Tuesday, August 18, 2009

PRK-N11 : FITNAH TERHADAP CALON BN DIJAWAP.

ada 3 drama masa hari pertama prk n11 berlangsung. satu drama tamil lakonan gobalakrishnan kononnya dikasari. sutradara tak lain anwar nisfu. aduhai kenapa perlu merendahkan IQ dan tahap keintelektualan rakyat dengan aksi-aksi bodoh ni wahai pakatan. please la buang masa aku nak tulis pasai kau ni.

ada permintaan agar aku membalas kenyataan secara paling brutal terhadap statement nik ajis yang mengatakan ahli umno tak akan masuk sorga kerna islam umno itu sesat macam palestin ?

aku menolak permintaan untuk membalas kenyataan nik ajis dengan penulisan brutal. hatta aku menggalakkan dan mendoakan nik ajis agar mengeluarkan lagi seberapa banyak bentuk kenyataan sebegini kerana akhirnya ia akan memboka mata seluruh umat akan kesesatan partai pas ini..

lagi banyak statement ini keluar dari mulutnya, lagi muda kerja kami dalam blog. akhirnya nik ajis sendiri akan menjadi liabiliti partai pas.. syukran.

nik ajis kata ahli umno tak akan masuk sorga kerna umno itu sesat macam palestin ? pergg hebat orang tua senile ini, betapa ramai umat palestin mati syahid pun tetap nik ajis lemparkan mereka ke neraka !? TAKEBEER !

ada fitnah sudah keluar, cubaan merosakkan nama dan kredibiliti calon BN rohaizad othman di permatang pasir. dawaan kononnya status guaman rohaizad dipersoalkan kerna namanya telah dibuang oleh bar council..

INI JAWAPAN BALAS KAMI.

aduan telah dibuat oleh hj che ani pengerusi koperasi pekebun getah pulau pinang kepada majlis peguam terhadap firma saif-ariff-t.jayaraj dan rohaizad.

perkara ini mengenai pembelian hartanah untuk koperasi dan ianya diuruskan oleh BEKAS RAKAN KONGSI rohaizad bernama yusri isahak. pembelian itu telah dibatalkan dan koperasi telah membuat aduan di majlis peguam.

rohaizad tidak terlibat dalam urusan jualbeli tersebut. semua urusan dilakukan oleh yusri isahak yang meliputi urusan akaun dan tandatangan surat jual beli. rakan kongsi rohaizat telah keluar dari firma ini pada tahun 2003.

oleh itu didalam aduan koperasi pekebun getah pulau pinang, rohaizad telah dinamakan. beliau menjadi mangsa keadaan untuk menyelamatkan firma dan rakan kongsi.

rohaizad tidak dapat memberi keterangan kepada lembaga tatatertib majlis peguam kerana beliau jatuh sakit pada hari tersebut dan beliau punyai surat cuti sakit yang sah. namun rohaizad tetap dijatuhkan hukuman oleh lembaga tatatertib majlis peguam dan namanya telah 'dikeluarkan' daripada senarai daftar peguambela/cara.

rohaizad telah menyelesaikan hal koperasi bagi pihak rakan kongsi yang telah keluar. pada tarikh 28/3/2008 koperasi telah menghantar surat kepada lembaga tatatertib majlis peguam dan telah menarik balik kesemua aduan terhadap rohaizad. kes ini masih lagi dalam proses rayuan.

jadi kepada partai pas yang punyai kepakaran memfitnah, gap ucapkan kepada anda .....cuba lagi !

22 comments:

malaysia.suarademokrasi said...

gap,...boleh tolong senaraikan blog saya di 'Senarai update 24jam blog anti-anwar' tu?
thanks,... :)

Singh Is Kinng said...

Salam GAP,

Benda yang sama telah berlaku kepada Tuan Aziz calon Manek Urai.

Mungkin juga fitnah ini berpunca dari orang dalaman sendiri yang mempunyai sifat dengki.

Itulah masalah UMNO sekarang, selagi ada makhluk perosak dalam parti, selagi itulah parti tidak akan boleh mengembalikan kredebiliti. Seperti yang berlaku di Manek Urai, yang membuat fitnah itu datang dari orang UMNO peninggalan si Dollah.

Wassalam.

GAP KEMBALI said...

salam suara demokrasi
maaf bro terlepas pandang blog sdr untuk di linkkan kat bahagian 24 jam tu..

aku dah masukkan..settle..terus lanyak pakatan haram ni !

RBF Online said...

HA HA HA

CUBA LAGI GAP YA. PERCUBAAN PAS YANG PERTAMA TAK BERJAYA.

abah ! ada ore isle datang

Anonymous said...

1. Si pelakun Tamil ikut MEMO yang telah dikeluarkan, sama seperti MEMO kepada Wong

.. Cara untuk menjolok supaya Polis/MACC atau siapa lagi datang dekat kamu.
.. Cara untuk kelupur/meronta
.. Cara untuk jatuh tersembam
.. Cara buat muka kesian, sakit atau pengsan
.. Kemudian hubungi Ronnie, dalam kereta dia akan patahkan tulang2 kamu dan kemudian
.. akan bawa jumpa panel doktor PR untuk simen anggota2 yang patah.

Sekian, ARAHAN TERKINI

Bones

Lin said...

salam Bro GAP

walau macama mana dia org buat lakonan atau opera sekalipun namun masyarakat umum dah mula sedar para pelakon ini semuanya tak boleh harap ending potong stim aje bro GAP...


salam

Kelopak Salak said...

Heran jugak depa ni, pandai sungguh dok korek lubang ulat.

Patutnya depa ni bukan setakat jadi ahli politik, juga ada kepakaran menjadi wartawan sensasi

assaad said...

Salam GAP.

Saya heran TGNA bol;eh berkata begitu. Senang sahaja nak menyalahkan orang lain.

"Telunjuk lurus kelengking berkait". Itu jadinya kalau asyik nak mengejar keduniaan.

Kalau semua orang PAS boleh berfatwa sembarangan. Apa akan jadi, Malaysia ini. Harap TGNA sedar, dan buat koreksi, jangan hanya lepas cakap. Kelak bercelaru jadinya.


Saatjais
http://saatjais.formor.com
http://saatjais.wordpress.com
www.treat-cure.com

Anonymous said...

SLM BRO..DIORANG SRONOK MAIN PUSING2 "MERRY-GO-ROUND"..BIARKAN!...BIARKAN! KEHKEHKEH

ANNA MONTANA said...

Baguslah BroBart GAP ni....,kadang2
kita kena guna strategi softly2 bang...kalau kita asyik entam aje
bukan depa baca blog kita!!Kita2.. aje baca,syiok sendiri...lepas tu minta bro Bart GAP masukkan senarai

ANNA tgk abang Bart GAP dah matang sikitlah,dari entam Tok Guru..abis2,nanti dosa entam org alim.....
Tak tau lah blogger2 lain..ANNA dulu kan masa sekolah ugama ptg..(pagi sekolah kebangsaan)..ANNA diajar kena hormat ibu bapa,datuk nenek,orang tua,tok2 guru,cikgu2 dsb..kan bang..jadi kita beringat le....Yg Lain2 tu kita pulun abis2 le..lebih2 lagi DAP kurang ajar tu!!ANNA rasa kita yang muda2 ni patut pikir dan berpandangan jauh!!

Sudah Sampai masanya UMNO dan BN merombak segala dasar perjuangannya yang jelas bertentangan dengan Islam dan akhirnya mengheret UMNO dan BN terus hanyut dalam aktiviti yang bertentangan dengan Islam...

Adakah Umno ingat mereka sahaja yang perjuangkan nasib Melayu ?? walaupun realitinya Melayu hampir hilang kuasa disebabkan kerakusan pemimpin-pemimpin Umno sendiri yang memerintah negara ini selama 50 tahun lebih.
Banyak tanah-tanah orang Melayu dijual kepada orang-orang asing atas nama pembangunan. Orang miskin lagi miskin, orang kaya lagi kaya. Pemimpin berlumba-lumba bina mahligai besar, rakyat terpaksa berjuang mendapatkan hak yang tidak seberapa:-DARI SEGI DEB
ORG2 MELAYU TAK KEMANA,KERANA PENCAPAIAN HANYA 18%(target 30%)kalu ditolak pegangan institusi,CUMA 8-10%???(dekat sama dgn kaum INDIA)
orang Melayu masih lagi hidup dalam keadaan yang tersangat dhaif. Rumah berbumbung zink yang bocor, menggunakan air perigi untuk mandi dan minum. Keperluan makan minum tidak mencukupi kerana tiada duit untuk berbelanja.Harga barang melambung tinggi. Kerajaan tanpa berfikir kepentingan rakyat, dengan sewenang-wenangnya menaikkan harga barang keperluan harian.Baru2 ni,harga tambang bas dan teksi DINAIKKAN...Adakah kenaikan ini untuk menjaga kepentingan"segelintir pemimpim UMNO,supaya tidak rugi dlm biznis teksi & bas atau untuk terus MEMBEBANKAN RAKYAT???Nasib rakyat miskin cuma dapat kita lihat dalam paparan"BERSAMA MU,TV3 saja.....

ABG BART GAP SENDIRI NK MINTA LOAN untuk Biznis COMPUTER nya tak dilayan.. KENAPA??? DGR KATA TAHUN ni peruntukan MARA dah TAKDE..so BANG GAP,...kena tunggu lah.....

##SATU NASIHAT:UMNO KENA LAH REVAMP SIKIT..1)GET RID AHLI2 KORUP YG JADI BATU PENGHALANG KPD ASPIRASI PERJUANGAN ORG2 MELAYU &BUMIPUTERA....2)MIM TOLONG MIM DLM SEMUA ASPEK,LGI PUN 90%MIM DLM PEJABAT KERAJAAN..,,3)MATLAMAT EKONOMI:>50% BUKAN 30%,KERANA NI NEGARA KITA,65%MIM &BUMI!!!4)BUAT PILIHAN PEMIMPIN YG MUDA2 UMUR 35 KE 48 UNTUK MENERAJU UMNO MCM OBAMA...
KALAU TAK UMNO AKAN JADI PEMBANGKANG LPAS PRU13,DGN MIM PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH...!!!!!!

YB_ajak said...

GAP,

semalam saya tengok berita kerana terdapat seorang india mabuk mengamuk...macam hero cerita india....aku ingat dia nie...terlebih minum samsu...yang kesiannya orang2 melayu kita nie kenapa tak sedar lagi...ingat orang india itu kafir yang kena lempang orang seagama dengan kau orang...BODOH tahap gampang...sampai nak menyorak dengan india giler...

tentang niki ajis ini...memang PENGELIRU TAHAP DEWA...hentikan fatwa islam pakatan rakyat kau niki ajis...sedarlah AGAMA ISLAM ITU SUCI...janganlah kau mencemarinya niki ajis....

YB Ajak

melayu kampong said...

gap,

abdullah andalusia ulamak tersohor [spain] telah terperangkap dan terhina [ujian] hasil dari kesalahan sebesar zarah [dihati] menghina kaum nasara semasa dalam perjalanan ke Haji bersama anak muridnya.

Beberapa lama mengahwini perempuan nasara anak kepada ketua rahib tempat itu dan mas kahwin nya 'membela babi dengan tongkat khatibnya' sebagai balasan Allah.

Abdullah Andalusia rah. terselamat [dapat bertaubat] dgn rahmat Allah setelah SELURUH anak muridnya memohonkan keampunan dari Allah dan keinginan yang ada dihati ulamak itu.

Dari kisah diatas [betulkan]:

[suatu pandangan]
Tak SEDAR:

melakukan perkara kebaikan yang menyesatkan dalam tempoh pembalasan.

tak tahulah beberapa lama tempoh pembalasan itu.

[suatu permintaan]
seluruh ummat Islam sama-sama mendoakan keampunan dari Allah untuk Alim Ulamak supaya mereka dapat keluar dari TIPU DAYA POLITIK nasara/ majusi/ yahudi MASAKINI.

.. sesungguh Allah Yang Maha Mengathui.

8431 said...

gap,

abdullah andalusia ulamak tersohor [spain] telah terperangkap dan terhina [ujian] hasil dari kesalahan sebesar zarah [dihati] menghina kaum nasara semasa dalam perjalanan ke Haji bersama anak muridnya.

Beberapa lama mengahwini perempuan nasara anak kepada ketua rahib tempat itu dan mas kahwin nya 'membela babi dengan tongkat khatibnya' sebagai balasan Allah.

Abdullah Andalusia rah. terselamat [dapat bertaubat] dgn rahmat Allah setelah SELURUH anak muridnya memohonkan keampunan dari Allah dan keinginan yang ada dihati ulamak itu.

Dari kisah diatas [betulkan]:

[suatu pandangan]
Tak SEDAR:

melakukan perkara kebaikan yang menyesatkan dalam tempoh pembalasan.

tak tahulah beberapa lama tempoh pembalasan itu.

[suatu permintaan]
seluruh ummat Islam sama-sama mendoakan keampunan dari Allah untuk Alim Ulamak supaya mereka dapat keluar dari TIPU DAYA POLITIK nasara/ majusi/ yahudi MASAKINI.

.. sesungguh Allah Yang Maha Mengathui.

dari sungaiSireh said...

SALAM,
EN. GAP, aku tak paham apa maksud TG nik ajis dgn ISLAM PALSU DARI PALESTIN.Aku kaji jugak tapi tak boleh terima la orang tua tu punya statement.

ehsan said...

umno karat ni..
xleh luntur da..
haha...
kalah lg la umno pasni...
karat2...

buta mata + buta hati..
10juta awat x siasat lg??
ada nmpk x wahai umnGok2 sekalian..

Anonymous said...

SEMUA CALON UMNO KAKI REMBAT PASAI APA?


ahli UMNO AMPANG

eXception said...

Biasalah PAS sahaja boleh fitnah orang, BN tak boleh fitnah PAS... Sbb berdosa, hanya PAS sahaja boleh diampunkan dosanya.... Nik Aziz tu kan melebihi kuasa Allah... Boleh ampunkan dosa org lain...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Si Tampok Manggis said...

Sdr GAP yg Bijaksana

Malaysian Bar secretary George Varughese said: "The finding of misconduct is personal to Rohaizat, as the (advocates and solicitors) disciplinary board would not hold a lawyer liable for the actions of his/her law partner(s)."

He said the board struck off Rohaizat, who is also a Syariah legal adviser, on March 7, 2008.

"The decision arose from an investigation into the complaint lodged against Rohaizat by the purchaser of a piece of property," he said in a statement.

"According to the complaint, Rohaizat failed to refund almost RM161,000 to the complainant after the transaction was aborted."

Varughese said Rohaizat had appealed against the decision of the board to the High Court and the appeal was dismissed on Aug 12 this year.

"He is therefore legally disqualified from practising as an advocate and solicitor," he added.

Tapi rasanya komen yang ni GAP tak berani nak siar

Si Tampok Manggis said...

Sdr GAP,

"Kesalahan itu adalah tanggungannya sendiri dan tidak melibatkan orang lain kerana Rohaizat sendiri yang dinamakan oleh pihak pengadu dan bukan rakannya.

"Rohaizat (calon Barisan Nasional di Permatang Pasir) dipecat pada 7 Mac tahun lalu dan beliau mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Tinggi berikutan keputusan Majlis Peguam itu, di mana mahkamah juga menolak rayuannya pada 12 Ogos tahun ini," akhbar The Edge hari ini memetik Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan

tok pawi said...

Sebelum penamaan calon Pas berikrar untuk berkempen secara bersih tanpa menyerang peribadi calon untuk menghormati bulan Ramadan. Ada 3 empat hari sebelum puasa... boleh la ambil kesempatan buat fitnah. Sementara belum posa.

Anonymous said...

BALACI PAS MCM GAMPANG !!!
BUAT MALU ORG MELAYU!!

JADI TUKANG SORAK GO"BALA"KRISHNAN
SI PELAKON BENGAP TAHAP CIPANZI!!!

TAHNIAH AHLI PAS SI BALACI CIPANZI!!!

DOK DLM KANDANG TEPEKIK TELOLONG MCM BARUA!!!

Anonymous said...

Salam Gap....

ape lah nak bela sgt calon BN tuh, teruk bebenar pilihan UmNGOK tuh....kaki tipu org, kaki seleweng duit org, dan mcm2 lagi yg masih sangkut ngan hal mahkamah....ingat dia belajar tinggi2 kat UIA tuh dah bagus sgt....kenape lah UmNGOK nie tak belaja dari kesilapan2 yg lalu...tak serik2 pilih calon yg banyak masalah...Tengku Razaleigh pon tak setuju ngan pilihan UmNGOK nie dlm Blog beliau.....tak serik2

ikhlas
-ajb-