IKLAN BERBAYAR

Thursday, September 3, 2009

BANGSA MELAYU HARUS KEMBALI MENJADI KURANG AJAR !

melihatkan kesialan onar politik brengset mainan gampangan pakatan di perak, menyusuri cemik wajah sundalan nizar bin jamaludun,ngeh,ngar,sivakumar sang kanina maka harus-harusan umat bangsa melayu hari ini melakukan proses kebangkitan.bangkit untuk menghentikan aksi sialan pakatan.

umat terikat dengan doktrin budaya, kita ini lemah lembut dalam bicara. sopan santun dalam hidup,banyak beralah walaupun adakalanya salah itu menikam jiwa.

kerna banyaknya soal-soal retorikal cerminan budaya bangsa inilah, akhirnya adakala ia menjerat jiwa. aku bukan membawa pemahaman radikal atau antagonis, mahu mengajak kita semua untuk kurang ajar pada budaya kita sendiri.

sudah jelas pada saat ini, kita harus-harusan malahan wajib untuk mengenepikan persoalan melanggar adab dan budaya. nasib agama dan bangsa dalam keadaan amat kritikal.

aku bukan pelopor umno, malah jauh sekali untuk menjadi penulis taraf gampangan dari pakatan . aku dan kamu adalah suara melayu baru, melayu yang perlu untuk tegas bangun pertahankan hak dan hala tuju nasib bangsa agama dan tanah tercinta.

hari ini ada melayu sudah menjadi sundal. sundalan-sundalan terhormat ini datangnya dari pakatan. biarlah aku jujur dalam penulisan. memang benar umno telah silap, dan silapnya itu memakan masa hampir 50 tahun untuk diterjemahkan. rakyat sudah menghukum umno. signal umno untuk bangkit dari kesilapan sudah semakin ketara tampaknya.

pakatan hanya berusia 1 tahun 6 bulan. dalam pada usianya yang sebegini, maha petaka segala kurang ajar telah diterjemahkan. berani aku katakan bahawa apa yang berlaku di depan mata umat yang diperlakukan oleh sundalan pakatan sudah melepasi garisan kritikalnya.

tiada perlu aku terjemahkan satu persatu aksi biadap lagi kurang ajar seluruh ahli pakatan, cuma aku mahu mengajak umat bangsaku untuk tiada merintih sakit hati melihat aksi dipamerkan.

kita, umat melayu harus berganjak.. satu tindakan reshuffle jiwa perlu dilakukan. hentikan sementara budaya bicara sopan kita, melayu perlu kembali untuk menjadi kurang ajar semula.

kurang ajar bukan bererti sembrono melakukan ulangan onar aksi pakatan, tetapi kurang ajar dalam ertikata TETAP DAN TEGAS pertahankan maruah bangsa dan agama.

tawarih kisah dulu lebih kasar caranya. umar al katab akan senantiasa memenggal kepala munafikin islam apabila islam itu tercabar dan dicabar. belum lagi kita bicara penggalan kepala umar terhadap kafirin.

salahudin al ayubi pernah melakukan perkaran yang sama. jiwa martabatkan islam itu dijunjung menjadi satu agenda utama dalam perang crusade.

tanggal 1699, umat melayu telah melakukan satu revolusi. sultan mahmud mangkat dijulang. matinya bukan sahaja kerna membelah perut wanita kempunan nangka, tetapi sultan mahmud mati dibunuh kerna dia melakukan liwat. mayatnya di heret dan direjam di pelabuhan. umat melayu pada tika itu bertindak kurang ajar bukan atas dasar terpengaruh dengan mainan politikal murahan, sebaliknya mahu menjunjung saranan kitab dan hukumnya.

jika melayu tidak kurang ajar, aku yakin sejarah penentangan kental anak melayu bernama leftenan adnan tiada terpahat dalam lipatan. melayu pernah tidak menjadi kurang ajar selama 14 hari pemerintahan komunis. kerna tiadanya sikap kurang ajar itulah seorang imam di tanjung karang telah disepak terajang dalam masjid sewaktu solat isya. imam ini diheret keluar dari musolah, di serkup kepala dan ditembak di bendang depan keluarganya. makmum solat sekadar melihat takut untuk menentang. mereka itu ramai, tetapi ramainya itu persis buih-buih ombak yang berterabur bila memukul pantai.

hari ini roda sejarah khianat umat berulang kembali. anwar,nizar,khalid gereja,ngeh,ngah,sivakumar,gobalakrishnan,kit siang,nik ajis,mahfuz,tantawi,husam,saifudin nasution dan seluruh anggota pakatan semakin biadap pada agama dan bangsa melayu.

islam dijijak dan dihina, dimanipulasi sesuka hati mengikut nafsu serakah mainan politik mereka.mereka sudah tiada punyai perasaan peduli akan lacuran agama kelakuan mereka. apatahlagi maruah bangsa.

sudah... dalam perhitungan bangsa melayu menentang pakatan kita hanya ada dua pilihan.

menjadi melayu yang bangkit untuk bangun dan menentang mereka, atau terus-terusan menjadi kunta kinte di tanah air sendiri.

aku yakin nomor pertama menjadi pilihan kamu. maka sewajarnya kamu harus bangkit dan nyatakan sikap melawan kamu menentang seluruh barisan brengset pakatan ! melayu dan islam adalah tuan di tanah melayu. kamu adalah penguasa,kamu adalah khalifah ,kamu adalah militer dan kamu jua adalah laskarnya.

ayuh kita menjadi melayu yang paling kurang ajar..kurang ajar kepada pakatan haram jadah !

30 comments:

PUTRA MERDEKA said...

salam bro,
melayu yang bermaruah perlu berani bersatu mengambil jalan sendiri!!!

pakcik said...

kawe sokong demo...nizar nga siva dah melampaui batas..

rauna said...

sebenarnya nizar gentayangan tu dah terkena sumpahan AMANAT HJ HADI yg mengkafirkan umno dulu kerana bersahabat dan memerintah bersama cina MCA dan india MIC..utk mematikan sumpahan tu,nizar jahanam ni perlu dikuarantin di zoo taiping sekandang dgn babi2 hutan..kerana perangai nizar sundal ni tak ubah mcm babi hutan,asik nak menyondol jea..Polis,Undang2,Raja semua nak disondolnya..

Anonymous said...

Kawan, kau ni dah sakit jiwa... kasihan sungguh. Hahaha.

takpe. Kurang ajarlah. hahaha.

daaksaytunk said...

ayuh kita jahanamkan orang yang berani mengurang ajarkan kepada tanah air kita!! serang..!! huhuh!! tapi ini bukan budaya kita... Guna demokrasi buat keputusan, tarik balik warga negara depa...baru ada akai...hua2!!!

PUTRAKENCANA said...

Salam Ramadhan,

Teman setuju sangat.

Melayu perlu kurang ajar kerana bangsa pendatang ini sudah semakin kurang ajar, tidak dapat menerima Perlembagaan Malaysia yang kita junjungi dari dahulu sehingga kini.

Mereka ini sudah menjadi Kaduk Naik Junjung dan Bagi Betis Mahu Peha.

Assaad said...

Salam GAP.

Saya sokong GAP, tetapi sebagai seorang islam gunakanlah secara berhikmah.

Gunakanlah kata-kata atau perkataan yang manis dan berhikmah. Pembaca dan peminat Blog akan terkesan dengan apa yang kita keutarakan. Pokoknya apa yang kita sampaikan terkesan dan mendapat simpati dari mereka-mereka itu.

Katakanlah ada seorang imam di mesjid sedang membaca doa.

"Ya Allah berikanlah kemenangan pada orang-orang Islam dan hancurkan orang-orang kafir..."

atau

"Ya Allah berikanlah kemenangn pada orang-orang Islam dan berilah hidayah dan kefahaman pada orang-orang kafir, semuga satu hari nanti mereka memeluk islam...."

Yang mana satu akan terkesan Oleh orang-orang kafir itu. Yang pertama atau yang kedua. Yang
harus di ingat Islam adalah suatu Agama Rahmatul fil alamin.

Teruskanlah usaha GAP, dengan pendekatan, berhikmah, berhikmah dan berhikmah. Jaga hati, jangan sampai ada sikap dengki dan irihati. Bila hati kita bersih pantulan nur itu begitu hebat sekali.


Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.formor.com
http://saatjais.wordpress.com

mousine said...

....aku tercari cari dimana semangat dato maharaja lela yang membunuh JWW Bird.....aku tertunggu tunggu semangat dato bahaman bangun menentang.....aku mencari cari jelmaan semangat mat kilau, to'janggut, kesatriaan melayu bangun menentang......ayuh semangat prebet adam mesti dijelmakan.....demi bangsa agama dan tanah tumpah darah

panglima_sepat said...

btul kata saudara..
sekarang ni kita terlalu tunduk dan bersopan dengan bangsa lain..
Org cina dan India baling babi kat umah org melayu di Melaka kita sabar lagi, hindraf ganggu majlis aidilfitri kita sabar juga, di Selangor pernah ada ADUN kata laungan azan subuh bising dan ganggu org, kita diam juga..
Sampai bila nak sabar ni??

Tgk India, cuit sikit dia melatah.. Sebab tu kuil sekankang kera akan jadi sebesar putrajaya..

Tanah Melayu, tanah kita, sampai bila kita hendak biar kepala kita di pijak atas tanah kita sendiri..

Wahai melayu kita sama2 bangkit..
Tegakkan syiar Islam, gagahkan melayu jadi pahlawan terbilang..

Ingat " sekali org kujar dgn kita, kita perlu balas 10 kali kurang ajar dari mereka. Sekali orang bersopan dan berbaik, 10 kali kita akan buat baik dan bersopan dengan mereka"

Sulhairil Hafiz Bin Haji Sulaiman said...

Salam Perjuangan

Aku Setuju Dengan GAP, Melayu perlu kurang ajar demi mempertahankan agama Islam & Keturunan Bangsa Melayu

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kurang ajar atau perlu diajar?

lain tu

Anonymous said...

Gerakan ANJING PONDAN!
Tak sekolah ugama ker..eja nama Saidina Umar Al Khattab pun tak betul..Ngko main eja ikut sedap kepala hotak bodo ngko jer; Betul Khalifah kedua pernah penggal kepala kuffar, TAPI masa dia penggal tu...negara Islam; yg melaksanakan HUKUM ALLAH dah terlaksana. Kalau Khalifah Umar Al Khattab ada lagi sekarang nie..kepala2 ngko semua yang dia penggal dulu..sebab, dah perintah lebih 50 Tahun kat Mesia nie, tapi masih tak berani laksankan Hukum & Syariat Islam...tu sama dengan MENGHINA ISLAM, dah dpt kuasa kenapa tak laksanakan..Nabi Muhammad s.a.w beserta para sahabat ambil masa 13 TAHUN jer utk laksanakan HUKUM & SYARIAT ISLAM yg asli. BARISAN HARAM NASIONAL dah perintah sejak pilihanraya pertama pada 1955 (sebelum merdeka lagi) tapi sajer cari alasan TAK NAK laksanakan HUKUM ISLAM...memang tepat ngko ni Gerakan Anjing PONDAN..bole menyalak jer; ntah2 ANJING nie gigi pun xder...

DaVillageBoy said...

Sudh sampai semangat phalwan melayu dan pglima kembali membaluti tubuh org melayu..dan mereka yang tidak mahu melihat kesengsaraan terus menerus berlaku...

Bro: hamba mntak izin untuk link artikel bro kat facebook hamba...

fadzli said...

salam,
woi anon 11:32 AM, tak bersyukur. Orang gagal dan berhasad dengki.
Dah lebih 50 tahun BN perintah sekurang-kurangnye aman,makmur, berkebajikan. Tak dapat sama Singapura, bersaing juga. Kau bezakan dgn indon, myanmar, thailand. aku dah jalan 5 oversea. Malaysia terbaik.
Cuma kebelakangan ni, ada tangan2 hitam yang ingin menguraikan perpaduan demi kuasa. bukan agama beb.Pikir panjang la. DApig Agenda, Nak kumpul harta dunia untuk bawak mati. buduh la kau.

Anonymous said...

ellooo fadzli, ngko kata mesia berkebajikan? bute ker? pekak ker? brkebajikan kepala hotak ko...! brunei lgi berkebajikan, tak der income tax; England lagi berkebajikan sbb bas sekolah pun kerajaan support..yuran2 sekolah satu sen pun xyah bayar..hiway kat thailand pulak free, hiway kat thailand lagi lebar..bukan mcm hiway kat mesia, 3 tahun sekali tol naik...ngko pegi overseas mana beb? buta perut la ko nie...samdol mcm Gerakan ANJING PONDAN..pasal per mesia xleh nak ikut mcm brunei xder income tax, yuran sekolah free mcm england, hiway tanpa toll mcm thailand? yg aku tau..sempena 31 ogos bru2 nie..harga minyak naik..selari dgn slogan RAKYAT DIUTAMAKAN...

ejarll said...

Anonymous Anonymous said...

Gerakan ANJING PONDAN!
Tak sekolah ugama ker..eja nama Saidina Umar Al Khattab pun tak betul..Ngko main eja ikut sedap kepala hotak bodo ngko jer; Betul Khalifah kedua pernah penggal kepala kuffar, TAPI masa dia penggal tu...negara Islam; yg melaksanakan HUKUM ALLAH dah terlaksana. Kalau Khalifah Umar Al Khattab ada lagi sekarang nie..kepala2 ngko semua yang dia penggal dulu..sebab, dah perintah lebih 50 Tahun kat Mesia nie, tapi masih tak berani laksankan Hukum & Syariat Islam...tu sama dengan MENGHINA ISLAM, dah dpt kuasa kenapa tak laksanakan..Nabi Muhammad s.a.w beserta para sahabat ambil masa 13 TAHUN jer utk laksanakan HUKUM & SYARIAT ISLAM yg asli. BARISAN HARAM NASIONAL dah perintah sejak pilihanraya pertama pada 1955 (sebelum merdeka lagi) tapi sajer cari alasan TAK NAK laksanakan HUKUM ISLAM...memang tepat ngko ni Gerakan Anjing PONDAN..bole menyalak jer; ntah2 ANJING nie gigi pun xder...

September 3, 2009 11:32 AM

AS'KUM BRO...

SYIAR ISLAM YG CMNE KO NAX TLG JELASKAN KT AKU..KO TNYE NEGERI2 YG D PERINTAH OLEH PR DL :

- NAPE MEREKA X LAKSANAKN PEMERINTAHAN IKUT SYIAR ISLAM..

- NAPE X LAKSANAKAN HUKUM HUDUD

- NAPE BIAR ARAK D JUAL D KAW. MAJORITI MSYRKAT ISLAM

KLAU NAX CKP, KO KNE BUKTIKAN DL YG NEGERI D BWH PR DA WT SEMUA 2 BRO...

JGN JD CM TAIK LAKNAT BRO...

sasha2020 said...

Keadaan politik di negara kita hari ni terlalu merbahaya. Politiking berlebihan dan melampau telah menjadi darah daging. Sepatutnya, habis aje piliharaya, semua kena berhenti dari bercakap pasal politik dan semua orang/rakyat samada pemerintah atau pembangkang perlu bersatu memberi khidmat kepada rakyat dan negara.

Malangnya, itu tidak berlaku. Hari-hari ada aje masalah yg dipolitikkan. Macam mana negara nak maju?

Kepada pembangkang, silalah berhenti membuat kerja-kerja bodoh seperti yg dilakukan oleh pembangkang di Perak.

Di Selangor, pula, kerajaan negeri kenalah lebih proaktif pasal kuil tu. Tak ada siapa yg nak hina agama Hindu. Tak ada siapa yg nak halang bina kuil. Tapi, biarlah ditempat yg sesuai dan dipersetujui oleh majoriti penduduk disitu. Tak lupa juga, saiznya biarlah berpadan. Kenapa sekarang kerajaan negeri agak errogant, bongkak dan tak mahu mendengar rintihan penduduk?

Pasal Teoh Beng Hock, sebenarnya inkues yg diadakan hanyalah membuang masa dan duit. Perkara yg dibincangkan telah keluar dari skop yg sebenarnya. Semua orang dah tahu, Teoh mati sebab bunuh diri. Kenapa benang yg basah nak ditegakkan? Kepada Gobind Sink Biol, berhentilah jadi badut dlm inkues tu...

Di Kedah pula, kenapa ADUN yg masih nak berkhidmat dgn rakyat hendak dilucutkan sebagai ADUN? Sebab2 yg remeh yg digunakan sebagai alasan untuk memecat ADUN tersebut, menunjukkan tidak ada langsung hikmah dan kebijaksanaan didalam mentadbir. Kepada speaker, gunalah hikmah dan kebijaksanaan.

Yang hairannya, ada ADUN yg sakit dan tak boleh berkhidmat, tak pulak didesak untuk letak jawatan. Saya rasa orang macam nilah yang patut didesak letak jawatan.

Di Penang, pasal Kg Buah Pala. Kepada DAP dan PKR, lain kali jangan nak berjanji macam hero masa kempen PRU 12 dulu. Kononnya, mereka boleh selesaikan masalah tu. Tapi bila dah berkuasa, lepas tangan. Ambil iktibar...Bukan mudah nak memerintah negeri. Ramai orang kata pemimpin PR tak pandai memerintah dan buat kerja.

fadzli said...

woi anon 11:32 AM,aku tambah sikit,
hukum melalui syariah, perlu keadilan terlebih dahulu. bukan sekadar agenda parti atau glamor je.antara Negara contoh yg tegakkan islam bagi aku iran, tapi kau tengok la dan kaji sendiri pun tak pe. adakah betul keadilan tu ditegakkan. aku tak mengaji sekolah agama/ pondok.Tapi guna akal dan ilmu, bukan hasad atau emosi.kau tu dah di sesatkan oleh TNG Nicky ajis. Dulu kawan bukan isle kafir, loni dh pusing balik. konon nk terangkan isle pado kafir.
Cino dgn keling ni, keja harta dan kemewahan dunia utk mati.

fadzli said...

woi anon 2009 2:09 PM
Thailand aman sangat ke.Brunei tu sistem apa,besar mana,berapa ramai rakyat dia. England tu sara hidup dia lagu mana. Cukai dia lagu mana. Subsidi dia lagu mana.
Tak perlu nk pidato yg tu lani. Isu dia sekarang la. Ayat dan hujah anWAr yang ajar.Pembohong Rakyat.
Solat asar dah masuk ni,

Jeffry said...

KEHKEHKEH GOOD JOB EJARLL!..KASI DIA CUKUP2. AKU NAK TAMBAH NASIK SKET JEK..PERBANKAN ISLAM..TABUNG HAJI..UIA..DAN MCM2 LAGI TU BUAH TANGAN SAPE BEB?..PAK AJIS?..TU PUN KT KELANTAN BARU SEBIJIK JEK! KEHKEHKEH..JGN BYK CKP LA BRO KLU SETAKAT NAK MENGANJING KT SINI KEHKEHKEH ADOIYAIII!!!..JGN MARA HAAAA

ejarll said...

Anonymous said...
ellooo fadzli, ngko kata mesia berkebajikan? bute ker? pekak ker? brkebajikan kepala hotak ko...! brunei lgi berkebajikan, tak der income tax; England lagi berkebajikan sbb bas sekolah pun kerajaan support..yuran2 sekolah satu sen pun xyah bayar..hiway kat thailand pulak free, hiway kat thailand lagi lebar..bukan mcm hiway kat mesia, 3 tahun sekali tol naik...ngko pegi overseas mana beb? buta perut la ko nie...samdol mcm Gerakan ANJING PONDAN..pasal per mesia xleh nak ikut mcm brunei xder income tax, yuran sekolah free mcm england, hiway tanpa toll mcm thailand? yg aku tau..sempena 31 ogos bru2 nie..harga minyak naik..selari dgn slogan RAKYAT DIUTAMAKAN...

AS;KUM BRO...

KO PN SAMA BANGANG,

- CBE KO TGK BRAPE RMI RKYT KT BRUNEI 2??

- SISTEM APE YG DIE GUNE KT SANE???

- KO G TGK BTL2 CR PEMERINTAHAN DIE

- KO TGK BRAPE BNYAK MINYAK DIE

- NEGARA KECIK JEK BRO

- YG KAYA ( SULTAN ) TERUS KAYA, SBB 2 AKU SRUH KO TGK SISTEM PEMERINTAHAN DIE CMNE???

- SAPE AHLI PARLIMEN DIE...

KO TGK LAX APE YG MALAYSIA WT AUSTRALIA X WT BRO

KO TGK BRAPE BANYK KERAJAAN MALAYSIA BG SUBSIDI PD RAKYAT KLU NAX D BANDING DGN AUSTRALIA...

ejarll said...

d'org nie BANGANG BRO JEFFRY.
asyik buta kn mata pekak kn telinga jek...

kne BODOH kn dgn anuar n pmimpin PR yg GILA kuasa jek...

Belia Malaysia said...

sume pemberi komen yang menggunakan nama ANONYMOUS memang PENGECUT!! TELOR KECIK...!! aku cabar ltak nama sndri sekurang-kurgnya nama gelaran dan link anda..

Belia Malaysia said...

sume pemberi komen yang menggunakan nama ANONYMOUS memang PENGECUT!! TELOR KECIK...!! aku cabar ltak nama sndri sekurang-kurgnya nama gelaran dan link anda.. dan aku setuju dengan GAP..!! HIDUP MELAYU!!

Anonymous said...

GUA BENGANG BTOL LA NGAN PUAK2 PR NI!!!
LU ORG CAKAP PAKAI KEPALA LUTUT ANWAR KE HAH!!!

ADA JE BENDA NK TUTUP KESALAHAN YG TERANG2 MMG PUAK2 LU SALAH LA BANGANG!!!

X ABES2 NK UNGKIT PASAL 50 THN PEMERINTAHAN YG GAGAL!!!

APA MAKSUD 'GAGAL' UMNO DGN PEMERINTAHAN YG DIJANJIKAN UNDANG2 ISLAM DR SEBUAH PARTI YG KONONNYA BERJUANG DEMI ISLAM!!!

DAH TAU TGH MEMERINTAH,,, LAKSANAKAN LA UNDANG2 ISLAM TU NGOK !!!

MANA DIA UNDANG2 ISLAM YG KORANG JANJIKAN!!! LUDAH UMNO TP KENA KAT MUKA JUBOR KORANG!!! LU PIKIRRRRRRRR LA SENDIRI NGOKKKKKK!!!

AKU ORG YG PERTAMA MASUK PARTI PAS KALO LAKSANAKAN UNDANG2 ISLAM !!!

GAP KEMBALI said...

tabik kepada komentar pejuang radikal melayu !

Anonymous said...

belia mesia nak tngok telor ker? naper nak tngok telor org lain..tngok telor sniri jer lah beb...ntah2 ko Gay..yg brslindung bawah pelir gerakan anjing PONDAN..
fadzli pun mmg sah SAMDOL BAHLOL, kalau nak wat perbandingan, kena la wat dgn negara yg atas dpd kita...bOdO!!!yg ko nk banding dgn myanmar & bngladesh tu wat per..klo banding dgn negara yg standard rendah...sampai bila2 pon tak leh maju...lupe ke wawasan 2020 Tun M, atau ko mmg dah tua nyanuk nk mampusss...ejarli SEPULUH kali NGOK!! dh berapa kali kerajaan negeri kelantan usulkan HUKUM SYARIAT utk negeri kelantan...ko taw saper larang Kementerian Dlm Negeri la NGOK..ugut macam2 kat kelantan...Kemntrian tu BARISAN HARAM NASIONAL yg pegang NGOK!!!

ejarll said...

Anonymous said...
belia mesia nak tngok telor ker? naper nak tngok telor org lain..tngok telor sniri jer lah beb...ntah2 ko Gay..yg brslindung bawah pelir gerakan anjing PONDAN..
fadzli pun mmg sah SAMDOL BAHLOL, kalau nak wat perbandingan, kena la wat dgn negara yg atas dpd kita...bOdO!!!yg ko nk banding dgn myanmar & bngladesh tu wat per..klo banding dgn negara yg standard rendah...sampai bila2 pon tak leh maju...lupe ke wawasan 2020 Tun M, atau ko mmg dah tua nyanuk nk mampusss...ejarli SEPULUH kali NGOK!! dh berapa kali kerajaan negeri kelantan usulkan HUKUM SYARIAT utk negeri kelantan...ko taw saper larang Kementerian Dlm Negeri la NGOK..ugut macam2 kat kelantan...Kemntrian tu BARISAN HARAM NASIONAL yg pegang NGOK!!!

September 4, 2009 3:32 PM


AS'KUM BRO,,,

LU YG BANGANG TAHAP BANGSAT BRO..

AI KT PERAK NAX BG MASRAKAT CINA TANAH 999 THN BOLE LAK LANGGAR KERAJAAN PUSAT,

XKAN PASAL AGAMA TKT NAK LANGGAR...

LU TKT ALLAH KE TKT KERAJAAN ZMN TDM..

PMBANGKANG NIE CKP XSERUPA BIKIN..

LU BODOH KE BANGANG BANGSAT BRO, LU X TGK SURAT KABAR KE, LU X DGR BERITA KE MB KEDAH CKP HUDUD CUME 0.000001 JEK DLM ISLAM MASE WARTAWAN TANYE NAPE X LAKSANAKAN HUKUM HUDUD...

2 YG AKU CKP PEMIMPIN PAS NIE CKP UTK UNDI JEKKKK...

ejarll said...

Anonymous said...
belia mesia nak tngok telor ker? naper nak tngok telor org lain..tngok telor sniri jer lah beb...ntah2 ko Gay..yg brslindung bawah pelir gerakan anjing PONDAN..
fadzli pun mmg sah SAMDOL BAHLOL, kalau nak wat perbandingan, kena la wat dgn negara yg atas dpd kita...bOdO!!!yg ko nk banding dgn myanmar & bngladesh tu wat per..klo banding dgn negara yg standard rendah...sampai bila2 pon tak leh maju...lupe ke wawasan 2020 Tun M, atau ko mmg dah tua nyanuk nk mampusss...ejarli SEPULUH kali NGOK!! dh berapa kali kerajaan negeri kelantan usulkan HUKUM SYARIAT utk negeri kelantan...ko taw saper larang Kementerian Dlm Negeri la NGOK..ugut macam2 kat kelantan...Kemntrian tu BARISAN HARAM NASIONAL yg pegang NGOK!!!

September 4, 2009 3:32 PM

AS'KUM BRO,

KDN UGUT APA BRO???

AI PAS KN DA PANDAI SAMAN, G LA SAMAN KLU BETUL KDN UGUT..

PE NAX TKT, KCUALI CM ANUWAR 2 YG PENAKUT BESAR NAX HADAPI SAIFUL KT MAHKAMAH...

Semerah Padi said...

Mungkin telah sampai masanya untuk kita menilai kembali sikap kita yang bersopan santun, lemah lembut, tinggi budi bahasa dan bersikap menghormati.

Sikap ini nampaknya di balas dengan "kasut di atas kepala" oleh orang-orang yang tidak tahu mengenang budi.

"Tanah Ini Tanah Melayu"

Semerah Padi