Thursday, January 29, 2009

LOMPAT DI PERAK : ANTARA HAMIDAH,'SELEMBUZAR' DAN 'RAJA KATAK' PKR .

ADUN sungai rapat hamidah osman bersama tun dr mahathir

tuhan itu maha hebat. menciptakan adam dan hawa merupakan signal kehebatanNya kepada sesiapa yang berfikir. beza hawa dan adam mudah, antaranya kurniaan nisbah nafsu dan akal.

maka dengan 'satu' akal itulah kaum hawa 'mengeksploitasi' secara maksima keupayaannya mentadbir diri,rohani dan jasmani. silap tadbir boleh memakan diri, sebaliknya kira hawa pandai mentadbir maka duniawi ini pun mampu digoncangkannya.kisah adam dan hawa ini ada kaitannya dengan personaliti yang gap mahu ceritakan pada waktu ini.

hari ini dalam konteks politik perak semua manusia di malaysia membuka bicara.pelbagai persepsi dan konklusi dihujah bagi menguatkan teori. ada berkata nizar itu lembu,ada yang berkata nizar itu kambing malah ada yang berkata pasukan bolasepak kejor yeop kejor bakal mendapat maskot baru bagi menggantikan maskot lama. maskot seladang akan digantikan dengan nama baru iaitu 'selembuzar' gabungan nama seladang+lembu+nizar. wallahualam.

kenapa 'selembuzar' ? kerana nama ini begitu sesuai dengan karektor peribadi mentri besar kejor yop kejor yang kelakuannya umpama orang tongong dan bingai ..tongongnya 'selembuzar' mejual sat per satu hak islam dan melayu cukup membimbangkan.ke-bingai-an mb perak 'selembuzar' banyak memberi ruang kepada cucu-cicit chin peng mengambil kesempatan.tanah pusaka melayu antara paling teruk digadai. 'selembuzar' ini banyak diberi makan oleh pemiliknya, tauke ngeh. setiap pagi tenghari petang dan malam 'selembuzar' akan diberi makan rumput. ia hanya memakan masa 9 bulan sahaja untuk pemiliknya 'membengap-kan' menteri besar pas ini.

kebengapan 'selembuzar' telah menimbulkan reaksi yang kurang senang penduduk perak dan ini termasuklah dari pihak istana kuala kangsar sendiri. sudah 2 kali raja nazrin 'menegur' tabiat 'selembuzar' yang acapkali menggugat kedudukan melayu perak. namun teguran istana ini hanya disambut dengan laungan 'mmmooooooooo' sahaja oleh 'selembuzar'. raja pun menggeleng kepala .

tahap bingai mb perak bernama 'selembuzar' ini RRUPA-RRUPANYA turut menyakitkan hati rakan sekandang mereka dalam pakatan iaitu anwar berahim.

maka berbincanglah anwar dan pengarah strategik kategori mangkok iaitu saifudin 'katak' nasution. bila 2 mangkok ini berbincang perkara 'selembuzar' maka konklusi yang keluar pun setaraf mangkok juga.

anwar punyai masalah berdepan dengan saiful. 16 september adalah cerita bohong,cerita yang di olah untuk divert pemikiran rakyat terhadap cabaran sumpah lahanat.maka cerita divert ini perlu di ulang semula.PERAK SASARAN UTAMA, dan mangsanya adalah ADUN umno yang lemah jiwanya.

pada isnin lepas anwar telah menguhubungi 7 ADUN UMNO untuk mengajak mereka masuk pakatan. ertikata lain LOMPAT.satu ADUN sudah termakan umpan.betapa onarnya anwar menipu mereka, setiap orang yang dihubunginya TELAH DIJANJIKAN DENGAN JAWATAN MENTERI BESAR.hahaha..

ide LOMPAT ini datang dari mana ? tidak lain dari pengarah strategik kategori mangkok hayun YB saifudin 'katak' nasution. kenapa hanya ide LOMPAT sahaja yang boleh ditampilkan. jawapannya mudah. pengarah mangkok saifudin 'katak' nasution ini MERUPAKAN AHLI POLITIK NO 1 DI MALAYSIA YANG PALING BANYAK 'MELOMPAT PARTI'.PENGALAMAN LOMPAT PARTI DIGUNAKAN SEPENUHNYA OLEH BELIAU.

saifudin 'katak' nasution memulakan karier politik sewaktu beliau belajar lagi. pada waktu itu beliau merupakan ahli pas dan merupakan orang kuat ustaz nakhaie, kemudian masuk umno di waktu kemuncak anwar di tarik masuk ke dalam umno oleh dr mahathir,kemudian melompat menganggotai parti keadilan nasional pada 1999,kemudian melompat masuk semula ke dalam parti pas kerana ditawarkan jawatan pengarah yayasan tok kenali, kemudian melompat semula menjadi ahli PKR setelah ditawarkan jawatan penting oleh anwar di timur tengah dan terus dilantik menjadi pengarah strategik PKR bagi mengimbangi pengaruh azmin. harus kita ingat saifudin 'katak' nasution masih lagi merupakan ahli pas di kawasan pokok sena ! memang pelik dan sebegitulah tabiat akal pkr,semua lubang pun boleh masuk.

hari ini seorang ADUN pula di pelawa oleh anwar untuk menggangotai PKR,seterusnya mengambil alih kerusi pemerintahan pas dan 'selembuzar' di perak. 4 jam di perlukan oleh anwar untuk memujuk ketua wanita umno bahagian gopeng iaitu hamidah osman. hamidah merupakan ADUN sungai rapat dan mengikut laporan dalaman PKR, sebelum memulakan operasi LOMPAT ini anwar dan saifudin 'katak' nasution telah meneliti rakaman perdebatan dalam SIDANG DUN di perak selama beberapa hari.

ADUN sungai rapat ini merupakan 'main target' anwar dalam operasi lompat. berdasarkan maklumat dalaman PKR,kiranya anwar berjaya membawa masuk hamidah maka beliau akan dijadikan panglima utama PKR menangkis apa-apa juga tindak balas daripada pas dan 'selembuzar' !

hamidah memang punyai ketokohan berdebat. 'selembuzar' merupakan mangsa yang paling kerap dibelasah bertubi-tubi oleh kak hamidah dalam sidang DUN. kalau kita masih ingat dulu sekitar tahun 1997, pernah seorang wartawan australia di belasah lunyai oleh rafidah aziz selama 60 minit dalam temubual ekslusif secara langsung di sydney. dan ADUN sungai rapat ini sudah berada dalam kategori tersebut !

4 jam perbualan anwar dan hamidah juga membawa tawaran. MENTERI BESAR WANITA YANG PERTAMA DI PERAK DAN MALAYSIA ! anwar berbicara indah, kiranya speaker dewan pun berbangsa india maka apa kata 'kita' menabalkan seorang wanita pula menjadi menteri besar, bisik anwar pada hamidah.

hhhhaah 'kita' bisik hati hamidah.

hamidah :'bila masa "kita" ini menjadi "kita" ' sergah hamidah pada anwar.

hamidah :'lepas semua hak agama dan bangsa kamu gadaikan, berani lagi kamu panggil saya untuk bersama kamu menghancurkan lagi saki baki yang ada ! dato seri saya akan lawan kamu habis-habisan walaupun saya nyawa menjadi taruhan !!!! '..

itulah skrip terakhir antara mahamunafik anwar dan hamidah ! 4 JAM YANG MEMALUKAN ANWAR kata sumber dalaman pkr. memang benarlah kata awal gap dalam artikel ini, wanita yang hebat memang boleh menggegar dunia !

21 comments:

zhang ning said...

ANJING punyer blogger!!!!!
NGKO mmg beruk makyeh!!!!!!

dok rok chetong said...

gap,yb midah memang kaki melawan kat perak.tapi tak tau lah kot2 dia teruja dgn tawaran anwar...

tapi saya rasa anwar tersilap org,kalau dia bermain api dgn midah

mana hang dapat info ni semua gap ?

Sedingin Salju said...

Wow, Kak Midah memang unggul. Teruskan kak. Tolong jaga bangsa melayu iaitu bangsa akak tu daripada digadaikan oleh bangsa akak sendiri yang memang tak guna langsung.

pencinta kebenaran said...

wah...syabas k.midah..syabas!!! takkan melayu hilang di dunia!

Abas said...

Salam:-

Syabas Kak Midah....

Alangkan sudah berani cakap:' Antara India dan ular sape yang perlu kena bunuh dulu inikan pula si anwar pengkhianat keparat tu..

Si anwar sudah tersalah jolok...

syedmzazi said...

Gap!Tanya kak midah Ada anak pompuan tak...Aku nak ambik jadi bini no 2....kami bedua akan serang anwar laknat habis habisan...... ...Tahniah Bro.

Bicara Sungai Pinang said...

assalammualaikum,, kalo kak midah boleh cakap cam tu.......aku heran naper lak yang laki sorang tu boleh lompat.... sunggh tak der kelakian sungguh.....tapi aku rasa bang nuar memang nak yang cam tu... paham-paham jelah

Anonymous said...

boleh tukar tak maskot tu kepada
SELEMBUZIR , SELADANG+LEMBU+KHINZIR

gotahlantun said...

SALAM,

YES!!! YB MIDAH....YB MEMANG BESTLAH... BULIH POGI KEDEPAN...

TAK PUN LETAK TAPAK KAKI YB KEK MUKO DIO..SOBAB ADO PRIBAHASA,..KEK SITU ADA SYURGA.

GAP KEMBALI said...

zhang ning
anjing yang kau maksudkan tu, kau punya blog ke ?

dok rok chetong
kak midah ada kredibiliti, syang yang 'jantan' pulak senang kena beli.

syedmzazi
aik..mau potong line ka..takpe takpe bini no 2 kau nanti aku kenen kan dengan nurul nuha, anak anwar

bicara sg pinang
anwar suka 'adun lelaki'..

gotahlantun
eden pun tabik gak

Anonymous said...

teman amat menyampah tengok anuar ibrahim,teman lagi menyampah tengok MB perak,ada janggut h sejemput ,anak buah dia semua tak boleh jaga,habis dewan orang ramai depa nak jaga ne satu perak tak terjaga pasal dewan orang ramai pun dah kecoh.Ne pasal dun Bota sorang ne macam katak si katak lompat ne munggkin si anuar keparat tawar juta-juta ne,yelah dulu masa jadi chairman Felcra gaji boleh dikatakan lumyan lebih RM15K,siap ada 2 biki keta felcra kasi,dulu masa kempen semua kenderaan felcra dia pakai>nelah orang seperti kacang lupakan kulit...perjuangan konon...ne semua perjuangan untuk perut sendiri...maklumlah bini dua bukan senang nak maintain......sedih teman ...orang melayu zaman la ne mudah lupa...aku sokong gan kak hamidah jangan dok dengar cakap si anuar tu

Dpd

orang kg

amieieda said...

aku bangga mengundi di dun sungai rapat

GAP KEMBALI said...

anon org kg
teruskan usaha menyampaikan dakwah penting ini kepada semua umat. anwar itu bahaya.

amieieda
tenaga anda diperlukan untuk menyedarkan umat. islam dan bangsa dalam keadaan genting diperkosa pakatan rakyat

Anonymous said...

yb midah adun teman

dia memang baik mudah ditemui

berberbeza dgn adun pkr

mujahidin said...

Allahu akbar.. teruskan perjuangan menentang DSAI

azli gopeng said...

suami yg midah,pemain bolasepak perak tahun 80,90an.idris ahmad.aku hormat yb midah sebab dia seorang yb yg baik dan bertanggungjawab dan aku harap dia tak melompat ke pakatan rakyat

Anonymous said...

Kita semua dok sokong siMidah ni, puji dia melangit, jangan simidah ni pi lompat betui sudahlah.

maharajazhou said...

Assalamualaikum Tuan rumah,

sedikit maklumat utk tuan rumah,Saifuddin nasution sebenarnya adalah anak didik Mat Sabu sejak menjadi orang kuat PMIUPM (Nota kaki: tak pasti apa jawatannya,ikut riwayat mungkin Pres PMIUPM).Beliau dihantar oleh PAS untuk duduk dalam UMNO pada zaman Anwar.

Jadi,bila anwar keluar,dia pun keluar.Tak heran kenapa dia boleh jadi katak.Dan xheran bila ada ura2 takpuashati saifuddin dlm PKR,pas pilihan utamanya dia nak rujuk.

Yg ghoyak ni,sumber dalaman PAS sendiri.Terima kasih.

Anonymous said...

UMNO pengecut!!! UMNO pengecut !!! Main Rampas je,Cuba kaji rejim zionis macamane dia buat kepada palestine?
Begitulah UMNO najib buat dekat negeri perak.
Kalu Berani Buat pilihanraya.Kalu tak berani takyahlah dok canang UMNO bagus.Cananglah UMNO pengecut...UMNO Pengecut

Islam for all said...

Anon 7:37,

UMNO tak berperang pun kat perak. Org pas je yg nak berperang kononnya mempertahankan negeri islam pas perak. Nampak sgt bodoh tongong sbb cuma brp ekor je adun pas, yg lainnya adun dap yg ramai.

Tak apa kalau tak tau sejarah tp kalau tak tau berita semasa, mmmg tak layak jd manusia la. Cuma layak jd selembuzir, spt kata anon 10:42...

AIDS said...

Salam GAP

Kah kah kah kah serakah!

Padan muka kau nuar kena fire direct dgan yb midah! bagai buku bertemu dengan ruas.

Harap2 lepas ni takde lagi para yb yang terkena delusi si dua muka nih...cukuplah dgan azab yg menimpa org melayu lpas PRU12

Anwar Ibrahim Delusion Syndrome
(AIDS)