IKLAN BERBAYAR

Sunday, May 24, 2009

MOGOK LAPAR : NIZAR SEBENARNYA ' PELANCAP POLITIK'

GAMBAR HIASAN : melancap meletihkan badan dan wajah akan kelihatan mengantuk

nizar bintang tiga semakin haru biru. melihatkan kepada keadaan terbaru tingkah lakunya sudah menggambarkan kecelaruan minda. apa sahaja yang dilakukan sudah lari daripada pengenalan empunya diri, kononnya pas partai islam !

dia seorang ir,punyai pangkat dalam pimpinan pas negeri,bakal bertanding kerusi naib presiden pas,bekas menteri besar TETAPI cukup sayang apa yang digambarkan di depan mata rakyat hanyalah seorang manusia gila,tak sedar diri,otaknya penuh dengan drama politikal fantasi.

dalam perkara sebegini, bila watak asal yang sepatutnya lebih taat,rasional bertukar menjadi antagonis, maka sewajarnya aku mengulangi teori politik terbaru aku, 'PELANCAP POLITIK'.

melancap memang satu kenikmatan. tak kira bagi lelaki dan perempuan. yang tidak kuat iman pasti akan terjebak dengan kelakuan tatkala nafsu menguasai iman.melancap adalah konsep melepas syahwat kepada bukan yang ditempatnya, melanggar norma kehidupan. yang penting bagi sang pelancap, melepaskan secepat mungkin air yang sudah bertakung di kepala.

sekitar tahun 1993-94 di dalam akhbar mingguan malaysia ada satu kolum khas, KISAH BENAR. penulisnya bernama wahid kasran. wahid kasran bercerita benar, kisah nya bukan seloka pujangga.

wahid kasran menulis permaslahan hubungan lelaki dan wanita. wahid kasran menulis mengenai ketegangan hubungan lelaki dan wanita. krisis hubungan suami isteri,pakwe makwe,bos dan sekretari,jiran laki dan wanita, rakan sekolah, nurse dan pesakit dan pelbagai klise penceritaan.

wahid kasran menceritakan yang benar. pengadu akan menemui wahid kasran di satu tempat yang dijanjikan, segala maslaah akan diceritakan.

hebatnya wahid kasran dia pandai mengolah. cukup pandai menterjemah. asalnya cerita masalah tetapi dijadikan cerita fantasia seks. seluruh pembaca kolum kisah benar ahad itu sebenarnya tidak berminat mengenai masalah, tetapi lebih cenderung kepada garapan penceritaan fantasia seksual olahan wahid kasran..

siapa yang mungkin terdaya mengawal gelojak nafsu, bila wahid kasran menceritakan sesuatu isu dengan penuh ilmu kamasutra, ditambah dengan kelakuan aksi permata yang hilang... berpeluh dan cukup 'menegangkan' keadaan.

tiada mustahillah pada ketika itu, banyak apek-apek yang bawak lori menjual tilam-tilam murah di keliling rumah. tanda 'tilam' lama sudah banyak peta..hahahaha..

kisah jiran terpandang bini orang berkemban di sebelah rumah, kena pulak sang isteri tersenyum simpul penuh lirikan dengan tarikan tubuh menggiurkan. kisah jiran wanita meminjamkan barang-barang dapur mengetuk pintu jiran dengan hanya memakai pakaian sutera halus menggiurkan, lurah dan denai jelas kepandangan..

percayalah pada waktu itu sumber berita seks cukup kurang, hanya bersandarkan berita wahid seminggu sekali sahaja. dibandingkan dengan sumber yang paling banyak waktu ini.anak muda menjadi mangsa.anak muda pasti memilih jalan masturbasi, yang kahwin selamat menjalani kehidupan. msturbasi melemahkan lutut, melunturkan cerdas fikiran , ini yang agama pesan.

hari ini kita disajikan dengan kiasan cerita yang sama. politik nizar semakin lari dari kehendak asal game politik. bila dia sudah tahu sebenarnya diri sudah ketewasan, dia melanggar norma kehidupan.

para sahabat nabi saw sewaktu tewas di uhud, tidak bermogok lapar. mogok lapar mainan hindustan. pas semakin lari dari perjuangan, qada dan qadar sudah dianggap bukan ketentuan rukun iman ! masyaallah ya habib masyaallah ya maulana.

akhirnya aku faham di sebalik cubaan dr mahathir mengharamkan penggunaan nama ISLAM dalam partai politik , terutama nya pas.cukup faham sekarang kerana apa yang akan berlaku bila mogok lapar nanti, hanyalah sekadar kelakuan sang 'pelancap politik' yang berkali-kali merosakkan nama islam.

gap, kalau nizar kau gelarkan 'pelancap politik' bagaimana pulak dengan anwar ?
gap kata... nantikan artikel khas 'lancapan politik anwar attaturk'.

20 comments:

Jeffry said...

NIZAR ADALAH JANTAN MURAHAN YG SENGAJE MENCARI PUBLISITI MURAHAN DI LORONG2 MURAHAN DENGAN MENGENAKAN BAYARAN MURAHAN KEHKEHKEHKEH

x-pkr said...

gap,,,

dulu dlm askar, ada kes senior ragging junior suwoh lancap sundri punya pakai KIWI...pedih,perit,sakit!

AnWAR suwoh nizar pakai kiwi, pakai sabun cpt klimaks...

Parpu Kari said...

Bro GAP! Memang kelas cerita kau ni, ya Nizar adalah Pelancap Politik suruhan ngeh, nga, hindraf dan anuwar!

Wahid kasran memang genius! Tapi Nizar pelancap politik ni boneka sahaja. Dia akan lancap apabila disuruh oleh org2 yg telah aku sebutkan tadi!

Kami rakyat negeri Perak akan meludah atas muka pelancap politik ini!

Tq bro GAP, anda telah menggamit memori yg telah lama pudar! Anda memang genius bro!

Aku juga setuju dgn jeffrey dan bro x-pkr!

Wong Pencen said...

GAP, Jeffry, x-pkr

Mengapa suka sangat mencarut? Mengapa seronok sangat mengutuk orang?

Benarkah matlamat perjuangan anda untuk menaikkan Melayu? Benarkah perjuangan anda untuk menegakkan Islam? Atau sebaliknya?

Cara anda tidak melambangkan anda sebagai orang Melayu, melainkan kerana tulisan anda dalam bahasa Melayu. Cara penulisan anda malah memalukan orang Melayu.

Cara inikah yang anda mahukan sebagai imej orang Islam?

Anda mahukan orang satu dunia menilai Melayu dan Islam melalui tulisan anda?

D'Rimba said...

Allah Maha Mengetahui.........

zari said...

Huh entah2 anunya dah lembik,bukan sebab melancap tetapi kerana melawan perasaan.Hati sanubari dah mulai lemah tetapi joki 2ekor masih paksa berlari melawan arus.

Anonymous said...

Kesian si Nizar Komunis, muka teruknya macam kambing nak kena sembelih. Ni lah muka pengkianat Bangsa Melayu. Mungkin Aljuburi lebih selera dgn muka macam tu. Cukuplah durjana durjana yg awak lakukan, taubatlah, dah lah tanah nenek moyang bangsa Melayu kau gadai, tak cukup lagi ke, Agama Islam yg Parti kau tonjolkan dah kemana, sekarang bersengkongkol dgn Ustaz Nga, SAmi Siva, As Sheikh, sahibu samaha, Sivaji Anu war zionist, pi mogok lapar betul2 ok, jangan yok yok pi toilet minum air ok

Saiful KONON said...

Bila PAS dan PKR memamalukan Islam, bukan sahaja dgn tulisan malahan perbuatan dan fikiran, KENAPA ORANG TAKBIR?

sukasuka said...

sedapnye melancap. kalau kene lancap lagi sedap... x-pkr... best uuuu :)

ORANG KG said...

ala PAS..Pasti Aku Sombong.tu lah pasal kalau belah depa menag kata mahkamah telus tapi bila belah sini menang lain cerita pulak..PAS la ne dah lari pada perjuangan tengoklah Tok Nik bagi pandangan semua dah lari sebagai orang beriman yang kuat patutnya bagi nasihat yang tidak mempecah belah kan orang melayu...tulah KUASA...Politik

Mister Rie said...

Saya sokong penulisan awak..

tapi ayat awak gunakan tu amat kasar sikit... tunjukkan kita ni clean politikas... cakap yang baik2 je... guna ayat pun skema2 je...

barulah PAS tak de ayat nak kutuk kita..

Namun apa pun, untuk mengambarkan kesesuaian kemungkaran PAS tu, maybe bersesuaian la pakai perkataan PELANCAR.... (saja je huruf P kat hujung tu ditukar R, segan la nak sebut...)

AnakPas said...

Nampak macam pandai agama..siap nga boleh suruh puasa sunat...
tolong tunjukan aku hadis yg. puasa sunat kerana mogok lapar??..bidaah...
Puasa sunat hanya kerana Allah....bukan suruhan alternatif sikafir harbi tu!!
Kena kelentong...mogok lapar boleh minum...ha!ha! minum susu pulak tu!!mogok ape??
Budak kecik tak payah makan..cuma minum susu je..6 bulan...segar bugar..
Kesian kepala orang PAS dan PKR kena kencing lagi...

TokAyah said...

Nizar tu bila dapat balik jawatan MB bukannya main angkuh, tak sampai 12 jam dah pecatnya SUK dan Pegawai undang2 negeri. Dah kena ambil balik jawatan semua orang tak kena. Yang PR lain tu diam bila Nizar pecat orang..Bila dah kena serah jawatan Ada konspirasi pulakkkkkkkk. Apa punya bodoh

PolanPolan said...

salam GAP

bila nizar ditabalkan MB, ada diantara suku sakat si nizar yang tinggal di KL berbangga lalu memperkenalkan diri mereka bahawa nizar tu saudara, pakcik,anak buah...tp ada suku sakat nizar yang berkerja makan duit haram kerajaan BN (bukan aku yg kata...tp depa la), salah seorang diantara suku sakat nizar yang berkerja sebagai guru dgn berbangga berkata,sampai mati pn x akan percaya pada BN, PAS tetap dihati...zzz..confuse gak samaada halal atau tidak selama ni bagi anak beranak makan duit haram BN..parah..

AnakWatan said...

Alhamdulillah.....

Dengan kebesaran ALLAH.... akhirnya kebenaran terbukti jua,,,,

sedarlah wahai org ISLAM PAS.,...

ikut kata hati ... mati...
ikut kata nafsu lesu...

kita sebagai rakyat harus bersifat NEUTRAL....

yg SALAH kita betulkan ...
yg BETUL kita sokong...

bukan main sokong membabi buta aje...

sudah jelas dan nyata BN berada dipihak yg BENAR... kenapa masih buta mata... keras hati...?????

untuk pengetahuan ahli pakatan gay semua.....

kitika keling siva masuk kedewan... tiada sapa pun ADUN BN menghalang tugas dia...

nbila dia duduk di kerusi speaker dan memberi arahan... sebenarnya
tanpa dia sedari DEWAN telah BERASIDANG....

jgn pulak kata sidang ini tak sah yeee...

yg tak sah sidang bawah pokok tu...

biasalah berok2 dan monyet2 kan suka pokok.... habitat semulajadilah katakan....


inilah kata org JERAT makan tuan...

lain kali kalau tak paham undang2 jgn main main aaa... don play play aaaa....

lu pikirlah sendiri......

Anonymous said...

Mana Ulama PAS? Puasa Sunat Nizar, Nga, Sivakumar dan lain-lain tu kalau mengikut Ajaran Islam macam mana? Macam mana pula niatnya? Diterima Allah atau sebaliknya? Bolehke orang Islam Puasa mengikut agama lain?

pak malau said...

Bukan sekar Pelancap GAP.Tetapi Petualang Melayu NO:1.Alasan dan Buktinya:

http://www.youtube.com/watch?v=6Dx0E1X5hqs&eurl=http%3A%2F%2Fanwaribrahimdotcom.

Kalau bukan Petualang atau lebih dari pelancap apakah katogeri manusia ini???Wahai penyokong2 PAS dan PKR.

Nilailah dengan otah bukan dengan akal taik!!!!

pak malau said...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=8967104577391350146&postID=484787567036755
SAKSI DAN BUAT PENILAIAN DARI LAMAN DIATAS…SEBELUM MEMBACA RENCANA DIBAWAH.

SIAPA YANG HARUS KITA PERCAYA DIATARA MEREKA? Ir Nizar tree star Atau Dr Harun Din.Mereka dalam satu kepompong PAS.Tetapi Bercabang sesama mereka.Apakah tidak mungkin yang bertaraf EXCO biasa lebih bercabang dan besar pembohongan mereka?Di Kedah Mbnya menolak untuk Haramkan Arak dan Judi.dengan alaan yang cukup JAHIL bagai orang yang tidak berilmu Agama.Alasan UNdi cina dan India menentu kemenangan Parti ISLAM.
Manakala Di Perak juga tidak ada bezanya bila MBnya juga menafikan secara angkuh dan sombong meminta bukti dimana bukti Pas hendak melaksana hukum Islam dan Negara Islam.
Siapa Dr Haru Din ini? Manusia yang sama taraf pendidikkan Agamanya dengan MB Perak @ MB Kedah? aku rasa Manusia yang benama Dr Harun Din ini ilmu agamanya terlalu jauh bezanya diantara Langit dan Bumi jika kita mahu membandingkan dengan mereka yang bergelar MB2 PAS hari ini.Samada di Kedah maupun Di Perak.Inikah Manusia yang mahu memimpin manusia? Bila mereka berjanji mereka berdusta.Bila mereka memerintah Hukum Agama di tong sampahkan.
Inikah pemimpin yang dimaksudkan bertaraf ulama dan Ust? Atau Pemimpin Islam sebenar? Bukankah mereka ini pendusta dan pembohong?Andainya Dr Harun Din sebagai ulama' yang telah mengakui telah siap Draf Negara Islam...tetapi MB perak dengan Angkuh dan Sombong meminta "BUKTI" nya????
Manusia jenis apakah mereka ini yang bertaraf MB PAS yang membawa wadah perjuangan Islam??? Di Perak dan di Kedah la nei?? Manusia dan spesis apakah sebenarnya mereka ini.Tidak malukah mereka pada rakyat? Lebih lebih lagi pada Allah SWT?Tidak terasa sikit pun bersalah dan berdosakah mereka.Setidak tidaknya MALU lah pada Allah SWT.Lidah yang senantiasa basah dengan menyebut Subhanallah.Dahi mereka yang lebam bersujud pagi dan petang. Tiba tiba bila berkuasa lidah terus bercabang dua.Lidah yang senantiasa basah dengan menyebut kalimah Allah s.w.t Tiba-tiba mudah menipu rakyat dan menepikan hukum semata mata UNDI cina dan India????
Tidak hairanlah,hari mereka memiliki penasihat dan EXCO2 yang bijak menipu dan memutaq belit bila berbica dengan rakyat. Lalu melakukan sebesar2 penganiayaan pada Rakyat.Lupakah mereka wahai segelintir Exco2 bertaraf Ust dan pemimpin.Bahawasanya kamu berbicara itu dihadapan Rakyat biasa yang bukan seBANGANG kamu dan tidak setaraf Ilmu Agama kamu tapi sanggup” MENIPU” bagai orang yang Jahil ilmu agamanya??? Spesis apakah kamu ini? Layakkah kamu bergelar Ust???mungkin layak dikalangan susu sakat kamu…tetapi bukan pada rakyat yang mudah kamu menipu.
Demi Allah andainya aku berdusta semata2 untuk mencari pulisiti murahan di Blog ini.Maka Allah swt laknatlah aku.Tapi apa yang aku alami dan lalui sendiri.Di kalangan mereka bergelar EXCO ini adalah penipu yang maha dahsyat.Mereka manusia yang bijak menipu disebalik serban dan kopiah melalui hujah2 agama agar membuat kebaikkan sedangkan diri mereka beselimut dengan pembohongan dan kemungkaran.
Kembalilah kepangkal jalan wahai sang Ust bertaraf EXCO di Kedah ,temasuk MBnya yang bijak MENIPU!!!.MAlulah dengan jenama dan taraf kamu sebagai Ust dan pemimpin.Bertaubatlahlah sebelum terlambat kerana Kuasa Allah s.w.t Maha Hebat dari kuasa dan ilmu yang kamu miliki hari ini.
Moga moga Allah swt kembalikan kemanusian mereka dari terus menjadi haiwan yang berwajah manusia mengguna Agama menipu Bangsa dan rakyat sendiri di Kedah la nei dan tidak ketinggalan MB pas di Perak.


Insyaallah

Anonymous said...

fitnah adalah lebih buruk dari membunuh....insaflah wahai sahabat..sedarlah diri...tiada siapa yang sempurna dlm dunia ini...jgnlah hanya mengejar kedunia ingatlah kita hanya penhutang...bagaimanakah kita hendak melangsaikanya dakhirat kelak...fikir-fikirknlah.....-aji-

Anonymous said...

jangan hanya menunding jari kearah orang lain..kerana selainy kearah anda..ingatlah kita hidup hanya menumpang..jangan menggunakan kelebihan yang ada pada kita untuk mengata dan menfitnah org lain..ingatlah siapalah diri kita ini..gunakanlah kelebihan yang ada pada anda kejalan yang benar...approve lah kalau berani..-aji-