IKLAN BERBAYAR

Sunday, April 19, 2009

PRK PENANTI : KENAPA UMNO MENGHALANG KEBANGKITAN UMAT MELAYU MENOLAK PAKATAN ?


Tindakan melambangkan sikap dan tindakan juga melambangkan kekuatan mental kita sendiri. Hari ini politik di Malaysia sebebanrnya sudah meletakkan kita di dalam situasi yang tidak pernah terbayang oleh rakyat dahulu.

Siapa pernah menyangka, kata-kata mulut dari perbualan kita dulu akan bahaya andaikata agama dan bangsa menjadi taruhan politik kini sudah menjelma.

Di depan mata kita hari ini , dihidangkan dengan pelbagai bentuk kecelakaan politik yang maha hebat. Kiri kanan timur barat, setiap sudut dan darjah hak islam dan hak melayu diserang.

Kamu sebut apa jugak petakanya, maka terpancullah ia . biadap terhadap islam,menggugat islam, memutarbelit islam, melacurkan islam,menghina bangsa sendiri, mensialkan istitusi raja, mencemar budaya satu satu persatu pasti akan terkeluar.

Tak bermoral dan tiada adab sudah diangkat menjadi perkara ‘biasa’. Siapa sangka ada bahalol sanggup baring dan menggertak secara fizikal raja nazrin, siapa sangka ada adun dap sudah berkias berkata f#ck terhadap sultan azlan. Ada melayu keparat dengan bangga menderhaka kepada raja.

Sudahlah, tak perlu aku mengomel bagai juwie dalam ruangan gossip hiburan majalah URTV. Semua kejelekan sudah terhidang.tak perlu aku menjadi hasbullah awang berkias dan berseloka menyedapkan hati penonton bila bolasepak Malaysia tewas ditangan Bangladesh.

Hari ini yang secara sah mewakili melayu adalah umno, sah kerana mereka berdaftar dengan ROS. Di sebelah sana ada puak keparat berwajah melayu dan didokong oleh pas dan melayu pkr. Pihak ini adalah pelacur politik tahap dewa.

Namun harus kita ingat bukan keseluruhan UMAT MELAYU itu berparti. Umno punyai keahlian sekitar 2 juta,pas hampir sejuta dan pkr sekitar ribuan sahaja.

Pada bulan maca 2008, umno tumpas ditangan ‘KUASA PENGUNDI MELAYU’. Tumbangnya kedah,perak(bekas),Selangor,penang,wilayah,Kelantan dan beberapa negeri lain merupakan signal kekuatan pengundi.

Umno tewas bukan kerana pembangkang itu hebat. Umno tewas kerana gagal menangkis permainan politik ‘persepsi’ pembangkang.

Sejak keputusan tsunami politik tahun lalu , hari ini melayu-melayu yang pernah menyokong mereka sudah kembali menyokong umno. 11 bulan sahaja diperlukan oleh seluruh rakyat menilai prestasi pembangkang. Jelaslah di mata kita, permainan politik menggadai islam/bangsa yang dimainkan oleh pas/pkr TELAH DITOLAK UMAT MELAYU.

Bermula dengan penambahan sokongan peti undi melayu di wakaf mempelam yang menyokong umno, graf sokongan itu terus memuncak naik sewaktu pkr bukit gantang. Hampir 5000 pengundi melayu telah ‘swing’ untuk menyokong umno. Jelas penolakan skala besar-besaran ini tiada lain merupakan satu indikasi penting akan semakin hilangnya sokongan umat melayu kepada pas dan pkr.

Tetapi sayangnya, sekali lagi umno tidak menggunakan ‘peluang’ yang cukup besar ini untuk menjatuhkan mereka. Umno tidak tahu memanipulasi isu-isu yang maha banyak.

Keeenganan umno untuk bertanding merupakan satu setback untuk aku, juga mungkin untuk kamu. Pas/pkr harus dihenyak berterusan sampai lunyai, henjut mereka sampai melayu betul-betul sudah kembali kepada umno.

Bila melayu sudah difahamkan akan hina nya permainan politik pas/pkr, maka secara automatis nya insyaallah satu-satunya undi yang mereka harapkan tiada lain adalah dikalangan cina/india sahaja. Di saat itu kita akan diperlihatkan akan kehancuran mereka pada pilihanraya ke 13.

Tetapi sayang, penasihat umno lebih bertindak untuk menjadi punah-sihat.idea-idea rakyat marhaen seperti bloger,permerhati dipandang sepi. Kebangkitan seluruh umat melayu menolak pas/pkr tidak disahut oleh umno.

Inilah masalah bila satu pihak sahaja yang berdaftar mewakili kepentingan melayu. Bila melayu mulai bangkit untuk pertahankan islam/bangsa, mereka lebih memilih untuk menarik selimut untuk terus lena.

Anwar dan pas yang sebelum ini cukup cemas melihat kemaraan kebangkitan melayu menolak pakatan, kabarnya menarik nafas lega. Tatkala umno tidak mahu bertanding di penanti, anwar sudah berkira-kira strategi. Melayu harus ‘dikembalikan’ sekali lagi. Tiada undi melayu mana mungkin kita memerintah Negara ini.

Bila seluruh umat melayu sudah berikrar untuk bangkit mempertahankan islam/melayu…umno lari balik ke pwtc…hanya bangkit pada pilihanraya besar nanti. Kelemahan pembangkang yang banyak langsung tidak dimipulasi untuk menarik kembali undi !

Perjuangan mempertahankan islam/hak bangsa dan ibu pertiwi ….. nantilah..kita kroggh kroggh kroghh sekali lagi.

SAUDARAKU DIDALAM UMNO, AYUH BERSAMA GAP MELANYAK MEREKA HABIS-HABISAN !
GAP MENYOKONG KENYATAAN PARPU KARI disini

17 comments:

rahman,ahchong,muniandy said...

SYARAT MENJADI WAKIL RAKYAT PKR
(selepas perletakan jawatan oleh Fairus)


1. Kalau perempuan, syaratnya sertakan gambar BOGEL dengan dua kaki terkangkang.

Kalau lelaki, syaratnya GAGAP. Gambar tidak diperlukan bagi lelaki.


2. Tak bersunat tak apa, janji pandai putar belit al-Quran.


3. Pelbagai bangsa dan pelbagai agama. Boleh berceramah di Gereja, Masjid dan Kuil -asalkan pakar mengutuk BN dan kerajaan Malaysia.

4. Penjenayah dan bekas banduan diutamakan.

Keturunan dari pembunuh dan perogol dipertimbangkan.


5. Memiliki SPM dan lesen memandu lori.


6. Tahu kelentong bos. Khusus dan latihan diberikan selepas pengesahan jawatan selama setahun seperti Fairus.


7. Pintar - dalam pembahagian tanah dan projek untuk kaum kerabat. Lulusan dalam bidang ekonomi dipertimbangkan terutamanya major dalam sains rumahtangga.


8. Memiliki sifat penderhaka dan tidak suka kesultanan Melayu.

Exam khas akan diberikan terutamanya mengenai persoalan bagaimana hendak menjadikan Malaysia sebuah negara Republikan.


9. Berpengalaman dalam menyentuh buntut bagi lelaki, atau pernah memegang anu lelaki bagi perempuan.

Bekas peliwat yang berpengalaman amat dialukan. Kaki raba dipertimbangkan.


10. Pernah pergi UMRAH bersama-sama dengan Nik Aziz atau tidak, ia Bukan keutamaan tetapi akan dipertimbangkan.


SESIAPA YANG BERMINAT DAN MEMILIKI KELAYAKAN DI ATAS, SILA DAFTARKAN DIRI SECEPAT MUNGKIN DI MANA-MANA BAHAGIAN PKR MALAYSIA.


CALON INI DIKHASKAN KEPADA PKR. YANG TIDAK MEMPUNYAI PENGALAMAN MELIWAT, PERNAH BERKHALWAT PUN AKAN DIBERI PERTIMBANGAN.

Parpu Kari said...

TUN DR M PUN DAH CAKAP KENA LAWAN JANGAN MENGALAH, NANTI ORANG LAIN AMBIK KESEMPATAN!

AKU HARAP DS NAJIB BERHATI-HATI DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN INI!

Anonymous said...

saudara GAP,aku terfikir kalaulah kita terikut rentak gendang anwar kemungkinan kita akan terjatuh dalam tarian itu.tapi kalau kita tidak terkinja kinja atau tergedik gedik bila dengar gendang anwar berbunyi,sebenarnya anwar lagi cemas.
Aku rasa PM atau kerajaan ada cara tersendiri untuk berdepan dgn anwar LAQNAT ini.anwar sebenarnya lebih takut jika calon BEBAS yang bertanding.Dan aku dengar dah ada 2 calan bebas yang berminat,mereka ini juga tidak kurang hebat pengaruhnya.
Tidak membuka langkah utk bertarung tidak bermakna takut,dan yang gairah utk berlawan belum tentu kuat dan cerdik.Kalau betul rakyat dah muak dan benci dgn PKR terjemahkan lah utk kemenangan calon BEBAS nanti.BN tidak rugi apa apa malah lebih untung dari segi kos.Kalau menang pun masih belum dapat kuasai kerajaan negeri.Biar kerajaan negeri ada wakil BEBAS yang boleh membalun mana saja pehak yang tak betul.

Waima apa pun PM dan penasihatnya tentu lebih arif dalam politik.Kita rakyat saja yang mudah terpengaruh dan tak sabar serta selalu membuat keputusan terburu buru mengikut perasaan.Amat penting disini kita mahu melihat bukan melayu betul betul menyokong kerajaan.Mereka jangan terlalu gairah untuk mendapatkan kuasa bagi mentadbir negara ini kelak mereka sendiri akan menyesal dan rugi kerana perasaan dan lidah rakyat boleh memusnahkan segalanya.Maka siapa yang mempunyai equiti KEKAYAAN 81% dibumi malaysia ini.pk lah NABIL

SuaraMuda said...

Saya setuju BN jgn kasi PR menang free. Hujah yang mantap.

P/s: Pantang Berundur Sebelum Ajal...

rizuan mh said...

anu-war alaihi laknat sebetulnya sedang cemas dgn hal ini.

Ezad said...

puak mereka hanya mahu BN menari ikut rentak mereka. dengan adanya pilihanraya, mereka akan dapat banyak peluang untuk buat provokasi. apa kata kali ni kita dok diam je..
jangan ikut rentak mereka. lagipun menang atau kalah, ianya tak mengubah apa-apa. soal peningkatan pengundi yang akan mengundi BN hanyalah angka. kita jangan terlalu taksub dengan angka-angka itu. jika mengingkat, silap2 org BN lupa diri.

kenapa mereka maukan pilihanraya? ye.. mungkin mahu wujudkan gelombang sokongan.
jadi, kita jangan lawan. biar dia kosongkan kerusi mereka sendiri, kemudian pi sisi semula dengan org lain.
ini adalah pilihanraya syok sendiri namanya. biar la mereka dengan cara mereka itu. kita mesti ada cara kita sendiri untuk berhadapan dengan mereka.

memang kita akan lanyak mereka habis-habisan, tapi dengan cara berhemah, pakai otak, bukan main sembur aje.

Anonymous said...

Saya tetap beranggapan bahawa UMNO perlu bertanding dan perlu menang.

Maruah politik BN perlu dikembalikan serta maruah kerajaan malaysia perlu dipulihkan.

Saya tetap beranggapan bahawa rakyat pasti bosan dan jijik dengan helah pembangkang?

Percayalah...
Yakinlah..
UMNO pasti menang...

Yang penting jangan terpedaya dengan undi bukan Melayu.
Jangan digula-gulakan mereka, mereka tetap memusuhi Melayu.
Curahkan segala-gala kepada Melayu.
Berilah kepercayaan dan keyakinan kepada undi Melayu..
Tolong Melayu..
Jangan memperlekehkan Melayu seperti yang telah berlaku setiap kali pilihanraya dimana mereka meletakkan 100% bahawa undi Cina atau India sebagai undi penentu.
Melayu ada muruah..
Jangan menidakkan setiap undi Melayu.
Sebenarnya undi Melayu penentu kepada kejayaan dan kejatuhan BN (Kerajaan Malaysia)

ADAM AMIN
Kg Jerlun,
Kedah.

ruang bicara faisal said...

rileks gap

presiden kita ada hajat tersembunyi tu

presiden kita pun pintar juga.cuma dia tak gebang ja,tak seperti manusia tu

sarjanhn said...

Saudara GAP,

Wang dan masalah ekonomi mungkin bukan alasan sebenar, Saya juga tidak rasa kita takut menghadapi bangsat PKR di Penanti. Dari 1001 alasan yg diberi sya bersetuju jika kita tidak terikut - ikut permainan anwar.

Disebaliknya saya turut merasai kita harus megambil kesempatan untuk bertanding bagi meneruskan momentum kebangkitan Bangsa Melayu yang sedang berpihak pada kita masa ini.

This is the time to deny PKR the chance to enhance DAP gov in Penang.

Fairus has done a lot of work on behalf of us.

His greed and stupidity is a blessing in disguise.

To all UMNO blogger and supporter let us behave and moderate in criticising the leadership decision if they chose not to contest at the same time make ourself ready for a battle in Penanti.

Insyaallah.

Panglima Perang Cyber said...

salam GAP..

untuk makluman semua ciri blogger bpn mestilah menyediakan list BPN yang tidak bercampur dengan blogger non bpn..

ini mudahkan kita meneliti isu2 yang dimainkan oleh ahli bpn dan berbincang strategi2 seterusnya dalam mengutarakan apa jua isu yang sesuai.

memandangkan list bpn masih belum ada di sini selain chatroll maka saya memohon maaf kepada GAP kerana terpaksa menggugurkan sementara waktu blog GAP dari list BPN..

sila maklumkan kepada saya menerusi Yahoo Messenger jika syarat tersebut sudah dipenuhi.

Kerana saya juga akan memberi logo flash bpn kepad GAP menerusi YM.

maaf atas kesulitan.


salam perjuangan !!!

Aku said...

salam,

pada pandangan saya jika benar bn takkan bertanding mungkin bn tak mahu terheret sama dengan agenda kotor pkr yg tak habis habis main politik 'pekena' rakyat' yg buta dengan pilihanraya kecil yg hanya merabih duit rakyat juga.

munkin dato seri najib n Bn nak fokus kepada pembangunan negara dari asyk melayan kerenah mereka yg asyik buat kacau dalam negara.

kadang kadang sebagai pejuang kita kena bijak dan berhikmah serta . contohnya di dalam perjanjian hudaibiyah di mana kelihatan umat islam 'tunduk'
seketika tetapi ia merupakan rentetan dan titi kepada kejayaan fatah makkah.

tapi apa apa pun, saya cuma harap jikalau ato seri naib ada agenda nya tersendir, janganlah sampai tersilap langkah sampai hak orang kita yang digadaikan..

hatta orang islam di zaman nabi pun tak mahu berkongsi hak mereka dengan orang kafir yg memerangi Allah dan rasulnya dan tidak mahu menerima Islam, kenapa kita tidak boleh pertahankan hak umat melayu islam kita yg di anugerahkan oleh Allah ?

megat said...

GAP,

Pihak Kemimpinan harus dengar luahan marhain & blogger.

Soal kalah menang itu soal no 2, yang penting berjuang di dalam gelangang,percaturan politik anwar mudah dia nak tunjuk UMNO/BN sudah lemah,

kalau golongan kononnya elit & tua dlm UMNO/BN tak mau bertanding biarkan golongan muda tunjukkan cara macam mana nak ajar PR lahanat di Penanti.

Ayuh kita bangun & berjuang bersama.

pi5au.blogspot.com

UmNO Ruyup said...

Tak payah lawan, nanti membazir wang rakyat. AMENO-Bee End hampeh!....

Ex-UMNO said...

Apa yang dilaungkan oleh ahli2 dan sesetengah pemimpin UMNO ialah, jika DSAAB berundur BN/UMNO akan pulih.

Setelah DSAAB umumkan beliau akan berundur, BN/UMNO kalah di P. Pauh dan di K.Terengganu.

Paling malang BN/UMNO kalah pula di B.Selambau dan B.Gantang SETELAH Tun DSAAB BERUNDUR.

Terkini BN/UMNO 'takut' pula bertanding di N12 Penanti.

BN/UMNO (PRK Phobia)

GAP KEMBALI said...

pang5
no problem, gugur takde hal.

GAP KEMBALI said...

aku menyokong pendapat pro n kon disini. ayuh kita lanyak anwar habis-habisan !~

Anonymous said...

hehe..
aku sebenarnya langsung tak amik peduli komen penyokong PR yg otak mereka mmg dangkal dan aku rase mrk ni mmg manusie paling hina.penyokong2 pr sume takde adab,biadab,berlagak bagus,tunjuk hebat,tunjuk samseng...heh..sikit2 buat rusuhan,sikit2 buat demostrasi,sikit2 nak buat kecoh,pastu bile kene halau dgn polis..bising...ckp polis kejam la..pe la...bapak la bodoh penyokong PR..kalo da bagus sgt tak payah bising kalo kene belasah dgn polis...sebab korg tu mmg bodoh...da buat slh mmg le kene halau..bangang...kate polis kejam la..pe la..kalo da hebat sgt..tak payah banyak bunyi..lawan a polis tu..try tgk...haha..ikot ckp anwar al juburi korg tu...haha..sebab anwar mmg dah lame simpan dendam dgn polis.... mmg padan pown die kene blasah dgn polis dlm penjara dulu..anwar ni manusie paling keji...takde moral..dah la fahaman yahudi pulak tu...yg puak2 melayu PR di mmg otak dangkal pegi sokong org yahudi..jadi otak pown same la macam yahudi....bangsa sendiri pown nak tindas...aku da dgr byk ceramah anwar ni..sume mcm haram..suruh hasut bangsa lain benci melayu...bodoh...dier tak tau..dier tu melayu jugak...pastu sangggup jual hak istimewa org melayu kat bangsa lain...dan aku kenal sgt perangai puak2 PR ni..sume dtg dr pantai timur...lagik2 mat2 n minah2 kelantan ni...haha....kalo dtg negeri lain suke tunjuk jaguh...suke buat kacau bilau..aku mmg anti org2 dr negeri ni...kalo ikotkan aku mmg nak halau je sume balik negeri yg terlebih islam dgt tu....kat perak geng2 ni la turun padang...rayu undi...hehe..punyerlah dangkal...negeri sendiri pown terok camtu..nak ajak negeri lain sokong PAS???haha..nak tanye sket..negeri ISLAM ke kelantan tu??tak teruk ke maksiat kat negeri tu??takde ke jual arak??takde ke jual rokok??sume org islam kat sane lebih2 lagi pempuan tutup aurat ke??heh..org2 PAS ckp je berapi2..tp action takdak...karpal getak sket..gugur batu...haha...PAS la parti paling tak guna skrg ni..tak relevan langsung...kene perbodoh camtu...mcm sampah...lagi hina kowt..mcm najis...haha...dan satu lagi..penyokong2 PR ni aku dapat kesan..dorang ni sume dr jenis yg mmg LOSER...LOSER SELOSER2 nyer...hehe...JENIS YG RENDAH AKHLAK...DAN LOSER DLM SUME ASPEK...lepas tu drg nak salahkan kerajaan..jd tempat drg nak lepaskan marah ialah kerajaaan...kalo dah mmg dasar pemalas,dangkal,rendah akhlak mmg le gagal dlm byak perkara...jgn nak lepaskan kesalahan kat org lain..cermin diri tu sendiri...kerajaan dan byk tolong bumiputera..yg jenis tak bersyukur mcm nizar tu mmg le sial..dah la dehaka...hanjing betol.....YG PALING RELEVAN UNTUK MELAYU HANYALAH UMNO..UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA...HIDUP MELAYU!!