Friday, November 6, 2009

JAIS GAP ISTIHAR SOKONG KAMU !

point aku banyak dalam menjelaskan hal dr xavier masuk dalam dewan solat. hari ini pengarah JAIS dibidas oleh dr asri kerana kenyataan beliau membantah dr vaxier sebagai cakap menyempitkan islam.

dr asri kata orang bukan islam (xavier) boleh dibenarkan masuk masjid selagi ia tidak berniat untuk menghancurkan islam ?

dr asri tau ke si xavier ni siapa ? dia ni salah seorang kepala IFC yang terang-terang melancarkan serang halus menghancurkan imej dan kredibel islam.

tak perlu aku mengomel banyak tentang IFC. buat carian di google, taip IFC nanti kamu ketemu bahaya sebenar kumpulan IFC yang antara player kuatnya adalah dr xavier.

hmmm...dato pengarah JAIS, aku tetap bersama kamu dalam mempertahankan kesucian masjid.

aku cabar dr asri, kalau dia benarkan xavier masuk jugak masjid, insyaallah akan akan sediakan beberapa lagi insiden seperti ini. aku akan bawak ketua pkr yang merupakan pengembala babi skala IKS dan ajak dia masuk dalam masjid. aku nak dengar komen dr asri ?

nada dr asri dalam temubual dalam mstar online nampak agak 'geram' dengan JAIS.sabar dr, jangan terbawak emosi lama.ini cerita lain. hey lah dr, tak dapat bezakan antara xavier sebagai adun dan xavier sebagai pejuang laknat IFC !

klik sini
dan sini

15 comments:

Anonymous said...

Bro GAP,

Itulah problem dengan wahhabi. Mereka ni makhluk dua alam. Dalam keadaan tertentu jadi ekstrimis salafi dan dalam keadaan tertentu jadi ekstrimis muktazili. Boleh berubah-ubah sekelip mata.

Sebab mereka tak setia dengan warisan.

Saudara-saudaraku yang lain fikir-fikirkan. TokPakir bukan nak tunjuk pandai, tapi, jika hendak berhujjah insyaAllah boleh.

Salam & tahniah utk Bro GAP,
TokPakir

Anonymous said...

SLM BRO..AKU PELIK BTUL BILE DR ASRI BLH KATAKAN DIA X PEDULI SAPE ADUN TU ATAU APE YG DIA UCAPKAN MASA TU. TAPI KITA SEMUA TAU YG SI MANGKUK MAMAK TU BER'USRAH' BENDA2 YG TAKDE KAITAN DGN ISLAM. KLU PUN DIA X CKP PSL ISLAM KNP MESTI BERUSRAH DLM SURAU ATAU MESJID? DH XDE TEMPAT LAIN YG SESUAI LAGI KE??

INI BKN MSLH FAHAMAN SEMPIT. TAPI NAK MEMELIHARA TEMPAT IBADAT DRP PERKARA2 YG BLH MENDTGKAN MUDARAT KPD UMAT. LG PUN SULTAN DH TEGAH BERPOLITIK DLM MSJID. DIORANG NI X PHM BAHSE KEEE?..HEIIII!!!

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Heeeee smell something.Satu lagi kain pengelap najis ker?Macam ada yang tak kena jer.Sama2 kita lihat dan selidik.
Semasa iraq diserang kali pertama CNN lah yang paling dipuji olih orang Islam kerana menyiarkan berita yang tepat dan menyokong Sadam,Seluruh dunia memuji CNN.Tamat perang dan setelah terkenal,ropa2nya CNN penyebar propaganda yahudi yang utama.
Jangan ada yang jadi tungau belaan aljuburi udah la weh heeeeeeeee

Panglima Perang Cyber said...

baru kita kenal siapa Dr Asri yang sebenar.

jenis nak popular dan ada iras macam Anwar.

suka glamer !

Anwar aka Asri....

ermmm ada chemistry je..


GAP, agensi agama kita kena pertahankan..

itu benteng umat Islam di negara kita..

Ayuh kita lawan lagi!!!

Anonymous said...

aku setuju dengan tok pakir...aku bukan org politik tapi menyokong GAP harap GAP berhati2 dengan asri walaupun dia nampak macam menyebelahi kerajaan dlm politik tetapi mungkin untuk kepentingan politik sorang dua org umno yg berpengaruh bukan keseluruhan untuk kepentingan ummah..cari makan beb..dlm bab agama dia memang menyalahi syariat negara..(berbukti) memang dia wahhabi..bukti tu banyak..!! berhati hati dengan asri....agenda sangat halus..pidato hebat tapi beracun..!!!

Anonymous said...

SALAM SAHABAT...

JANGAN MARAH...
DALAM KES INI, AKU TETAP SOKONG Dr ASRI.

ORANG KAPIAQ BOLEH MASUK MASJID JIKA.... ?

1) HENDAK BAIKI KEROSAKKAN STRUKTUR BANGUNAN MASJID.

2) MEMBAIKI KEROSAKKAN LAMPU, KIPAS ANGIN DAN LAIN-LAIN.

3) BERHAJAT MELIHAT DENGAN LEBIH DEKAT LAGI KEINDAHAN DALAM MASJID. seperti Masjid Kristal, Masjid PutraJaya dll...(maklum la.. masjid puluh juta dan ratus juta berbanding tok kong hindu hanya pokok sebatang, kain kuning, tiga suku lori bata dan pasir, 3 kampit simen dll)
APA SALAHNYA, MEREKA PUN NAK LIHAT KEINDAHAN MASJID DARI DEKAT, MANALAH TAU, TUP-TUP HIDAYAH DATANG.

BERSANGKA BAIK, SESAMA MANUSIA ADALAH AMALAN YANG MULIA.

Adam Amin
Kg. Jerlun
Kedah

mudz said...

Bahana Melayu jahil ....pemikiran berdasarkan nafsu politik masing-masing walaupun ada panduan yang nyata.....pergi mampos melayu

Sangtawal Sakranta said...

Salam GAP!

Sepatutnya tajuk artikel Gap begini : "Pemuda Umno kota Raja, GAP istihar sokong kamu!"

Sebab apa saya kata begitu?

sebabnya :

Dr xavier buat benda tu 31.8.09..

kes penahanan Dr Asri awal bulan November!

Lepas isu Dr Asri kena tangkap...

baru GAP keluar artikel dan gambar Dr Xavier sekali....

selepas itu ... pemuda Umno Kota Raja buat Laporan / memorundum... dari gambar yang disertakan dalam memorundum tu ,rasanya ada iras iras gambar yang yang ada dalam blog GAP.

Jadi JAIS bertindak atas laporan Pemuda Umno Kota Raja yang bertindak mungkin atas keberkesanan artikel GAP... jadi Heronya di sini ialah GAP dan Pemuda Umno Kota Raja...he he he!!!

Yang menjadi tanda-tanya...
kenapa lepas tarikh 31.8.09 dr xavier terus diambil tindakan ...jarak masa tu hampir 2 bulan.... JAIS tak tahu ke ???

atau JAIS hanya akan bertindak ikut laporan orang ramai saja... rasanya ramai pekerja JAIS ni .. hari 31.8.09 dr xavier di berucap di masjid! ...

Mungkin kalau GAP tanya mereka... rasanya mereka akan jawab... hari tu cuti la GAP!!!... mana ada kerja... hari kebangsaan!!! ha ha ha .. logik juga!

saya pun tertanya tanya jugak... kalaulah tidak ada isu berkaitan JAIS... adakah isu dr xavier itu akan diambil peduli juga? kali ni bukan setakat dr xavier... AJK masjid pun kena juga!!!

Knee-jerk reflex!!!

or Defend mechanism!!!

apa-pun saya amat menghormati komen-komen anda semua disini.

maafkan saya GAP...

wassalam!

GAP KEMBALI said...

salam sangtawal

beda pendapat tiada masalah buat aku bro. sahabat r.a pun pernah berselisih dengan umar al katab.

samada istihar sokong pemuda umno kota raja atau jais..itu hal kecil-kecilan.

fokus aku untuk melanyak AJK masjid (dlm gambar ada yDP pas kota raja) dan xavier..cuma komen dr asri terhadap halal dr xavier masuk masjid je aku tak berkenan. xavier ni pailang IFC.

berkenaan konflik dengan dr asri dan jais dan persatuan peguam..syor aku cuma satu..berdialog secara berhemah dan tertutup.panggil mereka yang arif terbabit duduk semeja..mudahkan kerja dan kurang pergeseran 'isu islamik' ini ditayang di mata public..

bro, bila mau jumpa ?

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP..

Dah selalu tangguh-tangguh! ... susah la nak jumpa!
he he he!

Wassalam.

assaad said...

Salam GAP

Di sini saya sokong Dr Asri. Baca betul-betul pandangan beliau. Jangan sempitkan Islam.

Saya benar-benar tak setuju kalau ada imam-imam yang mendoakan, Kehancuran orang-orang kafir. Kenapa tak doa supaya hati-hati mereka di bukakan dengan pintu hidayah.

Lihat bagaimana Ahlak Sayidina Ali di satu peperangan dengan musuh-musuh mereka. Waktu hendak menikam dengan pedangnya tiba-tiba musuh telah meludah kemuka Saidina Ali. Langsung tak jadi di bunuhnya.

Musuhnya keheranan dan bertanya, kenapa tak jadi bunuhnya. Saidina Ali berkata, masa aku mahu bunuh kamu tadi adalah kerana Allah. Tetapi apabila kamu ludah kemuka aku, aku mahu membunuh kamu kerana sakit hati dan berdendam dan bukan lagi kerana Allah, sebab tu aku tidak jadi bunuh kamu.

Di berikan hidayah musuh itu langsung masuk Islam.

Katakan seorang Imam berdoa Ya Allah hancurkanlah orang-orang kafir - mana baik jika Imam itu berdoa Ya Allah berilah hidayat pada orang-orang kafir atau sebagainya, yang mana apabila orang kafir itu dengar doa si Imam tu akan terketuk hatinya mudah-mudahan akan masuk Islam. Ingat Islam adalah Rahmatul Fil alamin.

Sebab itu berbeza orang yang berilmu dengan yang kurang berilmu. Seorang pendakwah dengan Ustaz yang biasa-biasa sahaja. Kata-kata pendakwah lembut, halus dan menusuk jiwa membuat si pendengar lebih tenang dalam menghayati Islam. Yang bukan pendakwah pula asyik tuduh menuduh kafirlah, dan bermacam-macam lagi pada mereka-mereka yang berlainan fahaman.

Tahukah saudara pembelian air atau apa-apa dari wending Machine , jika mengikut mazhab safiee tidak boleh kerana tiadanya Ijab dan Kabul. Dalam mesjid tidak boleh ada jamban yang sama sebumbung dengan Mesjid.

Kalau saudara perhatikan di lain-lain negara di Asian ada sesetengah penganutnya sudah boleh bayar zakat fitrah pada 1 ramadhan lagi. Boleh dengan Wang Pos, Boleh dengan Cek, boleh tranfer Akaun. Sembahyang Terawih pula bula lakukan 8 rakaat, boleh lakukan 20 rakaat. Sebahyang witirnya pula boleh 3 rakaat macam Sembahyang Magrib cuma tiada tahiyad awal dan boleh di pecahkan sembahyang 2 rakaat dulu dan kemudian 1 rakaat.

Cuma yang kita harus ingat, Nabi pernah bersabda, perpecahan pendapat Ulama adalah suatu rahmat.
Jadi berfikiran terbukalah...

Salam.


Saat Jais
http://saatjais.formor.com
http://saatjais.wordpress.com
www.treat-cure.com

joejet said...

bodoh la ko ni gap...nape ko x g masjid putrajaya aje untuk shoot gambar org kapir masuk dlm masjid???pastu ko post la dlm blog ko gak...ada otak pikir la woiii!!!

Unknown said...

umno roboh masjid kat Terangganu dan Surau Kampung Belimbing lebih mulia kerjanya dari bawa non-muslim dengar kuliah Dr Badrul Amin kat Masjid Ar-Rahimiah ( Bab dengar kuliah 15 minit hang tak cerita, tapi yang dia bagi ucapan aluan 2 minit tu hang sibuk satu dunia)

Tak cukup info jgn tulis, jadi fitnah

GAP KEMBALI said...

sekretariat pas kota raja

hang penjilat lubang pungkok xavier ke sampai buta hati tak tau dia nia barua IFC ?

Anonymous said...

Nasihat;

Ini dunia akhir zaman. Fitnah sana sini.Orang yang kurang tahu pasal hukum hakan akidah memandai ckp pasal agama.Hati -hati buat statement.

GAP cuba control komen yang masuk yang tak brapa sure (terutama bab akidah) cantas dulu. Aku tengok blog ni meramaikan lagi umat fitnah memfitnah di bumi Malaysia ni.

Terima kasih kerana menyiarkan kan komen ini.

Salam GAP