IKLAN BERBAYAR

Tuesday, March 31, 2009

ANTARA PERKATAAN BOGEL DAN PERKATAAN 'BOGEL' ?




gap sengaja memancing perhatian. perkataan 'bogel' dijadikan umpan.

definisi BOGEL mengikut kamus utama/zaman edisi 1973 ms 60 ialah ( perbuatan telanjang atau tidak berpakaian) manakala dalam pengertian lain dalam kamus sistem edisi 1982 ms 50 ialah ( BOGEL di erti kan sebagai telanjang/ditelanjang dan menelanjangkan diri)

pihak kami telah menerima hampir 67 kandungan sms . TAJUK 'BOGEL' MERUPAKAN SALAH SATU DARIPADA TRAP YANG DIPASANG OLEH PIHAK KAMI. KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK.

matlamat kami mahu menghentikan politik sensasi. politik ini tidak berpijak kepada bumi yang nyata. politik sensasi tidak mempunyai fakta. politik sensasi adalah permainan anwar ibrahim. rakyat telah tertipu dengan mainan politik sensasi anwar, mereka telah lupa bahawa keperluan mengkaji cerita berpaksikan fakta perlu dijadikan guideline menentukan matlamat politik atau political aimed.

hari ini hampir 5 tahun sejak anwar bebas, hampir seluruh rakyat telah ditipu oleh anwar. anwar merupakan pakar dalam politikal sensasi. lihat sahaja lakonannya sewaktu 'konon' sakit tulang belakang.drama ini cukup berkesan menagih simpati rakyat. tetapi itu hanya sandiwara, anwar terkantoi bila satu rakaman sulit di wad HKL mendedahkan anwar sebenar tidak langsung sakit !

itu politik persepsi yang dicipta oleh anwar untuk memburukkan kerajaan. samalah ceritanya dengan altantuya. anwar memfitnah ds najib dengan pelbagai cerita , dia mewujudkan persepsi yang tiada berfakta. hampir 4 tahun sejak pilihanraya kecil ijok cerita altantuya dimainkan. 'SAYA ADA BUKTI' kata anwar..namun hingga kini tiada fakta yang diberi. cerita persepsi ini sama juga dengan politikal sensasi 16 september. 'WE HAVE ENOUGH NUMBER' sayang ia sekadar retorik ciptaan sendiri.

pembangkang malaysia HIDUP DAN BERNYAWA atas politikal sensasi. setiap perkara dan peristiwa sebolehnya dijadikan isu. mereka tiada kemampuan untuk bernyawa berlandaskan fakta.

PERLUKAH SELAMANYA POLITIK PERSEPSI INI DIJADIKAN 'RUKUN' DALAM RAKYAT MEMBUAT KEPUTUSAN DAN PENILAIAN POLITIK ? ATAU KITA MAHU BALIK KE PANGKAL JALAN DAN MENJADIKAN SEMULA 'FAKTA' SEBAGAI PANDUAN UTAMA DALAM BERPOLITIK?

PIHAK KAMI DAN SELURUH KUMPULAN BLOGER KINI DALAM USAHA MENGHAPUSKAN MAINAN 'POLITIK SENSASI' CIPTAAN ANWAR DI SETIAP PEMIKIRAN RAKYAT.SELAGI GAME ANWAR INI WUJUD DALAM PEMIKIRAN RAKYAT, MAKA SELAGI ITULAH NASIB AGAMA BANGSA DAN NEGARA SENANTIASA BERADA DALAM KEADAAN MARABAHAYA !

TAJUK 'BOGEL' ?

bogel punyai maksud yang luas. memang benar wujud gambar wanita cina tidur tidak memakai seluar dalam, memang ada cerita seks luar tabie yang salah satu aksinya ialah meludah ke kote nya,gambar anak vvip berbogel dll,...namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya..politik kotor adalah makanan anwar ibrahim dan bukan makanan rakyat.

yang pasti pihak kami akan 'membogelkan' pas dan pkr di bukit gantang dan bukit selambau. ini adalah tanggungjawap kita dan seluruh rakyat. pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan. maka wajarlah untuk seluruh rakyat MEMBOGELKAN mereka pada 7 april ini !

SILA SEBARKAN GAMBAR INI ! AYUH KITA AJAK SELURUH RAKYAT 'MEMBOGELKAN' PAS DAN PKR PADA PILIHANRAYA MINGGU HADAPAN !

ps ;- 'video klip ludah itu' ? masa akan menentukan.....

21 comments:

Anonymous said...

wakaka orang umno. nak bogelkan pas dan pkr di 2 bukit? silakan saya nak tengok.... jgn terbalik sudahlah nanti....silap2 umno yang terbogel di 2 bukit tersebut.

Anonymous said...

lu nie penakot. bukan aper... Bapak lu memang tak ajar lu sekolah.... haram jadah punya orang,,,

Anonymous said...

sapa yang main politik sensasi ye?....

Anonymous said...

tepat sekali bro....
mmg inilah sebenarnya teknik kotor puak2 PEMIMPIM PR PUNYE MODAL...
BUAT FITNAH...PASTU CAKAP ADE BUKTI...HEH..TUNJUK LA BUKTI KALO ADE...JGN CAKAP JE BERAPI RAPI MENGALAHKAN BUNGA API...MEMBAZIR AIR LIUR JE PAK NUAR WOI...Pastu Penyokong2 dier mule la fanatik tak tentu pasal akibat kedangkalan mereka sendiri...KALAU PAK NUAR NI ADE BUKTI NAJIB BUNUH ALTANTYUA TAKDENYER DIE SIMPAN BUKTI TU SAMPAI SKRG.....SKRG NAJIB DA NAK NAIK JD PM...TKKAN DIE NAK SIMPAN LAGI BUKTI TU...NAJIB NI JENIS TAK MAHU GADUH2..CUKUP LA DIER DAH BERSUMPAH TAK MENGENALI ALTANTYUA...MULUT TEMPAYAN BOLEH DITUTUP..MULUT PUAK2 PR LAKNATULLAH NI SAPE2 POWN TAK BOLEH TUTUP...KAT AKHIRAT TGK LE PEMBALASAN PEMFITNAH UMAT SEAGAMA DAN BNGSA SENDIRI..HINA SUNGGUH PUAK2 PR...SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN ROSAK....AMINNN...

Anonymous said...

PENGUNDI BUKIT GANTANG,UNDI BN,BN KAKI KENCING,UNDI PR,HAMPEH,JADI,MARI KITA BUAT UNDI ROSAK,BIAR DUA-DUA HAMPEH.

ruang bicara faisal said...

Gap

tidak tahu bagaimana saya nak gambarkan perasaan gembira saya terhadap psiko yg anda buat ini

saya hanya boleh ucapkan

TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !
TAHNIAH !

pemuda enggang said...

Aku cilok kat malayadaily.com

Sudah di jangkakan kedua buah laman maya Umno darulehsan today, serta gerakan anti PKR yang sebelum ini membuat pengumuman untuk menghebahkan gambar bogel pimpinan Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang tidak wajar kerana isi kandungan tersebut walaupun hanya mentafsir makna bogel itu merupakan tindakan tidak wajar sekaligus menunjukkan bahawa Parti Umno itu sendiri mahu menyampaikan satu mesej dan memburukkan kepimpinanna Pakatan Rakyat.

Di petik dari laman berkenaan " pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik " hanyalah retorik semata mata lebih lagi apabila tersiar semalam berhubung pendedahan yang bakal di lakukan pada jam 12 tengahari di lihat seolah berniat untuk memburukkan Pakatan Rakyat itu sendiri apabila mereka menggunakan ayat " KAMI AKAN MENYIARKAN 5 KEPING GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG "BOGEL" !!! " jadi bagaiamana ingin mereka menjelaskan isu 5 Keping gambar berkenaan.

" KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK " tetapi sebenarnya mereka yang mensensasikan isu bogel ini. malah di tambah perkataan kotor " pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan." Jaid apa maknanya ?



Seharusnya laman sebegini perlu memeberi nasihat dan contoh tauladan yang baik kerana ia melambangakan corak kepimpinan dan parti itu sendiri, malah secara tidak langsung mereka ini yang mengajak lebih ramai lagi untuk membuat tindakan memburukkan satu sama lain sehinggakan satu hari nanti bakal berlaku perbalahan besar sesama rakyat di negara ini. Jika bersih parti itu maka bersihlah kepimpinaan tersebut sekaligus keseluruhan jentera menjadi bersih. Namun saya percaya masyarakat kini pantang di tegur khsusnya pimpinan itu sendiiri sehingga kita lupa terhadap kepimpinan Rasulullah i zaman dahulu yang saling menegur dan mengigati antara satu sama lain.

Apa yang pasti dan di tafsirkan oleh pihak kami serta pembaca sekalian nescaya jelas di perlihatkan mereka mempunyai isi tersurat yang ingin di sampaikan mungkin jika di fikirkan dengan akal yang waras mungkin ketandusan idea dan tiada bukti yang kukuh ataupun mungkin di tipu oleh informer mereka maka pihak laman berkenaan cuba untuk mengubah topik berkenaan.

Saya juga berani menyatakan bahawa kenyatan yang di keluarkan " namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya.." adalah satu lagi retorik dan maianan politik Umno dan Barisan Nasional sehinggakan gambar seorang adun dari PKR tidur pun sangup di jadikan bahan ugutan sehinggakan seluruh laman maya Umno berebut rebut meletakkan gambar berkenaan di blog blog mereka demi tujuan mengaibkan dan memalukan wanita berkenaan, maka sudah pasti jika ada gamabar berkenaan ia sudah di edarkan untuk di jadikan kempen jentera Umno dan Barisan Nasional yang semakin rakus untuk memfitnah.

Tindakan mereka menyatakan akan mendedahkan 5 keping gambar bogel juga berunsur ugutan dan memfitnah maka sudah pasti rakyat dapat menilai mentaliti dan sikap bloggers proksi Umno yang hanya mahukan popularity dan bukan idealisma pejuang sebenar.

Memang itu lah maksud tersirat " POLITIK " Tiada makna ataupun istilah yang dapat di uraikan maka dengan itu ia sering di jadikan sebagai permainan silap mata ataupun Politik itu sendiri memberi makna seribu yang tidak dapat di terjemahkan serta di kaitkan sebagai seni segala mungkin.

Bagaimana kepercayaan ingin di beri kepada laman laman seperti ini ? Yang menjadi penyalur maklumat tanpa sempadan ?

pemuda enggang said...

Aku cilok kat malayadaily.com

Sudah di jangkakan kedua buah laman maya Umno darulehsan today, serta gerakan anti PKR yang sebelum ini membuat pengumuman untuk menghebahkan gambar bogel pimpinan Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang tidak wajar kerana isi kandungan tersebut walaupun hanya mentafsir makna bogel itu merupakan tindakan tidak wajar sekaligus menunjukkan bahawa Parti Umno itu sendiri mahu menyampaikan satu mesej dan memburukkan kepimpinanna Pakatan Rakyat.

Di petik dari laman berkenaan " pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik " hanyalah retorik semata mata lebih lagi apabila tersiar semalam berhubung pendedahan yang bakal di lakukan pada jam 12 tengahari di lihat seolah berniat untuk memburukkan Pakatan Rakyat itu sendiri apabila mereka menggunakan ayat " KAMI AKAN MENYIARKAN 5 KEPING GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG "BOGEL" !!! " jadi bagaiamana ingin mereka menjelaskan isu 5 Keping gambar berkenaan.

" KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK " tetapi sebenarnya mereka yang mensensasikan isu bogel ini. malah di tambah perkataan kotor " pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan." Jaid apa maknanya ?



Seharusnya laman sebegini perlu memeberi nasihat dan contoh tauladan yang baik kerana ia melambangakan corak kepimpinan dan parti itu sendiri, malah secara tidak langsung mereka ini yang mengajak lebih ramai lagi untuk membuat tindakan memburukkan satu sama lain sehinggakan satu hari nanti bakal berlaku perbalahan besar sesama rakyat di negara ini. Jika bersih parti itu maka bersihlah kepimpinaan tersebut sekaligus keseluruhan jentera menjadi bersih. Namun saya percaya masyarakat kini pantang di tegur khsusnya pimpinan itu sendiiri sehingga kita lupa terhadap kepimpinan Rasulullah i zaman dahulu yang saling menegur dan mengigati antara satu sama lain.

Apa yang pasti dan di tafsirkan oleh pihak kami serta pembaca sekalian nescaya jelas di perlihatkan mereka mempunyai isi tersurat yang ingin di sampaikan mungkin jika di fikirkan dengan akal yang waras mungkin ketandusan idea dan tiada bukti yang kukuh ataupun mungkin di tipu oleh informer mereka maka pihak laman berkenaan cuba untuk mengubah topik berkenaan.

Saya juga berani menyatakan bahawa kenyatan yang di keluarkan " namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya.." adalah satu lagi retorik dan maianan politik Umno dan Barisan Nasional sehinggakan gambar seorang adun dari PKR tidur pun sangup di jadikan bahan ugutan sehinggakan seluruh laman maya Umno berebut rebut meletakkan gambar berkenaan di blog blog mereka demi tujuan mengaibkan dan memalukan wanita berkenaan, maka sudah pasti jika ada gamabar berkenaan ia sudah di edarkan untuk di jadikan kempen jentera Umno dan Barisan Nasional yang semakin rakus untuk memfitnah.

Tindakan mereka menyatakan akan mendedahkan 5 keping gambar bogel juga berunsur ugutan dan memfitnah maka sudah pasti rakyat dapat menilai mentaliti dan sikap bloggers proksi Umno yang hanya mahukan popularity dan bukan idealisma pejuang sebenar.

Memang itu lah maksud tersirat " POLITIK " Tiada makna ataupun istilah yang dapat di uraikan maka dengan itu ia sering di jadikan sebagai permainan silap mata ataupun Politik itu sendiri memberi makna seribu yang tidak dapat di terjemahkan serta di kaitkan sebagai seni segala mungkin.

Bagaimana kepercayaan ingin di beri kepada laman laman seperti ini ? Yang menjadi penyalur maklumat tanpa sempadan ?

A__q said...

woah..mnarik2~
truskan usaha murni ini..
hapuskan politik kotor bawaan al-juburi!

apa cer said...

sap nak karpal..and al juburi ..dua2 busuk bau kunyit...

Syammil said...

ramai yang melenting nampak..klu anwar yg buat ok plak kan

Anonymous said...

selamat membogelkan lawan...jgn korang yg ter"bogel" sudah laa...

mufid said...

gap,
ini adalah antara penulisan dan analisa gap yang paling menarik dan paling sensasi. wa suka.. sebab amalan sensasi itu telah dimulakan oleh puak-puak yang sering berbogel itu. kita singkap semuanya... biar kalah tapi sekurang-kurangnya kita telah menunaikan tanggungjawab sebagai umat Melayu dan Islam. Sujudnya kita di kiblat yang sama maka ingat-mengingati adalah tanggungjawab kita. kalau tak sekarang mungkin mereka akan berfikir kemudian. teruskan gap.. bogelkan mereka dan bagi gua satu perkataan yang amat sesuai untuk mereka kesian!!!!

CKT said...

I love this posting of yours!!

Allah selamatkan Msia dari Pakatan Rosak yang memang merosakkan rakyat jelata~~

Yea setuju, kalau benarlah memang ada bukti Najib dgn Al-Tantuya tuh,takkan bukti tuh sampai sekarang Al-Juburi nak simpan!! Fikir2lah sendiri:)

PKR hanya ade cerita base on HEARSAY ONLY!!!<---anyone could created such story but only moronic aje yg percaya,why? Coz moronic pple didn't use their brain!!!

God bless Msia.
Get rid of those bastard PKR-DAP!!

megat said...

GAP,
mengetarkan seantero alam cyber dengan tajuk 'bogel' sensasinya.

almuklum la dalam politik ni byk hal londeh melondeh sampai terbogel .


di seberang sana pun minat bab londeh & telanjang ni.sebut skit bab bogel dan berdegar degar,kepoh habis dlm malaydaily,terus fitnah GAP web umno..secara tak langsung GAP membogelkan betapa singkat akal & jumud nya PR.

AKU KATA KAT KAU BOLEH,KAU KATA KAT AKU BERDOSA & FITNAH! PIRAH MAMPOS PR,SEMUA KENA KAT DEPA. SAPA SOKONG PR DI ANGKAT TINGGI TINGGI MACAM CELAKA.

http://www.pi5au.blogspot.com/

SAYANG SARAWAK said...

semoga Allah melindungi Malaysia dan rakyatnya khasnya orang Melayu dari dakyah dan penipuan parti pembangkang.
Sokonglah calon Parti rakyat sarawak Malcolm Mussen sebagai calon ADUN N29 Batang Ai.

GAP KEMBALI said...

haha..suka tengok reaksi ala beruk gang pembangkang..kena cuit sikit melanton-lanton..

ini baru mukadimah daaaa...

Anonymous said...

http://kembarapolitik.blogspot.com/2008/12/mb-perak-berbohong-atau-flip-flop.html

Parpu Kari said...

ITULAH FUCKATAN RIOT YANG TAU NAK GOSIP LIAR JE TAPI FAKTA DAN BUKTI LANGSUNG TAKDE..MUAHAHAHAHA

GAP DAN DARULEHSAN BARU GEMPAK SIKIT JE...KECUT TELUQ DAH ORANG PAS SEMUA..MUAAHAHAA

LA DENGAQ CERITA NIZAR ADA AWEK LA PULAK..MUAHAHAHAA

Jeffry said...

SALAM BRO GAP

MMG PAWER RENJESS POSTING BRO KALI NIH KEHKEHKEHKEH. TEKULAT2 MATE MAMAT2 PR KT SNI SEHHH YEHUUUUUUUUUU!!!

BERITA TERBARU: PERATUS PENGUNDI KT BKT GNTANG N SELEMBAU DH SERIK NK PANGKAH PKR BROO!!..DIORANG X NAK PISANG BUSUK BERBUAH 2 KALI BRO!! HUHUHUHU

Sedingin Salju said...

Pembangkang biasalah encik suka melenting. Mereka mana ada berbudi dan berbahasa?