IKLAN BERBAYAR

Friday, June 26, 2009

JERMAINE JACKSON WAJAR MENGAJAR NIK AJIS CARA BERDAKWAH !

alfatihah..sekali lagi aku doakan kepada arwah mikaeel. rasa cukup terharu mendengarkan kenyataan akhbar abang michael, jermaine. nafasnya ditahan kerana sebak melanda jiwa. olahan ayat sebenarnya tiada dapat menyembunyikan gelojak sedih jiwa, manakan tidak apabila melihatkan arwah adiknya terlebih dahulu menyahut panggilan illahi.

2 dekad jermaine memeluk islam, saban tahun haji dan umrah ditunaikan. itulah sumber ketenangan maha agung. namun di sudut hati jermaine terlontar satu keresahan jiwa. adiknya semakin hilang arah,kontroversi melanda diri. michael adalah adiknya, darah dalam tubuh michael ada persamaan dengan darahnya. mereka sekeluarga,pernah bersama dalam mencari rezeki di teater apollo, tempat mulanya jackson 5 dikenali.

aku yakin ada antara kita menahan sebak di dada, melihatkan cepatnya michael pergi. kiranya kita yang jauh ini pun berperasaan sedemikian, apatahlagi jermaine. tekad jermaine memang hebat, tiada mahu membiarkan adik kandungnya terus lara dalam kehidupan duniawi.

november 2008 selepas pulang mengerjakan haji, michael mengucapkan ayat yang sudah lama ditunggu oleh jermaine. ASYHADUALLAILLAHHAILLAH WASHHADUANLAMUHAMMADARASULULLAH. kalimah agung ini diucapkan di rumah kawan michael di california.

inilah wajah islam, dakwah lemah lembut abang tersayang telah membawa hidayah kepada adiknya. ayatollah khomeini juga pernah berdakwah kepada michael, tetapi dakwahnya telah merosakkan nama islam.ayatollah menggelarkan michael sebagai syaitan dan melarang michael untuk tidak menjejakkan kaki di bumi arab. dakwah islam ayatollah adalah dakwah angkuh,bongkak . dakwah sebeginilah telah menyebabkan pemberontakan masyarakat di iran. dakwah ini tiada hikmah,tiada unsur tabligh dan fatonah. ihasan dan lemah lembut bukan sikap ayatolah.

nik ajis adalah penyambung lidah keliru. hidup di hujung umurnya semakin celaru,kenyataan menggila seolah-olah islam itu adalah hak pas secara mutlak.. bertalu-talu dia menghina orang lain,memanggil nasa sebagai sampah,memanggil umno sebagai ayahpin,memanggil umno sebagai PKM,kelantan bumi tadahan wahyu?..,ALLAH MENCARUT dan pelbagai dakwah songsang dan merosakkan nama islam.

dakwah gila nik ajis telah memecahbelahkan islam, dia lebih taat dan sujud kepada karpal daripada ALLAH apabila bicara tentang hudud dan negara islam. dakwah nik ajis adalah dakwah menghukum bukannya dakwah berunsur lemah lembut dan kasih sayang.

michael punyai onar besar selama ini, namun ucapan syahadah pada november 2008 telah menjadikannya suci tiada dosa. bagaimana hujung hidup nik ajis ? bila melihatkan perbandingan ini, aku ada jugak terfikir perlunya jermaine hadir ke kota baharu untuk datang berdakwah kepada nik ajis dan diajarkan kepadanya cara-cara dakwah yang berhikmah.

anda setuju ?

15 comments:

Anonymous said...

teman setuju sangat yeop, bawa abang michel jackson ni datang jumpa nik ajis,untuk menerangkan cara dakwah sebenar, jangan tahu mencerca dan menghukum aje. siapa sangka orang yang pernah digelar syaitan dulu oleh ayatollah khomeini diberi hidayah ALLAH akhirnya masuk islam.Sesungguhnya hidayah itu hanya hak ALLAH sahaja yang memberikannya.kesimpulanya Janganlah terlalu cepat menghukum orang itu sesat, kafirlah dan sebagainya. Teman nak tanyalah Selama nik ajis jadi MB kelantan dah berapa ribu orang kafir yang didakwahnya masuk islam.rasa-rasa teman orang islam jadi sesat dan celaru dengan dakwah nik ajis ada la.Lebih baik nik ajis berhenti aje dari dunia politik duduk rumah jaga cucu. tak payah sibuk nak tambah dosa.

Anonymous said...

teman setuju sangat yeop, bawa abang michel jackson ni datang jumpa nik ajis,untuk menerangkan cara dakwah sebenar, jangan tahu mencerca dan menghukum aje. siapa sangka orang yang pernah digelar syaitan dulu oleh ayatollah khomeini diberi hidayah ALLAH akhirnya masuk islam.Sesungguhnya hidayah itu hanya hak ALLAH sahaja yang memberikannya.kesimpulanya Janganlah terlalu cepat menghukum orang itu sesat, kafirlah dan sebagainya. Teman nak tanyalah Selama nik ajis jadi MB kelantan dah berapa ribu orang kafir yang didakwahnya masuk islam.rasa-rasa teman orang islam jadi sesat dan celaru dengan dakwah nik ajis ada la.Lebih baik nik ajis berhenti aje dari dunia politik duduk rumah jaga cucu. tak payah sibuk nak tambah dosa.

Anonymous said...

teman setuju sangat yeop, bawa abang michel jackson ni datang jumpa nik ajis,untuk menerangkan cara dakwah sebenar, jangan tahu mencerca dan menghukum aje. siapa sangka orang yang pernah digelar syaitan dulu oleh ayatollah khomeini diberi hidayah ALLAH akhirnya masuk islam.Sesungguhnya hidayah itu hanya hak ALLAH sahaja yang memberikannya.kesimpulanya Janganlah terlalu cepat menghukum orang itu sesat, kafirlah dan sebagainya. Teman nak tanyalah Selama nik ajis jadi MB kelantan dah berapa ribu orang kafir yang didakwahnya masuk islam.rasa-rasa teman orang islam jadi sesat dan celaru dengan dakwah nik ajis ada la.Lebih baik nik ajis berhenti aje dari dunia politik duduk rumah jaga cucu. tak payah sibuk nak tambah dosa.

AnakPas said...

Sebab itu Yop teman selalu ingatkan tok guru tok lebai PAS..bahawa bukan serban jubah yang masuk ke syurga atau kerana masuk PAS masuk syurga..jangan ingat kita nampak macam lebai confirm masuk syurga..BARSISA lebih alim dan zuhud dari mana-mana tok guru masa ini..akhirnya masuk neraka..
Tetapi mereka yang dua tiga hari baru mengucap kalimah shadat..terus masuk syurga walaupun mulut masih berbau arak..
Awaslah tok guru yang suka fitnah..kafirkan orang..pecah belahkan orang Islam..kalu kamu tak minta ampun dan maaf kepada Rakyat malaysia..ingat lah kekuasaan Allah..
Ku doakan allah membukakan pintu hati anda..
Inilah sumbangan aku kepada tok tok guru..

Anonymous said...

Tuan guru reti ke bahasa english yg diucapkan nanti?

Anonymous said...

Telah sekian lama orang melayu di malaysia ini khususnya fanatik ajaran PAS mengangkat nik ajis sebagai ulamak...kununnya, tetapi kebelakangan ini sifat - sifat itu telah jauh hilang dan lari dari keperibadian nik ajis...apa yang kelihatan pada dirinya adalah sifat dendam dan amarah yang terpancar..Justeru itu mulai hari ini marilah kita sama - sama menukar gelaran ulamak.. kununnya yang telah diberikan kepada nik ajis kepada satu gelaran yang lebih hebat....iaitu.." MARSHALL AM PAS " berdasarkan sifat beliau yang menjadi suara pemutus didalam parti PAS menenggelamkan suara President PAS yang mendapat sokongan majoriti daripada Ahli PAS>

ejarll said...

dl nik ajis penah kata TDM nax mati sbgai PM, tp skrg kiter lihat apa yg d perkatakan oleh nik ajis telah d buat nya sendiri...

ape komen org nik ajis tentang pekarta nie????

sape yg nax pegang jwtan sampai mati???

dl kutuk org lain, skrg ko pn buat gk nik ajis...

jambul said...

Takbirrrrr.....aku rasa nik najis nie patut baca kitab sirah bebanyak..belajar berdakwah cara berhikmah. Kalu dia nak aku boleh kasi kitab sirah tahun 1 anak aku punya.Lagi satu aku rasa nik najis nie dah tenat.cakap dah mula merapu,setiap kali ceramah perkatan mencarut dan maki hamun mesti keluar dari mulutnya.Dakwah apa camtu. aku rasa title tok guru tu patut bagi kat bekas pensyarah aku ustaz uthman al muhamadi lagi afdhal. apa pong nie semua mengajar kita mengenal siapa pendakwah dan siapa pendakyah....hidup melayu bersatu.

Jeffry said...

BWK SEKALI SI JUBURI TU. TARBIAHKAN DIA SKALI SBLUM MASUK JEL KEHKEHKEH

pemuda hijau said...

aku harap ada org buat gambar brsama n.aziz & kapal.. micheal & abngnya ..poster utk manik urai..dgn ucapan: "bila pula kapal nk bertobat". sapa handal seni art..latar blakang hijau..aku suka betui gmbar ari tu 'hijau muda'...GAP tolong usha kan ek..tringn nk tgk

Anonymous said...

lu bikin cerita tipu melayu boleh lah
ini satudunia sudah tahu , melayu hipokrik punya cerita

Alamak , Micheal Jakson pun boleh sangkut sama Nik Aziz, mana otak lu??

Pakai lah otak IRAN itu mana ada sangkut sama Micheal Jackson.

Melayu hipokrik tulisan tak dak logic.

Anonymous said...

inilah jadinya apabila si iblis mengaku dia paling Islam.Iblis akan letak nama Islam pada partinya.Maka ramailah umat Melayu suka kerana parti ini bermentaliti 'jualan murah atau jualan lelong'.Boleh usahasama dengan syaitan-Hadith sahih Nabi Nik Aziz.Syurga "ana yang punya"."ana dan presiden ana adalah sesat dan meyesatkan".

danish said...

Setuju..tapi...betul laaa..nik ajis tau cakap omputih ke? dah tu...asik di carutnya je orang melayu...

shonzu said...

Anon 9:52 dan danish...

N.Ajis memang tak reti bicara omputih, yang dia tahu bahasa arab dengan Urdu je, itu sebab kumpulan Raihan pernah buat lagu dalam bahasa Urdu (hindustan) sebab hormati N.Ajis ni.

Tapi itu tak jadi masalah sebab apa, masa LKY datang jumpa N.Ajis tempoh hari sorang cakap itik, sorang cakap ayam, tapi ada la penterjemah antara mereka.

Usah cakap Jermaine Jackson la, kalau dipanggil Yusuf Islam pun belum tentu N.Ajis nak terima cara dakwah yang betul2 berhikmah. Hati dah keras macam batu, kepala dah kecut dek belitan serban. Selagi tak bermuhasabah diri, semua tu tak ada gunanya bagi N.Ajis.

GAP KEMBALI said...

anon 6:32

nik ajis samakan perpaduan melayu umpama nabi musa jumpa firaun apa komen kau ?

itulah kiasan namanya bodoh, tu la dok 24 jam jilat bontot cina sampai lupa bahasa kias.