Tuesday, February 23, 2010

UMNO SELANGOR BERGOLAK ? FANTASI YB MANGKOK HAYON SERI MUDA SIRI 1


umno selangor bergolak ? itu kata yb suhami shafie adun seri muda selangor dari parti pkr. kenapa yb mangkok ini tiba-tiba cuba mencari pasal dengan umno selangor ? apa sebab dan musabab akan aku perincikan dalam siri-siri artikel yang mendatang.

namun biar aku dedahkan kepada umum karektor yb mangkok seri muda ini. dia ni 'bekas' kawan aku dalam pkr. 'bekas' bermaksud sudah tiada lagi pertalian persahabatan.

aku tidak sebulu dengan yb mangkok ini sewaktu kempen pru ke 12 mac 2008. tempoh kempen selama 2 minggu telah menyenakkan perut dia. satu malam sewaktu kempen dia pernah meminta pertolongan aku untuk menggantung banner ceramah di kawasan dia bertanding.

aku cakap kat dia aku tak boleh sentuh banner yang ada gambar anwar, najis kata aku. dia berubah wajah.mukanya merah padam. selama setengah jam dia balun aku. katanya aku sudah jatuh iman,gugur iman,disuruh mengucap kalimah syahadah hanya kerana aku gelarkan anwar najis !

betapa fanatiknya yb suhaimi si mangkok ni pertahan raja ky jelly. aku tidak bertindak balas kerana bukan sikap aku untuk cari pasal dengan yb mangkok ni.dia kawan aku selama 10 tahun. sebenarnya aku tak tahu dalam banner yang dia suruh aku tolong dia gantung tu ada kedapatan gambarnya !

itu dulu. hari ahad kelmarin dia mengeluarkan satu kenyataan dangkal dan bodoh.katanya umno selangor berpecah dua. pecah dua kerana ada kem noh omar dan khir toyo. yb mangkok si suhaimi ni sama bodohnya dengan mahfoz. bercakap tanpa ada fakta dan lebih menjurus kepada mainan fantasia politikal sahaja.

aku mengambil peluang secara rasmi untuk membalun yb mangkok ni. selama ini aku tunggu peluang untuk belasah dia cukup-cukup. hari ini peluang aku sudah tiba, politik hari ini memerlukan aku untuk berada di pihak umno. dia di pihak ky jelly.

promo artikel aku petang tadi untuk membalun yb mangkok ni telah buat dia mencungap-cungap. yb mangkok ini telah menelefon seorang rakan aku untuk memujuk aku supaya tidak membelasah dia dalam blog. yb mangkok kata 'umno pecah dua' itu strategi politik psywar sahaja.

jadi asas ayat yang sama aku gunakan untuk balun 'bekas' rakan aku ni. aku jugak bercakap atas dasar psy war politik. umno selangor sebenarnya langsung tiada masalah, yang sebenarnya ada masalah adalah dia !

yb mangkok ini merupakan barua terbaru azmin ali. ini hakikat. yb mangkok dan azmin ali dalam kumpulan politik yang sama, backbencer atau penyokong kerajaan negeri pimpinan kalid gagap.

yb mangkok banyak terhutang budi dengan azmin ali. dia dapat bertanding atas ihsan dan bantuan azmin ali. dia menang di kerusi dun seri muda. hari ini dia punyai masalah besar di bahagiannya iaitu parlimen kota raja. di situ dia terpaksa berentap dengan exco kerajaan negeri selangor, dr xavier adun sri andalas.

xavier punyai jentera cukup kuat dan besar. parlimen kota raja mempunyai pola pengundi 50-50. tahun lepas yb mangkok hampir tewas di tangan xavier sewaktu pertandingan pemilihan ketua bahagian. senak perut dia kembali lagi hujung tahun ini. bukan sekadar xavier,malah beberapa muka baru juga sedang mengidam jawatan tertinggi bahagian kota raja. kalkulasi nya mudah, menang jawatan bahagian maka mudah untuk menjadi calon pru ke 13 sekali lagi.

yb mangkok tiada pilihan. merancang strategi untuk mendapatkan publisiti murahan untuk pertama kali. sayang statementnya kali ini menunjukkan kebodohan diri sendiri.katanya umno selangor pecah dua lagi..haha. itulah masalah bila senantiasa berada dalam kelompok jumud ky jelly.

ini psywar katanya. wahai yb mangkok, ini bukan psy war sebaliknya ini mendedahkan kelemahan diri kamu sendiri. bangsa melayu sudah sedia meolak yb mangkok secara total kali ini. bukan sahaja yb mangkok bakal tombang, malah kesemua rakan-rakan semangkoknya yang berbangsa melayu akan berkubur di bumi bertuah selangor pada pru ke 13 nanti.

yb mangkok menutup kelemahan sendiri. dia tahu kawasan dun seri muda itu bakal digempur oleh umno dalam ceramah paling besar tidak lama lagi ! yb mangkok gentar dengan kebangkitan umno kota raja yang tiba-tiba bangkit dengan gahnya. yb mangkok tak keruan hati.

yb mangkok sudah hilang melayu dalam dirinya. 2tahun pemerintahan pakatan islam dan bangsa melayu dihina sepuas-puasnya oleh rakan semangkok pakatannya sendiri. atas sikap solidariti, islam dan hak bangsa sanggup dijual beli. digadai dilacur bagaikan tiada ertinya lagi, demi mengekalkan undi yb mangkok dalam pru ke 13 nanti !

yb mangkok senyap bila ALLAH dilacurkan,yb mangkok senyap bila azan dihina,yb mangkok senyap bila persoalan moral ratu bogel bersekedudukan dengan hilmy,yb mangkok senyap bila manoharan persoal hak melayu.

kepada noh omar,khir toyo dan seluruh pimpinan umno selangor , sila bagi ruang sepenuhnya untuk aku balun yb mangkok ini.

ini baru mukadimah..bloger det jugak sedang mengarang artikel yang sama untuk membalun yb mangkok. nantikan sambungan siri selepas ini. bukti bergambar yb mangkok melacorkan bangsa melayu demi gilakan undi !

14 comments:

Anonymous said...

biasela bro..nak dekat pemilihan baru nak tunjuk hero..mase perhimpunan dan bantahan jarang nampak muke

Anonymous said...

Apa ko merapo ni.Sejak blk dr prhmpnn umno. jd lain plak. balik ke pangkal jln.kwn sndri jgn tibai lebih2.Helmi pun xkata dia mliwat minah tu.andai sj.no fact. jgn over2 nanti org xmai lg mcm unspiner dulu aku sokong bila puji2 jd lebih 2 plak. hilang pegangan. naik menympah..

Anonymous said...

Salam tuan GAP, selamanya kami bangsa melayu menyokong perjuangan anda ini..teruskan menghentam Pakatan Pembangkang...kerana mereka hanyalah pelacur yang dahagakan lelaki-lelaki bangsat penderhaka bangsa...

Anonymous said...

Salam GAP,

Balun jangan tak balun sipencacai KY Jelly ni!

Selbulbar

my malaysia said...

sayangnegaraku.blogspot.com

manja said...

sila baca tulisan ini amat penting bagi ahli UMNO


arpukari akan jadi beban kepada Dr Zambry dan UMNO

February 23, 2010 by admin (Edit)
Filed under Dari Meja Editor, Featured

Leave a Comment

Tan Sri Muhyiddin menyarankan agar ahli UMNO menyelesaikan segala masalah dalaman segera agar lebih bersedia untuk menghadapi PRU13 yang akan datang. baca sini Malangnya apa yang diharapkan oleh Tan Sri Muhyiddin tidak mungkin akan tercapai selagi Tan Sri Muhyiddin sendiri memberikan muka dan juga mengikut segala kehendak bloggers yang pro Tun Mahathir. Jelas Tan Sri Muhyiddin terlalu memberikan muka kepada mereka ini dan mereka ini sebenarnya (beberapa orang yang sememangnya perasan mereka ini boleh mengoncang kan Tan Sri Muhyiddin malahan bloggers ini pernah mengugut untuk tidak menyokong Tan Sri Muhyiddin jika Khairy Jamaluddin diberikan kerusi sebagai menteri.

Anonymous said...

SURAT KHABAR HARI NI MCM MAJALAH GILA2. pi la baca. DAP yg langar budak itm tu patut brsyukur.dah la dpt jd ketua NEGARA MELAYU.. TAPI tak dapat TUKUL ATAS KEPALA. Brpa ramai DAP yg diajar BERSYUKUR Oleh Nenek Aziz tu ( bkn apa isyarat da tua sgT). ANUAR pun Xreti mengertikan erti KASIH & SYUKUR,pahamn DAP. dpt menumpang brteduh d ngara ini. Hanya tau nak bg bunga2 impian selalu nk jd kan NEGARA ni jd REPUBLC harimau KE2. (jgn x baca brita ari ni!)

TebuHitam said...

Salam Bro GAP.
Satu lagi statement yg sesangat aku suka nak baca dan aku nak tau kesudahan YB mangkok nie punya cerita.
Aku suka ko balun tahap max kat yb mangkok nie sbb aku pun menyampah dgn yg mangkok nie.
utk pengetahuan ko GAP YB mangkok nie adalah DUN kat tempat aku.Dia mmg suka sangat dtg kat tempat aku.aku pun tak tau apa yg istimewa kat tempat aku nie.Maklumat yg aku terima YB mangkok nie sukat kat tmpt nie pasal org2 PAS kat sini lebih2 kan dia.mmg cukup sayang kat YB mangkok nie.
Raya korban tahun lepas YB mangkok nie ada cakap yang dia paling suka datang kat tempat aku dari tempat lain.katanya layanan kat sini tak macam tempat lain.Nak termuntah aku dengar.uuuwwweeeeekkkkkkk.....
ok GAP aku nak ko kasi taruk mamat nie kaw-kaw punya.
teruskan perjuangan menegakan agama,bangsa dan negara.

ejarll said...

teruskan perjuangan kamu sahabat...

tunggu masa said...

Salam GAP,
Aku tahu kau penyokong kuat UMNO, manakala aku berdiri atas pagar! Pada fikiran aku UMNO pun sama juga mainkan peranan melacurkan bangsa dan agama tp dgn cara lain yg lebih berhemah. Kerajaan yg UMNO dominan setelah lebih 59 tahun memerintah, tidak tegas dan terlalu bertolak ansur dgn pelbagai tuntutan kaum lain. Hak2 yg ada didalam perlembagaan tidak mahu dilaksanakan. Jika pd awal kemerdekaan negara mempunyai pemimpin2 yg tegas dan sayangkan bangsa serta berkesinambungan hingga sekarang, keadaan negara skg yg hanya cantik diluar tetapi didalam "sama-sama tahu", tidak akan berlaku. Agama Islam adalah agama resmi dan agama persekutuan tetapi dlm masa yg sama kerajaan hanya membiarkan sahaja patong terbesar hindu tersergam dibatu cave. Di india sendiri pun rasanya takde patung sebegini besar dan gah. Pelbagai tuntutan kaum bukan Melayu juga ditunaikan tanpa memikirkan strategi mereka meminta yg byk tetapi sebenarnya hanya mengharapkan sedikit tetapi permintaan mereka akan sentiasa berterusan dan sedikit demi sedikit mereka akan memperolehi juga apa hajat mereka. Tuntutan2 mereka menyebabkan kita asyik mengundur sahaja dan bila kita sudah tersandar kedinding, kemana lagi kita hendak pergi. Lihatlah menteri keselamatan dlm negeri, bukan main lebar senyumnya menghadiahkan kad mycard dan kerakyatan. Jika mereka layak, buat apa publisiti murahan mcm tu? Bukankah itu mmg dh t/jawab dia? Org tguk pun naik nyampah. Over tak bertempat. Apa yg org nk tgk tindakan dan ketegasan dia keatas individu2/kumpulan2 yg mendatangkan perpecahan dan pecah belah dan huru hara dlm negara! Yg bagi biasiswa ubah jd 49% non bumi dan 51% bumiputra tu siapa? Yg benarkan bukan Islam di Sabah dan Sarawak menggunakan nama Allah siapa? Yg tidak berani menyentuh sek varnakular tak, siapa? Yg jadikan Bahasa Melayu terpinggir siapa? Yg PNB buka saham2 hak bumiputra kpd bukan bumi siapa? Kita jgn bersandiwara. Kpd aku semua org melayu yg kita panggil pemimpin mmg tidak boleh diharap tetapi jika dibandingkan org melayu yg kita panggil pemimpin antara parti pas, pkr berbanding umno, mmg aku fikir umno lebih baik lagi tetapi tidak mencapai tahap yg diharapkan untuk membantu orang Melayu. Pemimpin2 UMNO masih belum byk berubah sebenarnya, manakala pemimpin2 melayu pembangkang begitu teruja menggadaikan segala2 yg ada pd Islam dan Melayu demi undi. Kita Melayu tidak akan sampai kemana jika hati dan sanubari pemimpin2 Melayu tidak "ikhlas" untuk berjuang demi bangsa dan agama. Selogan2 sahaja tidak memberi makna apa2 jika tidak disertai perbuatan!! Mmg Melayu itu sentiasa berada didalam kerugian! Belia2 Melayu dibiarkan leka dgn hiburan yg tidak akan membawa mereka kemana2 kecuali kealam maksiat dgn minuman keras dan pergaulan bebas lelaki ppuan. Melayu akan kecundang kerana riak2nya sudah jelas kelihatan tetapi tiada siapa pemimpin Melayu yg mau sedar untuk memperkukuh bangsa Melayu serta membawa belia2 terpesong ini balik kepangkal jalan. Selagi Melayu tidak kembali kpd Al Quran, kehancuran akan sentiasa menunggu kerana itu janji Allah !

Hashim said...

Papa Gomo & Saifol Bukhari difitnah......tak percaya! sila klik disini

BDK SG BOYA RWG said...

SUDARA GAP KO BELASAH JE..BANGSAT2 DLM PR NI MMG SIAL2...CAKAP JE PNDAI TP BENGGAP NK MAMPOS...KPADA YB SUHAIMI BWK BERSABAR LA YE...KO TGGU JE YG LAIN2 BLASAH KO YG BODOH LG JAMBU..HNYA SATU D PESAN PD YB JGN SESEKALI BWK KY JELI JIKA DI SURUH OLEH AZMIN...

Anonymous said...

trantric sex ebook free http://audiobookscollection.co.uk/Americas/c1087/ ebook and free forums [url=http://audiobookscollection.co.uk/it/Enterprise-Interoperability-III-New-Challenges-and-Industrial-Approaches/p228143/]adsense adwords ebook google[/url] free ebook decompiler compiler

Anonymous said...

disease dating http://loveepicentre.com/ sexual issues dating
online dating for fitness [url=http://loveepicentre.com/faq/]internet dating service uk[/url] thailand dating in us
free dating san antonio texas [url=http://loveepicentre.com/taketour/]online dating servic[/url] guy dating [url=http://loveepicentre.com/user/mauren00/]mauren00[/url] number one interacial dating site