Wednesday, October 28, 2009

NAJIB SELAMATKAN NYAWA UMAT ISLAM ?

hari ini aku melaporkan kelegaan. keganasan di sempadan malaysia/thailand yang berpunca dari pembunuhan lebih 200 umat islam di tak bai nampaknya akan menenemui jalan penyelesaiannya tidak lama lagi.

pertemuan najib dan abisihit dalam sidang di thailand baru-baru ini digunakan sepenuhnya oleh najib untuk menamatkan konflik berdarah umat.

mengikut kajian, kiranya krisis di selatan thailand tidak di selesaikan dengan secepat mungkin, maka dikhuatiri seluruh rantau ASEAN akan menerima tempias besar. keamanan tiada pasti wujud dan kestabilan bakal tergugat.

konflik selatan thailand dan krisis di iraq punyai motif cerita yang sama walaupun lokalitinya berbeda. di iraq, kumpulan penentang dari puak sunah dan pengikut setia bekas presiden saddam husin sering melakukan penentangan luarbiasa terhadap pimpinan nuri al maliki. pemerintahan di iraq adalah wajah boneka, merampas hak dan kedaulatan daripada sebuah negara yang berdaulat (saddam) atas nama memerangi keganasan.

thaksin telah melakukan kesilapan. dia punyai ego yang besar dan akhlaknya persis diktator antai islam. pembunuhan 2oo umat islam di tak bai telah memula angkara. berlarutan hingga ke hari ini.

najib punyai visi untuk menyelamatkan nyawa umat islam. sepertimana aceh yang sebelum ini pernah bermandi darah yang akhirnya bisa mendapat status kerajaan autonomi, begitulah bisikan yang sama najib ucapkan kepada abishit. perdana menteri thailand itu sedia melaksanakan saranan najib. tanggal december nanti dua perdana menteri ini akan turun ke selatan thai. PULO nampaknya bersedia menerima cadangan besar ini. insyaallah wilayah bergolak di selatan thailand bakal mendapat kuasa autonomi, hasil usaha ds najib sendiri !

bila najib memulakan langkah berani ini, aku teringat akan sikap paria anwar attaturk. menyokong tindakan laskar amarikan untuk menceroboh bumi afghan dan iraq atas dasar memerangi keganasan. memang brengset manusia durjana ini !

40 comments:

TakerRules95 said...

kelakar la aku tengok tajuk kau Najib selamatkan umat islam tetapi dia pembunuh macam mana dia nak selamatkan nyawa umat islam?

Anonymous said...

TakerRules95 x boley di layan... Gila Babi!!!

Anonymous said...

Najib nak bunuh RPK ke..?? sampai RPK lari dari Malaysia ..lari dari mahkamah...lari kuat kuat loo...rpk

Najib pembela bangsa melayu..saperti arwah Tun Abdul Razak

Hidup Najib..hidup 1malaysia...
UMNO menegakkan agama Islam..
PAS MENJAHANAMKAN ISLE...

sangrajunatapa said...

Nuar juga kena!! Mmg patut kena pun!!

rizuan mh said...

TakerRules95,

bangangnye awak..tuduh mcm tu awak ada bukti ke? sedar tak sebaris ayat awk tu dah cukup ntuk sumbat awk dalam jail.

sekurang-kurangnya Najib dah buat sesuatu untuk ummat sebagai Khalifah.

Apa yg Anwar buat ntuk selatan Thai? Apa yg Nik Aziz buat ntuk selatan Thai? Tanya la diri sendiri okai..hal2 camni x perlu fikir dlm2 nak ulas.puak2 pembangkang ni bukan ada akal.kena lawan direct camtu je.

Anonymous said...

Yang nak tuduh org tu pun....kelakar pasai nampak kebodohan sendiri la tuh....takerrules95. takat tu saja otak depa. memang hampas betul kau takerrules95....ka apa saja nama hang tuh.

Anonymous said...

"TakerRules95 said...

kelakar la aku tengok tajuk kau Najib selamatkan umat islam tetapi dia pembunuh macam mana dia nak selamatkan nyawa umat islam?"

Tuduhan kamu amat serius. Jika kamu punya bukti kukuh, sila kemukakan dan buat laporan POLIS. Jika tidak, saya akan membuat laporan POLIS terhadap kamu kerana membuat tuduhan tidak berasas kepada DS Najib. Sila email kepada saya butiran diri kamu untuk memudahkan saya buat laporan POLIS. Ini email saya : anakbahteramerdeka@yahoo.com

amieieda said...

kelakar...tak lawak la pulak.. gi gelakkan egm yang jadi mesyuarat biasa la bro.. takpun pasal rakyat kelantan yang makin miskin tapi elaun adun yang makin naik... takpun pasal chua jui meng kata dia "hamba" orang melayu... huisshhh banyak lagi bro benda nak di gelakkan... ye tak ye nijar "nyerongeh" pun kelakor juger

1Malaysia said...

GAP buat cerita lawak antarabangsa, Najib selamatkan umat islam thailand. Lawak bodoh!... Altantuya mati sapa nak selamatkan...

antipkrsarawak said...

celakalah ke atasmu takerrules95! yg pembangkang dok sibuk sokong amerika syaitan tu pasal apa??? anwar tiap2 bulan pegi amerika, mengadu menangis dirinya dibuli di malaysia. apa ke jadah haram anwar pegi amerika? amerika tak bunuh orang ker? yg dibunuh orang islam!!! org2 pas pun tepuk tangan tanda sokong anwar keparat...

jiwakita said...

salam....

wahai TakerRules95....tunjukkanlah bukti
hitam putih atau rakaman mu itu jika
benar DS Najip itu pembunuh spt dakwaan
anda itu...

Nescaya kami akan percaya atau anda
pembohong durjana belaka...

Anonymous said...

Blogger2 semua serang TakerRules95 .. suruh dia tunjukkan bukti pulak...
Sekadar cakap kosong... patutla Nik Abduh pun mengaku blogger2 mereka pembohong!!!!!!!!.Cakap tak der fakta

shonzu said...

TakerRules95 aku harap kau baca al-quran

TakerRules95 said...

shonzu kau dah baca tak?

Kerajaan negeri Perak mengumumkan peruntukan tanah seluas 800 hektar untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India di negeri itu.



Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, tanah itu akan diusahakan oleh Yayasan Perak dengan tanaman kelapa sawit dan hasilnya akan disalurkan kepada tabung itu untuk diagihkan kepada pelajar miskin. - Utusan

TakerRules95 said...

sekarang siapa boneka siapa ? shonzu sila jawab?

Jeffry said...

AISEHMEN UNDERTAKER..800 EKAR UTK KAUM INDIA TU KIRE OKEY LE. TAK LE JADI BANGANG MCM LGE TU. MAIN HALAU SUKE2 MAK BAPAK DIA. KLU NIZAR KASI TANAH 999 TAHUN KAT CINA..ORG MELAYU DPT APE? KEHKEHKEH

ejarll said...

Blogger TakerRules95 said...

kelakar la aku tengok tajuk kau Najib selamatkan umat islam tetapi dia pembunuh macam mana dia nak selamatkan nyawa umat islam?

October 28, 2009 2:20 PM

KO BANGANG TAHAP APA NIE BRO...

AKU CABAR KAU TUNJUKKAN BUKTI NAJIB PEMBUNUH!!!!!!!!

jiwakita said...

salam...

nama jer sedap sebut..'takerules',
tapi masyaallah...tak semenggah!
patut penuh ilmu didada..tau undang2..

Tak menghargai diri yg masih muda..lawa
dari sesiapa yg memandang...

maer wan said...

Aik? Taktik lompat2 soalan pulak, TakerRules95?

Tuduhan asal kau lemparkan kau tak defend, pastuh, campak soalan lain.

Tanah yg Dr Zambry kata tuh, akan tetap milik kerajaan, dan diusahakan oleh Yayasan Perak, hasilnya je masuk ke tabung tuh. If dah sampai masa tabung tuh tak perlu ada, hasilnya masuk ke tabung utk org miskin yang la pulak.

Takde la macam Nizar yang bagi terus hak 999tahun. Kalau tak kiamat lagi in 999 tahun, walaupun Malaysia hancur, kaum yang satu tu tetap ada hak kat tanah tuh.

Silap2, diaorg pedulik apa if PR tumbang lepas ni? Tanah dah ada..

Frodo Baggins said...

TAKERRULEZ95MCAM BOWDOW JER HOTAK!!! TAKAT TU JE KER KO LEH CAKAP. CISSS ~ BOLAYANNN LAHH BAPOK!

shonzu said...

Apa masalahnya dengan peruntukan tanah untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India tu??? Bukannya kerajaan negeri nak anugerahkan tanah tu pada kaum India 100%.

MB Perak yang sah mahu tanah yang diusahakan dengan tanaman pokok kelapa sawit oleh Yayasan Perak, sebahagian dari keuntungan akan dimasukkan ke dalam tabung pendidikan anak2 kaum India yang miskin.

Tak ada tanah yang diberikan 100% atau dijadikan pajakan selama 999 tahun pada kaum India pun....

Lagi satu, jangan tunjuk sebahagian sahaja dari berita tu, kenapa tak publish sepenuhnya berita dari Bernama tu??? Takut kena komen atau kena herdik dari orang lain ke???

Hehehehe.... TakerRules95, kencingan anda kali ini tetap tak berjaya....

PAS 4 all = TakerRules95 = Piss 2 all

shonzu said...

KUALA LUMPUR, 15 Okt (Bernama) -- Kerajaan negeri Perak mengumumkan peruntukan tanah seluas 800 hektar untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India di negeri itu.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata tanah itu akan diusahakan oleh Yayasan Perak dengan tanaman kelapa sawit dan hasilnya akan disalurkan kepada tabung itu untuk diagihkan kepada pelajar miskin.

"Saya berharap ini merupakan berita gembira kepada kaum India sempena sambutan Deepavali Sabtu ini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Agung UMNO 2009 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari Khamis.

Katanya usaha itu merupakan komitmen kerajaan negeri membantu meringankan beban kewangan semua kaum yang menghadapi masalah melanjutkan pelajaran di negeri itu.

Sebelum ini, menurutnya, sejumlah 2,000 hektar tanah juga dikenalpasti untuk memberi faedah kepada lebih 700 Sekolah Agama Rakyat (SAR) manakala 1,000 hektar lagi untuk faedah sekolah persendirian Cina.

Selain itu, Zambry berkata kerajaan negeri merancang untuk melantik ketua kampung di kalangan penduduk India di kawasan majoriti kaum itu di enam buah kampung.

Katanya kerajaan negeri juga akan memberi penekanan kepada usaha menyelesaikan masalah rakyat dalam pembentangan Bajet Negeri 2010 di Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak pada 28 Okt ini.

Katanya walaupun ada ura-ura pakatan pembangkang mahu berbuat perkara yang sama pada hari tersebut, beliau berpendapat hasrat mereka mustahil untuk dilaksanakan.

"Pembangkang tahu bajet mereka itu tidak boleh dilaksanakan dan mereka cuba bercerita kepada rakyat sambil membandingkan bajet mereka dengan bajet Barisan Nasional (BN)," katanya.

-- BERNAMA

shonzu said...

Cuba lihat pada bahagian yang saya 'bold'kan itu. Kenapa tak beritahu tentang 2,000 hektar tanah, faedahnya dapat pada 700 Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan bagi sekolah persendirian Cina 1,000 hektar?????

TakerRules95, memang anda adalah seorang CONTOH TERBAIK seperti apa yang anak N.Ajeh (Nik Abduh) gambarkan dalam blog dia. Teruskan untuk kencing orang lain lagi....

Semakin hari, semakin hancing...
PAS 4 all = TakerRules95 = Piss 2 all

shonzu said...

Soalan seterusnya pada mamat Indon TakerRules95...

Bagi aku satu sebab kenapa setelah 19 tahun hamPAS memerintah Kelantan menggunakan slogan 'Membangun Bersama Islam', tetapi kes jangkitan HIV adalah yang tertinggi di Malaysia???? dan berjaya hasilkan 700 anak luar nikah dalam tempoh sembilan bulan pertama tahun ini????

Apakah itu 'kehebatan' Islam yang PAS bawa selama ini??? Walaupun kau cuba mendabik dada sambil berkata ramai rakyat Kelantan bertudung termasuk semua isteri pemimpin hamPAS juga bertudung, tetapi realitinya ramai juga wanita /remaja Kelantan yang kepala tutup diatas, buka lubang dibawah, abe hilang kopiah, apa lagi redah sajalah, cukup 9 bulan, dapat la kau anak luar nikah....

Betul tak TakerRules95.....????

Semakin hari, semakin hancing...
PAS 4 all = TakerRules95 = Piss 2 all

Anonymous said...

Saya pun amat bersyukur sekali bila Najib menyuarakan kepada akhbar thai supaya thailand memberi autonomi kepada selatan thailand. Sudah lama orang selatan thailand menderita, mereka itu islam dan melayu macam kita juga, malah sama dengan ore kelate lagi. Ada suara-suara yang mengatakan bahawa najib tidak patut mencadangkan autonomi di Thailand (kira berani jugak tu!), tetapi keesokannya Abishit berkata dia setuju dengan pendapat Najib... nah!... kepada penakut-penakut bangsa, siapa yang patut kita hormat sekarang?!

Kepada orang-orang PR bodoh... tolonglah buang benci kamu tu kepada apa-apa yang berkaitan dengan BN atau UMNO, ini tiada kaitan, kalau kau baca atau tengok penderitaan yang dialami oleh orang selatan thai, boleh bercucur air mata,...

Ini adalah permulaan untuk hari yang lebih baik untuk saudara seagama, sebangsa di selatan thai. Jika tidak kerana kesilapan sejarah, selatan thai patut berada di bawah kekuasaan kedah dan akhirnya Malaysia.

Semoga Allah memberi rahmat kepada orang Selatan Thai, amin.

Koko

GOMO said...

SALAM BRO....TOLONG PANJANGLAN ARTIKEL INI

Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

TakerRules95 said...

ejarll kau percaya tak anwar tu diliwat?

Orang Muda said...

Maaf ye semua TakeRules95 ni kurang cerdik sebab masa dia kecik2dulu dia jatuh tangga tu urat otak dia x betul sikit dah putus..minggu lepas baru hantar dia p tanjung rambutan tp depa tak terima sbb dah terlamapu gila..so sy la kena jga dia...kah kah kah!!!

pencinta kebenaran said...

alahai takerule...

dia ni bila abes modal..dia bg soklan len plak..pasal nuar tu meliwat mmg terbukti dia meliwat cuma dia lepas dr penjara tu sbb masalah teknikal dlm penghakiman. alahai takerule..len kali tok sah baca blog go blok jek

TakerRules95 said...

pencinta kebenaran macam mana kau tahu anwar kena liwat? sebab dia tak bersumpah ke?

TakerRules95 said...

siapa boleh jawab pada tahun 2006 siapa menjadi Menteri Pertahanan?

ejarll said...

Blogger TakerRules95 said...

ejarll kau percaya tak anwar tu diliwat?

October 29, 2009 12:47 AM

AS'KUM BRO,

AKU X CKP PN ANUAR MELIWAT, YANG AKU NAX CUME ANUAR HADIR MENGHADAPI KES LIWAT BELIAU...

X PAYAH NAX DOLAK DALIH, TANGGUH LAGI TANGGUH WAHAI ANUAR...

KALU X SALAH X PAYAH TAKUT,

X PUN KO SRUH ANUAR 2 G BUAT SUMPAH LAKNAT, SURE LPS NIE SUARA2 LEBAL ANUAR PELIWAT AKAN LENYAP...

MASALAHNYA SKRG NIE ANAUR X NAX BUAT SEMUA 2 BRO!!!

JD CAMNE ANUAR NAX DEFEND DIRI SENDIRI? XKN CKP D CERAMAH JEK BRO...

ejarll said...

Blogger TakerRules95 said...

siapa boleh jawab pada tahun 2006 siapa menjadi Menteri Pertahanan?


October 29, 2009 11:50 AM

AS'KUM BRO,

AKU NAX TANYE,SAPE JD MENTERI KEWANGAN MASE BANK NAIKKAN INTEREST SMPI ORG NAX BELIA KERETA 2ND PUN X MAMPU...

Dr Asy said...

DSN:

sudahla korang ni..xpayahla gaduh2 ok...same je..korang dok ngate2..makan daging sendiri..apeapepown kita berbalik pada quran dan sunnah ok..

shonzu said...

TAKERRULES95 ADALAH SEORANG YANG FASIK....

Firman Allah:
"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." Ayat: 6, Surah Al-Hujurat, .

Abdul Hayee said...

TakerRulers95: Menuduh orang melakukan sesuatu tanpa bukti yang sah adalah FITNAH. Kamu telah membuat FITNAH. Kalau kamu seorang Islam tentu kamu tahu apa hukumnya membuat FITNAH.

Sementara nyawa masih dipinjamkan ALLAH pada kamu, mohon maaf pada DS Najib.

Anonymous said...

Salam;

N.Ajis mungkin akan kata:
"Setiap male ambo doake kak puok-puok nuh;dok sesio ambo qimulail tiak male!"

Al-Juburi pula mungkin akan kata:
"Alhamdulillah,tak sesia saya berjumpa dengan Al Gore lepas Eid tempohari,saya sentiasa dibelakang saudara Islam kita disana;)"

Anonymous said...

Salam;

N.Ajis mungkin akan kata:
"Setiap male ambo doake kak puok-puok nuh;dok sesio ambo qimulail tiak male!"

Al-Juburi pula mungkin akan kata:
"Alhamdulillah,tak sesia saya berjumpa dengan Al Gore lepas Eid tempohari,saya sentiasa dibelakang saudara Islam kita disana;)"

Anonymous said...

Salam Bro Gap ,

Baru berapa hari sy tak follow blog GAP; fulamak panas .
GAP , sy ni neutral tapi walaupun neutral sy tak lah ekstremis membuta tuli tanpa berfikir dan fakta . Boringlah ; pro PR dan Anwar Altartuk asyik tuduh D.Najib sebagai pembunuh Altantuya tanpa bukti. Sebenarnya dari awal lagi apabila kes Altantuya terbongkar cite ; I can smell something fishy here .Kenapa ? Sy rasa ini adalah kemungkninan keje2 member baik Anwar agen CIA dan Mossad dan mungkin pembabitan Anwar sekali dan mungkin anak didiknya. Segalanya mungkin . Walahualam!! Kenapa? Bukankah konsul Malaysia Mongolia berkata bahwa Anwar mengenali dan berjumpa bapa Altantuya sebelum pembunuhan itu? Bukankah sebelum tersebar jenis bom yang digunakan untuk letupan itu di media, Anwar terlebih tahu jenis bom itu ? Kenapa polis pergi ke kediaman org tertinggi untuk soal siasat selepas terbongkar cite itu? GAP , sy tidak menyimpan semua keratan itu ; mungkin GAP boleh cari semula. Seperti sy terangkan , ini adalah teori yg semuanya berkemungkinan . Apa yg sebenarnya berlaku hanya Allah yg tahu tapi kita boleh berfikir secara kritikal dan rasional
Bagi saya , betapa liciknya mainan agen Mossad dan CIA seperti liciknya mereka menutup siasatan pembunuhan JFK, Marilyn Monroe ,Martin Luther King dan nama2 lain yg penting. Mereka dibunuh kerana mereka telah menghalang cita2 mereka utk menghancurkan manusia lain . Cthnya JFK dibunuh kerana menghalang permintaan Presiden Israel pada masa itu Ben Gurion utk mencipta kuasa nuklear tapi JFK telah menghalang .Martin pula berpengaruh di kalangan kulit hitam tapi tidak sebulu dengan Yahudi . Bacalah buku The Final Judgement karya Michael Collins Piper yg boleh didapati di Saba islamic Media . Dan apa pula Yahudi dengan Altantuya? Senang je untuk menjatuhkan D. Najib dari menjadi PM dan ini juga ada kena mengena dengan agenda Yahudi untuk meliberalkan Islam di Malaysia dan menolak kedudukan Raja2 Melayu yg rata2 5 dari 9 adalah ahlul-bait . Di Patani , selatan Thai juga ada Sultan yg berketurunan Ahlul Bait . Jadi fikir-fikirkanlah .. Carilah buku karangan Suzana Othman dan Hj. Muzaffar - Keturunan Raja Melayu dan Ahlul Bait terbitan crescent publishing .

Wassalam.

Pengundi Atas Pagar

Anonymous said...

Salam Bro Gap ,

Baru berapa hari sy tak follow blog GAP; fulamak panas .
GAP , sy ni neutral tapi walaupun neutral sy tak lah ekstremis membuta tuli tanpa berfikir dan fakta . Boringlah ; pro PR dan Anwar Altartuk asyik tuduh D.Najib sebagai pembunuh Altantuya tanpa bukti. Sebenarnya dari awal lagi apabila kes Altantuya terbongkar cite ; I can smell something fishy here .Kenapa ? Sy rasa ini adalah kemungkninan keje2 member baik Anwar agen CIA dan Mossad dan mungkin pembabitan Anwar sekali dan mungkin anak didiknya. Segalanya mungkin . Walahualam!! Kenapa? Bukankah konsul Malaysia Mongolia berkata bahwa Anwar mengenali dan berjumpa bapa Altantuya sebelum pembunuhan itu? Bukankah sebelum tersebar jenis bom yang digunakan untuk letupan itu di media, Anwar terlebih tahu jenis bom itu ? Kenapa polis pergi ke kediaman org tertinggi untuk soal siasat selepas terbongkar cite itu? GAP , sy tidak menyimpan semua keratan itu ; mungkin GAP boleh cari semula. Seperti sy terangkan , ini adalah teori yg semuanya berkemungkinan . Apa yg sebenarnya berlaku hanya Allah yg tahu tapi kita boleh berfikir secara kritikal dan rasional
Bagi saya , betapa liciknya mainan agen Mossad dan CIA seperti liciknya mereka menutup siasatan pembunuhan JFK, Marilyn Monroe ,Martin Luther King dan nama2 lain yg penting. Mereka dibunuh kerana mereka telah menghalang cita2 mereka utk menghancurkan manusia lain . Cthnya JFK dibunuh kerana menghalang permintaan Presiden Israel pada masa itu Ben Gurion utk mencipta kuasa nuklear tapi JFK telah menghalang .Martin pula berpengaruh di kalangan kulit hitam tapi tidak sebulu dengan Yahudi . Bacalah buku The Final Judgement karya Michael Collins Piper yg boleh didapati di Saba islamic Media . Dan apa pula Yahudi dengan Altantuya? Senang je untuk menjatuhkan D. Najib dari menjadi PM dan ini juga ada kena mengena dengan agenda Yahudi untuk meliberalkan Islam di Malaysia dan menolak kedudukan Raja2 Melayu yg rata2 5 dari 9 adalah ahlul-bait . Di Patani , selatan Thai juga ada Sultan yg berketurunan Ahlul Bait . Jadi fikir-fikirkanlah .. Carilah buku karangan Suzana Othman dan Hj. Muzaffar - Keturunan Raja Melayu dan Ahlul Bait terbitan crescent publishing .

Wassalam.

Pengundi Atas Pagar