Wednesday, April 29, 2009

SAH : PENGHASUT NIK AZIZ SUDAH DIKETAHUI !

hampir 25 minit kami berbual. panggilan yang gap terima daripada seorang pimpinan pas pusat yang pro muzakarah telah menceritakan segalanya.

amukan timbalan ketua pemuda pas kelantan, nik abduh akhirnya terjawap. tuduhan mengenai wazir yang bermain kelong (kayu tiga) dan selama ini telah bejaya merosakkan perhubungan diantara mursidul am nik aziz dan presiden pas akhirnya telah gap ketahui.

kerja wazir (pembantu) ini tidak lain hanyalah menjadi mata dan telinga kepada anwar ibrahim. segala urusan dan hala tuju politik politik pas telah diracun dengan sebegitu halus oleh wazir ini.

nik ajis telah banyak terbabas, adakalanya terpesong dan memesongkan. kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau sejak kebelakangan ini banyak mengundang kontradiksi, kontra daripada perjuangan asal pas.

bicara nik aziz mengenai elizabeth wong jugak mengundang kontroversi. salahnya pada isu 'bersekedudukan' dengan helmy langsung tiada disentuh. kenyataan yang keluar dari mulut beliau hanyalah simpati. persoalan moral,akhlak dan hukum di tolak ketepi. zulkifli nordin dan pimpinan pas negeri selangor membantah berkali-kali, tetapi nik ajis menutup telinganya sendiri.

ramai yang tersentak dengan komen nik ajis ini. KALAU KES ELIZ TERJADI KEPADA UMNO, SUDAH PASTI NIK AJIS TAJI BERTUBI-TUBI.tetapi bila kena kepada rakan sendiri, kita cerita lain kali.. rrrupa-rupanya, dibelakang tabir nik ajis ada seorang penasihat peribadi. tugasnya melaporkan semua yang berlaku kepada anwar attaturki. bila nik ajis berdehem, satu panggilan di beri. "salam tok guru, ente sihat ke." ..kata anwar kepada nik ajisi.

budak tingkat 1 pejabat mb cukup hebat lakonannya. ini belum masuk bisikan-bisikan syaitan merosakkan hubungan nik ajis dan guru hadi. bila mesyuarat bermula, guru hadi membuka cerita. perpaduan melayu dan keselamatan islam harus kita tunjangi. umno sudah calling-calling untuk duduk minum kopi. tak kisah dimana pun, kita harus depani...

tatkala nik ajis mengangguk tanda setuju, wazir tadi sudah menghubungi anwar attaturki.. 'may day may day..nik ajis dan guru hadi mahu selamatkan islam dan politik melayu..ini bahaya kepada masa depan kita nanti." kata wazir sang penghasut kepada anwar attaturki .

' apa, perpaduan'. jerit anwar... 'apa selamatkan islam.' jerit saifudin... tak boleh tak boleh... cina dan india sudah buat jalan untuk kita ke putrajaya. takkan kita nak tarik balik hand brake. ayuh kita jumpa nik ajis, nasihati tok guru tolak ini cadangan muzakarahi.

begitulah game politik sundal wazir tingkat 1 dan anwar. nak tahu lebih jelas, maka perhatikanlah insiden elizabeth wong pakai tudung datang ke kelantan mencuci dosa di kota baharu, yang sebenarnya 'memberi nyawa' kepada anwar dan pkr.

nik abduh sudah tidak tertahan lagi melihatkan ayahanda nya dibodohi berulang-kali. satu pukulan maut telah diberi, BAPAK AKU NIK AJIS DIBODOHKAN OLEH WAZIRNYA SENDIRI !

11 bulan nik abduh memerhatikan perjalanan pas, sudah banyak terbabas dan kerap kali terpesong. dipesongkan oleh 3 jahanam, anwar, saifudin dan wazir di tingkat 1.

maka bergentayangan lah suara-suara membela diri. ada yang kontradiksi menyokong nik abduh tetapi ada juga yang menyokong penuh kenyataan beliau. PAS HARUS KEMBALI KE PERJUANGAN ASAL, BUKANNYA MENURUT KATA ANWAR DAN DAP !

maka diselidiki lah oleh gap siapa gerangan budak tingkat 1 ini. rrupa-rrupanya dia adalah setiausaha politik nik ajis sendiri, namanya khairul anual bakri. rambutnya kerinting badan kurus macam lidi. otaknya ligat memusing fakta demi kepentingan anwarun attatruki.

muslihatnya tidak terperi, surat tahniah kepada petra dikarang sendiri sebagai tanda mencipta persepi. nik ajis menyokong fitnah petra tanpa sebarang bukti.

maka aku gali dan gali...hhaaa bertemu lagi satu bukti sensasi. rrupa-rupanya anual bakri ini pernah bertugas sebagai PTD , BAHAGIAN BELANJAWAN KEMENTERIAN KEWANGAN ! di kala anwarun attaturki menjawat jawatan menteri !

oohh..rupa-rupanya cinta telah lama bersemi, antara anwar dan anual bakri ! patutlah segala rahasia sulit dan selit pas dibocori tanpa pimpinan pas sedari..

aduhai pas, mengapa begitu mudah dipermainkan begini. ayuh sedarlah seluruh penyokong pas, anwar sedang mencipta strategi untuk menghancurkan pas sekali lagi ! CATASTROPHI SUDAH MEJALAR LAJU DALAM PAS , AYUH SELURUH PENYOKONG PAS YANG SINGGULAR DAN PLURAL SELAMATKAN DIRI DARIPADA DILIWATI !

17 comments:

PARPUKARI said...

BRO, ITU LA DEPA TAK NAK CAYA BRO...TAH LA APA NAK JADI DENGAN PAS NI HA?

Abuzar said...

Mungkin sudah tiba masanya Nik Aziz perlu letak jawatan, beri kepada orang baru PAS yang lebih "kebijakan dalam politik Malaysia" dan paling "matang siasah Islami"...lebih pure PASnya ...

Saya yakin "orang baru PAS" akan menguasai semua ADUN dan MP yang ditandingi nanti....!?

syedmzazi said...

Nik aziz dah tua ,dah nyayok lagi pun sejak dulu lagi di bukan buat keja pon makan gaji buta je,yang keja semua belaci belaci bawah,anwar and gang gunakan kesempatan ini membodohkan lagi nik ajis, sedarlah sikit pas oii.
Bro! lagi banyak hang bungkar bertambah menyampah aku dengan anwar dan pas(parti sombong)

Anonymous said...

mcm mana korang nak tarik org sokong Umno kalau setiap kata-kata dan statement korang hanyalah berbentuk fitnah, caci maki, tipu daya dan pembohongan yang penuh dengan kebejatan.

Rakyat Malaysia kenal sapa dia manusia yang bergelar Tok Guru Nik Aziz tu. Dia tidak sebodoh yang korang sangka. Pengalaman politik dia pun ntah2 lebih tua dari usia korang.

Tapi disitulah letaknya kehebatan Tok Guru. Masih lagi berdiam diri walau dicaci maki, masih bersikap low profile walaupun korang merendah2kannya.

Aku nak tanya satu je, yang korang dok sibuk pasal Nik Aziz ni, sejauh mana dah sumbangan korang pada negara, pada bangsa dan pada agama?

Aku yang Umno ni pun naik muak bila korang hina ulamak. Artis korang puja bagai nak rak. Pemimpin kaki betina kaki arah korang ampu dan korang sanjung. Chit pooraahh.... khhaaakkk ptuihh!!

siarkan komen aku ni kalau ko betul2 anak jantan.

Anonymous said...

Aku dah cakap,PKR gunakan Nik Aziz untuk 'bersihkan' Eli,yang subahat dan aturkan,orang PAS juga,kuli Anwar.

Anonymous said...

SALAM BRO GAP
SUDAH TERANG LG KN BERSULUH. PAS TULEN KENA LEKAS2 AMIK TINDAKAN DRASTIK SEBELUM HANCUR DI TGN ANWAR!. MEREKA KENA BERSATU DR SKRG!!. MASA DH SEMAKIN SUNTUK. DO OR DIE!. HARAP NIKABDUH DPT BUAT SESUATU...TLG LA NIK!!..TLG SLMTKAN AYAHNDA ANDA DR TERUS2AN DI PERGUNA!!! MASADEPAN PAS TERLETAK DI TGN ANDA!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
mcm mana korang nak tarik org sokong Umno kalau setiap kata-kata dan statement korang hanyalah berbentuk fitnah, caci maki, tipu daya dan pembohongan yang penuh dengan kebejatan.

Rakyat Malaysia kenal sapa dia manusia yang bergelar Tok Guru Nik Aziz tu. Dia tidak sebodoh yang korang sangka. Pengalaman politik dia pun ntah2 lebih tua dari usia korang.

Tapi disitulah letaknya kehebatan Tok Guru. Masih lagi berdiam diri walau dicaci maki, masih bersikap low profile walaupun korang merendah2kannya.

Aku nak tanya satu je, yang korang dok sibuk pasal Nik Aziz ni, sejauh mana dah sumbangan korang pada negara, pada bangsa dan pada agama?

Aku yang Umno ni pun naik muak bila korang hina ulamak. Artis korang puja bagai nak rak. Pemimpin kaki betina kaki arah korang ampu dan korang sanjung. Chit pooraahh.... khhaaakkk ptuihh!!

siarkan komen aku ni kalau ko betul2 anak jantan.

April 29, 2009 4:35 AM
KEHKEHKEH NI ORG MELAYU PAS YG DH DESPERATE TERAMAT SGT. NAK MENYELAMATKAN PUAK ERDOGEN BERMATIAN2 HUHUHU. DH LE SEDARE. SEME ORG DH TAU TEMBELANG SEBENAR NIAT ANWAR. TGNA DH TERANG2 DIPERKUDA2KAN OLEH SESEORG. KNP SEDARE PULAK YG TERASE? KNP ANAK TGNA SANGGUP MENDEDAHKAN HAL SEBENAR? SB SEDARE TAK SANGGUP TENGOK HUSAM JATUH TERGOLEK SB HAJAT NK KONKER PAS X JADI KEEE? KEHKEHKEH. KLU SEDARE NK TAU SAYA SOKONG PUAK PAS TULEN. BKN PAS YG SOKONG MEMBUTA TULI MCM SEDARE...YEHAAAAAA..ANGERE2 ARIBA2!!

JGN MARAA HAAAAA KEHKEHKEH

GAP KEMBALI said...

parpu
takpe..kita teruskan dakwah kita.pas sudah pecah dua.

abuzar
sokong pendapat tuan. dah lama dah

syedmzazi
punyai nostalgia hitam dengan pas ke ?

jefry
tukang rembat dan jurucakap aku. ganas bro

DukeOfUMNO said...

Salam Bro...

Di jemput hadir semua blogger2 wilayah utara ke Majlis Gathering Blogger2 Utara...2 May...pukul 8.30 malam...di Coffee House Kelab Cinta Sayang, Sg. Petani, Kedah...TQ!

p/s: keterangan lanjut di...
http://dukeofumno.blogspot.com

basic_2009 said...

macamlah Nik Ajis tu saje ulamak di dunia ni …
ada ramai lagi ulamak - tapi low profile di Tanah Melayu ini !!!


macamlah Nik Ajis itu saje yang beri sumbangan kepada negara, bangsa dan agama …
ada ramai lagi ulamak - tapi low profile beri sumbangan mereka di Tanah Melayu ini !!!

pooraahhhhhh.... !!
pirahluuuuuuuu ... !!



Elizabeth Wong + Anwar + PKR + DAP + PAS = bodoh + bangang + selsema babi !!!

Bik Mama said...

PATUTNYA KORANG SELAMATKAN UMNO BUKANNYA PAS SBB UMNO DAH NAZAK. HEHEHE....

TAAVEEKUN PERAK said...

PAS sejak tahun lalu berdepan pergeseran terbuka para pemimpin atasannya - termasuk antara Nik Aziz dan Abdul Hadi - berhubung beberapa isu penting, antaranya muzakarah dengan Umno dan kerajaan perpaduan dengan BN.

Pergeseran ini memunculkan istilah "kumpulan Erdogan" yang menentang usaha muzakarah dan kerajaan perpaduan dan satu aliran lagi yang pro-Abdul Hadi, yang mendukung kedua-dua idea tersebut.

Berhubung isu kerajaan perpaduan dan muqabalah PAS dengan BN, Nasrudin berkata isu itu sering timbul walaupun "tidak pernah berbangkit isu PAS masuk BN".

Beliau berkata, "sentimen bahawa tok guru mursyidul am (Nik Aziz) murka kepada tok guru presiden (Abdul Hadi)" bertujuan "melaga-lagakan" dua pemimpin utama dalam PAS itu.

"Seolah-olah mereka (pihak yang ingin melagakan) sengaja buat tidak faham. Makin dinafi, makin kuat fitnah mengatakan tok guru (Abdul Hadi) nak bawa PAS masuk BN," katanya.

Sementara itu, sebagai reaksi terhadap tulisan Nik Abduh pada 24 April lalu, Dewan Ulama PAS pula menggesa anggota-anggota parti itu tidak menjadikan blog sebagai medan mendedahkan keburukan orang lain.

Anonymous said...

tidak lagi pada PKR Part Kencing Rakyat

Aku ada lah salah sorang yang balik pada umno,tidak lagi pada pas baru( dah nak kat hancur di rogol),tak lagi pada PKR dan tidak akan selamanya pada DAP jahanam.
-PAS sebok berceramah tanpa disedari setiap penjuru telah diragut/dikudakan. X PKR.

pedang srikandi said...

adoi..apa nak jadi dengan PAS sekarang....lari dari perjuangan asal...hu..hu...malu lah macam ni..dah;ah tu ada yang kamceng dengan Raja Sondol pulak tu....ana rasa PAS patut tukar slogan la....MEMBANGUN BERSAMA ANWAR...baru sesuai...pedangsrikandi.blogspot.com

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
KITA CERITA DEPA TAKNAK PERCAYA..
NI BILA PAS SENDIRI CERITA APA MACAM???

EMMM MELAYU PERLU BERSATU

GAP KEMBALI said...

gomo
kita selamatkan pas dripada anwar. demi islam

Anonymous said...

Jejejeng!!!
umno dh nk hancur..skg giliran pas pulak..maka berjaya lar nnt lakunan aljuburi..maka nazaklah islam dan melayu..maka menangis lar korang puas2..sampai air mata darah keluar..masa tu aku dh blah duduk kat ostolia..

Jejejeng..maka berjaya lar aljuburi dan kj menjalankan lakunannya..