IKLAN BERBAYAR

Monday, December 14, 2009

MY STORY-INGATAN UNTUK BANGSA MELAYU


pada pru ke 10 iaitu pada tahun 1999, itulah merupakan hari yang secara rasmi aku menganggotai kumpulan anti stablishment, pro anwar. sebelum itu minat aku pada politik hanya berlegar pada ucapan 2 presiden melayu,dr mahathir dan fadhil noor.1998 politiknya panas,pada masa tu amarah darah muda memuncak, jadi tidaklah menjadi masalah untuk aku dan gang2 mengabdikan diri,masa dan wang ringgit kami dalam perjuangan.

ini kisah pertama aku, biar dijadikan panduan untuk semua anak muda agar berfikir 100 kali untuk mencoba-coba kan diri menyokong pakatan pelacor.

sebagai pemula biar aku olahkan mainan saikologi politik DAP terhadap pas kerana tampak jelas pas kini sudah hilang maruah diri, bercakap atas mimbar laksana juara petah orator namun rupanya mereka ini sekelas dengan pelacor politik, menonggeng dan ditonggeng demi kemarukkan undi.

pasca reformasi 1999, hampir seluruh perjuangan barisan alternatif dijuruskan kepada perjoangan politik baru anwar attaturk. pas mendapat tempias terbesar dalam perhitungan ini, apabila orang melayu melakukan silent protes dan memangkah mereka pada pru 1999.

hampir seluruh kerusi melayu umno tumbang, tetapi BN diselamatkan oleh rakan mic dan mca.

selang 2 tahun selepas 1999, terutamanya selepas prk lunas,beberapa tokoh besar reformasi telah ditahan ISA. disitu perjuangan parti keadilan nasional semakin mati, mati kerana hampir keseluruhan player utama mereka disumbatkan kedalam ISA.

pas mengambil baton larian politik ini. amat malang, selepas mangkatnya presiden pas almarhom dato fadhil nor (alfatihah) kuasa presiden diambil alih oleh guru hadi. gabungan hadi dan nik ajis ini telah menjahanamkan kesepakatan barisan alternatif.

hudud dan negara islam dijadikan misi utama barisan alternatif. pas telah melanggar perjanjian deklarasi permatang pauh 1998, yang antaranya mahu barisan kepimpinan pembangkang membawa politik baru di malaysia.

DAP membantah perjuangan perlaksanaan manifesto pas yang membawa isu hudud dan negara islam. perkara ini berlaku 2 tahun sebelum pru 2004. dr mahathir melepakan jawatan dan paklah mengambil alih tampok kepimpinan.

selepas peralihan kuasa perdana menteri, DAP mengambil langkah berani untuk keluar dari pakatan barisan alternatif. tinggallah parti keadilan nasional dan pas. hampir 2 tahun sebelum menjelangnya pru 2004, pimpinan DAP menyerang habis-habisan hudud dan negara islam.

momentum anti pas yang dibawa oleh karpal dan kitsiang juga diangkat bersama oleh web anti islam seperti malaysiakini dan malaysiatoday. hentaman bertalu-talu selama 2 tahun akhirnya membuahkan hasil.

seluruh pimpinan pas yang bertanding pada pru 2004 di kerusi parlimen tumbang termasuk hj hadi sendiri. tak silap aku hanya kamarudin jaafar (tumpat) sahaja yang menjadi wakil tunggal pas..kit siang,chong eng,karpal,tan seng giaw dan beberapa jeneral besar DAP menguasai kerusi parlimen pembangkang.

kerana apa ? kerana DAP berjaya memperbodohkan pas. mereka vokal dan terlalu vokal dalam menyerang pas. ini strategi musuh. mereka akan senantiasa menghentam dasar pas walaupun ia memakan masa bertahun-tahun. rakyat (pengundi urban-non malay) memegang dan mempercayai ke konsistensi perjuangan DAP yang merosakkan imej hudud dan negara islam.

maaf cakap, cina DAP sanggup bersabar dan menghabiskan masa bertahun lamanya untuk menghancurkan mana-mana juga dasar yang tidak secocok dengannya.

hari ini pas semakin bacul. hudud dan negara islam sudah tidak mampu diucapkan oleh presiden dan nik ajis sendiri, kerana apa ? kerana hati dan jiwa mereka sudah terkesan dengan doktrin DAP yang selama bertahun-tahun memberikan damage kepada 2 isu ini..nak buka mulut pun mereka takut, apatahlagi coba-coba untuk melaksanakannnya semula.

kerana takutnya pas akan kegarangan DAP, maka tidak hairanlah jika nik ajis pernah berkata bahawa mereka sanggup tidak melaksanakan semula agenda hudud/negara islam.

DAP sudah mencengkam pas. mulut terkatup otak tertutup. halunisasi boogey daripada DAP yang berjaya menakutkan pas semakin berhasil. hari ini, sudah ada pimpinan dap yang mempertikaikan masjid,mempertikai azan,mempertikaikan islam...menghina sultan,menghina hak istimewa melayu yang sememangnya sudah dipersetujui dalam artikel 153,baring atas jalan,menghina mahkamah syariah....dan pas semakin sujud dan setuju kepada penghinaan sebegini yang dilakukan oleh DAP..

10 tahun aku bersama pembangkang,aku tidak pernah tengok walau seincipun arwah dato fadhil memberikan ruang kepada DAP berkelakukan sebegini, tetapi tidak bagi nik ajis dan hj hadi ! maka tidak mengejutkan jika aku berani menggelarkan pas sebagai pelacor agama dan penyundal bangsa ! kepada bangsa melayu, adakah ini wajah pemimpin melayu yang kamu nak angkat ?! DAP BIADAP.... PASAL NIK AJIS AJAR MEREKA UNTUK BIADAP PADA ISLAM DAN BANGSA MELAYU !

aku dan kumpulan aku sudah menarik hand brake daripada terus untuk menyokong pas dan pkr. tak perlulah aku bagitahu secara detail, tetapi cukuplah untuk kami sekadar memberitahu bahawa selama 10 tahun dulu, kamilah pejuang tegar pembangkang.kini tidak lagi..kini aku sudah digelar GAP .......GERAKAN ANTI PKR ! kumpulan kami mahu bersama kamu,seluruh bangsa melayu untuk bangkit dan kita lawan habis-habisan pakatan sundalan melayu... pas dan pkr demi mempetahankan islam dan bangsa melayu !

19 comments:

amieieda said...

aku dulu pun macam tuh...sokong ADIL, tah sapa yang tak ADIL tah

pi la solat hajat kat rumah harun din (darul syifak) minta anwar di lindung dari bahaya..

pi ikut road show anwar...menyorok dalam longkang di Kg Baru takut kena sembur dngn FRU...bawa 2-3 helai baju takut polis cam baju nanti kantoi...

semayang jumaat di masjid negara bukan sbb nak semayang tapi nak dengar laungan reformasi anwar...usah bicara soal perjuangan!!!maaf YA ALLAH!!aku menyesal

sumpah keramat sumpah berdarah... yang nih aku takdan pi. Ezam jadi leader sumpah berdarah nih... sudahnye sapa yang berdarah sapa yang luka..

alhamdulillah. tak lama, ayah aku brainwash aku...terima kasih ayah dan aku yakin dgn nasihat ayah

fazcom said...

Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, Hidup GAP, aku akan sentiasa meyokong kumpulan untuk menjatuhkan parti pembangkang yg telah melacorkan agama, banggsa dan negara......

dari Fazly

fazcom said...

Hidup GAP,Hidup GAP,Hidup GAP,Hidup GAP,Hidup GAP,Hidup GAP,Hidup GAP, aku akan sentiasa menyokong GAP untuk menjatuh kan parti pembangkang yang telah melacorkan AGAMA, BANGSA dan NEGARA.......

dari FAZLY

ZAFAN said...

Salam GAP. Saya sangat sangat setuju dengan GAP. PAS sekarang bukan PAS dulu. PAS sekarang dah hancuk kena tumbukan KO DAP. Jangan kata bersuara, nak berfikir pasal Hudud dan negara Islam pun tak berani. Tapi yang peliknya bila dengan UMNO berani pulak di sebut pasal UMNO tak pentingkan Islam la, nak bekerjasama mesti latek Islam paling atas la, dan entah apa apa istilah lagi nak tunjukkan yang mereka kononnya mendukung Islam. Tapi kenyataannya tidak begitu. Contoh paling mudah bila Nga persoal pasal mesjid membisu semua ulamak PAS. Paling tinggi dan paling bodoh depa kata media putar belit cerita. Memang PAS dan berjangkit penyakit DSAI la. Jadi sesumpah untuk dapat pengaruh..

shonzu said...

Salam buat rakan2 seperjuangan....

Bagus GAP, mari kita hancurkan satu persatu petualang negara dari terus menerus menipu rakyat. Hatta pemimpin BN yang asyik memikirkan kepentingan diri mengatasi kepentingan rakyat juga harus kita sanggah.

Jangan gentar, kerana 1 yang gugur akan muncul 100 blogger lagi untuk membelamu. Ketuanan Melayu bukan untuk mewujudkan absyobiah dikalangan bangsa Melayu, cuma mahu bangsa lain hormat dan akur negara ini asalnya milik Melayu. Telah banyak pengorbanan datuk2 & negarawan kita untuk memberi kerakyatan kepada bangsa lain. Bukan satu, bukan dua, tidak terkira rasanya pengorbanan mereka.

Berpada2lah dengan permintaan anda wahai DAPig, hamPAS dan PoKeR (baca pengkhianat). Bangsa Melayu bukannya bangsa merempat, bukan juga bangsa yang mengemis. Jika terus dicaci, diherdik, dilanyak, dimaki dan dicerca, tunggulah harinya untuk bangsa pengkhianat itu dinyahkan dari negara Malaysia ini.

Dr.Sid said...

minta GAP terus dedahkan kisah perubahan arus politik GAP daripada PKR ke pro-kerajaan terutamanya scene politik semasa GAP berada dlm PKR pada era reformasi 98.

eXception said...

Mmg pun pelacur org tua dua ekor tu... Melacurkan agama demi politik. Tapi masih ramai yang terpedaya dengan cerekarama Tok Guru yang berlagak warak...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

abe MIE 'TERJAH' said...

Sian Nik Aziz

http://pkrpasdap.bogspot.com

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Heeeee
"KULIM, 13 Dis: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada sesiapa sahaja yang cuba menyentuh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mendapat tentangan hebat daripada ratusan ribu rakyat yang menyokong beliau.

Menurut Anwar lagi dalam isu yang menyentuh kedudukan Nik Aziz sebagai Menteri Besar dan keupayaan beliau mentadbir negeri Kelantan tidak harus dipertikaikan oleh UMNO dan Barisan Nasional.

"Saya ingatkan kepada semua sekiranya Tuan Guru, Datuk Nik Aziz disentuh oleh mereka kita tidak akan teragak-agak untuk bangun bukan saja daripada Kelantan malah Kedah dan seluruh negara akan turut sama mempertahankan Tuan Guru kita."
STATEMENT YANG MENGESAHKAN BAHAWA ALJUBURI MEMPERKUDAKAN NIK AZIZ UNTUK KEPENTINGAN DIRI.BANGUN LAH PENYOKONG PAS KERANA PERBUATAN ALJUBURI TELAH MENJADIKAN NIK AZIZ PATUNG BERNYAWA.NIK AZIZ SEKARANG BUKAN NIK AZIZ YANG SEBENAR TETAPI NIK AZIZI YANG DIRESAPI JIWA PELIWAT.KORANG TAK KESIAN KER?
ALJUBURI TELAH BERJAYA MELAKSANAKAN AJARAN YAHUDI MABUK "PECAH DAN PERINTAH"

Arif Omar said...

hidup GAP. tahniah. tabahkan hati

Anonymous said...

Alhamdulillah bro. Gap sedar dan insaf. Tetapi sedar lah Bro. Gap kerana orang2 yg semacam awak dulu, PKR dan PAS sekarang masih ramai yg menjadi penyokong tegar. Dan sudah harus menjadi satu amanah dan tanggungjwap Bro. Gap dan lain2 borther kita yg sedar dan insaf untuk memulihkan keadaan, iaitu memperbetulkan apa yg sudah silap akibat mengikut nafsu syaitan dan mulut najis Aljuburi. Jangan biarkan umat bangsa mu di lembah yg hina dan kebodohan. Jangan biarkan anak2 bangsa mu dan tanah nenek moyang mu di persundalkan. Marilah, ayo, bersatu mengerahkan daya usaha memerangi pengkianat, komunis dan yahudi yg hanya mahu membuat tanah tumpah darah kita, bangsa kita hancur dan porak peranda. Bertanggung jwap lah dan jalankan amanah, Allah menyaksikan perbuatan kita, pengorbanan dan usaha kita yg ikhlas demi bangsa dan tanahair akan dapat balasan yg setimpal dari Allah. Ayuh bangsaku, anak2 bangsa memohon!!!

Anonymous said...

sokong Dr Sid..byk kn cerita anda yg berubah dari zaman 98 kepada skang..bia tbukak mata budak2 br nk belajar ni..

Anonymous said...

aku nak komen sikit:

buat lah parti baru, munculkan diri di khalayak, maklumkan pada rakyat perjuangan sebenar GAP.

Tidak pada BN tidak pada PKR.

Jangan bising-bising dalam saluran maya ini saja.

Berkempen secara berani kat luar sana.

Harap GAP terima ni sebagai cabaran. Sebab aku makin 'tertarik' dengan perjuangan kau ni Selama ni aku duk hentam, sekarang mcm terbuka sikit.

Tapi sahut lah cabaran tu dulu. Kalau tidak, engkau hanyalah si bacul yang pengecut.

Buktikan dan sebarkan perjuangan mu secara realiti.

Ikhlas

ketua polis said...

BILA LA MELAYU NAK HENTI TIPU MELAYU...!!!SEMUA JADI BALACI DEMI SUBSIDI..HUHUHUHU

PAS die hard fan said...

aku still lg penyokong kuat PAS, tp aku ttp x setuju dgn TG Nik Aziz.

Bagi aku, kadang2 fatwa dia adalah terlalu kasar. Mungkin tidak bg org Kelantan, ttp bg org luar dr Klantan, itu dah kira ganas tu.

Contohnya, kes TGNA doa minta bala kalau Najib x bg royalti. Mmg salah Najib sbb tamak haloba sgt, royalti pown kedekut. Tp masalahnya, sbg umat islam kita x leh doakan perkara buruk kpd org. Spt kisah di mana Rasulullah S.A.W mendoakan perkara buruk kpd seorg musyrikin ditegur Allah dlm Al Quran. Tu baru Musyrikin, blm lg sedara sebangsa seagama s'diri. Lantak ar die dah sesat pown.

Aku ttp dgn pendirian aku. TGNA harus berundur secara terhormat. Klu Mahathir a.k.a Maha Firaun tu pown berundur slps 23 thn memerintah krn sudah mula tidak mndapat sokongan rakyat, kenapa TGNA yg dah 19 thn perintah Kelantan tak? Masih ramai lg saf kepimpinan PAS Kelantan yg boleh menerajui bumi barokah serambi makkah itu. Tu je cara nk bersihkan nama TG dr masalah2 yg melanda skrg.

Aku pown rindu sgt dgn kepimpinan Ust Fadzil Noor. Aku slalu berharap agar PAS pimpinan TG Hj Hadi dpt mengembalikan semula kepimpinan yg dulu. Jgn asyik ikot DAP jerk. Kita punya maruah. Kita punya cita2. Cita2 kita nk tubuhkan sebuah Khilafah Islamiyyah di Malaysia dan sesaper pown x leh halang. Baik DAP, PKR, UMNO, hatta GAP sendiri x leh nk halang.

Mari bersama kita kembalikan Malaysia ke arah negara Islam yg berpaksikan Quran dan Hadis

5 ZAL said...

PAS =sudah terpesong
PKR=nak cover diri sendiri
DAP=memang daPIG
SIAPA YANG RUGI???
MELAYU YANG TERJERAT
SESAMA KITA MAIN MAKI MAKI
PENDATANG YANG MELIHAT
TERSENYUM NAMPAK GIGI....
bersatulah melayu,ikut lah ISLAM bukannya asyik berPARTI...

shonzu said...

Kepada PAS die hard fan.... tolong perbetulkan fakta:

"Klu Mahathir tu pown berundur slps 23 thn memerintah krn sudah mula tidak mndapat sokongan rakyat"


Mahathir berundur kerana beliau mahu orang lain dapat memegang jawatan itu juga, beliau bukan gila kuasa untuk jadi PM sehingga menghembus nafas terakhir.

Perkara yang sama beliau akan lakukan pada tahun 1998 iaitu menyerahkan jawatan PM kepada AnWAR jika sesumpah itu tidak terlibat dengan kes penyalahan kuasa dan seks songsangnya itu.

Mahathir meletak jawatan ketika beliau berada dipuncak, ketika kebanyakan pemimpin dunia mengagumi kepimpinan beliau. Cuba fikir, kenapa Malaysia menjadi pengerusi pergerakan NAM dan OIC serentak pada tahun yang sama? Semua ini kerana pemimpin negara luar melihat ketokohan yang ada pada Mahathir.

Cuba bandingkan ketokohan Mahathir dengan Mudalilul amPAS Niky Ajeh a.k.a Maha Merapu, jauh panggang dari api. Ketika ada desakan dalaman supaya Tok Garu berundur kerana kini hanya menjadi liabiliti parti, Niky Ajeh tetap mahu pegang jawatan MB sehingga meninggal dunia kelak.

Kes menantunya kini juga sedikit sebanyak menggugat reputasinya sebagai ulama dan MB Kelantan. Banyak penyokong hamPAS yang marah2 kerana Niky Ajeh masih mempertahankan keputusan menantunya itu untuk berundur bulan Mac nanti. Kenapa tidak berundur dalam maa terdekat ini??? Jika orang UMNO berbuat demikian, terasa dunia Malaysia ini bagai nak pecah belah supaya cepat letak jawatan.

Adilkah ini??? atau hamPAS memang mengamalkan DOUBLE STANDARD???

Anonymous said...

Kita meintak mintakan agar Mur Shit Dol Ham PAS kelapa Nik Najis, jangan lah berundur sebelum PRU13. Selagi belaiu jadi MB kelantan kita tahu selagi itu belaiu akan keluarkan fartwa fartwa yg berbau busok, yg karut marut dan selagi itu kita semua bole menghentam beliau yg tak reti2 nak bertaubat. Beliau tuo kutok yg dah nyanyok tahap kronik, dan kita semua tahu di dalam PAS beliau lah yg berkuasa sebagi Firaun, dan ahlul bahalul PAS semua ngok dan bengap tak bole bfikir mana yg benar dan mana yg salah, mana yg mengikut landas ajaran yg dibawa oleh Rasullullah dan mana tersasar jauh mengikut komunis dan Yahudi. Mungkin kerana ahlul2 Bahalul PAS semua ada terminum air selipar, atau air singlet atau air seluar dalam Nik Najis yg memang takde berkat dan mukjizat, tetapi membuat otak ahlul2 jadi ngok dan bengap. Kalau ada berkat dan mukjizat msakan Kelantan sekarang jadi Kota kemiskinan, Kota Kemunduran, Kota Kejahilan, Kota pencemaran, Kota air bersih, perparitan dan sampah sarap yg tak terurus, Kota Mondok,Tikus dan lalat hidup membesar, Kota Kronisma, Rasuah dan Nepotisma. Kesian rakyat kelantan hidup dgn kedaifan dan kejahilan. Sedarlah, Insaflah dan bertaubatlah ahlul2 PAS, anda semua sudah pun dipersundalkan oleh Pemimpin PAS yg terencat akal dan dajjal bertopengkan manusia.

yobbote said...

Teman pun same dgn saudara amieida...pernah kene asap FRU kat Johan Setia dulu....Dulu teman penyokong kuat reformasi 98 tapi sekarang kalau dah terpaksa angkat senjata teman rela dr tgk anuar bangsat ni jadi PM.