IKLAN BERBAYAR

Wednesday, December 16, 2009

AHLI PARLIMEN BARISAN PONTENG ! SILA DEDAHKAN NAMA !



gambar kehadiran adun barisan nasional selangor sewaktu pembentangan bajet negeri. hampir kosong

maaf semua sahabat. tak dapat update blog seharian kerana ada hal. aku taknak cerita banyak, kumpulan bloger penyokong kerajaan mendesak agar nama-nama ahli parlimen barisan nasional yang ponteng sewaktu undian bajet didedahkan dengan segera.takkan semua ahli parlimen barisan nasional pergi beli barang hantaran kat nilai 2 untuk meraikan pernikahan ahli parlimen bn dengan zizie ezzette ?

dulu aku menghentam adun barisan nasional selangor kerana kelibat mereka tidak nampak sewaktu pembentangan bajet belanjawan negeri selangor beberapa minggu lepas.klik sini http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2009/11/ds-najib-tolong-tengok-gambar-ni.html

hari ni ia berulang semula.kali ini ia melibatkan ahli parlimen pulak. setahu aku sidang dun atau sidang parlimen bukannya melibatkan persidangan yang berlangsung selama 365 hari dan 24 jam. ia ada tempoh dan tempoh sebegini pendek pun MEREKA MALAS UNTUK HADIR !

samada ahli parlimen pakatan atau barisan nasional, KAMU MEMBUANG KEPERCAYAAN UNDI RAKYAT, KAMU MEMBUANG DUIT RAKYAT !

diatas aku dedahkan nama-nama ahli parlimen pakatan yang ponteng, sekarang aku mohon agar ds najib/muhyidin untuk dedahkan nama-nama ahli parlimen barisan pulak !

20 comments:

YANG GAMBI said...

Bro, setuju dengan pendapat tuan, YB-YB BN tak kira MP atau ADUN perlu lebih beramanah dengan undi rakyat..... jangan leka bukan sahaja di Dewan, malah di dalam kawasan sendiri..... kalau rasa tak mampu tolong lepaskan.....

Happy Pirate ! said...

Sdr GAP

Mmg mengecewakan!. Inilah tahap wakil rakyat yg kita harapkan untuk membela nasib kita tetapi hampeh.....

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Pengajaran kepada dua2 pihak.
Kepada MP BN masih leka diulit mimpi semalam,MP BN perasan mereka masih berada dalam zon selesa macam dulu.Masih leka dan tidak peka dengan taktik aljuburi yang macam **DUBUK(laughing Hyena) sentiasa mengintai peluang.

Kepada PR,Allah maha berkuasa.Selagi aljuburi mengepalai PR jangan harap Allah nak makbulkan hajat mereka.Bala dan sial najis liwat menjadi tembok penghalang.Hanya berupaya dapat geli2 tetapi tak dapat sedap heeeeee

**DUBUK = The Spotted Hyena (Crocuta crocuta) also known as Laughing Hyena, is a carnivorous mammal of the family Hyaenidae, of which it is the largest extant member. Though the species' prehistoric range included Eurasia extending from Atlantic Europe to China,it now only occurs in all of Africa south of the Sahara save for the Congo Basin.Spotted hyenas live in large matriarchal communities called clans, which can consist of up to 80 individuals.

Though often mislabeled as cowardly scavengers, spotted hyenas derive the majority of their nourishment by hunting medium sized ungulates,and frequently clash with lions over food and territory.They are highly intelligent among the carnivora, with studies indicating that their social intelligence is on par with some primate species.

The spotted hyena features prominently in African mythology and folklore, where its portrayal varies from being a bringer of light, to a symbol of immorality and depravity

Anonymous said...

... ataupun Najib kena explain kemana arah tujunya yang semakin hari semakin meminggirkan orang Melayu, nampaknya?

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Heeeee LGE kantoi ini la yang melayu pakatan dok sokong.cepat printscreen

http://www.youtube.com/user/LimGuanEngBlog

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

salam.GAP !

GMC amat setuju jika GAP dapat mendedahkan pula....Siapa gerangan hulubalang-hulubalang bangsa yang mengkianati amanat rakyat pula!!

Apakah selama ini mereka terlalu sibuk untuk menjengok rakyat...tiba-tiba ponteng untuk melunaskan tanggung jawab.

GMC Ingin Freamekan gambar-gambar mereka untuk...disumbangkannya kembali pada mereka dalam PRU13 nanti apa bila mereka turun padang menyumbang beras dan gula serta kain pelikat yang tak seberapa harga untuk menutup pekong dan cabuk mereka!!!

Tolong GAP!! senaraikan nama-nama mereka agar ianya menjadi satu cendera hati untuk seluruh bangsa menatab wajah" MALAS"nya pemimpin pilihan bangsa!!!

Kita bukan pejuang untuk mengampu dan membodek mereka!!!

Kita perlu dedahkan inilah pemimpin yang tidak perlu berada dalam politik bangsa.Kerana kebiadapan mereka merosak seluruh bangsa !!!

Tahniah GAP diatas pendedahan YB2 PAS dan PKR yang makan gaji buta dan bijak mencemuh haram halalnya saja!!!Inilah talibarut yang bijak bermuka-muka berada dalam bangsa kita hari ini!!

Tidak lupa berbanyak2 Tahniah GMC pada seluruh YB2 PAS baik yang bertaraf Ustaz maupun bertitle pada kopiah saja diatas kemalasan anda!!!

Ingat setiap sen yang anda makan adalah wang dari rakyat jelata yang berjaya kalian perdaya dengan tipu daya !!!

wassallam.apbs!

kerisku said...

Salam GAP.
Tolong add blog ini dalam senarai blog tuan. tk
www.penantibangkit.blogspot.com

jiwakita said...

salam....

hari tu gi ngundi nasib calun kalah..
ralat jugak calon nie kalah..kini
tak pulak rasa..bukan dah lama tapi
mentaliti ngok ngek diperlihatkan
oleh mp dan adun kini..menipu,putar alam
dan memperlecehkan amanah rakyat
jer lagaknya....

yg berjawatan dalam kerajaan tiadalah
gitu...

sampai tuapun ponteng,ponteng,ponteng!

kumarisen said...

assalamulaikum...

xslhkan nk komen n mengingti..

gua stuju btl dgn korng smua...sy xsokong pkr sbb pkr 2 asal umno gk.

bab politik plak, gua xkata ummno 2 slh. dlm umno ad y baik, dlm pas ad gk y buruk. kita sama2 lh baiki smu 2.

tp gua ad reason tersndiri knpe gua kt pas. y 2 korg cr sendiri knpe. org kata nk tau kne blajar, pe la dengar2 ceramah agama.
cthny mengapa sy tolk umno..
dlm Al-Quran ad empat perkara y ditekan kn, puasa, wahsiat, hukum hudud, pergaulan. knpe krjaan tolng hukum hudud xtau la, sedangkan hukum hudud 2 prlu dilaksanakn, pelaksanaany sm cm kita wajib puasa. klu kita kata hudud xblh dprktik skrng mka ibarat cm kita kata puasa 2 pn xsesuai. lbh kung cm 2 la. dlm sjarah nabi, setlh jd perdana menteri madinah, pertama skali pelembgaan islm, nabi nk buat undng2 sndiri tp ALLAH xbenarkan sbb DIA tau nabi akan letk seringan2 hukuman sbb dia syg pd umat ny, tp ALLAH titahkn dlm al-Quran supaya laksaknlh hukum hudud iaitu hukum kisaq. 2 antr sbb para ulamat perjuangkn hukum 2. why ke dua, klu org membunuh hukum dia bunuh, dlm udng2 mlysia tali gantung tp hudud pancung dgn pedang. scr waras kita fkir sm je tp sbnrny kita clp. ALLAH arh pancung mereka y membunuh tp kita p gantung, cian kt mereka sbb ble kt padng masyar septutnya dosa dh kurng sbb kne gantung tp ALLAH xterima dgn hukuman 2 sbb xikut ckp DIA. so sia2 je org 2 mati d dunia kne gantung tp dosa xterhapus. so klu kita umat islam, kita akn selamtkn sesama umat kita.

cuma gua nk bg tau la, jgn sesekali kita benci ahli agama mau pn ulamak. xkesh la sokong sape2 pn. sbb nabi dh ckp y menymbung ape y beliau bt bkn keturunan tp para ulamak. katakan pas n umno duk gaduh, tb2 kiamat, kat seblh mane anda nk duk, sblh dketuai ulamak or bangsawan?? klu sy lbh ykin ulamak la. y kedua npe kita xblh bnci para ugama ni, katakan kita mati, sape y mandikan kita? y tanam kita? xln xbkn org ugama la y urus kita. xkn kita nk suruh bangsawan uruskn kita manyat kitakn.

sy ok dibwh pentadbirn spe2 pn aslong dia utamakan agama.
so, xprlu gaduh kot.. kita sokong y mane wajib bkn sokong y mane kita nk k. wassalam..

Anak Lenggong said...

Ni lah yang terjadi apabila YB yang dilantik tak menjalankan tugas mereka..dan muka-muka ini lah pembodek besar dan hanya menunujukan muka bila ada Najib dan berkemunkinan juga mereka ini lah juga yang muncul dikawasan nya bila menjelang waktu mengundi..Nasib baik laa YB kat tempat aku hadir...

Berdasarkan rekod Parlimen, daripada 66 Ahli Parlimen BN yang hadir, tujuh orang adalah Menteri, 20 Timbalan, dua Timbalan Speaker dan 37 ahli penyokong kerajaan (BNBBC).

Tujuh menteri tersebut ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Kiat, Menteri di JPM, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Manakala Timbalan Menteri yang hadir pula ialah Datuk Dr Abdul Latif Ahmad, Datuk Wira Johari Baharom, Datuk Wira Abu Seman Haji Yusop, Datuk Yong Khoon Seng, Datuk Rohani Karim, Datuk Wira Chor Chee Heung, Wee Jeck Seng, Datuk Robert Lau, Datuk Joseph Salang Gandum, Joseph Entulu Belaun, Datuk Dr Wee Ka Siong, Jelaing Mersat, Fadillah Yusof, Datuk Tan Lian Hoe, Saifuddin Abdullah, Datuk Hassan Malek, Datuk Abdul Rahim Bakri, Tan Sri Joseph Kurup, Datuk M. Saravanan dan Datuk Liew Vui Keong.

Menariknya bekas Timbalan Menteri Pelancongan, Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abd Taib (Kota Samarahan) yang kini berstatus penyokong kerajaan turut hadir menyokong kelulusan bajet berkenaan.

Selain beliau, Ahli BNBBC yang berjumlah 80 orang semuanya, yang hadir cuma seramai 37 sahaja yang hadir manakala tidak hadir seramai 41 orang.

Mereka ialah Datuk Dr Mohamad Shahrum Osman (Lipis), Datuk Mohd Nasir Ibrahim Fakri Kuala Nerus), Datuk Abdul Manan Ismail (Paya Besar), Datuk Paduka Abu Bakar Taib (Langkawi), Salleh Kalbi (Silam), Datuk Abd Rahman Dahlan (Kota Belud), Alexander Nanta Linggi (Kapit), Aaron Ago Dagang (Kanowit), Yussof Mahal (Labuan), Datuk Abd Rahman Bakri (Sabak Bernam), Datuk Lillah Yasin (Jempol), Datuk Raime Unggi (Tenom), Ding Kuong Hiing (Sarikei), Hasbi Habibollah (Limbang), Sairingan Gubat (Ranau).

Mohd Nizar Zakaria (Parit), Masir Kujat (Sri Aman), Datuk Sapawi Ahmad (Sipitang), Liang Teck Meng (Simpang Renggam), Chua Tee Yong (Labis), Mohd Nor Othman (Hulu Terengganu), Datuk Wira Ahmad Hamzah (Jasin), Matulidi Jusoh (Dungun), Datuk Mohamed Aziz (Sri Gading), Datuk Seri Ir. Mohd Zin Mohamed (Sepang), Datuk Shahrir Abdul Samad (Johor Bahru).

Datuk Ismail Abd Mutalib (Maran), Ir Hamim Samuri (Ledang), Datuk Baharum Mohamed (Sekijang), Datuk Dr Abdullah Md Zin (Besut), Datuk Ismail Kasim (Arau), William@Nyallau Badak (Lubok Antu), Datuk Ismail Mohamed Said (Kuala Krau), Datuk Halimah Sadidque (Tenggara), Datuk Mohd Jidin Shafee (Setiu), Datuk Shamsul Anuar Nasarah (Lenggong) dan Datuk Noraini Ahmad (Parit Sulong).

Dua lagi Timbalan Speaker iaitu Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar (Santubong) dan Datuk Ronald Kiandee (Beluran) turut mengundi atas kedudukan mereka sebagai Ahli Parlimen BN dan penyokong kerajaan.

lagenda said...

Salam Ziarah......

MP BN masih tidoq-tidoq-tidoq tidak menyedari Anwar bijak untuk menggunakan cara halus untuk mengulingkan kerajaan..Tak kan nak mengharapkan nasib setiap masa kot

Anonymous said...

aku nk mp2 memohon maaf secara terbuka kepda raakyat dan kepda pm.. MAFIA

lophatmilk said...

dedah dedah ! aku sokong ! nak tgk skit muka muka yang tak datang..

anakbukitgantang said...

Sesungguhnya Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang

Apapon lihat dari sudut hikmah

BAHAWA SESUATU USAHA UNTUK MENJATUHKAN KERAJAAN YNGA DIPILIH RAKYAT GAGAL JIKA PERJUANGAN MEREKA HANYALAH SATU ALASAN UNTUK MENGAUT KEUNTUNGAN 3 TA- TAKHTA, WANITA DAN HARTA

Bagi MP BN, saya berharap berjuanglah dengan Ikhlas, kerana hanya dengan keikhlasan sahaja perjuangan itu akan dipermudahkan oleh Allah (pesanan seorang Wali kepada mureednya yang juga Imam Shamil semasa Perang mempertahankan Chenya dari dijajah Russia)

ejarll said...

d'org nie nax PRU dlm mase dekat ke???

amanah yg d bg d abai mcm 2 jek...

maruah kerajaan BN hampir2 tgadai dek keBODOHAN, keDUNGUAN, kelalaian MP BN tmpohari...

anuar sentiasa cr HELAH utk jatuhkan kerajaan BN...

INGATLAH ADUN2 serta MP BN, JANGAN ASYIK NAX BERKHAYAL...

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP,

Bung-Bung-Bung.....

Kata Bung dalam sebuah akhbar hari ini :

"saya bukanlah lelaki yang kacak buat Zizie"... he he he...

GAP bila lagi? tak semestinya kacak GAP!!! he he he...

wassalam.

Anonymous said...

saya selalu sangat di parlimen dan kecewa sangat sebab ada lagi MP yg jenis langusng tak nak bercakap di Parlimen, belah BN ramai sangat...termasuk Doloh Mat Zin (BN-Besut)...ambo maroh sebab dai MP ambo..last term la doloh, tok rok sangat mung ni

GAP KEMBALI said...

salam sahabat

ahli parliemen/adun bn harus tahu bahawa rakyat cukup alert terhadap situasi politik negara.

perlukan ada 3rd force politik ?

Anonymous said...

aku atas pagar..aku tau Gap tau sape MP BN yang x datang tapi saja x nak dedahkan..bukannya Gap tak tau pun..gentleman Gap..berani kerana benar GAP

Anonymous said...

Aku nak komen sikit:

bajet 2010 masih relevan ke mangkuk2 GAP?