IKLAN BERBAYAR

Tuesday, October 20, 2009

KULTUS

kultus adalah alih bahasa atau translisasi ayat 'cult'. bermaksud pendewaan melampau terhadap satu-satu individu. sewaktu perhimpunan agung umno, aku ada terdengar saranan reezal marican agar majlis ulamak atau yang sewaktu dengannya mengambil tindakan terhadap niky ajis yang semakin galak lagi sembrono menggunakan ( melacurkan) islam demi survival politikal partai pas.

aku membaca sekilas lalu namun daripada tajuk besar yang dipamerkan di dada akhbar, jelas saranan reezal ada kewajarannya.

sewaktu aku form 6 , bersekolah di klang kecoh di dada akhbar akan satu kumpulan kultus krstianity yang mahu berperang (berjihad) dengan tentera amarikan.kumpulan ini digelar branch davidian. waktu kejadian sekitar tahun 1993 di waco texas. pemimpinnya bernama david koresh, seorang seorang pengamal sesat kristus the seven day adventist. dalam ajaran david kepada sejumlah pengikutnya ada disebut bahawa dunia semakin dekat menuju apokalips atau hari kiamat.

dalam kesempatan menakutkan pengikutnya, david sempat melakukan kawin mutaah. mereka berkampung bertahun tahun di sebuah ladang hinggalah pihak FBI mengambil keputusan untuk menghentikan agenda kultus ciptaan david koresh. mungkin kerana salah teknikal sewaktu operasi ambush, hampir 82 pengikut branch davidian maut. samada mereka menuju ke sorga atau neraka aku tak pasti sebab nik ajis pada waktu itu belum mengeluarkan sebarang arahan.

dalam sejarah islam obsesi kultus atau pendewaan melampau masih berlaku di kalangan umat. melihatkan gelagat pengikut syiah sewaktu meraikan peristiwa karbala jelas menunjukkan ada memang terdapat segelintir umat telah dipesongkan pendirian akidahnya.

syiah ini dipelopori oleh abdullah bin saba seorang yahudi yang berpura memeluk islam. beliau digelar ibnu saba atau putera hitam dan datang dari yaman. dia hadir sewaktu pergeseran antara ali r.a dan muawiyah bin abi sufiian. dalam katastrophi perang saudara ini, abdullah bin saba menabur propaganda.

semua sahabat termasuk abu bakar,umar dan uthman digelarkan sebagai kafirun. pendewaan melampau mengangkat ali r.a menjalar laju berterusan berpuluh dan beratus tahun lamanya. hinggakan kultus maha sesat dari syiah ini menyebabkan timbulnya surah palsu/buatan dari kalangan mereka. surah palsu quran syiah ini digelar 'surah wilayah' yang kitabnya ada terdapat di iran.

perhatikan sahaja sambutan atau perhimpunan besar moqtada as sadr di iraq,hasan nasrallah di lebanon atau hamas di palestin. di saat perkumpulan manusia ini pasti akan terdapat gambar ikon pemimpin agong mereka ayatollah khomeini. melihatkan ketaksuban pendokong kultus syiah ini, aku teringat akan mat sabu suami si normah. setiap kali beliau membangkitkan semangat ahli pas akan isu kebangkitan islam, nama ayatollah khomeini dan revolusi iran tidak pernah lekang dari bibirnya.

kultus ini ada dimana-mana sahaja. kim jong il pemimpin korea utara pengamal konsep kultus paling gila selepas syiah. setiap pagi,samada makan atau berjalan,bekerja atau bermain propaganda dan aktiviti mengangungkan jong ill senantiasa berlaku terhadap rakyatnya. kim jong ill dianggap tuhan oleh rakyat korea utara walaupun ikon kultus ini kaki brandi dan wiski.

gambar kim jong ill akan terpampang dimana-mana sahaja rakyatnya berada, sama juga dengan gambar ayatollah khomeini sanjungan pengikut syiah di iran dan timur tengah.

sewaktu di bagan pinang, gambar nik ajis ulamak senile dari kelantan juga berada di mana-mana lokasi. samada di cermin kereta,sticker motor,baju t shirt,baju t shirt budak-budak yang tertera ayat 'adik sayang tok guru' semakin banyak dan menjadi-jadi parahnya.

nik ajis adalah ikon kultus partai pas. nik ajis sedang memegang kuci sorga dan neraka umat dan sayang kata-kata bodoh maha seleweng dipercayai oleh seluruh ahli pas.

bila aku mendengar kata nik ajis bahawa sorga dan neraka itu berada dalam tangannya, aku teringatkan kisah rasulullah saw dan pamannya yang mati tidak memeluk agama islam. walaupun dia itu nabi junjungan namun itu tidak menjamin untuk baginda memberikan tiket sorga kepada pamannya,tapi tidak bagi nik ajis.

ini soal perbandingan, moga umat memahami maksud aku. hatta walau siapapun dia, pegangan kita tetap pada kalimah yang satu dan kalimah inilah yang akan menjamin hidup bahagia kita di dunia dan akhirat.

AASYHADUALLAHILLAHHAILLALLAH WASYAHADUANLAMUHAMMADURASULULLAH !

10 comments:

rizuan mh said...

salam zaiarah GAP.

saya tertarik dgn artikel ini. saudara buka mata saya untuk melihat dengan pandangan hati..alhamdulillah.

Anonymous said...

Aku pon tengok la..sekarang..mana-mana ada dilekatkan gambo nik Ajis..dekat no. kereta./ screen depan kereta/.digantung/tampal ..kedai.
Mereka mendewa-dewakan nik Ajis ni amat berlebihan...Sebijik macam Ustz Ashari Muhamad (Al-Arqam) dahulu..
Kesian mereka..buat benda yg. syirik..seolah-olah gambo nik ajis tu ada power..boleh tolong..
Semog Pengikut PAS Totok ini di beri petunjuk oleh Allah.

Anonymous said...

Salam Stu Malaysia Semua,
SAYA MENYARANKAN AGAR PAS MELANCARKAN KEMPEN SELAMATKAN NIK AJIS...SEBELUM JADI PEMIMPIN PAS BELIAU TOK GURU DAN ULAMAK SEBENAR...ENTAH APAKAH DUGAAN INI ..KINI NIK AJIS....OLEH ITU SEBELUM AJAL MENJEMPUT...TAUBAT SEGERA.....KESIAN...UALAMAK POLITIK..ALLAH JUGA YANG BENAR DAN MAHA MENGETAHUI...SELAMATKAN NIK AJIS...SELAMATKAN NIK AJIS...WAHAI ORANG2 PAS ANDA BERTANGGUNGJAWABA ATAS KEADAAN NIK AJIS...SELAMATKAN NIK AJIS....

Jeffry said...

SLM BRO..

PAS ADALAH SATU KULTUS POLITIK (BKN PARTI) SESAT TERBESAR KAT M'SIA. PENGIKUT PUN DAH MENDEWA2KAN NIKY AJIS SETARAF WALI. AGAKNYA KALAU DIA DAH PADAM, FATWA MERAPU LAH JADI PEGANGAN HIDUP PUAK2 JUMUD PAS

KORBANDEMOKRASI said...

PEMBETULAN;

ASHHADUALLAAILAAHAILLALLAH,
WAASHAHADUANNAMUHAMMADURRASULULLAH

SALAM,
TOKPAKIR

Anonymous said...

Kalau di setanding dengan ulama2 akhirat seperti Imam as-syaffie,Imam Hanbali,Imam maliki dan Imam Hanafi saya akan sokong dia.Berapa dah kitab2 dia tulis daa?Dia macam al -imam Al gGhazali punya otak ke?berapa buku2 agama dia dah karang daa?

Anonymous said...

Salam.Nik Ajis juga merasakan dia wajar utk mencarut memaki kerana Tuhan begitu.Tapi Nik Ajiz ni siapa?Setaraf dgn tuhan ke?Syurga dan neraka dia boleh tentukan.Masyallah!Na'uzubillah ulama akhir zaman spt nik ajis ini.

Local Fighter said...

Itulah silapnya PAS. Terkongkong dalam idealisma ortodok dalam gonggongan insan bernama Nik Aziz.

Tidak ada jasa dalam hal ehwal duniawi mahupun ukhrawi yang boleh dijadikan kenangan dan sanjungan oleh beliau.

Kebanyakan cakap agamanya berlandaskan doktrin sempit PAS. Misalnya isu pembacaan al-Quran oleh Nga Kor Ming & Gobala.

Sebelum-sebelum ini tidak pernah timbul isu al-Quran dijadikan pemanis mulut sang penceramah. Jika niat ikhlas, kena tidak di Islamkan sahaja dua ekor itu?

Harun Din pun dah terkunci rapat mulutnya dek kerana termakan budi yang sangat banyak semasa Anwar jadi Menteri Kewangan! Kena angguk2 geleng2 je le..

Cakap2 yang menyatakan kesederhanaan beliau meanmbat hati rakyat marhaen adalah cakap orang ber IQ rendah.

Kesederhanaan amir yang sebenar adalah seperti Umar Abdul Aziz. Zuhud dalam diri tetapi rakyat tidak melarat sehinggakan susah mencari orang yang layak terima zakat di zamannya.

Tapi di Kelantan, bersepah pengemis meminta sesuap nasi. Yang terpelajar sikit bertebaran lari cari rezeki di luar. Ini ke kesederhanaan ala-PAS?

Kesian..PAS akan terus kekal menjadi pembangkang di Malaysia jika kekal keras dengan doktrin ortodoknya!

Melayu Berwawasan said...

orang melayu dah ramai berpaling kat umno dah pasal adakah orang kafir membaca al quran untuk kempen berpolitik itu adalah untuk mempecahbelahkan sesama islam.al quran janganlah jadi untuk berpolitik...melayu akan marah..macam dihina pulak...orang pas seronok itu semua...akal taraklah

warfeel-efairy said...

Sangat bersetuju dengan pendapat local fighter. Elok kiranya jika anda membaca artikel tentang 3 Mason Melayu. http://mistisfiles.blogspot.com/2009/10/hikayat-tiga-masons-melayumahathiranwar.html