Thursday, August 23, 2012

KIT SIANG AKUI ANAKNYA HARBI LAHABAU.


FAKTOR cina adalah satu-satunya alasan DAP untuk mengatakan bahawa mereka layak berkuasa sekali lagi di Pulau Pinang selepas PRU ke 13 berakhir.  Guan Eng begitu yakin dengan undi cina sehingga dalam satu kejadian di Tanjung Bungah beberapa minggu lepas, Guan Eng dengan selamba meminta Pengerusi Jawatankuasa Penduduk yang membantah projek perumahan lereng bukit di kawasan tersebut, supaya mengundi BN.

Begitulah takbur dan riak Guan Eng kerana memikirkan undi cina sudah 100% akan memihak kepada DAP.

Tapi tanpa Guan Eng sedar, pengundi cina sekarang (terutama di Pulau Pinang), lebih cenderung untuk menjadi pengundi atas pagar.  Paling ketara, sejak perhimpunan Bersih 3.0 April lepas berakhir dengan keganasan dan rusuhan.  Orang cina semakin sedar bahawa DAP membiarkan parti itu diperalatkan Anwar Ibrahim untuk kepentingan peribadinya semata-mata.

Satu perkara lain yang tidak kurang penting, selama hari ini, rakyat sekadar dimomokkan dengan tema ketelusan, keterbukaan dan seumpama dengannya yang didakwa diamalkan DAP.  Penubuhan jawatankuasa CAT (Competency, Accountability and Transparency) di peringkat DUN sebaik Pakatan Rakyat mengambil alih Pulau Pinang pada 2008, seakan-akan membuktikan kebenaran tanggapan itu.

Tapi sebaliknya pula yang berlaku selepas puak-puak ini berkuasa.  Sepanjang 4 tahun ini, tidak banyak yang boleh disebut tentang ketelusan dan keterbukaan DAP.  Sebaliknya yang berlaku, Ketua Menterinya sedang mencapai tahap dictator, sebarang kritikan (walaupun kecil), akan diugut dengan saman.

DAP juga gagal mengendalikan perhubungan kaum dengan baik.  Terang dan jelas, keutamaan diberikan sepenuhnya kepada orang cina sementara orang Melayu dipinggirkan.  Satu kajian pada 2011 menunjukkan, jumlah orang Melayu di bahagian pulau menyusut sebanyak 70% sejak DAP mengambil alih kerajaan negeri pada 2008.

Ramai orang cina sendiri (terutama peniaga) yang tidak senang dengan pendekatan ini kerana ia seolah-olah ‘mencuri’ pelanggan mereka.  Umun tahu bahawa orang Melayu adalah kuasa pengguna terbesar di Pulau Pinang, sementara orang cina mengawal bidang perniagaan.

Taktik yang digunakan ialah dengan membeli tanah milik orang Melayu dengan harga 2 kali ganda dari harga pasaran dan memaksa mereka berpindah ke tanah besar.  Inilah juga sebabnya kenapa harga hartanah di Pulau Pinang, jauh lebih mahal dari harga hartanah di Kuala Lumpur, Selangor dan Johor.  Tidak hairan kenapa sepanjang tempoh 4 tahun ini, DAP gagal melaksanakan satu projek perumahan kos rendah pun untuk keperluan rakyat berpendapatan rendah dan sederhana.

Mana ada untung beli tanah mahal-mahal, selepas itu bina rumah kos rendah?

Kerakusan DAP tidak terhenti kepada tanah-tanah orang Melayu yang dibeli, malah tanah yang sudah dirizabkan untuk pembinaan rumah kos rendah pada zaman BN di jalan Zainal Abidin juga diserahkan kerajaan negeri kepada pemaju untuk dibina sebuah hospital swasta.  Hakikatnya, hospital swasta itu belumpun mendapat kebenaran Kementerian Kesihatan tapi hak rakyat untuk rumah kos rendah, sudah dinafikan Guan Eng.

Terbaru, Gerakan negeri pula mendedahkan bagaimana Guan Eng gagal menamakan Pengerusi  Lembaga Tender Negeri yang baru seterusnya menimbulkan persoalan adakah kroni Guan Eng dan DAP yang dilantik menduduki jawatan tersebut atau Guan Eng sendiri terlibat secara langsung dalam Lembaga itu.  Jika itu benar, tidak hairan kenapa Guan Eng menjadi kesayangan pemaju tapi menjadi kebencian rakyat dalam masa yang sama.

Selain dari itu, rakyat melihat sendiri susunan kegagalan Guan Eng dan DAP sebagai Ketua Menteri dan parti memerintah melaksanakan janji pilihanraya 2008.  Masalah kesesakan jalan raya yang dijanjikan parti tersebut untuk diselesaikan, masih berlarutan sehingga sekarang, malah bertambah teruk.  Tol Sg Nyiur yang dijanjikan Guan Eng untuk dirobohkan dalam satu demonstrasi yang diadakan pada 2007, masih beroperasi sehingga sekarang dan banyak lagi sebenarnya kalau nak disebutkan disini.

Sementara BN negeri pula sedang mengalami proses evolusi besar-besaran sejak Tan Sri Koh Tsu Koon melepaskan jawatan Pengerusi BN negeri kepada Setiausaha Gerakan Negeri, Teng Chang Yeow.

Rakyat makin sedar, apa pun yang buruk dicakapkan DAP mengenai pentadbiran terdahulu, satu yang diakui sendiri rakyat ialah BN tidak pernah meminggirkan rakyat yang berpendapatan sederhana dan rendah untuk memiliki rumah.

Maka itu, biarkanlah DAP dan Guan Eng terlena dengan mimpi-mimpi indahnya, sementara rakyat dibawah menanti sahaja masa untuk menghumbankan anak kelahiran Johor tapi bermaustatin di Melaka ini pulang ke tempat dimana dia sepatutnya berada.

106 comments:

Anonymous said...

Bumi Melaka pon xhengen menerima Maha Diktator itu....

Ayuh...PRU13 ini kite humbankn legasi SIAL ini jauh2 dari bumi Malaysia krn keturunan mrkla PENCETUS 13Mei..rusuhan kaum yg xmungkin dpt dipadamkn dr ingatan kite semua....

Kpd langau2 HIJAU yg gitu taksub dgn KHALIFAH korng tuh..bukela MATA HATI utk melihat akan betapa hinanya PAS di pinggirkn dlm pentadbiran khalifah pojaan korng tuh...

Jgn nak tunggu negara trlepas kat tangan legasi SIALAN itu baru korng nak sedar...wat pe takat menang sorak tapi NEGARA trgadai....

Anonymous said...

LGE TU KELAHIRAN JOHORKE? KIMAK DIA BETUL BUAT MALU JOHOR AJA

hangkedee said...

Pas pak pandir. lebai malang.pak kaduk moden.belacai DAPig

Anonymous said...

PULAU PINANG 20 Ogos - Pengerusi DAP, Karpal Singh yang menentang keras pelaksanaan hukum hudud menyifatkan undang-undang Islam itu mustahil dipraktikkan di negara ini.

Katanya, hukum hudud tidak mampu membantu membasmi kegiatan jenayah di Malaysia.

Sebagai contoh dalam kes rogol, jelas beliau, mengikut hukum hudud memerlukan empat saksi untuk membuktikan 100 peratus bahawa suspek melakukan perbuatan jenayah tersebut.

"Mustahil untuk mendapatkan empat saksi dalam kes rogol, justeru sukar untuk memberikan 100 peratus bukti kukuh.

"Suspek tidak berasa takut kerana sukar mendapatkan 100 peratus untuk membuktikan dirinya bersalah," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Dalam perkembangan lain, Karpal menegaskan, DAP menentang perbuatan lompat parti oleh mana-mana ahli politik tanpa mengira dari parti mana sekali pun.

Lantaran itu, katanya, DAP tidak akan bertolak-ansur terhadap perkara tersebut.

"Ini adalah salah di sisi undang-undang kerana ia tertakluk dalam Perlembagaan Persekutuan. Tambahan pula, lompat parti ini adalah tindakan mengkhianati sokongan pengundi yang memberikan mandat kepada seseorang menjadi wakil rakyat mereka," katanya.

Karpal berharap Pilihan Raya Umum Ke-13 adalah satu pilihan raya bersih dengan calon yang bersih dan bukan seseorang yang akan mengkhianat pengundinya nanti

Anonymous said...

Hudud

Saya kekal dengan pandangan saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud tetapi anti Islam.

Sebagai seorang peguam yang lama, dia tahu apa itu substantive law dan apa itu procedural law. Pelaksanaan hudud memerlukan kepada standard of proof yang cukup tinggi untuk boleh dilaksanakan, ada kesalahan yang memerlukan tahap pembuktian ke taraf 'beyond any shadow of doubt' iaitu tahaf pembuktian yang maksimum, sebelum boleh ia dilaksanakan tetapi dia menolak semua itu hanya kerana ia adalah undang undang Islam.

Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa pelaksanaan sistem perundangan Islam 'is over my dead body' menunjukan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja 'at whatever cost' untuk mempertahankan agama saya.

Terpulanglah kepada mana pihak yang mungkin kerana percaturan politik akan mendiamkan diri seperti syaitan-syaitan bisu yang sering diungkap oleh pimpinan, insya-Allah saya tidak akan biarkan mana-mana pihak sewenang-wenangnya menghina agama saya.

Pas harus lebih tegas menyatakan pendiriannya dalam hal ini kerana sokongan yang diberikan oleh masyarakat umum kepada Pas adalah kerana perjuangannya untuk menegakkan Syariah ALLAH SWT, namun dalam isu hudud yang diserang dan dikecam oleh Karpal Singh ini, masih ramai yang tertunggu apa sikap Pas terhadap Karpal Singh.

Adakah tahaluf siyasi yang sedang diamalkan oleh Pas turut membolehkan kesepakatan dengan mereka yang menolak dan memerangi Islam. Harapan saya adalah apabila penjelasan dibuat oleh pimpinan tertinggi Pas kepada masyarakat umum, maka akan terjawablah kekaburan yang ada pada masyarakat umum.

Pemimpin Pas mungkin sudah faham, ahli Pas juga mungkin sudah mengerti tetapi masyarakat umum masih menanti penjelasan. Pas tidak akan menang hanya dengan undi dari ahlinya sahaja.

Bomo Siam said...

Gua caya sama lu la LGE....!

"Sapa2 yg tak sukak sama DAP, sila undi UMNU...!"

Kuah kuaah kuaaah...!

Itu najib ada berani ka ciakap itu maciam...!

Bomo Siam said...

Alooo LGE...!

Najib pun ada berani ciakap loooo...

"LU TOLONG GUA, GUA TOLONG SAMA LU"

Kuah kuaah kuaaah...!

Bapak Lasuah maaaa...!!!

Bomo Siam said...

Alooo UMNU...!

Gua berani 'lari telanjang' atas lori dari Penang Bridge to Komtar jika UMNU buleh kasik DAP tewas di Penang...!

Wakakakakakaka...!!!

Bomo Siam said...

LGE...!

Gua sokong itu REDHA mau kasik hapus housing punya bumi diskaun.

Manyak malu gua mau beli lumah!!!

Bomo Siam said...

8:31 PM said: LGE TU KELAHIRAN JOHORKE? KIMAK DIA BETUL BUAT MALU JOHOR AJA

Bolo punya olang! Olang Johor patiut bangga anak negeri jadik Ketua Menteri...!

Bomo Siam said...

Dpd keseluruhan 222 kerusi Parlimen, hanya 45 merupakan kerusi majoriti kaum Cina dan semuanya dimenangi DAP.

MCA , Gerakan & SUPP...hanya beban buat BN...!!!

Bomo Siam said...

LKS & LGE...!

Tapi, lu olang mau ingat, jgn tinggi hidung!

Klu lu olang cina angan2 mau perintah Malaysia....SORRY!

Banci terbaru yg dibuat pada 2010 menunjukkan bahawa pengundi Cina merangkumi kira2 30% daripada keseluruhan jumlah pengundi, dgn Melayu mencatat peratusan tertinggi iaitu sebanyak 52.4 peratus.

Lu olang musti dpt support dari Melayu punya olang!

Jadi...suruh itu Karpal (lu olang punya okui), zip dia punya mulut...!!!

Anonymous said...

aku pernah bertugas semasa pilihanraya kecil parlimen kuala terengganu dulu langau-langau hijau ini begitu angkuh menggelar penyokong BN sebagai kafir . kini lihatlah mereka sanggup bersekongkol dengan kafir harbi laknaktullah semata -mata untuk berkuasa...

Bomo Siam said...

Lagipun, olang2 cina mau ingat, PAS bukan bolo punya olang...! Dia olang punya hati...keras maciam batu!

Jumlah penduduk Cina di Malaysia akan menurun kepada kira2 15 peratus menjelang 2040.

LKS & LGE...sendili mau ingat maaaa...!

Mau lebih bijak tackle sama melayu!

...suruh Karpal diam!!!

Menggali mana kenal Negara! Menggali mana ada Negara sendili dlm dunia!!!

Anonymous said...

Parti PAS ialah parti yng menyebabkn agama islam di perleceh dan di hina oleh president DAP dan penyokongnya.Noktah.

Anonymous said...

Bomo

Walaupun orng cina 30% dari keseluruhan pengundi, mereka tetap dominan krn melayu walaupun majoriti ttp berpecah 3 yng akan melemahkn kuasa majoriti.

Simple maths mcm tu pun tak boleh nak kira..tetapi sekurangnya bijik mata bomo baik sedikit dari N.Ajis loyar buruk.

Bomo Siam said...

10:08 PM

Ye ke? Atau, bukankah kerana PAS butir2 mengenai kefahaman Islam begitu popular di kalangan rakyat berbilang kaum di negara ini?

Harapkan UMNU, depa sorok Islam bawah tempurung...!!!

Anonymous said...

Bumu Sial said....

Gua caya sama lu la LGE....!

"Sapa2 yg tak sukak sama DAP, sila undi UMNU...!"

Kuah kuaah kuaaah...!

Itu najib ada berani ka ciakap itu maciam...!


August 23, 2012 9:01 PM
_______________________________________

Wa ckp on behalf of Najib.

Siapa tak suka Umno boleh masok PAS HAMPAS!!

LEPAS MENJUBUR DAN MANTAT BINI ORANG NABI N.AJIS BOLEH MASOKKAN SYURGA TAKYAH MANU JUNUB SBB AIR KELANTAN KOTOR.

Hahahahaha Hihihihi Huhuhuhu Fuck you Bumu Mother Fucker.

Anonymous said...

bomo 9:45

lagipun,olang2 cina mau ingat,PAS bukan bolo punya olang! Dia punya hati....keras maciam batu!

....................................................................................

hahahahaha orang PAS bukan bolo tp bangang.Kebangangangnya semakin jelas bila DAP mempertikaikan sesuatu isu.Cth isu hudud.
Woiiiii bomo satu dunia tahu Ketua pemuda PAS kaki kelentong!

Bomo Siam said...

10:19 PM

Cina bukan dominan...! Melayu Islam yg dominan. Soal PAS, PKR or UMNU...bukan alasan utk melayu berpecah!

UMNU or PR yg menang, dominan melayu tetap ada!

Bomo Siam said...

10:34 PM

Isu hudud...umat Islam yg kena jawab! Bukan PAS or UMNU...!

Anonymous said...

Bumu Sial Said..

Alooo UMNU...!

Gua berani 'lari telanjang' atas lori dari Penang Bridge to Komtar jika UMNU buleh kasik DAP tewas di Penang...!

Wakakakakakaka...!!!

August 23, 2012 9:09 PM
_________________________________________

Lu mmg sula biasa terlanjang kasi lu punyu juboh Anwar mantat ma.......

Satu fitnah Satu komen lu lapat 50 sen itu Fuckatan Lakyat kas sama lui maaa.....

Bomo Siam said...

Kenapa UMNU takut sgt berada dibawah pentadbiran kerajaan org2 cina DAP?

Lihat saja Melayu Spore! Bagaimana mereka begitu berdikari tanpa tongkat 'keistimewaan'...!

Aku ingin sgt2 nak lihat Melayu Malaysia tanpa tongkat tersebut...!!!

Amat membanggakan maruah bangsa!

Anonymous said...

ORANG PAS BODOH ANGANG DAN BAHLOL!!

KAKI MANTAT BINI ORANG!!

ULAMAK MANTAT BINI ORANG, MANTAT AGAMA DAN MANTAT BANGSA.

BUMU SIAL SEBAGAI CONTOH!!

Anonymous said...

Sudah jelas bahawa PAS adalah anjing kurap dalam Penipu Rakyat saja, PAS mana ada tempat dalam Penipu Rakyat, PAS hanyalah anjing suruhan DAP, para balaci PAS seperti Bomo Siam akan meracau macam orang gila seorang diri, biarkan dia, dia memang sudah isim, terlebih belajar hukum hakam sesat dari tok guru politik PAS, sebab tu dia meracau dan menggila setiap hari, orang isim katakan, biasalah macam itulah, nanti dia naik sheikh dia meracau balik atas arahan tok guru politik PAS yang menerima perintah dari DAP.

Dalam Penipu Rakyat:

DAP adalah babi yang pelahap

PKR pula adalah serigala yang berpura-pura

PAS pula anjing kurap yang menjadi pecacai suruhan kepada DAP dan PKR.

PAS sudah tak bermaruah, maruah mereka sudah dilempar oleh DAP ke kandang babi, sebab itulah mana ada pimpinan PAS yang berani melawan cakap DAP secara serius, sekadar acah-acah saja, sebab itulah hingga kini mereka tidak berani membuat kenyataan rasmi pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam kerana PAS sendiri sudah MENOLAK hudud dan negara Islam bila PAS yang diwakili oleh Presidennya iaitu Hadi Awang sudah menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat di mana PAS sudah bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, bila Penipu Rakyat melempar hudud keluar, maka PAS sendiri pun sama melempar hudud keluar, lebih-lebih lagi Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang ditandatangani oleh Hadi Awang yang mewakili PAS, sangat jelas PAS telah MENOLAK HUDUD DAN NEGARA ISLAM, itu adalah kebenaran dan hakikat, kepada Hadi Awang, ada berani ke menyanggah kenyataan saya ini, saya menantikan anda menyahut cabaran ini, sungguh memalukan bila Presiden PAS mewakili PAS menandatangani pesetujuan untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, sungguh memalukan, sungguh jijik dan sangat hina, PAS sudah dikalahkan oleh DAP, pertarungan politik antara PAS dan DAP mengenai hudud dan negara Islam sudah jelas dimenangi oleh DAP, PAS sudah kalah, PAS sudah gagal dan sekarang PAS sekadar anjing suruhan DAP sajalah, itu adalah hakikat. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Orang mmg Sial Bodoh!!

Karpal dah declare anti Hudud tapi mai nak hisap peler dia!!

Bau puki sedap mah...

Anonymous said...

Bomo,

PAS memang popular di kalangn masyarakt krn tanpa PAS tidakllah jatuh kafir penyokong2 umno.
Hanya kerana PAS lah sembahyng serentak dua imam di dalam satu kariah.Suami isteri bercerai.Sembelihan ong umno tidak halal di makan,jemputan kahwin jiran umno didalam satu kariah tidak wajib di kunjungi dan banyak lagilah butir2ajaran PAS yng menjadiknya popular.

Kesimpulanya PAS memang popular apatah lagi mursyidul amnya pun pernah bagi tau Tuhan pun mencarut!

Bomo Siam said...

LGE, LKS, TGNA nak ubah melayu supaya jgn jadik melayu dibawah UMNU...!

Asyik usung tempurung sampai mati...!!!

Anonymous said...

PAS sebok nak laksanakan Hudud tapi rakan sekatil anti hudud.

Perintah Kelantan berpuluh tahun tapi tak laksanakan Hudud cuma Hud Bini orang jer.

Anonymous said...

Kalau PAS laksana Hudud Bini dan Mak Bumu Sial hari2 kena rogol dan si perogol tak boleh di dakwa sbb Hudud Pas nk kena ada 4 saksi tgk Bini dan Mak dia kenak rogol.

Bomo Siam said...

Rakyat perlu disedarkan....

Jika nak Malaysia maju setanding dgn negara lain dlm setiap aspek, UMNU PERLU DIHAPUSKAN...!!!

Agen penjajah sebegini jgn dibiarkan meracuni jiwa rakyat selama-lamanya...!

Anonymous said...

Bomo

Macam mana nak dominan klu dah berpecah krn di dalam demokrasi,majoriti bermakna kuasa!

Melayau majoriti hanya pada nama ttp diatas kertas undi mereka hanya minoriti!

Bomo Siam said...

10:54 PM

Maap le...! Mak aku udah lama arwah.

Subhanallah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Kenapa UMNU takut sgt berada dibawah pentadbiran kerajaan org2 cina DAP?

Lihat saja Melayu Spore! Bagaimana mereka begitu berdikari tanpa tongkat 'keistimewaan'...!

Aku ingin sgt2 nak lihat Melayu Malaysia tanpa tongkat tersebut...!!!

Amat membanggakan maruah bangsa!

August 23, 2012 10:44 PM

------------------------------------------------------

Eloklah tu Bomo Siam, sila gantikan Nik Aziz yang sudah tua bangka tak sadar diri tu, ambik Lim Kit Siang jadi Murshitul Am PAS yang baru, barulah PAS akan bertenaga, bukannya macam Nik Aziz, nak buat lebuh raya pun mintak sedekah di sana sini, sungguh memalukan, bila tanggungjawab kerajaan dibebankan kepada rakyat, mana perginya hasil balak, hasil bijih, hasil emas, itu pun ada hati nak minta royalti petroleum, korang mana tau mentadbir, sibuk berpolitik siang malam sajalah, sibuk membuat fitnah, sibuk menghasut, sibuk berkelakuan liar, blah la, korang tu lembab, tak berguna dan tak boleh diharap, sebab itulah di Kelantan, lihatlah projek kelolaan PAS, majoritinya berakhir dengan kegagalan. Lihatlah lebuhraya yang PAS nak buat, mintak sedekah sana sini, dah buat kerja pecah tanah, tapi sekadar itu sajalah, kerja tak jalan lagi, Syarikat Baldah Toiyibah tu dah dapat banyak mana sedekah, ada ambik untung ke dengan sedekah dari rakyat untuk membuat lebuhraya tu? Kata derma ikhlas, jangan Baldah Toiyibah yang dipertanggungjawabkan menguruskan sedekah buat lebuhraya itu menyeleweng sudahlah, kerana hingga kini tak ada pun kerja-kerja lebuhraya berkenaan, hanya sekadar ceramah politik murahan yang penuh dengan propaganda penipu dari pimpinan PAS adalah, sibuk kutip sedekah di sana sini, tapi kerja tak jalan, nanti duit sedekah nak buat apa pula? Ingatlah, nak menyeleweng di dunia ini bolehlah, di akhirat kelak, nantilah pembalasannya.

Nik Aziz, sudah berapa peratus perjalanan projek lebuh raya yang korang nak buat tu? Berapa banyak sedekah yang dah dikumpulkan? Ada akaun yang sistematik ke uruskan sedekah dari orang ramai tu?

Lepas ni berkemungkinan besar lebuh raya PAS akan menjadi seperti SULIHH di Kedah, di Kedah pun sama, masa Kerajaan Barisan Nasional nak buat Zon Industri Petroleum Yan, PAS yang baru berkuasa menentang keras projek itu, mereka nak buat Sungai Limau Hidrokarbon Hub, konon sajalah, hingga kini hanya ada papan tanda sajalah, sudah 4 tahun projek itu terbengkalai, inilah cara pentadbiran PAS yang penuh dengan kegagalan demi kegagalan, blah la PAS sudah gagal, dan tak bertanggungjawab, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

RAKYAT DAH SEDAR CUMA FUKATAN RAKYAT DAN PENCACAI NYA SAPERTI BUMU SIAL MASIH DI BUAI MIMPIN LENA LEPAS KENA JUBOH DGN ANWAR.

Anonymous said...

Bumu Sial ko ikot ARWAH skali pon baik arh!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Rakyat perlu disedarkan....

Jika nak Malaysia maju setanding dgn negara lain dlm setiap aspek, UMNU PERLU DIHAPUSKAN...!!!

Agen penjajah sebegini jgn dibiarkan meracuni jiwa rakyat selama-lamanya...!

August 23, 2012 10:54 PM

-------------------------------------------------------------

UMNO bukan agen penjajah, tapi PAS adalah anjing suruhan DAP, PAS sudah tidak layak berada dalam arena politik negara, PAS lebih layak duduk dalam kandang haiwan di zoo sajalah, blah la, puak PAS berlagak bukan main, depa sendiri bodo dan jenis dungu tak berkesudahan.

Anonymous said...

Jgn mintak maaf pat blog ni ko mintak maaf dgn mak ko supaya roh dia tenang sbb ko jantan sundal rakyat "MALAY"SIA.

Anonymous said...

Malaysia akan tetap maju cuma Melayu Sial mcm ko Bumu Sial yang ketinggalan.

Cari makan dgn menfitnah dan menghasut.

Anonymous said...

Bomo

Cuba jangan jadi katak bawah tempurung...

Bdasarkan fakta sejara negara didlm dunia tidak maju dan hancur krn lahirny fahaman radikal yng tidak tolerant.!

Klu di Malaysiasudah tentu dari PAS dan PKR yng tidak konsisten pendirian.cth Kerajan PAS tidak tolerant pd rakyatnya krn bagi minum air longkang muahahaha ini fakta bukanya auta bomo oiiiiiiii.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
LGE, LKS, TGNA nak ubah melayu supaya jgn jadik melayu dibawah UMNU...!

Asyik usung tempurung sampai mati...!!!

August 23, 2012 10:49 PM

----------------------------------------------------------

Lihatlah kejayaan DAP mengubah PAS hinggakan PAS sanggup membuang hudud dan negara Islam dari agenda parti mereka, ini kenyataan Bomo Siam, Hadi Awang iaitu Presiden PAS sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mana PAS bersetuju untuk menghumban keluar hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, jika Penipu Rakyat buang hudud maka PAS pun otomatiknya membuang hudud, inilah yang terjadi kepada PAS yang telah berjaya dibodohkan dan diperanjing serta diperbabikan oleh DAP.

Kerana nak memajukan orang bumiputeralaha DAP menjahanamkan perniagaan orang bumiputera di Pulau Pinang, kepala butoh ko Bomo Siam, ko memang bodo, aku rasa kalau Lim Kit Siang kencing atas muka ko, maka ko tak akan basuh muka ko tu kerana meraskan kencing Lim Kit Siang adalah berkat kepada ko, jelas ko memang bodo, ko jenis manusia tak berotak, ko jenis keldai, bodo sebodo-bodonya.

Hoi Bomo Siam, esok ko pi ambik kencing puak DAP dan ko buat minum setiap hari, para anjing macam ko ni hanya layak begitu sajalah, lepas tu bila puak DAP nak berak ko pi tada mulu, jadikan mulut ko sebagai mangkuk jamban kepada puak DAP, ambik berkat kepala otak ko sajalah, dasar bebal, pandir dan dungu sememangnya Bomo Siam dan PAS, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Tapi yang meracuni jiwa rakyat adalah ko Bumu Sial ajen Yahudi.

Bomo Siam said...

UMNU penyekat & penghalang kemajuan Bumiputera....!

Kenyataan aku ni ikhlas, dari pengalaman!

Aku apply tender dgn harga 200k, aku kasik tau panel, aku cuma untung 30k!
Depa kasik kat malaun yg open 350k!

Projek tu...sampai la ni terbengkalai!!!

Macam ni ka nak bantu Bumi...???

Anonymous said...

Bomo Siam mandi menggunakan air kencing DAP, lepas tu sabun dia pula taik puak DAP, sebab tu Bomo Siam bebal dan sengal tak sudah-sudah macam ni, dasar anjing katakah, biasalah, anjing macam Bomo Siam ini hanya menyalak ke hulu ke hilir mengikut arahan DAP sajalah, blah la, Bomo Siam anjing DAP, kepada anak cucu Bomo siam, bapak dan datuk korang ni adalah anjing DAP, korang adalah anak cucu kepada anjing DAP, inilah hakikatnya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

ASPAN ALIAS GOBLOG HABIS.
TUN KATA DEVIL DIA KATA SYAITAN. ITU KAN FIGURATIVE.
KENAPA NIKMAZIZ KATA BERKAWAN DGN SYAITAN DIA SENAP.
MEMANG BAHLOL MELAYU DAP NI.

Anonymous said...

Jgn sebot pasal ikhlas la bodol.

Mana keikhlasan ko Bumu Sial dgn menfitnah dan Menghasut orang2 dlm Blog ni!!

Ko dah berjaya membuat orang meluat dgn PAS!!

Tahniah Bumu Sial!!

Alangkah bodoh nya dan bertambah hodoh PAS!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU penyekat & penghalang kemajuan Bumiputera....!

Kenyataan aku ni ikhlas, dari pengalaman!

Aku apply tender dgn harga 200k, aku kasik tau panel, aku cuma untung 30k!
Depa kasik kat malaun yg open 350k!

Projek tu...sampai la ni terbengkalai!!!

Macam ni ka nak bantu Bumi...???


August 23, 2012 11:06 PM

-----------------------------------------------------------

Ko ni jenis desperate, jenis tak dapat habuan ko akan menyalak ke hulu ke hilir, projek ko buat Aman Sentral atas runtuhan madrasah yang merupakan sebuah surau tu apa cerita? blah la, jenis macam Bomo Siam ni jenis tak sedar dek untung, ko cakap ko untung RM 30k, mungkin perancangan ko macam malaun, sebab itulah ko gagal, ko cuba pi minta kat Azizan untuk uruskan SULIHH yang hanya tinggal papan tanda sekarang ni, mungkin dengan sedikit komisyen, maka ko akan dapat perojek, tu, lepas tu ko pun lesap entah ke mana, blah la Bomo Siam, ko memang kaki auta, ko boleh terangkan projek mana yang ko kata terbengkalai tu, nak juga aku tahu.

Bomo Siam said...

Namun, Tuhan maha mengasihani...

UMNU tipu aku...LGE Penang tulong aku!

Alhamdulillah...!!!

...camna melayu UMNU kata melayu susah carik makan di Penang!

Anonymous said...

AT THE FIRST PLACE WHEN A MALAY MASOK DAP JER DAH TERSERLAH KEBODOHAN NYA!!

KALAU MASOK PAS BODOH TU SATU HALLAH INI MASOK DAP YANG TERANG2 ANTI MELAYU.

Anonymous said...

Memang senang cari makan di Penang mcm Bumu Sial.

Dlm Blog Bodek DAP jer teros collect payment.

Anonymous said...

Anonymous said...
ASPAN ALIAS GOBLOG HABIS.
TUN KATA DEVIL DIA KATA SYAITAN. ITU KAN FIGURATIVE.
KENAPA NIKMAZIZ KATA BERKAWAN DGN SYAITAN DIA SENAP.
MEMANG BAHLOL MELAYU DAP NI.

August 23, 2012 11:09 PM

-------------------------------------------------

Biasalah puak PAS yang bangang dan puak Melayu DAP yang bodo ni mamang macam ni, depa mana tau apa, bodo piang tak berkesudahan, aku juga baca Harakahdaily.net, sangat jelas kebangangan Penipu Rakyat hingga tak reti bezakan antara peribahasa dengan pendirian rasmi, biasalah, Harakah dan puak Penipu Rakyat nak kelirukan penyokong mereka supaya tidak mendapat maklumat yang benar dan menghentam Tun Mahathir, macam isu video Tun Mahathir secara sinis menempelak pembangkang mengenai tangkapan Anwar berhubung isu masalah moral Anwar, Tun Mahathir menyindir dengan mengatakan bahawa beliau yang pergi tangkap Anwar dan penjarakan Anwar, tapi puak PAS dan PKR dengan sedikit kelentong dari pimpinan bangang mereka percaya bulat-bulat yang Tun Mahathir mengaku tangkap Anwar dan penjarakan Anwar kerana yang tangkap Anwar adalah polis, yang penjarakan Anwar adalah hakim, bukannya Tun Mahathir, biasalah, puak Penipu Rakyat ni mana boleh percaya sangat, dalam ceramah mereka penuh dengan penipuan, dalam 100 benda yang diorang cakap tu 1 saja boleh percaya, yang lagi 99 tu semuanya auta, pembohongan, penipuaan, kelentong sana sini, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Tuhan mana yang ko sembah hah Bumu Sial??

Cina Kominis Kafir Harbi DAP pon pandai baca ayat kur'an per sbb PAS HAMPAS dah ajar.

Bomo Siam said...

11:12 PM

Kerja kat Kedah tu dah pun siap...duit pun dah lama abis! Ni aku tgh ushar kerja cable tight dekat Langkawi!

Klu projek ni dapat...aku nak beli Hammer macam Hishamudin tuu...!

Rim 27 inci...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Namun, Tuhan maha mengasihani...

UMNU tipu aku...LGE Penang tulong aku!

Alhamdulillah...!!!

...camna melayu UMNU kata melayu susah carik makan di Penang!


August 23, 2012 11:13 PM

-----------------------------------------------------------

UMNO tipu ko apa Bomo Siam? Lim Guan Eng pula tolong ko apa pula Bomo Siam? Lim Guan Eng tolong suapkan babi goreng dalam mulut ko ke?

Blah la anjing, sila ko terangkan penipuan yang UMNO buat terhadap ko dan ko terangkan apa yang Lim Guan Eng tolong ko.

Nak putar belit konon, di Penang orang India di Kampung Buah Pala apa cerita? Anwar janji 2 minggu lepas menang PRU 12 di Penang akan kembalikan tanah penduduk kampung, tapi sudah 4 tahun, Anwar pun tak pergi ke Kampung Buah Pala, kaki auta sajalah korang ni, dasar komunis, penipu!

Anonymous said...

Bodek DAP Sial si Bumu Sial!!

Kompom Ang Pow mesti Tebal.

Patut ler dia cakap Melayu senang cari makan pat Penang.

Ish Ish Ish... Bumu Bumu mmg Sial lah ko ni!!

Anonymous said...

Ehhhhhh ..idup lg rupanya si bomo ni, aku ingat dah mati xciden ! Bila la nk sembuh penyakit si bomo ni makin teruk gilanya

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:12 PM

Kerja kat Kedah tu dah pun siap...duit pun dah lama abis! Ni aku tgh ushar kerja cable tight dekat Langkawi!

Klu projek ni dapat...aku nak beli Hammer macam Hishamudin tuu...!

Rim 27 inci...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 23, 2012 11:20 PM

-------------------------------------------------------------

Siap jadah apa Bomo Siam, aku pi Kedah baru-baru ni baru ada mesin dua tiga bijik, pembangunan pun baru asas saja, dinding pun tak ada, lantai pun tak ada ko buat kerja apa, mengalibabakan projek ke? Blah la Bomo Siam, ingat orang tak tau ke perkembangan semasa, ko tu lainlah, tinggal di gua, mana tau apa, bodo tak berkesudahan, nasib baik Digi dapat line hingga ke gua ko tu, dapatlah ko berblog di sini, blah la Bomo Siam, ko jelas menipu. Memang Penipu Rakyat golongan penipu, dasar komunis!

Bomo Siam said...

Payahnya urusan kerja dgn kerajaan DAP ni...depa guna open tender!

Dgn UMNU...klu tak ingat Tuhan, kacang je...direct nego!

'LU TULONG GUA, GUA TULONG SAMA LU'

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Ko beli Keranda Mas untuk ko mati nnt lagi baik!!

Ko buat fintah dan menghaut dlm blog ni pon dah kaya Bodek DAP.

malayoo mudah lupa said...

Hahahaha....cite klakar bodoh....nk org malayoo berdikari hidup tanpa tongkat tapi bila gomen nk kurang kan subsidi brg tertentu puak2 depa la yg menyalak siang mlm dok maki hamun kerajaan.....Ala ko ingat kera jaan PR tu breseh sgt ke dari rasuah dn kroni?

Anonymous said...

Petang tadi aku masuk ke blog Drs. Dzul, Ahli Parlimen PAS Kuala Selangor, tapi aku komen kena sekat, aku komen kena sekat, tak macam dalam blog GAP, telus dan terbuka, puak pembangkang ni jenis terdesak, dalam blog Drs. Dzul, hanya ada dua tiga orang saja beri komen, itu entah-entah klon satu orang guna dua tiga nama. Blah la, Penipu Rakyat komunis, penipu dan tak berguna.

Bomo Siam said...

11:23 PM

Ground cable suma dah ready...5 bulan yg lepas!

Ce hg pi korek site tuu...! Tentu hg jumpak 'CICC' marking!

Kuah kuaah kuuuah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Payahnya urusan kerja dgn kerajaan DAP ni...depa guna open tender!

Dgn UMNU...klu tak ingat Tuhan, kacang je...direct nego!

'LU TULONG GUA, GUA TULONG SAMA LU'

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 23, 2012 11:25 PM
-------------------------------------------------------------

Bagi bukti satu projek yang dibuat secara rasuah Bomo Siam, kalau ko tak tahu apa-apa dan sibuk tuduh sembarangan saja, ko sudah menempah tiket ke neraka, kerana dosa fitnah itu lebih teruk dari dosa membunuh, inilah ajaran PAS fitnahlah demi kepentingan politik dan untuk menjatuhkan UMNO kerana nanti bila PRU undi PAS dan sekutu termasuk DAP, Nik Aziz akan beri kunci syurga, kepala otak korang sajalah, bodo, dasar anjing DAP.

Anonymous said...

Kerajaan PR mmg berseh ko tak caya tgk pemimpin2 dorang.

Bini orang, Mat Jambu di sapu BERSEH. Makan Aiskrim dlm jamban pon BERSEH kan kan kan.

Bomo Siam said...

11:26 PM

Butui tu wak! Komen aku pun tak pernah lepas! Cilakak punya Dzul!!!

Anonymous said...

Terlupa lagi satu. Duit dan Harta Rakyat pon di Sapu BERSEH.

Anonymous said...

Betol Wak sebab tu Bumu Sial srnang cari makan dlm Blog ni!!

Bomo Siam said...

11:29 PM

Ingat pepatah ni...

'Jika rasuah dihapuskan, UMNU akan mati. Jika tak hapuskan rasuah, Malaysia akan bankrap'

Anonymous said...

Bomo,

Lumrah hidup falsafah umno jgn lepaskn anjing yng tersepit nanti kena gigit muahahahha

Ko tak dapat projek jangan salalahkan umno percaya pd rukun iman jangn pecaya pd cakap jin!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:23 PM

Ground cable suma dah ready...5 bulan yg lepas!

Ce hg pi korek site tuu...! Tentu hg jumpak 'CICC' marking!

Kuah kuaah kuuuah!

August 23, 2012 11:27 PM

--------------------------------------------------------

Groun Cable jadah apa lagi, projek pun tak berjalan, hari tu aku tengok mesin pun tersadai tak buat kerja, tengah tunggu arahan mahkamah untuk merobohkan madarasah yang sebuah surau diatas tanah yang diwakafkan untuk dibuat surau dan madrasah, tapi diselewengkan oleh PAS untuk dibuat shopping complex, aku baca Harakahaily.net hari ni, ada puak geng-geng DAPigs menentang pengalihan kubur datuk nenek mereka kerana kawasan itu hendak dibangunkan dengan projek pembangunan, bukan main lantang PAS bersuara menentang projek itu dan menuduh bermacam tuduhan terhadap Barisan Nasional, tapi lihatlah PAS nak robohkan madrasah yang juga sebuah surau atas tanah yang diwakafkan untuk dibuat surau boleh pula, PAS nak buat shopping complex atas tanah yang diwakafkan untuk dibuat surau dan madarasah, PAS jenis kaki auta, dasar pembohong yang tak boleh dipercayai. Blah la, dasar komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:29 PM

Ingat pepatah ni...

'Jika rasuah dihapuskan, UMNU akan mati. Jika tak hapuskan rasuah, Malaysia akan bankrap'

August 23, 2012 11:32 PM

------------------------------------------------------------

Rasuah projek di DUN Seri Kembangan oleh DAP apa cerita? Kerana rasuah projek di DUN Seri Kembanganlah Teoh Beng Hock mati, kemudian puak Penipu Rakyat sibuk menyalahkan kerajaan, sedangkan puncanya adalah Penipu Rakyat, kaki rasuah, kaki penipu, blah la, dasar komunis!

Anonymous said...

PAS MEMANG SIAL SA SIAL BUMU SIAL......

Anonymous said...

Kalau bn raduah pon tak apa aku tetap sayangkan UMNO/BN.

Undi ku sentiasa untuk mu!!!

Sayang UMNO muacks muacks!!

Anonymous said...

Sudah2 la tu bomo, awak tu dah kategori veteran ...muka dah la gelap kedut sana sini, aku tau kamu tu kecewa pasal projek dgn kerajaan hutang kiri kanan,gi la minta makan dgn dap tu sampai mati, kamu tu mmg ibarat lalang, teruskanlah hina agama dan bangsa sendiri demi memenuhi arahan dap

Apa yg kamu buat ini kesan nya akan menimpa anak cucu keturunan kamu juga, jgn takabur sgt bomo ...jgn ingat kamu tu hebat dan gagah sgt

Jika kamu rasa bahagia dgn sikap dan penyakit yg ada sekarang, insyaallah .....akan ada anak cucu keturunan kamu akan menyedarkan kamu kelak walau ketika itu kamu sdh diambang sakaratul

Bomo, suda2 la ..


Anonymous said...

Anonymous said...
Kalau bn raduah pon tak apa aku tetap sayangkan UMNO/BN.

Undi ku sentiasa untuk mu!!!

Sayang UMNO muacks muacks!!

August 23, 2012 11:39 PM

------------------------------------------------------------

Anon di atas ini adalah seekor anjing suruhan DAP yang berdrama untuk mengelirukan masyarakat, inilah kerja para anjing DAP, jadi barua merosakkan masyarakat sajalah, blah la, dasar anjing, ko makan tulang babi sajalah DAP balun daging babi, korang pula kutip tulang babi yang DAP buang dalam longkang, sangat jelas korang sangat hina dan memalukan, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo

Ko pulak ingat analogi ini

"PAS ini parti yng lebih baik dari anjing." Tuan Guru Pesiden PAS.Anjing jugak di pilih.Tp yng penting sinonim dan senang faham dengan metafora tok guru.

Kemuskilan aku kenapa ar tak pilih binatang lain?

Anonymous said...

Nak mintak tolong Bumu Sial rekmen pay master dia.

Aku pon nk cepat kaya raya. Fitnah pon fitnah lah, jadi bangsat bangsa pon takper asalkan masok...

Bomo Siam said...

11:33 PM

Jalan tak jalan mana ku tau. Paip salur, main hole, cable, luring aku dah siap...duit pun dah bayaq...

Siap ka tak siap ka Aman Sentral tu...itu depa punya pasai!

Hg ni...site supervisor Mega Megah ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam ni jenis manusia yang menjual maruah diri, kerana bayaran dia sanggup buat apa saja, kalau DAP beri upah untuk kencing atas kubur nenek moyang dia pun Bomo Siam buat juga, kerana bayaran adalah segalanya bagi Bomo Siam, blah la, dasar anjing macam Bomo Siam ni sanggup berak atas kubur nenek moyang dia sendiri kalau diberi bayaran oleh DAP, tak gitu Bomo Siam, ko memang anjing Bomo Siam, ko memang anjing suruhan DAP, blah la, dasar anjing macam ko ni jenis muka mangkuk jamban yang sanggup buat apa saja hatta kencing dan berak atas kubur nenek moyang ko sendiri jika diarahkan oleh DAP, Bomo Siam bodo piang, dasar anjing suruhan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Alamak bro 11:42 wa komen kenakan si Bumu Sial sbb dia fitnah UMNO rasuah. Jadi maksud aku walau apa pon dia fitnah aku tetap undi UMNO.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:33 PM

Jalan tak jalan mana ku tau. Paip salur, main hole, cable, luring aku dah siap...duit pun dah bayaq...

Siap ka tak siap ka Aman Sentral tu...itu depa punya pasai!

Hg ni...site supervisor Mega Megah ka?

Kuah kuaah kuaaah!!!
August 23, 2012 11:47 PM

----------------------------------------------------------

Inilah sebabnya hang gagal dapat projek, kelakuan hang jenis tak bertanggungjawab, hang tak peduli semua perkara halal ke haram, janji hang menerima bayaran, jenis anjing macam hang ni adalah golongan perosak masyarakat, hang ni lebih teruk dari anjing kurap, malahan hang lebih teruk dari babi, kerana anjing dan babi pun lebih baik perangai berbanding hang ni. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bumu Sial ni mmg anjing spesis tak tau Mak dan Bapak dia mana satu!!

Bomo Siam said...

11:45 PM

Nak kaya tu, susah sikit! Tapi klu hg pandai & rajin...senang2 hg buleh sambaq BMW!

Hg buleh pasang cable ka? PVK bulat! Reti tak?

Klu ada pengalaman...ce tipon/email kat aku!

GUA TULONG LU, LU TULONG SAMA GUA!

Anonymous said...

Ler kreta BMW jer!!

Buang masa jer. Kreta aku skarang BMW lah sial!!

Sengkek la lu!!

Anonymous said...

Nak kaya cara Bomo Siam ni mudah saja, jatuhkan maruah diri, jadi anjing suruhan DAP, tadah mulut bila DAP kencing dan berak, kemudian buatlah apa saja arahan DAP termasuk kencing dan berak atas kubur nenek moyang sendiri, maka akan kaya rayalah, nak beli roket pun boleh, kalau tak mampu beli roket pun, DAP akan bagi bendera DAP, ada gambar roket, kemudian DAP akan bagi bendera PAS, ada gambar bulan mengambang, kononnya dah sampai ke bulan, blah la Bomo Siam, jenis manusia tak bermaruah macam ko ni mana tau apa, kaki kelentong sajalah, ko juga tak segan silu jadi pengkhianat, inilah ciri-ciri anjing suruhan kesayangan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Nak kaya cara Bomo Siam ni mudah saja, jatuhkan maruah diri, jadi anjing suruhan DAP, tadah mulut bila DAP kencing dan berak, kemudian buatlah apa saja arahan DAP termasuk kencing dan berak atas kubur nenek moyang sendiri, maka akan kaya rayalah, nak beli roket pun boleh, kalau tak mampu beli roket pun, DAP akan bagi bendera DAP, ada gambar roket, kemudian DAP akan bagi bendera PAS, ada gambar bulan mengambang, kononnya dah sampai ke bulan, blah la Bomo Siam, jenis manusia tak bermaruah macam ko ni mana tau apa, kaki kelentong sajalah, ko juga tak segan silu jadi pengkhianat, inilah ciri-ciri anjing suruhan kesayangan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Nak kaya cara Bomo Siam ni mudah saja, jatuhkan maruah diri, jadi anjing suruhan DAP, tadah mulut bila DAP kencing dan berak, kemudian buatlah apa saja arahan DAP termasuk kencing dan berak atas kubur nenek moyang sendiri, maka akan kaya rayalah, nak beli roket pun boleh, kalau tak mampu beli roket pun, DAP akan bagi bendera DAP, ada gambar roket, kemudian DAP akan bagi bendera PAS, ada gambar bulan mengambang, kononnya dah sampai ke bulan, blah la Bomo Siam, jenis manusia tak bermaruah macam ko ni mana tau apa, kaki kelentong sajalah, ko juga tak segan silu jadi pengkhianat, inilah ciri-ciri anjing suruhan kesayangan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam ni jenis kaki berangan, berlagak lebih sedangkan hanya naik basikal tua, itu pun siap dengan kot dan bertali leher, tali leher pula dari kain perca langsir tingkap, dia menyalak dan berlagak di sini kononnya dia hebat sangatlah, sedangkan Bomo Siam ni teruk sangat, sekadar anjing suruhan DAP sajalah, kalau DAP tak kutip dia, mampus keringlah Bomo Siam kerana dia mana tau buat apa selain dari menjadi pengkhianat dan membuat gila di sana sini, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Bukan nya aku taknak baik dgn UMNU ni...but, leceh la...

Kerja ciput pun nak kena berebut dgn Ketua Bahagian & JKKKKKK.

Heran jugak...dgn DAP, takde pun JKKKKK!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

12:03 AM

Komunis? Bukankah komunis (PKM) itu, antara pejuang kemerdekaan Malaya...???

Macam idola ku Mat Indera!!!

Anonymous said...

Ko kontraktor apa Bomo Siam, ke hulu ke hilir dengan basikal tua, siap pakai kot yang dikutip dari tempat buang sampah, ko nak berlagak apa lagi, ko tu sekadar anjing suruhan DAP, komputer ko tu pun DAP bagi, kalau tidak jangan haraplah nak merasa pegang komputer.

Blah la Bomo Siam, ko beranganlah tak berkesudahan, pasal projek pula, projek kerajaan Selangor di DUN Seri Kembangan apa cerita, penyelewengan oleh DAP berhubung projek itu apa dah jadi? Blah la, ko akan jilat taik DAP sampai licin sebab ko adalah anjing suruhan DAP, blah la, dasar anjing macam ko ni berangan sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:03 AM

Komunis? Bukankah komunis (PKM) itu, antara pejuang kemerdekaan Malaya...???

Macam idola ku Mat Indera!!!

August 24, 2012 12:07 AM

--------------------------------------------------

Dan juga bapa angkat ko, Chin Peng. Pejuang kemerdekaan haram jadah apanya puak komunis ni bangsat? Sampaikan Malaysia dah berjaya mendapat pemerintahan sendiri pun komunis sibuk membuat kekacauan, menjadi penderhaka terhadap kerajaan, memang Bomo Siam ni bodo, Bomo Siam adalah antara komunis yang masih tebab kekomunisannya malahan komunis adalah darah daging Bomo Siam sama seperti Syiah menjadi darah daging Bomo Siam, sebab itu Bomo Siam konsisten menyokong komunis dan Syiah, blah la Penipu Rakyat komunis, komunis musuh masyarakat, Parti Komunis Malaya adalah pengkhianat agama, bangsa dan tanah air, korang golongan penindas, itu adalah jelas, sekarang ini walaupun Parti Komunis Malaya telah berkubur, tapi anak Parti Komunis Malaya iaitu Penipu Rakyat telah diwujudkan, memangnya Penipu Rakyat adalah komunis, kerana perlakuan mereka adalah perkakuan komunis, mencetuskan huru hara untuk menghasut rakyat menentang kerajaan adalah kelakuan komunis, jelas Penipu Rakyat adalah komunis, blah la dasar komunis adalah puak-puak pengkhianat bangsa dan tanah air, bla la.

Bomo Siam said...

12:08 AM

Kat sngor, aku kurang masuk!

Ce tgk kerja2 renovate Pusat Bersejarah Pasir Salak...apa dah jadik?

Klu aku yg deme pilih dulu...dah siap lama dah!!!

Anonymous said...

Penipu Rakyat sememangnya adalah gerakan komunis sebagaimana yang didedahkan oleh pegawai atasan PDRM. Kerana lihat sajalah golongan taksub komunis seperti Bomo Siam ini, berterusan membela komunis walaupun komunis adalah pengkhianat negara, mereka menentang kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat, memang jelas Penipu Rakyat adalah komunis!

Bomo Siam said...

Ikhlas cakap...

Sapa2 yg teringin nak ceburi bidang usahawan sebagai kontraktor pemasangan cable communication or elecrtic di bawah kelolaan TEKUN, buleh mai kat 'gua' aku di Suria Apartment BMLT.

Blog2 jugak...hidup kena steady! Bini kena lawa! Anak kena comei...!

Bini dah ajak tidoq....assalamualaikum!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ikhlas cakap...

Sapa2 yg teringin nak ceburi bidang usahawan sebagai kontraktor pemasangan cable communication or elecrtic di bawah kelolaan TEKUN, buleh mai kat 'gua' aku di Suria Apartment BMLT.

Blog2 jugak...hidup kena steady! Bini kena lawa! Anak kena comei...!

Bini dah ajak tidoq....assalamualaikum!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 24, 2012 12:25 AM

--------------------------------------------------------

Bomo Siam, TEKUN pun usaha kerajaan Barisan Nasional untuk membantu rakyat, ko tu dahlah menentang kerajaan, menuduh kerajaan dengan berbagai tuduhan keji, tak malu ke mengemis minta tolong dari TEKUN sebuah agensi kerajaan Barisan Nasional? Dasar muka mangkuk jamban macam Bomo Siam ni mana tau malu dan jenis tak reti bersyukur, sebab itulah semua bantuan kerajaan dia balun juga, tapi lepas tu kutuk dan caci maki kerajaan, blah la Bomo Siam, nak harapkan PAS memang tak boleh diharap, apa yang PAS buat? nak buat lebuh raya pun mintak sedekah dengan orang ramai, sedangkan hasil balak, hasil bijih, hasil emas, hasil cukai tanah dan PBT entah ke mana lesapnya, memang PAS tak boleh diharap, perosak dan tak reti buat kerja, PRU 13 PAS boleh pergi jahanam sajalah, korang memang tak berguna, korang sibuk maki hamun kerajaan dengan berbagai tuduhan palsu, tapi korang tak malu pula pelahap segala bantuan pihak kerajaan, contoh terkini adalah Bomo Siam, minta bantuan TEKUN, tapi sibuk memaki hamun kerajaan, jenis muka mangkuk jamban dan jenis tak ada maruah, dasar anjing suruhan DAP katakan, beginilah perangai mereka, memalukan dan sangat jijik.

CucuAtok said...

Salam saudara sekalian..... bagi saya bomo siam nie nak provoke jer.... bukannya aper sajer nak tgk mcm maner respond kita.... dah tahu perangai dia mcm tu down selupang sikit dari niajis nie dan up sikit dari hadi tu......

biasalah....jenis mcm nie... tak guna nak caci dia sebab kesian... jenis yang tahu mengatakan orang lain munafik dan orang lain saja kroni... sedangkan orang yang kata tu dia yang pernah buat benda benda macam nie.... simple math jer bomo siam nie.... pasai tulah Islam suruh kita rujuk kat Al-Quran dan hadis Baginda sebgai panduan hidup....

Jangan risau saudara sekalian..... jenis dia nie saya tak atu la... lagi nak tergelak ader ler... sebab dia cakap tu seolah olah yang pernah buat... saya pun tak sangka mcm tu pun sebab saya tak tau,,,,, hanya orang yang tau saja boleh buat mcm tu.... tul tak?...hehheheh

Anonymous said...

Hidup cam roda. Skrg ni DAP kat atas. Tunggu la masa roda berpusing ke bwh nnti.

Anonymous said...

betul, pas yg dominan sakan dg melayu dan sang lebai biri2. ..ulaRmaKi kiri kanan pun boleh dicekak tengkuk oleh dap!

nama ja dominan. ..muahaaaaaaaaa

Anonymous said...

ha ha. ..konon nak cabut tongkat keistimewaan melayu, kerajaan tarik subsidi saja dah menyalak siput babi

bangga dgn penghinaan cina terhadap melayu singapore? baiklah kamu jadi warga cinagapore!

Anonymous said...

ye ke? ?? atau mereka nak melayu jadi hamba cina?

usung tempurung mcm pas usung tin milo setiapkali ceramah ke?

Anonymous said...

seperti anwar ejen freemason yg wajib dihapuskan. ..
seperti pas agen perosak kesatuan umat, agen syiah yg wajib dilumatkan!

pas agen cina yg telah berjaya ditarbiyah dap komunis

Anonymous said...

mak kamu pasti meraung dlm kubur nyesal dpt anak fikiran mcm kmu bomo. ....mak kamu ahli pas tak? tentu dia dijamin syuga ularmaKi pas kannnnnn?

Anonymous said...

lebuhraya tu cuma topeng, niat sebenar pas ialah cari duit utk dana pru akan datang, sbb tu sibuk minta duit dari rakyat

tabung memali kemana duitnya?

Anonymous said...

bomo ni cari mkn dgn TEKUN ke? ?? ehhh. ..kutuk kerajaan bagai nak rak rupanya menumpang nasib atas agensi hasil usaha kerajaan

bila gagal dpt projek kutuk kerajaan. ...cehhhh
dlm perebutan tender bisaklah ada masa menang ada masa kalah, kecuali mereka yg perasan diri baik je merasakan hanya dia layak dpt tender tu

Anonymous said...

ha ha. ...masuk bakul buai sendiri npk!

oiiiiii orang2 kampung dengar sini. .akulah paling hensom dlm dunia! !