Wednesday, October 21, 2009

NIK AJIS TERUS DIDEWAKAN !

ni aku petik daripada web haprak-daily. penulisnya seorang penganalisa kangkung daripada kelantan. dia kata kelantan makin maju,dia kata ilmu nik ajis semakin hebat,dia kata tiada kemiskinan di kelantan, dia kata itu dia kata ini.klik disini

membaca artikel tulisan beliau membuatkan aku menggegelengkan kepala. aku pernah hidup dalam lingkungan pentadbiran almarhom dato fadhil noor (alfatihah) tetapi proses kultus semenggila seperti ini tiada pernah berlaku sepanjang almarhum hidup hatta pasca almarhum meninggal.

perbandingan ilmu politik,jatidiri dan sifat negarawan almarhom dato fadhil noor jika dibandingkan dengan pemegang kunci sorga ini umpama langit dan bumi, umpama enggang dan pipit...jauh cukup jauh..bertaubatlah wahai ahli pas. kau menyebut nama rasulullah saw lebih mendatangkan pahala daripada kau menyerru-nyeru nama orang tua senile dari kelantan nih !

27 comments:

TakerRules95 said...

GAP sebelum kau kata PAS halalkan kilang arak tolong ingat siapa yang halalkan kilang arak sebelum PRU yang ke 12

GOMO said...

Salam bro..setuju tu...
Nik Ajis ni HAPRAK

DR 1221 said...

salam
takerrules95, selepas pru12 apa tindakan pas ? apa khabar ronnie liu ?

YANG GAMBI said...

Salam, beginilah pandangan akal fikiran orang yang terasuk nak masuk syurga....

TakerRules95 patut lbih maklum, kalau PAS betul-betul nak hapuskan kilang arak, kenapa selepqas menang PRU12 di Selangor masih tak mampu hapuskannya.......jangan asyik nak salahkan orang je...

shonzu said...

TakerRules95....

Tolong ingat, benarkah PAS nak mewujudkan Negara Islam di Malaysia ini? Kenapa tak berani untuk menyatakan perkara berkenaan secara terang2 pada DAPig? Penakut ke??? Takut dengan Kepala Singh?????


PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all

Anonymous said...

hehhehhe....bila seseorang itu menjadi fanatik terhadap sesuatu atau seseorang, taik yg busuk pun dia kata wangi, lolz! Setakat cakap semua org bole..tp fakta2 xbole ditipu!

Nik Ajis mmg dah nyanyuk, recycle brain dia pun dah tak bole...sama cam pengikut PIS PUS PAS dan news mereka yang HAPRAK..

Anonymous said...

Dari 20 perkara tu hanya perkara 19 sj yg aku setuju..'MENEROKA HASIL BARU..BALAK LE TU' dan nicky ajis memang tak lokek ilmu.. membuat fatwa sonsang lagi menyesatkan..take beer!!!

f a i z f a r h a n said...

bro..
bjet sket ckp tu..
xkn la nik aziz mkn duit org cmtu je..
politik ni rumit..
yg hak dgn yg batil kte xtau yg mne..

kulatlapok said...

salam Bro,

alamak..!! lu ni betul2 TERLALU MENGHINA ORANG. Sedangkan orang yg ko hina itu sedkitpun tidak berbuat dosa pada ko. INGAT..!! Allah Maha Kuasa jika ianya terbalikkan haTi kamu, GAP akan menjadi insan yg paling sayang pada NIK Aziz?? Bagimana.?? bukan perkara mustahil..Allah Jua yang Maha Kuasa..Wallahuaalam.

PolanPolan said...

salam...

patut kasi luku je si tua aziz ni..

atas nama Islam skang PAS membuka penyertaan club med mereka kepada kafir,nnt2 DAP buka plak penyertaan kelab penyokong kristian utk org PAS n melayu sasau mcm dewa aziz..

ghostWRITER said...

Salam,
19 tahun Nik Aziz memegang tahta MB Kelantan.. Rakyat kelantan sgt sygkan dia.. TApi lihatlah apa yang berjaya Nik Aziz bina sepanjang 19 tahunnya? Ramai rakyat kelantan klua dari kelantan untuk mencari pekerjaan, tew pun rakyat kelantan sgt syg nik aziz... Bagi mereka dialah segalanya..bila tnya apa sumbangannya, diorang jawab, hanya kami tahu dan faham sumbangannya... PELIK.... Dan makin ramai Penyokong PAS EXTREAM berjaya dicipta yang mana mereka merupakan tentera bergajah PAS yang bebas memaki hamun, meludah dan menumbuk sapa saja yang berbaju BN hatta yang bawa bendera BN.

Anonymous said...

takeruler sebelum pilihanraya ke 12 apa kata PAS tentang kilang arak. Apa tindakan pas selepas PRU12. sebelum lain selepas lain itu yang tak le pakai. pemimpin kena konsisten cam DR M.

Cacing UMNO said...

bodoh tol la takerRules95 ni... dah PAS tu mmg terkenal ngan laungan islam... nape lepas dia memerintah... die x jalankan tugas yang dia laungkan sebelom dia perntah?? dah nk masuk 2 tahun PAKATAN ambil alih selangor... kilang arak still lg berdiri teguh!!! maksiat stil lg teruk... apa tindakan PAKATAN??? PAS??? langsong x berubah ckit pon!!!!! sbb tu lah aku cakap TakerRules95 ni manusia BODOH!!!!

kifli said...

OKTOBER 2009. ABU Muhammad bukan nama sebenar, kena bersusah payah untuk minum wine di Gaza. Nahas teruk jika diketahui Hamas yang menguasai wilayah itu. Dia menyelinap ke atap sebuah rumah kosong untuk buat wine sendiri. Di sini, di tempat persembunyian rahsianya. Abu Muhammad dengan hati-hati membuat buah anggur, diracik kemudian akan dijadikan minuman wine dan meminum di rumah sendiri, jauh dari pengawasan polis Hamas dan masyarakat Gaza.

"Saya mula membuat wine saya sendiri setelah Hamas mendapat kuasa di jalur Gaza," kata seorang pegawai kerajaan (40 tahun), seperti semua pembuat minuman keras lainnya di Gaza yang diwawancara oleh AFP. Mereka tidak mahu guna nama asli mereka.

"Saya minta kawan-kawan ajarkan bagaimana membuatnya dan juga mempelajari di internet," katanya. Gaza setelah diperintah oleh Hamas, sedikit demi sedikit menerapkan aturan Islam dan minuman alkohol dilarang di sana. Sebelum Hamas menang pilihan raya parlimen Januari 2006 lalu, siapa pun boleh bawa alkohol dari Israel dan Mesir bahkan ada restoran atau bar yang menyediakan minuman beralkohol.

Namun hal tersebut terhenti, setelah Hamas 'mengusir' faksi Fatah yang sekuler dari wilayah itu pada Jun 2007 setelah seminggu terjadi perlawanan mengorbankan kedua belah pihak. Sejak itu, penjualan alkohol dilarang di Gaza, walaupun masih ada yang menyeludup atau membuat sendiri.

Seorang lagi yang dipanggil Hussein (56 tahun) telah membuat wine dalam tong kayu kecil. Dia bukan sahaja takut diketahui oleh polis Hamas, tetapi juga takut kepada masyarakat sekelilingnya. Begitu juga Ziad (30 tahun) menurut AFP lagi. Jurucakap Hamas Taher Al-Nunu mengatakan, "Pegawai kerajaan Islam Gaza bertindak berdasarkan kes demi kes sesuai dengan perundangan Palestin. Kita hormati undang-undang."

Dalam suasana perangpun undang-undang Islam perlu dilaksanakan, apa lagi di masa damai seperti di Malaysia! Kalau nak laksanakan hukum Islam kena pilih parti Islam seperti HAMAS di Gaza atau PAS di Malaysia dan kumpulannya. Bukan parti Asobiah sempit.UmnoNGOK

GAP KEMBALI said...

gomo
ambo setuju dengan mu

dr 1221
roniie liu dan hasan ali kowtim bro..hik hik

yang gambi
pang5 belasah mat pakatan

shonzu
katamu benar..piss 2 all..bro terus gunaka slogan berbisa ni.

anon n anon
ambo setuju dengan mu

faizfarhan
kepanasan kau ye. ada lagi hentaman akan aku lakukan.

kulatlapok
satu lagi objek pengkultus nik ajis. lebih baik aku sayang nabi saw daripada sayang tua nyanyok ni bro. tolong jawap persoalan aku, nabi saw pun tak mampu jamin sorga untuk pakciknya, tetapi tidak nik ajis ! tolong jawap..

polan polan
demi undi mereka menggadai bodi.

ghostwriter
aku setuju dengan pandangan kau.amat setuju.

cacingumno
kau memang buat takerules kepanasan macam cacing.

kifli
manifestasi kebenaran cerita aku. orang cerita lain , tak leh jawap dia konar cerita lain.

kifli aku sedia masuk pas jika hari ni pas istihar buat hudud dan negara islam semula. jangan sujud dan toat dengan karpal..amacam ada berani ka ?

tara berani punya..pas persis pelacur agama..itu slogan paling sesuai untuk mereka.

Anonymous said...

Laa... bdk takerules nie duk menyalak kat sini plak... aku dah cakap.. kalau bodoh pun jangan tunjukkan kebodohan hang tu kat org.. cukup la jadi bodoh dalam blog hang...

adik.. pi sekolah dulu.. belajar2 pandai2.. dapat kelulusan tinggi.. pastu baru komen.. nie duk bagi komen mcm budak2.. tah2 hingus pun tak kering lagi...

nie.. abg nk bagitau... kilang arak tu dah ada kat situ lama dah... BN tak tutup pasal kilang tu untuk keperluan org bukan islam... pas tu hamPAS duk janji nk tutup kalau menang PRU12... sampai sekarang tak tutup lagi.. pasai apa tak tutup.. pasal Hasan Ali ade telur... tapi kena picit dgn ustaz ronie n ustazah teresa cock (si yahudi cina)... ustazah bogel jgn lupa lak... terus setuju gan fatwa beer itu tidak haram... paham tak nie...

Lepas nie hang jangan duk pi minum arak plak... Al Quran kata arak haram... ikut kitab Allah tu... tapi kalau hang duk pi ikut MB kelantan tu tak pa laa... die dah janji puak die masuk syurga.. leh bagi syafaat lagi... maksum jgn cerita la... YB bogel pun hilang dosa bogel...

Akhir kata, dari DSAI untuk anda semua .... sama rata, sama rasa, depan belakang sama saja...

akai ada kaa sampai bodoh tera tuuu...

perlop

Sangtawal Sakranta said...

Salam GAP.

kultus punya kultus ,takut jadi pope kat vatican tu je!

GAP tak nak buat artikel pasal Produk Tok guru ke GAP? ... banyak... ada jus ,ada madu+ habbatussaudah,ada kismis, ada air penawar dalam pinggan yang ayat al-qurannya ditulis dengan air mawar za'faran!!!mcm-mcm la GAP!!!

pasti menjadi produk ni GAP!!! semua penyakit dan masalah boleh selesai GAP,asalkan ada perkataan tok guru je...boleh pahala lagi .. boleh untung lagi!!!

betul-betul berjuang untuk islam macam di zaman arwah ustaz fadhil noor dulu dah tak ada GAP...

wassalam.

CCTV said...

memang sesuai sekali nik aziz ni jadi pemimpin orang orang asli afrika kerana dia memang layak..memasukan syurga orang orang yang bodoh spt pengikut pas

anak johor said...

kelantan maju?hahahahahahahaha
lawak2

Melayu Berwawasan said...

saya sokong sama gap...nik ajis ni patut duduk rumahlah.berpolitik ni banyak yang tak eloknya.cakap pun dah lain sekarang ni.tumbang nya pas dinegeri kelantan barulah nak berundur..dah terlambat dah..

CCTV said...

takerrules95

Jika dikau kata siapa yang halal kilang arak sblm pru 12..Apakah fungsinya pkr jika tidak boleh merobah yang buruk menjadi baik,,jika bn buruk dengan meninggalkan keburukan ,,kenapa ..pkr juga ikut perangai BN ,,jadi firaun dan abu lahab sama laaa ye

Anonymous said...

Nik Aziz gila kuasa. Tu sebabnya macam-macam fatwa sesat yang keluar dari mulut dia. Dia tak peduli perbuatan dia ini memecah belah orang Islam di negara ini. Dia dah brainwash otak-otak orang pas ni. Itulah sebab orang2 PAS tabsub dengan Nik Aziz.

Kalau Nik Aziz suruh orang PAS masuk lubang jamban mesti orang PAS ikut punya. Tanpa banyak tentangan.

PERCAYALAH.....

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

salam.

Sebut aja Nik ajiz teringat aku cerita Guru Yahya....alahai...tak cukup ka lagi...dengan Ayah Pin,Rasul Melayu..dan lain2 lagi...PAS Oiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

Nik Aziz tu sapa? apa keturunannya? 1967 baru jadi ahli PAS sebelumnya hidup dalam UMNO..mengabdikan diri dalam kemas..!!! sedaq ka...penyokong bahlol oiiiii

Lagi pun sejak bila dia duduk di kerusi DUN..???? mau ka dia tinggal kerusi DUN tu...???

Apa makanannya bertih padi ka...bunga-bungaan ka...bermandi embun macam Mat Kilau ka?

Nik Aziz tu manusia biasa yang dipilih melalui pilihan Raya...melalui undi...kaedah demokrasi....

kulatlapok said...

salam Bro,
aku tak kisah apa yg ko nak sifatkan diri aku sebagai objek pengkultus nik ajis. Nabi Muhammad SAW memang semua umatnya kena menyayangi baginda apatah lagi kita disuruh berselawat keatasnya walaupun baginda telahpun dijanjikan syurga.

ko sayang nabi saw itu memnag peranan semua umatnya dan ko mungkin salah seorang umatnya yg akan menerima syafaatnya di akhirat kelak diatas pengakuan ko itu, Insyaallah.

tapi aku bimbang bro, setiap hati manusia itu tidak mampu menahan segala ujian dari Allah SWT, Dia yang bekuasa mebalik2kan hati manusia, dan jika ko salah seorang yg terpilih dari ujiannya, dan mebalikkan hati kamu menyayangi pula orang tua itu. Mungkin ko ketawa kecil denga kenyataan ini. tapi ko wajip percaya kepada kekuasaan Allah SWT.

Aku teringat ada satu kata2 iaitu "janganlah kamu membenci sesorang itu kelak orang yg kamu benci itu adalah seorang insan yg paling ko sayang dengan izin Allah" Wallahuaalam.

terima kasih kerana ko jujur keluarkan post aku..

Anonymous said...

GHOST writer memang bangang lagi budoh,apahal koo nak hina anak perantauan kelantan niii, niaku nak beritahu kalau tak ada anak perantauan di negeri lain tak akan maju....

hafszach said...

Dulu Bangsa Arab pun tak de apa2 Hak keistimewaan..
Mereka hidup macam binatang..

Tapi bila Allah menurunkan Rasul dari kalangan mereka ( Muhamad Bin Abdullah ) yang menyebarkan agama islam maka mereka telah menjadi suatu bangsa yang hebat sehinggakan berjaya mengatasi segala kehebatan bangsa lain ketika itu..

Dunia terlalu kagum dgn segala ketamadunan yang di bawa oleh islam sehinggakan mereka mengiktiraf bahawa tiada suatu pun tamadun di dunia ini yg dpt mengatasi sejarah ketamadunan islam pd ketika itu.. kerana tamadun islam bukan hanya berdasarkan kebendaan tetapi merangkumi akidah dan segala aspek kehidupan..

Apakah UMNO cuma ingin bangunkan ketamadunan bangsa meLAYU ini dgn kebendaan serta menidakkan akidah kpd yg maha esa.. tamadun apa yg cuba dipromosi oleh UMNO.. sedangkan dunia dan manusia kini serba kacau bilau akibat daripada ketamadunan yg tidak seimbang diantara kebendaan dan akidah..

Persoalannya..!!

Apakah dgn adanya banyak masjid itu melambangkan kuatnya agama islam di dalam sesebuah negara..??

Adakah dgn UMNO mengadakan pertandingan musabaqah al-quran itu menandakan islam telah ditegakkan..??

Bagaimana umat islam ingin bersatu..

Apakah mungkin umat islam akan bersatu dgn sebahagiannya menuntut agar agama islam dilaksanakan sepenuhnya termasuk di dalam bidang pentadbiran negara sedangkan sebahagian yg lain hanya mahu mengguna pakai islam hanya di dalam hal2 ibadah sahaja..

Bagaimanakah caranya UMNO dgn PAS dapat disatukan..??

Apakah UMNO sanggup meninggalkan anutan Fahaman Assobiyah mereka yg terang2 dilaknat oleh Allah dan Rasulnya..

Apakah UMNO rela sepenuh hati untuk meninggalkan kecintaan mereka terhadap perundangan negara yg dicipta oleh Load Reid ( seorang berbangsa yahudi )..?

Apakah UMNO sanggup menerima pakai segala perundangan Allah dan Rasulnya tanpa sebarang alasan dan tentangan..?

Apakah UMNO sanggup meninggalkan segala kemewahan kebendaan, pangkat dan bintang2 kebesaran serta meletakkan taraf mereka hanya sebagai penjaga amanah Allah terhadap kebajikan rakyat di bawah mereka..??

Apakah UMNO sanggup menanggung kerugian dari segi hasil mahsyul dan cukai dgn mengharamkan segala bentuk hasil perjudian, arak dan hiburan songsang yg ditaja oleh agen2 manson yahudi dlm negara kita..??

Apakah UMNO sanggup serta merelakan diri mereka dan ahli keluarga mereka diadili serta dihukum menurut Hukum2 Allah..?

Sedangkan PAS ingin menuntut agar agama islam dilaksakan sepenuhnya tanpa sebarang kompromi baik dari segi kehidupan mahu pun pentadbiran negara ( Politik )

Persoalannya kita selaku manusia2 yg berbangsa melayu, berakal serta beragama islam adakah tergamak kita mendahulukan bangsa melayu melebihi agama Allah..?

Apakah tergamak kita melihat UMNO yg menyintai Perundangan ciptaan yahudi itu bersatu dgn PAS yang istiqomah dgn perundangan Allah..

Kerosakan apakah yg sedang kita usahakan..??

Apakah mencampurkan fahaman assobiyah, perundangan ciptaan yahudi yg dibawa oleh UMNO dgn perundangan Allah yg dijunjung oleh PAS itu bisa menyelamat dan membahagiakan semua org2 melayu..

Fikirkanlah, kita sebenarnya berada di dua persimpangan..!!

1 ) Pas bergabung dgn UMNO tanpa sebarang syarat - Melayu akan menang tapi islam akan tergadai kerana mencampur-adukkan yg haq ( hukum Allah ) dgn yg bathil ( assobiyah dan perundangan ciptaan yahudi ).

2 ) UMNO menerima perjuangan PAS kerana Allah - islam akan menang kerana UMNO dan PAS sama2 akan mendaulatkan Hukum Allah di dalam segala kehidupan baik sosial mahu pun politik..

Pilihlah dgn iman bukannya dgn akal semata2..

Sebenarnya kita menjemput bala dari Allah jika mencampur-adukkan yang Haq ( Hukum Allah ) dengan yang Bathil ( Assobiyah dan Perlembagaan Ciptaan Yahudi ).

kulatlapok said...

salam HAFSZACH;

TIADA ALASAN LAGI UNTUK MEREKA SANGKALKAN, JIKA ADA ITULAH ORANG YG CUBA MENGHANCURKAN AGAMA ISLAMNYA DI NEGARA INI...TERUSKAN PERJUANGAN KITA.!!