Monday, February 1, 2010

PENGORBANAN BESAR ALMARHUM BAGINDA SULTAN SELANGOR YANG DIRAHSIAKAN !


aku pernah menjanjikan akan satu cerita, kisah ini melibatkan pengorbanan yang cukup besar dilakukan oleh almarhum sultan selangor, sultan salahudin abdul aziz shah al-haj.

aku mengambil masa untuk mencari kisah misteri ini, disembunyikan dari pengetahuan bangsa melayu. ini silap kita bangsa melayu, tidak berani untuk menyatakan perihal sejarah sebenar.

semalam aku menonton astro berita bernama. bernama adalah saluran rasmi kerajaan, kerajaan pimpinan umno dan barisan nasional.

sinopsis berita bernama menjengkelkan aku. membuatkan aku marah. kata bernama, 1 februari adalah hari wilayah. disambut setiap tahun penduduk wilayah kerana meraikan bandar kuala lumpur sebagai ibu kota negara.

selama 3 minit sinopsis itu ia berlegar kepada kuala lumpur ibukota kosmopolitan negara.

aku tanya pada diri aku, kenapa singkapan sejarah longlai dari bernama saluran rasmi berita kerajaan boleh dikeluarkan ? mana detailnya ? apa detailnya ? kenapa kuala lumpur dicampakkan keluar dari bumi selangor dek kerana mainan politik tidak diceritakan ?

ini silap kita.silap bangsa melayu dan silap pemimpin melayu. takut untuk berbicara mengenai kisah yang hak, yang benar,yang tersembunyi dari pengetahuan rakyat. kerana sikap sikap sebeginilah kita berjaya melahirkan umat buta sejarah !

1969 adalah pilihanraya paling panas dalam sejarah. 5 minggu kempen pilihanraya ini digunakan sepenuhnya oleh DAP,gerakan,pas,ppp (walaupun berlaianan idelogi) untuk menghentam dasar hak bangsa melayu.

artikel 153 ditaji bertubi kali. hak istimewa bangsa melayu,kuota,bahasa dll sudah dijamin dalam perjanjian kemerdekaan, perjanjian perlembagaan. namun ia diserang oleh bangsat-bangsat pembangkang atas nama malaysian malaysia.

kuala lumpur semasa dan hingga 1973 adalah merupakan daerah dalam negeri selangor.

beberapa kerusi parlimen di kuala lumpur tumbang. dun selangor telah seri 14-14. mca yang mempunyai 3 seat dun telah menarik diri keluar gabungan. hasil dan insiden seterusnya sudah kamu ketahui, 13 may.pasca 13 may mengundang bencana.

dato haron selaku menteri besar selangor dalam benak fikirannya berkata 'aku harus selamatkan bangsa melayu'. banyak kawasan baru diwujudkan. ampang,segambut,pandan,cheras,petaling jaya,subang,gombak,pudu,kepong disumbatkan dengan penempatan bangsa melayu.

bangsa melayu dari negeri lain diberi kebebasan membeli hartanah di kawasan tersebut. rumah setinggan diberi TOL.

namun penguasaan dan kemaraan pembangkang di kerusi parlimen kawasan kuala lumpur bisa menjahanamkan kerusi DUN selangor dalam tempoh mendatang.

exco selangor ,suhaimi kamarudin bersama 2 pemikir umno iaitu wan mohd muhyidin wan nawang dan raja mohd mohd affandi raja halim telah mengadakan pertemuan. pertemuan ini halanya mahu menyelamatkan kerajaan sultan selangor.

rangka ide pertemuan bersejarah ini adalah getir. negeri selangor harus diselamatkan daripada perluasan pengaruh pembangkang.

suhaimi kamarudin,wan mohd muhyidin dan raja mohd afandi mencapai kata putus. keputusan ini cukup berat namun ia harus segera dilakukan. KUALA LUMPUR HARUS BERPISAH DARI BUMI SELANGOR !

mengikut maklumat , dato haron bersetuju dengan ide memilukan ini. lalu disampaikan kepada tun razak..tun razak terdiam seketika. ini melibatkan kedaulatan raja melayu, sultan salahudin abdul aziz shah. ini maruah baginda. tun razak perlahan berkata, bawalah perkara duka ini kepada kebawah baginda sultan. kuala lumpur daerah jajahan banginda.

pertemuan pertama dato haron dan baginda sultan membawa pilu. sultan bertitah. ' kuala lumpur adalah hak nenek moyang beta,tanahnya sangat berharga kerana itulah beta keberatan'. titah baginda sultan.

hati mana yang tidak pilu, jiwa mana yang tidak tenteram jika tanah jajahan baginda 'dirampas' dek kerana mainan politik pembangkang. ini hakikat. perkara 153 perlembagaan yang sedia maklum menjadi hak bangsa , dipermainkan dipersendakan dipersialkan.

namun dato haron punyai pandangan cukup jauh.lebih baik hilang kuala lumpur daripada 'kita' hilang bumi selangor..sultan selangor termenung.

diwaktu pertemuan terakhir perbincangan itu, baginda tuanku termenung. merenung akan nasib bangsanya.lalu baginda tuanku bertitah 'kalau untuk menyelamatkan bangsa melayu,datok buatlah apa yang patut'..air mata baginda tuanku bergenang..menitik satu per satu ke atas bahu baginda tuanku. saat itu cukup menyayat hati.dato haron yang keras itu pun hancur luluh hatinya melihatkan air mata tuanku.

1 februari 1973, kuala lumpur dipisahkan kedaulatannya dari bumi pemerintahan sultan selangor. bukan kerana dia ibu kota,tidak. tetapi kerana dia menjadi mangsa politik sialan pembangkang yang menang pilihanraya mei 1969 kerana bermain,mengugat,menghina artikel 153 !

anak bangsa .berhentilah daripada menjadi pengkhianat politik yang buta sejarah ! kita pernah hilang pusaka bangsa kerana mainan sialan politik yang sebegini.hari ini mereka masih hidup, kit siang menjadi ahli parlimen pada tahun 1969. ketuanan rakyat,pas for all dan middle malaysian adalah kesinambungan dajal-dajal kecil menghancurkan kuasa sultan,kuasa bangsa melayu !

hati aku panas sekarang..sekadar menulis blog tidak memberi apa-apa impak pada perjuangan aku. aku akan bertanding parliemen pada pru ke 13. aku akan usulkan mengembalikan/menguatkan semula kuasa raja-raja melayu. aku akan langgar mana-mana artikel yang tak menguntungkan islam dan bangsa melayu.ini janji aku ! aku nak tanya kau, adalagi cita-cita nak sambut hari wilayah ? tak payah !

*nota*
-suhaimi kamarudin tewas 10 undi pada pemilihan ketua pemuda umno 1982 ditangan pengkhianat anwar ibrahim.
-suhaimi kamarudin adalah anak saudara datok haron
-gap memohon maaf kepada pihak istana selangor jika ada ayat yang menyinggung perasaan pihak istana selangor. gap mohon ampun dan maaf jika bahasa ini kasar bunyinya. gap terpaksa menceritakan perkara yang HAK ini sebagai peringatan kepada bangsa melayu.
-gap mohon izin untuk menyiarkan gambar-gambar almarhum baginda sultan salahudin abdul aziz shah al haj sebagai peringatan kepada umat bangsa akan pengorbanan cukup besar yang almarhum baginda tuanku sultan telah lakukan.ampun tuanku.

-alfatihah untuk almarhum baginda tuanku sultan salahudin abdul aziz shah al haj

43 comments:

Anonymous said...

TAHNIAH GAP....TERUSKAN PERJUANGAN ANDA UTUK MENYEDARKAN MELAYU2 YANG LUPA DAN TAK SEDAR DIRI...mafia

Arif Omar said...

bagus pendedahan anda. teruskan . kisah2 begini, muda mudi kita sudah tidak tahu dan jarangambil tahu kerana tak diberitahu.

lara_nur said...

Al-fatihah buat almarhum baginda sultan selangor...

Mohd Halmy said...

Middle @ zhong
Zhong Wen = Bahasa China
Zhong Guo = Negeri Cina
Zhong Can = Makanan Cina
Zhong Gou Ren = Orang Cina
Zhong Yi = Perubatan Cina

Pejuang Bangsa said...

Kisah disebalik tabir hari ini ..Hari ini 1 Februari adalah hari Wilayah Persekutuan dan sebagai anak muda kita patut tahu sejarah dan cerita duka mengapa KL dipisahkan daripada Selangor .

amieiezam said...

GAP,

kalau in sebenarnya yang berlaku..maka memang benar... Baginda Tuanku Benteng Agama,bangsa dan Negara.

memang dah jadi amalan tiap apa perkara sedih,buruk dan duka akan diolah secantik mungkin oleh bangsa melayu hanya kerana tidak mahu melihat orang lain terguris hati... tetapi pedih di hati tak siapa yang tahu...

al-fatehah, hanya inilah sumbangan buat almarhum tuanku...dan kami doakan tuanku bersama mereka yang beriman disana..INSYALLAH

saya menyeru tiap batang tubuh anak MELAYU mempertahankan KEDAULATAN RAJA-RAJA MELAYU.

Aku Darah Anak Melayu said...

salam gap..

kalau bro bertanding pru 13 nnt saye sanggup turun menjadi jentera gap secara sukarela..

nyatakan masa dan tempat..insyallah saya akan bersama bro..

zainal mohd jais said...

Tahniah,
Memang memilukan hati Melayu.
Tapi ramai yang lupa, ramai yang tak tau. Elok sebarkan.
kaitkan lagi dengan banyak isu semasa mainan anwar kit siang.

Ramai orang kita tak sedar diri.
Ramai yang ok dan rela serah leher untuk disembelih. Serah kepala untuk dipijak.

Tolong sebarkan dengan meluas sahabat!

Anonymous said...

terima kasih GAP atas maklumat yg diberi.klau ada lagi maklumat yg bangsa melayu perlu tahu hrp GAP dpt masukkn dlm blog ini.
sy selalu ingat kata2 TDM...Melayu mudah lupa....' betul ungkapan TDM tu.anuar ibrahim tu pengkianat terbesar negara agama dan bangsa,tp org melayu x sedar2.simpati konon... nasib baik negara ada undang2 klau x dh lama org mcm anuar ibrahim tu dihukum tembak kerana mengkianati negara.
org melayu mudah lupa apa berlaku pd 13 mei 1969 tu...jati diri org melayu dh layu agaknya kot.

DaVillageBoy said...

Tahniah GAP...Hamba akn bersama anda untuk mempertahankan warisan nenek moyang kita daripada rampas...mempertahankan kedaulatan raja-raja melayu...hamba tidak mehu lagi ada tanah raja-raja melayu yang terpaksa tergadai dek mainan politik sialan pembangkang( kit siang dan konco2)

Jeffry said...

SLM BRO..PELIWAT2 MELAYU MCM 'ANAL'WAR TAK AMIK KISAH LANGSUNG PSL NI BRO SBB DIA BKN ANAK JATI SELANGOR TAPI CUBA MENANGGUK DI AIR KERUH DGN BERCIUM MOLOT DGN DAP SIYALAN NAK MENYAMARATAKAN KEDUDUKAN ORG MELAYU SAMPAI SKRG WLU PUN KITA ADALAH TUAN KEPADA BUMI MELAYU NI. BETAPA CELAKONYA BANGSA MELAYU MCM DIA NI! HARKK PTUIHHH!!

Anonymous said...

Pilu sgt membaca artikel ini...Sejarah adalah fakta,yang tak akan berubah dulu,sekarang dan walau seribu tahun lagi.Persoalannya byk fakta nak disembunyikan bawah bantal.Jgn jadi spt singapura,jelas2 menafikan penduduk asal adalah orang melayu,dicanangkan pada generasi mudanya,bahawa asal penduduk singapura adalah orang laut.Laut dari mana pun entah janji jgn sebut org melayu.GAP,saya rasa kita tak payahlah nak berlapik2 lagi berckp,lagi berlapik lagi mereka buat2 tak faham,ayuh GAP saya sentiasa bersamamu...cljb

Anonymous said...

Salam Bro. GAP:
Memang inilah nasib bangsa Melayu. Dapat pemimpin dari UMNO yg hanya tahu dapat pangkat dan kuasa dan mahu digelar YB- Yang Berhotmat. Sudah tiba masanya, YB di gelarkan sebagai Yang Berkhidmat. Ds. Najib selaku PM, harus buka mata dan telinga dan baca blog2 seperti GAP dan Parpu, yg perihatin dan ikhlas mengetengahkan perkara2 yg bersangkut dgn maruah dan martabat agama dan bansga Melayu. Orang2 Melayu dari Parti Bermata Dajjal dan Parti Ajran Songsang janganlah cakap mereka lagi teruk dan parah. Mereka ini pokemon2 rela mempersundalkan dan bersengkongkol dgn siapa dan apa saja, asalkan temolok sendiiri dan kroni. Teruskan perjuangan GAP, hanya Allah akan membalasnya. Hidup Bangsa Melayu !! Hidup Tanah Melayu !!!

gua anti GAP said...

eh butoh la kau! sultan makan duit rakyat kau tak kira! tahi anjing la kau GAP!

Galo said...

Terima kasih bro GAP, sayu Hati Galo baca kebenaran ini. Subhanallah..Daulat Tuanku! Daulat Taunku! Daulat Tuanku!

mawar berduri said...

Asalamualaikum,

Memang benar Dap sdg memperkudakan Pkr&Pas utk perjuangan merampas hak org melayu

Melayu pembangkang rela diperhamba & diperbodohkan tanpa menyedari kelicikan & kehalusan taktik Dap dgn menghidangkan slogan retorik 'midle malaysia'.

Melayu Pkr & Pas sedang terpesona & tak sedar tentang muslihat Dap utk menawan Tanah Melayu ini seterusnya menghapuskan kedaulatan Raja2 Melayu.

Mereka tidak kuat sebenarnya..tapi dek kerana kedangkalan Melayu Pas & Pkr menjadi penyokong maka dgn mudah saja nanti Dap bermaharajalela.

hilbert said...

Salam GAP,

Begitu rupanya sejarah wujud bandaraya KL, ibu negara Malaysia rupa-rupanya atas pengorbanan Almarhum Sultan Selangor...

Rakyat Malaysia harus bersyukur dan berterima kasih kepada apa yang telah di serahkan oleh Almarhum demi untuk melihat kesinambungan kuasa orang Melayu di negara ini...

Rock lee said...

pilu membaca pendedahan GAP..TAHNIAH GAP..

Anonymous said...

DAP pokemon!

Amin Baek said...

thanx you GAP..
saya pembaca setia blog ni..
jarang sekali sejarah begini didedahkan pada orang ramai..baru hari ini tahu..

tahniah..teruskan berjuang..

anakbukitgantang said...

saya masih kecil tika itu

seingat saya pengistiharan itu boleh dilihat kerana disiarkan melalui TV black and white-rumah saya jadi panggung wayang selepas solat magrib kerana berita disiarkan dalam warta berita

saya masih ingat satu imej pilu-Almarhum Sultan Selangor menitiskan air mata baginda

sekarang baru saya tahu kenapa

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

anak muda la ni mana nak ambil berat tentang sejarah2 ini.mereka nak high di kepala dan low di minda.itulah nasib pewaris bangsa Melayu kini.

Belia melayu said...

Prof. Dr. Ding Choo Ming sendiri sedar kepentingan raja melayu. dan dia sendiri mengatakan bahawa ramai remaja melayu dah x tau kepentingan institusi raja melayu.Melayu skrg sudah mula berani menderhaka. derhakan kepada tuannya.. derhaka kepada sultan. Klik http://www.ikdn.org/379.html

Siapa Pembelot Bangsa said...

crita yg sama dgn singpura! comeOn gang propembangkang..Perpada2 la sokong pnbngkang..ko da rasa suara ko kecik mcm melayu singa. melayu filipina. mlayu thailand. masatu jadi buruan jelah. takpun jd belaci. yg slagi perlu..yg kena xxx beramai2 kat situ2 jgn lupa geng..

Anonymous said...

BODOH BAGHAL TAHI KHINZIR LA NGKO YANG BERNAMA "AKU ANTI GAP"...NGKO PIKIR BANYAK SANGAT KE SULTAN MAKAN DUIT NGKO..CUKAI PENDAPATAN PUN NGKO BELUM TENTU BAYAR..DARIPADA NGKO BUANG DUIT MEREMPIT, APA SALAHNYA KALAU NGKO BAYAR CUKAI..DUIT YANG SULTAN AMBIK TU BUKAN DUIT NGKO BAHLUL, ITU DUIT KERAJAAN, ITU HAK SULTAN..BANGANG, KALAU DAH OTAK PENJUBUR TU, MEMANG IDEA DARI JUBUR NGKO JUGAK LA..TAK PAYAH BELAGAK ALIM DAN AMBIK TAHU HAL RAKYAT..PENJUBUR MACAM NGKO NI MEMANG PENGHASAD DENGKI KALAU ORANG LAIN SENANG..

FAN said...

GAP memang hebat..cerita fakta yang sure tak berani sesiapa bantah..Budak anti GAP memang gila n tak sedar diri..

panglima_sepat said...

bukan saja hati pilu tapi sedih mengenang keadaan org kita yg tak tau hargai jasa pembela agama dan bangsa.. baca artikel GAP buat bulu roma berdiri, semangat membara.. kita akan lawan mereka hingga nafas terakhir

cafemlm said...

Membaca post GAP ini,aku teringat kpd post yg aku pernah tulis mengenai cadangan salah seorang wakil rakyat DAP DUN Selangor yg mencadangkan supaya kerajaan PR Selangor mengambil balik KL/WP dari kerajaan pusat.
Mungkin cadangan beliau itu ada muslihat tertentu yang berkaitan dgn apa yg ditulis GAP kali ini.
Aku berharap pemimpin2 dan masyarakat Melayu khusus nya yang dok menyembah DAP dalam PR tika ini.tidak terperangkap dengan agenda DAP dan kita wajar khuatir nasib orang Melayu khususnya di Pulau Pinang.Mereka saat ini sedang merancang sesuatu dibelakang pemimpin Melayu PAS dan PKR.
Jangan terkejut sautu masa nanti akan ada usul untuk membawa keluar PP dari Malaysia,sesuatu yg pd zahirnya nampak impossible tapi bisa terjadi sepertimana yg berlaku pada Singapura.Mungkin ramai yg tidak tahu,mengikut statastik orang CINA mendominasi 75 peratus dari keseluruhan penduduk Singapura tika ini.Orang Melayu Singapura terkejut beruk bilamana mendapat perkhabaran bahawa Singapura akan berpisah dari Malaya ketika itu.
Dalam percaturan politik sesuatu yang nampak mustahil bakal menjadi nyata jika org Melayu dok berpecah belah.
Pernah baca dalam s khabar mengenai 39 ribu warga India yg ghaib ketika melancong di Malaysia.Mungkinkah angka itu telah pun meningkat ke 200 ribu skrng ini selepas mereka bertemu jodoh dgn warga tempatan dan beranak pinak disini.Bagaimana dengan pelancong dari Cina?
Setakat ini kerajaan belum keluarkan statastik itu.Orang Melayu wajar merasa bimbang..

http://www.cafemlm.com/negeri/pak-kaduk-naik-junjung.html

HANG TUAH said...

mana agen LKY H1N1 NI. Insafla .org Melayu memang BAIK NO.1 dlm dunia ni. bruntung la kamu dan family kamu dpt rasa ngara sndri TEMASIK Tu. pi cari kerja lain la..kalau kamu ada hati perut lg...

penyair dari gunung said...

Syabas dan Tahniah GAP...teruskan!!!

moeinuddin said...

Semoga org melayu akan terus sedar

Anonymous said...

Mmg memilukan..skrip yg sama spt berlaku keatas SINGAPURA..sejarah terjadi sekali lagi kerana kealpaan orang Melayu yg sering abaikan sejarah..pada ketika ini,masihkah kita punya pemimpin2 spt yg anda katakan? Semua pemimpin Melayu patut dan sudah semestinya menyedari hakikat politik tanah air kita..mereka sepatutnya memikul tanggungjawab dan amanah mempertahankan hak kita dan serta sentiasa bertawakkal kpd Allah swt agar dilindungi dari godaan syaitan yg menyesatkan dgn kuasa dan harta benda.

Aku sokong gap jadi calun "bebas" mcm Bro Brahim Ali..joint dia sekali. Kalo umno, ko kena jd kroni dgn yb rembau dulu..

ejarll said...

Anonymous gua anti GAP said...

eh butoh la kau! sultan makan duit rakyat kau tak kira! tahi anjing la kau GAP!

AS'KUM BRO,

ABIS PEMIMPIN KO YANG NAX JAHANAMKAN BANGSA MELAYU, NAX JAHANAM KAN AGAMA ISLAM DEMI "SESUAP" UNDI KO NAX ANGGAP DIE APA BRO...

BERUBAH LA BRO,

JANGAN TERLALU TAKSUB DENGAN POLITIK SEHINGGA KESUCIAN AGAMA ISLAM DAN KEDAULATAN BANGSA MELAYU SERTA INSTITUSI RAJA2 NAX KAU PERLEKEHKAN...

Pondok.Usang said...

Tahniah GAP.
bongkar selagi mampu.sedarkan org melayu yg alpa dan lupa asal-usul mereka...

Anonymous said...

teruskan.............. kita di kelantan pun resah hari ni... tidak ramai pemimpin yang sanggup untuk bercakap soal survival melayu.. tidak ramai.... andainya kamu mampu, ayuh lakukanlah....

pp said...

Anjing anti gap maybe makhluk agen H1N1 singapore tu...

Cikgu Esa said...

Apakah Selangor bakal kehilangan lagi...hak-hak Melayu/Islam spt mana Kuala Lumpur! Lihat sahajalah bagaimana permainan politik hingga YBK hampir dikorbankan...

Aspirasi said...

syabas GAP..

Banyak tindakan yang berasaskan kepentingan politik dan perjuangan biasanya dilupakan.. syabas gap kerana mengingatkan kembali..

Anonymous said...

celaka penumpang negara

Punk5 said...

tahniah GAP! aku akn jd penyokong setia ko =). letak lg bnyk fakta2 yg benar. biar anak mude kite sedar. dieorg skng rmai dah xsedar. xtau mcm ne susah nye org dulu2 mmperjuangkn hak kite. yg dieorg tau, enjoy. xkene care, bang krajaan. tahniah anuWAR, lu dah brjaye brainwashed anak2 mlayu kite jd pngkhianat bngse mcm lu! Hidup mati aku, xkn aku cemarkn tangan aku utk pangkah PR!

TAIPINGMALI (TM) said...

TM melihat siaran langsung majlis menandatangan penyerahan bandaraya Kuala Lumpur kepada Kerajaan Persekutuan Kelihtan air mata mengalir membasahi pipi almarhum.

Dato Harun juga pejuang Melayu ketika memegang jawatan Ketua Pemuda Umno.

Dato On telah membawa orang melayu masuk ke Kuala Lumpur dan mereka ditempat-tempatkan di tanah-tanah kerajaan yang kosong.

Tanpa Dato Harun KL tiada Melayu

sekupangdua said...

salam pejuang

itulah disini kami perkatakan SEMANGAT DATO HARUN yang membakar semangat pejuang bangsa untuk tidak sanggup melihat Perak menjadi seperti yang bro nukilkan

haram jadah bangsa sekarang sanggup menjadi pencacai pakatan membimbangkan kita. sejarah ini jangan sampai jadi kesah kerana ia bukan sekadar untuk didengar tapi sebenarnya untuk diingatkan sebagai wardah perjuangan

MELAYU MESTI BERSATU DI BUMI TUMPAH DARAH!

Mr Up-Yours! said...

X mau komen pasal Sultan. Tapi nak komen pasal Bernama n Astro. Astro company private = bukan saluran rasmi kerajaan. Sepatutnya Utusan, Berita Harian NST pon mcm tu jugak. Sebab kerajaan (BN) pegang media semasa la orang Melayu jadi buta berita dan perkembangan semasa dan takde pegangan dan pendapat sendiri, elemen penting dalam sesebuah demokrasi.