh..legasi SIAL punya byk isi tembolok dia dan kroni...bayan mutiara, tanah org2 Melayu/India..huh ..xckp nak di senaraikn..

Kat Selangor darul MAKSIAT smp berubah bentuk muka bumi Selangor...agaknya kalo lagi spnggal Pkatan Haram pegang mau org2 Selangor kene tinggal dalam lombong sbb dok juai pasir Selangor jee...

Pusat pengajian yg menolong org Melayu abis korng lingkupkn..tgk apa dah jadi pada UNISALE, KUIN , KUIS........mmg nyata cibai2 xnak org Melayu generasi yg mndatang berilmu....

Yg pellknya langau2 hijau pon SETUJU dgn taktik cibai2 mnghapuskn hak Melayu...apa punya BODDDOO langau2 ijau tuh krn dendam thdp UMNO sgp mmbiarkn bangsa n agama sndiri di tindas....

BOMO SIAL...cukup2la jadi ANJENG pada cibai2 itu...lainla ko pon jenis makan BABI sbb tuh ko g2 benci pada DSN...

Anonymous said...

kalau di klate tokong siam jadi isu, kini di penang Tokong Dapig bakal jadi isu???

bako

bako

bako

Bomo Siam said...

Alooo..UMNU! Jin aku sukak ulangi sekali lagi fakta2 agung anon 5:49....!

69 Penyelewengan UMNO Yang Rakyat Malaysia Wajib Tahu…..
Penyelewengan dan kerugian wang rakyat sepanjang pentadbiran BN dalam mengurus negara. Di mana pergi Bersih, Cekap Amanah? Di mana pergi Islamisasi? Di mana pergi Islam Hadhari? Di mana pergi 1Malaysia? Adakah 1 Malaysia hendak disapu oleh UMNO-BN?

1. PKFZ = RM12 billion
2. Submarine = RM500 million
3. Simedarby = RM964 million
4. Paya Indah Westland =RM88 million
5. Posmalaysia (transmile) = RM230 million lost
6. Eurocopter deal = RM1 billion waste?
7. Terengganu Stadium Collapsed = RM292 million
8. MRR2 repair cost = RM70 million
9. Maybank Overpay for BII = RM4 billion
10. Tourism -NYY kickback = RM10 million
11. 3 paintings bought by MAS = RM1.5 million
12. Overpayment by Sport Ministry = RM8.4 million
13. London ‘s white elephant sports complex = RM70 million
14. MRR2 Repairs = RM70 million
15. MATRADE repairs = RM120 million
16. Cost of new plane used by PM = RM200 million
17. InventQ irrecoverable debt = RM228 million
18. Compensation for killing crooked bridge = RM257 million
20. Lost in selling Augusta = RM510 million
21. Worth of AP given out in a year = RM1.8 billion
22. Submarines (future Muzium Negara artifacts) = RM4.1 billion
23. PSC Naval dockyard = RM6.75 billion
24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion = RM3.2 billion in 2008 ringgit
25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s isbelieved to have cost some US$500 million. = RM1.6 billion
26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia = RM30 billion in the 1990s.
27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million = RM2.56 billion.
28. Use of public funds in the Valuecap Sdn. Bhd. operation to shore up the stock market = RM10 billion
29. Bank Islam scandal = RM 700 million losses.
30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of €75.99 million =RM348 million.
31. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu from 2004-2007 = RM7.4 billion.
32. For the past 10 years since Philharmonic Orchestra wasestablished, this orchestra has swallowed a total of RM500 million.Hiring a kwai-lo CEO with salary of more than RM1 million per annum !!
33. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat AbdulJalil (women and social development affairs) RM404,726 and Abdul Hamid Othman (religious)RM549,675 per annum
34. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Out of theamount, the government paid a whoppingRM2.21 billion for the purchaseof information and computer technology (ICT) equipments which it isunable to give a breakdown. Govt paid more than RM6k per notebook vsper market price of less than RM3k through some new consortiums thatsetup just to transact the notebook deal. There was no math &science content for the teachers and the notebooks are all with theteachers’ children now.
35. The commission paid for purchase of jets and submarines to twoprivate companies Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted toRM910 million

Anonymous said...

5.49,

masa tu sapa jadi menteri kewangan, bro???

Anonymous said...

5.49,

semua itu dah lapuk, yang tak lapuk adalah isu Talam/Trinutty corp...jawap yang ini dulu key???

Bomo Siam said...

36. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion “Crooked Scenic Half-Bridge”
37. RM1.3 billion have been wasted building the white elephantCustoms, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation ofthe Malaysia-Singapore scenic bridge
38. RM100 million on renovation of Parliament building and leaks
39. National Astronaut Programme = RM 40 million
40. National Service Training Programme, yearly an estimate of RM 500 million
41. Eye on Malaysia = RM30 million and another RM5.7 million of free ticket
42. RM2.4 million on indelible ink
43. Samy announced in September 2006 that the government paid compensation amounting to RM38.5 billion to 20 highway companies. RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from the toll hike in 2008 alone
44. RM32 million timber export kickbacks involving companies connected to Sarawak Chief Minister and his family.
45. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At atime when MAS incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three paintings to decorate its chairman’s office.
46. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.
47. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion
48. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.
49. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million.
50. Kuching Prison bailout costing RM135 million
51. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million.
52. Le Tour de Langkawi bailout costing RM3.5 million
53. Wholesale distribution of tens of millions of shares in BursaMalaysia under guise of NEP to cronies, children and relatives of BNleaders and Ministers worth billions of ringgits
54. Alienation of tens of thousands of hectares of commercial landsand forestry concessions to children and relatives of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits
55. Since 1997, Petronas has handed out a staggering RM30 billion in natural gas subsidies to IPPs who were making huge profits.In addition, there were much wastages and forward trading of Petronasoil in the 1990s based on the low price of oil then. Since the accountsof Petronas are for the eyes of Prime Minister only, we have absolutelyno idea of the amount.
56. RM5700 for a car jack worth RM50
57. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes
58. A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
59. A thumbdrive that cost RM90 was bought for RM480
60. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
61. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143
62. Expenses for 1 Malaysia campaign paid to APCO worth of RM77million?
63. RM17 billion subsidy to IPP
64. Scandal NFC Cow and Condo RM250 million, Sharizat ‘s husband is paid RM100K per month
65. RM589 million Tan Sri Tajuddin Ramli was bailed out by BN
67. RM608 million was spent within 2 months for Najib’s and Muhyiddin political roadshow early this year 2012
68. RM400,000 paid for engagement ceremony of PM Najib’s son
69. RM80,000 sambut ulang ahun hari jadi PM...

...Jin! Mau menanah punggung puak2 tu nak jawan nih!

Anonymous said...

6.53,

kenapa tak lapor? tak dak bukti?

kalau takdak bukti takyah buang masa beb.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
6:08 PM

Persoalannya klu butui UMNU bawak kemajuan, kenapa depa TOLAK UMNU?

Pelik kan...???

August 24, 2012 6:40 PM
---------------------------------------------

Apa nak peliknya Bomo Siam, perkara yang baik pun akan ditolak oleh golongan yang jenis tak reti berfikir kerana sibuk mengikut nafsu serakah, macam dakwah Nabi di Mekah, apahal kaum Quraish termasuk pak sedara dan sedara mara Nabi sendiri menentang Islam sedangkan jelas Islam adalah agama yang benar berdasarkan mukjizat yang diterangkan oleh Nabi termasuk mukjizat Al-Quran, apakah Nabi tidak betul? Berfikirlah guna akal, kalau asyik mengikut nafsu serakah, sampai bila pun ko akan terus dengna kebodohan yang berpanjangan.

Pasal kemajuan yang dibawakan oleh UMNO dan kerjasama rakan-rakan dalam Barisan Nasional di negara ini, tidak lihatkah ko bahawa hampir setiap keluarg di negara ini mempunya kenderaan bermotor sekurang-kurangnya motosikal, malahan ramai juga yang berkereta, ada sampai dua tiga bijik kereta, kalau dulu, bukan setakar motosikal, basika pun payah nak dimiliki oleh orang ramai terutama bumiputera dan India. Macam itu juga dengan telefon, sekarang ini pun tukang sapu pun dah pakai telefon bimbit, dulu mana nak dapat dibayangkan perkara ini semua, orang yang sangat kaya saja boleh miliki telefon, itu pun telefon rumah sebab telefon bimbit belum ada.

Bomo Siam, pemikiran ko dah menyeleweng, kedengkian ko terhadap kerajaan Barisan Nasional telah membuta mata hati ko terhadap kebenaran hinggakan ko tidak dapat membezakan kesenangan orang yang hidup di zaman ini dengan zaman sebelum merdeka.

Sudah jelas bahawa UMNO dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional membawa banyak kemajuan di negara ini, memang ini rahmat Allah, tapi atas daya usaha Barisan Nasional juga maka rahmat Allah ini dapat dinikmati oleh bukan saja rakyat di negara ini, malahan pendatang asing pun sama, lihatlah si Bangladesh, Nepal, Myanmar, Vietnam, Indon, sebelum mereka masuk dan kerja di negara ini, jangan haraplah nak guna telefon bimbit, malahan nak pegang telefon bimbit pun angan-angan sajalah, tapi bila kerja di negara ini, walaupun buruh, walaupun kerja bawahan, mereka juga mampu miliki telefon bimbit, ko jenis tak merasa susah gamaknya kot Bomo Siam, sebab tu ko tak reti bersyukur dengan segala rahmat dan nikmat yang ada sekarang ini, jenis macam inilah yang jenis tak sedar diri, kalau negara dalam krisis, golongan macam ini akan menangis macam budak-budak kerana tak tahu nak hadapi cabaran, tak macam orang yang biasa hidup susah, tahu menghargai segala nikmat yang diperolehi kerana mereka sedar bahawa mereka dahulu susah dan jika mendapat nikmat, maka mereka bersyukur, mereka berterima kasih kepada Allah dan kerajaan dan golongan yang membantu. Orang yang biasa hidup dalam keadaan mencabar dan penuh kesusahan akan sedar dan berupaya untuk menyerap tekanan bila dalam keadaan krisis, sebab mereka telah berjaya menghadapi kesusahan sebelum ini.

Bomo Siam, teruskanlah dengan kebodohan ko tu, mungkin benar ko ni jenis anak manja, anak yang dimanjakan oleh mak bapak ko terlebih sangat hingga ko jadi manusia yang tak reti mengenang budi dan tak tahu menghargai apa yang diberikan, kerana ko mudah sangat nak dapat itu ini dari mak bapak ko. Blah la Bomo Siam, anak manja dan jenis boboi macam ko ni, boleh blah la, ko geng puak-puak lembik, ko boleh pergi jahanam sajalah, blah la, dasar penipu, dasar anak manja jenis boboi, itulah Bomo Siam, pecacai DAP yang jenis anak manja tahap boboi. Bomo Siam, tukarlah nama ko jadi Boboi Siam, baru sesuai dengan karekter boboi ko tu, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

1 bilion pakatan gunakan untuk selamatkan satu syarikat kroni...kalau 10 syarikat kroni??
kalau 40 tahun?

Bomo Siam said...

Anon 5:49.....

Hg memang sorang yg berusaha & rajin. Malaysia patut bangga punya rakyat seperti hg....syabas!

Rajin dedahkan kebenaran!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

56. RM5700 for a car jack worth RM50
57. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes
58. A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
59. A thumbdrive that cost RM90 was bought for RM480
60. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
61. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143

-------------------------------------------------------------

Perkara yang dituduhkan oleh para pecacai Penipu Rakyat di atas adalah kebodohan Penipu Rakyat itu sendiri, malahan isu penyelewengan itu bukannya dibuat oleh pihak kerajaan, tetapi kakitangan kerajaan yang jenis tak amanah. Itulah, jenis haiwan macam puak Penipu Rakyat ni akan dengar segala pembohongan dari pimpinan buruk mereka tanpa usul periksa, jenis bodo piang katakan, macam inilah.

Hoi si bodo, ko pergi semak dengan audit negara pasal hal ini, ini adalah penyelewengan oleh kakitangan kerajaan yang tak amanah, ini bukannya dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional, tapi jenis manusia tak sedar dek untung macam puak pembangkang inilah, diberi amanah mengkhianat, bla la, nak tuduh pun sampai sanggup fitnah, jenis puak pembangkang kaki fitnah yang bodo piang, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

6:58 PM
Alooo...klu tak pakai 'kalau', buleh tak?

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

7:02 PM

Kakitangan Kerajaan? Kerajaan mana tu...?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Anon 5:49 dan Bomo Siam, tuduhan korang tuduhan melulu, tak ada bukti, malahan pasal pertunangan anak Najib baru-baru ini, bukannya anak lelaki dia, tetapi anak perempuan dia, itu pun korang dah kantoi, malahan korang ada bukti kukuh ke nak tuduh itu semua, ada rakaman CCTV? Sda rakaman video macam kes Anwar? Sedangkan ada bukti pun korang kata tipu, inikan pula yang tak ada bukti langsung, blah la, cakap saja lebih, penipu, korang fitnah saja besar, pasal pembelian alat-alat pertukangan dan isi minyak kos tinggi tu, itu bukannya dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional, tapi oleh kakitangan kerajaan yang tak bertanggungjawab, korang nak tuduh pun sampai sanggup buat fitnah.

Rabaklah punggung korang kena sontot dengan Al-Juburi lepas ni kerana korang gagal untuk membuat fitnah yang berkesan, apa pun fitnah tetap fitnah, jenis tak peduli halal haram dan dosa pahala macam pecacai puak pembangkang ni mana peduli itu semua, janji bayaran, bayaran lebih utama, kalau mereka diupah untuk kencing dan berak atas kubur datuk nenek moyang mereka pun mereka sanggup, beri upah, apa saja sanggup dibuat oleh pecacai pembangkang ni kerana mereka bodo piang jenis tak reti berfikir guna akal kerana mungkin mereka ni jenis tak berotak, dalam kepala penuh dengan taik sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

6:57 PM

Mengenang budi? Pd siapa? Pd UMNU?

"Kirim salam...!!!"

Anonymous said...

bomo bodoh kalau anak ko jahat, tugas polis nak ajar..itu sebab ko pun jahat..sama macam kelantan banyak jenayah berlaku polis salah?salahkan nik aziz kerana dia pun jahat!

Anon 5.49 nampak sgt kerja ko bomo tok sah cari penyokong ye cari ko tulis sama jer cam anon 5.49. Report ler setakat fitnah siapa pun bole tulis.nenek ko pun reti tulis!kesian aku tgk ko satu keluarga ko jenis finah jer plus syirik! Mau sembang pasai islam?mengucap dua kalimah syahadah dulu!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
7:02 PM

Kakitangan Kerajaan? Kerajaan mana tu...?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

August 24, 2012 7:04 PM

--------------------------------------------------------------

Kakitangan kerajaan pun ada puak pembangkang juga, jangan nak kelentong sangatlah, orang macam ko ni jenis dalam kepala tak ada otak dan hanya penuh dengan taik mana reti beza antara kakitangan kerajaan dan kerajaan, jenis bodo katakan, biasalah, aku faham jenis ko ni, teruskanlah dengan kebodohan ko tu dan ko ajarlah anak cucu ko jadi bodo macam ko juga, dasar anjing pembangkang, menyalak lebih, tapi tak reti berfikir, sebabnya mereka bodo piang dan bangang, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

7:08 PM

Hg masih percaya vidsex three stoogers yg guna actor siam tu...?

Bomo Siam said...

7:09 PM

Sila semak IP antara kedua-duanya...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
6:57 PM

Mengenang budi? Pd siapa? Pd UMNU?

"Kirim salam...!!!"

August 24, 2012 7:09 PM

--------------------------------------------------

Aku faham, manusia jenis tak berakal sebab ko tak ada otak dan dalam kepala ko penuh taik, maka ko tak akan menengang budi, ko dengan tak tahu malu menggunakan segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan, dan lepas tu ko tuduh dan maki hamun kerajaan dengan tuduhan melulu, biasalah, dasar bodo piang dalam kepala penuh taik macam ko ni tak tau apa-apa, menyalak macam anjing sajalah, tak apa, aku faham, aku faham, tapi aku akan terus hentam ko juga, ko bodo ke, ko apa ke, itu ko punya pasal, sebab yang salah kena diperbetulkan, lebih-lebih lagi si bodo macam Bomo Siam ni, perlu diperbetulkan supaya orang ramai tidak terpedaya dengan kebodohannya, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo siam nasihat anwar freemason berbilion duit zionis dia kaut.mau jatuhkan najib tapi dia tak mampu jatuhkan ketentuan Allah.sanggup jadi barua zionis lingkupkan negara.

Bomo Siam said...

7:02 PM

Anon 5:49..! Rasa2 aku macam pernah baca dlm Audit Report!

Ada butui ka?

Takkan Audit Negara nak muhung kot....!!!

Anonymous said...

Hahaha sekarang mcm2 ip ada.nenek ko pun ada ip tang ko ko guna ip jin dan syaitan sebagai talian hayat spt anwar guna dajal.tak caya sila semak bendera pkr logo mata dajal!

Bomo Siam said...

7:13 PM

Ya! Aku peminat TEKUN, MICB & Unit Pembangunan Usahawan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

bodoh ko nak sembang pasai audit nampak sangat ko buta audit bomo siam!

Anonymous said...

Anon 7.19 betul ko aku sokong!logo bendera pkr sebijik lambang zionis!padan anwar diberi status freemason tyler!chis!pengkhianat islam!

Bomo Siam said...

7:19 PM

Seksyen 114A ??????

Wakakakakakakaka...!!!

Bomo Siam said...

7:22 PM

Buleh jadi jugak la....mathematik aku.....9 !!!!!!!!!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
7:13 PM

Ya! Aku peminat TEKUN, MICB & Unit Pembangunan Usahawan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 24, 2012 7:20 PM

-------------------------------------------------------

Jenis manusia tak sedar diri dan tak tahu bersyukur macam Bomo Siam ini akan menerima pembalasannya, sekarang ni tengah sihat, maka sesuka hatilah membuat segala kejahatan, segala bantuan kerajaan dia balun, tapi pada masa yang sama dia sibuk buruk-burukkan kerajaan.

Bomo Siam, teruskanlah dengan kebodohan ko ini selagi ko masih tak sedar diri, lantak ko sajalah, sekarang ini boleh la sesuka hati ko buat, nanti bila ko dah susah, sudah sakit, sudah nak mampus, masa itu baru ko akan sedar diri, sekarang ni ko sakit pun ko pergi ke pusat perubatan kerajaan, sebab murah dan hanya bayar RM 1 untuk ubat-ubatan yang berharga berpuluh ringgit, tapi biasalah, jenis manusia tak sedar dek untung macam Bomo Siam ini akan terus dengan kebodohan, sebab dalam kepala dia penuh dengan taik, dia tak ada otak, sebab otak dia dah bertukar jadi taik, busuk sebusuk-busuknya, bukan setakat otak dia dah jadi taik, hati dia pun dah jadi taik, membusuk semakin membusuk, sebab itulah dia jadi tak sedar diri hingga sebegini rupa. Inilah golongan yang jenis tak sedar diri, dan tidak peduli dosa dan pahala, dia juga tak peduli halal haram kerana yang penting adalah bayaran, kerana bayaran apa saja boleh dibuat, itulah Bomo Siam, hatta kencing atas kubur nenek moyang dia pun dia sanggup jika diberikan bayaran terutama sekali dari DAP, tak gitu Bomo Siam? Bomo Siam, teruskan dengan kebodohan ko itu, ko ajar pula anak cucuk ko nanti jadi bodo macam ko, lepas tu diorang akan kencing dan berak atas kubur ko demi bayaran dari DAP seperti yang ko buat sekarang ini, hidup ini ibarat roda Bomo Siam, sekarang ko membuat jahat kepada orang lain, lepas ini anak cucu ko sendiri pula yang akan membuat jahat juga, tapi bukan kepada orang lain, kepada ko sendiri. Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka, sedarlah diri, aku bukannya benci ko sebab ko Bomo Siam, tetapi kelakuan ko yang membuatkan aku benci, sedarlah, bertaubatlah, insaflah.

Anonymous said...

Hahaha bebal bomo siam audit dgn mathematic takde kena mengena..apa jenis laporan yer?bersyarat atau clean atau penafian? Jawap bomo!

Anonymous said...

Tok sah sembang kemaih seksyen 114A bomo kalau laporan audit pun tak reti baca!

Anonymous said...

BOMOH SIAM MAKAN KOMIYEN KOMEN BLOG ORG...AKU RASA KALAU KIRA DUIT HARAM...MEMAng HHARAM JADAH DAH BOMOH NIE..HEHEHE..SILAP HARIBULAN DIA KApir lahanat....Aku nak try doa supaya bomoh hidup di laknat tuhan atas usaha dia untuk memusnahkan Islam Dan Bangsa Melayu.....sapa sapa nak Amin kan ??( ps...anak bomoh siam nie bohsia )hehehe

Anonymous said...

Amin 1000 kali!jom solat maghrib aku nak amin lagi!

Anonymous said...

Umat Islam sekarang ini tengah diuji, di negara-negara Arab umat Islam diuji dengan perang saudara, di Malaysia pun sama, cuma tak sampai menggunakan senjata sajalah, tepi dengan golongan yang menjadi pengkhianat ummat dan pengkhianat negara seperti Penipu Rakyat.

Lihatlah ujian di mana Barisan Nasional sedang sedaya upaya membangunkan negara demi kesejahteraan rakyat di saat ekonomi dunia yang tidak menentu.

Pada masa yang sama pula Penipu Rakyat pula sibuk membuat kekacauan di seluruh negara hinggakan mengganggu usaha pembangunan oleh Barisan Nasional.

Umat Islam sekalian, terutama di Malaysia, sedarlah, bangkitlah dari lamunan puak-puak yang mengucar-ngacirkan negara ini, sedarlah umat Islam sedang dimusnahkan oleh golongan yang tamak haloba dengan kuasa walaupun dirinya tidak layak, mereka rela diperguna untuk menghancurkan kekuatan umat Islam di negara ini, sedarlah semua, bangkitlah dari kegelapan Penipu Rakyat, dan marilah bangun menuju ke arah sinar harapan Barisan Nasional.

Saya bukannya beretorik, sebagaimana temuramah Tun Mahathir dengan pihak Jabatan Penerangan sebelum ini, "Baik buruk bangsa Melayu bergantung kepada orang Melayu sendiri, kalau mereka (Melayu) hapus, itu pilihan mereka (Melayu)" peluang bermacam-macam diberikan kepada orang Melayu oleh pihak kerajaan, kalau orang Melayu masih tidak sedar diri, maka orang Melayu akan jadi golongan merempat di negara sendiri.

Bangkitlah Islam di Malaysia sekalian, jangan kerana telah berjaya menikmati kesenangan yang diusahakan oleh kerajaan, maka menjadi lupa daratan, tidak sedar diri dan akhirnya hancur akibat kelakuan tidak bermoral itu. Generasi kini yang lahir dalam serba kesenangan tidak sedar akan keperitan perjuangan generasi terdahulu, mereka hanya akan sedar jika mereka dijajah, dihina, diperlakukan seperti hamba, barulah mereka akan sedar, ketika itu telah terlambat kerana mereka telah dikuasai oleh orang lain. Orang Melayu/Islam di Malaysia mengambil masa selama 446 tahun untuk berjaya menjadi pemerintah di negara sendiri, jika sekali lagi orang Melayu/Islam di Malaysia dijajah buat kali kedua, apakah perlu menunggu 500 tahun lagi untuk memulihkan pemerintahan orang Melayu di Malaysia? Terpulanglah, generasi lama yang bermatian mempertahankan kuasa orang Melayu mungkin tidak akan lama lagi di dunia ini, jika mereka tidak ada, akah generasi muda yang lemah ini mampu mempertahankan negara sebagaimana generasi terdahulu? Sedarlah, bangkitlah kerana bangsa yang berjaya adalah bangsa yang sedar asal usul dirinya dan sayangkan bangsanya dan mahu bangsanya menjadi bangsa yang bertamadun tinggi, tapi tidaklah sampai mengainaya bangsa lain, jangan salah faham pula kerana kita perlu amalkan wataniyah iaitu sayangkan bangsa dan bukannya asobiyah kepuakkan melampau. Sedarlah, insaflah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
6:58 PM
Alooo...klu tak pakai 'kalau', buleh tak?

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 24, 2012 7:03 PM

KOMEN:

KO BACA PULAK KENYATAAN INI: "kalau pakatan menang 2/3, hudud akan dilaksanakan"

kenapa ada kalau hah?

Anonymous said...

bila ketua serambi mekah fening berdepan isu hud hud, masih ada misi boleh temankan...marhaen urut sendiri. adil?

Anonymous said...

Mansor othman cayalah ko belasah kafir harbi dap lge!sampai lge beri nota cinta kat ko!wow satu malaysia nampak lge beri nota!

Lge angkuh!lge autokratik!

Anonymous said...

Gap belasah pkr! Pkr belasah dap!bravo!

Anonymous said...

Jika dahulu para cerdik pandai Melayu bertungkus lumus untuk memajukan bangsa, berhempas pulas untuk mempertahankan kekuasaan orang Melayu walapun serba kekurangan dan dengan pelbagai cabaran, tapi lihatlah generasi sekarang ini, kerana menikmati kesenangan dan nikmat yang diusahakan dengan susah payah oleh generasi terdahalu telah menyebabkan generasi muda sekarang ini lupa daratan, mereka telah lupa dari mana mereka datang, mereka telah lupa asal usul mereka, mereka telah lupa kepada perjuangan bangsa mereka, mereka hanya pentingkan diri dan sanggup berbuat apa saja untuk kepentingan diri.

Saya bukannya beretorik, lihatlah pada ketika perhimpunan raksasa 1946 orang Melayu bersatu membuat perhimpunan raksasa yang diusahakan oleh UMNO untuk mempertahankan kuasa-kuasa orang Melayu di negara ini, tapi berbeza dengan perhimpunan liar seperti BERSHIT yang berkumpul beramai-ramai dan menjadi alat kepada pihak lain untuk berkelahi sesama bangsa, sungguh menyedihkan bila melihat sekumpulan anak muda Melayu membelasah seorang petugas keselamatan semasa demontrasi liar tersebut, sedangkan pihak lain yang menjadi dalang rusuhan itu hanya berdiri dari jauh sambil ketawa dan bertepuk tangan kerana berjaya memecah belahkan dan mempergunakan orang Melayu untuk bergaduhan sesama Melayu.

Generasi muda yang bersikap liar itu hanya akan sedar diri jika mereka dijajah kembali, mereka dihina dan diperlakukan seperti hamba abdi oleh orang lain, mereka tidak merasakan bagaimana orang Melayu dahulu dipaksa oleh Jepun untuk tunduk hormat ke arah matahari untuk memuliakan Maharaja Jepun, jika tidak buat demikian akan dibelasah hingga lunyai oleh tentera Jepun yang melihatnya. Generasi muda sekarang ini juga tidak merasai keperitan dianak tirikan dalam bidang pelajaran di mana anak-anak penjajah diberikan pendidikan hingga ke peringkat tinggi sedangkan anak-anak Melayu sekadar di sekolah rendah saja.

Sedarlah semua, setelah perginya generasi lama yang memperjuangkan perjuangan Melayu dan Islam di negara ini, apakah yang akan terjadi dengan Melayu dan Islam di negara ini? Keadaan generasi muda kini sangat mendukacitakan, tidak peduli dengan masalah bangsa dan agama, bersikap endah tak endah dan senang diperalatkan oleh pihak lain.

Saya adalah generasi muda, saya bukannya nak memburukkan generasi muda sekarang kerana saya pun generasi muda juga, tapi inilah hakikatnya, ramai generasi muda yang tidak peduli dengan nasib agama dan bangsa, mereka sibuk dengan retorik yang dimainkan oleh golongan tertentu yang mahu menjahanamkan orang Melayu dan Islam di negara ini.

Ayuhlah semua, bangkitlah semula dari lamunan retorik dari pihak yang tak bertanggungjawab itu, bangunlah dan kembali bersatu untuk menegakkan kekuatan orang Melayu dan Islam di negara ini. Marilah bergandingan dengan pihak kerajaan yang sentiasa konsisten untuk membangunkan Melayu, Bumiputera dan Islam di negara ini.

Apakah kita mahu melihat Melayu dan Islam di negara ini dijajah selama 500 tahun lagi sebagai mana sebelum ini? Itu pun kalau 500 tahun, kalau 5000 tahun atau hingga kiamat, maka setakat inilah bangsa Melayu dan Islam dapat melindungi kekuatan politik Melayu dan Islam di negara ini, kerana orang Melayu sendiri menjadi perosak kepada bangsanya dan menyebabkan bangsanya dijajah berkurun lamanya atau hingga kiamat, sedarlah, bersatulah, bangkitlah dari lamunan, marilah bersama kerajaan untuk membangunkan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

7:40 PM

Maap! Aku ditugaskan bagi statement or soklan je.

Nak jawab...aku pun tak reti!!!

Anonymous said...

Anwar peliwat...pas psrti sesat...

Bomo Siam said...

Apa tajuk entry GAP tadi? Melalut merata dahhh......!

"NIK AJIS FAKTOR KEBENCIAN UMAT TERHADAP PAS."

...pelik bin ajaib! 20 thn jadik MB, takde pun tanda2 nak ditendang macam Khir Toyo!

Bomo Siam said...

Ada sapa2 yg buleh kasik spotlight...!

MB UMNU mana dlm sejarah yg mampu tongkat langit macam TGNA?

Ada? Sapa tu...! Madey ka?

Sapa benci TGNA nie...???

Anonymous said...

Bomo Siam, sebenarnya kamu yang mengarut dan meracau tak tentu arah. Kamu jenis tidak tahu berfikir kerana kamu jenis golongan yang tidak peduli dengan akal fikiran kerana kamu lebih mengutamakan nafsu serakah, bertaubatlah, insaflah, selama mana lagi ko nak jadi anjing suruhan DAP? Kelak ko akan menerima pembalasannya, insaflah sebelum telambat, bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

Anonymous said...

Ha ha yg penting anwar peliwat...pas parti sesat..

Anonymous said...

Jgn dilyn bomoh siam nie...peliwat pun dia sokong...anwar peliwat..pas pelacur agama...

ali said...

Sbb nik ajis jual agama utk dunia politik

Anonymous said...

Bomo Siam...

nak tanya sikit boleh??

Yg hang list kan senarai sampai 69 tu, hang bodoh ka??

Semua org boleh tulis....Tunjuklah bukti !!!

kau nak aku listkan jugak apa yg kerajaan kelantan buat, selangor buat dan pulau pinang buat ke??

Pls use your brain la...Inilah akibat byk sgt baca harakah dan suara keadilan...hampeh!!!

Anonymous said...

Bomo Siam, perbezaan Tun Mahathir dan Nik Aziz adalah Nik Aziz jenis emosional, jenis besar kepala kononnya sebab dia Mursyidul Am PAS, sekadar Mursyidul Am saja, bukannya nabi pun, bukannya tuhan pun, tapi berlagak bukan main. Sebab itulah di Kelantan 22 tahun Nik Aziz jadi Menteri Besar, apa yang dia buat, setakat ceramah ke hulu ke hilir sajalah, pembangunan negeri pun atas daya usaha Barisan Nasional, nak harap PAS mana tau apa, hasil balak, hasil emas, hasil bijih, cukai tanah pun entah lesap ke mana sebab nak buat lebuhraya pun mintak sedekah di sana sini, bukan nak menghina tapi PAS memang tak bertanggungjawab!

Tapi Tun Mahathir jenis menggunakan akal untuk memajukan negara ini, banyak kemajuan diusahakan oleh Tun Mahathir hingga negara ini menjadi makmur, memanglah ini adalah rahmat Allah, tapi kalau tak diusahakan, macam mana rahmat nak datang, kena usaha, bukannya sibuk ceramah maki hamun, membohong sana sini, menghasut sana sini, berdemontrasi liar merosakkan keamanan, tak rahmatnya macam tu, mala petaka sajalah.

Lihatlah Tun Mahathir menggunakan dana negara dan kerjasama dengan swasta untuk menghasilkan lebuhraya terpangjang di Malaysia, PLUS, tak payah mintak sedekah sana sini macam Nik Aziz dan pimpinan PAS, inilah kualiti seorang pemimpin, ko kutuklah Tun Mahathir macam mana pun, hakikatnya Tun Mahathir memang pentadbir yang baik dan berkualiti tinggi sedangkan Nik Aziz pula seorang ahli politik yang tak tau mentadbir tapi suka berpolitik hingga memperalatkan agama sampai membuat hukum hakam sesat demi kepentingan politik, inilah perbezannya.

Jelas sekali bahawa Barisan Nasional berkualiti tinggi, PAS dan sekutu ahzabnya jenis politik longkang tak bertamadun, dasar komunis dan penipu. Blah la, Penipu Rakyat komunis.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apa tajuk entry GAP tadi? Melalut merata dahhh......!

"NIK AJIS FAKTOR KEBENCIAN UMAT TERHADAP PAS."

...pelik bin ajaib! 20 thn jadik MB, takde pun tanda2 nak ditendang macam Khir Toyo!

August 24, 2012 8:30 PM

-----------------
Porky Nicky beruntong sbb PENGANOT PAS BODDDOOO n TAKSUB tahap SIAL...kalo boleh TAIK pork Nick tu pon penganot PAS nak amek wat azimat....

JGN SOK nnt kalo MATI MCM AYATOLLAH KHOMEINI,,KAIN KAFAN DIA PON PENGANOT TAKSUB SGP AMEK SMP NAK TRBOGEL MAYAT DIA....

Anonymous said...

Bila tanya PKR, siapa akan jadi PM bila PR menang? Dia kata Anwar.

Bila tanya PAS, dia kata kita tunggu menang dulu baru kita bincang (dalam hati nak Hadi jadi PM- tapi apa kan daya, DAP tak suka ulamak)

Bila tanya DAP, dia kata org bukan melayu pun boleh jadi PM..

Apa maknanya ni????

Bomo Siam said...

8:35 PM

Rebus batu buat sup
Amik kayu buat ulam,
Aku nak tgk UMNU lingkup
Akan ku lawan siang malam!

Anonymous said...

Trafik KL-Karak sesak

KUALA LUMPUR 24 Ogos - Aliran trafik Kuala Lumpur-Karak dari Genting Sempah ke arah Plaza Tol Gombak mula sesak dan sibuk, berdasarkan maklumat Twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) pada pukul 5.14 petang.

-----------------------------------

Agak-agak rakyat negeri mane ler yang banyak buat KL-Karak jem tu???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
8:35 PM

Rebus batu buat sup
Amik kayu buat ulam,
Aku nak tgk UMNU lingkup
Akan ku lawan siang malam!


August 24, 2012 8:46 PM

---------------------------------------

Batu boleh ke buat sup?
Orang gila bernama bumuh SIAL
GE-13, kalau UMNO tak melingkup
Boleh tengok bumuh SIAL berjalan bogel di Simpang Pulai....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Setuju. Bila TGNA berundur nnti, habis la PAS. Masanye akan sampai.

Anonymous said...

Ish..tak baik ckp camtu. Marah penyokong taksub TGNA. TGNA dah mcm nabi bagi diaorg. Semuanye betul takde yg salah.

Anonymous said...

Bomo pasai tue aku kata ko tak reti baca laporan ketua audit!tak reti jgn berlagak ada ilmu, setakat ilmu jampi ko reti laa pasai audit baik ko diam nasib baik ko mengaku tak reti tak sempat ko nak fitnah umno!

Anon 7.40pm

Anonymous said...

Harap2 TGNA jgn overstay la. Takut org lama2 menyampah. Hidup Husam!

Anonymous said...

Dap pecat ahli kuar parti!bodoh kafir harbi dap!nak tunjuk kuasa pun man man laa lge!

Anonymous said...

Pok nok tak layak digelar tok guru!ketua dia freemason n kafir harbi!

Anonymous said...

Anon 7.40 pm lu hebat!tok bomo sial angkat bendera puteh.

Kuang kuang kuang

Bomo Siam said...

8;43 said: 'banyak kemajuan diusahakan oleh Tun Mahathir hingga negara ini menjadi makmur, memanglah ini adalah rahmat Allah'

Inikah kemakmuran? Inikah rahmat Allah....?

....Berdasarkan kepada laporan rasmi, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) melaporkan terdapat lebih 257,000 sijil kelahiran didaftarkan tanpa catatan nama bapa, sejak tahun 2000 hingga pada bulan Julai 2008.

Ini bermakna secara purata, 2,500 kes anak luar nikah direkodkan pada setiap bulan atau 83.3 kes pada setiap hari. Jika diunjurkan lagi, satu kes pendaftaran anak luar nikah berlaku dalam setiap 17 minit 17 saat!

Amat menyedihkan kerana menurut statistik pendaftaran kelahiran kelahiran anak luar nikah dalam tempoh 4 tahun sahaja (1999-2003) 30,978 dari 70,430 (44%) orang bayi tidak sah taraf yang dilahirkan adalah anak orang ISLAM.

Pecahan mengikut negeri:

Selangor = 12,836 orang
Perak = 9,788 orang
Kuala Lumpur = 9,439 orang
Johor = 8,920 orang
Sabah = 8,435 orang
Negeri Sembilan = 4,108 orang
Pahang = 3,677 orang
Kedah = 3,496 orang
Pulau Pinang = 3,412 orang
Melaka = 2,707 orang
Kelantan = 1730 orang
Perlis = 691 orang
Sarawak = 617 orang
Terengganu = 574 orang

Ktan nombor berape? Johor nombot berape ye...?

Anonymous said...

Gap blog kau puak-puak educated ramai masuk.baca komen-komen diaorang terduduk juak-juak pakatan haram tak terkata.

Bomo Siam said...

Index jenayah...?

Haiya...! Lu olang solok bawah tempulung ka?

Alooo..ex IGP! Kasik angkat itu tempulung...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Laa...aku ingat Kelantan kosong sbb bandaraya Islam dan diperintah oleh Tok Guru. Rupanye Sarawak lg baik.

Bomo Siam said...

9:24 PM

...or, aku buat2 tak reti!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Klu UMNU pandai buat kemajuan pd Malaysia.....

Pasai apa hilang 2/3 & terbang 5 negeri?

(negeri2 yg maju plak tu!)

Apakah rakyat itu buta kayu...???

Bomo Siam said...

9:42 PM

Insyaalah, klu paling ramai pun...dlm 20 org! Syaratnya....

Berikan Kelantan...Polis Diraja Kelantan & jgn sekat hudud!

Bomo Siam said...

Muga diberikan rahmat olih Allah pd Ktan & seluruh Msia dgn kemenangan PR dlm GE13 ini.....

Tambah mengancam...bila tiba saat DYM Sultan Kelantan jadik Agung!

Betapa berkatnya Malaysia tercinta...

HUMBANKAN UMNU...!!!

Anonymous said...

Terajang Penipu Rakyat dari arenan politik negara dalam PRU 13, golongan komunis seperti mereka tidak boleh dipercayai. Bomo Siam, dalam statistik anak luar nikah ko nak tuduh Johor, ko lihat di tempat pertama negeri mana, Selangor, negeri yang diperintah oleh Penipu Rakyat, aku tak hairan sangat pasal ini, kerana itu adalah kerana kejayaan Penipu Rakyat termasuk PAS berjaya melambakkan rumah urut dengan operasi maksiat, kata tak bagi lesen baru, tapi yang beroperasi tak berlesen dibiarkan berleluasa, PAS di Selangor tumpang sekali, slogan baru PAS di Selangor "Membangun Bersama Rumah Urut". Bomo Siam nak ludah Barisan Nasional, tapi akhirnya terpelanting ke muka sendiri, tempat pertama negeri ramai anak luar nikah jatuh kepada Selangor, negeri Penipu Rakyat, blah la, PAS cakap besar kemain, tapi negeri pembiak maksiat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bomo sial pukimak dah tahap gaban sbb terlalu bnyk jilat buntot kapir laknat smpi jd giler babi! wakakakakaka!!!! komen tahap mahfuz lulusan srp je....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:42 PM

Insyaalah, klu paling ramai pun...dlm 20 org! Syaratnya....

Berikan Kelantan...Polis Diraja Kelantan & jgn sekat hudud!

August 24, 2012 9:49 PM

---------------------------------------------------------

Bomo Siam, jika ada kes kecurian oleh seorang Islam terhadap sebuah kedai milik bukan Islam akibat kegagalan PAS membangunkan negeri hingga rakyat tiada peluang pekerjaan hingga terpaksa mencuri, siapa yang patut potong tangan? Adakah Nik Aziz kerana gagal membangunkan negeri hingga rakyat jadi miskin hingga terpaksa mencuri?

PAS cakap jenis tak pakai otak, jenis tak berotak, mana fikir kesan dan akibat, depa pakai main hentam sajalah, hudud memang terbaik, tapi perlaksanaan perlu teratur, bukannya caca marba macam yang PAS buat sekarang ini, ini hanya akan memburukkan nama Islam dan menyebabkan hudud dipandang buruk, PAS mana fikir itu semua sebab mereka tak peduli pun semua itu, yang penting mereka menang pilihanraya, itu agenda utama mereka, hudud adalah alat untuk dipergunakan demi menang pilihanraya saja, sebab pimpinan PAS sendiri pun tak berani nak buat hudud, buktinya Drs. Dzul ahli parlimen Kuala Selangor pun tak yakin hudud dapat dilaksanakan sekarang ini dengan keadaan yang belum sesuai, malahan Din Puduraya @ Salahuddin Ayub pun berpendirian sama, cuma Nik Aziz saja yang tak reti berfikirk, sebab dia bukan fikir pun, melalut setiap hari adalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

keh keh keh....

Bomo Siam said...
Muga diberikan rahmat olih Allah pd Ktan & seluruh Msia dgn kemenangan PR dlm GE13 ini...

------------------

PR tadbir Malaysia akan jadi negara KRISTIAN la...tgk apa yg jadik kat Spork ....mana suara Melayu yg dok sokong LKY dulu...tonggolam di tolan TODAK...

Masa tuh PAS mungkin di haramkn dan penganut PAS akan jadi buruan...EXTREMIST....

Sapa2 yg lantang brsuara mnntang pakatan (DAP) lah tuh...samada akan disaman smp bangkrupt atau pon xsenang la idop kat Malaysia ms tuh...

Malaysia akan jadi REPUBLIK n pemerintahnya ialah cibai2 SIAL...padan muke org Melayu...merempatla kat bumi sndiri...bole la join sama nasib mcm Melayu pura2 kat selatan Mesia...atau lg malang nasib kite akan jadi mcm org Palestin..kene tindas...NAUZUBILLAHI MINZALIK

Bomo Siam said...

9:59 PM

Tak sama dgn Kelantan...keindahannya & kesederhanaan rakyatnya terpelihara.

Sngor...bukan negeri PAS sayang!

Itu negeri sepupu UMNU!!!

P.Pinang yg di perintah kafir harbi lebih baik dari negeri Najib???

Pelik...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Klu UMNU pandai buat kemajuan pd Malaysia.....

Pasai apa hilang 2/3 & terbang 5 negeri?

(negeri2 yg maju plak tu!)

Apakah rakyat itu buta kayu...???

August 24, 2012 9:46 PM

---------------------------------------------

Hang tengoklah pula apa dah jadi dengan negeri yang dicuri oleh Penipu Rakyat tu, janji bukan main baik punya, tapi membohong semuanya, pendidikan percuma konon, hingga sekarang tak percuma pun, siap naikkan yuran universiti miliki kerajaan negeri adalah, malahan nak turunkan cukai PBT konon, tapi menaikkannya lagi adalah, sewa rumah kerajaan oleh orang miskin pun kononnya nak turunkan, tapi lepas menang naikkan sampai 100%, sudahlah itu, tak buat penyelenggara yang teratur, situasi semasam pentadbiran Barisan Nasional menjadi pentadbir di negeri-negeri itu jauh lebih baik daripada sekarang ini, jelas rakyat di negeri-negeri berkenaan terpedaya janji manis pembangkang yang hanya menabur janji, tapi biasalah jenis munafik macam Penipu Rakyat ni mana tau pegang pada janji, janji adalah umpan politik sajalah, sudah dasar komunis, macam inilah, sebelum menang janji baik punya, lepas menang menindas mengalahkan penyamun.

Pembangunan pesat di negeri yang diperintah oleh Penipu Rakyat adalah pusat maksiat seperti rumah urut dan pusat hiburan yang berniaga maksiat, kononnya tak beri lesen baru, tapi yang beroperasi tanpa lesen dibiarkan, jelas Penipu Rakyat tak tau buat kerja, bersekongkol dengan kegiatan maksiat, PAS pun tumpang sekaki, berapa sebulan dapat komisyen, banyak jugak tu, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

10:04 said: 'siapa yang patut potong tangan?'

Itu tugas si pemotong tangan yg diberi kuasa!

...kacang je!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:59 PM

Tak sama dgn Kelantan...keindahannya & kesederhanaan rakyatnya terpelihara.

Sngor...bukan negeri PAS sayang!

Itu negeri sepupu UMNU!!!

P.Pinang yg di perintah kafir harbi lebih baik dari negeri Najib???

Pelik...!!!

August 24, 2012 10:10 PM

-------------------------------------------------------

PAS adalah sekutu PKR dan DAP dalam Penipu Rakyat wahai Bomo Siam yang bebal, ko nak kelentong apa lagi, dah jelas lagi bersuluh, exco di Selangor pun ada dari kalangan PAS, jadi mereka ni buat apa kalau Selangor penuh dibiakkan dengan pusat hiburan dan pusat maksiat, kononnya tak bagi lesen baru, yang beroperasi tak berlesen dibiarkan berleluasa, tak hairanlah anak luar nikah makin banyak, kerana pimpinan Penipu Rakyat termasuk exco dari PAS dalam kerajaan Penipu Rakyat Selangor makan gaji buta, tak buat kerja, entah-entah bersekongkol dengan pusat maksiat berkenaan, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bumu Sial said..

Klu UMNU pandai buat kemajuan pd Malaysia.....

Pasai apa hilang 2/3 & terbang 5 negeri?

(negeri2 yg maju plak tu!)

Apakah rakyat itu buta kayu...???

August 24, 2012 9:46 PM

--------------------------------------------------------------
Memang rakyat waktu itu buta kayu kerana termakan Fitnah dan Hasutan Pemimpin PAS yang kuat mantat Bini orang, pemecah belah ummah, penjilt kotek Cina Kominis Kafir Harbi dan Pencacai2 PR yg makan hasil menfitnah dan menghasut saperti kau Bumu Sial.

Bomo Siam said...

10:11 PM

Negeri mana tu? Sngor or Penang?

Kedua-dua yg punya fix tunai tertinggi di Msia tu ka...?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:04 said: 'siapa yang patut potong tangan?'

Itu tugas si pemotong tangan yg diberi kuasa!

...kacang je!!!

August 24, 2012 10:12 PM

-------------------------------------------------------

Sudahlah Bomo Siam, hang pun tak tau apa, bodo piang, jenis dalam kepala penuh taik, mana tau apa, bangang tak berkesudahan sajalah, itu pun hang tak reti jawab, satu grup dengan Mahfuz sajalah hang ni, grup tak lulus SRP, macam inilah jadinya, bodo berlagak pandai, jenis bodo berganda-ganda, hangpa dua ekoq la tu, Mahfuz dan Bomo Siam, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:11 PM

Negeri mana tu? Sngor or Penang?

Kedua-dua yg punya fix tunai tertinggi di Msia tu ka...?

August 24, 2012 10:16 PM

---------------------------------------------------

Selangor fix tunai tertinggi di Malaysia ka? Pasai apa tak mampu nak bayar hutang SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion? Malahan nak bayar hutang pengendali hostel di Unisel pun tak mampu, Selangor fix duit permaianan Saidina saja ka Bomo Siam

Blah la, cakap besar, tapi jenis pemuhung besaq, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Kah kah kah...UMNU masih nak jual 'kemajuan' yg hanya berupa kulit pd rakyat....

Rakyat bukan bodo!

Anonymous said...

Lumayan Hasil Bumu Sial dpt dari PR dgn Menfitnah dan Menghasut dlm Blog ni!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
8:35 PM

Rebus batu buat sup
Amik kayu buat ulam,
Aku nak tgk UMNU lingkup
Akan ku lawan siang malam!


August 24, 2012 8:46 PM

Rebus tulang babi buat sup,
Untuk dijamu kat Bomo Siam,
PRU 13 Penipu Rakyat dah nak lingkup,
Lepas dah lingkup Bomo Siam meracau siang dan malam!

Anonymous said...

Rakyat memang tak bodoh yang bodoh engko Bumu Sial!!

Anonymous said...


Bomo Siam said...
Klu UMNU pandai buat kemajuan pd Malaysia.....

Pasai apa hilang 2/3 & terbang 5 negeri?

(negeri2 yg maju plak tu!)

Apakah rakyat itu buta kayu...???

August 24, 2012 9:46 PM

-------------------------
5 ngr trlepas sbb PRU adil la tuhhh...lgpon dah JANJI BULAN BINTANG YG DI TABURI...la neh bila rakyat nak mngutip n menuai janji yg xdpt ditepati nape pakatan HARAM melenting.....keh keh keh...

UMNO dlm ketidak smpurnaan xmenabor janji bulan bintang hny janji yg berpijak di alam nyata..

Hikmah dr kejadian ini...dgn trlepasnya 5 negr skurang2nya rakyat dpt melihat akan KEGAGALAN dan PEMBOHONGAN pakatan menunaikn janji sms kempen ...lihat sj sgl tuduhan yg dilemparkn pada BN dulu, skrg ini mrk yg mngamalkn...kronisme, nepotisme, rasuah, maksiat n sgl mala kejahatan PUAK PAKATAN YG mndominasinya...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Kah kah kah...UMNU masih nak jual 'kemajuan' yg hanya berupa kulit pd rakyat....

Rakyat bukan bodo!

August 24, 2012 10:20 PM

----------------------------------------------------------

Penipu Rakyat pula jual pembohongan dengan membeli dosa, jenis tak peduli dosa pahala dan halal haram macam Penipu Rakyat ni macam peduli apa, mereka hanya pentingkan nafsu serakah, dasar bodo piang dan jenis komunis!

Bomo Siam said...

10:14 PM

Bukankah PKR & DAP itu 'sepupu' UMNU?

Tak caye...tanya Karpal Singh!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

10:19 PM

Jika Ktan dinafikan royaltinya, kenapa takleh Syabas dilupuskan hutangnya?

Anonymous said...

Walaupon PR lingkup Bumu Sial maih dpt hail dgn menghisap kotek Anwar Aljubs!!

Hehehehe

Anonymous said...

DUIT TABUNG DN DUIT DERMA HABIS KENA SAKAU TAK CUKOP2 KA MASIH NAK HARAPKAN ROYALTY MINYAK!!

MUKA TAK MALU!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:14 PM

Bukankah PKR & DAP itu 'sepupu' UMNU?

Tak caye...tanya Karpal Singh!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 24, 2012 10:22 PM

------------------------------------------------------

DAP itu bos PAS, PKR pula penyelia PAS, PAS pula anjing suruhan DAP dan pecacai kepada PKR, blah la, Bomo Siam, makin gila la ko lepas ni, Penipu Rakyat sudah nak mampus di saat PRU makin hampir, PAS akan terkedik-kedik cedera parah dilanyak dalam PRU 13 kelak. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Minyak di korek luar kawasan Kelantan tapi masih nak merayu duit royalti??

Bumu Sial Ko boleh mintak duit royalti lepas Anwar Aljubs korek dubur ko!!

Wahkahkahkah.....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:19 PM

Jika Ktan dinafikan royaltinya, kenapa takleh Syabas dilupuskan hutangnya?

August 24, 2012 10:24 PM

-------------------------------------------------

Royalti mendenya Bomo Siam, perairan lebih 3 batu nautika dari pantai dalah milik kerajaan persekutuan, malahan jika diberi royalti petroleum kepada PAS di Kelantan pun walapun tak layak, apakah PAS boleh membangunkan negeri? Sedangkan selama ini hasil balak, hasil emas, hasil bijih, hasil cukai tanah dan cukai PBT pun tak nampak hasilnya, nak buat lebuhraya pun sampai Nik Aziz minta sedekah sana sini dengan Husam, apa cerita?

Pasal hutang Penipu Rakyat di Selangor terhadap SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion, kata banyak sangat duit, bayarlah, ke duit permainan Saidina saja? Blah la, Bomo Siam, ko ni mungkin Mahfuz Al-Bean atau pun suku sakat Mahfuz Al-Bean kerana sebijik ko macam dia, bodo piang macam tak ada otak, entah-entah ko memang tak ada otak sebab dalam kepala ko penuh dengan taik saja, sebab tu bodo piang tak reti fikir apa-apa sampai macam ni sekali.

Bomo Siam said...

10:29 PM

Dlm hikayat UMNU, memang begitu bunyinya. Lain benar dgn hikayat majoriti rakyat yg nakkan harga kereta yg munasabah...!!!

Anonymous said...

Tak ada kena mengena! Nampak tak permainan barua dap ni?!


Kuah kuah kuah!

Anonymous said...

Takot saudara kau pon terlibat sama! Hahaha!

Jaga2 bomo!

Anonymous said...

PUAK PAS SIAL kan memang mm tu.

Usaha tak nak selain dari melompat dari satu masjid ka satu masjid surau ka satu surau kampong ka satu kampong dgn menfitnah dan menghasut dan memecah belah ummah pastu nak tumpang senang atas usaha orang lain.

Gi mantat bini orang jer lah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:29 PM

Dlm hikayat UMNU, memang begitu bunyinya. Lain benar dgn hikayat majoriti rakyat yg nakkan harga kereta yg munasabah...!!!

August 24, 2012 10:37 PM

--------------------------------------------------

Bila dah tak boleh nak jawab selepas kena hentam kaw-kaw, Bomo Siam dah alih topik pula, dari anak luar nikah yang terang-terangan negeri tadbiran Penipu Rakyat nombor 1 kini sudah meracau kepada harga kereta pula, lepas ni dia mungkin dia akan komplen pasal harga babi pula, Bomo Siam ni jenis bodo, tak ada otak, dalam kepala penuh taik, blah la bodo, aku makin lama makin meluat dengan ko Bomo Siam, perangai ko ni buruk bebenor mengalahkan perangai Yahudi, blah la Bomo Siam anjing DAP, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

10:34 PM

Jika begitu, kenapa AG sekat perbicaraan dimahkamah!

Kenapa asyik main tangguh2?

Takut ka?

Biar mahkamah buat keputusan!

Kenapa UMNU Terengganu, tarik balik saman pd Petronas???

Bomo Siam said...

10:40 PM

Kena pandai cari...dlm soklan, ada jawapannya...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:34 PM

Jika begitu, kenapa AG sekat perbicaraan dimahkamah!

Kenapa asyik main tangguh2?

Takut ka?

Biar mahkamah buat keputusan!

Kenapa UMNU Terengganu, tarik balik saman pd Petronas???

August 24, 2012 10:40 PM

-----------------------------------------------

Sudah berapa kali tangguh Bomo Siam? Rileks la, Anwar tangguhkan kes tak senonoh dia sampai lebih 60 kali, mungkin boleh buat rekod dunia, apa macam pula Bomo Siam?

Mahkamah tangguh kes sebab ada penyelesaian lain, kerajaan pun dah nak buat kajian pasal itu ini, PM pun dah umumkannya, sedangkan Anwar dah la tangguhkan kes sampai 60 kali sampai tiga tahun, kemudian tak berani berhadapan dengan soalan pendakwaraya tapi sibuk baca teks yang entah beruk mat yeh mana yang karang tu, merapu macam orang tak berakal menuduh yang bukan-bukan, akhirnya arahkan pengikut bodo dia buat huru hara di luar mahkamah untuk ugut hakim, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:40 PM

Kena pandai cari...dlm soklan, ada jawapannya...!

August 24, 2012 10:43 PM

------------------------------------------------
Biasalah, puak bodo piang dalam PAS macam ko ni mana tau apa, sibuk mengkritik siang dan malam, sudah la tu, mengkritik dengan cara kebodohan, aku faham, dah ko bodo, nak buat macam mana, tapi aku akan hentam ko juga, ko bodo ke apa ke itu ko punya pasal, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bumu Sial said...

Dlm hikayat UMNU, memang begitu bunyinya. Lain benar dgn hikayat majoriti rakyat yg nakkan harga kereta yg munasabah...!!!

August 24, 2012 10:37 PM

------------------------------------------------------

Majority Rakyat yg mana hah Sial Bumu Sial??

You are a Kronik Sore Loser. Dont you get it majority rakyat dah undi UMNO/ BN sebab tu Kerajaan skarang UMNO/ BN.

WAKE YOUR DICK HEAD UP YOU BASTARD!!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 263   Newer› Newest»