Wednesday, May 27, 2009

DEBAT EZAM vs HUSAM : CALON TIMBALAN PRESIDEN PAS CABUT LARI !

sila klik pada gambar untuk besarkan imej !

sungguh memalukan. cukup memalukan.

HUSAM 'CHICKEN RUN' TELAH CABUT LARI !!!!!!

inilah berita yang kami terima daripada informer kami. husam musa aka 'chicken run', yang semalam telah mengumumkan untuk bertanding kerusi timbalan presiden pas telah cabut lari daripada berdebat dengan pendekar umno, ezam mohd nor !

ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR

ceritanya sensasi ini bermula begini .

pihak TV9 telah menjemput husam 'chicken run' untuk berdebat dengan naib presiden umno zahid hamidi. atas beberapa tugasan menteri yang tidak dapat dielakkan, zahid hamidi terpaksan menarik diri.

oleh kerana pihak tv telah mengiklankan debat ini seminggu yang lepas, maka pengganti zahid telah dicari.

tajuk perbincangan debat masih tidak berubah , iaitu ' RASUAH POLITIK'.

bagi menggantikan zahid , pihak penerbitan tv telah berjaya mendapatkan replacement, ezam mohd nor orang yang dikira cukup layak untuk berbicara mengenai rasuah.

penggantian nama zahid kepada ezam sebagai wakil pendebat umno telah dimaklumkan oleh pihak tv. malah 2 hari sebelum perdebatan berlangsung, press secretary husam telah mengeluarkan kenyataan balas kepada penerbit tv menyatakan KEHADIRAN DAN PERSETUJUAN HUSAM BERDEBAT DENGAN EZAM, SELAKU WAKIL PENDEBAT UMNO.

2 hari iklan debat dalam siri hujah ini telah dilakukan. bila tiba masanya...

TEPAT JAM 8.30 EZAM MOHD NOR TELAH SAMPAI KE PENTAS UTAMA TV3.DIIKUTI DENGAN HUSAM..AKU ULANG HUSAM BERSAMA 5 ORANG PENGIRING NYA MASUK KE PENTAS UTAMA , TV3 !

pada satu ketika husam duduk bersama ezam, dalam posisi yang agak jauh dan mereka tiada berkata apa-apa pun kerana husam sibuk di talian.

entah bagaimana, husam telah keluar bersama pengiringnya dan berbincang sesama mereka. wakil husam telah menemui salah seorang krew yang terlibat dalam siri hujah menyatakan PENARIKAN DIRI HUSAM UNTUK BERDEBAT SECARA LANGSUNG DENGAN EZAM !

kecoh di konti, kecoh di perkarangan lobi TV3 MALAM TADI. penarikan diri oleh husam cukup mengejutkan. seluruh krew penerbitan HUJAH TV9 sedaya upaya memujuk husam meneruskan rancangan.

husam tetap dengan pendiriannya. profesor agus yang berada di kawasan kejadian telah memperli husam di depan orang ramai ' KAWE MALU, BELUM BERTARUNG LAGI MU MENGAKU KALOH ' !

pegghhh..cukup panas dan mengejutkan. ezam yang melihat dari jauh suasana kecoh, tersenyum tanda VICTORY, ...YA UMNO TELAH MENANG ! AKU ULANG UMNO TELAH MENANG !

ezam mohd nor kini menjadi pejuang, panglima perang umno ! kerana apa gap ? kerana sebagai seorang ahli biasa umno, ezam telah menggentarkan jiwa husam, kepala erdogan yang bakal bertanding kerusi timbalan presiden pas !

EZAM TELAH MEMALUKAN CALON TIMBALAN PRESIDEN PAS ! EZAM TELAH MENJULANG KEMBALI SEMANGAT KEBERANIAN UMNO ! DAN INDIKASI YANG LEBIH PENTING, EZAM TELAH MENJATUHKAN MARUAH TALIBARUT ANWAR IBRAHIM DALAM PAS, HUSAM 'the chicken run' !!!!!

sekarang anda telah mengetahui kisah memalukan ini, apa yang harus kita fahami dari situasi penting ini .

HUSAM BACUL, PENAKUT DAN TAKDE TELOR ! HUSAM DI PENTAS CERAMAH TELAH MENGHINA UMNO, TETAPI APABILA BERDEPAN DENGAN PENDEKAR UMNO, EZAM DIA CABUT LARI. RUPANYA SEGALA FITNAH DAN TOHMAHAN YANG DILEMPARKAN TERHADAP UMNO HANYALAH LAKONAN POLITIK TARAF PELACUR ! SATU FITNAH.

mesej amat penting disini, secara indirectly nya ezam TELAH BERJAYA membuktikan bahawa sememangnya parti pas juga punyai masalah rasuah yang cukup serius, kalau benar husam betul,kalau benar pas itu betul sudah pasti husam punyai telur dan sifat berani untuk bertentang mata secara jantan melawan ezam di pentas debat !

adakah husam sudah mengetahui yang ezam akan menembak beliau mengenai isu balak di kelantan, adakah husam sudah mengetahui akan katastrophi yang bakal berlaku kiranya beliau tidak mampu menjawap isu balak si nizar bintang 3 ? maka dengan itulah husam last minit telah cabut lari !!!!

point seterusnya juga telah merungkai persoalan, adakah penarikan diri husam atas arahan anwar ? nampak gaya nya begitu kerana dalam sesi soal jawab prof agus terhadap ezam malam tadi mengenai persoalan 6 kotak, EZAM TELAH MENDEDAHKAN BUKTI penting bahawa 4 kotak dokumen rasuah yang disimpan anwar adalah milik seorang ahli parlimen pkr yang begitu rapat dengan anwar ! siapa ? tepuk dada tanya iman.

PERNAH MENONTON FILEM FORREST GUMP ?

satu kebetulan. filem box office ni tajuknya forrest gump. lakonan hebat tom hanks yang telah merangkul banyak anugerah grammy . sinopsis ceritanya mudah, dari kecil sampai ke besar forrest gump sentiasa berlari ! dia berlari kerana tidak mahu berdepan dengan masalah.

kebetulan
anwar pernah berlari waktu saiful kejar dia masa sumpah laknat di masjid .
elizabeth wong pernah berlari sewaktu gambar cipapnya keluar melata.
sekarang husam musa pun berlari kerana takut ezam belasah dia..

teringat dialog popular cerita forrest gump. RUN FORREST RUN ! sekarang boleh tukar skrip.. RUN HUSAM RUN !!!!

APAPUN,MORAL OF THE STORY, UMNO MENANG BESAR DAN PAS TUMPAS !

37 comments:

Malaysian-2Day said...

GAP! Husam DAYUS! tu je aku nak cakap!

rauna said...

salam bro GAP..

Kenyataan yang sungguh tepat dan padat..itu lah pemimpin CAP AYAM kebanggaan PAS yang mempunyai telur sebiji(sebab tu bacul dan dayus)tapi riuh sekampung.

Besar sungguh petunjuk yang ALLAH S.W.T berikan kepada seluruh rakyat Malaysia semalam, betapa ketulusan, kebenaran yang sering di momokan oleh Parti & Pemimpin Cap Ayam ini cuma omong kosong.

Belum bermula sudah pun berakhir, itu la yang dapat ditafsirkan pada program Hujah semalam..ketakutan melampau menghadapi kebenaran membuat Husam pemimpin Parti Cap Ayam yang konon nya berada di level Nasional dan pemimpin masa depan Parti Cap Ayam ini mengalami sawan senggugut tahap meroyan bila melihat kelibat Sdr. Ezam walaupun dari kejauhan.

Sungguh mengaibkan dan melucukan bila seorang pejuang yang MAKSUM lari tak cukup tanah untuk membicarakan persoalan rasuah yang kononnya menjadi darah daging orang lain.

Persoalan meganya kenapa dia lari!! Kenapa dia lari!! Jawapan mudahnya mana tak cabut lari, darah daging dia pun dijanakan dari hasil rasuah..takbir!!!

Kepada Sdr.Ezam seribu kalungan tahniah kerana keberanian anda menyingkirkan kemunafikan seorang pejuang Maksum Parti Cap Ayam semalam.

shonzu said...

Salam bro GAP,

Ape???? Bakal Timbalan Presiden PAS seorang pengecut???

'N.AJIS MALU, HADI BOROI MALU, KELUARGA KITA MALU, PENYOKONG KITA JUGA KE'MALUUUU'AN......BELUM BERTARUNG LAGI MU MENGAKU KALOH' !

sikucingsiam said...

salam bro..
kucing terlupa semalam ada rancangan hujah kat tv9 sebab pi airport bayan lepas, sambut keberangkatan pulang kdymm tuanku sultan dan sultanah kedah..lepas tu pi ronda-ronda dengan wife..
begitulah sikap orang yang suka bermuka-muka,ibarat bangkai kancil seberang sungai nampak, tapi bangkai gajah depan mata, buat tak nampak ajer..!!
idup ezam!!
idup umno!!

antipkrsarawak said...

CONGRATE EZAM!!!!!

HUSAM RUPANYA BACUL PENAKUT!

HUSAM TAKUT KENA TEMBAK LAGI MCM KHAIRI TEMBAK DIA DULU!!!

KALAU TAK DAPAT JAWAB SOALAN EZAM, NESCAYA PERATUS UNTUK MENANG JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN AKAN MENURUN!!!

AKU DULU AHLI PAS JUGAK TP DH KELUAR PARTI SEJAK 10 TAHUN YG LALU!!!

SEBAB? SEBAB PAS CAKAP TAK SERUPA BIKIN DAN SANGGUP BERSEKONGKOL DGN PENJENAYAH KOMUNIS UNTUK MENJATUHKAN MELAYU BUMIPUTERA JUGA SANGGUP MENJUAL AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK!!!

KITA GEMPUR DAN GEMPUR KEM PEMBANGKANG TERUTAMA ANWAR!!!!

TEMBAK!!!!!!

JOHOR DAILY said...

Kenyataan Husam Tidak Menyertai Hujah Di TV9
Kuala Lumpur - Setelah tiba di Sri Pentas Bandar Utama, untuk menyertai program Hujjah secara langsung di TV9 jam 9.35 malam ini sebagai ahli Panel bersama Naib Presiden UMNO yang juga Menteri Pertahanan, Dato’ Seri Ahmad Zahid Hamidi, saya dimaklumkan oleh penerbit rancangan, YB Menteri berkenaan tidak dapat hadir kerana keuzuran.

Oleh yang demikian saya dengan rasa dukacita, menarik diri dari menyertai program ini dan menasihati penerbit rancangan supaya ianya ditunda kepada satu tarikh lain di masa hadapan yang sesuai dengan jadual YB Menteri. Ini kerana pengganti yang dijemput mengambil alih tempat YB Menteri, tidak memegang jawatan di dalam Kerajaan dan juga partinya yang memberi beliau keupayaan untuk bercakap bagi pihak Kerajaan atau partinya apalagi keupayaan untuk membawa perubahan kepada pentadbiran Kerajaan serta partinya.


Saya mencadangkan kepada penerbit rancangan supaya menjemput Pengerusi GERAK bagi menggantikan tempat saya. Ini amat sesuai memandangkan ahli panel yang menggantikan tempat YB. Menteri adalah bekas Pengerusi GERAK.

Cucu Tok Selampit said...

Terima kasih GAP dengan cerita ini. Kalau ikut blog Husam, "spin" giler. Sudahlah pengecut, pembohong pulak!!!

kudaterbang said...

Syabas Ezam. Sebagai seorang ahli biasa UMNO pun Husam dah lari lintang pukang.

Bersama-sama kita teruskan pejuangan yang belum selesai.....

nuar bekas banduan said...

Kih kih kih selama ni dia dok menyalak bila nak kena mencirit lari kepit ekor king king king.....Macam ni ke nak jadi pemimpin.Kesian puak pas nak dapat pemimpin yang tiada keyakinan diri.Sama dengan idola dan punahsihat dia lari kedutaan Turki kemudian suruh pengikut kedepan bila nampak dah selamat baru menyalak balik.muaaaaahhaaaah

AMBAJ said...

Pas mana ada telur, kalau ada pun dah diambil dan dijual DAP.

YB_ajak said...

GAP,

aku ingat mentor dia si anuwar telepon jangan nak malukan diri sendiri...sebab tu dia cabut lari..
memang dah dasar si anuwar gie nyorok kata mana2 atau cabut lari bila dah rasa bersalah....

tapi kita kena ajar Prof Agus tu sikit..sebab dia nie pro pembangkang...
GAP komen sikit

YB Ajak

BENTENG NEGARA said...

KEMPEN SELAMATKAN PAS!!!

di:

www.bentengnegara.blogspot.com

pakngahsantan said...

husam ni berani depan pengikut fanatik dia saja. dulu pun kj berdebat dengan dia depan penyokong dia juga. mana dia ada berani berdebat depan penyokong umno dan bn.

tak kan husam tak tau yang panel dah tukar? balaci dia ramai yang handal-handal. mesti dah tau awal-awal lagi tentang perubahan panel.

kemungkinan juga, anwar dah beri instruction supaya jangan berdebat dengan ezam. takut pecah banyak tembelang lagi. anwar tu kan possibly husam punya master dan source of fund.

GAP KEMBALI said...

malaysia 2 day
cun gamar husam jadi alien. cakap berdegar2 rupanya bacul..eee tak malu.

rauna
kasi buat blog bro. cepat sikit.kita bangkitkan api kemaraan melayu.parti cap ayam, hehe chicken run.

shonzu
kalau kat jepun, dah lama dia 'kena' membunuhkan diri.hahaah

sikucing siam
berseloka dan bermadah, tepat kena lubang hidung husam.

antipkr sarawak
makin ganas. pastikan anwar berkubur di sarawak !

cucu tok selampit
nanti aku hubungi kau.

kudaterbang
tahniah sekali lagi pada ezam.

ambaj
telur dijual kepada dap ? buat telur masin ke..ish tak nak mike..

yb ajak
aku pun rasa hint yg sama. anwar arahkan dia belah. pasal agus tu, nanti aku cite,

Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Menurut Johor Daily, Husam menarik diri kerana kecewa Zahid tidak hadir.

Betul ke? Sebenarnya itu alasan yang dicadangkan oleh Anwar secara spontan kerana Anwar tidak tahu bahawa Husam sudah dimaklumkan 2 hari lebih awal bahawa Ezam yang akan menggantikan Zahid.

Toksah kata Husam, Anwar pun belum tentu berani berdebat dengan Ezam.

Anonymous said...

Tahniah Ezam....buat Husam, kenapa anda lari?

Jeffry said...

KEHKEHKEHKEH ALASAN SI HUSAM MUNGKIN TELORNYA TERTINGGAL DI RUMAH. TANPA TELOR DIA X BOLEH BERDEBAT!..PIRAHHHH MABOK!!!!..TELANJANGKAN DIA LAGI BROOOO!!..KASI BOGEL HABIS2ANNNNN!!!!..YEHAAAAAAAAAAA!!!!!...ANGERE2 ARIBAA2!!

PUTRA K.r.a.s.K said...

Jangan la cakap dia dayus...dah mmg dia sakit perut mlm tu...bontot pun sakit gak tu...errr bang anwar gasak kasar sgt la...kesian Husam
kesian husam....kesian dia ....

http://putra-krask.blogspot.com/

saplo182 said...

chiken chiken pap paaap paap

Anonymous said...

Siapa cakap Husam takde telor.

Ada dua biji tau,satu Lim Kit Siang simpan,satu lagi Anwar simpan,so jangan ngada2 kata Husam takde telor.

DAKDEK30 said...

kalau dah dasar pengecut mcm2 lah alasan yg keluar..nasib baiklah si kusam nie x tekencing dalam seluar mcm sipengecur amk PKR

ejarll said...

JOHOR DAILY...

husam da d beri tau 2 hari lebih awal bahawa ezam akan ganti Dato’ Seri Ahmad Zahid Hamidi...

so bodo la kn klu masa hari kejadian baru nax tarik diri...

MALU YG MENELANJANGKAN KEMALUAN HUSAM JEK...

Anonymous said...

kisah balak kat kelantan mmg truk.sekor2 aku boleh tjk muka.

ada geng2 depa ckp,skali MB sain lulus RM10000 dlm tangan.

ni geng2 demo tu juga cakap...

ada sorang tu 1000 ekar dapat free...bila ada kuasa rasuah mesti ada.

dr hamba org kelate

Anonymous said...

prof agus bkn pro pembankang.tp dia kna wujudkan persoalan bair dia lg panas..

prof agus dlm mana2 forum yg dia join mmg dia bedal dua2.kan musang kecut x pergi semalam.kalau dia ada grenti kna bedal lg teruk.

aku lihat keikhlasan datuk najib hapuskan rasuah dlm umno melalui pindaan perlembagaan umnoharap smua ahli dpt memilih pemimpin.suburkan demokrasi dlm UMNO.takbirrrr

TokAyah said...

Salam semua,,, Bukan setakat Husam .... saya penuh yakin sekiranya Al Juburi dijemput debat dengan Ezam pun Al Juburi akan cabut lari.....Al Juburi mana ada klas.. ceramah dia hampehhhhhhhh( maaf pinjam perkataan Dato' Seri Najib) asyik2 mengutuk orang dan main pita monggolia... pas tu jerit perkataan MAkal Sakhti.Tu aja yang dia hebat. Apa kata kita minta Al Juburi debat dengan Ezam dalam tajuk yang sama mudah2an dapatlah sama2 kita mendengar cerita 6 kotak.....

GOMO said...

SALAM BRO...
HUA HUA HUA...
TELOR DIA PI MANA???
AKU YAKIN ANWAR DAN MAKAN TELUR HUSSAM.
HA HA HA

TokAyah said...

Syabass.. dalam tempuh 2 minggu dua orang panglima melayu sejati melangkah dengan megah dan mencabar pemimpin PR.. syabas YB Anifah..Syabas Ezam.. Kepada pemimpin PR jangan hanya berkokok di depan penyokong sendiri....Hampeehhhhhhh. Mana? mana lagi pemimpin PR yang nak berdebat?

Anonymous said...

Run Lola run...

basic 2009 said...

ha ha haaaa ...

"Siapa cakap Husam takde telor???

Ada dua biji - satu Lim Kit Siang simpan, satu lagi Anwar Al-Juburi simpan"


run Husam run ....
run Husam run ....
run Husam run ....

pak malau said...

Husam...Husam!! ku sangka Hang Tuah rupanya HANG CABUT !! Malu aku...malu...Dalam Sejarah Melayu menceritakan bertapa hebat Hang Tuah bersama 4 lagi Hang....

Tetapi dalam Pertarungan semalam juga tidak kurang hebatnya.Kerana PAS/PKR juga telah menghantar 5 sekawan "HANG" juga.

Tetapi yang mengecewakan Kedatangan 4 lagi Kawan "HANG" bukan untuk membantu...tetapi membawa "HANG" cabut.

Hari ni jelas PAS berjaya melahir Panglima Politik Erdogan Bergelar "HANG CABUT"

Tapi apapun Aku berbangga Husam sudah berjaya mencipta sejarah Melayu Moden @Sejarah Melayu Baru dalam Era PAS iaitu "HANG CABUT"

Tahniah Husam.Cuma yang aku terkilan.Kesian pada Ezam yang terpaksa bergegas Balik Ke Jakarta.

Mungkin Belun "HANG CABUT" belum bangun tidur lagi Ezam sudah menjejak kaki Ke Jakarta.

Jangan buag masa orang "HANG CABUT" kalau "HANG TAKUT" HANG bagi tau awai2 tak payah Ezam begegas balik semata mata nak berhujah tiba2 HANG CABUT.

Awat sibuk sangat ke "HANG CABUT"?
Urusan apa lagi? dah didepan mata EZAM...tiba tiba HANG CABUT apa cita ni Husam?????

tegejut juga...tiba2 Ezam sms....Hang Cabut!!!

Jeffry said...

KEHKEHKEH U R RITE PAK MALAU..HANG CABUT DH TERCABUT SEBBAHAGIAN TELORNYE DI MAMAH OLEH HANG KEPARIT 'ANU'WAR DAN BELEN NYE DI TELAN IDUP2 OLEH KONCO2NYE..WALAUWEYHHH!!!

Anonymous said...

Syabas Ezam !!! Memang anda adalah jaguh. Harap anda tetap dgn UMNO dalam membela nasib bangsa dan agama kita !!! Memang binatang DAP ni...yang kesian PAS yang dah tak pass lagi kena main oleh kuncu kuncu kominis ni...Mana laungan Hukum Hudud, mana laungan Negara Islam??? Dulu ingat lagi PAS keluar fatwa kalau bersahabat dgn MCA, MIC semua kafir..sekarang macam mana ??? Tapi masih ada penyokong fanatik mereka yang tak boleh berfikir secara waras bagai mana mereka sekarang di perguna kan demi cita cita politik.

Saya sayang bangsa saya dan agama saya!!! Insyallah Allah bersama orang yang benar..

SALAM

Anonymous said...

Prof Agus, kacau lah, asik mencelah aje. Ezam x sempat nak habis kan hujah dia dah masuk..Saya rasa x puas dengar hujah hujah Ezam. Tuan penerbit kalau boleh ambil Sherkawi Jirim dari bernama sebab dia lebih profesional.

Saya panas lah dgn Prof Agus ni, tak pro langsung..dan saya tak puas sebab rancangan ni 30 min aje.
Tolak iklan ada lah 20 min aje.

Harap Agenda daily buat debat Ezam dan Husam macam debat Anwar dan Shabery chik tempoh hari.

Amacam ada berani?

Anonymous said...

Husam 'The Chicken Run' Musa penakut.
Padan muka kauuuu, Setannnn.......

Anonymous said...

"Ini kerana pengganti yang dijemput mengambil alih tempat YB Menteri, tidak memegang jawatan di dalam Kerajaan dan juga partinya yang memberi beliau keupayaan untuk bercakap bagi pihak Kerajaan atau partinya apalagi keupayaan untuk membawa perubahan kepada pentadbiran Kerajaan serta partinya"...

Ini point husam...penyokong umno ada xde akai nk fikir ker???

Amek la si ezam tu..bela elok2,nanti dah jadi menteri atau naib presiden umno,baru la suruh dia cabar mana2 naib presiden PAS waktu itu.

Anonymous said...

post yg tak mature langsung..
kau bangsat

anakmudakita said...

bro
sdp lu hina husam
cuba lu debat ngan husam
lari mencicit tgh jln