Wednesday, April 22, 2009

HUDUD DI LEMBAH SWAT DAN HUDUD MAINAN POLITIK PAS


Aku membaca laporan akhbar semalam akan kejayaan buat kali ke 2 pemerintahan taliban menegakkan UNDANG-UNDANG SYARIAH (HUDUD) di lembah swat.

Hudud ini telah mendapat perkenan daripada presiden Pakistan sendiri. Lembah swat terletak di dalam wilayah pentadbiran Pakistan, 3 jam perjalannya daripada ibukota Peshawar.

Sebelum ini taliban pernah mengimplementasikan undang-undang syariah di bumi afghan, namun kerana takutkan akan kebangkitan sebenar pemerintahan sunah, maka dajal-dajal kecil seperti iran,Rashid dostum,tentera janggut pendek(the short beard army) yang kesemuanya berfahaman syiah telah bekerjasama secara indirectly dengan amarika menumpaskan pemerintahan Taliban.

Apa yang pasti, taliban tidak pernah tewas dalam peperangan tersebut.mullah omar selaku pemerintah tentera tertinggi taliban telah mengarahkan keseleuruhan tenteranya berundur. Berundur bukan bermaksud mengaku kalah, tetapi mahu mengelakkan casualties atau kematian yang banyak terhadap pihak awam.

Mereka tumbang pada tahun 2001. Hari ini mereka masih berperang, namun dengan cara yang lebih sistematik dengan menggunakan kaedah perang gerila. Hari ini bush sudah tiada tetapi jasad osama,aiman dan mullah masih segar dan terus berentap menghalau tentera kafir dari bumi afghan.

Taliban adalah tentera sunah, benderanya putih , satu kesinambungan kaedah pejuangan tentera-tentera sahabat. taliban secara totalnya adalah dari puak pashtun, satu puak hebat dan merupakan darah keturunan salahudin al ayubi.

Taliban pernah menumbangkan soviet, taliban pernah memalukan mikahel gorbachev . kalahnya mikhael gorbachev di bumi afghan telah mengheret kepada salah satu lagi peritiwa besar politik dunia, kehancuran negara soviet union. Taliban pada waktu itu dikenali sebagai mujahidin afghan.

Mujahidin ini pernah melahirkan singa-singa perang islam berfahaman sunah yang cukup menggerunkan dunia barat. Mullah omar,osama bin laden,dr aiman al zarkhawi,ahmad shah masood,burhanudin rabbani,gulbudin hekmatyar dll telah menggemparkan dunia kerana Berjaya menumbangkan paksi komunis soviet union.

Perang mujahidin dan soviet ini juga telah melahirkan pejuang-pejuang kental islam di bumi Chechen. Dhokar dudayez panglima tentera Chechen syahid diserang dengan peluru berpandu tentera rusia. katab pernah membantu tentera bosnia menentang Serbia. Kabarnya dia jugak telah syahid.

Inilah sebenarnya pejuang islam. Wira islam. Bukan moqtada as sadr,Hassan nasrallah yang menjadi pujaan parti pas.

Hari ini buat kali ke 2, perjuangan suci Taliban telah Berjaya menegakkan undang-undang syariah di lembah swat. 2001 dan 2009, lapan tahun sahaja diperlukan oleh mereka untuk menegakkan semula syiar islam.

Pas dan nik ajis juga pernah menggertak dan mengkafirkan seluruh umat melayu kerana menolak hudud. Tetapi bila karpal singh membantah, nik ajis menarik hand brake nya, kita akan laksana hudud lagi 30 tahun.

Inilah wajah permainan dunia. Bila iktikad perjuangan konsisten, maka tuhan rabbulalamin akan mengkabulkan doa . tetapi apabila islam dan hudud dijadikan modal politik, maka hati itu akan dicabutkan semangat juangnya. Jelas dan nyata nik ajis lebih takut kepada karpal daripada penciptaNya.

Hari ini penduduk lembah swat menangis kerana akhirnya hukum islam tertegak di sana, TETAPI DI SINI, NIK AJIS JUGA MENANGIS,MENANGIS KERANA MENDENGAR LAGU ISABELLA NYANYIAN AMY SEARCH.

Mana pergi hudud pas sekarang ? jawapannya tiada. Yang ada hanyalah tangisan ‘mentari merah di ufuk timur’ !

PEEWITTTTTT !!

29 comments:

Anonymous said...

Perdana Menteri yang baru, Najib Razak hari ini mengumumkan satu perkara besar dimana kuota 30 peratus ekuiti bumiputera dalam sektor perkhidmatan awam dimansuhkan. (Sila baca petikan berita di bawah)

Persoalannya ialah dimanakah pejuang-pejuang Melayu yang kononnya ingin mempertahankan hak Melayu sehinggakan menganjurkan demonstrasi yang berbau perkauman di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat selepas PRU 12 yang lalu?

Apabila Najib mengumumkan pemansuhkan ekuiti Bumiputera:

1. Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan hak Melayu?
2. Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
3. Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak Perpaduan Melayu?
4. Dimanakah Prowaris?

Apa lagi yang Najib tak lakukan?

Kementerian Pembangunan Usahawan dah dimansuhkan.

Ekuiti Bumiputera sebanyak 30 peratus dah dimansuhkan.

Sahlah bahawa pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan diatas tidak pernah berminat untuk memperjuangkan Melayu dan Bumiputera.

Mereka hanya buat bising apabila Umno dan BN kehilangan kuasa.

Wahai orang-orang Melayu, jangan jadi bodoh lagi. Jangan ditipu lagi oleh golongan-golongan pengampu ni!!!

rizuan mh said...

salam perjuangan bro GAP,

sungguh, ni lah entry paling bagus pernah aku baca.

semoga faisal tehrani dpt berkomentar dgn entry ni, insya-Allah.

Anonymous said...

Perdana Menteri yang baru, Najib Razak hari ini mengumumkan satu perkara besar dimana kuota 30 peratus ekuiti bumiputera dalam sektor perkhidmatan awam dimansuhkan.

Persoalannya ialah dimanakah pejuang-pejuang Melayu yang kononnya ingin mempertahankan hak Melayu sehinggakan menganjurkan demonstrasi yang berbau perkauman di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat selepas PRU 12 yang lalu?

Apabila Najib mengumumkan pemansuhkan ekuiti Bumiputera:


Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan hak Melayu?
Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak Perpaduan Melayu?
Dimanakah Prowaris?
Apa lagi yang Najib tak lakukan?

Kementerian Pembangunan Usahawan dah dimansuhkan.

Ekuiti Bumiputera sebanyak 30 peratus dah dimansuhkan.

Sahlah bahawa pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan diatas tidak pernah berminat untuk memperjuangkan Melayu dan Bumiputera.

Mereka hanya buat bising apabila Umno dan BN kehilangan kuasa.

Wahai orang-orang Melayu, jangan jadi bodoh lagi. Jangan ditipu lagi oleh golongan-golongan pengampu ni!!!

—Blog DSAI

The Malaysian Insider | April 22, 2009

Najib drops Bumiputera quota for services sector

KUALA LUMPUR, April 22 - Datuk Seri Najib Razak today freed the country’s services sector by ending the 30 per cent Bumiputera equity rule in an attempt to improve Malaysia’s competitiveness in the softening global economy.

The Prime Minister, who is also the finance minister, promised further liberalisation, saying that he would announce details of the liberalisation of the financial sector next week.

Reading from a prepared statement the Prime Minister said he expected a greater flow of foreign investments in the services sector which currently forms 11 per cent of total investment.

“Recognising the growth potential in the services sector, the government has decided to immediately liberalise 27 services sub-sectors, with no equity condition imposed. These sub-sectors are in the areas of health and social services, tourism services, transport services, business services and computer and related services,” said Najib.

The government, he added, would also allow foreign legal firms to practice in the country but to only offer services in Islamic finance.

“As part of the measures to develop Malaysia as an international Islamic financial hub, the legal profession will be liberalised to allow up to five top international law firms with expertise in international Islamic finance to practice in Malaysia,” said Najib.

Other services liberalised are in the areas of health and social services, tourism services, transport services, business services and computer and related services.

Najib also announced an allocation of RM100 million to be managed by the Malaysian Industrial Development Authority (MIDA) to strengthen the local services industry in facing the liberalisation.

“The liberalisation initiatives will not adversely affect the domestic services industry. The government will continue to support the industry in capacity building and in the opening up of export markets,” said Najib.

When asked on the sub-sectors selected to be liberalised, Najib said it was part of Malaysia’s commitment to Asean on liberalisation.

“It’s in line with what Asean countries are doing. Some (of our measures) are better,” he told reporters.

Najib however refused to give out details on the liberalisation of the financial sector.

“I want it to be full of surprises,” he said.

ngerudin Says:
April 23rd, 2009 at 1:48 pm
kah kah kah

bongok…kah kah kah

mana mat2 keris semua? kah kah kah

mana dia pekida? kah kah kah

mana dia pemuda umno? kah kah kah

mana dia prowaris? kah kah kah

ni lagi satu…mana nazri? KAH KAH KAH

SELENDANG BIRU Says:
April 23rd, 2009 at 1:49 pm
SEJAK SINGAPURA KELUAR DARI MALAYSIA SEJAK ITU SAYA DAH TAK PERCAYA UMNO…

TetamuBaru Says:
April 23rd, 2009 at 1:52 pm
Salam semua

Terlalu kecewa dgn pemimpin yg berhati busuk dan keji..yg lagsung tiade peri kemanusiaan atas rakyatnye…

Ya Allah..Kau lindungi lah Malaysia khususnye dan alam ini amnya dari bala bencana…Kau datang kan lah seorang pemimpin yang benar jujur dan ikhlas dalam membawa Malaysia ke arah yg lebih baik..yang menjaga keharmonian dan kesejahteraan rakyat-rakyatnye…Ya Allah…aku berharap..dan bermohon padaMU..ko berikan dan tunjuk kan lah jalan pada hamba2 MU…yg terlalu jauh tinggal kan ajaran Mu ya Allah..Ya allah..sesunguhnya…Kau adalah tempat kami berlindung..dari segala malapetaka dan bencana…

“rabbana atina fiddunya hasanah, wafil aakhiroti hasanah wakina a’zabannar..wasallahua a’lasaidina Muhammad sallallahualaihiwasam..wa’ala alihi wasohbihi ajmain..walhamdulillahirabill a’lamin”

wassalam

jai Says:
April 23rd, 2009 at 2:20 pm
Salam semua.

Memang sakit hati bila tengok NGO-NGO yang kononnya memperjuangkan hak melayu ini.

Bila kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PR merekalah yang paling lantang bersuara laksana guntur di langit lagaknya.

Gegak-gempita seluruh negara kononnya PR penghapus hak keistimewaan orang melayu.

Tapi bila pemimpin umno yang secara terang-terangan berkata demikian kenapa NGO-NGO terbabit menyepi lantas menikuskan diri masing-masing???

Apa yang nak ditakutkan????

Kepada NGO-NGO yang berkenaan, terus-terang aku katakan yang kamulah sebenarnya pengkhianat talam dua muka!!!



Sanggup jadi barua kerana umno!!!

Balabaque Says:
April 23rd, 2009 at 2:22 pm
wwooooohhhh….

maka kadar pengangguran dikalangan bumiputera semakin tinggi??????

johan Says:
April 23rd, 2009 at 2:34 pm
mana dia bebudak uitm nii
depa tak mahu ker nak berarakk
kahakahakah



Abuzar Says:
April 23rd, 2009 at 2:49 pm
UMNO dan NGO2 Melayu jadian ini hanya nak jaga kuasa dan bodek pemimpin2 mereka saja. Dok pertahankan puak2 kaki rasuah, kaki maksiat, kaki tindas rakyat, kaki jual tanah air …… bukan nak bela agama, bangsa dan tanah air. Assobiyyah totok.

Putra JB Says:
April 23rd, 2009 at 2:58 pm
Apakah selepas ini Najib akan menggunakkan pekerja Bangla untuk mengisi jawatan tersebut. Happylah..Rosmah.

jai Says:
April 23rd, 2009 at 3:01 pm
Salam bro Sofi.

Kah kah kah…

Hati saya memang tengah menggelegak, tapi bila ‘refresh’ tetiba je saya jadi ketawa sebab tengok ada gambar ‘mat misai’ dalam komen saya.

Kah kah kah…

INGATKAN M.G.R. TADI!!!

Kah kah kah…

guest Says:
April 23rd, 2009 at 3:08 pm
salam…

inilah politik umno…

jika tan sri khalid hanya mencadangkan supaya kouta 10% bukan bumiputera diambil masuk kedalam uitm maka riuh satu dunia yang mengatkan tan sri khalid pengkhianat bangsa…

ahli2 umno dan pemimpin2 umno bermatian2 menghentam tan sri khalid ketika itu dan memaksa beliau memohon maaf diatas kenyataan nya itu..

tetapi apa bila umno dengan terang2 menghapuskan 30% ekuiti bumiputera maka tidak ada seorg ahli umno pun yang bersuara membantah dan tidak ada pula pelajar2 uitm yang membuat rusuhan..

kenpa hanya berdiam diri????



adakah berdiam diri kerana tidak dibayar wang untuk bersuara??

adakah pelajar2 uitm tidak dikerah untuk membuat rusuhan???

mana semuanya yang konon2nye pejuang bangsa melayu???

mana???

tidak ada seorg pun yang berani bersuara apabila umno menghapuskan hak bumiutera..

fikir2kan lah..

salam

aku-86 Says:
April 23rd, 2009 at 3:16 pm
aku tak pernah dengar pun pelajar uitm tu di kenakan tindakan oleh AUKU!!!

celaka punya umno!!!celaka punya student uitm yang berarak… tak berkat kamu belajar pakai duit cukai aku. aku tak halalkan

TeloiTimur Says:
April 23rd, 2009 at 3:19 pm
Orang2 melayu yang menyokong Umno adalah manusia bodoh dan bahalol..Jangan disebabkan kebodohan anda, rakyat Malaysia yang lain (penyokong2 PR) terpaksa menanggungnya sekali..!!

Ya betol Johan..
mana dia bebudak uitm nii
depa tak mahu ker nak berarakk
kahakahakah

Yes Jai..
Kepada NGO-NGO yang berkenaan, terus-terang aku katakan yang kamulah sebenarnya pengkhianat talam dua muka!!!

Aku sokong hang ngerudin..
kah kah kah
bongok…kah kah kah
mana mat2 keris semua? kah kah kah
mana dia pekida? kah kah kah
mana dia pemuda umno? kah kah kah
mana dia prowaris? kah kah kah

mdnbj Says:
April 23rd, 2009 at 3:25 pm
salam,
nak tanya jai ini kah salah satu dari 1Malaysia yang di katakan oleh Najib??



salam dari Pakistan buat semua ….

batangJoran Says:
April 23rd, 2009 at 3:28 pm
NAH AMEK KAU……

1.Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan
hakMelayu?
2.Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
3.Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak
Perpaduan Melayu?
4.Dimanakah Prowaris?
5.Dimanakah mamat-mamat penghunus keris?
6.Dimanakah budak-budak UiTM?
7.Dimanakah Pukida?
8.Dimanakah NGO-NGO melayu yang jagoh-jagoh yang
lain?

Semua bangsat punya manusia, bila gembala kau cakap tentang isu yang terang-terang menyentuh bangsa sendiri semua diam menikus tak bersuara tapi kalau PR yang menjalankan dasar perpaduan kaum bukan main melenting lagi kau.

-Utusan pikul canag mangapi-apikan perkauman
-Beratus-ratus laporan polis dibuat,
-Panggil kaum kau berdemontrasi kata DSAI pengkianat melayu,
-Sebar dakyah kau kat media masa.
-TV tiga suku tak abis-abis menyalak menyalahkan PR.
-Berceramah ke hulu ke hilir, sampai ada yang kata sanggup mengamok konon untuk memperjuangkan bangsa sendiri.



POraahhh… cakap tak serupa bikin, apa lagi berarak le kau tunjukkan semangat melayu kau yang hebat tu, mengamok le kau sebab hak bangsa kau yang kau kata amat mulia kat atas muka bumi ni dirampas.
ha nape tak buat?
Takut pulak kau semua nak bertindak, langsung tak bersuara. Apa takut tak dapat dapat bahagian untuk masuk poket kau.

Nah jelas, semangat kau ni bukannya iklas sangat cuma nak menunjuk-menunjuk untuk menjadi hero je agar senang nak agih-agihkan projek-projek kat mulut kau orang je agar masing-masing dapat bahagian.

angahsp Says:
April 23rd, 2009 at 3:48 pm
salam…

oii PEKIDA maner hang? tido ker
oii PEWARIS maner si katak?
pemuda umno maner??
maner keris hang pa…
budak uitm maner?

zabri mokhtar Says:
April 23rd, 2009 at 4:00 pm
SALAM SEMUA ,

INI LAH MASALAHNYA, APABILA PERDANA MENTERI MEMPUNYAI KUASA YANG MELAMPAU TANPA PERLU BERUNDING DENGAN MAJLIS TERTINGGI ATAU MENDAPAT NASIHAT YANG SALAH.ATAU MEMBUAT KEPUTUSAN SALAH.

KITA TAK HENDAK BERLAKU LAGI SEPERTI:-

PM TUANKU ABDUL RAHMAN
MELEPASKAN SINGAPURA. HABIS SEMUA MELAYU TERGADAI DI SINGAPURA DAN RAMAI YANG MEREMPAT DAN MENJADI GOLONGAN KETIGA.

PM TUN MAHATHIR
1.MENGURANGKAN KUASA2 RAJA.

2.PENGHAPUSAN PEMBELAJARAAN MATEMATIK DAN SAINS DALAM BAHASA MELAYU DI SEKOLAH2 KEBANGSAAN. SEDANGKAN SEKOLAH2 CINA MATEMATIK DAN SAINS MASIH DIAJAR DIDALAM BAHASA CINA DISAMPING BAHASA INGGERIS.

3.BANYAK LAGI YG LAIN2.

PM PAK LAH
PEMBANGUNAN ISKANDARIAH REGION. DLL.

KINI PM DATO SRI NAJIB
BERMULALAH ERA PENGHAPUSAN KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU SATU PERSATU..

ALLAHARHAM TUN RAZAK DAN TUN ISMAIL .. MENGHADAPI TRAGEDI 13 MEI 1969. PERTUMPAHAN DARAH ANTARA KAUM UNTUK MENWUJUDKAN KEISTEMEWAAN2 INI. TAPI PEMIMPIN2 KITA YG ADA BEGITU MUDAH MENGHAPUSKANNYA. SATU PERSATU.

TIADA DESAKAN DARI KAUM2 LAIN UNTUK MENGHAPUSKANYA TP KITA DENGAN MUDAH DAN RELA MENGLEPASKANNYA TANPA ADA PERMINTAAN DAN DESAKAN.

Anonymous said...

pas dah tinggal nama aje,perjuangan asal dah berubah, lebih baik tukar nama kpd parti munafik semalaysia

Rantong said...

Salam ziarah. Sekadar pemberitahuan demi kesejahteraan hidup.

Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

GAP KEMBALI said...

rizuan mh
aku pernah bersemuka FT, namun tak sempat bicara panjang. moga momentum kebangkitan umat akan bangkit menegakkan HAK.

rahman,ahchong,muniandy said...

nik ajis tu pas
pas tu di nakhodakan oleh nik ajis
yg sebeno beno nya otak nik ajis penuh dgn najis
bermakna pas itu parti najis.
yg sembah najis tu ulamak2 songsang.
bodoh punya umat pas.tuiiiiiiiiiiiiii

rahman,ahchong,muniandy said...

Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam atau bertujuan utk menyebarkan Islam, buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam dan terangkan serta bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud dan beberapa lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.



PAS sering bercakap soal Hukum Hudud & Negara Islam tetapi apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?
Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS atau mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.



Kembalilah utk bermuzakarah dgn UMNO. Seteruk2 UMNO pada pandangan PAS mereka adalah saudara kamu dan wajib merapatkan persaudaraan sesama Islam. Mulalah merapatkan saf sesama Islam. Adakanlah muzakarah kerana ia dituntut oleh Islam.



Jgnlah biarkan mereka2 yg berckp atas pentas politik menggunakan nama Islam sambil mewarwarkan beberapa petikan sahaja dlm Islam yg menguntungkan puak2 pendokong demokrasi ala Yahudi. Fahamilah mereka, tegurlah mereka.. jgn biar mereka mempersenda Kalam Allah..



Dimana PAS yg kita kenali dahulu yg membela Bangsa, Agama & Negara bilamana kadang2 UMNO tersasar?



Jika pejuang2 PAS masih lagi hidup dimuka bumi ini nescaya berlinangan Air Mata mereka melihat bagaimana perjuangan PAS telah terpesong dr perjuangan asal.

rahman,ahchong,muniandy said...

Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam atau bertujuan utk menyebarkan Islam, buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam dan terangkan serta bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud dan beberapa lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.



PAS sering bercakap soal Hukum Hudud & Negara Islam tetapi apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?
Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS atau mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.



Kembalilah utk bermuzakarah dgn UMNO. Seteruk2 UMNO pada pandangan PAS mereka adalah saudara kamu dan wajib merapatkan persaudaraan sesama Islam. Mulalah merapatkan saf sesama Islam. Adakanlah muzakarah kerana ia dituntut oleh Islam.



Jgnlah biarkan mereka2 yg berckp atas pentas politik menggunakan nama Islam sambil mewarwarkan beberapa petikan sahaja dlm Islam yg menguntungkan puak2 pendokong demokrasi ala Yahudi. Fahamilah mereka, tegurlah mereka.. jgn biar mereka mempersenda Kalam Allah..



Dimana PAS yg kita kenali dahulu yg membela Bangsa, Agama & Negara bilamana kadang2 UMNO tersasar?



Jika pejuang2 PAS masih lagi hidup dimuka bumi ini nescaya berlinangan Air Mata mereka melihat bagaimana perjuangan PAS telah terpesong dr perjuangan asal.

Saidin said...

agak melucukan bila puak pembangkang ni melalak memanggil pekida untuk membantu mereka dalam isu 30% ekuiti bumiputera najib ni ... sejak bila pulak pembangkang mental ni reti nak meminta pertolongan pekida?

ini la yg kesiannya, dulu hentam pekida bukan main..orang mcm ni dalam internet je berani.. mesti kat luar hidup dia sentiasa sengsara..

Anonymous said...

salam GAP...
artikel bagus.,..
fakta2 sepah2...
mana puak2 taksub xnak komen ke???
perjuangan sbnar islam???
bukan pegang bendera baring atas jalan..
tu bukan berjuang...
tiada hak2 politik lagi...
cayalah GAP.. salute~~

thanks a whole lot sbb bagitau fakta yg aku pon xsangke.. hehe


-Glory

Anonymous said...

haa.. lagi satu GAP...
nie bukti kepimpinan tun mahathir support taliban... masa lawan soviet
anwar sndiri cakap...
tp puak2 taksub xsuka la sbb tun tu umno.. padahal tun tolong islam...
yer la.. smue diorang yang beto..

http://www.youtube.com/watch?v=o2IROewxMU4&feature=rec-HM-rev-rn


-Glory

Kumbang said...

salam bro..
kah kah
dalam makna pewittt.. tu hehe

Anonymous said...

Jahanam punye org2 Umno...bile najib Altantuya nak hapuskan 30% ekuiti bumiputra,senyap semuanya...tak berdetik langsung nak marahkan najib tu.....yang disibukkan cari salah Pas & Pkr....bila masa Pas & PKR pegang malaysia nie....fikirla sikit...dah berapa banyak harta milik bangsa melayu dah tergadai oleh kerakusan pemimpin korup UmNO...bilamana hukum & Undang2 Islam nak diterapkan, dihalang dgn undang-undang perlembangaan ciptaan kafir laknatullah....perlembangaan tu gak la yg disanjung UmNO... sudah2lah melayu yg sokong UmNO, tolong bukak mata & minda anda semua, jgn dibodoh-bodohkan lagi oleh pemimpin korup kamu lagi,.....

Anonymous said...

Salam GAP,

Lari dari topik sikit... mana suara-suara orang Islam termasuk dari PAS tentang penukaran agama anak saudara baru kita, yang tidak diluluskan di kabinet?


Tolong suarakan..

ejarll said...

Jahanam punye org2 Umno...bile najib Altantuya nak hapuskan 30% ekuiti bumiputra,senyap semuanya...tak berdetik langsung nak marahkan najib tu.....yang disibukkan cari salah Pas & Pkr....bila masa Pas & PKR pegang malaysia nie....fikirla sikit...dah berapa banyak harta milik bangsa melayu dah tergadai oleh kerakusan pemimpin korup UmNO...bilamana hukum & Undang2 Islam nak diterapkan, dihalang dgn undang-undang perlembangaan ciptaan kafir laknatullah....perlembangaan tu gak la yg disanjung UmNO... sudah2lah melayu yg sokong UmNO, tolong bukak mata & minda anda semua, jgn dibodoh-bodohkan lagi oleh pemimpin korup kamu lagi,.....

April 23, 2009 8:18 PM

HEHEHEEEE...

KO NIE KLAKO LA BRO,

SIKIT ARI DL DAN MASIH LG SKRG NIE PEMIMPIN KORANG CKP DEB X BAGUS HANYA UNTUNGKAN ORG2 TERTENTU, PEMIMPIN2 KORANG NAX SEMUA SAMA ADIL, BERMAKSUD APA MELAYU DPT KAUM LAIN PN DPT..TP NAPE HAL EKUITI NIE KORANG NAX MENYALAK PULAK,KORANG NIE PEJUANGKAN APA SBENARNYA NIE BRO...

OOOOOO BARU AKU INGT,

KORANG NIE CKP X SRUPA BIKIN, MENGHALALKAN CARA N CKP APA YG BERKEPENTINGAN UTK KORANG JEK...

LUPA PLAX AKU KORANG NIE DASAR ORG XDE PENDIRIAN...

PK2 KN LA YERK BRO....

WSSALAM

ejarll said...

oooo lagi 1,

mybe korang nie kontraktor kot, 2 yg TERGUGAT GAMAKNYA...

KORANG KAN SOKANG DAP, BERSAMA DGN DAP...

DAP KN NAX SAMA RATA...

MANA LA TAU PEMBANGKANG MEMIMPIN MALAYSIA 1 ARI NNTI, NIE LER YG KORANG NAX, NIE LA ANTARA YG DAP PEJUANGKAN, YG ANUAR SIBUK DOK MENYALAK DLM CERAMAH2 DIE, YG ADI AWANG JAJA 1 MALAYSIA BIAR SEMUA DPT...

PERSOALANNYA NAPE KO NAX MENYALAK X TENTU PASAL, SBB NIE LER ANTARA PEJUANGAN PEMIMPIN KORANG DLM KEMPEN PILIHANRAYA PD KAUM CINA INDIA, KO LUPA KE OR BUAT2 LUPA...

KLU LA PEMBANGKANG PERINTAH MALAYSIA INI LA YG AKAN DIBUAT SBB NIE LA YG MEREKA PEJUANGKAN...

JD CMNE YERK BRO????

KLU PEMBANGKANG MEMIMPIN MALAYSIA CMNE YERK JD ORG MELAYU DAN HAK MELAYU BRO?????

PEMBANGKANG PEJUANGKAN LG TRUK BRO....

LU PK LA SENDIRI...

WASSALAM

Anonymous said...

Jahanam punya babi2 tunggangan DAP.Time Anwar jilat2 pungkuk cina,semua suka tepuk tangan.Ni kes anwar suka jilat2 pungkuk cina lah Najib pun terikut sama.Org2 UMNO bukan x kisah or diam,tp nih jadi sesama sendiri,tahulah nk tegur secara dalaman.X perlu nk jd cam babi2 tunggangan tu semua nk jadikan publisiti

Anonymous said...

Sokong UMNO: liberalisasi ekonomi.
Sokong PR: liberalisasi Islam.
.
.
.
.
emmmmmm...... ???????
LU PIKIRLAH SENDIRI....

- MAN LEMANG

Anonymous said...

tahniah ds najib karna menghapuska ekuiti 30% pegangan bumi putra .tahniah saya ucapkan---anti melayu

Anonymous said...

IBRAHIM ALI,PERKASA,OSMAN BAKAR,BADAN BERTINDAK PERPADUAN MELAYU,PROWARIS DAN TAK LUPA JUGA PEKIDA...SEMUANYA HAMPEH,TAK BOLEH PAKAI...SIALLLLL

Aku said...

salam


PAS boleh bersatu dengan BN Jika...- NIk Aziz

Selamba saja ayahanda memberi komen. “Ya, jika BN mahu kita bersama, mereka mestilah bersedia memberikan kita jawatan - jawatan yang penting yang kita akan laksanakan program Islam di dalamnya. Berikan Kementerian Kewangan dan Kementerian Pendidikan misalnya. Kita nak jadi PM mesti mereka tak terima. Jadi kita minta apa yang penting untuk kepentingan rakyat dan negara. Kita boleh bersama.”

http://nikabduh.wordpress.com/2009/04/24/kerja-kerja-bodoh-dalam-pas/




Buanglah yang keruh dan ambillah yang jernih demi memperkasakan Islam dan hak umat Islam di bumi Malaysia dan dalam masa yang sama kita berlaku adil kepada bukan Islam .

Ayuh UMNO dan PAS. Marilah kita bersatu atas dasar semangat kesetiaan dan ketaqwaan kita terhadap agama Islam , satu-satunya agama yg benar di sisi Allah


Ameeeeeen ya rabbal 3alameeeeeen..

NIZAR said...

1. Kerajaan telah menghapuskan 30% syarat ekuiti bumiputra untuk 27 jenis perkhidmatan sub-sektor dengan serta merta selaras liberalsasi perdagangan Asean untuk merancakkan lagi industri sektor perkhidmatan.Ini adalah salah satu strategi menarik lebih ramai pelabur untuk membuat FDI ke dalam pasaran negara kita.

2.Antara sektor perkhidmatan yang terlibat antaranya kesihatan & perkhidmatan sosial,perkhidmatan pelancongan,perkhidmatan pengankutan,perkhidmatan perniagaan ,perkhidmatan consultant komputer dsb.

3. Sub sektor kebanyakkan nya terdiri daripada perniagaan kecil,setengahnya di kuasai majoritinya oleh bumiputra dan sebahagian lagi bumiputra hanyalah sebagai sleeping partner yang tidak aktif.

4. Apakah yang di maksud kan 30 % ekuiti bumiputra? contoh nya jika syarikat Tesco atau pun Jusco ingin melabur di Malaysia,sebelum ini mereka perlu memenuhi syarat pemilikan bumiputra sebanyakan 30% sebagai syarat sebelum membuat pelaburan.

Ini tidak termasuk syarikat yang terlibat dengan kontrak kontrak atau tender kerajaan( yang harus ada bumi status) atau pun perkhidmatan yang mempunyai sensitiviti politik seperti perkhidmatan penerbangan, utiliti & peruncitan.

(WSJ) Mr. Najib Wednesday told reporters in Malaysia's administrative capital Putrajaya that foreigners investing in parts of the service sector would no longer be required to take ethnic-Malay partners, who currently must own 30% of any joint venture. The newly opened sectors include health, tourism, and business and technology services, but don't include areas in which there is heavy state-involvement or which are politically sensitive, such as air travel, utilities and retail, where companies such as France's Carrefour SA and Britain's Tesco PLC have pushed for more access.

Syarat untuk bumi status masih kekal untuk mana mana syarikat yang ingin menyertai tender kerajaan


(Reuters-March 12)Deputy Prime Minister Najib Razak, who is slated to become premier on March 31, told the Financial Times that Malaysia could embrace some reforms such as liberalising the services sector but was not able to dismantle policies favouring ethnic Malays.

“We cannot have too drastic a move until people are ready for it,” Najib said in an interview published on Thursday



Manakah yang dikatakan hak bumiputra digadai?



"SYARAT"

5. Yang di hapuskan hanyalah syarat 30 % bumiputra, bukannya hak bumiputra, kita harus jelas tentang isu ini, jangan lah membabi buta terus menyerang tanpa usul periksa.rata rata dari ruangan blog & komen kebanyakan hanya melaungkan UMNO & DS Najib mengadaikan hak bumiputra.

6.Adalah tidak adil membuat tuduhan secara melulu seolah olah DS Najib telah membuat satu dosa besar.Barangkali rakyat tertanya tanya akan perihal nya isu ini tanpa penjelasan mengikut bahasa orang kebanyakan,yang ada cuma petikan penjelasan dari akhbar2 yang bahasa nya terlalu ilmiah hingga ada yang tersalah faham.

7. Salah satu tujuannya adalah didalam kerangka 1Malaysia yang menjadi moto DS Najib, ini menunjukkan DS Najib merealisasikan rancangan nya,cakap serupa bikin.


8.Kita harus tahu DS Najib sekali lagi telah checkmate PR melalui konsep kesamarataan Malaysia Malaysian,dengan tidak sama sekali mengadaikan hak bumiputra.


9.Pisau berharap rakyat berlapang dada dan jelas akan isu ini,kita tidak kehilangan apa apa cuma selepas ini syarat pemilikan 30% tidak ada,dan ini adalah salah satu faktor untuk merancakkan ekonomi & FDI.


Sumber:
http://pi5au.blogspot.com/

perompak harta rakyat said...

Jadi, secara tiba2 pilihanraya menyusahkan rakyat? Laki si Rosmah dan seluruh menteri2 kabinet Ikea hari ni secara bersatu hati mengatakan bahawa pilihanraya menyusahkan rakyat dan membuang masa. Sekali dengaq macam orang takut pun ada.

Kenapa laki si Rosmah ni kata pilihanraya menyusahkan dan membuang masa? Apa pulak kaitan pilihanraya dan buat kerja urus ekonomi negara? Yang nak bertanding nanti bukannya Negara, bukannya Parlimen. Yang nak mengundi nanti cuma rakyat kat satu ADUN saja. Apa yang nak kalut sangat?

Ekonomi? Hang dok la pejabat PM nanti buat kerja. Dok kalut turun kempen buat apa? Bukan tempat Mat Yakob yang nak bertanding ni. Bukan Zeti yang nak jadi calon. Bukannya duit kempen mai dari MARA ataupun kerajaan. Buat la kerja urus ekonomi. Pasaipa nak gelabah marah2 tuduh pilihanraya ni berunsur politik?

Lagipun dengan adanya pilihanraya kecik ni secara tak langsung menggalakkan pelancongan domestik. Merancakkan ekonomi setempat. Dan dapat mempromosikan kawasan2 terpencil kepada dunia luar. Nah, apa yang nak dirisaukan dengan ekonomi?

Menyusahkan rakyat? Sapa yang suruh buat pilihanraya pada masa orang bekerja? Buatla hari cuti. Nak lagi senang, buat 1 Mei nanti - hari pekerja. Sapa pun tak susah nak lari keluaq pejabat pi mengundi. Kalau kata sesak lalulintas sebab dok buat ceramah, bagi la semua parti masuk tivi. Buat debat dalam tu. Bagi permit penyiaran untuk ceramah time tu. Bagi masuk radio. Bagi ruang dalam paper. Kurang la ceramah. Lapang la jalan. Apa masalahnya?

Membazir duit? Kurangkanlah lori dan trak FRU yang mai dok bagi gempaq orang kampung. Lagipun ni cuma ADUN, bukannya Parlimen. Tempat pun besaq kelemboi saja. Bazir banyak mana sangat?

So, apa masalahnya sekarang? Aku tak nampak masalah pun. Yang nampak ialah alasan. Dan orang penakut memang banyak cari alasan untuk tamau lawan.

Penakut ka? Sudah pasti. Sebab kalau berani, takkan mudah2 boleh jadi Perdana Menteri? Hehehe

matkeri

Anonymous said...

Harini bergegak gempita seluruh Tanah Melayu bilamana Utusan Malaysia memaparkan headline mengajak umat Melayu bersatu. Katanya, Melayu perlu bersatu sebab bangsa lain dah mintak macam2. Betoi atau tak bangsa lain mintak macam2, itu aku tatau, yang aku tau kalau aku tulis lebih2 pasal perkauman ni nantih, kompom tidoq Kemunting. Utusan takpa. Aku, tak bulih.

Tapi aku pun tamau nak sanggah cerita Utusan harini. Sebab aku pun setuju dengan headlinenya yang paling besaq iaitu “Melayu perlu kembali bersatu” - lebih kurang bunyiknya. Bagi aku, ya, itu adalah benar! Tepat, dan tidak terherot walau satu darjah pun. Melayu memang harus kembali bersatu!

Lihat apa dah jadi pada Bukit Gantang bila Melayu tak bersatu? Lihat apa dah jadi pada Bukit Selambau bila Melayu berpecah. Lihat apa dah jadi pada Malaysia sekarang bila Melayu dah tak bersatu hati. Sekali lagi aku ulang, tanpa ragu, tanpa sebarang keraguan, Melayu harus kembali bersatu.

Oleh itu, pakcik makcik, adik kakok, jika kalian Melayu. Jika kalian merasakan bahawa Malaysia harus terus dibangunkan. Jika kalian ingin melihat Malaysia yang lebih adil, aman, dan sejahtera, ayuh kembali bersatu! Kita kembali kuatkan semangat kita bersama bangsa2 lain di bawah payung Pakatan Rakyat!

Jika Melayu bersatu di bawah Pakatan Rakyat, Bukit Gantang dan Bukit Selambau akan menjadikan ameno terus lupus di muka bumi.

Tinggalkan ameno yang terkapai2 sekarang tapi masih sempat untuk terus2an berasuah, menindas, dan memodohkan rakyat. Tinggalkan Barisan Nasional yang masih terus bongkak, sombong, dan taksub dengan kuasa yang dipinjamkan kepada mereka. Tinggalkan pemimpin2 elitis “melayu” yang bergebang tentang semangat melayu, tetapi menghantar anak2 mereka ke sekolah2 international, yang makannya bergarpu, dan menarinya ber”tanggo”. Ayuh, kita bersatu untuk mencemuh perempuan2 “melayu” ameno yang perang rambutnya mengalahkan meja setboard, dan kembangnya jambul mereka mengalahkan bonggol unta! Mari kita tinggalkan anak2 pemimpin Barisan Nasional yang tidurnya bertilamkan duit, dan kerjanya merembat harta rakyat.

Ya, ayuh Melayu, kita kembali bersatu dalam Pakatan Rakyat. Kita kembali bersatu menguatkan suara jeritan, perjuangan dan kesusahan rakyat, bukan sahaja Melayu, malahan rakan2 kita Cina dan India dalam Pakatan Rakyat. Kita bina kembali negara Malaysia yang lebih baik. Kerana kita sudah bosan dengan agenda perpecahan. Kerana kita sudah bosan dengan agenda perkauman. Dan yang paling utama, kita sudah bosan bertuankan Melayu yang selepas 50 tahun, masih terus menganggap bangsa mereka mundur, sedangkan keluarga mereka terus2an senang lenang dan negara diturun temurunkan kepada sanak saudara.

Melayu, sahutlah laungan Utusan untuk bersatu. Bersatu di dalam Pakatan Rakyat. Kerana di sinilah kita akan berjumpa dengan erti kemerdekaan sebenar. Hanya di sini kita akan faham tentang perjuangan. Kerana selama ini, kita hanya disuap dan disuruh mengenang budi. Inilah masanya untuk kita kembali bersatu, bukan sahaja dengan bangsa Melayu, tetapi juga seluruh rakyat Malaysia untuk menolak sistem penjajah yang terus2an digunakan oleh ameno.

Pakatan Rakyat - di sinilah bermulanya perjuangan untuk menuntut kemerdekaan sebenar! Dan di sinilah Melayu akan menjadi kuat bersama bangsa lain, untuk mengangkat Malaysia sebagai sebuah negara yang dihormati dunia.

Bukan hanya sekadar dicemuh Monggolia…

perompak harta rakyat said...

Tidak dinafikan lagi bahawa laki Rosmah bakal berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan pejuang Pemanasan Global, Al Gore. Ini kerana laki nombor dua Rosmah ini telah membuktikan pada seluruh rakyat Tanah Melayu bahawa dia amat prihatin dengan alam sekitar dengan memperkenalkan Teknologi Hijau melalui kementerian yang diubah nama iaitu kementerian Tenaga, Tekonlogi Hijau, dan Air (Energy, Green Technology, and Water).

Tetapi Najib tidak terhenti di situ saja. Dia tidak lagi sekadar beretorik tentang alam sekitar dengan hanya memperkenalkan nama kementerian baru yang menggambarkan semangat hijaunya. Sebagai seorang pemimpin gurkha glokal, dia terus membuktikan pada rakyat bahawa hanya dengan memperkenalkan teknologi hijau sahaja tidak menjadikannya sebagai pejuang alam sekitar. Nope. Najib terus melangkah setapak lagi dengan terus menggunakan teknologi kitar semula semasa mengumumkan barisan kabinetnya. Najib mengitar semula wakil2 rakyat dan wakil2 ameno yang telah terbukti dibuang oleh rakyat dan perwakilan ameno pada pilihan yang lalu untuk digunakan sebagai menteri dan timbalan menteri! Al Gore, inilah kawan kamu yang sejati!

“Kitar Semula Bermula dari Kabinet” - mungkin inilah motto dan slogan baru Najib bila berbicara tentang pemanasan global nanti. Apabila Najib menyertai mana2 mesyuarat atau persidangan negara2 membangun menentang pemanasan global, aku pasti Najib akan mencontohkan tindakannya sekarang kepada para deligasi negara2 lain. Betapa dia telahpun menggunakan teknik recycle ini seawal dia mengambil alih pemerintahan. “Walk the talk” kata penjajah.

Mungkin ini juga salah satu strategi Najib mengumpan pengundi muda yang rata2nya sangat peka dengan isu2 alam sekitar sekarang ini. Kerana selain daripada anti-estabilshment, anti-gomen, dan anti-ameno, orang2 muda juga dikatakan sangat anti kepada pencemaran alam sekitar. Najib bijak!

Dan aku tak menyangkal bahawa idea ini mungkin di bawa oleh bininya, RM (Rosmah Mansor). Ini kerana pattern rambut RM sebelum dan selepas menjadi “first lady” dah kelihatan sangat berbeza. Mereka yang pernah bekerja sebagai pembaca berita RTM semestinya mengetahui bilangan tin penyembur rambut yang digunakan oleh RM untuk mengembangkan rambutnya sewaktu dia belum bergelar isteri PM. Dan selepas bergelar isteri PM, rambut RM tidak sekembang dulu, sekaligus menggambarkan bahawa RM sangat peka dengan alam sekitar dengan mengurangkan penggunaan CFC dalam tin penyembur rambut. Sebab tu agaknya rambut RM tidak sekembang dulu.

Shahrizat yang ditongsampahkan oleh rakyat dan pengundi ditempatnya telah dikutip dan direcycle oleh Najib kali ini. Koh Tsu Koon yang bukan sahaja tewas di tempat sendiri, tetapi jugak kehilangan negeri dan partinya hampir lingkup, juga dikitar semula bagi menyelamatkan bumi daripada kesan rumah hijau. Dan yang paling mengaibkan ialah bilamana Mukhriz yang mendapat tempat tercorot dalam pertandingan merebut jawatan ketua pemuda diguna semula. Semua ini untuk mengurangkan pemanasan global. Sisa2 buangan rakyat seperti ini amat susah lupus dan tidak mereput dengan cepat. Jika dibiarkan, kemungkinan besar akan menipiskan lapisan ozon ameno!

Najib tidak mahu lapisan ozon ameno dinipiskan lagi. Sebab itu dia terpaksa mengitar semula mahadet. Mahadet perlu dikitar semula, dan tidak boleh dibuang dan ditanam seperti mana cubaan paklah dulu. Mahadet amat susah mereput, dan bahan toksid yang dikeluarkan olehnya telah merosakkan tanah ameno, dan gas yang dilepaskannya telah terbukti mencemarkan udara. Recycle. Kitar semula! Jika tidak, bumi akan cair dan ameno akan dilanda tsunami yang tidak mungkin akan dapat diselamatkan lagi.

Dengan terbentuknya kabinet baru Najib, maka selayaknyalah beliau kini digelar : *Captain Planet!*

perompak harta rakyat said...

Mahadet tiba2 berbunyik tentang Altantuya dan Najib! Wow! Ini sudah menarik. Aku rasan inilah kali pertama mahadet bercakap secara terbuka mengenai skandal ini. Kali ni aku sangat bersetuju dengan cadangan mahadet untuk laki Rosmah membersihkan namanya daripada tuduhan rasuah dan pembabitannya dalam pembunuhan kejam, zalim, dan penuh konspirasi ke atas wanita Monggolia. Satu2nya kenyataan yang boleh membuatkan aku angkat topi pada mahadet - kalau dia ikhlas.

Tetapi, kenapa tiba2 mahadet bunyik macamtu? Aku tak tau. Sepatutnya dia bunyi macam tu SEBELUM Najib naik jadi PM, dan bukannya selepas. Sebab, kalau dilakukan sebelum, itu menunjukkan keikhlasan dan keinginan mahadet dalam memastikan bakal PM itu bersih. Tapi kalau dilakukan selepas jadi PM sedangkan perkara yang disebut dah menjadi keresahan rakyat bertahun2, pada rakyat, ada semacam bau2 blackmail… *snif snif*

Mungkin jambatan masih belum boleh dibengkokkan?

Anyway, tahun ini juga kita berjaya sekali lagi menjual hak kita pada orang luar, terima kasih kepada ameno - parti yang KONSISTEN menjual negara dan bangsa tetapi menuduh pembangkang AKAN melakukannya. Laki nombo dua Rosmah baru umumkan penghapusan 30% ekuiti bumi dan lokal dalam “sub sektor” (letak sub nak bagi bunyik kecik dan tak penting?) semata2 untuk menarik minat pelabur yang dah berminat dengan kita. Utusan spin berita ni sampai berpinau. Selepas berkompromi dengan penjajah, bekerjasama dengan CIA dan perisik British waktu konfrontasi Indonesia, menyerahkan Singapura, diabaikan Pulau Pinang, “berkelamin” dengan Israel dan Amerika, dibuka tanah di Johor, dijual bahasa Melayu dengan PPSMI, sekarang mereka bakar 30% periuk nasik orang lokal (utusan tak sebut bumi, tapi lokal). Dalam masa yang sama, ameno masih menakut2kan rakyat dengan menuduh pembangkang AKAN melakukan semua ini jika mereka memerintah. Ironi.

Dan dalam tahun ini jugak, kita, rakyat Malaysia, sekali lagi dimalukan oleh Perdana Menteri kita sendiri. Kalau mahadet, kita dimalukan dengan kenyataannya tentang Anwar menumbuk mata sendiri. Zaman Paklah, kita dimalukan dengan kenyataannya bahawa DNA ada tarikh luput. Di zaman laki Rosmah pulak, kita dimalukan dengan kenyataannya yang takut nak berlawan dalam pilihanraya kecik!

Selembut2 Paklah. Semengantuk2 Paklah. Setenang2 Paklah, dia tak pernah undur kalau orang ajak lawan! Permatang Pauh yang dia sendiri tau kerat jari pun BN tak akan boleh menang, dengan selambanya dia lawan! Lepas kalah di Kuala Terengganu, dia masih lagi senteng lengan lawan di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Walaupun cedera parah ditumbuk, terajang, tendang, dan dicincang lumat, tapi kalau orang ajak lawan, dia lawan! Ini baru orang kata Melayu!

Najib? Mahap kata la no. Kata tadak teloq, orang komplen kata aku ni kasaq sangat. Tapi nak kata apa lagi? Baru jadi PM dan kalah 2 kawasan, ketaq habih pala lutut. Takdan SPR umum kerusi tu kosong ka dak. Takdan orang lain nak ambik peduli tentang Penanti, dia dah awal2 angkat tangan serender. Aduuuiiii. Malu kita weh ada PM penakut macam ni! Inilah Presiden ameno yang paling penakut yang pernah rakyat Malaysia jumpak.

Sedara sedari adik kakok yang tengah membaca blog sekarang ni, cuba korang pikiaq tengok kita ni sedang berhadapan dengan apa? PM penakut, yang penuh dengan skandal, dan dikatakan dikontrol oleh bini. Cuba bayangkan jika negara luar ada bukti2 kukuh tentang penglibatannya dengan Altantuya atau skandal2 yang lain. Aku tak mencadangkan, hanya menyeru kita untuk berimaginasi sedikit. Bayangkan apa yang PM kita sanggup lakukan untuk bukti2 itu tidak dikeluarkan oleh negara2 yang mengetahui? 30% ekuiti? Aku tidak menuduh dan menghasut, cuma memberi sedikit stimulasi kepada otak kalian semua untuk berfikir.

Kita sekarang mempunyai PM penakut, dan hanya kuat bila berlindung di belakang undang2 drakonian yang ruang lingkupnya hanya di dalam Malaysia. Tanah Melayu sekarang menghadapi masa yang sangat muram. Kenapa? Kerana orang ameno yang sibuk bercakaran untuk menjatuhkan Paklah yang dikatakan lembik, tetapi tak sedar bahawa yang bakal naik itu bukan sahaja lembik, malah lunyai dan boleh dipekasamkan oleh sesiapa sahaja.

Negara makin dihancurkan satu persatu oleh ameno. Hak rakyat dicabut dan dirampas di depan mata. Hak orang Melayu diragut oleh mereka yang dikatakan satu2nya “pelindung” hak2 Melayu. Dan kita terus ditakut2kan oleh ameno bahawa semua ini AKAN dilakukan oleh pembangkang apabila mereka memerintah nanti!

Mahadet pula terus2an menggunakan pelurunya untuk memastikan Najib mengikut telunjuknya, buka memastikan Najib melakukan perubahan untuk kebaikan Malaysia.

Simpan balik tempayan kita. Mendung sekarang tidak menjanjikan hujan, sekadar memberikan peluang untuk kita bersedia berhadapan dengan kemarau yang panjang.

Mohd Razali b. Yahya said...

salam, saudara,

aku exco pemuda UMNO bahagian, aku cukup terkilan dengan keputusan yang DSNTR umumkan baru-2 ini, aku rasa apa yang aku perjuangkan selama ini telah lari dari landasan sebenar.. setahu aku UMNO konsisten mempertahankan MELAYU. kalau begini perjuangan yang di laksanakan aku rasa aku juga ingin keluar UMNO tapi aku nak pi ke Parti mana. PAS dah lagi teruk, PKR lagi rupa hampeh...anuar punya pasal lah ekuiti ini di hapuskan..laungan Malaysia Malaysian telah membuka mata bangsa lain dan menuntut DSNTR mengikut saranan mereka. so saya ingin menubuhkan KPMIM (KUMPULAN PEMUAFAKATAN MELAYU ISLAM MALAYSIA)
mai masuk ker blog saya www.zalipasirsalak.blogspot.com
sekian

Anonymous said...

drp PKR ANTI GERAKAN
suasana/keadaan/adab di Lembah SWAT x sama dgn Malaysia ni Labu woi.
Bila dah x sama pendekatan pon berbeza la.

Ko benci sgt kat DSAI tu naper?? dia sodom ko dulu ye...dia pulak x bagi peluang kat kao nak sodom dia...tu yg frust ye tak.