Friday, September 30, 2011

APA PANDANGAN NIK AJIS TENTANG FOTO INI ?

foto elizabeth kangkang memakai tudung mengadap nik ajis.

foto ini dirakamkan setelah gambar bogel dan pengakuan eli kangkang bersekedudukan dengan pemuda melayu.

rasanya, apa fatwa nik ajis dalam mendepani kes sebegini tatkala hudud pas dilaksanakan nanti.

165 comments:

Anonymous said...

JILAT JILAT JILATTTTTTTTT

Anonymous said...

pok nik pong da sotim tu tapi apakan daya belum gelecek da gol

mae1000 said...

Nik ingat pompuan ni dah dapat hidayah hasil perjuangannya.

Anonymous said...

takkanlah nik ajis sampai maha pengampun dan maha mengasihi...
setelah buat onar tatkala hudud
undang-undang paling tinggi termaktub....puak sekutu dan sekufupun terlepaslah dari dikenakan tindakan????

berdendanglah...aljub..hup..hup horray!!!

Anonymous said...

Raso banggo kerano bulih apunkan doso Elizabeth Kangkang....

JJ said...

Eli bukan Islam.. so Hudud tidak dikenakan pada dia.. Yg masalahanya, Mat Sabu dan Anwar Ibrahim sbb dioarang nih Islam.. mau ke Nik Aziz kenakan hukuman Hudud terhadap mereka2 ini?

Melayu Berwawasan said...

ini semuanya salah umno kata nik ajis.apa barangggggg

Anonymous said...

...gapo gambo ni mu legal sini GAP ?...celako..celako...celako...!!

tauke ikan said...

nik aziz dah lama ampunkan dosa dia. mUahahaha. ini tok guru ke tuhan ni?

Anonymous said...

...xpo...mu kangke laghi eli...ambo suko nengok mu lagu tuw!

...mu ni panda (pandai) laye kami oghe laki2...ambo suko lagu tuw!

hai pok nik, dah mcm paderi aku tgk masa dia mengampunkan si eli kangkang.

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

ENTAH2 NIK AJIS DAH BALUN ELI....

INGAT NUAR JE BOLEH BALUN CINADOLL

NIK AJIS PUN BOLEH....
KENA MAKAN VIGRA HEHEHE.....

PAS - MELACUR AGAMA

HANCUR PAS....

SAMADLELONG said...

TAK BAIK HAMPA KATA NIK NAJIS BALUN ELI PELIAQ DIA DAH MATI PUCUK MANA KERAS LAGI.

KALU 2 EKOQ TU JANGAN LEPA, MAT SABUN DAN ALJUB, KALAU LEPA PASTI DEPA BALUN.

ANAK HARAM JADAH.

Anonymous said...

Takpo, ambo doh ampunkan...

musangka said...

Tgk! Kapiaq pu pandai hormat jumpak TG!

Manis nampak....tutup aurat!!!

Tahniah TG! Jln jugak tarbiah hg!!

Pesanan utk Eli,

Hg jgn masuk mesjid Umno...!

pahaman depa, lain macam sikit!

Depa tgk pompuan, tang tu je..!

Jahiliah...!

mmuuaahhhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Tgk! Kapiaq pu pandai hormat jumpak TG!

Manis nampak....tutup aurat!!!

Tahniah TG! Jln jugak tarbiah hg!!

----------------------------------

Pungkokkk hang... tutup aurat...
asal kantoi...pakai tudong....dah sedap2 cina kene jolok ...baru ngadap pak ajis nak dapat berkat...pakai tudong....jalan terkepit-kepit...

Lancauuuuuu.....

komandomelayu said...

MUSANGKAPIAQ!

MUSANG + NIK AJIS = AYAH PIN!

Anonymous said...

MUSANGUNKA...

UNMO ADA BINA MASJID...

PAS ADA BINA MASJID KE...
BINA TKONG BUDDHA BANYAK LAH....

PUAK2 PAS PUN ADA MSUK MASJID UMNO....

KAHKAH.....HAHAHAHA.......

CAKAP X SERUPA BIKIN.......

PTUIHHHHH........

..................................

TERLEPAS NIK AJIS NAK BALUN ELI...
KOTE DAH X BOLEH PAKAI.....
ADA UBAT KE BOLEH BAGI KAT NIK AJIS .......?

ENTAH2 NUAR DA BALUN ELI......
IKUT CAKAP DAP SHAJA.....


SEDAP MAAA.....

musangka said...

Tahniah pd TGNA sekali lagi...

Selaras dengan pendirian Pakatan Rakyat yang mengiktiraf Enakmen Jenayah Syariah di Kelantan dan Terengganu, PAS berpendirian kedua-dua negeri itu berhak memperkanunkan undang-undang tersebut.

Soalnye sekarang? Umno nak kasik atau tidak???

Jawab le Umno....

Anonymous said...

-oi musangka-

...mana ada mesjid umno ke mesjid pas ke, semua sama saja rumah Allah jgn dibeza-bezakan.

...oh lupa kalid gereja x boleh bagi ceramah sbb xdak tauliah dgn JAIS (keje asik nak membelit membohong sapa nak bagi tauliah)...tu yang hang dok hangat kata masjid umno lain fahaman?

...ke hang semayang kat gereja musangka?

kehkehkeh

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

CKAP PAKATAN X BOLEH DI PAKAI LANSUNG......CKAP HARAMJADAH...SHAJA LEBIH......

HUDUD PUN BOLEH DITOLAK......

X PYAH LAH NAK BT ENAKMAN JENAYAH..
BUANG MASA SHAJA......CAKAP SHAJA LEBIH BELUM TENTU JADI.....

DAP AKAN TENTANG PUNYA......

KAHKAHAKAH.......

HARAMJADAH.....PUNYA PAKATAN..

Megat Alam Gempita said...

Buat dosa besar macamana sekalipun belakang kalu jumpa Nik Ajis terus diampunkan dosa, siap dijanjikan sorga jika undi PAS...ya PAS pemegang kunci sorga ...apa kita nak heran, Hasil tarbiyah songsang ni 21 tahun PAS dapat perintah Kelantan!...itulah hudud PAS sebenarnya.

musangka said...

anon 329,

Kami org PAS solat kat Rumah Allah!

Kadang tu...singgah gak mesjid Umno buat tu, Alhamdulillah...cantik!!

komandomelayu said...

musangkapalabutoh!

DAH PARTI PAS KO SENDIRI PUN TAKUT DENGAN DAP NAK LAKSANAKAN HUDUD PASTU MUKA MALU NAK SALAHKAN UMNO!

WOI PATUT NIK AJIS TAKUT DENGAN ALLAH LA BUKAN KARPAL SINGH! BODO!

musangka said...

Assalamualaikum org2 PAS!

Hangpa tgk! Puak2 Umno megah!

Bangga depa bina mesjid! Rumah Allah! Subhanallah! Alhamdulillah!

Tapi kan... mana mai duit Umno nih?

Yuran...free!

Konpius, konpiuss..!

PATUT MESJID LAWA...Jemaah ada 4 org ja..!!

mmuuaahhhahahahaha..!

musangka said...

komando 346,

Pas tak pernah takut DAP or sesiapa selain AllahSWT.

Buktinya...K'tan tetap nak jlnkan hudud yg dah lulus tuu!

'Selaras dengan pendirian Pakatan Rakyat yang mengiktiraf Enakmen Jenayah Syariah di Kelantan dan Terengganu, PAS berpendirian kedua-dua negeri itu berhak memperkanunkan undang-undang tersebut.'

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Anwar Ibrahim said...

tak pa dia kapiak...

Anonymous said...

musang kawin ungka

biar gua jawab

BUTO LU

Bodo la kalau gua nak percaya dan termakan fatwa pilihanraya alias fatwa undi agama PAS

lu nak terus bodohkan orang atau lu nak terus jadi orang bodo itu lu punya pasal

BN menang pun sebab majoriti tak bodo ...

Anonymous said...

kesian aku tengok admin2 gap ni, ape yg dengki sgt dgn tok guru aku pun tak tau, cukuplah tu, aku dpt rasekan ape yg korg akn dpt di akhirat kelak bila terus mcm ni. aku xnampak cahaya ada pada muka2 org umno ni melainkan muka nk pangkat dan $$..

musangka said...

Sejarah tertubuhnya PAS! Bukti, Umno tolak ugama!

Agak janggal bunyinya apabila pertubuhan baru itu memilih bekas Pengerusi Biro Agama Umno, Tuan Guru Ahmad Fuad Hassan sebagai Yang Dipertuanya (Presiden) yang pertama. Faktor berpalingnya Ahmad Fuad daripada parti Melayu itu ialah perbezaan pendirian mengenai hukum Islam.

Beliau dikatakan sangat kecewa apabila Umno memutuskan untuk mewujudkan Loteri Kebajikan Masyarakat. Selaku orang agama dalam Umno, beliau menegaskan betapa perkara itu tidak terlepas daripada unsur perjudian yang mana hukumnya di sisi Islam adalah jelas haram.

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

komandul

Anonymous said...

agama PAS memang tak buat mesjid

sebab agama PAS bukan Islam

agama PAS cuba bodohkan orang Islam dengan hudud dah lebih 50 tahun,tapi akhirnya agama PAS ditimpa mala petaka , penganut agama PAS jadi sewel, meroyan, merapu meraban, senget !!!

musangka said...

Pendirian Umno yang kerap bercanggah dengan Islam sebegitu berterusan hingga ke era kini. Masakan anda sudah lupa bagaimana para pemimpin Umno menjadi pencetus idea dan pencanang utama untuk melesenkan (baca ‘menghalalkan’) pertaruhan sempena pertandingan bolasepak Piala Dunia tahun lalu?

musangka said...

Sebagai bukti paling jelas, PAS serta-merta mengarahkan penutupan premis perjudian di Kelantan dan Terengganu yang diperintahnya secara mutlak. Di atas bidang kuasa terbatas dimilikinya ke atas lesen premis, kerajaan negeri ditadbir PAS telah melakukan sedayanya.

Sedangkan lesen pengoperasian adalah di bawah Kementerian Kewangan dikuasai Umno.

Isk! isk! isk!...Umno, Umno..!!

Anonymous said...

Dulu UMNO pernah menghulurkan salam perpaduan, tapi ditolak mentah2 oleh pimpinan PAS. Sekarang ni, bila dah tersepit hudud tak boleh jalan. Tanpa segan silu pulak PAS mengajak UMNO bersatu menegakkan hukum hudud. Umat Islam bersatu bukan semata-mata kerana hudud, tapi kerana adanya persamaan dari segi agama dan keturunan.

musangka said...

Maka jangan terkejut dan pura-pura hairan jika mutakhir ini kita dapati Umno bermati-matian menegaskan bahawa parti itu tidak pernah dan tidak akan bersedia melaksanakan hukum Islam, termasuk hudud, di dalam pemerintahannya!

Ingat, sudah menjadi tradisi sejak berdekad lalu bahawa pendirian Umno dan hukum Islam memang tidak sehaluan.

Canggih, canggih!!!

Anonymous said...

musangka lu memang terbaik, gua sokong lu, lu hujah guna fakta bukan mcm pencacai united malay national organization..

kah kah kah kah.

bila igt umno igt bodek, igt pemimpin gila pangkat, wang, tender dan kaki puki..puuiiii

-anak muda-

musangka said...

405,

TIMA KASEHHHHH........!!!

Anonymous said...

Nik Ajis tidak akan menjatuhkan hudud ke atas Eli Kang Kang memandangkan ia adalah orang kuat PR dan bukan Muslim. Lihat saja Mat Sabu terlepas dari hukuman kerana status beliau sebagai Ayam Sabung Nik Ajis ketika itu. Ada cerita mengatakan Kerajaan Kelantan ketika itu campur tangan dalam kes Mat Sabu maka terlepaslah Mat Sabu. Tahniah Nik Ajis pembela peliwat dan penzina kerana jadi pejuang hudud yg kental. Hudud untuk undi.

Anonymous said...

-oi musangka-

...selalunya orang mintak cerai ni orang2 yang kecewa bila dia x dapat apa dia nak.

...sejarah membuktikan mereka2 yang kecewa perjuangannya selalu berakhir dgn sia-sia.

...PAS lahir kerana ahlinya kecewa dgn UMNO berkaitan hukum Islam.

...Semangat 46 juga lahir setelah presidennya kecewa kalah pada Tun Dr.M.

...PKR juga lahir setelah bekas timbalan presiden UMNO kecewa kerana dituduh liwat dan kununnya dia berada dipihak yg benar.

...DAP lahir setelah kecewa PAP berpisah dan membentuk kerajaan di Singapork.

...kesian org kecewa ni...selalnya dah mcm org mati laki atau mati bini...asik nak meroyan saja, semua org buat x etul...dia saja yang betul.

kehkehkehkehekhe

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

hahaha..

aku lak ble tringt pemimpin Parti Ajaran Sesat, msti tringt sedap mahhhhh...

-anak muda pakai otak-

musangka said...

405,

Puak2 Umno ni, bila aku merapu...depa suke!

Time aku bagi fakta...depa lintang pukang!

Buktinya, ia dengan mudah mendakwa PAS telah meninggalkan matlamat menubuhkan Negara Islam apabila menyatakan hasrat ‘Membangun Negara Berkebajikan’. Kejahilan dan kebebalan Umno menyebabkan ia tidak faham bahawa Negara Berkebajikan itu salah satu wajah atau ciri bagi Negara Islam.

musangka said...

Di atas hakikat sama jangan pelik apabila Umno mencipta istilah ‘Islam Hadhari’ yang bukan sahaja janggal dari segi nahu Arabnya, malah mengelirukan fahaman masyarakat mengenai ajaran Islam itu sendiri.

Akhirnya Umno sendiri pun malu menyebutnya dan kini ‘Islam Hadhari’ dianggap berkubur bersama jatuhnya sang pencetus istilah itu.

Jawab, jgn tak jawab!

RAMBO said...

KAH...KAH...KAH...MUAAAHAHAHAH!!!
LUCU BETUI LA MUSANG DAJAI OTAK TIGA SUKU DENGAR AYAT2 KO TANG HUDUD TU...?!!!

AKU TAK TAU LA SAMA ADA KO NI LUPA MAKAN UBAT KE ATAU TERLEBIH MAKAN UBAT...PASAL KO NI TAK HABIS2 CAKAP TANG HUDUD SEDANGKAN PEMIMPIN hamPAS KO TU SURUH TUTUP MULUT....JANGAN BISING2...NANTI ORG KAMPUNG TAU PUAK KO TU PENIPU BESAR....MUNAFIK..!!!

TAPI YG PALING LUCUNYA SAMPAI MEREMANG BULU JUBUR AKU CAM DIGELETEK SANG MUSANGKA KURAP...RUPANYA SEBAB hamPAS GAGAL NAK LAKSANA HUDUD SEBNARNYA HUDUD TAK DISEBUTPUN DALAM KITAB JINGGA KORANG TU....!!!

LAAA...RUPANYA ADA LAGI KITAB YG KEDUDUKANNYA LEBIH TINGGI DARJATNYA DARI AL-QURAN....MASYAALLAH....APA DAH JADI DGN PUAK2 hamPAS NI...MAKIN SONGSANG....MAKIN SESAT....!!

AGAKNYA KEPALA HOTAK HJ HADI NDAH MAKIN SASAU....GILA ISEN...MANAKAN TIDAK...TENGOK DLM QURAN...TAK JUMPAPUN AYAT TANG NEGARA ISLAM...TENGOK KITAB JINGGAPUN TAKDE JUGAK.....!!!PENING...PENING...LAST2...KENSEL HUDUD...!! ITULAH TAHAP KEBIJAKSANAAN PEMIMPIN hamPAS YG DIBANGGAKAN OLEH SANG MUSANGKA DAJAI NI....NAUZUBILLAH...!

SOALAN BUAT MUSANGKA....MANA LEBIH TINGGI DARJAT....AL-QURAN ATAU KITAB JINGGA ?????

Anonymous said...

-oi musangka-

...x pauah cakap sembang lebat sajalah...kami setuju hudud dilaksanakan di KELANTAN negeri serambi HIV/AIDS

...jadi kami menggesa wali selipar SEGERA membuat apa sahaja usaha yang terdaya dengan nama Allah SWT untuk melaksanakannya.

...cakap bnyk x guna, buat dan BEKERJA KE ARAH ITU.

...jgn jadi MUNAFIK, nak buat x buat nak buat x buat.

-nik ajis babi-

Anonymous said...

LAKSANAKAN HUDUD SEGERA DI KELANTAN SERAMBI HIV/AIDS!

...atau kamu PASpispus layak digelar munafik sahaja sembang lebat tapi tidak melaksanakan?

KAMI MAHUKAN HUDUD SEGERA!

...boleh kami rejam al-juburi dgn batu beramai2!

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

Pendirian PAS sering bercanggah dengan hukum Islam lihat saja Murtad dia sokong, boleh berkawan dengan syaitan, pembohong besar (sebelum ayam berkokok kilang carlsberg di Shah Alam akan ditutup tapiiii..) membela peliwat, membela penzina yg lain tu tambah sendiri....

Anonymous said...

-oi musangka-

...dulu 1999-2003 PAS dah pegang Terengganu, hanya mampu hapus tol jambatan sultan mahmud saja?

KENAPA TAK DILAKSANAKAN HUDUD KETIKA ITU?

...dan sekarang masih berkuasa di KELANTAN SERAMBI HIV/AIDS tapi masih menggunakan alasan teknikal untuk melaksanakannya?

...mana slogan: "...esoh sesudah subuh sebelum ayam berkokok, jika kami menang pilihanraya, akan kami tegakkan hukum hudud / hukum Allah?"

...sembang lebat lah lu PASpispus!

...telor kena jentik dgn kapal sinki, terus wali selipar sentap!

kehkehkehekeh

pok nik takut OKU rupanya!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

dgn diorg ni xyah lebih2 musangka, cakap mcm mana pun otak tetap mcm tu, penat menaip je, otak melayu mundur mmg mcm ni, konon perjuangkan melayu tapi dalam masa yang sama gadai melayu utk dapat keuntungan dari melayu, dah tu tengok melayu merempat buat dekk, tengok bangsa lain senang sikit mula la nk jadi hero melayu ugut sana ugut sini, melayu umno ni melayu low class la musangka..

bak kata p ramlee:

alip mim nun wau = SARKAS

kah kah kah kah kah

-anak muda-

Anonymous said...

WALI SELIPAR kena maki dgn KAPAL SINKI?

...maknanya org cukup sifat kena maki dgn orang cacat, terus sentap telornya?

...sian wali selipar!

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

musangka said...

414,

Yg tu Buku Jingga!

Bukan 'Kitab'!

Ianya persetujuan bersama dlm PR!

Tak ada sesuatu, dlm dunia ni yg bole diperbandingkan dgn AlQuran!

Umno tak ajaq ka??

Anonymous said...

Orang yang nak laksanakan hudud dipanggil dajai, tapi orang yang takutkan hudud terusan mengaku mereka lah di pihak yang benar...

umat akhir zaman...

Anonymous said...

MUSANGUNGKA......

X PAYAHLAH CKAP PASAL HUDUD.....
SKIT MATA MEMADANG...MEMBACA ..MENDENGAR..

KAN PAS DA LACURKAN HUKUM HUDUD...

PAS LEBIH TAKUTKAN DAP.....
PAS TAKUT DAP......
PAS TAKUT DAP......
PAS TAKUT DAP......
PAS TAKUT DAP......

MUUUUUUUUUUUUUUUUAHHHHHHHHHHHH.......MALAYSIA AMAM X PAS....

PAS - PARTI ANGKATAN SAMPAH......

JANGAN MARAH HAAAAAA.......

HEHEHE.....

musangka said...

424,

Ayat apa yg di gunakan oleh KapalSing yg di tafsirkan oleh Umno sebagai...MAKI ???

musangka said...

428,

Setakat ayat hg tu...apa ada hal!

Anonymous said...

Kalau PAS dah lacurkan hudud,

Kenapa UMNO x nak sediakan dan berusaha untuk menjalankan HUDUD yang sebenarnya...

54 tahun memimpin, batang deraf hudud pun x nampak, yang nampak semua pemimpin UMNO makin boroi...

Anonymous said...

Negara Malaysia dah 50 tahun berstatus negara berkebajikan. Rupa rupanya selama ini UMNO menjalankan pemerintahan yang bercirikan Islam. Tapi PAS malu malu taik musang untuk mengakuinya.

musangka said...

432,

MALAYSIA NEGARA BERKEBAJIKAN??

Dah 50 thn dah??

Mmuuaahhhahahahaha!!!

Bangsa2 Bersatu ! Tulong aku...! Ada org buat lawak!!!

Anonymous said...

selagi pas dan umno tak bersatu toksah mimpi nak laksanakan hudud. politikkan agama sampai masuk kubur.

Anonymous said...

sorang nak hudud, sorang tolak hudud..

sampai bila pun x akan bersatu...

Anonymous said...

jawab ikhlas dr dalam hati. betul ke pas nak hudud? atau modal politik saja?

Anonymous said...

Jawab dalam hati dngan Ikhlas..

Sapa yang layak membawa isu hudud ni kalau bukan ahli politik itu sendiri..

Anonymous said...

dahla musangka...

...pandangan hang x lebih dari menonjolkan pemikiran hang sebagai orang kampung yang termakan dgn tipu-daya PAS utk berkuasa.

...PAS x lebih dari sebagai parti politik yang mengejar duniawi, sama juga seperti UMNO PKR DAP MCA MIC

...kalau betul2 berjuang utk Islam dah lama hudud tertegak di Kelantan Serambi HIV/AIDS dan berusaha bersungguh2 mewujudkan undang2 itu walau apa cara sekalipun walaupun mendapat tentangan dari kerajaan pusat, bawalah ke mahkamah atau apa sahaja cara yang betul asalkan utk memperjuangkan hukum Allah.

...aku rasa hang kait kelapa kat Bagan Serai tu lagi baik dari bagi komen kat sini...

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

-musangka-

...hang kait kelapa madu ke kelapa komeng?

kehkehkeh

-nik ajis babi-

musangka said...

439,

Buktinya PAS nak hudud ialah kelulusan enakmen hudud K'tan ole DUN dgn majoriti 100%.

Umno? mana dia...??

musangka said...

444,

Nyiok ni pun satu hai,

kita kait, kita juai...40 kupang!

Beli kat kedai, 2 hinggit..!

Ni suma...UMNO PUNYA PASAI..!!!

Anonymous said...

musang..cuba ko kaji balik perjalanan politik pas. tindakan2 dan keputusan2 politi yg diambil oleh pas. akah segala keputusan tu menunjukkan pas serius nak laksanakan hudud. adakah pas tak nampak keputusan diorang buat tu adalah penghalang besar dalam pelaksanaan hudud. aku mls nak sebut keputusan apa, ko pandai politik pas tentu ko tau.

ko jgn tanya umno pasal hudud..hudud ni pas yg dok canang bukan umno.

musangka said...

Mmuuaahhhahhahaha..!!

Gila aku! Bukan 40 kupang!

4 kupang!!!

Anonymous said...

...kalau perlukan undi 100% dlm DUN kelantan, LAKUKAN APA SAHAJA YANG TERDAYA SELAGI MASIH ADA SIANG DAN MALAM BERGANTI UNTUK MEMENANGI HATI MEREKA DARI UMNO.

...mereka juga saudara Islam yang mungkin jika dipujuk dan diberi penerangan secara berterusan, InsyaAllah dengan hidayah Allah mungkin mereka juga akan terbuka hati untuk memberi undi dan kelulusan atas ususl tersebut.

...berterusan menyalahkan UMNO apa yang dapat?

...orang rajin kerja kita boleh nmpk kayanya.
...orang rajin belajar kita boleh nmpk pandainya.

...rajin ceramah memaki, apa dapat?...KELANTAN SERAMBI HIV/AIDS!

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

musangka said...

452,

PAS bukan perfect! Ada kelemahan. Manusia biasa. Tapi, dia berusaha kearah itu. DUN K'tan dah lulus. Tunggu perlaksanaan saja.

Tertangguhnya perlaksanaan ialah kerana kekangan perlembagaan persekutuan mengenai kuasa2 terhad akta syariah!

Anonymous said...

...awat hang x juai sendiri jadi 2 hinggit? awat hang juai 4 kupang saja?

...hang ni x pandai meniaga lah...tau salahkan oghang saja.

...meh aku bagi kursus meniaga china doll kat hang, meniaga oghang lagi kaya dari meniaga unta...wow!

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

-oi musangka-

...bukankah pelaksanaan undang-undang Islam tertakluk dibawah kuasa negeri/sultan?

...kalau dah tau perlembagaan negara kuasanya lebih besar dari undang2 tubuh negeri, mana dia slogan LAWAN TETAP LAWAN?

...temberang sajalah PASpispus ni...auta saja mcm NATO, no action talk only!

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

dulu zaman budak2 kalau nak bertumbuk suruh member pegang. lps tu cerita kat kawan nasib baik member pegang kalau tak dah belasah mampos dah. padahal kalau tak pegang pun haram tak bertumbuk. sembang je lebih.

mcm tu la pas. seronok sebenarnya dok cerita umno halang nak buat hudud. 50 tahun umno halang buat hudud. pula la teruk umno halang. padahal kalau suruh buat pun mampos tak buat. sembang je lebih.

Anonymous said...

Puak2 PAS rupanya nak solat akan check dulu masjid tue sapa punya yer...bagus...bagussss....

Anonymous said...

"Pas sedang berusaha ke arah tu" ?

Jangan buat lawak la musang. Pas tgh menyimpang dari arah tu sebenarnya. ko tak perasan atau ko saja buat2 x perasan.

Dah la musang..aku nak pi tesco jap. Nak beli barang dapur...

musangka said...

457,

klu aku juai sendiri,

BILA MASA AKU NAK BLOGGING ???

Mmuuaahhhahahahaha...!!!

Anonymous said...

...dulu di afghanistan, tumbang saja rejim mujahidin, Taliban walaupun serba kekurangan tanpa berlengah terus melaksanakan undang2 Islam (walaupun mendapat kecaman antarabangsa)

...la ni dah tahun 2011, dari tahun 1990 PASpispus menang di kelantan serambi HIV/AIDS masih tidak melaksanakan hukum Islam.

...nak tipu lagi berapa penggal lagi pok nik oi?...udah2la menipu...kesian musangka terpengaruh dgn perjuangan palsu duniawimu demi kuasa wahai PASpispus.

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

Malu malu taik Musang.

Siapa yg buat lawak ini kenyataan. Bukan PAS ke yang buat lawak dan menipu 50 tahun memperjuangkan Negara Islam tetapi tiba tiba Islam dibuang dan digantikan dengan negara kebajikan. 50 tahun ularmak ularmak PAS membaca Alquran baru sedar rupanya tak ada negara Islam dalam Alquran. Jangan2 baca Alquran terbalik kot.

musangka said...

Ada pula pemimpin Umno tergamak menyandarkan fahamannya yang cetek mengenai ketetapan agama untuk dijadikan dalih daripada melaksanakan hukum Islam. Kononnya dia faham apa itu maqasid syariah.

Bahawa maksud2 ketetapan syariat Islam itu mementingkan keadilan dalam mempertahankan kesucian aqidah, harta benda, nyawa dan lain-lain.

Lalu di atas penafsiran ceteknya terhadap maqasid syariah itu, dia sewenangnya menidakkan perlunya ditegakkan hudud dan qisas.

Sedangkan sebagai orang beriman kepada Allah, sudah tentu kita dituntut mengakui dan meyakini bahawa tiada undang-undang dan hukum yang lebih adil dan lebih menjamin aqidah, nyawa dan lain-lain itu selain hukum diturunkan Allah Ta’ala sendiri

musangka said...

Esok, 1 Oktober 2011, ribuan pemimpin, ahli dan pendukung PAS dijadualkan berhimpun di Kepala Batas, Pulau Pinang bagi merayakan Sambutan Ulangtahun ke-60 usia perjuangannya.

‘Sepak mula’ aturcara sambutan itu malah berlangsung lebih awal dengan acara Forum Perdana yang dijadual diadakan malam ini (Jumaat). Dengan tajuk “PAS: Pembangkang, Pemerintah dan Penyelamat Ummah”, forum yang menampilkan Ustaz Idris Ahmad sebagai moderator itu turut membariskan empat nama besar dalam perjuangan Islam tanahair.

Mereka adalah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu; Naib Presiden, YB Salahuddin Ayub; Ketua Penerangan, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man dan bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Ya! Mat Sabu! Hero ku!

Dtg ramai2...bas free, takde....

Anonymous said...

Kalau nk tahu pas bersungguh atau tidak, kerajaan luluskan saja enakmen hudud kelantan. Pastu kita tengok samada pas ni betul2 serius atau tak.

Apadaa, itu pun susah.

Wak Jengkol said...

Salam...

Heheh..tak payah nak sembang PAS ni bagus sangat..

Sebut nama PAS pun dah kantoi lagi nak sembang pasal Islam

PAS = Parti Aslam SeMalaysia

sebetulnya..

PIS = Parti Islam SeMalaysia

Kalau PAS betul2 nak tegak atau ikut hukum Islam jangan ambil dari tengah atau belakang..Kena mula dari depan...tu baru cantekkk

Pas Pis Pus

Wali Terompah

Anonymous said...

UMNO masih memegang kuasa majoriti Melayu/Islam.

x salah jika PAS benar2 serius kearah melaksanakan hukum Islam, asalkan kedua2nya dapat berbincang dgn terbuka hati tanpa menetapkan sebarang syarat demi kepentingan umat Islam.

...masih ingat peristiwa kerajaan perpaduan dimana Ustaz Nasha di cantas habisan2 oleh Wali Selipar?

...jika mauhukan sebarang kerjasama berkaitan umat Islam di Msia, benamkan wali selipar dalam lubang kubur dulu kerana dialah puaka punca menghalang umat Islam kedua2 parti bersatu buah fikiran.

...ke masih nak dakap wali selipar pujhaan hathiku sampai kiamat? (slang amhad nespu)

kehkehkehkeh

-nik ajis babi-

musangka said...

Selama ini, tanpa segan silu Umno berlagak sebagai pejuang Melayu, tetapi hakikat sebenarnya semua itu hanyalah untuk memperdayakan orang2 Melayu supaya menyokong parti yang dinamakan parti perasuah oleh (Tun) Dr Mahathir (Mohamad) itu,".

Di mana suara Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang cakap berdegar-degar kononnya beliau "Malay first and Malaysian second"?

Bukan sahaja di peringkat pimpinan yang menunjukkan hipokrasi, katanya, malah ahli2 Umno yang selama ini terjerit-jerit seperti kerasukan kononnya membantah penghapusan DEB (Dasar Ekonomi Baru) juga diam menikus.

Fakta, fakta...!!!

Anonymous said...

-Wak Jengkol-

...puak2 depa ni dah biasa terjah tengah depan belakang.

...tu sebab dapat gelaran ANUgerah tuhan.

kehkehkeh

-nik ajis babi-

musangka said...

Di zaman Dr Mahathir, bila matlamat membantu Bumiputera begitu jelas tidak terdaya dicapai oleh pemerintahannya,

Dia isytiharkan meritokrasi!

Anonymous said...

EHHHHHH

SI MUSANG BERBULU TIKUS....

BUAT CRAMAH BAB AGAMA LAH PULA...
SUNGGUH BAIK SI MUSANG NI ....
BANYAK PAHALA........

HAI MUSANG APA KATA ENGKAU BAGI CRAMAH ...KAT NIK AJIS - NUAR - MAT SABU KAN LAGI BAGUS.....
LAGI BANYAK PAHALA.....

KLAU TERSALAH CAKAP NIK AJIS BOLEH AMPUN KAN......

SILAP HARIBULAN DAP PUN SJUD KAT MUSANG.......TAKUT

TAKEBEER....PASBEER......

musangka said...

Begitu juga Najib, bila dinasihati bahawa kerajaan Umno tidak ada walau sedikit pun kemampuan untuk mencapai kuota 30 peratus untuk Bumiputera,

sejak dari awal lagi berkali-kali beliau mengulangi keinginan untuk menghapuskan kuota itu.

Awat puak2 Umno tak menjerit???

Anonymous said...

-musangka-

...ostat deris ahmad jadi moderator ceramah?

...oh lupa dah kena turun pangkat x jadi ketua penerangan daaaaah (sebab dungu mcm mahfuz bean juga suka bagi komen merapu kat press)

kehkehkehkeh

-nik ajis babi

musangka said...

Pengerusi Majlis Penasihat Ekonomi Negara (MPEN), Tan Sri Amirsham A Aziz pernah mengakui bahawa Model Ekonomi Baru (MEB) yang dilancarkan Najib akan menghapuskan kuota pemilikan termasuk Bumiputera.

PAS tak kisah...Pas bukan assobiah!!!

RAMBO said...

MUSANGKA DAJAI......
ANGKARA KITAB JINGGA KO TU....HABIS TERDIAM TOK ALIM hamPAS NAK BUAT HUDUD....!!!

MUAAAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH..!!!

Anonymous said...

PAS ditubuhkan dari ahli pati serpihan sayap haluan kiri UMNO.

Sebab PAS di keluarkan oleh BN dahulu adalah kerana PAS tidak pegang pada janji sebagai orang ISLAM kepada UMNO..

RAMBO said...

TOK GURU MUSANGKA DAJAI KATA....

PASAL TAKDE DISEBUT HUDUD DLM KITAB JINGGA......JADI TAK PAYAH LA BUAT HUDUD....!!!!

MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!

musangka said...

Kanun Jenayah Syariah yang mengandungi hukuman hudud sememangnya telah digunakan di sebuah negeri yang berada di bawah BN sekarang iaitu di Terengganu atas nama Kanun Jenayah Syariah Terengganu.

MCA dan Gerakan dicabar supaya keluar dari BN sekarang, bagi menunaikan cakapnya untuk berbuat demikian!

Anonymous said...

MUSANG LIDAH 2 CABANG ...
BAKAL PEGANTI LIM GUAN BIAWAK..

HIDUP PAS
HIDUP PKR
HIDUP DAP

EH...
MANE BOLEH KATA HIDUP....

PAKATAN HARAMJADAH... KAN...

Anonymous said...

...ada beberapa aspek di zaman Tun Dr.M yang berjaya dan tidak berjaya dilaksanakan.

...sekurang2nya kita boleh mengakui walaupun semua dasar DEB tidak berjaya, tapi bangsa Melayu maju dalam pelbagai bidang walaupun mereka adalah ahli PASpispus.

...............tapi dikelantan rakyatnya masih minum air kaler kuning keladak taik caiyak!

PEMERINTAHAN ISLE CARA PAS MEMANG LAGU TU!

kehkehkehkehkeh

-nik ajis babi-

RAMBO said...

HEBATNYA KITAB JINGGA CIPTAAN PAKATAN RIOK....MENGATASI WAHYU ALLAH....!!!

MUAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH...!!!

Anonymous said...

united malay national organization???

dgr nama pun dah nk muntah..
melayu konon..

puuiiiiii!!!!

-anak muda-

Anonymous said...

-musangka-

...MCA GERAKAN masih x keluar BN kerana secara tidak langsung mereka mengiktiraf pelaksanaan h ukum kanun jenayah syariah terengganu dibwh BN!

...ITULAH BEZA KAFIR ZIMMI DAN KAFIR HARBI DAP!

...sikit2 ugut nak keluar pakatan, langkah mayat saya dulu......pastu pok nik kecut teelornya digenggam kapal singki!

kehkehkehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

PAS TERPAKSA BUANG HUDUD.....
KERANE DLAM BKU JIGGA......
X DA PERKATAN ....


HUDUD.....

APA BOLEH BUAT ......TERPAKSA IKUT KATA NUAR JUBOR.......DAP LAHH..

SEDAP MAAA

RAMBO said...

AGAKNYA LA...BILA DISOAL KAT DLM KUBUR NANTI.....WAHAI MUSANGKA...APAKAH KITAB IKUTAN KAMU????

KITAB JINGGA!!!

MUAAHHAHAHAHAHAHAH.....!!!!

musangka said...

537,

Kanun Jenayah Syariah Terengganu adalah di luluskan oleh PAS Terengganu masa memerintah dulu. Inilah enakmen hudud, tak jauh beza dgn K'tan tu.

Cuma, Terengganu dah guna pakai. K'tan belum.

Tu yg puteri umno mengamuk suruh pinda tuu!

Anonymous said...

PAS PARTI AMPU & DUNGU....

KERANA KITAB JINGGA LAH PAS SANGGUP
MENGGADAIKAN AGAMA....KERANA PLITIK
SUNGGUH HINA PERJUANGAN PUAK2 HAMPAS KELAPA....

PASBEER......HIDUP KITAB JINGGA....

MARUAH DIGADAI......

MUUAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH........

musangka said...

Eli Wong ni, kira ada class jugak!

Tutup kepala, pakai sopan...jumpak TG. Hormat Islam!

Ada satu bini pemimpin Msia tu, dedah rambut! Bukak orat! Make up....ya rabbi, macam girlfried Sasuke!!!

Anonymous said...

APA ELI WONG ADA CLASS....

GILA SI MUSANGKA NI...

ELI WONG KANGKANG JUMPA NIK AJIS..
SEBAB MINTA DIAMPUN DOSA.....

KAN NIK AJIS WALI SELIPA....YANG BOLEH AMPUNKAN SEGALA DOSA.....

MUUAAAAHHHHHHHHHHHHHH........
HEHEHEHEH........PTUIHHHHHHH

Anonymous said...

Bodoh tahap kaldai rupanya GAP. Hudud utk org Islam.Memang sahih UMNO & BN akan tumbang kerana blogger -bloggernya mempunyai IQ yang sangat rendah .

zali

Anonymous said...

HEBATNYA AGAMA PAS.

Agama Pas membenarkan kalimah Allah diguna oleh kristian.
Tuduh Allah mencarut dan samseng.
Parti Pas boleh bawa manusia ke syurga.
Kununnya Nik Aziz wali dan berkaramah.
Kafirkan Umno sbb kawan ngan MCA dan MIC.Tapi Pas suci dgn DAP.
Ulamak Pas puluhan tahun baca Quraan dan melalak pasal negara islam tetiba kata takde dalam Quraan.Bangang punya ulamak.

bersambung....

Anonymous said...

...kami x lupa sorang lagi kaum eli kangkang, si teoh ni ching betina aerobik ketat masuk surau bukak orat.

Anonymous said...

HIDUP NIK AJIS

HIDUP DLAM DUNIA PEMBOHONGAN.....
SUKA MENGELUARKAN FATWA2 MERAPU....

PAKATAN HARAMJADAH....

Anonymous said...

-oi zali-

ko tu yang kaldai...kena picit telor dgn kapal singki terus sentap.

kapal singki tu OKU...pun hangpa takut?

khak ptuih!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

APA ELI WONG ADA CLASS....

GILA SI MUSANGKA NI...

ELI WONG KANGKANG JUMPA NIK AJIS..
SEBAB MINTA DIAMPUN DOSA.....

KAN NIK AJIS WALI SELIPA....YANG BOLEH AMPUNKAN SEGALA DOSA.....

MUUAAAAHHHHHHHHHHHHHH........
HEHEHEHEH........PTUIHHHHHHH

Anonymous said...

ANON 604


GUA SKONG LU .....
...........................

OOOOOOHHHHHHH ZALI......OTAK KELDAI

KAWAN DENGAN MUSANGKA NI...

PAKATAN HARAMJADAM....HIDUP KERANA
LITAB JINGGA....


MUAHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

1999 hingga 2003,PAS diTerengganu hanya sibuk siang dan malam menjual tanah balak kepada tauke2 Cina. Dari Exco hingga ke JSR. Sebab itu ketika itu, tauke2 ini beritahu puak2 PAS:-
KALAU ITU HUDUD MAU BUAT DITERENGGANU,KITA ORANG MAU BALIK KITA PUNYA NEGERI. LU ORANG CARI TAUKE2 LAIN KALAU MAU JUAL INI TANAH BALAK.

ada aku kisah said...

.

PORK NICKY CAKAP HUDUD SEBAGAI BENTENG....NAK BUAT BENTENG PUN KANTOI DISERGAH OKU...

.

ada aku kisah said...

.

PAS LEBIH UTAMAKAN KITAB JINGGA DARI KITAB AL-QURAN

.

Anonymous said...

CERDIK PAS. CERDIK MENIPU,

CERDIK BN, TIDAK AKAN MASUK PERANGKAP PAKATAN UNTUK MENARIK MCA,GERAKAN KELUAR DARI BN.

Anonymous said...

musangka

Patutnya lps keputusan mesyuarat Pakatan semalam ko dah tutup buku pasai hudud. Hang tak dgr ka keputusan sebulat suara pakatan mcm mana? Hang tertinggal kapal ke ni? Mat sabu tak bagitau keputusan kat ko ke? Nak kena betul mat sabu ni.

Pas tak serius pun pejuangkan hudud. Ko je yang terlebih serius. Nik ajis nyanyi balik lagu hudud tu sbb nak cover line kes mat sabu. Mat sabu idola ko tu menyusahkan puak pakatan dgn mulut dia yg x sekolah tu. Dia banyak cari pasai dgn pihak polis. sedangkan pas ketagih sgt undi polis. sampai suruh ubah sistem undi pos yg kononnya tak telus tu bro. Lawakkan pas ni..

Anonymous said...

bodo la.. hudud mane ade efek kat bukan islam...

Anonymous said...

tambah cket...

tapi bro lg lawak la dr pas.

Anonymous said...

sapa kisah hudud ada efek kat bukan islam ke tak. yang kisah sgt DAP je. DAP tu kawan baik pas.

Esperalzi said...

Tindakan Liz Wong pakai tudung litup bila jumpa Nik Najis mengandungi satu statment penting: Bahawa Hudud bila terlaksan wajib meliputi kedua2 Muslim dan Bukan Muslim.

Namun Hudud PAS bila dilaksana di Kelatan yang 95% berpenduduk Muslim hanya akan meliputi orang2 Islam saja. Kalau seorang Muslim mencuri, tanganya dipotong tapi kalau Bukan Muslim mencuri, sekadar didenda wang ringgit atau sekian waktu dienjara. Jika lelaki atau perempuan Muslim berzina dengan lelaki atau perempuan Bukan Muslim, yang akan direjam sampai mati atau disebat 100 kali hanyalah pasangan Muslim manakala pasangan Bukan Muslim akan lepas bebas atau sekadar didenda wang ringgit atau dipenjara sekian waktu.

Jelas, Hudud PAS bukan Hudud Islam, Hudud PAS adalah Hudud zalim yang membezakan pesalah mengikut agama yg mana pesalah Muslim dianak-tiri dan didisikriminasi sedangkan pesalah Bukan Muslim dilepaskan walauun melakukan kesalahan sama.

Atas alasan ini, kita wajib tolak Hudud PAS. Hudud Islam hendaklah dilaksanakan jika kita boleh liputi semua rakyat, baik MUSLIM maupun BUKAN MUSLIM. Nik Najis tak boleh buat dua set undang2, satu set utk Muslim dan satu set untuk Bukan Muslim.

Orang Islam adalah majoriti di Malaysia, 65%. Kita Muslim ada dua pilihan tentang perlaksanaan Hududd: (1) Kita tak perlu minta izin Bukan Muslim kerana mereka minoriti (25%, lalu kita laksanakan Hudud samada Bukan Muslim suka atau tak suka, dan bila dilaksanakan Bukan Muslim juga akan dikenakan hukum Hudud atas setiap kesalahan jenayah ATAU (2) Kita minta izin Bukan Muslim sebelum melaksanakan Hudud walaupun Bukan Muslim hanya 25% penduduk kita, dan selagi majoriti Bukan Muslim tak terima Hudud, kita tak akan laksanakannya.

Nampaknya setakat ini, baik PAS mau pun UMNO memilih pilihan (2) kerana kedua2nya AMAT TAKUT, AMAT NGERI dan AMAT SERAM dengan pandangan Bukan Muslim tentang perlaksanaan Hudud di Malaysia. Jika pilihan (2) diambil, saya nasihatkan LUPAKAN saja ttg Hudud krn Hudud yg hanya hukum Muslim tapi mengecualikan Bukan Muslim atas kesalahan yg sama adalah Hudud zalim, bukan Hudud Islam.

Forget Hudud, don't hoodwink Nik Najis!!

Anonymous said...

Nik najis bersedudukan dgn eli kangkang....

Nik najis tahan anu stim dgn tangan...hahaha

~nik ajis najis nik sedap maaa ~

Melayu Berwawasan said...

Cakap saja pandai si musang tu tapi buat tak tahu.Kalau betul betul hendak melaksanakan hukum hudud itu kenapa takut kepada kerajaan tidak kepada Allah.Saman kerajaan dan usaha macammana nak melaksanakan hudud itu tapi main cakap jer tak guna.sedar lah selagi PAS bersama dengan DAP dan PKR..FAHAM FAHAM jer...lihat lah mesyuarat tempoh hari tu..PAS tak bersuara langsung dan NIK AZIZ tak hadir pada mesyuarat.Tanda nya tak ambil berat langsung hanya cakap lebih itupun polimik jer.dah 20 tahun memerintah kelantan.apa barangggggggg?

Anonymous said...

Palabutuh mu musangka, maghi kelate lo ni, mu tengok, aku nak tunjuk ke mu, banyak mana dan di mana tempat judi dan tempat sukaria yang mu ghoyak kato PAS dah tutup semua.

Lagi banyak ada laaa, kecek tok supo bikeng

Anonymous said...

Malas nak layan manusia musang ni.

Fanatik yang tak berkarat, dah tak boleh fikir sendiri punya manusia.

Anonymous said...

Aku heran betul lah dgn musangka nih. Dia mengaku pejuang Islam, tp kat sini dia menghina saudara seagamanya orang2 Umno.

Musangka bodoh sombong, kalau kau anggap orang Umno tu jahil dalam hal agama, apasal ko x tarbiah dan dakwah mereka ke arah agama. Yg sebenarnya ko x mengaku orang2 Umno tu saudara ko, sbb tu ko hina mereka habis2an. Ko dah anggap mereka tu ahli neraka, x layak berdiri sama tinggi dgn ko yang dah tertulis kat dahi ko AKU AHLI SYURGA.

KESIAN ko musangka. Ramai orang berserban, berjubah, berjanggut panjang sangka hidup mereka dah betul, tapi rupa2nya dia lebih sesat drp orang yang pakai t=shirt dan seluar biasa. Yg lebih malang lagi, sesat lagi menyesatkan. Inilah golongan Khawarij. Melaung-laungkan hukum hudud tapi ada udang di sebalik mi.

KESIAN ko musangka. Perangai ko menggambarkan hati ko lebih busuk daripada bangkai.

Anonymous said...

nik aziz tua kutuk tgh pegang pala butuh dia, stim siottt tgk eli... kalau nak bandingkan dgn sabariah sanggol saloma, tgk dah tak stimm...kakakakaka...

RAMBO said...

TOK GURU N-AJIS DAH PERAKU...KITAB JINGGA KINI MENJADI PANDUAN DAN RUJUKAN UTAMA AGAMA hamPAS.....!!

KITAB JINGGA KEBANGAAN PAS...!
HANYA KITAB JINGGA PANDUAN KAMI..!!

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAH.....!!!!!!

Anonymous said...

Musangka = Babi berbulu musang = Sangka dia musang tapi Babi.

Anonymous said...

Kat Kelantan berapa kerat aje yang sembahyang/solat berjemaah? Bila dengar azan terus ke Masjid? 5% ada ke? Bila dengar seruan Allah SWT rasa takut terus ke Masjid (yang jantan), yang betina berhenti niaga solat dulu, 5% ada ke? atau 10% ada ke?

Kalau budak sekolah dapat markah 5% atau 10%, ada kah ini bodoh? bukan bodoh tapi tak berakal namanya.

Kelantan nak buat Hudud dengan 5% yang benar benar boleh menegak tiang Islam, mimpi di siang hari, Hudud nak dpt undi adalah.

Ada kah 20% atau 30% betina dikelantan tu tutup aurat dengan sempurna? Hudud apa? Guna Hudud untuk undi.

Anonymous said...

Tandas masjid pun tak boleh urus, Kelantan PAS nak Hudud.

Anonymouz said...

Kebersihan yang merupakan sebahagian daripada iman, tak mampu diurus/tadbir dgn baik di Kelantan, bagaimana pula nak mengerakkan perkara2 yang lebih komplikated.

Anwar ejen Yahudi said...

PASngok nak laksana hudud??

Sudah la wei..usahkan hudud..dah rampas punnnnn boleh pulang balik..

Musangka dan sekelian PASngok, BILA LAGI NAK KIBAR BENDERA BULAN DEPAN KILANG ARAK KAT SHAH ALAM?? KAT PJ??

Cakap tak serupa bikin..

Ini semua mainan politik PASngok.

N.ajis memang najis.

Anonymouz said...

Kenapa DAP tolak Hudud jika ia tak melibatkan orang kafir? Hukum Hudud yang sebenar turut dikenakan ke atas orang2 kafir dalam perkara jenayah tertentu seperti pembunuhan, perzinaan dan kecurian.

Anwar ejen Yahudi said...

Pada pandangan N.ajis,

orang bukan Islam sepertinya Eli Wongkang ini dibolehkan berzina pada bila-bila masa. Adapun jika terkantoi..muslimah mus-lemah PASngok akan bersama-sama menangis kesedihan kerana telah terkantoi..

Anonymous said...

Musangka,
Bila nak gi Kelate?
Depa di Kltn nak tunjuk kat hang tempat2 seronok yang hang kata Nik Ajis tutup. Hang ni jenis katak bawah tempurung kut atau sengaja hang butakan mata tentang apa yang ada di Kltn tu.
HIV tertinggi di Malaysia you...betui kata anon tu, hang ni bodoh sombong.
Ramai yang dok nilai muka hang. Takat mana hebat hang orang dah boleh baca cek oi...

Anonymous said...

Musangka,
Bila nak gi Kelate?
Depa di Kltn nak tunjuk kat hang tempat2 seronok yang hang kata Nik Ajis tutup. Hang ni jenis katak bawah tempurung kut atau sengaja hang butakan mata tentang apa yang ada di Kltn tu.
HIV tertinggi di Malaysia you...betui kata anon tu, hang ni bodoh sombong.
Ramai yang dok nilai muka hang. Takat mana hebat hang orang dah boleh baca cek oi...

Anonymous said...

Musangka,
Bila nak gi Kelate?

Kalu gi jange lupo suruh nik aziz ambik sikit duit balok utk cuci tandas masjid deh...

Musangka,
Bila nak gi Kelate?

Kalu gi jange lupo suruh nik aziz beri air bersih ko rakyat, lamo doh rakyat minum air karat...

Musangka,
Bila nak gi Kelate?

Kalu gi jange lupo suruh nik aziz baiki jalan kampung, sejak 20 tahun dulu jale tok beruboh2.

Musangka,
Bila nak gi Kelate?

JANGE LUPO ROYAT KO NIK AZIZ, JADILAH BUAT TOKONG BUDDHA, BANYOK NGGADOH DOH. BILO NOK BUAT MASJID UTK GANTI MASJID LAMO NYAH, KAE KATO SERAMBI MEKOH...

KALU DOK TUNGGU PRU 13....

Anonymous said...

Gerenti PAS tidak akan melaksanakan hudud. Yang mereka sibuk sibuk fasal hudud sejak akhir2 ini hanya acah acah je. Sebabnya PAS tak mau kehilangan kawan dalam Pakatan Rakyat dan tak mau kehilangan kuasa. Kawan PAS seperti DAP dan PKR lebih penting dari hudud. Kalau benar PAS nak melaksanakan hudud dah lama PAS keluar dari Pakatan. Terbukti PAS lebih pentingkan DAP dan PKR dari melaksanakan hudud.

Anonymous said...

pencacai united malay national organization iq memamng rendah2 ek. sbb kuat membodek aku rasa jadi cmni..

Anonymous said...

PAS . PARTI HAMPAS - MENJUAL AGAMA
SEMATA2 BERPOLITIK.....
DULU MEMPERJUANGKAN AGAMA DAN HUDUD
TAPI SKARANG MENGGADAIKAN AGAMA & HUDUD....

SUNGGUH MEMALUKAN .....
MALU....
MALU BEB......

SKRANG TERPAKSA IKUT TERLUNJUK BONTOT DAP...& NUAR JUBOR...

KESIAN ....
ADA KETUA DIBODOH2 KAN OLEH PAKATAN SENDIRI.......

YA KEPADA NEGARA KEBAJIKAN....

X KEPADA Negara ISLAM......

X PEDAD HUDUD.....


MALU.....MALU.......

KESIAN NIK AJIS....


MUUAHHHHHHHHHHHHHH.............
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.............


- PAKATAN HAMPAS -

Anonymous said...

ANON 10.43AM

LU HAA OTAK KELDAI MAAAA

LU SENDIRI MAU INGATLAH DLAM PAKATAN LAGI KUAT AMPU
LEPAS TU KAKI BALUN...
SIAP CIUM BONTOT DAPIG- BABI...

SEDAP MAAAA...

MUUAAHHHHH......
KAHKAHKAH......

Anonymous said...

Siapa yg mulakan maki hamun? PAS. Siapa yg mulakan mencarut di khayalak awam dn berani mengatakan Tuhan pun mencarut? N.AJIS pemegang kunci syurga. Siapa yg mengkafirkan orang sebangsa seagama yg solat 5 waktu, haji di mekah, byr zakat mcm dia jugak? HADI LAKNATULLAH. Siapa dewa agama pluralisme? ANWAR AL-JUBURI. Siapa mau dilangkah mayatnya dulu kalau negara Islam tegak? KARPAL SIAL. Siapa yg setaraf dgn Khalifah Umar bin Abdul Aziz? LIM GUAN END.

Anonymous said...

Orang Pas heret kapiag masuk masjid. Tak kira hadas besag ke najis ke..samalah macam heret babi masuk masjid.

Anonymous said...

dlm photo ni nik ajis nyanyuk tutup keMALUannya dengan tangan,stim kot dlm kain tu..tp masih gagah ker lagi

ahli rajin said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ahli rajin said...

tensyen gila ng gen nie dok kata kt org

ahli rajin said...

Anonymous said... hg ingat hg tu baik sangat ka

Anonymous said...

Musangka mmg hero dimata aku..die sorang je yg defend PAS...bagus wahai saudara ku yg bergelar islam..saya tau knp penyokong umno tolak hudud..kerna mereka tdk memahami ayat2 ALLAH..ataupun mereka buat2 tak tau..sedangkan yg dituntut oleh ALLAH ialah hukum NYA..Nik Aziz hanya perjuangkan shj..dia bkn tuhan ataupun sapa..die seagama Islam kita shj..dulu sy sokong umno ttp bila sy baca,pelajari dan memahami ayat Al-Quran baru lah saya tau apa itu Islam sebenarnya dan sy terus tolak umno...bumi ni bumi ALLAH bkn bumi yg diciptakan oleh manusia..mcm mm org islam nk percayakan umno kerna umno sender yg tolak hukum ALLAH..kalau umno percayakan hukum ALLAH ni adalah benar dan satu maka sy rasa org melayu Islam akan sokong umno..percayalah wahai sahabatku yg beragama islam..jgn kit a bertekak shj..mari ramai2 tegakkan hukum ALLAH

ahmad said...

mujahid said..
wahai saudara seagama yakni Islam marilah kita sama-sama perjuangkan ajaran Islam sehingga Islam itu diangkat sebagai perundangan dunia kerana dunia ini Allah yang jadikan ,jadi biarlah hukumNya juga ditegakkan.Carilah pengetahuan Islam dengan lebih mendalam jika masih cetek ilmu tentang Islam.Pelajarilah bab hukum hudud dan dalamilah Tasawur Islam

Anonymous said...

alah..org besar umno lg teruk...dah lah xpandai agama tp brani ckp agama..bini najib agaji pun pakai tudung nampak rambut mcm org perempuan yahudi 2 dah kira perlekeh agama...

Anonymous said...

alah..org besar umno lg teruk...dah lah xpandai agama tp brani ckp agama..bini najib agaji pun pakai tudung nampak rambut mcm org perempuan yahudi 2 dah kira perlekeh agama...

Anonymous said...

laksana hudud?..adussss mcm biskut la korang. aku dah dengar perkara hudud ni hampir 20 tahun dah.

bila pilihanraya dah dekat...timbul ler citer hudud. pilihanraya habis...hudud simpan dlm security vault.

lawak la

pompuan pakai tudung nmpk rambut kau perasan...orang berjubah selak kain tnjk anu kau lupa?

takpe...aku paham kau skola tak tinggi. teruskan blaja...insyAllah 1 hari nnti kau akan dpt jugak.

wasSalaam

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

INI SALAH SATU KEJAYAAN PAS MENTARBIYAH PUAK2 KAPIAQ HARBI WLW PUN TEKANGKANG TEKOYAK MASIH MEMPERTAHANKAN SYARI'AT...KAH..KAH..KAH...SIAL PUNYA KAPIAQ HARBI MENGELIRUKAN UMMAH.PATUT LE ADA YG TANYA MAT SABU ABANG MAIN HISAB2 KE DAK?

pruperak13 said...

Jangan marah pada nik aziz dia juga manusia macam kita bila berada bersama betina tak kira kafir atau islam tambi dia sama macam kita semua biarkan sekali sekala dia nak juga berseronok kalau dengan orang islam tak boleh haram tapi dengan bukan islam fatwa nik aziz BOLEH.*

Anonymous said...

B=BAPAK
N=NERAKA

U=UMNO
M=MEMANG
N=NANYA
O=ORANG

Anonymous said...

B=BAPAK
N=NERAKA

U=UMNO
M=MEMANG
N=NANYA
O=ORANG

Anonymous said...

B=BAPAK
N=NERAKA

U=UMNO
M=MEMANG
N=NANYA
O=ORANG

Anonymous said...

B=BAPAK
N=NERAKA

U=UMNO
M=MEMANG
N=NANYA
O=ORANG

Anonymous said...

...MAKA NIK AJIS PUN AKAN BERKATA PD ELLI KANGKANG TU....COME ON BABY..COME ON BABY I LIKE U BABY..BODOH NYA NIK AJIS...DAH TUA NAK MAMPUS PUN NAK JADI MENTERI LG..KECIK2 TAK NAK MAMPUSSSSS....

Anonymous said...

La Musangka hang ada sini ka,aku dok tunggu hang balas balik aku punya komen di papa gomo.hang jenis dah kena batang hidung lari pi blogg lain,hang sama macam boss hang si anwar al juburit,hang tu PKR jangan cakap pasai hudud.hang tak tau apa apa pun serupa macam boss hang.
Kerja hang asyik nak spin macam keling serupa macam nama hang jugak tapi lagi teruk ,aku ingat musang berbulu ayam rupanya musang berbulu ungka.jadilah hang musangka.
Blogg sana hang kata haji tak mabrur sini hang cakap pasal hudud,hang nie PA tuhan kah?aku dah kata hang mesti keluar ikut jubur mak hang jugak sama spesis musang dan ungka.
Jenis syaitan bertopengkan manusia,tahu nak menyesatkan orang.deiiiiii sendiri mau ingatlah

Anonymous said...

Bro jangan cakap pasal HUDUD lah bro semua aku dah muak ngan kata-kata.Kelantan 20 tahun tapi tak terbuat,paling senang PRU12 PAS KEDAH janji nak hapuskan kedai judi,mana dia?Hangpa mai kedah ,tengok sendirilah oarang islam beli nombor ekor orang PAS,UNIT AMAL PAS bleh tengok ja.
Semua nie karut,sia-sia aku sokong PAS lagi mundur negeri aku.Yang adalah rumah urut berlambak-lambak.
UMNO dia tak janji nak buat hudud sebab depa tau,selagi orang islam tak bersatu,tanpa satu suara kita tak boleh buat apa pun.Sekarang nie mcm mana nak satukan umat islam?jawapannya senang ja =tolak ejen YAHUDI Si Anwar IBRAHIM AL-JUBURIT.Dia tak ada kita boleh bersatu,dia yang akan menggagalkan usaha untuk kita bersatu selagi dia tak jadi PM.Aku sokong dia jadi PM kalau dia bersumpah ngan Quraan bahawasanya dia tak buat macam kita tau.ni tak lariiiiii,sampai mana kau nak lari dan sampai bilaaaaa.lubang kubur jugak.Insaflah MUSANGKA dan lain-lain.

Anonymous said...

PAS
P-PARTY
A-ALL
S-SHIT

PKR
P-PARTY
K-Kencing
R-RAKYAT

Yang ada di PAS semua dipanggil Tuan HajiLAT

Anonymous said...

Kalau hudud dilaksanakan:

Anwar ibrahim buat maksiat tetap akan dilepaskan.

tu yang musangka suka,dunia ja bro ,akhirat kita tau apa akibatnya.masing masing kena jawab betul tak musangka bin ungka.

OLDTYRE said...

UMNO ADALAH PARTI MEMBELA ISLAM...TAKBIR! ALLAHU AKBAR

Anonymous said...

hahaha, gila korang semua ni.. yg org pas ingat dia je betul, yg org bn pon ingat diaorg je btul.. gaduh2, PRU13 kalau perangai org melayu macam ni takmau bersatu... kita tengok je la cina pegang negara ni.. pastu mari la kita melayu pegi negara lain sebab duduk di bumi sendiri pon bertelagah, baik keluar.. negara lain punya la seronok tengok Malaysia, di puji mampu bertoleransi antara semua bangsa, tapi skang ni melayu gaduh sesama sendiri.. semuanye nak menang.. takmau bertolak ansur.. bagi aku apa2 pon memang agama penting tapi, sebelum datangnye agama yang baik, kita kena ada pemimpin yang baik, kalau katakan pemimpin itu dari bangsa cina dan tidak beragama Islam (mungkinkah agama akan terbela??) lagi satu kalau stakat salahkan orang pasal kilang arak, pasal hudud dan riba rasuah.. maaf la.. tp ni nak bagi tau satu benda ni.. kalau korang belajar kimia, apa2 dalam makanan/air bila ditinggalkan dalam beberapa ketika ia akan ada tindak balas kimia iaitu (alcohol).. jadi semua benda mengandungi alcohol tapi pada kadar yg kecil jadi dibolehkan dan tidak memudaratkan... manakala kalau pasal riba ni.. korang g beli barang kat supermarket pon ada riba (kalau korang belajar ekonomi) riba= menaikkan harga barang dalam kadar yg tinggi.. itu riba, dalam kata lain untung itu juga riba, tapi dalam Islam ada asas jual beli, dan akad.. jadi jika satu pihak mempersetujui jual beli tersebut walaupun harganya tinggi ia tidak dikira riba... selain dari itu, bila kita fikir2kan balik, kalau hudud hanya pada orang Islam dan orang bukan Islam di biarkan, adakah konsep keadilan dalam Islam itu betul??? bukankah ianya menganiaya orang Islam itu sendiri?? mungkin sekadar cakap tanpa ilmu, boleh la. tapi kalau terkena batang hidung sendiri baru la rasa apa orang lain rasa.. sekian

(sekadar berkongsi pendapat) Heiro