Wednesday, January 13, 2010

SATU RAHSIA MALAYSIA YANG SINGAPURA PEGANG ! (SEBARKAN VIDEO INI)



aku ulang. satu rahsia negara (malaysia) yang singapura pegang. singapura bukan setakat tahu, tetapi mereka pegang. pegang bermaksud memiliki.

siapa yang punyai akses maklumat negara ini ? tak lain kalimullah, yang pada 7 nov 2009 telah berjumpa dengan anwar attaturk di london.membincangkan tentang arah tuju rpk..

satu hari aku tak dapat tulis pasal line boradband kena potong. sekarang berkejar kat wifi, semata-mata nak dan mahu malaysia ini kekal yang 'tangan' yang sah, bukan di puppet masterkan sepertimana lagu metallica.

nantikan pendedahan ini dalam masa beberapa jam lagi ! maklumat masuk ikut GMT time..hahaha

20 comments:

tak gerak said...

Skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) bernilai RM4.6 bilion telah mendedahkan kisah sebenar dibelakang konsep perkongsian kuasa BN.

Watak utama kontroversi ini ialah Kuala Dimensi Sdn. Bhd. yang membelitanah tersebut daripada Koperasi Kemajuan Pulau Lumut pada harga RM95 juta pada tahun 1999 dan kemudian menjualnya ke Lembaga Pelabuhan Klang pada RM1.1 bilion pada tahun 2003, meskipun wujud tentangan di dalam kerajaan terhadap pembelian pada harga tersebut.

Kerajaan boleh mengambilalih tanah tersebut di bawah Kanun Tanah Negara pada harga RM10 sekaki persegi, tetapi memilih untuk membelinya pada RM23 sekaki persegi.

Kuala Dimensi kemudian dilantik kontraktor untuk projek tersebut, dan telah melaporkan pertambahan kos sehingga RM3.3 bilion.

Projek ini yang kononnya hendak meniru kejayaan Jebel Ali Free Zone Authority (Jafza) di Dubai, telah mendedahkan kisah sebenar dibelakang konsep perkongsian kuasa BN memandangkan pimpinan pusat dan tempatan UMNO, seorang ahli Parlimen SPDP dan bekas Setiausaha Parlimen MCA terlibat di dalam salah satu peringkat projek ini.
Maka kerajaan tak sepatutnya terkejut dengan keputusan Jafza, yang mengurus PKFZ sebelum ini, untuk menarik diri pada Julai 2007 di atas sebab campurtangan politik dan birokrasi.

Sekali lagi, Perdana Menteri telah gagal menunjukkan ketegasan politik apabila beliau bersetuju dengan permintaan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Chan Kong Choy untuk pinjaman mudah sebanyak RM4.6 bilion untuk projek tersebut.

Ini merupakan satu ‘bailout’. Tambahan lagi, usul Pembangkang untuk membahaskan perkara tersebut di Parlimen ditolak.

Kedua-dua insiden ini menggambarkan bagaimana niat kerajaan yang kononnya hendak melakukan yang terbaik untuk negara tidak dapat mengatasi risiko yang mereka hadapi untuk menyelesaikan perkara ini.

Sementara itu, Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat didakwa menerima hadiah kek, seberat 10 kg bernilai lebih RM500, daripada menantunya di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Dakwaan itu menuduh bahawa menantu Tuan Guru yang juga Ketua pegawai eksekutif PMBK Abdul Ariffahmi Ab Rahman, ketika menjawat ketua pegawai operasi perbadanan itu, meluluskan pembelian enam kek bernilai lebih RM3,000 September lalu kepada enam pihak, kata ketua penerangan Umno negeri.

Pihak yang mendakwa berkata isunya bukan pada harganya tetapi bagaimana (beliau) beli hadiah untuk diri sendiri dan bapa mertua? Tidak bolehkah guna duit poket sendiri?

Saya tidak berkompromi dengan rasuah dan penyelewengan, samada ianya besar atau kecil. Masalahnya ialah sisatan dan pendakwaan mestilah telus, adil dan professional.

Kita mahukan semua orang yang terlibat samada Perdana Menteri, Menteri Besar, Menteri dan sesiapa sahaja yang terlibat disiasat secara telus dan tidak memilih bulu.

Kita tidak mahu siasatan dan dakwaan hanya dilakukan kepada ikan bilis manakala jerung besar dipanggil untuk siasatan pun tidak.

Rakyat sudah muak dengan mainan dan drama berkenaan isu rasuah ini kerana akhirnya orang bersalah biasanya adalah pegawai, kerani, prebet dan sebagainya.

Menteri dan orang-orang besar terlepas. Sebagaimana kes rasuah dalam Umno tidak ada seorang pun orang atasan di dakwa di mahkamah walaupun terbukti mereka bersalah.

Hukuman yang dikenakan kepada mereka hanyalah gantung keahlian parti dan amaran sahaja.

Seperkara lagi saya mengharapkan pihak-pihak tertentu jangan bersifat memilih dalam melaporkan kes rasuah dan SPRM pula jangan memilih bulu untuk membuat siasatan.

Manakan sama RM4.6 bilion dengan RM500, walaupun saya tahu jika ada bukti kukuh kedua-duanya boleh dinyatakan sebagai rasuah.
Tetapi kita mesti faham kes yang melibatkan amaun yang besar dan hebat itu mesti diberikan keutamaan.

Rasuah tetap rasuah, salahguna kuasa tetap salahguna kuasa....itu memang tidak dinafikan.

UMNoceroi said...

Citer lama diulang tayang..puak MunGkEE ni dah habis idea ke?

Anonymous said...

Good Job.. keep feeding us with more info. i suggest that you should create a news portal to. In current situation, everyone is only reading the stupid Malaysia Kini & Malaysia Insiders.

Deramae Lleh said...

Semakin hari semakin sewel nampaknya demo ni..dan tak salah kalau ambo kata demo semakin BIUL..

wakdanial said...

pergh...xsabaq nk dgq neyh...

Ampatuan Jr said...

Kalau pihak berkuasa yg jaga 'Counter-Espionage' tak mahu buat apa2 tentang sepai2 LKY yg berkeliaran dlm negara ini,wajar kita telanjangkan mereka agar rakyat sedar siapa kawan,siapa lawan dan siapa dia musuh dlm selimut.

Anonymous said...

ala.. tunjuk video yang lama buat apa? water under the bridge. tunjuk lah dokumen yang menggemparkan tu. tunjukah video yang AI berjumpa dengan Kalimullah dilondon 7 november. bukti mana brader.. cakap cakap cakap. macam macam.. buying time? stalling so u boleh buat "dokumen" utk dipamerkan. kelakarlah awak ni. Blog ni tak serius langsung- no credibility like other blogs.. BORING!

PAPA GOMO said...

salam bro...mantap...pendedahan yang mantap dan menarik...kasi jahanam sama anwar al juburi dan keroni keroninya...

celaka celaka celaka...nasib baik makan kek tak kena kencing manis

Zikri said...

DSAI memang terang lagi bersuluh musuh no. 1 negara dan pengkhianat bangsa dan agama ... kita semua doakan semoga Allah tetap peliharakan negara ini drp dajal spt DSAI.

Anonymous said...

Bukan satu rahsia Malaysia je yang singapura pegang malah semuanya...

Sedikit masa lagi Malaysia tergadai kat Singapura dek kerajaan BN yang bijak memerintah. Selepas Pulau Batu Putih, pulau mana lagi yang tergadai?

Banggakah anda?? Kalau nak jatuhkan anwar kerana dendam politik tak ke mananya... Kalau saudara hebat kenapa tak betul umno yang dah busuk hingga ke usus?

Anonymous said...

AS.KIM,
En.GAP,Semalam dlm utusan Dato Puad Zakarsi dah bersuara hal Kalimullah ni.
Hari ni Kalimullah nafikan dia terlibat dgn RPK serta berjumpa dgn Anwar.

Dr Diet said...

Cepatlah GAP dedah cerita tersebut, tak sabar sabar saya nak dengar.

Asyik refresh laman ni sejak pagi tadi lagi

Semoga GAP terus sukses dalam membela negara yang kita cintai ini dari tangan pengkianat

Salam Perjuangan

melayulupalagi said...

UMNO/BN SALAH maka kita akan KATA mereka SALAH...

TAPI MASALAH NYE SEKARANG NIE SI BAHLOL N BADIGOL PENYOKONG JUBO PR NIE KATA SEMUA PEMIMPIN MEREKA BENAR LG MEMBENARKAN...

KALAU BG RM1 SEKALIPUN MAKA IA ADALAH RASUAH...

NIK AZIZ YANG KONONNYE YG "TERBAIK" JUGA AMALKAN KRONI DAN RASUAH...

ADAKAH KALU PEMIMPIN PR BUAT IANYA "HADIAH" DAN "KELAYAKAN", KALU PEMIMPIN UMNO/KERAJAAN IANYA RASUAH???

ADA PENILAIAN "DOUBLE STANDART" NAMPAK NYE DARI PENYOKONG BAHLOL PR NIE.. X SANGKA AKU BAHAWA PENYOKONG PR NIE TIDAK TAHU MENILAI..LOWWWWWWWWWWWW CLAZZZZZZZZ...maaf yea...

ANAK NIK AZIZ LETAK JAWATAN DARI KERUSI YANG D SANDANG DLM SYARIKAT MILIK KERAJAAN NEGERI KELANTAN???

SAPA ANAK NIK AZIZ 2???

SAPA NIK AZIZ 2???

MAKA AKU NAX KABARKAN DI SINI BAHAWA NIK AZIZ BIN NIK MAT ADALAH MENTERI BESAR KELANTAN...NEGERI KELANTAN SEKARANG INI ADALAH DI BAWAH PEMERINTAHAN KERAJAAN PAS...

NIK AZIZ JUGA SECARA TERANGAN TELAH MENYATAKAN DIA "DIHADIAHKAN"
PAKEJ MENUNAIKAN HAJI, DIE TERIMA DAN KATANYA IANYA TIDAK SALAH...

NIK AZIZ JUGA TELAH MELANTIK MENANTUNYE SEBAGAI CEO D SALAH SEBUAH ANAK SYARIKAT KERAJAAN NEGERI KELANTAN...

MACAMMANA KALAU PERKARA INI D LAKUKAN OLEH PEMIMPIN UMNO/BN???

ADAKAH IA "HADIAH" / "RASUAH"???

JADI ADA AMALAN KRONISME DAN RASUAH TAK DISINI???

COME SAHABAT2 DARI PR...

MAHU BERJUANG UTK MASYARAKAT, MARILAH KITA BERJUANG SECARA TELUS DAN JUJUR...JGN ADA "DOUBLE STANDART" DLM MENILAI ORG...

YANG SALAH KITA KATA SALAH, YANG BENAR KITA KATA BENAR...

rmf said...

Salam Tuan, Mohon kebenaran untuk masukkan link Blog kedalam blog saya- Juga mohon kebenaran untuk Download video diatas untuk dimuatkan kan kedalam blog saya...

Terima kasih

Anonymous said...

mula2 tgk cam video lama tp klau tgk smpai abis br ada rs tkjot skit.. hehe.. anwar such a bullshiT!

Anonymous said...

Anwar has always been a bullshitter thats why even you all terpengaruh. but this blog has more bullshit than anything i have read. am waiting to be "floored" - i am waiting how this blogger, too chicken to reveal himself is going to save this country .. maybe you are like big dog.. too fat to move...!

Zac said...

weh apa ni GAP? mana post2 aku? publish la. setakat publish orang yang kau suka baik tak payah. main kroni jugak hang ni. poyo cakap lebih. bahlol

Anonymous said...

haha zac..aku sokong hang..memang blogger2 politik ni bahlol..aku bg komen kat blog Kickdafella psl "kejayaan2" anak2 dr mahathir pon die tak approve..die duk cakap TGNA main kroni,dgn anak menantu..aku tanya la die,mcm mana anak2 DrM sumenye berjaya,dlm politik maupun bisnes..taukah kalian litar sepang tu sapa punya?.mcm mana si 'dia' tu bleh dpt kontrak tu..uiii,konfem masyuk tu,skali FIA buat F1 GP,xtau la brape die dapat..aku tanya mcm tu je,si blogger Kickdafella tu tak approve..komen2 lain duk kutuk TGNA dpt kek RM3000 die approve pulak..bollocks!

yourcorner said...

budus sombong pencacai2 BN nie..u all nk bandingkan hadiah kek bernilai rm600 (gaji kilang 1bulan), pakej umrah(ok la ni tuhan dah bagi rezeki pegi jumpa dia)dgn rasuah yg pernah dibuat oleh pak2 mnteri BN?come on......kena faham..aku bgi 1 senario la kt korang yg berotak budak darjah 1 erk, ok ada 1 kompeni marketing, ceo janjikan hadiah pergi mmbuat umrah bila achieve target. xachieve soryla, di sini kita tgk ada unsur2 rasuah x? yang meluluskan projek gali/curi pasir di selangor tu baru namanya rasuah,

Anonymous said...

KITA SAMA JE..BEZANYA BANGSA DAN AGAMA..MELAYU KE CINA KE INDIA KE AND LAIN2..SAMA JE .DICIPTAKAN OLEH ALLAH.SEBAB APA ALLAH CIPTA KITA.PADA PEMIKIRAN BODOH AMBO DAN AJARAN DARI TOK GURU UMNO DAN PAS...ADALAH BERTUJUAN UNTUK MENYEMBAHNYA YAKNI ALLAH.BIARPUN DIA TU CINA KE,INDIA KE ATAU APA2 PUN ,KALAU DAH MASUK ISLAM SEMUANYA BERMAKNA KITA BERSAUDARA.HARTA BENDA,TANAH,NEGARA ATAU APA2 JE DLM DUNIA NI DI PINJAM OLEH ALLAH PD KITA,KALU DIA NAK TARIK 1 SAAT PUN TAK SAMPAI.KALU ALLAH MURKA TAK MU7NASABAH MALAYSIA NI HANCUR DLM SEKELIP MATA JIKA KITA ORG ISLAM NI LEKA DAN MINAT PD YG MUNGKAR DAN MAKSIAT DAN KEFITNAHAN YG MELAMPAU DIAMALKAN.KEMBALILAH PADA AJARAN/HUKUM ALLAH DALAM SETIAP SUDUT.NO ALASAN.BKN SEKALIGUS..SLOW-SLOW.