Tuesday, January 5, 2010

JUMAAT INI DI MASJID NEGERI SHAH ALAM !

pemuda umno selangor menarik hand brake untuk ke sekian kali. kita tangguhkah dulu perhimpunan membantah ini sebagai menuruti saranan ds najib, kata ketua pemuda umno selangor suhaimi.

suhaimi oh suhaimi, samada kau wujud atau tidak dalam dunia politik malaysia sebenarnya tiada memberikan apa-apa impak pun kepada rakyat. samada kau cakap atau pun tidak ia jugak tidak memberikan apa-apa kesan kepada rakyat. bercakap atau menulis tentang suhaimi adalah satu kerja yang tidak berfaedah dan membuang masa..stop.

hari jumaat ini, akan ada satu perhimpunan umat islam berdemo menyatakan bantahan penggunaan kalimah ALLAH oleh puak kristian. samada kamu berparti atau tidak, kamu WAJIB hadir demi mempertahankan kalimah suci ini !

sebarkan info ini pada rakyat ! jumaat ini selepas solat jumaat di masjid negeri shah alam !

17 comments:

perompak harta rakyat said...

Aku minat jugak nak tengok juak-juak Ummat Yahudi Bani UMNO yang minum beer macam Umat Islam minum air zam-zam, juak-juak yang menikus bila pemimpin mereka beli saham Beer San Miguel... juak-juak yang menikus bila pemimpin mereka mempermainkan janggut yang mana ia merupakan sunnah Rasulullah SAW....

tiba-tiba bertukar menjadi pejuang Islam nombor 1 negara....

hehehe....

Ini hairan bin Ajaib namanya...

Yang BN bodoh sangat suruh hakim kafir handle kes 'hidup mati' umat Islam ni pasal apa?... Pastu lembap macam kaldai nak failkan rayuan... dalam kes Nizar dulu punya lah laju fail rayuan pada mahkamah rayuan.... tak ke kat sini pun dah nampak terang lagi bersuluh ia hanya lakonan UMNO?
UMNO pakai semangat ke 'Melayuan'... nampaknya tak berapa jalan... sekarang gunakan peluru nama Allah pulak....

Kimak nye UMNO!.. nama Allah pun kau nak jual!!!...

berminat jugak aku nak tengok berapa kerat 'munkee' yang kau boleh kumpulkan..... jangan kata baru balik dari solat jumaat... tapi demonstran pakai seluar pendek macam demo kat pejabat PAS aritu dah la....

KAH...KAH...KAH...

diari-anwar said...

Saudara,

Insyallah berkat doa semua muslim akan terbukalah akal Anwar Ibrahim untuk turut hadir. Tapi apakan daya, Anwar sudah khatam 4 kali buku shakespear bukan Al-Quran menjadi bahan bacaan Anwar di penjara.

Salam

Pak Tua Jaga said...

Sudah la perompak rakyat, xperlu aku ulas apa yg ko cakapkan cukup la aku bgtau ko satu perkara sbebelum Saddam Hussein dibunuh, Saddam mmg ada membunuh ulamak tapi apabila US nak serang Iraq Saddam telah dinasihati oleh Ulamak utk bertaubat dan menentang US, ko faham apa maksudnya? harap ko faham kalau ko xfaham pergi la jahanam dan duduk diam2 jgn rosakkan kebangkitan ummah Isla ini

man belon said...

UMNO cuba jadi jaguh untuk pertahan nama Allah dari dipergunakan oleh gereja katholik tapi kebanyakan hukum Allah, UMNO lah jadi juara langgar hukum tersebut contohnya rasuah, arak, tak tutup aurat bagi wanita UMNO dll.

man belon

Anonymous said...

KEHKEH APE KES LA MAMAT PEROMPAK DGN MAT BELON TU BROO? STAKAT NAK UNGKIT PSL BEER. AKU RASE LAGI BERLAMBAK BEER KAT KELANTAN TU. ITU YG PAK AJIS DOA MINTAK DI TURUNKAN BALA. RUPE2NYA BALA KENE ATAS KEPALE PAK AJIS! KEHKEHEKEH.

DIA NK JADI JUARA UBAH ISI AL-QURAN LA TUE. IKUT STAIL PUAK KAFIR DULU2 UBAH BIBLE! TP NK STAIL ALA2 KONTEMPORARI KONON2!! (DLM BLOG DIA)

NK HARAPKAN JANGGUT2 PENCACAI PAS..HUH JGN HARAP LAA..DRAMA KING JEK SAMPAI BILE2!. "KRISTIAN DI UTAMAKAN..ISLAM DI BELAKANGKAN" KEHKEHKEH..HARKK PTUIHH!!!

aliffnajmi said...

Satu komen yg bodoh dan sombong dari sibangsat 'perompak harta rakyat'.

Dah agak, juak2 PR yg sempit fikirannya tentu akan salahkan BN dlm hal ni.
Sampai dlm pemilihan hakim pun BN yg dipersalahkan.

Bingai... Ikut sedap jubor ko je kata UMNO jual kalimah Allah.
UMNO x pernah setuju kalimah Allah ni digunapakai kt gereja.
Penjubor & siKhalid Gereja ko tu yg jual kalimah ni. Nak bukti lg ker?

Mana pegi mamat berjubah putih yg baring atas jln masa Nizar C*bai turun tahta dulu?
Knp skrg xnak baring depan keta hakim tu?

Mana pegi Nizar? X nak pegang lilin mcm ko ratapi teoh dulu tu ker?

Mana hilang Anu-war yg tunduk sujud depan mayat teoh dulu tu?
Xnak tunduk sujud 2-3 kali tanda simpati ke klu kalimah Allah dipermainkan mcm ni?

Mana pegi muslimat pas yg menangis teresak2 pertahankan persekududukan Ely tu.
Knp skrg xnak pertahankan Islam?

Hak phuiii!!!

Anonymous said...

tak kira lah jika orang umno tu teruk dengan agama nya tapi sekurang kuang nya dia tahu mempertahan kan agama nya tak macam kau tu hanya tahu nak menyalahkan orang aje apa kau tu baik dan hebat sangat ke,dah la jangan besok melayu tinggal nama je sekurang kurang nya bagi lah semangat bila hal hal agama macam ni tak kira parti apa pun bodoh..............perompak rakyat apa kau nak buat bila macam ni jangan cakap je

Anonymous said...

hello bro....

dari kaca mata sekarang..PAS juga pendokong rasuah-nepotisme-halalkan arak dan macam2 lagi....so dua kali lima lah cuma sekarang di bawah pentadbiran pkr makin teruk...

so dalam hal kalimah sucini tak boleh ke kita bersatu.....susah sangat ke? adakah hitam sangat hati kita...seorang pelacur yang memberikan anjing minum-diterima taubat oleh Allah.
sekiranya isu ini dapat menyatukan hati orang islam-bukankah ia baik...akal jangan letak kat lutut...

Anonymous said...

mamat perompak harta rakyat dgn mat belon ni yg sebenarnya dajal dajal utusan dari gereja supaya merosakan akidah umat islam diakhir zaman ini...mereka2 ini kalau lah mak bapak nya beragama islam maka yg tinggal hanyalah bakanya saja...kami umat islam amat kesal dgn sikap kamu yg setaraf dgn kafir yg sudah pasti menjadi kayu api neraka kelak...sejahil2 umat islam Allah telah menjanjikan syurga diakhirnya...malang nasib kamu di lahirkan di kalangan kafir...syukur bagi kami penyokong umno walau pun jahil dimata dajal kamu sesungguhnya kami percaya ALLAH akan menerima kami sebagai hambaNYA dan Allah juga sentiasa memelihara hati dan jiwa kami supaya tidak terlalu jauh terpesong sepertimana kamu berdua!!!.... Ummi merdeka said

Anonymous said...

Hari ini pemimpi2 pas membenarkan kalimah Allah di gunakn oleh kristien....tidak mustahil mereka2 ini akan merelakan pula bini bini mereka di guna pakai oleh kristien dgn erti kata Tuhan aku Tuhan mu..God kamu God kami sejajar dgn itu PAS lah juara dlm melaksanakan hak kebebasan...."BINI AKU BINI MU...BINI MU BINI AKU" hancur akidah umat islam dilacurkan oleh puak dajal ini yg tidak tahu memelihara "HAK" yg mutlak dan hak yg boleh diguna bersama....Bodoh punya ulamak PAS...sherry said

melayulupalagi said...

perompak harta rakyat nie cam pukimak...org UMNO x JUAL ISLAM cm PEMIMPIN PAS korang, BODOH!!!

PEMIMPIN korang main sorong tarik HANDBRAKE...

ko tgk pe nix ajis komen psl nama ALLAH d gunakan kafir nie???mula2 bole guna, skrg xbole...

ulamak ke haramjadah nie beb!!!!!!!!

haron din da ckp, sapa2 umat ISLAM SOKONG PENGGUNAAN NAMA ALLAH oleh org bukan ISLAM mereka ini terdiri dr ORANG2 YG KUFUR....

KO PUN TERMASUK DLM KALANGAN MEREKA2 INI KE BRO?????

LAGI SEKALI AKU ULANG, KO TERSENARAI SEKALI KE BRO????

melayulupalagi said...

Anonymous man belon said...

UMNO cuba jadi jaguh untuk pertahan nama Allah dari dipergunakan oleh gereja katholik tapi kebanyakan hukum Allah, UMNO lah jadi juara langgar hukum tersebut contohnya rasuah, arak, tak tutup aurat bagi wanita UMNO dll.

man belon

January 5, 2010 1:06 PM

AS'KUM,

KESIAN AKU DGN KO NIE BRO...

CMNE DGN SELANGOR?

YG TERBARU NIX AJIS DGN CERITA KRONI N RASUAH G HAJI...

KOMEN SIKIT BRO...

Anonymous said...

Isu penggunaan kalimah Allah oleh akhbar mingguan Gereja Katholic, Herald - The Catholic Weekly tidak seharusnya dijadikan medium oleh pihak lain untuk mengganggu-gugat keamanan dan keharmonian negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom berkata, pihak terbabit khususnya penulis blog dan laman-laman internet harus memelihara batasan yang ditetapkan apabila berkarya supaya tidak mewujudkan ruang negatif yang boleh disalah guna oleh golongan tertentu.

Katanya, ruang-ruang negatif seumpama itu sekiranya disalah gunakan boleh mencetuskan ketegangan di kalangan masyarakat setempat, apatah lagi isu melibatkan agama sangat sensitif untuk diperdebatkan.

"Dalam hal ini kita menyeru laman-laman blog termasuk laman-laman lain dalam internet, dan mengharapkan kebijaksanaan mereka agar kesempatan itu tidak digunakan oleh orang lain yang melihat ada ruang negatif yang timbul daripada tulisan-tulisan yang mereka hasilkan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Umno Putra Mahkota said...

Mohon disalinkan ke http://umnoputramahkota.blogspot.com/

Anonymous said...

Puak kristian ni yg bawak ke mahkamah sivil dengan sokongan PAS(nik Aziz)dan Anwar PKR bulan Feb 08 dulu semata-mata nakkan undi bukan melayu di 3 PRK.Herald ada quote sokongan PAS dalam terbitan majalah dia org tu.Dan ditambah lagi dengan sokongan Khalid PAS(kan org PAS tu beb)Kes liwat Anwar PKR tu dia sibuk nak bawa ke mahkamah tinggi syariah sebab saiful tak boleh bawa 4 saksi.Kalau betul ada 4 saksi yg tengok Anwar liwat Saiful tu baik le kau sumbat 4 ekor tu ke penjara dulu,sebab tak halang perbuatan meliwat tu.Kalau betul Anwar jujur,kena dia tak syorkan kes pengunaan nama Allah ni dibawak ke Mahkamah Tinggi Syariah macam yg dituntut bagi kes dia.Betul pundek dan pariah la kau org PAS dan PKR.

Anonymous said...

Nampaknya banyaklah orang yang mensyirikkan Allah apabila meletakkan pegangan politik masing2 dihadapan melebihi agama.Maksudnya agama no 2,parti politik no 1.

Apa2 saja yang diputuskan oleh pemimpin parti mereka akan dituruti oleh lembu2 ini tanpa banyak soal.Bayangkan kalau Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan bahawa penggunaan nama Allah tidak sesuai untuk Malaysia,percayalah berduyun2 lembu akan mengiyakan kenyataan tersebut,begitulah sebaliknya.

Hal yang sama juga akan berlaku pada parti2 politik yang lain seperti umno dan pas.Semuanya menunggu 'firman' dari pemimpin parti masing2 baru berani menyatakan pendirian termasuk dalam hal2 agama.

Harap2 sedara2 di sini tidak termasuk dalam golongan lembu2 yang meletakkan politik didahulukan,agama dibelakangkan.

Bosan dengan lembu2 yang taksub politik.

aku orang hulu said...

salam,

dahlah tu.....

yang suka biru dan yang suka hijau
bersatulah kita...

ini pun tak bolehkah???