Tuesday, February 10, 2009

PERTEMUAN JAMAL DAN '2 RAKANNYA' SEBELUM PERAK TUMBANG !

ini cerita di belakang tabir. ada yang memberi kebaikan dan ada yang memberi keburukan bergantung pada pendirian di kaki yang mana anda sukai.

sewaktu perang iran -iraq 2 kuasa besar dunia memainkan peranan penting memberikan bekalan senjata kepada 2 proksi mereka di timur tengah. amerika memberi sokongan moral kepada saddam manakala mikhael gorbachev ada dibelakang ayatollah khomeini. perang ini memakan masa bertahun dan hasilnya tiada siapa yang menang dan tiada siapa yang tewas. yang menang dalam situasi ini tiada adalah pembekal senjata sahaja.ini cerita di belakang tabir di sana......

pada ketika ini taiwan berada di persimpangan dilema. pemimpin pro kemerdekaan (yang mahu taiwan bebas dari pengaruh china)telah ditangkap atas tuduhan rasuah. isteri chen hsui bien sudah mengaku kalah di pentas mahkamah. berada dibelakang kerajaan taiwan sekarang adalah proksi tanah besar china. rakyat terbelah dua, satu mahukan kesinambungan pemerintahan sendiri manakala satu pihak mahu kembali ke tanah besar china ........

pada perang serbia-bosnia , radovan karadzic dan slobodan milosevic merupakan petualang durjana membunuh ratusan ribu muslim bosnia. kesatuan eropah yang sepatutnya menegakkan moraliti demokrasi ,membisu kerana dibelakang tabir penjenayah serbia adalah negara rusia. mujur pada waktu itu bekas presiden persatuan batuk kering kedah (pada awal 1950) dr mahathir telah mengepalai satu rancangan sulit bersama sultan brunei,negara turki dan kerajaan saudi menghantar sejumlah 'tentera' islam membantu mujahidin bosnia.ini cerita di belakang tabir di sana........

sebelum 1969, dr mahathir dan dato haron merupakan penggerak utama membidas dan mengkritik konsep pemerintahan tunku yang dilihat pro cina.dato haron merupakan pelobi terkuat di dalam pimpinan pemuda umno yang membawa masuk semula dr mahathir yang sebelum itu telah dipecat kerana kelantangan mengkritik pimpinan tunku.

parti bersatu sabah (PBS) telah memenangi pilihanraya umum pada 1994, tetapi dengan kemenangan tipis 4 kerusi itulah tidak sampai beberapa hari kerajaan baru ini tumbang di tangan barisan, hasil usaha anwar mengatur cara 'kaedah lompat parti' di sana.

beberapa hari lepas, 4 adun perak telah menyeberang masuk ke dalam kem barisan nasional.kerajaan pakatan rakyat di perak telah menodai hak-hak melayu. manifesto yang tidak tertunai,hak tanah yang digadai merupakan punca kejatuhan mereka di sana.

kaedah jalan belakang merupakan game plan anwar sejak dulu. tetapi hati manusia tiada siapa yang tahu. jamal tidak keruan bila merenung nasib bangsa dinoda. dosa LAMA,itu antara dia dan yang maha kuasa. tetapi noda rakus hak bangsa diperkosa tidak mampu ditahannya, lalu berjumpalah dia dengan 2 orang rakan lama beberapa hari sebelum memutus kata.

pertemuan diadakan beberapa kali. pro dan kontra dibincang dengan teliti. 2 rakan lamanya itu cukup mengerti akan tekanan yang dialami. fikirkan nasib agama dan bangsa merupakan perkara yang dibicarai. anwar bin ibrahim harus 'diterajangi' dari terus membuat kontroversi.

pertemuan sulit itu dirancang dengan teliti dan berlaku di beberapa lokasi. kebanyakannya di perhentian r&r lebuhraya negara. akhirnya jamal dan 3 adun lain tekad menukar perjuangan. demi islam demi bangsa dan demi negara jamal dan 3 rakannya memberikan cahaya harapan.maka terselamatlah nasib bangsa daripada terus dinoda. alhamdulillah nasihat 2 rakannya memberi semangat untuk jamal menjadi berani...

hari ini, setelah beberapa hari kerajaan pakatan rakyat hilang kuasa, ternyata apa yang dibincangkan antara jamal dan dua rakannya menjadi realiti..karpal singh dan DAP semakin kurang ajar ! nizar barua DAP berani menderhakai ! dan inilah rupa bentuk bakal pimpinan masa depan negara yang akan diwarnai kiranya mereka berjaya kuasai negara.

tindakan jamal dan 3 adun perak telah merubah sejarah.inilah yang dinamakan 'the unsong hero'. mungkin pada saat ini, di hati jamal banyak mengucap rasa syukur dan terima kasih kepada 2 rakannya atas nasihat mereka.

aku dapat mengagak akan bisikan hati jamal tanda kepuasan menyelamatkan maruah islam dan bangsa....antara yang terngiang-ngiang di kepala mungkin jamal berkata ' terimakasih ezam dan sd jo, nasihat kamu memberikan kepuasan perjuangan kepada diriku' ! anwar dan azmin yang membaca artikel ini pasti marah tak terperi !

30 comments:

Syahir said...

A'kum Bro,

Ini merupakan satu artikel yang menarik perhatian saya.

Jamal adalah the unsung hero.

Nak tanya, 1950 Dr.M ada pakatan dgn Sultan Brunei, Arab Saudi ke tolong mujahidin di Bosnia? Bukankah perang itu berlaku pada 1990an? Boleh tolong jelaskan.

Ia amat menarik perhatian saya.

Kumbang said...

Bila bangsa telah dinoda..
Bila Sultan dituduh dan derhaka..
Bila dulu cakap lain kini cakap lain..

Adakah Melayu punya pilihan?

Tahniah kepada yang meninggalkan kusyen empuk di kerusi kuasa untuk perjuangkan agama,bangsa dan negara.

Sedingin Salju said...

Ok encik Gap, adakah lagi melayu PKR yang akan menerajangi bang Nuar?

GAP KEMBALI said...

syahir
pada awal 1950 an, dr mahathir memegang jawatan presiden persatuan batuk kering kedah.

detail bosnia biarlah rahasia..

kumbang
tetap kata anda,bukan senang nak lawan arus.

sedingin salju
karpal akan kasi telanjang anwar..dngar cite

amieieda said...

GAP...
pada hemah saya GAP sendiri telah banyak menelanjangkan PR itu sendiri dan Anwar ibrahim.

saya mohon gap teruskan usaha GAP dan saya insyaallah akan sentiasa bersama GAP.

saya ingin mencadangkan, di bkt gantang.. GAP boleh adakan internet bergerak sebagai salah satu medium penerangan kepada rakyat...ya kita boleh hebahkan melalui flyers tetapi apabila tools dah ada depan mata IA LEBIH MEYAKINKAN dan GAP boleh berdepan eye 2 eye utk menjawap setiap pertanyaan mereka.

SEKADAR MEMBERI PANDANGAN.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

jamal abdillah ke?

syedmzazi said...

salam GAP.....musuh aku Ezam(kata mereka)......musuh aku SD Jo(kata mereka)......Aku ingat nama-nama ni dah hilang pada pandangan kami (kata mereka)....tapi rupa-rupanya ko sebut lagi nama ini.....aduh bertambah panas lagi buntut mereka....Bungkar lagi ( kata aku)

Anonymous said...

Pasal Dr M.. bukan saja di Bosnia... di Afghanistan pon ada... ini diakui terang2an oleh Anwar Ibrahim..

ada dlm Youtube dulu..

Lawyer Garang said...

abg gap...,

sd jo tu sape? hensem mcm ezam ker? atau ugly mcm khalid ibrahim?

TAIPINGMALI said...

GAP.
harapan kita semuga berkuburnya Anwar. matikan visi dan misi beliau,

Syammil said...

stuju dgn cadangan amieieda tu..bkn bkt gantang saja tp Bukit Selambau skali sbb pkr yg brtanding..

all the best gap..

Medan Info Kita said...

sd jo hemsem mcm ezam..?
gap, lawyer garang tanye tu....

GAP KEMBALI said...

amieieda
KITA yang sebenarnya antara player yang berjaya menyedarkan org melayu akan kepura-puraan anwar. bak kata pepatah jawa ' sebatang lidi tiada mampu menyapu kotoran'..

idea internet akan diberi perhatian.tk atas pandangan tuan.

abe mie
bukan jamal abdillah, ini jamal di perak the unsong hero. ini jamal bukan sebarang jamal, kerana ini jamal pakatan perak tergolek !

syedmzazi
pihak kami sudah tahu anwar dan azmin kerap menyelak blog2 disini.yang bgtau budak2 pkr yang tolong 'perkenalkan' blog anti anwar kat depa..sengaja aku publish artikel ini, biaq bagi panas bontot mereka..

lawyer garang
sd jo nama sebenarnya 'sedang dicari' johari. budak ni hensem ckit je dpd kalid berahim (gigi depan takde)...ikut maklumat yang kami dapat sd jo inilah projek manager yang menghuru harakan negara sekitar tahun 2001. projek 'demonstrasi 100 rakyat' di kesas highway..

berdasar pd maklumat terkini, sd jo inilah antara 'runner' yang paling kuat menasihati jamal untuk selamatkan melayu di perak..

masa dan pertemuan akan kami publish bila keadaan mengizinkan.

taipingmali
harap aku berjumpa kau di perak nanti.

syammil
anak muda berani..teruskan perjuangan anda. malaysia perlukan org sepeti anda

medan info
aku dah jawap dah. sd jong

GAP KEMBALI said...

lawyer garang
pembetulan.. projek manager perhimpunan 100 ribu rakyat di dalam demonstrasi kesas highway 2001.

NajibSayangAltantuya said...

saya sayang altantuya

GAP KEMBALI said...

najib sayang altantunya
yo la tu, tapi sayang najib tak dapat menandingi kasihnya anwar pada samsidar.

Pejuang Bangsa said...

artikel menarik sdr GAP

tetapi sy sudah dapat agak siapa rakan lama mereka yang mereka jumpa . Rakan lama inilah yang menjadi pembimbing kepada jamal untuk kembali ke pangkal jalan untuk kepentingan bangsa ,agama dan negara.

are zee rie said...

Show Recent Messages (F3)

blizaracool: ok
blizaracool: kalo hg jd cina
blizaracool: apa hg
blizaracool: nk
blizaracool: 1 lg
blizaracool: sebab pa cina malaysia kaya
blizaracool: kebanyakan projek krajaan cina pegang
blizaracool: suma dpt kt cina
blizaracool: kalo betul nk bela melayu
blizaracool: nape dorg sniri yg tindas melayu
blizaracool: hg tgk sejarah
azrie: aku ada tgk sejarh
aku belajaq perlembaggan..
dasar2 negara pun aku tau
azrie: xkira la mn2 kerajaan pun..
azrie: yg pentg jaga melayu
azrie: mcm kerajaan kedah
azrie: ok saja
blizaracool: kedah sbb yg pegang jwtn exco byk melayu
blizaracool: negeeri pn cina x byk
azrie: tu la...
kita jangan ikut cakap cina..
depa senang tengok bila melayu sama melayu gaduh
blizaracool: mmg la
blizaracool: tp mmg patut cina mnx tanah
blizaracool: cuba hg mai dr cina
blizaracool: hg duk kt sni
blizaracool: dh dkt 100thn
blizaracool: hg dah bangunkn tmpt btu
blizaracool: msti nk mnx kn
azrie: tapi depa keturunan komunis..
yang nak tubuh negara komunis dulu..
blizaracool: mgkn depa aggp mcm tu
azrie: kita jangan jadi singapura
azrie: kita tolak dulu politik..
pikir untuk bangsa kita dulu
blizaracool: yg kt perak isu tanah tu untuk pemabgunan kampung melayu cina tersusun untuk dptkn hakmilik kekal secara berperingkat
blizaracool: x dak mslh apa pn
blizaracool: juz d politikakn je yg jd mslh
blizaracool: skang suma bnda nk d politikn
azrie: kenapa nak kena bagi kat depa?
blizaracool: smpai ke bola pn
blizaracool: last2 hancur
azrie: kenapa xbagi kat tentera ,melayu dulu
azrie: banyak tentera yang dok xdak rumah sekarng
blizaracool: konsep keadilan
blizaracool: x leh la nk brt sebelah
blizaracool: lagipun secara berperingkat
blizaracool: bkn sekaligus
blizaracool: d kaji dari beberapa sudut
blizaracool: bkn main bg ja
blizaracool: kalo btul la
blizaracool: krajaan perak duk pulun majukan org asli
blizaracool: sblm ni x dak sapa amik tau
blizaracool: depa lg penduduk asal
azrie: orang asli?
azrie: orang asli dah lama terbela
blizaracool: skang ni d perak
azrie: ada jabatan hal ehwal kemajuan orang asli
azrie: radio orang asli
azrie: senator orng asli
blizaracool: ok
azrie: even ada orang asli yg jadi jutawan
blizaracool: d perak
blizaracool: kerajaan sebelum pakatan rakyat dorg amik tanah org asli ratus2 ekar
blizaracool: org asli d tindas d perak
blizaracool: x dibela
blizaracool: skang mai kt pktn rkyt kasi blk
blizaracool: jgn tgk kesalahan d dpn mata
blizaracool: blakang mata blambak lg
azrie: kesalahan apa?
kerajaan bg pampasan dekat depa..
bagi rumah..
rancangan penempatan semula
azrie: orang asli mn xterbela?
azrie: perak?
azrie: ank penah pi kawasan orang asli dkt perak?
azrie: aku penah
blizaracool: ok la
blizaracool: dulu aku pnh p area sg siput\tp dah lama la
azrie: sungai siput tuh kawasan hindraf
blizaracool: aku g felda dia
azrie: ok
azrie: felda
blizaracool: melayu la
blizaracool: hindraf pa lak
azrie: aku tau la felda
azrie: aku cakap hindraf tuh kat india tuh
blizaracool: hindraf tu x kn wujud kalo dia x ditindas
azrie: bila india malaysia nih ditindas?
blizaracool: hg tau sbb pa hindraf ni wujud
blizaracool: mmg la depa x d tindas
azrie: untuk mintak ganti rugi kat kerajaan britain sebab bawak depa masuk malaysia jadi buruh
blizaracool: kbykn depa bleh d katakn miskin
blizaracool: 1 lg mslh perkauman la
blizaracool: kn penah ada kes
blizaracool: kerajaan ada robohkn diorg punya kuil
blizaracool: kira kuil power la
blizaracool: kt slgr
azrie: sebab diorang punya kuil didirikan tanpa kebenaran
azrie: aku tau yg tuh
blizaracool: stat lt situ yg hindraf ni jd x tentu pasal
blizaracool: stat yg tu jd mcm ni
blizaracool: sblm ni x nmpk pn hindraf ni
azrie: depa tunggu masa
blizaracool: tu la turning point depa
azrie: so..
bina kuil tanpa kebenaran..kan memng salah
azrie: dah buat salah
azrie: tanggung la
azrie: kita bukan india..ni mlaysia
azrie: ada law
blizaracool: hg snri tau bgsa paria ni mcm mana'
blizaracool: samseng
azrie: aku tau..
blizaracool: x leh pkai
azrie: aku ada banyak mmber paria..even malaysia and indian inda
azrie: mmg kurang ajaq
azrie: tapi
blizaracool: tau x pa
azrie: xsemua
blizaracool: mmg la
azrie: ada yang xsuka hindraf
blizaracool: apa ni
blizaracool: jauh nyimpang
blizaracool: weh
azrie: ?
blizaracool: aku rasa la patut bubar dun perak
azrie: bubar pun ok
blizaracool: adakan pilihanraya baru
azrie: ok saja
blizaracool: kan cara rampasan dia tu ala2 thailand ja
azrie: kali nih jangan bagi DAP menang satu kerusi pown
blizaracool: dap pun lompat
blizaracool: yg mmg btui2 leh pakai pas ja
blizaracool: mcm kedah kltn
blizaracool: flow cantek ja
azrie: tapi mawi..
jangan ada kandang babi kat kedah
azrie: kalau tidak aku tentang habis habisan
blizaracool: dah mmg x dak pn kn
blizaracool: haha
azrie: ada ura2 PKR nak buat balik
blizaracool: tu baru perancangan
blizaracool: depa survey suma org
blizaracool: x stuju
blizaracool: x jd
blizaracool: bkn wat terus
azrie: banyak kandang lagi boleh buat..
azrie: tapi kenapa babi?
blizaracool: 1 lg
azrie: lembu pon ok
blizaracool: aku stuju kalo dia wat tmpt yg btul2 sesuai
azrie: babi xsesuai dekat malaysia
blizaracool: mmg
blizaracool: kita ada org mkn babi
azrie: kita boleh import macam import daging lembu
azrie: xsusah
azrie: dah pernah buat
blizaracool: tu alternatif lain
azrie: janji xdak kandang
azrie: banyak lagi pilihan makanan
blizaracool: cina mkn babi
blizaracool: kapiaq mkn babi
blizaracool: bleh plak hlg depa
azrie: xhalang..
azrie: kita import
blizaracool: import pn yg pgg krajaan
azrie: sekadar makan still buleh import
blizaracool: kraajaan pusat kna buka permit utk babi import la
azrie: daripada buat kandang..
azrie: ok la
blizaracool: krajaan pusat la decide
blizaracool: myb import x dpt tmpung
azrie: banyak sangat ka?
lembu pun import still buleh tampung
blizaracool: kalo x wat pa nk wat kandang
blizaracool: babi tu mmg dh x jd kt kedah
blizaracool: xcept ada org yg politikkn
azrie: kat selangor?
azrie: perak?
azrie: melaka?
blizaracool: selangor tu sapa yg buat dulu
azrie: kenapa xbatalkan?
azrie: come on la
blizaracool: bn gak kn
azrie: batalkan projek xguna
blizaracool: tau
azrie: kena nak teruskan lak?
azrie: sbb teresa?
blizaracool: kenapa org x lwn masa bn pegang
blizaracool: projek dh jln br nk lwn
azrie: ada orang lawan
azrie: sapa kata xlawan
azrie: semua orang umno lawan
blizaracool: lwn bila pktn rakyat pegang
azrie: sebab tuh khir toyo org xsuka
azrie: lawan masa bn pegang la
blizaracool: isu babi slagor timbul tym pktn rkyt ja
blizaracool: tym lainx dak pn
azrie: sebab time tuh bn dah kalah
blizaracool: br pgg x smapi stahun
blizaracool: tu 1 agenda poltik
azrie: agenda politik?
tapi kenapa dia nak teruskan
azrie: ?
blizaracool: bila 1 bnda tu dipolitikkn
blizaracool: mmg abis la
blizaracool: menampung keperluan bukan islam
blizaracool: hg dh kuar juta2
blizaracool: ttba nk burn
blizaracool: rugi x
azrie: rugi? utk kandang babi ka?
azrie: x
blizaracool: x slh kalo dgn cara betul
blizaracool: kndg babi tu
blizaracool: sistem dia
azrie: cara apa yg betul?
blizaracool: sistem penternakan dia la
blizaracool: x jejaskn alam
blizaracool: kn kandang babi tu moden
azrie: kenapa x ternak lembu..?
kita xyah la ternak babi..
kita tukaq
azrie: jadi kandang lembu moden
blizaracool: kita ada org bukan islam
blizaracool: tu mknn depa
blizaracool: x dak kesalahan pn nk ternak
blizaracool: dgn syarat x jejaskn mana2 pihak
blizaracool: buat apa yg d rancang
azrie: so ank sokong la ternak babi nih?
blizaracool: aku x sapot
blizaracool: bnda dh jln
azrie: sebab tuh kita lawan..
azrie: DAP dah makin berani
azrie: PAS kena kuat macam tahun ustaz fadzil noor dulu
azrie: aku respect PAS time tuh
blizaracool: dulu ketua pembangkang pas
blizaracool: skang bkn
blizaracool: tu yg mslh
blizaracool: sblm ni dap\
blizaracool: yg br pkr
blizaracool: pas x jd ketua
azrie: sori to say but PAS has been play by DAP n PKR
azrie: btul
blizaracool: bkn dr semua sudut
blizaracool: sbb hg kta mcm tu
azrie: DAP sanggup buat apa saja untuk jadikan malaysia nih republik..
azrie: btul x?
blizaracool: mmg
blizaracool: aku rs x mgkn
blizaracool: pas bnyk amik tndakan berkecuali
blizaracool: hg x prasan ka'
blizaracool: dia x penah wat tindakan yg dluar bidang kuasa
blizaracool: kebanyakn hal peribadi
blizaracool: mcm karpal singh
blizaracool: ada x pas sapot
blizaracool: x dak pn
azrie: bila dia dah kacau melayu..
tuh dah bukan hal peribadi..
ini dah hal semua melayu
blizaracool: sbb melayu x bersatu
azrie: sebab tuh kita kena bersatu
blizaracool: yg ketua mysia skang melayu
azrie: politik letak tepi
blizaracool: tp ketua pn x sapot melayu
blizaracool: mcm mana
azrie: kita bersatu sebagai melayu
azrie: sapa x sapot melayu?
blizaracool: pm n de gang
azrie: pm?
sabaq..dia pun nak kena tukaq...
blizaracool: umni dlu n skang dah jauh beza
blizaracool: umno
azrie: ada betul2 pm utk mlayu yg akn naik
azrie: bkn anwar
blizaracool: mslh yg nak naik tu lg mslh
azrie: bkn najib
azrie: seorang yg belajq dari hero melayu
blizaracool: umno dh lari dari perjuangan asal
azrie: mmg..xsemestinya umno yg ada sekarang yg betul
blizaracool: sapa
azrie: kita kena bersatu untuk bangsa kita
azrie: kita..
blizaracool: kita kena ubah senario politik mlysia
azrie: geng geng yg akan bangun utk menentang penentang melayu
blizaracool: kebanyakan bnda dipolitikkan
blizaracool: sbb tu la kita bleh jatuh
azrie: kita kena kurangkan politik
azrie: bagi ekonomi kepada melayu
azrie: sosial melayu
blizaracool: sapa duk bg kt cina
azrie: support melayu
blizaracool: ekonomi
azrie: melayu kena bangun dari lena
blizaracool: mslh skang org atas x mau sapot
azrie: aku bukan cakap kosong
blizaracool: org kita gak
azrie: ada bloq tgh kumpul melayu
azrie: sama sama lawan untuk dapatkan ekonomi kepada melayu
blizaracool: diskriminasi
blizaracool: yg jatuhkn melayu
azrie: diskriminasi?
U apa yg un tuk melayu?
uitm, tu pun ada nak bg bukan melayu masuk
blizaracool: dulu mrsm melayu
blizaracool: tp dh bukak 10%
blizaracool: utk bgsa lain
azrie: so u pun nak kena bukak 10 jugak?
blizaracool: x ptt
azrie: ank tau sapa pnya idea nak bg kat bangsa lain masuk uitm?
blizaracool: khalid
blizaracool: tan sri khalid ibrahim
azrie: mb selangoq kan..
azrie: ketua pakatan rakyat selangoq
blizaracool: mgkn ada sbb dia wat mcm tu
azrie: PAS patut keluaq dari pakatan rakyat..
PR dah malukan PAS
azrie: sbb pa dia buat mcm tuh?
azrie: cina dah ada u sendiri.. Unitar
azrie: india pun akan ada..
azrie: so melayu nak bagi depa2 nih masuk u kita?
blizaracool: cuba tgk dari sudut positif
blizaracool: mcm ipt lain ada suma kaum
blizaracool: depa ada cabaran yg lebih
blizaracool: sbb kna lwn dgn bgsa lain
blizaracool: hg tgk cina dlm kelas cemerlang
blizaracool: msti nk lwn kn
azrie: cabaran?
blizaracool: potong depa
azrie: awat?
bangsa melayu nih xpandai ka?
blizaracool: nk sedarkn melayu kna phm bkn melayu
azrie: abih tuh melayu dekat u lain semua xpandai la..
azrie: asyik kalah?
blizaracool: sapa kta melayu x pndai
blizaracool: melayu akn lbh pndai jika ada yg pndai drpd dia
azrie: sesama melayu xboleh bersaing?
blizaracool: hg tgk ank2 melayu skang mcm mana
blizaracool: ank2 cina mcm mana
azrie: macam xmau belajaq..suka enjoy..berangan kuat
blizaracool: kbykn melayu yg mcm tu kn
azrie: ya
azrie: kita kena cari jalan nak tolong budak2 nih la..
azrie: bukan anaiya depa
azrie: tolong bagi pandai
blizaracool: myb fkrn mb tu nk uitm ada lebih daya saing
blizaracool: kebanyakan u d dunia ni suma buka kpd suma kaum
azrie: boleh daya saing..semua kos kat uitm ada jugak kat u lain..
azrie: sama
blizaracool: kos sama
blizaracool: tp faciliti x sma
azrie: faciliti x sama?
azrie: contoh?
blizaracool: hg tny bdk uitm dip ada msuk lab x.workshop x
azrie: ada..
azrie: FKE ada lab
azrie: farmasi ada lab
blizaracool: FKE ada lab
blizaracool: bkn cover suma
blizaracool: aku penah msuk uitm penang
blizaracool: sapa yg amik engrg situ mmg rugi
blizaracool: dip byk wat kt situ
azrie: kalau xlengkap kita bagi tambah..bagi lengkap
azrie: kalau kerajaan xmau
blizaracool: tu yg mslh
azrie: kira kita tukaq bagi yang mau
azrie: bukan yang jual melayu
azrie: bukan entiti melayu kat bkn melayu
azrie: uitm entiti melayu
azrie: harus dipertahankan
azrie: xkira pas umno..
azrie: melayu come first
blizaracool: sebelum nk pertahankan melayu
blizaracool: islam 1st
blizaracool: islam dah complte
azrie: melayu malaysia adalah islam..keluaq islam murtad..
azrie: murtad bunuh
azrie: !
blizaracool: melayu malaysia kebnykn islam pada nama
blizaracool: bukan dari hati,perbuatan
blizaracool: jgn silap
blizaracool: realiti
azrie: kita kena ubah..lagipun banyak yang kena ubah..sistem pendidikan kita sikit sangat sentuh pasal islam
blizaracool: tu aku sokong
azrie: mak bapak x ambik pusing hal anak
azrie: janji anak pandai
azrie: ilmu agama xamik peduli
blizaracool: dh lma org suh ubah sistem pnddkn kita
blizaracool: pembangkang dh usulkan d parlimen
blizaracool: lma dah
blizaracool: pendidikan islam d sekolah juz d buku'
blizaracool: bg budak kapiaq pn leh skor a pnya
azrie: mmg..xsemua kerajaan perfect..infact hanya kerajaan nabi masa madinah saja yang perfect
azrie: praktik kurang
azrie: btul
azrie: aku sokong
blizaracool: itulah kelemahan kita skang
blizaracool: belakangkan agama
blizaracool: islam dah cantik
azrie: so semua nih sekarang salah kerajaan dan bukan parent la?
or dua dua?
islam mmg dah cantik
azrie: lengkap
blizaracool: bkn suma parent ada knwledge islam
blizaracool: anak dia p skolah
blizaracool: kalo sistem pendidikan tu btul
blizaracool: cnfm ank dia x mcm parent dia
azrie: betul..tapi xkan ibu bapa dan masyarakat nak lepas semua dekat sekolah?
blizaracool: sekolah tmpt belajar
blizaracool: kalo dh parent x ajr
blizaracool: sapa lg
azrie: sebab tuh kita ada masyarakat..
azrie: islam kan ada cakap pasal jiran
blizaracool: btul
blizaracool: kita x praktikkn
azrie: sekarang semua orang malas tegur..
azrie: u is u
azrie: mine is mine
azrie: bukan biji getah
azrie: eh
blizaracool: skang ni terbatas
azrie: sori
blizaracool: nk buat apa pn terbatas
azrie: hm..
blizaracool: kdg2 nk wat bnda baik pn x boleh
blizaracool: x d benarkn
azrie: ada pro dan kontra dia
azrie: baik kita kena usahakan
blizaracool: kita kena ubah fkrn suma org
blizaracool: byk lbihkn hal keduniaan
blizaracool: lupa asal usul
blizaracool: sejarah diri
blizaracool: bila dh capai apa yg d hajati luap diri
blizaracool: agama
blizaracool: bgsa
blizaracool: lupa*
azrie: memang...sanggup jadi boneka yahudi..amerika..komunis..dll
blizaracool: skang org kita byk pntgkn diri sniri
blizaracool: niat d hati nk tlg org
blizaracool: bila dah buat x tlg pn org tu
blizaracool: mkn diri sndri
blizaracool: sapa rugi
azrie: melayu..bangsa sendiri yg rugi
azrie: mawi
azrie: aku cuma nak cakap satu
azrie: aku x sokong umno
azrie: aku xsokong pas
azrie: yang aku sokong
blizaracool: mmg
blizaracool: sapa skg umno
azrie: sapa2 lah kan..
azrie: aku cuma xsuka bangsa sendiri kena pijak
azrie: kena main dengan bangsa lain
azrie: aku xsuka anwar..
azrie: pembelit
azrie: pembohong
blizaracool: aku skg org yg perjuangkan agama aku
blizaracool: islam mmg akan menang
azrie: betul
azrie: islam akan menang
blizaracool: d akhir zaman kegemilangan islam akn kembali
blizaracool: aku akn skg pmimpin yg btul meletakkan islam 1st dari suma
azrie: aku pun
azrie: aku doa kan palestin aman
azrie: yahudi nyah dari muka bumi
azrie: agen israel dapat malu besaq
blizaracool: nk tau kiamat
azrie: kebenaran yang haq akan ditegakan
blizaracool: org yahudi hapus d muka bumi
blizaracool: dh kiamat la tu
blizaracool: penah bc hadis
azrie: ada la dua tiga
azrie: xsemua
blizaracool: Sabda Rasululullah saw "Tidak akan datang hari kiamat sehingga orang-orang Islam memerangi dan membunuh orang-orang Yahudi" (Muslim)
blizaracool: hadis kuat tu
blizaracool: islam akn semakin kuat
blizaracool: kiamat pasti berlaku
blizaracool: yahudi 1 bgsa yg sgt kuat dr suma sudut
blizaracool: hadis ni dh buktikan yg islam akn semakin kuat
azrie: yahudi pemanipulasi
blizaracool: berjaya hapuskan yahudi
blizaracool: dh lwt
blizaracool: jom tdoq
azrie: ok
azrie: thx 4 sharing tot
blizaracool: best smbg dgn hg mlm ni
azrie: salam
blizaracool: salam
blizaracool has signed out. (2/12/2009 3:06 AM)

ok..
ni ada la sedikit apa yang aku debat kan dgn mmber aku tuh..
so..

kalau apa yang aku debatkan nih salah..
sila lah betul kan..
aku geram dgn bdak2 u yang lupa..

ok

yang kena debat..
mohd azrie ishak

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Salam perjuangan!Tahniah!

Syammil said...

teruskan usaha untuk membela masa depan melayu dan islam..

amieieda said...

ok tuh bro azrie,

biasalah bebudak nih depa tengok daripada skop luar masuk ke dalam dan depa belum tengok skop dalam ke luar. Mereka duduk di saf "rakyat", belum duduk di saf kepimpinan, even kepimpinan pembangkang. baru depa nampak view nyer.

takpa anggaplah apa yang kita debat tuh sebagai sedikit prngorbanan kepada negara.

aku suka cara tun mahathir, reverse psycology! question them back with the question they ask us...tapi TUN memang tersendiri la!!!

jalak Lenteng said...

Beliau dituduh bersubahat dengan Adun Behrang Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi juga Adun bebas yang menyokong BN kerana dikatakan menerima rasuah bagi mendapatkan satu projek iaitu cadangan membangunkan tanah seluas 36.42 hektar bernilai RM180 juta di kawasan pusat bandar Seri Iskandar dekat sini secara usahasama dengan Majlis Daerah Perak Tengah (MDPT).

Jamaluddin turut dilaporkan tidak menghadirkan diri ke mahkamah kerana sakit. Menurut peguam Jamaluddin, seperti yang dilaporkan media, surat sakit anak guamnya telah dikemukakan kepada pihak mahkamah.

SAKIT NAK MAMPOS KE?

GAP KEMBALI said...

amieieda
gap sudah htr email pd tuan.

Anonymous said...

hallo bro gap..pr kat perak dah tumbang.bagi aku bro gap,mana-mana adun yang tak ada pendirian,mudah dibeli,disogok wang ringgit,kaki betina,patut dihampehkan,dinyahkan dari muka bumi ini.bro gap,dan tahniah juga buat jo karna racun beliau menyegat juga.

Demang Lebar Daun said...

Teruskan GAP. Kebenaran akan mengatasi kebatilan akhirnya.

david santos said...

Great work, my friend, great!!!
Have a nice weekend.

GAP KEMBALI said...

david santos
tq my friend. we are in the same side.

siemens said...

inilah pengajaran kepada anuar,sebelum ni 16 sept,16 sept kan dah kena diri sendiri.baru tahu rasanya.

Syammil said...

siemens..rasanya dia tidak serik tetapi akan balas dendam..

Anonymous said...

ORANG YANG RASUAH,PERASUAH..PEMBUNUH ORANG ..PENCULIK..PERAMPAS KAU KATA MEMBELA ISLAM..ISLAM TENGKORAK HANG....DALAM ISLAM MANA SURUH RASUAH..UMNO DUM BAGI DAN AMIK RASUAH TU..APA BAHALOL......KAU NI JAHIL AGAMA LAH....BANGANG..KECIK KECIK TAK NAK MAMPOS...DAH BESAR MAKAN RASUAH JE TAU...
YANG BUNUH WANITA MONGOLIA GUNA BOM C4 TU SAPA ..BAHALOL...BOM C4 TU MANA NAK DAPAT BANGANG?KALAU BUKAN DARI POS TENTERA ..DAN MASA TU SAPA MENTERI BAHALOL..KALAU BUKAN NAJIB...BUKA MINDA DAN MATA TU....DAH SELALU MAKAN RASUAH ..ITU YANG HARAM JADI HALAL DAN YANG HALAL JADI HARAM...HARAHJADAH PUNYA ORANG UMNO..