Saturday, February 27, 2010

KEBANGKITAN BANGSA MELAYU SUDAH TIBA !

kit siang dan tak dapat menepis. azly rahman melayu hipokrit penulis tamu malaysia today pun turut mencelah. sayuti omar penulis pas yang terpalit dengan kontroversi kambing janapari pun mula memerli.

apa cerita ? ceritanya tentang kebangkitan suara bangsa melayu. secara rasminya berpuluh NGO melayu sudah bergabung di padang kelab sultan sulaiman,kg baru untuk 'memperbaharui dan meneruskan' semula nostalgia kebangkita 1946.

buku merah karya agung mao tse tong pernah menggegarkan bumi china. buku itu menjadi pemangking kebangkitan semangat bangsa cina. buku itu juga membakar semangat kebangsaan rakyat menentang jepun.

dato maharajalela pernah membunuh jww birch di pasir salak.semuanya berpunca kerana kesialan bangsa asing mencampuri urusan maruah bangsa.

ulangan ini pernah menggegarkan bumi tanah melayu. 1946 adalah hari bangsa melayu bangkit dan memperkatakan yang hak. hak mereka dan maruah mereka.

semuanya kerana bangsa madayo ini cuba dihina. semuanya kerana ada manusia cuba mengusik hak yang sudah termaktub dalam perlembagaan.

BULAN MAC INI AKAN ADA ULANGAN KEBANGKITAN ITU. KAMU WAJIB HADIR ! KAMU WAJIB HADIR ! KAMU WAJIB HADIR !

hadir sebagai mengulangi ulangan kebangkitan melayu menebus mempertahankan maruah dan hak bangsanya !

26 comments:

jibaouk said...

bab pertahan agama, bangsa & tanah air nih, biar badai datang melanda, TURUN TETAP TURUN.... tarak goyang punya bro!!!

bdk sg boya rwg said...

ini la patut di lakukan untuk memastikan melayu bersatu demi ketuanan melayu terus di hormati dan menjaga agama islam sebagai agama rasmi negara.....menyedarkan melayu2 yg telah mengetepikan agama islam demi kepentingan politik

Anonymous said...

Salam bro. Ko rasa juak-juak pas dan melayu pkr turun tak nanti

Pemuda Melayu Islam said...

Slm,aku dah x sabaq dah ni,bila?bila?bila?

melayu atas pagar said...

BUAT SAUDARA SAUDARA KU 'GAP' YANG DIHORMATI ...

AYUH KITA BANGUNKAN LAMUNAN ORANG MELAYU YANG MASIH LAGI TIDUR NENYAK UNTUK BANGKIT BERSAMA.

SUDAH TERLALU BANYAK PUAK PUAK MUNAFIK PAS DAN PKR MEMESONGKAN PEMIKIRAN UMAT MELAYU.

INSYAALLAH ...

SAYA SAMBUT SAHUTAN SAUDARA UNTUK TURUN BERSAMA MEMPERTAHANKAN KETUANAN MELAYU DAN ISLAM SELAGI TERMAMPU.

SALAM PERJUANGAN ...

kulatlapok said...

Bro, Penang ada Melayu yg Bangkit, Mamak Mydin ada lee...baca sejarah Tok Mydin.. Melayu tumpang tui je di Penang.

Kat tempat aku UMNOnya memnag Melayu ramai yg dah bangkit. Mereka bangkit sampai bergaduh2 nak kan jawatan. Bukannya besaq sangat cuma setiausaha cawangan je.. itulah MELAYU YG SUDAH BANGKIT.

pandaqwer said...

tarikh
aku kena ambik cuti woooo

ANTI BOSNIA 2 said...

SBG Penguat SMANGAT , marilah baca a ikhlas surah 4ayat sj.(kulhuAllahuahad) dlm ke2-2, rakaat. KALAU KITA BERSATU ALLAH YG SATU DPT DPERTAHANKAN. pas yg kita harap da xblh harap..anua yg teguh itU da bebakul2 pegangan masuk kubur. Mari bgerak Sbg NGO yg GAGAH ..YG HAK..YG PERKASA ..YG TIADA KOMPROMI ..! PARTI POLITIK JGN DIHARAP. MEKA DA JD KUCING YG TAKDE MISAI ! agama sndri xdpt dibela. bangsa sndri xdpt dibela. negara sndri HABIS SEMUA.. HANG SEMUA NAK JD BOSNIA dua KE ?!!?

zainal mohd jais said...

Sahabat,
Sama ada dengan keringat,
dgn air mata, atau dgn darah, ia adalah amanah besar pejuang silam dan tanggungjawab besar kita
kpd generasi yg bakal kita tinggalkan.
Tugas banyak dan sukar,
lebih baik semua berganding tangan.

YANG GAMBI said...

Syabas bro........teruskan perjuangan.. anak-anak muda perlu bersama terus bangkit menentang kemungkaran.... bersama mereka menegak hak-hak Melayu Islam dari terus tercemar oleh mereka-mereka yg tamak dan rakus.........

aku bukan bangsat said...

aku rela mati bergalang tanah demi mempertahankan agama, bangsa dan negara tanpa perlukan sebarang imbuhan. harta menimbun sedangkan maruah kita diinjak2 tidak ada makna apa2 bagi orang yg meletakkan maruah diri, agama dan bangsa sebagai matlamat kehidupan. ayuh bangsaku, jgn hanya terlalu memikirkan keenakan dunia. agama dan bangsa akan hancur jika kita sudah mula terlalu menyayangi dunia dan takutkan mati!!

Anonymous said...

Ya, sokong hidup Islam, hidup Melayu!!!

hang lipur said...

Tak akan melayu hilang di dunia itu lah kata kata yang terkeluar dari mulut saorang pahlawan melayu melaka,orang melayu bolih bersatu sekira nya hak nya diusik setuju sangat org melayu bersatu negara ini pun asal nya Tanah Melayu.

melayu said...

Tahniah! Kita teruskan kebangkitan ini. Tunjukkan bahawa melayu masih mempunyai suara di tanah melayu ini tatkala sesetengah pemimpin melayu sendiri berusaha melacurkan maruah bangsa ini demi pengaruh dn kuasa.

Kita perlu tegaskan kepada bangsa asing bahawa keistimewaan hak melayu jangan cuba disentuh, jika tidak buruk padahnya....

Anonymous said...

Teruskan kebangkitan melayu. Pemimpin melayu sudah tidak boleh diharap untuk membela bangsa melayu.

Usah takut jika kita digelar racist, usah takut jika kita digelar ultra, usah takut jika digelar apa pun, kerana kita berjuang demi hak bangsa melayu diTanah Melayu!

j3bat said...

Alhamdullilah,

Benteng Pertahanan UMMAH telah bangkit.

zam said...

biar seribu pertubuhan NGO melayu turun berdemo kat padang tu..ia tetap tak memberi kesan apa-apa...

apalagi berketuakan orang seperti Ibrahim ali alkataki tu..lagi haru..

berjuang berlandaskan kaum tak ke mana..nabi pun tak pernah berjuang untuk orang arab..tapi berjuang atas nama islam...

berjuang pulak hanya untuk jaga ketuanan melayu..lagi tak jadi apa..

selama 50 tahun umno ada kuasa..apa yg dia dah lakukan hinggakan sekarang terpaksa berjuang pertahan ketuanan melayu pula. selama ini dia buat apa..perabih harta rakyat ke..ke..dia tak tau berpolitik..

atau umno dah insaf dan tersedar bahawa apa yg mereka lakukan selama ini dah silap hinggakan hak melayu tergadai..ketuanan melayu tergadai...semua tergadai..

yang jelas..berjuanglah atas nama bangsa..saya yakin gagal..berjuanglah atas nama ketuanan melayu..juga saya pasti gagal..

tapi kalau berjuang atas nama islam..insya allah pasti berjaya...

tafsiran mata said...

mat zam..INGAT BANGSA DAN AGAMA BERKAIT RAPAT. apb bosnia dilanyak jd sebusuk2 mayat. pd mata meka bosnia dan agama meka da jd sama. walau hakikat xsama. tang tafsiran mata meka la kita waspada..

naza said...

rupanya banyak melayu di malaysia ni masih terpedaya dengan omong kosong pembangkang yg kononnya nak perjuangkan islam.. kesian.. depa masih tidak sedar rupanya.. Islam kuat di malaysia berpaksikan kekuatan bangsa melayu dan kedaulatan sultan dan negara.. melayu dan islam tidak dapat dipisahkan di malaysia.. jika melayu lemah.. islam secara automatiknya akan menjadi lemah.. sebab bangsa lain di malaysia tidak akan mempedulikna Islam . lemah islam di malaysia.. bermakna melayui pun lemah dan lemah melayu secara automatiknya islam turut lemah di malaysia..

ini yang patut puak pembangkang sedar .. betapa pentingnan perjuangkan agama, raja dan bangsa sendiri..

jangan jadi bodoh tidak bertempat dengan menyokong retorik puak PAS kononnya berjuang agama... tapi bersekongkol dengan kafir harbi yg jelas menentang islam..

Hashim said...

Bagi Duit minyak $200, ada TShirt & topi, ada nasi bungkus aku turun....

Arif Omar said...

melayu terus hidup dan terus bangkit

zulkifli said...

salam semua...saudara zam, bercakap mengenai islam, saya ada satu persoalan. Kaum mana yg paling ramai menganut agama islam di negara ini, bukankah kaum melayu? Andai kaum melayu berpecah belah apa akan jd pada agama islam dinegara ini??? cina dan india berapa ramai yg islam??? Secara lojiknya, keruntuhan melayu beerti keruntuhan untuk umat islam di negara ini, kalau cina, india dan lain2 kaum di negara ini dah menjadi penganut islam, baru sesuai bercakap mengenai islam tanpa mengira kaum.

Shah Qamary said...

melayu mmg bangsa. tapi ingatlah bahawa melayu juga adalah bangsa yg mendaulatkan dan memelihara Islam di tanah Melayu ini sejak ketibaan Islam di nusantara. baik di indonesia, baik di pattani, baik di brunei, Islam dipelihara dgn baik oleh Melayu.

lihat bagaimana puluhan NGO yg sebenarnya bukan stakat NGO melayu sahaja, sebaliknya termasuk juga NGO Islam dan dakwah turut mengiktiraf dan menyertai majlis baru ini. ini bukan sekadar majlis perkauman!! ini majlis yg melibatkan dua elemen terbesar di Malaysia yg saling berkait, iaitu Islam dan Melayu.

penyertaan persatuan peguam muslim malaysia dlm majlis ini, bagi sy merupakan satu langkah memohon sokongan kerana mungkin mereka berasakan kedudukan Islam mula dipertikaikan dan undang2 yg ada kini mula dipermainkan. persatuan penggiat seni malaysia yg diketuai oleh datuk a rahman hassan turut sertai majlis ini.

boleh dikatakan lebih byk NGO dari pelbagai aliran dan bidang sertai majlis ini berbanding NGO melayu. dari bidang guaman, pengguna, seni, perdagangan, kebajikan, kewanitaan, cuepacs, persilatan, org asli, pesara polis, usahawan, akademik, dakwah Islam, kesukarelawanan, sejarah, sehinggalah ke persatuan penduduk perumahan. ini perkembangan yg sgt2 baik. ini juga membuktikan bahawa majlis ini tiada sebarang unsur politik kepartian, tetapi lebih kepada mendokong keluhuran perlembagaan.

brader said...

salam.saudaraku zam.bangsa nabi semuanya arab.BUKAN berbilang bangsa.perjuanganNya adalah membawa manusia keluar dari kepompong jahiliah kepada pekerti mulia.perjuanganNya bukan dgn pedang tetapi memerangi hawa nafsu didalam diri. ketuanan melayu itu bagus.sekiranya pemimpin melayu melakukan kesilapan didalam pentadbirannya,hanya bangsa diburukkan orang.kesucian agama tak tercemar saudaraku.bercakap utk sakitkan hati org...mudah tetapi utk gembirakan org bagaimana?

Anonymous said...

Bayangkan klu puak2 PAH dapat isleke Kapal&son,KidSiang&son,roni,eli,
terasa koksaka dll.
Itu sebabnya PAH X amik pot pasal kita bangsa Melayu beragama Islam pasal pahala mengislekan puak2 tuh adalah lebih hebak dari perjuangkan bangsa Melayu Islam,apa lagi nama Allah.

joehan said...

buat 'zam' yg still terhegeh2 harapkn pas perjuangkn islam.."Allah xkn mengubah nasib sesuatu kaum itu kecuali kaum itu sendri mengubahnya"..so ko rs penting x kite satukn kaum kite..bngse kite..penting x ko rs..aku dah ptus harap kt pas..nak plak n.ajis..mcm2 fatwa sesat die kuarkn..kejap blh..kejap x blh..penin pale..
Lg byk yg pas kafirkn dr pas islamkn..org umno je bpe juta n.ajis kafirkn..terer siot die bg fatwa..
Dgn keamanan Malysia hasil perjuangn UMNO n rakyt mal yg skong UMNO..maka hr ini kite dpt beljr n hayati islam..cube ko byngkn nsib kt pakistn,iraq,afganistn..selambe je kafir serng n porak perandakn..lg mau tanya ape sumbgnan UMNO..
ko g la thai ke..singpore ke..dpt ke bli brng2 asasi cm tepung,gule,minyak murah cm kt malaysia ni..bawak2 la bersykur 'zam' wei..tu pon x reti2 lagi..harapkn lagi pas n bang nuar ko tu..PKR blh Blah n bungkus..aminnn...
HIDUP MELAYU N ISLAM!!!jahanam Anwar..