Tuesday, July 14, 2009

MAJORITI 65 ? PAS SEMAKIN KEHILANGAN UNDI MELAYU !

kalah menang perkara biasa. aku menungukan indikasi perbezaan keputusan pilihanraya mac 2008 dan manik urai..

KONKLUSI DAN INDIKASINYA MAKIN KUAT..

di wakaf mempelam calon pas wahid endut hilang undi melayu di kawasan kuatnya, nizar barua waktu bertanding di bukit gantang hilang 5000 undi melayu dan malam ini pas hilang 1287 lebih undi melayu di manek urai..

PROTES MELAYU TERUS KONSISTEN, AYUH KUATKAN USAHA PENERANGAN. UMNO JANGAN TIDO, TERUTAMANYA UMNO DI NEGERI-NEGERI YANG KALAH. PENANG,KEDAH DAN SELANGOR !

23 comments:

BelokKiriKanan said...

Tahniah kepada Pas yang menang walaupun sekadar menurunkan penjual ikan berbanding calon BN yang merupakan seorang pengurus yang berpelajaran tinggi.

BN tidak tewas, cuma tidak menang. peningkatan undi yang ketara diterima BN menunjukkan Umno masih diterima rakyat terutamanya orang2 Melayu di kawasan pedalaman. Umno juga menang di peti undi di mana TS Muhyiddin menjanjikan jambatan baru. Diharap Tan Sri dapat menyediakan jambatan baru demi kemudahan bangsa melayu.

PELIWAT BANGSA said...

YESS..!!

TQ GAP...inilah yg TERBAIK utk kita..

TERFIKIR jua ..apa guna Menang di Mulut..
tapi KALAH di Hati..

Kalah diMulut.. TAPI mula CEKAL di HATI..

65 BANG.. ayohh.. PERJUANGAN kita BERBALOI..

Ayuh kibarkan PANJI2...

JANGAN lupa...KEMBALI pada PERJUANGAN asal kita...

MUSUH yg telah melewati BATAS-BATAS bangsa,agama & Negara Tercinta..

PELIWAT BANGSAnya sendri tu MESTI diHAPUSKAN selama-lamanya..

DEMI undi PELIWAT BANGSA sanggup MENGGADAI.. BANGSA..

DEMI undi PELIWAT BANGSA sanggup PERJUDI.. AGAMA sendri..

DEMI undi sanggup ANGKAT DAP & HINDRAF.. julang TINGGI2..

INGAT.. GHANDI mati oleh bangsanya sendiri.. KERANA aapa ya?..KERANA spt KAU JUGA!..yang telah MELIWAT BANGSA MU sendiri...pedihnya HATI bangsamu kini..

politik..politik juga..jaga adab dan batas BANGSA MU sendiri...pedihnya HATI bangsamu ini..MENYIRAP-NYIRAP teringat 13MEI nan lalu...

Pada PAS..teruskan bantulah, sokonglah.., angkatlah PELIWAT BANGSA itu.. bagus juga.. kau akan rasa juga pedihnya nanti...

MANIK URAI betul-betul
'manik-manik' bak permata 'MAKNA' yang 'DALAM'.. dan telahpun TER'URAI'...

terima kasih manik urai...

Anonymous said...

Jangan seronok sendirilah, UMNO sebenarnya kalah teruk sebab pencabarnya cuma amatur....

IKAN YG KENAL RAMAI said...

tp aku rasa kalu bn yg peniaga ikan..pas pgwai tinggi.. lg cemas penykong tegar pas.. kan.. kan..

pas.. pas.. said...

Wahai PAS ketahui la..sy juga sayang saudara pas.. kami xberapa benci sgt2. kalau dibandng 'brain input' betapa perlu bencinye kpd umno.. aku blh banding sebab aku pro pas dulu... pd geng2 yg nk brlagak intelek tu. bab2 ketajaman fikiran aku lebih rspt dap la..

Samurouh said...

Demokrasi memang menjijikkan. Inilah najis yang telah melahirkan hukum demi hukum kufur. Inilah taik yang telah membuat ramai orang Islam hatta tok wali pun terpalit. Sampaikan ia disangkakan akar kayu tongkat ali buat ubat penyakit yang perit.

Dalam Islam, dakwah adalah mengajak orang kepada Islam dengan memberikan penyelesaian Islam. Isu-isu semasa digunakan untuk menyentuh perasaan ummat dan memberikan solusi Islam. Tetapi dakwah dalam demokrasi adalah mengajak ummat untuk menyokong parti mereka. Tak kisahlah ummat itu benar menjaga hukum-hakam atau tidak, asalkan sokong parti. Sebab itu kita leh jumpa seharian yang kononnya perjuangkan Islam hukum hakam tak ambil heran, riba' ditelan beli kereta dan rumah tanpa rasa haram. Dari benih kufur, hasilnya hukum yang kufur. Di mana-mana pemerintahan demokrasi menerapkan hukum kufur. Ada satu dua hukum Islam yang dilaksanakan(walhal ribuan yang lain masih hukum kufur) mereka telah mendakwa melaksanakan pemerintahan Islam. Ini auta.

Saya masih teringat jawapan seorang MB apabila pasukan bola sepak negerinya masih memakai seluar pendek. Jawapannya lebih kurang,” saya dah nasihat taknak ikut, nak buat macamana?” . Inilah jawapan MB dalam demokrasi. Walhal dia adalah pemerintah kerajaan Negeri, bukan tok imam yang tiada kuasa. Ummat yang jahil hanya terpesona dengan jawapan taghut yang diberinya.

Dalam demokrasi, hukum syara’ adalah soal mainan. Yang utama adalah isu-isu panas untuk memainkan emosi pengundi. Di Manek Urai, sebelah pihak sibuk hentam peribadi lawannya yang tak sekolah tinggi dan cuma sekadar pemborong ikan. Duk sibuk menawarkan pelbagai pembangunan, masjid, jalan raya, jambatan, kota agropolitan dan paling lawak tiba-tiba solat hajat. Wahai ‘AMNOE, hang buat apa pun selagi mana hang tak laksana hukum Islam, jadilah kamu golongan yang bangsat lagi celaka. Terus terang aku membenci engkau wahai 'AMNOE. Kerana dakyah kolah ramai kaum keluarga aku dan orang lain yang terpedaya. Mereka sangka inilah Islam tetapi hakikat kekufuran. Kerana kesesatan kolah cahaya kebenaran benar payah disampaikan dan kekufuran tersebar di bumi Malaya ini.

Di satu pihak lagi, duk bawak royalty minyak, penyalahgunaan jentera kerajaan, PKFZ dan rumah mewah Khir Toyo. Ya syeikh, dalam Islam tiada royalty minyak, ia milik ummat bukan milik kerajaan negeri. Sebagai parti Islam, kita wajib menyampaikan hukum Islam, penyelesaian Islam, bukan duk berlegar-legar isu semasa dan masih memberikan penyelesaian sekular. INi samalah dengan parti buroh, parti democrat, republican dalam amalan demokrasi di barat. Saya tak menafikan memang mereka mahukan Islam, tetapi banyak sangat dah hukum yang dah digadaikan. Sambutan Deepavali pun seolah dihalalkan, hukum hudud diubah macam takut tuhan untuk undi yang bukan Islam.

Yang jelas, mana-mana yang menang pun bukan laksana Islam. Satu jelas sekular Kemelayuan dan satu lagi Islam dalam tempurung demokrasi kemaslahatan. Akhirnya pelbagai dalil disalahgunakan untuk halalkan penerapan hukum kufur dan Islam bertahap-tahapan. aduhai mengarut wahai tuan. Yang kesian adalah ummat yang ikhlas menyangka inilah Islam yang benar walhal hakikatnya kena temberang je.

Sepatutnya kita berjuang dengan minhaj kenabian, bukan minhaj taghut ini. Apakah kalian mengatakan Islam tidak menunjukkan minhaj perjuangan hingga bergelut dalam jerangkap kekufuran demokratos. Ayuhai kita kembali menggunakan minhaj kenabian bersama menerapkan Islam dalam Negara Khilafah Islamiah.

antipkrsarawak said...

salam... tahniah kepada bn kerana berjaya mengurangkan undi melayu ke atas pas kali ini. ternyata melayu mula menolak pas, tidak seperti yang disalak semasa ceramah anwar. jelas kehadiran anwar adalah punca utama melayu menolak pas selain dap yg terang2 menghina melayu/islam. perangai nik aziz cakap besar terhadap "nilai bangsa" mengguris hati MELAYU manik urai. kepada umno/bn, teruskan berkhidmat dengan jujur rendah diri dan sederhana kepada rakyat. kami di sarawak optimis melayu akan kembali bersama umno. akhir sekali, APA KATA ANWAR KALI INI???????????????????????????????????????????????????????????????????

Anonymous said...

Ini yang suka baca posting dari sebahagian daripada penyokong PAS ni.. bersepai-sepai perkataan Arab disebutnya (maklumlah, Parti Islam) - kufur, taghut, minhaj - berbuih2 argue for Islam (ni holier than thou punya attitude lah seolah2 dia lebih Islam dari kita semua yg tak sokong PAS).. TETAPI.. in the next breath.. maki hamun dan caci UMNO bagai nak rak.. Islam ke tu kata-kata kesat tu? bunyi macam bukan Islam aja? Awak patut listen to yourself speak, my friend.. cakap tak serupa bikin... macam mana nak sokong PAS kalau pengikutnya LAGU NI DARI ATAS SAMPAI KEBAWAH?

Mok Aji

Anonymous said...

Tahniah kpd PAS...

keputusan ni, wlpn majoriti sikit... mampu mengubah persepsi masyarakat terhadap UMNO (parti rasuah & pemberi rasuah), bhw tidak sume perkara boleh disogok dgn duit & kemewahan dunia... .
seperti contoh... . memberi wang pd penduduk atas alasan sebagai hadiah(rasuah)...BN menang dpt jambatan...
BN menang boleh jd anak angkat... dll... .semoga PR 13 ini , umNOO akan dibungkuskan dan diletakkan di muzium Negara shj...Takbiirrr..

-ajb-

zulmin said...

hehehe...
yg penting dpt merapu...

YB_ajak said...

GAP,

sebenarnya UMNO tak kalah, majoriti 65 undi sebenarnya consider secara batin...

tetapi kawan kesian nasib pengundi2 di manik urai...pakai lah jambatan kayu sampai roboh..lepas tu...suruh nik ajis salahkan kerajaan pusat kerana tak membantu.....

Padan muka dengan pengundi2 dimanik urai suruh ajer husam tu jadi jambatan untuk kau orang...hihihihi

YB Ajak

Jeffry said...

SLM BRO..ANUWAR DH GOYANGGGGG!!! HUHUHUHU

Anonymous said...

drp pemuda kuih lapis

wahai samurouh,

saya percaya TGNA, TGHA mempunyai idea & tahap keilmuawan yg tinggi utk menegakkan islam dgn cara yg betul.
Rasuah/kesesatan yg ada dlm BN sudah terlalu sebati dgn hati mereka...ini memerlukan pendekatan yg bijaksana utk membuat mereka yg telah sesat ini terbuka hati utk menerima islam yg sebenarnya.

kelambuharimau said...

tokei ikan dah jadi yb..jual pada cina jugaklah ikan kawe

melayu sejati said...

"Jangan seronok sendirilah, UMNO sebenarnya kalah teruk sebab pencabarnya cuma amatur.... "

Hang mimpikah Bro!!!! UMNO kalah teruk ????? Aku terfikir juga tak ada ke didalam PAS ahli yg profesional ???? Ataupun mereka ni semua dah lari sbb dah tak larat asyik kena tipu ngan NIK AZIZ . Mungkin pada NIK AZIZ tarok LEMBU pun pada pengikut JUMUD PAS tetap undi , ataupun taruk amatur senang sikit NIK AZIZ nak tipu wakil rakyat ni bila menang !!!!

melayu sejati said...

"Tahniah kpd PAS...

keputusan ni, wlpn majoriti sikit... mampu mengubah persepsi masyarakat terhadap UMNO (parti rasuah & pemberi rasuah), bhw tidak sume perkara boleh disogok dgn duit & kemewahan dunia... .
seperti contoh... . memberi wang pd penduduk atas alasan sebagai hadiah(rasuah)...BN menang dpt jambatan...
BN menang boleh jd anak angkat... dll... .semoga PR 13 ini , umNOO akan dibungkuskan dan diletakkan di muzium Negara shj...Takbiirrr.."


Bro !!!! apa yg ditawarkan aleh UMNO adalah semata2 untuk kesenangan RAKYAT untuk MENAMBAH BAIKAN kehidupan harian . TAPI apa yg ditawarkan oleh PAS teramatlah KARUT dan KUFUR yaitu UNDI PAS dapat SYURGA temberang yang teramatlah JELAS seolah2 cuba BERLAWAK dengan ALLAH. Klulah macam ini cara berlawak yg berterusan aku fikir BUNGKUS gamaknya PAS PRU 13 nanti !!!!!! Sekarang ni pun dah nampak sokongan dah berkurangan......

65 kalau aku balik.. 64 said...

AKHIRNYA Keluar juga
'parti tidak
menentukan akidah"

apa maksudnya...
ha kan kena batang hidung sendirii

skrg dah pandai pakat ngan dap ..
pkr tu pada aku dap juga..sama je
berjuang untuk bangsa org tu juga
(org melayu keliru berjuang utk apa)

senyap nik azis:takbir takbir ..65 kali takbir.. hucam hucam.."ingat kalah tp menangg" ayat macam nuar brahim umur 13 tahun ni 'ayat' tp tak jadi..

Anonymous said...

Kesian abe uji naik pentas sorang-sorang. Nasib baik ada kawe sekor naik temankan abe uji. Husam malu besar ke nak naik pentas nak raikan 65 undi ?

GAP KEMBALI said...

ayuh kita serang lagi !

Anonymous said...

Janji pahala dan syurga pun 65 undi je... kah.. kah.. kah.. Petanda ulama2 sesat bakal dibungkus menjadi nasi lemak.....Amin.

ladybird said...

Tahniah, semoga BN terus diterima.

Anonymous said...

undi pas cuma merosot 399 jer...mungkin umno berjaya seludup pengundi luar...dah jenis suka makan duit haram...yg penting menang...

Anonymous said...

materialistic at here...wah2.