IKLAN BERBAYAR

Sunday, October 25, 2009

'JUDAS' DAN 'UTIMUTRARAJA' DALAM PAS.

dalam politik, ahlinya hendaklah kebal dan tebal. kebal hati dan jiwa walau apapun yang melanda. tebal muka adalah perkara biasa. dia harus berani menerima 'sakatan' musuh dan rakan. tak tahan dek sakat, dia boleh melompat-lompat.

dalam kajian ahlul sosiologi,umum mengetahui orang melayu yang usianya tua punyai tabiat melatah. bila dicuit di pinggang atau di sergah,mulalah dia melatah..adakala melatah pak tua ni lebih menjurus kepada skala mencarut.. dan seakan menjadi suatu budaya atau trend sekarang,orang muda pula yang kuat melatah.. aksi ni aku kata buat-buat, saja nak cari glamer .

nik ajis sedang menelusuri aksi yang sama. dia kena sakat,dia melatah dan dia melompat-lompat.kasihan sungguh aku melihat si tua pemegang kunci sorga ini. katastrophi sedang melanda partai pas, bukan kerana mereka sedang menjunam kalah di pilihanraya sebaliknya sedang mengalami ribut politik sepertimana yang pernah umno alami.apa ributnya pak ? ributnya berlingkar disekitaran wadah rebut kuasa,pangkat dan harta.

sebenarnya nik ajis nak berterus-terang, agar hj hadi,mustafa ali,hasan ali dan nasarudin dicampak keluar dari partai pas. nik ajis sanggup melangar hukum dan adat pertandingan, sanggup menjadi juara diktator walaupun seterunya itu menang dalam pertandingan yang adil.

ini semua gara-gara penghasut,tukang hasut dan bapak penghasut.ribut-ributan dalam pas pernah berlaku dalam sejarah umat.siapa kah watak 'judas' dan 'utimutraraja' yang semakin galak menghayun pedang untuk menyembelih presiden mereka sendiri ?adakah nik ajis bertindak sendirian atau ada si judas dan utimutraraja yang sedang melayan kipas memanaskan bontot nik ajis agar beliau melompat-lompat kepanasan ?

maka arakiannya, kita harus mengkaji apa punca dan mana berpuncanya. aku tegaskan di sini bahawa karektor-karektor ini lah yang sebenarya sedang menjahanamkan partai pas dengan cara menghasut si pemegang konci sorga.

prof aziz bari adalah seorang profesor UIA, banyak menulis dalam hal ehwal ligitasi. sayang prof kangkung ini lebih condong penulisannya ke arah kumpulan liberal islam. siapa bos aziz bari ? tiada lain mamat kangkung dari melaka bernama khalid jaafar, mastermind institut kajian dasar (IKD).. apa fungsi IKD ? tiada lain menjuarai lidah liberalisme dan jaguh bicara soal demokrasi dan hak asasi. khalid jaafar pernah meggelarkan nabi muhammad saw sebagai D.O (pegawai daerah) sahaja sewaktu diskusinya dengan wartawan pelacur demokrasi dari malaysiakini.

aziz bari terhutang budi tetapi belum sampai tergadai bodi. dia banyak terhutang budi dengan IKD, kerna banyak cetakan buku kangkungnya ditanggung kosnya oleh kalid jaafar. aziz bari sama akhlaknya dengan ibrahim sufian (merdeka centre), satu lagi watak ciptaan anwar attaturki yang bertugas untuk mengipas-ngipas dasar anwar dan perjuangan liberalisme IKD.

aziz bari penggemar anwar attaturki. sewaktu kes tumbangnya perak ke tangan barisan nasional, aziz bari merungkai persepsi dan fitnahi. ini kerajaan haram,tiada demokratik..aziz bari cuba menutup kesalahan anwar attaturk dalam mainan politik 16 september.anwar attaturk telah mendahului tuhan dalam persoalan apa yang bakal terjadi di masa hadapan.perak tumbang dan itu balasan tuhan pada anwar attaturk. tuhan itu berkias dan menempelak anwar dan aziz bari sendiri, agar jangan bermain dengan isu 16 september..tuhan mengingatkan mereka supaya jangan meliwat semangat demokrasi dengan mainan kata 'we have the numbers'..sekali terkena berguling-guling di atas jalanraya.hari ini,seperti biasa dia menjalankan operasi dalam rancangan yang teliti, menjolok hj hadi supaya terkeluar daripada saf parti pas.

husam musa ada masalah. dia sedang menanggung malu di atas kekalahannya tempoh hari ditangan nasarudin. perseteruan ini belum berkesudahan, apabila nasarudin mengambil langkah berani untuk menyaman kickdefella, bloger upahan husam yang banyak memfitnah nasa sewaktu kempen muktamar pas tempoh hari.

nik ajis pernah menggelarkan nasarudin sebagai sampah. nik ajis termakan hasutan husam dan anual bakri, set pol nik ajis yang kerinting rambutnya. ini 2 watak utimutraraja, sang penghasut yang bisa membinasakan partai mereka demi mengekalkan kuasa.berani aku katakan bahawa semangat kenegerian sedang melanda pas.

siapa utimutraraja ? dialah sang puaka bangsa, sama tarafnya dengan raja mendeliar,si kitul dan nina chatu si keling yang telah meranapkan kerajaan melaka. dek kerana mereka berempat inilah portugis bisa menguasai melaka..hari ini watak penghasut sejarah lama telah melanda partai pas.

yang bisa ketawa diluar melihatkan sengketa partai pas tiada lain anwar attaturk. dia penjahanam bangsa dan perosak agama. anwar umpama bayangan dajal, air dikata api dan api dikata air. yang lemah longlai jiwanya pasti terpengaruh dengan janji sang halunisasi anwar attaturki.

anwar pernah menghancurkan ABIM,pernah menghancurkan umno dan sedang melakukan kerosakan yang sama kepada pas. ramai dikalangan pimpinan pas terpikat dengan dasar liberalisme anwar attaturki.nizar bintang 3,kalid gereja samad,mujahid yusof rawa,mahfuz omar,salahudin ayob,dr zulkifli ahmad,dr lo'lo dll merupakan petualang sebenar dalam pas.mereka sanggup menggadaikan maruah perjuangan pas demi pangkat dan harta.sama perangainya dengan judas iscariot.

siapa judas iscariot ? dia ialah bendahara sewaktu zaman jesus (nabi isa a.s) . judas antara 12 sahabat terkenal nabi isa a.s.. 12 sahabat yang digelar hawariyun. judas sanggup melacurkan maruah diri demi 30 keping perak yang ditawarkan oleh imam-imam yahudi jika judas memberitahu dimana tempat persembunyian nabi isa a.s. tapi tuhan maha berkuasa,judas telah ditukarkan rupanya seiras nabi isa a.s.dan kerana itulah judas telah disalib.kerana kesundalan itulah judas digelar iscariot yang bermaksud si pengkhianat.

anwar tahu azmin tiada mampu mendepani politik sewaktu sepeninggalannya ke sungai buloh nanti.azmin tiada semangat jantanan politik,saifudin nasution adalah pelacur politik yang kepalanya bisa ke sana kemari umpama lalang ditiup angin.tatkala anwar ke sungai buloh, harapan barunya terletak penuh di atas pundak barua-barua beliau dalam pas. samada mengkhianat hj hadi itu bukan persoalan,yang penting legasi dan pengaruh anwar attaturk perlu diteruskan. anwar attaturk pernah digelar pengkhianat oleh muhyidin yasin. seharusnya ahli pas memahami maksud tersirat muhyidin, antara utimutraraja,judas dan anwar ,,siapa diantara mereka yang patut 'dipancung' terlebih dahulu !

13 comments:

cafemlm said...

Salam GAP,

PANDANGAN KITA SERUPA.

LINK KE BLOG AKU UNTUK DIKONGSI BERSAMA PEMBACA GAP yang lain..

Selamat Berjuang.

http://www.cafemlm.com

GAP KEMBALI said...

wsalam cafemlm
aku dah linkkan blog kau..teruskan dakwah bro.kasi selamat umat dpd hasutan anwar dan pakatan !

Al Haadi said...

bro, ada tawaran perniagaan... bukak TELCO & Post, anyway bro i ada idea cuma takde saluran nak bawak naik iaitu mintak UMNO bukak Kolej Perubatan untuk medical Student mcm MIC buat, kalau boleh mintak bawak ke atas, thanks bro

KORBANDEMOKRASI said...

Salam,

AlhamduliLlah !.
Kemas huraian saudara.

TokPakir

ejarll said...

satu ketika dahulu nix ajis menggelar TDM "MAHAFIRAUN"...

kini dgn kuasa ALLAH gelaran tersebut d kembalikan kepada nix ajis...

ALLAH MAHA BERKUASA LAGI MAHA MELIHAT,MENDENGAR DAN MENGETAHUI...

BERTAUBATLAH WAHAI MANUSIA YG BERNAMA NIK AZIZ BIN NIK MAT...

dari sungaiSireh said...

SALAM,
Bro GAP, Aku baru belajar blog. Mohon Link kan blog utk kongsi bersama kita.

http://darisungaisireh.blogspot.com/

TakerRules95 said...

KEMAMAN – Bekas Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Selatan Datuk Kapten (B) Zahar Hashim berkata Umno bukanlah satu parti yang memperjuangkan orang Melayu.

Beliau yang telah menjadi ahli Umno selama 29 tahun tahun dan menjadi Ketua Bahagian selama 20 tahun berturut-turut berkata, kaum yang paling ramai miskin di Negara ini adalah orang Melayu dan penagih dadah paling ramai adalah orang Melayu.



Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada satu program penerangan PAS DUN Chukai di Gong Limau, kelmarin.



Dakwaan beliau ternyata benar, Umno yang merosakkan orang-orang Melayu apabila Agensi Anti Dadah Kebangsaan mendedahkan laporan terbarunya.

Dalam laporan tersebut Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Malaysia berjaya mengesan seramai 2,721 penagih terkumpul di seluruh negara sepanjang tempoh Januari hingga Ogos lalu.

Timbalan Ketua Pengarah Pengurusan AADK Malaysia, Tanasegran Sinnathambi berkata, berdasarkan rekod Sistem Maklumat Dadah Kebangsaan (Nadi), ia menunjukkan penurunan sebanyak 69.32 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu.

Katanya, tahun lalu jumlah penagih dadah yang dikesan di seluruh negara ialah 8,870 orang.

”Manakala sehingga Ogos lalu, bilangan penagih baru yang dikesan seramai 1,543 dan ia berkurang sebanyak 61.82 peratus berbanding jumlah penagih baru dalam tempoh sama pada tahun lalu yang berjumlah 4,041 orang.

”Sementara itu, seramai 1,178 penagih berulang dikesan sehingga Ogos lalu dan berlaku penurunan sebanyak 75.61 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu seramai 4,829 orang,”kata Tanasegran.

Justeru, Kapten (B) Zahar Hashim menyeru ahli-ahli Umno supaya meninggalkan Umno dan mengikuti jejak langkahnya, menyertai PAS dalam memperjuangkan orang Melayu dan Ugama Islam.

Tom Yam said...

Nik Aziz pun banyak kali buat kesilapan dalam parti,gara-gara sokonganya pada Dato asri, rakyat kelantan mengadakan tunjuk perasaan membantah datro asri dan nik aziz diminta meletak jawatan..

Dr. Harun din pun tak sependapat dengan Nik Aziz sewaktu itu lagi...

ejarll said...

NIX AJIS GLER KUASA...

SAMA MACAM HITLER...

GAP KEMBALI said...

tomyampoktek,dr sungai sireh dan korban demokrasi..

sahabat aku sudah linkkan kamu punya blog dalam ruang 24jam aku..teruskan hentakan !

melayu islam akan berkuasa semula !

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Remember the old song: when you fool the people around you, you can fool yourself as well!muahahahahaha nicky ajis bersuara demi NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN.Nuar aljuburi dah selalu menipu,meliwat dan mengawan minda pencacai pakatan rakyat,sekarang dia terpaksa heret nick ajis pula sebab nick ajis takut nuar ungkit isu kroni dikelantan ,dan tak lama lagi ,masih dalam perancangan la tu,dia nak heret dan picit tlog LGE pula,sekarang tengah kumpul bahan bukti dgn video2 sekali.YANG PENTING AKU BOLEH BALAS BUDI BOS AKU YANG DAH MULA KOREK2 PUNGKOQ AKU SEBAB LAMBAT JADI PM.MUAHAHAHAHAHAHAHAA HU HU HU

ejarll said...

PAS SEDANG MENERIMA AKIBAT DARI DOSA2 PEMIMPIN MEREKA YANG SERING MENDOAKAN KEHANCURAN SERTA KEBINASAAN ORG SEAGAMA DAN SEBANGSA APATAH LAGI TIDAK SEHALUAN DALAM ALIRAN POLITIK...

APAKAH HUKUM DALAM ISLAM MENDOAKAN KEHANCURAN SERTA KEBINASAAN MAKHLUK ALLAH, APATAH LAGI SEAGAMA DENGAN KITA???

NIX AJIS PERLU BERUNDUR, DAHULU TUN DR. MAHADHIR D TEMPELAK OLEH BELIAU KERANA SEKIAN LAMA MENDUDUKI TAHTA NO. 1 NEGARA, WALAUPUN BELIAU ADALAH NEGARAWAN YANG ULUNG DALAM MEMIMPIN NEGARA MENUJU KE STATUS NEGARA MAJU, MEMPERKENALKAN NEGARA KE SERATA DUNIA DALAM MASA YANG SINGKAT...

KINI PERKARA YANG SAMA BERLAKU KE ATAS NIX AJIS, TAPI KALI INI BUKAN DI MINTA BERUNDUR OLEH SESIAPA...

BELIAU WAJIB BERUNDUR, TIADA APA YANG D BAWA OLEH BELIAU UNTUK PEMBANGUNAN, KESEJAHTERAAN SERTA KEMAJUAN RAKYAT DI NEGERI KELANTAN...TIADA APA YANG BOLEH DI BANGGAKAN OLEH RAKYAT KELANTAN DARI SEGI EKONOMI DAN LAIN2...

APA PUN TAHNIAH KELANTAN KERANA MEMPUNYAI KUIL SERTA PATUNG2 BUDDHA YANG SEMAKIN BANYAK DI SANA...ITU KAH PEMBANGUNAN SERTA KEMAJUAN YANG DIBAWA OLEH NIX AJIS DI SANA???

WAHAI PAS, CARI LAH PEMIMPIN YANG BETUL2 BERJUANG UNTUK AGAMA BANGSA DAN NEGARA...JANGAN SAMPAI ISLAM DI LABELKAN OLEH ORANG LUAR SEBAGAI AGAMA YANG "ASAL BOLEH" DAN "MENGHALALKAN CARA"...

MAJU ISLAM

MAJU BANGSA

MAJU NEGARA

MAJU MALAYSIA DAN RAKYAT KESELURUHANNYA...

AMINNN...

dari sungaiSireh said...

Undur nikky ajis undur, Dah lama dah. Manusia yang mengaku ulama, tapi tak pernah nak kerja kearah perpaduan umat islam malaysia.